0

کیفیت خدمات اسنپ و تجربه کاربران

کیفیت خدمات اسنپ و نظر کاربران

یکی از کسب‌و‌کارهای اینترنتی موفق در ایران اسنپ است که در زمینه حمل‌ونقل و انواع خدمات بر بستر اینترنت فعالیت دارد و روزبه‌روز فعالیتش گسترده‌تر نیز می‌شود. شروع کار این مجموعه با تاکسی‌های اینترنتی و حمل‌ونقل درون شهری بود و در حال حاضر هم این بخش از فعال‌ترین بخش‌های برنامه است؛ اما به‌مرور خدمات دیگری مانند ارسال پیک، خدمات اسباب کشی، وانت بار و… هم به اسنپ اضافه شد و از آن‌ها نیز مانند سرویس اصلی اسنپ استقبال فراوانی شد.

در این مقاله از سایت موپُن به بررسی ابعاد مختلف ثبت درخواست در سوپر اپلیکیشن اسنپ و میزان رضایت کاربران از عملکرد آن در بخش‌های متفاوت می‌پردازیم.

نحوه ثبت درخواست در اپلیکیشن اسنپ

برای کار با اسنپ لازم است سوپراپلیکیشن آن را نصب کنید یا از نسخه تحت وب استفاده کنید. با استفاده از شماره تلفن همراهتان و کد تایید یکبار مصرف وارد برنامه ‌شده و طبق نیاز یکی از خدمات مانند تاکسی اینترنتی، اسنپ وانت، اسباب کشی و… را انتخاب می‌کنید. در نقشه موجود مبدا و مقصد مورد نظر را مشخص‌کرده و در صورت نیاز جزئیات تحویل و ارسال را وارد می‌کنید. در صورت موافق بودن با شرایط و هزینه خدمت، درخواست را تایید کرده و منتظر می‌مانید تا یکی از کارکنان اسنپ درخواست را قبول کند. در این بین هر مشکلی وجود داشت می‌توانید با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید و یا هر سوالی درباره نحوه خدمات‌رسانی و… داشتید از طریق فضاهای مجازی اسنپ درباره آن‌ها تحقیق کنید.

در صورتی که خدمات مورد نظر شما در زمینه خرید اقلام مختلف مانند دارو، فروشگاه، غذا، سوپرمارکت، انواع بلیط و…. باشد هم کافیست وارد بخش مربوط به آن‌ها در اپلیکیشن اسنپ شوید، محصول یا خدمت مورد نظر را انتخاب کنید و اقدام به پرداخت و ثبت سفارش نمایید. پس از ثبت، مسئولین ارسال (اسنپ باکس و..) سفارشتان را در زمان مشخص‌ شده به دستتان خواهند رساند.

اگر به توضیحات بیشتری در این زمینه احتیاج دارید پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله از وبلاگ موپُن است: نحوه گرفتن اسنپ

درخواست اسنپ

در ادامه چند فاکتور اصلی در روند کار اسنپ و تعامل با مشتریان را مورد بررسی قرار داده و به هرکدام طبق نظرات کاربران امتیازی اختصاص خواهیم داد.

مدت‌زمان قبول درخواست توسط راننده‌ها

پس از این که کاربر مقصد و مبدا خود را برای سفرهای درون شهری مشخص می‌کند، در صورت تایید وارد صفحه انتظار می‌شود تا یکی از رانندگان اسنپ درخواستش را قبول کند و به سمت مبدا روانه شود. این زمان انتظار ممکن است از تنها چند ثانیه تا حتی ساعت‌ها متغیر باشد. این روند به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان رقم دقیقی را برای این زمان عنوان کرد.

یکی از عوامل مهم، تعداد رانندگان اطراف مبدا مورد نظر هستند که هرچه تعداد آن‌ها بیشتر باشد احتمال این که درخواست در زمان کوتاه‌تری پاسخ داده شود بیشتر خواهد بود. در نقاط شلوغ شهری که معمولا در نقشه با رنگ قرمز مشخص می‌شوند معمولا هم تعداد درخواست‌ها و هم تعداد رانندگان زیاد است و بین رانندگان حاضر بالاخره یکی از آن‌ها حاضر می‌شود در سفر شما را همراهی کند.

اما در مواردی که شما در یک مکان دورافتاده یا شهری کوچک هستید و یا در زمان‌های خاص مثل ساعت 2 بعد از نیهمه شب درخواستتان را ثبت می‌کنید، رانندگان زیادی (حتی در مراکز شهرهای اصلی و بزرگ) در اطراف شما آنلاین نیستند و ممکن است درخواست شما یا قبول نشود یا برای قبول آن نیاز باشد مدت زیادی را صبر کنید تا راننده‌ای به اطراف شما بیاید و سفر را تقبل کند.

در برخی شرایط هم راننده‌ها اطراف شما هستند اما مقصد شما خیلی دور است، مسیر خیلی ترافیک دارد، لازم است از طرح ترافیک عبور کنید و یا از نظر راننده، هزینه سفر نسبت به زمان آن نسبتا کم درنظر گرفته‌ شده است. در تمامی این موارد ممکن است رانندگان درخواست شما را ببینند اما کسی سفر را عهده‌دار نشود زیرا یا شرایط رانندگی در مسیر را ندارند یا مشکلاتی مشابه دارند که همه این محدودیت‌ها باعث بیشتر منتظر ماندن شما خواهد شد.

در حالت معمول و به‌طور متوسط کاربر 5 دقیقه در صفحه انتظار می‌ماند و در صورت عدم تقبل توسط هیچ راننده‌ای، بار دیگر به صفحه قبلی برمی‌گردد و پیام هیچ راننده‌ای حاضر به قبول درخواست نیست را مشاهده می‌کند. در این شرایط 2 راه وجود دارد. یکی این که مبدا یا مقصد را تغییر دهید که معمولا توسط کاربران انتخاب نمی‌شود. مورد دیگر این که از گزینه “عجله دارم” استفاده کنید. این گزینه با افزایش هزینه سفر، رانندگان را ترغیب می‌کند تا سفر را قبول کنند و این عمل خیلی زودتر انجام خواهد شد.

اگر شهرهای کوچک با رانندگان محدود، مکان‌های دورافتاده و زمان‌های خاص را در نظر نگیریم، در شرایط و زمان‌های عادی معمولا عملکرد اسنپ در زمینه سرعت قبول درخواست‌ها، مخصوصا در شهر تهران خوب ارزیابی می‌شود و می‌توان امتیاز خوبی به آن نسبت داد.

امتیاز اسنپ برای زمان قبول درخواست‌ها: 3.5 از 5

نحوه برخورد راننده‌های اسنپ

اسنپ رانندگان زیادی را در زیرمجموعه خود دارد؛ به همین دلیل و در جهت کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان، قوانین مشخصی برای عملکرد این رانندگان وجود دارد و در این راستا آموزش‌های متنوعی هم به آن‌ها داده‌ می‌شود تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته ‌باشند و با مسافران به‌خوبی رفتار کنند.

نحوه برخورد رانندگان اسنپ

بی‌شک بین این همه راننده با فرهنگ‌ها، زندگی‌ها و خلق‌‌وخوهای مختلف، در برخی از روزها و سفرها ممکن است با راننده‌ای مواجه شوید که در شرایط رفتاری و احوال مناسبی نباشد. البته که در هر صورت راننده اجازه ندارد بی‌احترامی به شما بکند یا مشکلات این‌چنینی را ایجاد کند اما غیر از این موارد نادر، باقی راننده‌ها با صبر، شکیبایی و احترام با مشتریان برخورد می‌کنند.

اسنپ این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده‌ است تا در صورتی که مشکلی در رفتار راننده یا نحوه انجام وظیفه‌اش مشاهده کرد، شکایت خود را به اسنپ اعلام کند و پشتیبانان سریعا به این امر رسیدگی کنند. در ضمن پس از اتمام هر سفر صفحه‌ای برای مشتریان نمایش‌ داده می‌شود که می‌توانند در آن به راننده امتیاز دهند و شرح عملکرد او را گزارش کنند. این گزارشات در بخش‌های مختلفی مد نظر قرار می‌گیرند و رانندگان به همین واسطه سعی در کسب رضایت بیشتر دارند.

ثبت امتیاز سفر اسنپ

شکایاتی در رابطه با برخورد نادرست راننده با مسافران در پلتفرم اسنپ وجود دارد و نمی‌توان منکر آن شد اما طبق نسبت‌ها و با توجه به پیگیری‌های اسنپ، می‌توان گفت تعداد رانندگان خوش‌برخورد بسیار بیشتر از رانندگان بدرفتار است. به‌طور کلی در زمینه برخورد رانندگان، طبق تجربه و نظر مسافران امتیاز بالایی به اسنپ تعلیق می‌گیرد.

امتیاز اسنپ برای برخورد راننده‌ها : 4 از 5

کیفیت و نحوه پاسخ‌گویی پشتیبانان اسنپ

با توجه به افزایش مسافرین و کاربران و هم‌چنین زیاد شدن راننده‌ها، اسنپ برای بهبود خدمات و همچنین نظارت بهتر بر عملکرد رانندگان و مسافرین، بخشی به عنوان پشتیبانی را درنظر گرفته است که کارمندان زیادی در آن به نظرات، پیشنهادات و شکایات رسیدگی می‌کنند. در این بخش هم رانندگان می‌توانند از برخورد و عملکرد مسافر شکایت کنند و هم مسافران قادر هستند نسبت به سفری که دارند، سوالات و یا شکایات خود را به اطلاع اسنپ برسانند و به‌طور کلی این واحد به حل مشکلات بین این دو طرف مشغول است. کار پشتیبانی اسنپ سه بخش مختلف دارد که در زیر به تشریح آن می‌پردازیم.

1- پشتیبانی از داخل اپلیکیشن

اگر کاربر یا راننده سوالی داشته ‌باشد، ابتدا می‌تواند به بخش پرسش‌های تکراری مراجعه کند و خیلی اوقات مشکلش در همین بخش حل می‌شود و دیگر نیازی به ارتباط مستقیم با یک پشتیبان وجود ندارد. در صوتی که پاسخ خود را از بین سوال و جواب‌های موجود پیدا نکرد، از داخل اپلیکیشن می‌تواند درخواستی را با جزئیات مورد نیاز ثبت کند تا کارشناسان اسنپ در سریع‌ترین زمان نسبت به دادن پاسخ و رفع مشکل اقدام کنند.

2- پشتیبانی تلفنی

مشخصا ثبت درخواست از طریق اپلیکیشن و پاسخ به آن در بازه‌ای از زمان انجام می‌شود و هرچقدر هم عملکرد سریع باشد، باز هم به سرعت ارتباط مستقیم با کارشناس نخواهد بود. به همین سبب اسنپ برای کاربران دو خط تلفن به شماره‌های 91039000 و 41849000 را درنظر گرفته‌ که با تماس با آن‌ها، کاربر به‌طور مستقیم به یک کارشناس وصل می‌شود و می‌تواند مشکل یا سوال خود را مطرح کند.

برای مثال در زمان‌هایی که حین سفر مشکلی پیش آمده ‌و راننده مطمئن نیست که باید چه برخوردی داشته‌ باشد، می‌تواند با این تماس عملکرد خیلی بهتر و سریع‌تری را ارائه کند و یا در موارد ضروری رسیدگی پرسرعت‌تری را تجربه کند.

3- خدمات آنلاین

تا قبل از شیوع کرونا، اسنپ در تعدادی دفاتر حضوری هم پشتیبانی خود را انجام می‌داد و افراد می‌توانستند با مراجعه به این مراکز به درخواست‌هایشان رسیدگی کنند. اما با شروع این همه‌گیری، در جهت حفظ ایمنی و سلامت کارکنان و مراجعان، این دفاتر به کار حضوری خود پایان دادند و به‌جای آن سایتی برای خدمت‌گزاری مشابه ولی آنلاین تاسیس شد. این سایت آپشن‌های مختلفی دارد و روزانه به درخواست‌ها و مشکلات کاربران رسیدگی می‌کند.

نظرات، سوالات و شکایات از هر طریقی که ثبت شوند، با سرعت نسبتا خوبی به آن‌ها پاسخ داده‌ می‌شود اما در صورت طولانی شدن زمان رسیدگی در موارد خاص می‌توان از راهی جایگزین استفاده کرد. با توجه به نظر کاربران می‌توان این نتیجه را گرفت که اسنپ به نظرات و شکایات اهمیت زیادی می‌دهد و در صورت شکایت از یک راننده، مورد حتما بررسی و پیگیری خواهد شد تا از بروز مسائل مشابه برای دیگر کاربران جلوگیری شود.

پشتیبانی اسنپ

در سایت اسنپ نظرهای زیادی وجود دارد که طبق آن به ‌راحتی می‌توان متوجه شد که اسنپ پس از دریافت چند شکایت از راننده، حساب او را بسته‌ دیگر اجازه فعالیت به او را نمی‌دهد تا صحت شکایات و بررسی آن‌ها به پایان برسد. این پشتیبانی خوب باعث بهبود عملکرد کارکنان نیز خواهد شد و جهت جلوگیری از بسته‌شدن حساب و اتمام همکاری اسنپ، برخوردها قانون‌مندتر می‌باشد.

امتیاز اسنپ برای کیفیت و نحوه پاسخ‌گویی پشتیبانان: 4.5 از 5

کیفیت کارکرد اپلیکیشن و وب‌سایت برای ثبت درخواست

تیم برنامه نویسی و ساخت سوپراپلیکیشن اسنپ، مشخصا زمان زیادی را برای ساخت چنین برنامه‌ای با قابلیت‌های بسیار متنوع صرف کرده‌اند. علاوه‌بر اپلیکیشن‌ها که قابلیت پشتیبانی توسط اندروید و آی او اس را دارند، امکان بهره‌مندی از این خدمات از طریق وبسایت اسنپ نیز امکان‌پذیر است و در صورتی که امکان دانلود برنامه وجود نداشته ‌باشد می‌توان با استفاده از وب‌سایت درخواست‌ها را ثبت کرد.

در اکثر اوقات، در صورتی که مشکلی از سمت اینترنت و قطعی آن نباشد، سرعت و عملکرد این اپلیکیشن و وب‌سایت، با وجود مراجعین زیادش، مناسب ارزیابی می‌شود. هم‌چنین ارتباط کاربری این فضاها خوب است و کاربر به‌راحتی می‌تواند به بخش‌های مختلف دسترسی پیدا کند و خیلی راحت کارش را انجام دهد. در صورتی هم که نداند چگونه باید با این اپلیکیشن کار کند، مقالات مختلفی در سایت اسنپ و سایر سایت‌ها مانند موپُن یافت می‌شود که به صورت مرحله به مرحله و دقیق او را همراهی می‌کنند.

علاوه بر تاکسی‌های اینترنتی، اسنپ در زمینه ارسال مرسوله‌ها با پیک و همچنین کمک در اسباب‌کشی هم خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. در ارسال پیک، لازم است علاوه بر مبدا و مقصد، جزئیات گیرنده مرسوله نیز مشخص شود اما کلیت فرآیند مشابه است. در سفارش‌های اسباب‌کشی نیز قبل از ثبت درخواست، اطلاعات مختلف مانند تعداد و انواع وسایل سنگین، تعداد کارگر مورد نیاز، زمان اسباب‌کشی و… همگی سوال می‌شود تا با توجه به آن‌ها بهترین خدمات به مشتری ارائه شود و کلیه این کارها در فضایی ساده و مشخص انجام می‌گیرد.

اگر روند ثبت درخواست‌ها به‌درستی و با دقت انجام شود، می‌توان کیفیت و کارکرد اپلیکیشن و وب‌سایت اسنپ را در مراحل مختلف مناسب ارزیابی کرد.

امتیاز اسنپ برای کیفیت کارکرد اپلیکیشن و وب‌سایت : 4.5 از 5

مجوزها و تاییدیه‌های اسنپ

شاید اگر در سایت‌های خبرگزاری گشته ‌باشید، مطالبی درمورد اعتراضات و مشکلات در راستای مجوزهای اسنپ به چشمتان خورده ‌باشد. این پلتفرم به واسطه کار کردن در خدمات فروش محصولات بسیار متنوع از غذا تا دارو یا محصولات فروشگاهی مختلف و انواع بلیط، به عقیده برخی باید برای فروش هر محصول مجوز داشته‌ باشد. البته اسنپ می‌گوید که خودش محصولی را به‌طور مستقیم نمی‌فروشد که نیاز به مجوز برای مجوز فروش آن داشته ‌باشد و تنها واسطه‌ای برای فروش محصولات است.

برای مثال برخی اعتقاد دارند که فروش دارو از طریق داروخانه اسنپ (اسنپ دکتر چیست؟) امری غیرقانونیست زیرا این پلتفرم برای فروش دارو مجوزی ندارد اما حین درخواست دارو از اسنپ در اصل داروها از داروخانه خریداری می‌شود و اسنپ تنها امر فروش را راحت‌تر می‌کند و ارسال مرسوله را انجام خواهد داد. البته که مشخصا این کارها نیز در بعضی بخش‌های حساس مانند دارو یا بلیط هوایی و زمینی نیازمند مجوز است.

جدا از این موارد اسنپ، مجوز کشوری کسب‌و‌کار مجازی را دارد. بر اساس آئین‌نامه ماده 87 قانون نظام صنفی و بعد از انجام استعمالات هویتی و مکانی توسط سازمان‌های ذیربط، این کسب‌و‌کار با عنوان تاکسی اسنپ ایده گزین ارتباطات روماک موفق به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی شد. این پلتفرم همچنین نماد تجارت الکترونیکی هم دارد.

مجوز کسب‌کار آنلاین اسنپ

فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ

اسنپ علاوه بر درآمدزایی و عرضه خدمات مختلف، مسئولیت‌های اجتماعی خود را فراموش نکرده‌ و در زمان‌ها و شرایط مختلف خدمات مختلف اجتماعی را انجام داده ‌است. بسیاری از این خدمات با همکاری موسسه‌های خیریه مختلف انجام می‌شود و برخی هم در راستای فرهنگ‌سازی درست در جامعه است. این شرکت پیوسته در این راه فعالیت دارد که در ادامه به مثال‌هایی از آن‌ می‌پردازیم.

1- تخفیف اسنپ برای مراکز اهدای خون

اهدای خون یکی از کارهای داوطلبانه‌ایست که سالانه به بیماران زیادی در سرتاسر دنیا کمک می‌کند و جان بسیاری را نجات می‌دهد. شرکت‌ها و مجموعه‌های متفاوتی، با ایجاد سهولت در شرایط سعی در ترغیب افراد به اهدای خون و فرهنگ‌سازی این عمل مفید داشتند و سازمان انتقال خون هم بسیار از این همکاری‌ها استقبال می‌کند. اسنپ هم چند سالی است که به مناسبت روز جهانی اهدای خون، با همکاری سازمان انتقال خون، شرایط ویژه‌ای برای تشویق کاربران به اهدای خون را فراهم می‌کند.

برای مثال تخفیفی 20 درصدی برای رفت و برگشت به این مراکز برای کاربران در برخی شهرهای منتخب درنظر گرفته می‌شود. جهت این کار مراکز مربوطه از طرف سازمان خون اعلام و مشخص‌ شده است و همچنین حین انتخاب مقصد و جستجوی راحت‌تر این مراکز، در نقشه اسنپ، سازمان‌های انتقال خون با شکل قطره خون مشخص‌ می‌شوند.

2- تجهیز خانه‌های شهرستان دلگان

اسنپ طرح‌های نیکوکاری مختلفی را راه‌اندازی می‌کند که تابه‌حال بیشتر از 8 مورد به اتمام ‌رسیده و در هر کدام عملی خیرخواهانه و متفاوت در دستور کار قرار می‌گیرد. این شرکت در هفتمین طرح خود در اسنپ کلاب، طی همکاری با خیریه‌ “رهروان وحی” و “مهر شما”، اقدام به تجهیز خانه‌های شهرستان دلگان در استان سیستان و بلوچستان کرد. در این طرح منازل این شهرستان به سرویس بهداشتی مجهز می‌شود و این عمل علاوه بر بهبود کیفیت زندگی به کاهش بروز بیماری‌ها و سلامت افراد مخصوصا کودکان کمک ویژه‌ای می‌کند.

3- معافیت از کمیسیون کاربران راننده مبتلا به ام اس و معلولین

اسنپ طرحی را در سال 1401 در روز جهانی ام اس راه‌اندازی کرد که طبق آن اگر مشخص شود راننده‌ای مبتلا به بیماری ام اس می‌باشد، به مدت 6 ماه از پرداخت کمیسیون به اسنپ معاف‌ شده و دیگر مبلغ کمیسیون از درآمد ایشان کم نمی‌شود. این طرح تاکنون (تا مرداد 1402) هم تمدید شده است. پیش از این هم اسنپ معافیت پرداخت کمیسیون را برای کاربران راننده دارای معلولیت نیز معاف کرده ‌بود. به این ترتیب از گروه‌های مختلف کم‌برخوردار جامعه حمایت می‌شود.

4- معافیت از کمیسیون کاربران راننده در آبادان، خوی و برخی دیگر از شهرها (ویژه حادثه متروپل)

پس از حادثه دردناک متروپل، مردم ایران و مخصوصا مردم شریف آبادان در غم بزرگی بودند. اسنپ جهت عرض تسلیت و به نشان هم‌دردی با این مردم صبور، کلیه سفرهای اسنپ در آبادان را به مدت 3 روز بدون دریافت کمیسیون برای کلیه راننده‌ها انجام داد. این طرح از ساعت 14 روز 3 خرداد تا 5 خرداد اجرا شد.

چندی قبل هم به دلیل زلزله در شهرستان خوی و نابه‌سامانی و مشکلات زیاد مردمان این شهرستان در سرمای سخت زمستان، طرح معافیت از کمیسیون در این شهر هم اجرا شد. این طرح در موارد متعددی و با عملکرد و هدفی مشابه به اجرا درآمده است.

5- حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت

یکی دیگر از طرح‌های نیکوکاری اسنپ کلاب با همکاری موسسه ارتقای کیفیت زندگی زنان «آتنا» اجرا شد که ششمین طرح اسنپ کلاب بود. در این طرح کمک‌هزینه‌ای برای حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت و فرزندان ایشان که تحت حمایت موسسه خیریه بودند، در نظر گرفته‌ شد.

6- تجهیز مرکز دندان‌پزشکی ویژه افراد دارای معلولیت

کمک دیگری که اسنپ به افراد دارای معلولیت و بهبود کیفیت آن‌ها داشت در پنجمین طرح نیکوکاری شکل گرفت. در این طرح با همکاری خیریه “بهشت امام رضا (ع)”، مرکز تخصصی را ایجاد کرد و به کاهش هزینه‌ درمان این افراد کمک شایانی نمود. با توجه به خاص بودن این افراد، روش‌های درمانی هم با شرایط عادی متفاوت است و نیاز به مرکزی مجهز و جداگانه وجود دارد.

7- تخفیف ویژه برای موسسات خیریه

این شرکت برای خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد 20 درصد تخفیف در نظر می‌گیرد که حین درخواست خودرو و پیک موتوری قابل اعمال است. این تخفیف در حال حاضر تا پایان سال 1402 قابلیت اعمال دارد و امکان تمدید آن هم وجود دارد. جهت دریافت این تخفیف  سازمان‌های خیریه لازم است مشخصات و شماره تماس فرد مسئولشان را برای اسنپ ارسال کنند.

8- پرداختی 2 برابر به مناسبت روز جهانی خیریه

با هدف ترویج کار خیر و حمایت از خیریه‌ها و به مناسبت روز جهانی خیریه، اسنپ به مدت دو روز در 14 و 15 شهریور سال 1401 به ازای هر 2000 امتیاز کاربران در اسنپ کلاب، مبلغ 8000 تومان را به جای 4000 تومان به طرح‌های نیکوکاری فعال اختصاص می‌داد.

موارد یادشده تنها قسمتی از فعالیت‌های خیرخواهانه و اجتماعی اسنپ بوده ‌است. دائما طرح‌های مختلفی در اسنپ کلاب در حال اجرا می‌باشد که با استفاده از آن کاربران امتیازهایشان را جهت انجام کارهای خیر صرف می‌کنند و علاوه بر طرح‌های اسنپ کلاب، معمولا اسنپ یکی از پلتفرم‌هایی است که در شرایط اجتماعی مختلف سعی دارد با در نظر گرفتن تخفیف‌ها و معافیت‌های متنوع در کنار مردم ایران باشد.

امتیاز اسنپ برای فعالیت‌های اجتماعی : 5 از 5

تخفیف‌های ثبت سفارش در اسنپ

یکی از موثرترین راه‌های جذب مشتری در اسنپ، درنظر گرفتن تخفیف‌های مختلف برای کاربران می‌باشد. این پلتفرم در مناسب‌ها، جشنواره‌ها و به‌طور کلی طرح‌های تشویقی، درصدهای مختلفی از تخفیف را برای مشتریان درنظر می‌گیرد تا ثبت سفارش آن‌ها با قیمت کمتر انجام  شود و استفاده از اسنپ برایشان به‌صرفه و لذت‌بخش‌تر باشد.

این تخفیف‌ها از راه‌های مختلفی قابل دریافت هستند. یکی از مرسوم‌ترین آن‌ها ارسال پیامک از طریق اسنپ به کاربران است که کدهای تخفیف و مشخصات استفاده از آن را ذکر می‌کند. این کدهای تخفیف‌ را می‌توانید از سایت‌های مختلف و معتبر که به منظور ارائه انواع کدهای تخفیف مشغول به فعالیت هستند نیز دریافت کنید. سایت موپُن یکی از این پلتفرم‌هاست که روزانه تخفیف‌های متنوع اسنپ و سایر پلتفرم‌ها را برای کاربرانش به اشتراک می‌گذارد.

اسنپ برای هر سفارش و درخواست، امتیازی را برای کاربران در نظر می‌گیرد. این امتیازها در فضایی به نام اسنپ کلاب جمع می‌شوند و با مجموع آن‌ها می‌توان کارهای مختلفی را انجام داد که یکی از آن‌ها دریافت انواع تخفیف است. سازمان‌ها و موسسه‌های مختلف نیز با همکاری با اسنپ انواع تخفیف‌ها را برای دسته مشخصی از کاربران در نظر می‌گیرند.

نمونه‌هایی از این تخفیف‌ها که در سایت موپُن هم قابل دسترس هستند:

  • دریافت صد درصد تخفیف اسنپ با معرفی به دوستان
  • تخفیف جشنواره دورتادور جایزه اسنپ کلاب ویژه تمام مشترکین
  • 300 هزار تومان کد تخفیف اسنپ ویژه سرویس اسباب‌کشی در شهرهای منتخب
  • دریافت کد تخفیف ویژه کاربران قدیمی و غیر فعال اسنپ
  • تخفیف و تسهیلات اسنپ ویژه باشگاه رانندگان
  • معافیت 3 ماهه پرداخت کمیسیون رانندگان منتخب اسنپ ویژه سرویس اسنپ اکوپلاس
  • تا %25 تخفیف اسنپ ویژه رفت و آمدهای سازمانی
  • کد تخفیف سرویس وانت اسنپ بدون محدودیت

تخفیف دعوت از دوستان اسنپ

امتیاز اسنپ برای تخفیف‌های ثبت سفارش : 4 از 5

فعالیت اسنپ در شبکه‌های اجتماعی

اسنپ پلتفرمی مبتنی بر اینترنت است پس لازم است علاوه بر تمرکز روی اپلیکیشن و وب‌سایت، در شبکه‌های اجتماعی مختلف هم فعالیت داشته‌ باشد. این پلتفرم در این زمینه فعالیت نسبتا خوبی دارد و با این که اصل تمرکزش بر وب‌سایت و سوپر اپلیکیشن است، اما در بخش‌های دیگر هم به‌طور پیوسته‌ای کار می‌کند و بسیاری از اطلاع رسانی‌ها را از همین طریق اعلام می‌دارد.

در این بین باید دقت داشته ‌باشید که برخی از افراد سودجو به‌واسطه معروفیت و محبوبیت این برند اقدام به ساخت اپلیکیشن‌ها و صفحات مجازی مختلف مشابه اسنپ کرده‌اند ولی اسنپ جهت جلوگیری از سوءاستفاده این افراد، کلیه راه‌های ارتباطی و کانال‌ها و فضاهای مجازی‌اش را در وب‌سایت رسمی‌ خود اعلام کرده ‌است و طبق گفته‌ها به هیچ اطلاع‌رسانی خارج از این فضاها نباید اعتماد شود.

وبسایت اسنپ

وب‌سایت اسنپ گسترده‌ترین بستر فعالیت این شرکت در فضای اینترنت است. علاوه‌بر این که تازه‌ترین نسخه‌های اپلیکیشن از طریق وب‌سایت قابل دسترسی است، امکان ورود به نسخه وب هم وجود دارد. در ضمن کلیه فرصت‌های شغلی و راهنمایی‌های مربوط به آن هم در وب‌سایت قرار می‌گیرد.

جدا از صفحات اطلاعات مانند درباره ما، شرایط و قوانین و…، اسنپ بخشی مربوط به وبلاگ هم دارد که در آن کاربران می‌توانند درباره کمپین‌ها، اخبار متفاوت، اطلاعیه‌ها، راهنمایی‌ها و شرایط برنامه موضوعات مختلفی را مطالعه کنند.

اینستاگرام اسنپ

در صفحه اینستاگرامی اسنپ با نام کاربری snapp_team اخبارهای جدید و به‌روز بارگذاری می‌شود. همچنین به‌واسطه مسابقه و کمپین‌های مختلف شرایط خوبی مانند انواع تخفیف‌ها برای کاربران درنظر گرفته می‌شود. در این صفحه به‌صورت هفتگی تخفیف‌های هیجان‌انگیزی قرار می‌گیرد که راهی مناسب برای جذب دنبال‌کننده و ایجاد تجربه‌ای خوب برای آنان است.

لینکدین اسنپ

با استفاده از مطالبی که در صفحه لینکدین اسنپ با نام کاربری snapp.ir قرار می‌گیرد، کاربران بیشتر و بهتر با محیط کاری این پلتفرم آشنا ‌شده و همچنین اطلاعیه‌های مختلفی در رابطه با فرصت‌های تازه شغلی موجود می‌شود.

توییتر اسنپ

فعالیت این فضا حدودا مشابه فعالیت اسنپ در اینستاگرام است. علاوه بر این که اطلاعیه و خبرهای مهم و جدید در این بخش آپلود می‌شود، انواع مسابقات، کمپین‌ها و جشنواره‌ها نیز برگزار شده و جوایزی از جمله کدهای تخفیف برای دنبال‌کنندگان درنظر گرفته خواهد شد. با جستجوی نام کاربری snapp_team در توییتر می‌توانید صفحه مربوط به اسنپ را پیدا کنید.

تلگرام اسنپ

اسنپ در کانال تلگرامی رسمی خود با نام کاربری snappofficial، اخبار و اطلاعیه‌ها را مانند سایر پلتفرم‌ها به‌اشتراک می‌گذارد و علاوه‌بر آن کانالی جداگانه برای باشگاه رانندگان ایجاد کرده است که اطلاع‌رسانی‌های ویژه و دقیقی را مخصوص آن‌ها در این پیام‌رسان بارگذاری ‌کند. علاوه بر این هر شهر کانال تلگرامی باشگاه رانندگانش متفاوت است تا اطلاعات به‌طور ویژه‌تر و سریع‌تری به دست رانندگان برسد.

آپارات اسنپ

در این پلتفرم که مخصوص به محتواهای ویدیویی است، اسنپ انواع ویدیوهای آموزشی و خبرهای جدید را به شکل کلیپ برای کاربران و دنبال‌کننده‌هایش آپلود می‌کند و به‌واسطه آن‌ها انتقال پیام‌ها راحت‌تر می‌شود. با جستجوی نام کاربری snapp_team به این صفحه دسترسی خواهید داشت.

وبلاگ باشگاه رانندگان

همان‌طور که صفحات اطلاع‌رسانی رانندگان با سایر کاربران جداگانه است، وبلاگی نیز به شکل جداگانه برای آن‌ها در نظر گرفته ‌شده که علاوه‌بر اطلاع‌رسانی، خدمات باشگاه رانندگان و کمپین‌ها هم در آن قرار می‌گیرد. در این صفحه خدمات باشگاه بر اساس شهر دسته‌بندی ‌شده است. علاوه بر این، آموزش‌های مختلفی هم در جهت بهبود عملکرد رانندگان در این وبلاگ وجود دارد.

امتیاز اسنپ برای فعالیت در فضاهای مجازی: 3 از 5

در پایان امتیاز برآورد شده برای کیفیت فعالیت و خدمات اسنپ در زمینه‌های مختلفی که بررسی شد را به‌طور خلاصه در جدول زیر برای شما گردآوری کرده‌ایم.
کیفیت خدمات اسنپ و رضایت کاربران

جمع‌بندی

اسنپ پلتفرمی آنلاین برای انواع خدمات اینترنتی مخصوصا تاکسی‌ها و حمل‌و‌نقل‌های آنلاین است. در این مقاله از سایت موپُن عملکرد اپلیکیشن و وب‌سایت این مجموعه در بخش‌های مختلفی بررسی و امتیازدهی شد تا کاربران با خیال‌ راحت‌تر و دید بازتری انتخاب کنند و در استفاده مشکل کمتری داشته ‌باشند. به‌طور کلی نسبت به سایر پلتفرم‌ها می‌توان خدمات اسنپ را متنوع و مناسب دانست و در استفاده از آن رضایت بالایی را تجربه کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *