0

ماجرای فروشگاهی که برای کشف حجاب تخفیف می‌داد!

پلمپ

بشنوید از ماجرای فروشگاهی که به دلیل ترغیب مردم به کشف حجاب و بی‌حجابی پلمپ شد! در چند ماه اخیر، بعد از تصویب و اجرایی‌‌ شدن طرح حجاب و عفاف و برخورد با کشف حجاب در معابر، اماکن و خودروها، هر روز شاهد اخباری از پلمپ‌ شدن مراکز خرید، مکان‌های تفریحی، رستوران‌ها و… هستیم که طرح حجاب را رعایت نمی‌کنند.

طرح پلمپ‌ شدن این مراکز و فروشگاه‌ها از آن‌جایی آغاز شد که فروشگاه‌ها علی‌رغم هشدارها و تذکراتی که به صورت کتبی و شفاهی از اماکن دریافت کرده‌ بودند، نسبت به اجرایی‌ شدن این طرح و رعایت حجاب در فروشگاه‌های خود بی‌توجه بودند. در ادامه بشنوید از فروشگاهی که حتی مردم را به کشف حجاب ترغیب می‌کرد!

تبلیغ کشف حجاب برای فروش بیشتر محصولات

در چند ماه اخیر فروشگاه‌ها و مراکز زیادی به دلیل عدم رعایت حجاب پلمپ شدند اما می‌توان گفت تقریباً برای هیچ کدام از آن‌ها پرونده‌ قضایی تشکیل نشد زیرا رعایت نشدن حجاب توسط مردم صورت گرفته‌ بود و به این مغازه‌ها فقط تذکر داده‌ شد.

چند وقت پیش ماجرای پلمپ‌ شدن یکی از پاساژها در غرب تهران را شنیدیم که به دلیل عدم توجه به اخطارها و عدم رعایت طرح حجاب و عفاف پلمپ و بعد از مدتی این مجموعه فک پلمپ شد. اما در این بین برای دو فروشگاه در این مجموعه پرونده قضایی هم تشکیل شد.

یکی از این فروشگاه‌‌ها، در استوری‌های پیج اینستاگرام مجموعه خود اعلام کرده‌ بود که در صورت عدم رعایت حجاب و به عبارت دیگر در صورت کشف ‌حجاب، به مشتریان خود تخفیف خواهد داد. این ترغیب به کشف حجاب و هدایت اذهان عمومی به سمت کشف حجاب که مغایر با قوانین اسلام و کشور است، جرم محسوب می‌شود.

بنابر قوانین کشور و طبق طرح حجاب و عفاف و مقابله با بی‌حجابی، برای این فروشگاه که به نوعی مجرم شناخته‌ می‌شد، حکم پلمپ صادر و پرونده‌ قضایی تشکیل شد. البته این مجموعه بعد از فک پلمپ شدن، در همان صفحه‌‌ خود در اینستاگرام از این کار خود ابراز ندامت و پشیمانی کرد. به این ترتیب فک پلمپ شد و به کار خود ادامه داد اما همچنان پرونده‌ای که برای صاحبان این فروشگاه‌ها باز شده‌ بود در جریان است.

انواع متفاوت تخفیف در بازاریابی

امروزه روش‌های نوین و جدیدی برای فروش هرچه بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارد که برخی از این روش‌ها فقط مختص به فروشگاه‌های آنلاین و برخی مختص به فروشگاه‌های حضوری و برخی برای هر دو نوع به کار می‌رود. فروش به هر دو روش و آشنایی با این موارد در مواقع پلمپ و مشکلات این چنینی می‌تواند به سرپا نگه داشتن یک بیزینس کمک کند.

تخفیف

یکی از روش‌هایی که در هر دو نوع فروش (چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین و مجازی) کارآمد است ارائه‌ تخفیف‌های متنوع و جذاب بر روی محصولات است. تخفیف‌ دادن یکی از روش‌های سنتی و قدیمی است اما همچنان تاثیر زیادی بر روی میزان فروش مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دارد.

اگر به صورت علمی‌تر به قضیه نگاه کنیم از دیدگاه بازاریابی، در نظر گرفتن تخفیف بر روی اجناس و خدمات، باعث ترغیب مشتریان و کاربران به استفاده از محصولات و خدمات شما می‌شود و در نهایت به فروش بیشتر منجر خواهد شد. برای مثال زمانی که شما بدانید می‌توانید به شکل رایگان از کد تخفیف اسنپ مارکت استفاده کنید، مسلماً خرید از این اپلیکیشن را انتخاب می‌کنید.

تاثیرات جمله‌بندی و ارائه تخفیف‌ها

فرض کنید فروشگاهی در هنگام افتتاح مغازه‌ خود، تخفیفی روی تمام محصولات به مناسبت شروع به کار خود در نظر بگیرد. در ابتدای کار و با توجه به این که آن فروشگاه بین مردم جاافتاده نیست و همه آن را نمی‌شناسند، راه‌کاری بسیار عالی خواهد بود.

در ادامه‌ فعالیت خود، به دلیل تغییر فصل یا کالکشن جدید، باز روی محصولات خود به مدت محدودی تخفیف بگذارد. تمام این موارد به صاحب فروشگاه کمک می‌کند تا فروش خود را چند برابر کند و روز به روز به تعداد مشتریانش اضافه شود. این موضوع در فضای مجازی هم وجود دارد و بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین با ارائه انواع کد تخفیف مانند کد تخفیف دیجی پلاس و… این شانس را برای خود ایجاد می‌کنند تا فروش چند برابری را تجربه کنند.

بعضی از فروشگاه‌ها و مراکز، شماره تلفن همراه مشتریان خود را در سیستم ثبت می‌کنند و هنگامی که روی محصولات خود تخفیف می‌گذارند، به مشتریانشان از طبق پیام کوتاه و یا حتی از طریق شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام اطلاع‌رسانی می‌کنند. این‌کار باعث می‌شود تمام مشتریان از این تخفیف آگاه شوند و در صورت تمایل به آن مجموعه مراجعه کنند. برای مثال شرکت تپسی، از طریق پیامک برای مشتریان کد تخفیف تپسی ارسال می‌کند و کاربران با استفاده از آن می‌توانند مبلغ کمتری را برای سفرهای خود بپردازند.

تخفیف

راه‌های دریافت کد تخفیف

گاهی خود سایت، اپلیکیشن، فروشگاه حضوری که بر روی محصولات و خدمات خود تخفیف ارائه کرده‌، از طریق پیامک، بنر و یا از طریق شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام، تلگرام و… به مشتریان خود اطلاع‌رسانی می‌کند.

برای فروشگاه‌هایی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، دو روش دیگر نیز وجود دارد؛ یکی مراجعه به سایت یا اپلیکیشن خود آن فروشگاه است که به صورت مداوم باید به آن فروشگاه سر بزنید تا بتوانید کدهای تخفیف آن باخبر شوید.

راه‌ حل دیگر مراجعه به وب سایت موپُن است که در آن کدهای تخفیف تعداد زیادی فروشگاه‌ آنلاین مثل دیجی کالا، تپسی، اسنپ‌ فود و… وجود دارد و شما با جستجوی عبارتی مثل کد تخفیف اسنپ اکسپرس می‌توانید به راحتی به تمامی کدهای تخفیف فعال و موجود پلتفرم مورد نظرتان دسترسی داشته‌ باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *