0

افزایش 120 درصدی کرایه‌های تپسی؛ از شایعه تا واقعیت!

تاکسی آنلاین

قبل از طراحی و راه‌اندازی برنامه‌هایی مثل تپسی که بتوانید با آن به صورت آنلاین در هر نقطه از شهر که هستید درخواست خودرو برای سفرهای درون شهری دهید، مجبور بودید ساعت‌ها در خیابان منتظر ماشین باشید و یا در بهترین حالت با داشتن شماره آژانس تلفنی این کار را انجام دهید.

این مدل تاکسی گرفتن مشکلی نداشت تا زمانی که شما در محله‌ای دیگر بودید و دسترسی به آژانس آن منطقه نداشتید و این تازه شروع ماجرا بود! این چالش باعث شد تا طراحان اپلیکیشن‌ها به فکر طراحی پلتفرمی برای درخواست آنلاین و اینترنتی خودرو افتادند. در ادامه به معرفی مختصر اپلیکیشن تپسی می‌پردازیم و درباره نرخ کرایه‌ها، نحوه کاهش هزینه‌ها با استفاده از انواع کد تخفیف تپسی مانند: کد تخفیف تپسی غیر سفر اول و….. و همچنین هزینه‌های دریافتی این پلتفرم توضیح خواهیم ­داد.

معرفی تپسی

با افزایش نیاز به برنامه‌ای که بتوان با استفاده از آن از هر نقطه‌ای از شهر بدون نیاز به داشتن شماره‌ای خاص، تنها با چند کلیلک درخواست ماشین داد، باعث شد تا برنامه‌نویسان و طراحان اپلیکیشن‌ها تصمیم به طراحی برنامه‌هایی مثل تپسی بگیرند. تپسی از سال 95 شروع به فعالیت کرد و امروزه توانسته‌ است در بیش‌ از 15 شهر ایران کار خود را توسعه دهد.

امروزه بیش ‌از 1000 نفر به عنوان راننده با شرکت تپسی همکاری می‌کنند و این آمار از سال 95، روزبه‌روز بیشتر شد و به نسبت آن، تعداد کاربران (مسافران) این مجموعه نیز افزایش یافت. اکنون اسنپ به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های محبوب در زمینه درخواست خودرو به صورت آنلاین برای سفرهای درون شهری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در سال‌های اخیر با اضافه کردن امکانات و خدمات متنوع و زیادی (مثل اضافه کردن گزینه ناشنوایان/کم شنوایان، همچنین گزینه‌ دارای عصا/ویلچر به پروفایل کاربران تپسی) باعث شد تا کاربران بیشتری بتوانند به راحتی از این برنامه استفاده کنند. همچنین مجموعه‌هایی مثل تپسی و اسنپ راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های مسافرانشان مانند ارائه انواع کد تخفیف درنظر گرفته‌اند. برای دریافت این تخفیف‌ها مانند: کد تخفیف اولین سفر تپسی، کد تخفیف اولین سفر اسنپ و… باید از طریق سایت موپُن اقدام کنید.

تپسی

چه عواملی باعث تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها می‌شود؟

در سال‌های اول فعالیت مجموعه‌ تپسی، به دلیل قیمت مناسب و منصفانه‌ای که برای سفرهای درون شهری درنظر می‌گرفت، توانست کاربران زیادی را به خود جذب کند. اما به مرور زمان و بالا رفتن میزان تورم در کشور، این مجموعه ناچار شد تا قیمت‌های خود را افزایش دهد.

عوامل متعددی روی بالا رفتن نرخ کرایه‌ها تاثیر گذاشت و این مجموعه برای راضی نگه‌داشتن رانندگان خود، افزایش نرخ کرایه‌ها را در برنامه خود قرار داد. در ادامه این خبر شایعه‌هایی مبنی بر افزایش 120 درصدی نرخ کرایه‌های تپسی به گوش رسید. البته این موضوع تا الان عملی نشده ‌و درست یا غلط بودن آن مشخص نیست. اما با توجه به افزایش زیاد قیمت خودرو‌ در ماه‌های اخیر و همچنین با توجه به بالا رفتن قیمت قطعات ماشین به همان نسبت (در صورت خراب شدن ماشین رانندگان تپسی)، افزایش کرایه‌های این شرکت چندان غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.

افزایش قیمت بنزین و حذف کارت سوخت موجود در جایگاه‌های پمپ بنزین نیز موضوعی است که باعث بالا رفتن هزینه‌های دریافتی توسط تپسی شده‌ است. لایحه‌ای که در فروردین امسال در دولت مطرح شد و هنوز تصویب نشده‌ است.

در صورت تصویب شدن، این قانون باعث می‌شود رانندگان در ماه تنها 60 لیتر بنزین با نرخ دولتی داشته‌ باشند و 150 لیتر بنزین به صورت ذخیره و با نرخ آزاد می‌توانند بزنند. در صورت تصویب شدن این طرح، هزینه‌ بنزین برای رانندگان تپسی بسیار زیاد خواهد شد. زیرا با توجه به شرایط کاری رانندگان قطعاً در طول یک ماه بیشتر از 60 لیتر بنزین مصرف خواهند کرد و به ناچار باید به نرخ آزاد بنزین بزنند. پس به درآمد و کرایه بیشتری نیاز خواهند داشت.

تاکسی

آیا افزایش نرخ‌ها فقط در کرایه تاکسی اینترنتی خلاصه می‌شود؟

این افزایش قیمت و بالا رفتن هزینه‌ها را علاوه‌بر تپسی می‌توانید در سایر اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌هایی که به صورت آنلاین و یا حضوری فعالیت می‌کنند نیز مشاهده کنید. حتی در سایر حوزه‌های کاری هم می‌توان این افزایش قیمت را مشاهده کرد. برای مثال اپلیکیشن سینماتیکت نیز قیمت بلیط‌های خود را افزایش داده‌ است و این افزایش به دلیل بالا رفتن قیمت نگهداری و مرتب نگه‌داشتن سینما‌ها، تعمیرات و… منطقی است و دور از تصور نیست.

برای این که بتوانید بلیط‌های سینما را با قیمت مناسب‌تر و با استفاده از تخفیف تهیه کنید می‌توانید از کد تخفیف سینماتیکت، استفاده کنید. برای دسترسی به این کدهای تخفیف می‌توانید به سایت موپُن مراجعه کنید و با پیدا کردن سایت مورد نظرتان از تخفیف‌های آن مجموعه آگاه شوید و در صورتی که قصد استفاده از این تخفیف‌ها را داشتید، می‌توانید به طور کاملاً رایگان این کدهای تخفیف را دریافت و استفاده کنید.

اپلیکیشن دیگری که به دلیل افزایش هزینه‌های جانبی و بالا رفتن قیمت محصولات موجود در آن (کارخانه‌ها به دلیل بالا رفتن هزینه‌ی مواد اولیه ناچار به گران کردن محصولات خود شدند) و… مجبور به بالا بردن قیمت‌های خود شد، پلتفرم اکالاست. البته این افزایش قیمت‌ها تنها به چند پلتفرم و فروشنده خلاصه نمی‌شود و می‌توان گفت در چند سال اخیر و حتی چند ماه اخیر چیزی نبوده که با افزایش قیمت روبه‌رو نشده‌ باشد.

برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی مختلف مانند همین اکالا نیز می‌توانید با مراجعه به سایت موپُن از تخفیف‌های هیجان‌انگیز این مجموعه آگاه شوید و از کد تخفیف اکالا استفاده کنید. استفاده از این کدهای تخفیف، شرایط این زمانه را کمی آسان‌تر می‌کند و باعث کمتر به چشم آمدن قیمت نهایی خواهد شد.

کرایه‌های تپسی و نحوه‌ی محاسبه آن برای رانندگان

درصد مشخصی از مبلغی که توسط مسافران به رانندگان (چه به صورت نقدی چه به صورت اعتباری) پرداخت می‌شود، تحت عنوان کمیسیون متعلق به شرکت تپسی است. اگر مسافران به صورت نقدی هزینه‌ی سفر را به راننده بدهند، تپسی به میزان 15 درصد از کل هزینه‌ سفر را از اعتبار رانندگان کسر می‌کند. در سفرهایی که مسافران هزینه را به صورت اعتباری پرداخت می‌کنند، تپسی پس از کسر 15 درصد از کل هزینه کرایه، مابقی را به حساب رانندگان واریز می‌کند.

به گفته تیم تپسی، با افزایش 120 درصدی نرخ کرایه‌ها این درصد همچنان ثابت است و همچنان تپسی 15 درصد حق کمیسیون خواهد داشت. با این اوصاف افزایش نرخ کرایه‌های تپسی به افزایش درآمد این مجموعه منجر می‌شود. اما می‌توان گفت در اصل به رانندگان کمک می‌کند تا با توجه به افزایش قیمت تمام محصولات و کالاهای مورد نیاز در زندگی روزمره، بتوانند از پس هزینه‌های زندگی خود بربیایند.

جمع‌بندی

افزایش قیمت و تورم در کشور باعث‌ شده تا قیمت بسیاری از کالاها و مواد اولیه افزایش یابد. مشاغل مختلف نیز برای این که بتوانند خرج زندگی خود را تامین کنند به ناچار باید هزینه‌های خود را افزایش دهند. به همین دلیل شرکت تپسی تصمیم گرفته تا 120 درصد به قیمت‌ کرایه‌های خود اضافه کند که این کار با توجه به افزایش قیمت بنزین و افزایش هزینه تعمیرات ماشین، برای رانندگان نیز مناسب می‌باشد. البته برای خریدی با مبلغ کمتر شما می‌توانید از کدهای تخفیف موجود در سایت موپُن مثل کد تخفیف اکالا، سینما تیکت، تپسی و… استفاده کنید و خریدی لذت‌بخش با هزینه‌ی کمتر را تجربه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *