0

چگونه در اسنپ شاپ فروشنده شویم؟

فروش در اسنپ شاپ

امروزه فروشندگان علاوه بر مغازه‌ها یا سایت‌ها و صفحات شخصی می‌توانند از پلتفرم‌های مختلفی برای فروش محصولاتشان استفاده کنند. یکی از این پلتفرم‌ها اسنپ شاپ می‌باشد. خرید از فروشگاه اسنپ روند رو به رشدی دارد و محصولات زیادی روزانه در آن به فروش می‌رسند.

این پلتفرم با همکاری بهترین فروشگاه‌های سطح کشور، محصولات با کیفیت را زیر 2 ساعت برای مشتریان ارسال می‌کند و قادر است حداکثر رضایت را کسب کند. علاوه بر این کلیه محصولات موجود اصل هستند و با گارانتی عرضه می‌شوند.

در ادامه این مقاله از سایت موپُن به نحوه ثبت نام فروشندگان در اسنپ شاپ و شرایط فروش محصولات خواهیم پرداخت.

اسنپ شاپ چیست؟

معمولا همه اسنپ را به‌عنوان تاکسی اینترنتی می‌شناسند اما این پلتفرم مدت‌هاست در فروش و ارائه خدمات اینترنتی بسیار متنوعی فعالیت دارد. یکی از بخش‌های اسنپ مربوط به فروشگاه آن یا همان “اسنپ شاپ” می‌باشد که در آن انواع محصولات و کالاها توسط فروشندگان مختلف به فروش می‌رسد.

این فروشگاه با اعمال انواع کد تخفیف اسنپ شاپ، خریدی به‌صرفه و راحت را برای مشتریان و فروشی مطمئن را برای فروشندگان ایجاد می‌کنند. ثبت نام در این پلتفرم امری راحت است و در حال حاضر انواع محصولات و کالاها با پشتیبانی اسنپ شاپ به فروش می‌رسند.

مطلب مرتبط: نحوه استفاده از کد تخفیف اسنپ شاپ

اسنپ شاپ

اگر شما هم تصمیم به استفاده از پلتفرم اسنپ شاپ برای فروش محصولات خود دارید اما اطلاعاتتان در این زمینه کافی نیست، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

مزایا و معایب فروشندگی در اسنپ شاپ

هیچ سیستمی بدون عیب نیست و بی‌شک حالا که اسنپ شاپ فعالیت مستمری دارد، مزایایی را نیز در اختیار افراد قرار می‌دهد. در ادامه نقاط ضعف و قوت این فروشگاه آنلاین را بررسی می‌کنیم.

مزایا

  • امکان ارسال محصولات توسط رانندگان اسنپ
  • هزینه ارسال ثابت برای محصولات
  • امکان فروش بالا و جذب مشتریان مختلف
  • بهره‌مندی از پشتوانه گروه اسنپ و نرم‌افزار چندمنظوره آن
  • اعتمادسازی بهتر به‌واسطه برند معتبر اسنپ
  • پشتیبانی اسنپ شاپ به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته
  • جذب مشتریان به‌واسطه تخفیف‌های هیجان‌انگیز اسنپ

معایب

  • نبود امکان بازاریابی و برندسازی در اسنپ شاپ
  • زیاد بودن کارمزد و هزینه ارسال برای کسب‌وکارهای کوچک
  • عدم امکان فروش آفلاین

قوانین و شرایط فروشندگی در اسنپ شاپ

اسنپ شاپ برای افرادی که قصد فروش محصولاتشان را در این برنامه دارند، قوانین و شرایطی را درنظر گرفته است که باید مورد تایید افراد درخواست‌کننده واقع شود تا بتوانند فرآیند فروش خود را آغاز کنند. در ادامه این شرایط را مرور خواهیم کرد.

1- کمیسیون اسنپ شاپ

در ابتدای همکاری با اسنپ شاپ، مبلغی به‌عنوان درصد کمیسیون به شما اعلام می‌شود که باید آن را بپردازید. اگر این هزینه مورد تایید قرار گرفت و فعالیت فروشگاه آغاز شد، به ازای هر فروش، درصدی از آن به‌عنوان درصد کمیسیون به اسنپ شاپ تعلق می‌گیرد. این هزینه به‌صورت خودکار در تسویه حساب ماهانه شما لحاظ خواهد شد.

برای مثال اگر شما محصولی در فروشگاهتان داشته ‌باشید که قیمتش 200 هزار تومان باشد، وقتی به فروش برسد و کمیسیونی 10 درصدی به آن تعلق بگیرد، 20 هزار تومان به‌عنوان کمیسیون بین فروشگاه شما و اسنپ شاپ درنظر گرفته می‌شود.

2- مالیات بر ارزش افزوده خدمات بازاریابی اینترنتی

اولین نکته این است که دقت داشته ‌باشید این مالیات روی مبلغ کمیسیون حساب می‌شود، نه روی قیمت محصول! مالیات بر ارزش افزوده خدمات بازاریابی اینترنتی به ازای هر سفارش حساب می‌شود و معادل 9 درصد از کمیسیون اسنپ شاپ است.

برای مثال اگر همان محصول 200 هزار تومانی با کمیسیون 10 درصد را در نظر بگیریم که کمیسیونش معادل 20 هزار تومان میشد، میزان مالیات 9 درصدی آن 9 درصد از 20 هزار تومان یعنی معادل 1800 تومان محاسبه خواهد شد. در نتیجه مجموع مبلغ کمیسیون و مالیات روی این محصول 200 هزار تومانی، 21800 تومان است.

3- هزینه ارسال سفارش

از مزایای اسنپ شاپ این است که هزینه ارسالی ثابت را برای انواع محصولات درنظر می‌گیرد. این رقم در حال حاضر معادل 5 هزار تومان می‌باشد. تمامی ارسال‌ها توسط پیک‌های اکسپرس اسنپ انجام می‌شود.

این رقم صرف نظر از تعداد اقلام سفارش و مسافت بین فروشنده و مشتری می‌باشد. پس فرقی ندارد مشتری 20 هزار تومان خرید کند یا 2 میلیون تومان، در هر حالت همان هزینه برای فروشنده درنظر گرفته خواهد شد.

4- تسویه حساب‌ها

تسویه حساب در اسنپ شاپ با فروشندگان، در 2 مرحله و هر 15 روز 1 بار یا به عبارتی 2 بار در ماه صورت می‌گیرد. در تسویه حساب اول هفتاد درصد از کل مبلغ فروش از ابتدای ماه تا پانزدهین روز از ماه، بین پانزدهم تا هجدهم ماه برای فروشنده واریز می‌شود.

در تسویه حساب دوم هم کل مبلغ فروش 15 روز دوم به علاوه سی درصد باقی مانده از تسویه حساب اول به‌طور کلی حساب می‌شود (کمیسیون و مالیات کم می‌شود) و در بازه اول تا سوم ماه بعدی برای فروشنده واریز خواهد شد.

شما به‌کمک نرم‌افزار دخل قادر هستید کلیه گزارشات مالی فروشگاهتان را از اولین روز همکاری، از بخش حسابداری مدیریت مشاهده کنید.

5- قطع همکاری دائم و موقت

هرگاه از فروش محصولات خود به‌طور کامل پشیمان شدید می‌توانید پنل کاربری خود را ببندید و به‌طور رسمی به همکاریتان با اسنپ شاپ پایان دهید. اما گاهی ممکن است به دلیل ایجاد شرایط مختلف لازم باشد به مدت کوتاهی فروشگاه خود را غیرفعال نمایید، تا مشتریان را معطل نکنید و بازخورد منفی متوجه فروشگاه شما نباشد.

اسنپ شاپ این امکان را فعال کرده ‌است تا با استفاده از بخش مدیریت شعبه‌ها، فروشگاه خود را غیرفعال کنید؛ این غیرفعال بودن تا پایان روز کاری یا پایان هفته کاری ادامه می‌یابد. اگر مدت مد نظر شما بیشتر است باید این را با پشتیبانی فروشگاه اسنپ شاپ هماهنگ کنید. پس از حل مشکل از طریق مدیریت باید دوباره فروشگاهتان را فعال نمایید.

چگونه به‌عنوان فروشنده در اسنپ شاپ ثبت نام کنیم؟

ثبت ‌نام فروشندگان در اسنپ شاپ کاملا رایگان است و فرآیندی نسبتا سریع و راحت دارد. برای کار با این فروشگاه تنها به یک گوشی موبایل هوشمند، یک تبلت، یک لپ ‌تاپ یا یک کامپیوتر احتیاج دارید، پس اگر هر کدام از این موارد را دارید می‌توانید برای شروع کار در اسنپ شاپ اقدام کنید.

ثبت نام فروشنده اسنپ شاپ

به‌طور کلی طبق گفته‌های این پلتفرم ثبت نام فروشنده در اسنپ شاپ شامل 6 مرحله می‌شود.

1- تکمیل اطلاعات ثبت نام

ابتدا وارد سایت اسنپ شده و از بخش “فروشنده شوید” وارد قسمت ثبت نام فروشندگان اسنپ شوید. در این صفحه باید اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل دسته‌بندی محصولات، شهر مورد نظر، نام فروشگاه (فارسی)، نام مدیر، نام خانوادگی مدیر، تلفن همراه و کد معرف می‌شود. در حال حاضر در لیست شهرهای اسنپ تنها مراکز استان‌ها قابل انتخاب هستند و امکان فروش محصولات در شهرهای دیگر یا شهرستان‌ها و روستاها در این پلتفرم وجود ندارد.

افزودن این اطلاعات شاید کمتر از 2 دقیقه زمان شما را بگیرد و به‌عنوان ثبت نام اولیه شما درنظر گرفته‌ می‌شود.

ثبت نام فروشنده اسنپ شاپ

2- دانلود نرم‌افزار دخل

پس از ثبت فرم اطلاعات، یک لینک برای دانلود نرم‌افزار دخل به شماره همراه ثبت‌ شده توسط شما ارسال می‌شود. این نرم‌افزار مربوط به فروشندگان اسنپ شاپ می‌باشد و تکمیل ثبت نام و فروش محصولات و حسابرسی‌ها در همین برنامه انجام خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن دخل

3- آپلود مدارک تکمیلی

در مرحله بعدی لازم است مدارک خودتان را از طریق نرم‌افزار دخل ثبت نمایید. پس از این مرحله کارشناسان اسنپ با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات تکمیلی و مدارک فروش را از شما درخواست می‌کنند. دلیل بارگذاری مدارک، شناسایی رسمی شما توسط تیم اسنپ است.

مدارک مورد ‌نیاز برای احراز هویت شخص حقوقی:

1- تصویر اصل شناسنامه و کارت ملی

2- تصویر اصل جواز فعالیت و یا سند ملکی محل فعالیت و یا اجاره‌نامه‌ رسمی

3- تصویر آگهی تاسیس شرکت

4- تصویر آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی

مدارک مورد‌ نیاز برای احراز هویت شخص حقیقی:

1- تصویر اصل شناسنامه و کارت ملی

اتباع خارجی نیز با آپلود عکس پاسپورت و یا کارت هویت خود می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

با تایید توافق نامه عملا کار ثبت نام شما به پایان می‌رسد و می‌توانید کار خود را در پنل فروشندگان اسنپ شاپ خود آغاز کنید.

4- شرکت در وبینار

پس از تایید شما به‌عنوان فروشنده اسنپ شاپ، لازم است در یک وبینار آموزشی شرکت کنید. این وبینار به شما نحوه کار با نرم‌افزار دخل و سیستم مدیریت فروشندگان را به‌طور کامل آموزش می‌دهد و در ضمن شرایط همکاری نیز به‌طور کامل شرح داده ‌می‌شود.

این وبینار به‌صورت تعاملی ارائه ‌شده و بخشی از آن به سوالات مخصوص شما اختصاص داده‌ می‌شود پس در نهایت شما جواب تمامی سوالات و مشکلات خود را پیدا می‌کنید و برای شروع کار خود و فروش بیشتر آماده هستید.

5- اضافه کردن محصولات به فروشگاه

پس از یادگیری مدیریت فروشگاه اسنپ شاپ و نرم‌افزار دخل، محصولات مورد نظر خود را یا از طریق جست‌وجو در بانک محصولات اسنپ شاپ و یا ساخت محصول جدید اضافه می‌کنید.

برای هر محصول نام، موجودی، قیمت و… را مشخص می‌کنید تا به ویترین فروشگاه شما افزوده شود. محصول باید مورد تایید اسنپ قرار گیرد و در غیر این صورت طبق دلیل‌های ارائه ‌شده باید اصلاحات لازم را اعمال کنید.

ساخت فروشگاه شخصی در اسنپ شاپ

6- فعال‌سازی فروشگاه

برای شروع فعالیت فروشگاه تعداد محصولات ویترین باید به تعداد مشخصی برسد. پس از این مسئولان اسنپ با شما تماس ‌گرفته و فروشگاه فعال می‌شود. در ضمن آموزش‌های نهایی نیز به شما داده‌ می‌شود و مواردی همچون سفارش‌گیری، اطلاعات فروشنده، زمان سرویس‌دهی و دیگر اطلاعات وارد شده تایید و به این ترتیب فرآیند فروش آغاز خواهد شد.

چه کالاهایی را می‌توان در اسنپ شاپ فروخت؟

به‌طور کلی کالاهای اسنپ شاپ به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

1- آرایشی و بهداشتی: لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی، انواع عطر، تجهیزات پزشکی و…

2- فرهنگ و هنر: لوازم‌التحریر، انواع کتاب، لوازم موسیقی، انواع اسباب بازی، نرم‌افزارها و…

3- مد و پوشاک: انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، عینک، ساعت، کفش و کیف و…

4- لوازم دیجیتالی: انواع کامپیوتر، تلفن همراه، کنسول بازی، تبلت و…

5- لوازم خانه و آشپزخانه: انواع وسایل آشپزخانه، سرمایشی و گرمایشی، لوازم تزئینی و….

6- لوازم ورزشی و سفر: وسایل ورزشی، ملزومات سفر، وسایل کمپینک، کیف و چمدان سفری و…

7- ابزار و لوازم خودرو: تجهیزات صنعتی و انبارداری، انواع مصالح ساختمانی، ابزار برقی و غیر برقی، باغبانی و کشاورزی و….

البته اگر محصول مورد نظر شما در هیچ یک از دسته‌های بالا قرار نمی‌گیرد، اسنپ شاپ دسته‌ای به‌عنوان “سایر دسته‌بندی‌ها” نیز در لیست خود قرار داده ولی برای فروش محصولات خارج از این دسته‌بندی‌ها بهتر است صبر کنید تا دسته‌بندی مورد نظر به سامانه اضافه شود.

جمع بندی

در این مقاله از سایت موپُن به شرایط همکاری در اسنپ شاپ و فروش محصولات در این پلتفرم پرداختیم. اگر محصولی دارید و به فکر فروش اینترنتی آن در فضایی مطمئن و قانون‌مند می‌گردید، اسنپ شاپ می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. جهت شروع فعالیت بهتر است با روند کار و قوانینش آشنا شوید. اسنپ فضای خوبی را برای صاحبان کسب‌وکار آماده کرده ‌است و با استفاده از آن می‌توانید آمار فروش خود را افزایش دهید و خیلی بهتر اعتماد مشتریان را جذب کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *