0

تاریخچه سفارش غذا آنلاین

سفارش آنلاین غذا

یکی از نیازهای اساسی انسان‌ها از گذشته تا به امروز نیاز به این غذا خوردن بوده است که انسان‌ها برای ادامه زندگی و تأمین انرژی روزانه خود نیاز دارند تا احتیاجات بدن خود را به‌وسیله غذاهای مختلف برطرف کنند.

در کنار هم نیاز اساسی روش تهیه غذا همواره یکی از مشکلات این بوده است که در زندگی اکثر افراد جامعه به‌صورت روزانه تکرار می‌شود چه آن زمان که غذای انسان‌ها از شکار و دام‌پروری و کشاورزی تأمین می‌شد چه امروزه که انواع از غذاخوری‌های مختلف ازجمله فست‌فودها و رستوران‌ها آماده ارائه خدمات خود به مشتریان می‌باشند.

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که تهیه غذا برای انسان به همراه دارد این است که آن‌ها مجبورند تا زمان زیادی را صرف تهیه مواد اولیه آماده کردن مواد اولیه برای پخت و سرانجام طبخ انواع غذاهای موردعلاقه خود کند که این امر با توجه به زندگی پر از مشغله و شلوغی که انسان امروزی برای خودش انتخاب کرده است عملاً غیرممکن است و باعث می‌شود که بیشتر افراد به امور مهم خود نرسند و وقت خود را صرف تهیه غذا به جهت رفع نیازهای خود کنند.

با ظهور رستوران‌ها و فست فودها مشکل خرید مواد اولیه و زمانی که برای آماده کردن مواد اولیه لازم بود به‌کلی از بین رفت اما همچنان مشتریان ناچار بودند تا مدت‌زمانی را جهت آماده شدن غذای موردنظر خود و رسیدن نوبت آن‌ها در انتظار بمانند که همین زمان زمانی نسبتا طولانی و بی‌استفاده بود که مشتریان باید روزانه مقداری از زمان با ارزش خود را برای آماده شدن غذای خود در انتظار بمانند.

با گسترش تکنولوژی و پیشرفت‌هایی که در صنعت انتقال اطلاعات رخ ‌داده است سفارش غذا نیست دیگر به‌سختی گذشته نیست و راه‌حل‌های مناسبی برای کاهش زمان اتلافی و استفاده حداکثری از زمان مشتریان ارائه‌ شده است که یکی از بهترین راه‌حل‌ها سفارش آنلاین غذا و استفاده از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به جهت سفارش آنلاین غذا طراحی‌ شده‌اند است.

در این مقاله قرار است تا دیگر نگاهی به تاریخچه سفارش غذای اینترنتی در جهان بیندازیم و در ادامه با اولین سفارش غذای اینترنتی در دنیا آشنا شویم و سپس انواع از پلتفرم‌های سفارش غذای اینترنتی در ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم و نوع فعالیت در کنار زمان شروع به کار هر یک از این پلتفرم‌ها را با یکدیگر مرور کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات جدیدی در رابطه با سفارش غذای اینترنتی در کنار هم به دست بیاوریم.

برگر

تاریخچه سفارش غذای اینترنتی در جهان

اگر بخواهیم در رابطه با اولین سفارش که به‌صورت اینترنتی توسط مشتریان ثبت شد صحبت کنیم باید در حدود نزدیک به ۳۰ سال به عقب برگردیم. اولین سفارش ثبت غذای اینترنتی توسط یکی از کاربران آمریکایی به ثبت رسید که سفارش شامل یک پیتزای پپرونی بزرگ به همراه پنیر اضافه بود و اولین رستورانی که موفق شده بود خود را به‌عنوان اولین مرکز ثبت سفارش‌های غیرحضوری به دنیا معرفی کند فست فود زنجیره‌ای پیتزا هات آمریکا بود.

در سال ۱۹۹۴ پیتزا هات آمریکا موفق شد تا اولین ثبت سفارش آنلاین غذا را برای مجموعه خود به ارمغان بیاورد اما بنا بر دلایل مختلف این مجموعه نتوانست از این ایده و نوآوری خود به‌خوبی حمایت کند و مدتی بعد سفارش آنلاین غذا مجموعه پیتزا هات با استقبال چندانی روبرو نشد.

اما پیتزا هات راهی را شروع کرده بود که بعدها توسط رستوران‌های مختلف مانند رستوران زنجیره‌ای وی ترور آمریکا ادامه داده شد و آن‌ها توانستند در این زمینه به موفقیت بالایی دست پیدا کنند و یکی از اصلی‌ترین مشکلات انسان‌ها در ثبت و دریافت سفارش غذای خود یعنی هدر رفتن زمان در صف انتظار را به حداقل برسانند.

باگذشت زمان و روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند به همراه اپلیکیشن های مختلف که در آن‌ها نصب می‌شود تمایل مردم برای سفارش غذا از طریق وب‌سایت‌های مختلف کاهش پیدا کرد و آن‌ها ترجیح می‌دادند تا غذای مورد نظر خود را به‌وسیله گوشی موبایل هوشمند خود و وارد شدن به اپلیکیشن ثبت سفارش آنلاین غذا سفارش دهند و در حال حاضر یکی از بهترین سایت‌های سفارش غذا در جهان پلتفرم doordash می‌باشد.

سفارش آنلاین غذا در ایران

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم سفارش آنلاین غذا در تقریباً در حدود ۳۰ سال سابقه از خود به‌جای گذاشته است اما این تکنولوژی تقریباً بیست سال بعد از استفاده در دنیا وارد ایران شد و تقریباً از ۱۰سال پیش سفارش آنلاین غذا در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفت.

این تکنولوژی نیز مانند روزهای اولیه خود در ابتدا از طریق وب‌سایت‌ها در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفت و بعدها با پیشرفت اپلیکیشن‌ها با گوشی‌های هوشمند در ایران علاقه‌مندان به سفارش آنلاین غذا نیز ترجیح دادند تا به‌جای استفاده از وب‌سایت‌ها از اپلیکیشن‌های موبایل خود برای سفارش آنلاین غذا استفاده کنند تا بتوانند تنها با چند لمس ساده بر روی صفحه موبایل خود به انواعی از غذاهای مختلف به همراه لیست کامل منوی رستوران‌ها و فست‌فودهای مختلف دسترسی پیدا کنند و از میان آن‌ها غذای موردعلاقه خود را سفارش دهند.

البته شایان ذکر است که تا مدت‌ها این تکنولوژی پرکاربرد در اختیار شهرهای پایتخت و کلان‌شهر‌های ایران مانند مشهد، اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ بوده است و رفته‌ رفته و با مرور زمان این تکنولوژی هم‌اکنون تقریباً در اکثر شهر‌های ایران ارائه می‌شود و مردم در اکثر نقاط از کشور عزیزمان ایران می‌توانند نسبت به سفارش آنلاین غذای خود اقدام کنند و غذای موردنظر خود را در کمترین زمان و کوتاه‌‌ترین مدت درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرند.

با توجه به استقبال کاربران از ثبت سفارش آنلاین غذا اکثر رستوران‌ها و فست‌فودها به‌ محض تأسیس به سراغ وب‌سایت و یا اپلیکیشن آنلاین خود می‌روند تا با ارائه خدمات غیرحضوری سفارش و ارسال غذا، بتواند مشتریان بیشتری برای خود به دست بیاورند.

شاید برای شما هم این سؤال به وجود آمده است که چرا سفارش آنلاین غذا تا این اندازه در میان کاربران به محبوبیت رسیده است در ادامه به بررسی جواب این سؤال می‌پردازیم تا با دلایل محبوبیت سفارش آنلاین غذا در دنیا بیشتر آشنا شویم.

دلایل سفارش آنلاین غذا چیست؟

در قسمت قبل به یکی از مهم‌ترین دلایل سفارش آنلاین غذا یعنی کاهش اتلاف زمان و جلوگیری از هدر رفتن زمان کاربران در رستوران‌ها و صف‌های طولانی اشاره کردیم اما این تمام ماجرا نیست و سفارش آنلاین غذا مزایای بیشتری دارد که باعث شده است تا کاربران، نسبت به سفارش آنلاین غذا تمایل بیشتری از خود نشان دهند.

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین دلایل سفارش آنلاین غذا می‌پردازیم:

  • در دسترس بودن گزینه‌های غذایی بسیار متنوع

اگر بخواهید به‌صورت فیزیکی وارد یک رستوران و یا فست‌فود شوید و نسبت به سفارش غذای موردنظر خود اقدام نمایید، شما با یک منوی محدود و تعداد غذای مشخصه روبرو می‌شوید که در آن مجموعه در حال تحقیق و آماده‌سازی می‌باشد.

اما در سفارش آنلاین غذا، دیگر این مشکل برای کاربران وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند با منوهای بسیار متعددی مواجه شوند و از هر رستوران و هر یک از منوهای موردنظر خود نسبت به انتخاب غذایی که باب میل آن‌ها می‌باشد اقدام نمایند.

تصور کنید می‌خواهید برای گروهی که مسئولیت آن‌ها را به عهده دارید غذا سفارش دهید و هر یک دارای سلیقه غذای متفاوتی می‌باشند و یا به‌عنوان سرپرست خانواده می‌خواهید برای عزیزان و اعضای خانواده خود غذا سفارش دهید که هرکدام از آن‌ها سلیقه غذایی متفاوتی دارند، اگر قرار باشد برای برآورده کردن خواسته‌های هر یک از آن‌ها به‌صورت فیزیکی اقدام نمایید با مشکل بسیار بزرگی روبرو خواهید شد. اما اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌هایی که به جهت دریافت سفارش‌های آنلاین غذا طراحی‌ شده‌اند این مشکل را برای کاربران برطرف کرده‌اند و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به یک اپلیکیشن و یا یک وب‌سایت به مجموعه غذاهای بسیار متنوعی ازجمله انواع فست‌فودها و غذاهای سنتی دسترسی پیدا کند که می‌تواند هر ذائقه و سلیقه‌ غذایی را تحت پوشش قرار دهد.

  • سادگی و راحتی در ثبت سفارش

اگر قرار باشد به‌صورت فیزیکی وارد رستوران و یا فست‌فود مورد نظر خود شوید باید مدت‌زمان بسیاری را صرف آماده شدن و رسیدن به مقصد خود کنید اما با استفاده از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ثبت سفارش آنلاین غذا طراحی‌ شده‌اند تنها کافی است تا صفحه‌نمایش گوشی هوشمند خود را بالا، پایین کنید تا به رستوران و فست‌فود موردنظر خود برسید و با چند کلیک ساده و بدون هدر دادن زمان در صف‌های طولانی جهت سفارش غذا می‌توانید منوی غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید و نسبت به پرداخت هزینه غذا و ثبت نهایی سفارش خود اقدام نمایید. برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه روی راهنمای سفارش آنلاین غذا کلیک کنید.

  • به‌روز بودن منوی غذا و زمان کاری رستوران‌ها

حتماً برای شما هم پیش‌آمده است که هوس یک نوع غذا از یک مجموعه بخصوص را کرده باشید و مدت‌زمان طولانی را برای رسیدن به رستوران موردنظر خود صرف کنید و با جمله معروف کننده “غذا تمام شد” روبه‌رو شوید؛ با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌ها دیگر نگران ساعت کاری رستوران‌ها نخواهید بود چراکه این اپلیکیشن‌ها به‌صورت اتوماتیک زمان باز و بسته بودن رستوران‌ها را اعلام می‌کنند و شما عزیزان می‌توانید با توجه به این موضوع نسبت به سفارش آنلاین غذا از مجموعه موردنظر خود اقدام کنید.

  • تلاش در جهت افزایش رضایت

به دلیل رقابت بالا در بازار ثبت آنلاین سفارش غذا در میان اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌ها این مجموعه‌ها تمام تلاش خود را می‌کند، تا با ارائه خدمات متفاوت و جذاب به کاربران خود رضایت حداکثری آن‌ها را به همراه داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین خدماتی که توسط اپلیکیشن‌های آنلاین و وب‌سایت‌ها ارائه می‌شود این است که به‌محض ثبت سفارش اطلاعات مربوط به سفارش و شماره تماس پیکی که غذای شما را حمل می‌کند در اختیار شما گذاشته می‌شود تا در صورت لزوم بتوانید با او تماس بگیرید و غذای خود را بدون دردسر تحویل بگیرید.

علاوه بر آن این پلتفرم‌ها خدمات جذاب دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که ازجمله آن‌ها می‌توان به سرویس‌های ویژه غذاهای یک نفره، تحویل رایگان درب منزل و ارسال به همراه پیک ویژه نیز اشاره کرد.

شاید این اتفاق برای شما هم پیش‌آمده باشد که نیمه‌شب احساس گرسنگی کرده باشید و به دنبال فست فود و یا رستورانی باشید که بتواند خدمات موردنیاز شما را در اختیارتان قرار بدهد بسیاری از اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا این امکان را برای کاربران ایجاد کرده‌اند تا آن‌ها بتوانند امکان تحویل غذا در نیمه‌شب را داشته باشند، تا هر زمان ۲۴ ساعت روز که احساس گرسنگی کردند، بتوانند این نیاز خود را برطرف کنند.

  • استفاده از نظر کاربران

یکی از بهترین روش‌ها برای تست کیفیت خدمات ارائه‌ شده توسط یک مجموعه استفاده ازنظرات کاربرانی است که قبلاً از خدمات آن مجموعه استفاده کرده‌اند، درروش سفارش آنلاین غذا کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت نظرات، در رابطه با نظرات کاربرانی که قبلا از غذای رستوران مورد نظر آن‌ها استفاده کرده‌اند نسبت به کیفیت مواد غذایی و زمان تحویل غذا توسط پیک، اطلاعات کافی را به دست بیاورند تا بتوانند در خرید خود اطلاعات و آگاهی بیشتری داشته باشند.

نظر کاربران

  • ارائه تخفیف‌های شگفت‌انگیز

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل محبوبیت اپلیکیشن‌های آنلاین و وب‌سایت‌های ثبت سفارش غذا این است که آن‌ها برای افزایش رضایت کاربران خود کدهای تخفیف را طراحی می‌کنند و در اختیار کاربران ویژه خود قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند خدمات موردنیاز خود را با قیمت مناسب‌تری دریافت نمایند.

به‌عنوان‌مثال مجموعه اسنپ فود، شیلا و دلینو با طراحی کد تخفیف اسنپ فود، کد تخفیف شیلا و کد تخفیف دلینو توانسته‌اند امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار بدهند تا آن‌ها بتوانند در هنگام خرید از این مجموعه‌ها علاوه بر استفاده از مزایایی که در بالا به آن اشاره شد، از امکان سفارش با قیمت پایین‌تر نیز برخوردار شوند تا بتوانند کاربران و مشتریان بیشتری را برای خود جذب کنند.

پلتفرم‌های سفارش غذای اینترنتی ایران به ترتیب چه زمان شروع به کار کردند؟

در این قسمت به معرفی دقیق هر یک از پلتفرم‌های سفارش غذای اینترنتی که فعالیت خود را در ایران به‌صورت رسمی آغاز کردند می‌پردازیم و دلایل موفقیت و شکست هر یک از آن‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما بمانید، اطلاعات جدیدی در رابطه با فعالیت پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا به دست بیاوریم.

زود فود (اسنپ فود امروزی)

درواقع اولین ارائه ‌دهنده خدمات سفارش آنلاین غذا در ایران مربوط به استارت اپ نه‌چندان موفق زود فود بود. این مجموعه اولین بار در سال ۱۳۸۸ خدمات ثبت سفارش آنلاین غذا را در ایران راه‌اندازی کردند که بنا به دلایل مختلف ازجمله عدم اعتماد مردم به سفارش اینترنتی و رونق پیدا نکردن این فرهنگ در میان اکثر افراد جامعه این مجموعه با شکست روبه‌رو شد و در سال ۱۳۹۶ کمپانی اسنپ سهام شرکت زودفود را به‌طور کامل خریداری کرد و با تغییر نام زودفود به اسنپ فود توانست به موفقیت بالایی درزمینه ارائه خدمات آنلاین در صنعت غذا برسد.

پیش از این کمپانی اسنپ توانسته بود تا با ارائه خدمات تاکسی‌های اینترنتی خود محبوبیت بالایی برسد و با توجه به همین اعتماد و محبوبیت کاربران به این شرکت ایده اسنپ فود نیست در مدت‌زمان کوتاهی در میان کاربران به محبوبیت بالایی رسید و اکثر کاربران این پلتفرم را به‌عنوان اولین پلتفرم ثبت سفارش آنلاین غذای خود انتخاب می‌کنند و اسنپ فود توانست با کسب رتبه الکسای ۲۸۳ در ایران به اولین و از فرم ثبت سفارش آنلاین غذا در ایران تبدیل شود.

در حال حاضر کمپانی اسنپ با گسترش فعالیت اسنپ فود این امکان را برای اکثر افراد در شهرهای مختلف ایران فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند نسبت به سفارش آنلاین غذای خود اقدام نمایند و غذای موردنظر خود را در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرند.

مهم‌ترین وضعیتی که اسنپ فود در اختیار کاربران قرار می‌دهد سرعت ‌بالای ارسال سفارش و پشتیبانی بی‌نظیر آن‌ها از کاربران و مشتریانی است که نسبت به خرید غذا و ثبت سفارش اقدام کردند. از دیگر مزایایی که اسنپ فود در اختیار کاربران خود گذاشته است، امکان ارسال شیرینی خریدهای شرکتی و خریدهای کافی‌شاپی می‌باشد که برای کاربران خود ایجاد کرده است.

زودفود

به‌طور کلی دلایل موفقیت مجموعه اسنپ فود و شکست استارتاپ زود فود شامل موارد زیر می‌شود:

دلایل موفقیت اسنپ‌ فود:

  • رابط کاربری سریع و بسیار کاربرپسند
  • مکان‌یابی آسان توسط مشتریان
  • دسترسی سریع به نزدیک‌ترین رستوران‌ها و فست فودها
  • امکان انتخاب روش پرداخت و پرداخت در محل
  • به وجود آوردن بخش همون همیشگی برای سفارش غذاهای موردعلاقه
  • تنوع بالا
  • ارائه کد تخفیف اسنپ فود
  • پشتیبانی سریع
  • نمایش رستوران‌ها و غذاهای پرطرفدار

دلایل شکست زود فود:

  • عدم جلب اعتماد مردم
  • آماده نبودن جامعه برای دریافت خدمات آنلاین
  • نداشتن استراتژی مناسب
  • عدم آگاهی لازم از کسب‌وکار آنلاین
  • عدم توانایی در جذب و حفظ مشتریان

دلینو

یکی از اپلیکیشن‌های جذاب درزمینه ارائه خدمات مربوط به سفارش آنلاین غذا و اپلیکیشن دلینو است. این اپلیکیشن به‌گونه‌ای طراحی‌ شده است که کاربران بتوانند با هر سطح از سواد و دانش مربوط به تکنولوژی از خدمات ارائه‌ شده در این اپلیکیشن استفاده کنند رابط کاربری در اپلیکیشن بسیار آسان و بی‌نظیر طراحی‌ شده است و علاوه بر آن تمامی عکس‌های مربوط به غذاها در این اپلیکیشن به‌صورت واقعی و با بالاترین کیفیت قرار دارند، همچنین کاربران می‌توانند با چند کلیک ساده نزدیک‌ترین رستوران آماده ارائه خدمات به آن‌ها می‌باشد را انتخاب کنند و غذای موردنظر خود را از طریق آن سفارش دهند.

دلینو برای راحتی کاربران خود دسته‌بندی‌های مختلفی ازجمله دسته‌بندی غذاهای پرطرفدار، پوشه سفارش و تخفیف‌دار را برای کاربران خود ایجاد کرده است و کاربران می‌توانند دسته‌بندی‌ها را در صفحه اول سایت مشاهده نمایند.

همچنین طراحی کدهای تخفیف مربوط به وب‌سایت و اپلیکیشن دلینو با نام کد تخفیف دلینو باعث شده است تا کاربران بتوانند خدمات موردنظر خود باقیمت مناسب‌تری دریافت نمایند.

به‌طور کلی ازجمله مهم‌ترین خدماتی که مجموعه دلینو برای کاربران خود ارائه می‌دهد و سبب موفقیت کسب‌وکار آن‌ها شده است عبارت‌اند از:

  • عکس‌های طبیعی و باکیفیت
  • رابط کاربری ساده و بسیار کاربرپسند
  • نمایش رستوران‌های باکیفیت و پرطرفدار
  • مکان‌یابی خودکار به‌وسیله اپلیکیشن
  • ارسال فوری سفارش‌ها در کمترین زمان
  • ارائه تخفیفات شگفت‌انگیز گاها با بیش از ۲۰ درصد تخفیف
  • یکسان بودن قیمت غذاها در سایت‌ها و رستوران‌ها

فودیسم

اگر به دنبال این هستید تا بهترین رستوران‌ها و فست فودهای اطراف خود را شناسایی کنید اپلیکیشن و وب‌سایت فودیسم یکی از بهترین راه‌ها به‌منظور پیدا کردن بهترین خوردنی‌ها در اطراف شما است.

فودیسم به‌منظور کمک به مخاطبین برای پیدا کردن بهترین غذاها و خوردنی‌های اطراف آن‌ها طراحی‌ شده است.

این مجموعه در ابتدا کار خود را از شبکه اجتماعی اینستاگرام شروع کرد و در ادامه با رشد و پیدا کردن مخاطبان موردنظر خود تصمیم به ساخت و طراحی اپلیکیشن و وب‌سایت فودیسم نیز گرفتند و با طراحی این دو اکنون فودیسم به یکی از اپلیکیشن‌های جذاب و موردعلاقه کاربرانی که به دنبال غذاهای خوشمزه هستند تبدیل‌ شده است.

در اپلیکیشن فودیسم علاوه بر انتخاب غذا، نکات آموزشی و اطلاعات خوبی در رابطه با رستوران‌ها و غذاهای مختلف در اختیار کاربران قرار داده‌ شده است و به کمک این اپلیکیشن کاربران می‌توانند علاوه بر پیدا کردن رستوران‌ها و فست فودهای خوشمزه غذاهای موردنظر خود را در خانه و با مواد غذایی موردنظر خود تهیه کنند.

به‌طور کلی دلایل موفقیت فودیسم شامل موارد زیر می‌شود:

  • رابط کاربری ساده و دسترسی آسان
  • کاربرپسند بودن محیط اپلیکیشن و وب‌سایت
  • نمایش محبوب‌ترین رستوران‌ها در نزدیکی شما
  • نمایش رستوران‌های تخفیف‌دار در نزدیکی شما
  • ارائه جشنواره‌ها و تخفیف‌های ویژه و منحصربه‌فرد
  • ارائه خدمات در بیش از سه هزار رستوران در سراسر کشور
  • امکان پرداخت در محل برای مشتریان ویژه
  • مقایسه قیمت غذاهای منوی رستوران‌ها با یکدیگر
  • دارای منوی علاقه‌مندی‌ها
  • ارائه محتوای آموزشی
  • جستجوی سریع غذا با فیلترهای مناسب
  • پشتیبانی ویژه در هفت روز هفته

همه مزایا و ویژگی های بالا باعث شده است تا شعار همیشگی فودیسم یعنی کمک به انتخاب بهترین خوردنی‌ها و خوردنی فروشی‌های اطراف شما به بهترین شکل به تحقق بپیوندد و مهر تائید حرف ما این است که این مجموعه با ۲ سال سابقه فعالیت توانسته است به بیش از ۱۰۰ هزار نصب فعال اپلیکیشن در تلفن‌های همراه برسد و به‌عنوان یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات سفارش آنلاین غذا از سوی مراکز معتبر شناخته شود.

سیرشید

یکی از اپلیکیشن‌های جامع در سیستم سفارش آنلاین غذا اپلیکیشن و وب‌سایت سیرشید است که توسط شرکت توسعه تجارت سفیران سبز در کرج و تهران فعالیت خود را آغاز کرده است و قرار است که به‌زودی حیطه فعالیت خود را گسترش دهد.

این مجموعه از سال ۱۳۹۸ فعالیت رسمی و جدی خود را آغاز کرده است و تا به امروز توانسته است با بیش از ۸۰۰ رستوران حرفه‌ای در کلان‌شهرهای تهران و کرج و شهرستان‌ها فعالیت خود را ادامه دهد.

کاربران می‌توانند با استفاده از امکاناتی که اپلیکیشن سیرشید در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد غذای موردنظر خود را در میان انواعی از رستوران‌ها و منو‌های سنتی و فرنگی مختلف انتخاب کنند و نسبت به ثبت سفارش و پرداخت آنلاین مبلغ غذای موردنظر خود اقدام نمایند تا بتوانند غذایی که هوس کرده بودن را درب منزل و یا محل کار خود تحویل بگیرند.

درواقع اپلیکیشن سیرشید یکی از گسترده‌ترین منوهای غذایی را به کاربران ارائه می‌دهد؛ این مجموعه دارای غذاهای متنوع اعم از منوی سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، فست فودی، گیاهی و رژیمی است که این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا با تنوع مختلف و گسترده‌ای روبرو شوند و برای رسیدن به غذای موردنظر خود دیگر نیاز نباشد تا به وب‌سایت و یا اپلیکیشن دیگری مراجعه کنند.

به‌طور کلی مهم‌ترین دلایل موفقیت مجموعه سیرشید عبارتند از:

  • رابط کاربری بسیار ساده و آسان برای تمام سنین
  • تجربه کاربری حرفه‌ای در اپلیکیشن
  • انتخاب روش پرداخت وجه
  • خوش‌قولی در ارسال سفارش‌ها
  • پشتیبانی سریع
  • تنوع بسیار زیاد غذاهای مختلف
  • بررسی و مقایسه منوی رستوران‌ها با یکدیگر به همراه قیمت‌ها
  • نمایش رستوران‌های برتر ماه براساس امتیاز کاربران
  • معرفی کامل رستوران‌ها و فست فودها
  • پاسخ به پرسش‌های متداول کاربران در سایت
  • ارائه تخفیف‌های ویژه در بعضی از رستوران‌ها

رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا

زمانی که صحبت از فست فود های زنجیره‌ای شیلا می‌شود ناخودآگاه هات‌داگ‌های موتورسواری که به‌عنوان تبلیغات در شهر تهران شروع به حرکت می‌کردند به یاد ما می‌آید.

مجموعه شیلا یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای قدیمی است که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و با افتتاح اولین شعبه خود در خیابان ولیعصر تهران در مرداد ماه سال ۷۸ به‌صورت رسمی فعالیت حرفه‌ای خود را شروع کرد.

از همان ابتدا تلاش مدیران مجموعه شیلا در راستای توسعه کسب‌وکار خود و ایجاد شعب مختلف در نقاط برجسته شهر بود توسعه شعب خود را به‌صورت دقیق و تجربی پیش برد و با استفاده از تجربیات و نظرات مشاوران خود توانست با ایجاد یک سازمان منسجم و متحد به یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای موفق تبدیل شود.

رستوران شیلا

به‌طور کلی ازجمله دلایل موفقیت مجموعه شیلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب
  • فرمولاسیون انحصاری فراورده‌ها
  • روش طبخ سالم و رفتار شایسته کارکنان
  • فعالیت در راستای ارتقاء دانایی و مهارت‌های نیروی انسانی
  • ارزیابی و کنترل مستمر عملکرد کلیه شعب
  • طراحی کد تخفیف شیلا

دلیون

اگر به دنبال یک میان وعده خوشمزه و سریع هستید توصیه ما به شما استفاده از اپلیکیشن دلیون است. دلیون اولین ارائه‌دهنده خدمات سفارش آنلاین صبحانه میان وعده برانچ و ناهار است که خبر بسیار خوشحال‌کننده برای کاربرانی است که از خوردن صبحانه بسیار لذت می‌برند اما بنا بر دلایلی وقت کافی برای درست کردن صبحانه موردنظر خود را ندارد.

در حال حاضر اپلیکیشن دلیون در چند منطقه از تهران قابل‌استفاده است اما با توجه به استقبال مردم به‌زودی شاهد گسترش حیطه فعالیت این مجموعه خواهیم بود.

اپلیکیشن دلیون بیشتر تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات منحصربه‌فرد در پیرامون صبحانه و میان وعده‌های مقوی اختصاص داده است تا کاربران بتوانند با خوردن صبحانه‌های مقوی روز خود را پرانرژی آغاز کنند.

دلیون یکی از مهیج‌ترین وب‌سایت‌های ارائه خدمات آنلاین غذا به‌محض ورود به صفحه اصلی این مجموعه با انواع از میان وعده‌های خوشمزه روبرو می‌شوید که امکان دارد هوس خوردن یکی از آن‌ها را نداشته باشید؛ استفاده از تصاویر واقعی و باکیفیت بالا باعث شده است تا صفحه اصلی وب‌سایت یکی از خوشمزه‌ترین صفحه‌های وب‌سایت‌های فروش آنلاین غذا تبدیل شود.

ازجمله غذاهایی که در منوی وبسایت دلیون در دسترس است عبارت‌اند از:

انواع میان وعده و صبحانه‌های ایرانی و فرنگی، نیمرو، املت، املت اسپانیایی و پک کامل صبحانه انگلیسی، انواع ساندویچ‌ها و برگرها و نوشیدنی‌ها

یکی از نکات منحصربه‌فرد این مجموعه دلیون این است که این مجموعه دارای منوی ثابتی است که آن را به‌صورت روزانه ارائه می‌دهد و دلیل اصلی آن این است که تمام منوی موجود در وبسایت دلیون توسط این مجموعه تأمین می‌شود و اپلیکیشن وب‌سایت دلیون هنوز به سمت مارکت پلیس شدن نرفته است.

ازجمله مهم‌ترین مزایا و خدماتی که باعث موفقیت مجموعه دلیون شده است عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری ساده و منحصربه‌فرد وب‌سایت
  • عکس‌های باکیفیت از غذاها و میان وعده‌های طبیعی
  • تأمین‌کننده بودن منوی غذاها و میان وعده‌ها
  • قیمت ثابت منوها
  • تعیین روش پرداخت
  • پشتیبانی آنلاین و تلفنی حرفه‌ای

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسان از گذشته تا به امروز و حتی در آینده نیاز به دسترسی به انواع از غذاها از تا بتواند احتیاجات خود را برآورده کند و انرژی موردنیاز خود برای ادامه روز و انجام فعالیت‌های موردنظر خود را داشته باشد.

در راستای همین موضوع در این مقاله به معرفی انواع از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های ثبت و فروش آنلاین غذا پرداختیم و نکات منحصربه‌فرد هر یک از آن‌ها را با یکدیگر مرور کردیم.

همان‌طور که در این مقاله به آن پرداختیم، تهیه غذا در هر ساعتی از شبانه‌ روز امکان‌پذیر شده است و دیگر مانند گذشته نیازی نیست تا کاربران برای تأمین مواد غذایی موردنیاز خود زمان و انرژی بسیاری را صرف کنند.

امیدواریم که مطالب گفته‌ شده در این مقاله موردپسند شما عزیزان قرارگرفته شده باشد؛ از اینکه تا انتهای نگارش این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان سپاس‌گزاریم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *