0

اسنپ رانندگان

اسنپ رانندگان

زندگی در دنیای مدرن امروزی ما را به انواع تکنولوژی‌های روز دنیا وابسته کرده است. از طرفی سرعت بالا و سبک زندگی ما باعث شده بیش از گذشته به دنبال رفع نیاز خود از طریق انواع ابزارهای الکترونیکی و اپلیکیشن‌ها باشیم. شاید برایتان بارها پیش آمده باشد که مجبور شوید برای مدتی طولانی منتظر تاکسی خطی در یک صف بلندی از مسافران منتظر ایستاده باشید. حال اگر برای رسیدن به قرار یا جلسه‌ای عجله داشته باشید یا در شرایط هوایی نامساعدی گیر افتاده باشید، شرایط برایتان بسیار سخت‌تر نیز خواهد شد. در این مواقع احتمالا گوشی موبایل خود را سریعا روشن کرده و با سفارش یک تاکسی آنلاین خود را از مهلکه نجات می‌دهید.

یکی از شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌هایی که در سال‌های اخیر در ایران رواج بسیاری یافته، اسنپ است که تقریبا در گوشی موبایل همه ایرانی‌ها یافت می‌شود. با استفاده از این پلتفرم روزانه میلیون‌ها مسافر در سراسر ایران جابه‌جا می‌شوند. سرعت بالا در ثبت سفارش تاکسی آنلاین، نداشتن محدودیت زمانی و قیمت مقرون‌به‌صرفه اسنپ در مقایسه با آژانس‌های تاکسی، آن را به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های داخل گوشی هر ایرانی تبدیل کرده است. علاوه‌بر آن، با داشتن کد تخفیف اسنپ می‌توانید از خدمات این مجموعه با قیمتی بسیار مناسب بهره‌مند شوید.

تاکسی آنلاین اسنپ

اسنپ در سال 1393 به عنوان اولین اپلیکیشن درخواست آنلاین تاکسی در ایران راه‌اندازی شد و به سرعت مورد توجه همگان قرار گرفت؛ چرا که علاوه‌بر هزینه به‌صرفه‌ای که برای مشتریان داشت، به عنوان یک منبع درآمد جانبی بسیار خوب نیز مورد توجه رانندگان قرار گرفت. با این که اسنپ در آغاز، فعالیت استارت آپی خود را به عنوان یک پلتفرم جهت درخواست آنلاین تاکسی شروع کرد اما بعدها خیلی زود ظرفیت کاری خود را گسترش داده و وارد حوزه‌های دیگری چون سفارش آنلاین غذا، سفارش خواروبار از سوپرمارکت، سفارش پیک، رزرو هتل و… نیز شد. همه این‌ها نشان از ظرفیت بسیار بالای این سامانه جهت اشتغال‌زایی برای زنان و مردان و ایجاد فضایی برای ارتباط بین صاحبان مشاغل و مشتریان دارد. علی‌رغم مشکلات و واکنش‌های مثبت و منفی که این سامانه الکترونیکی داشته، روزبه‌روز به تعداد کاربران و همچنین رانندگان ثبت نامی اسنپ افزوده می‌شود و در حال حاضر حدود 85 درصد بازار تاکسی‌های آنلاین در دست اسنپ است. در این مقاله سعی داریم شما را با شرایط و نحوه ثبت نام رانندگان در پلتفرم اسنپ آشنا کنیم.

شرایط ثبت نام اسنپ رانندگان

ثبت نام در سامانه اسنپ به عنوان راننده، چه راننده وانت یا موتور باشید و چه خودروی معمولی، کار چندان پیچیده‌ای نیست و همگی تقریبا از یک فرایند یکسان پیروی می‌کنند. قبل از هر چیز باید یک خودروی سالم و مدارک مربوط به آن را مانند گواهینامه، کارت ماشین، بیمه ماشین و… داشته باشید که لازم است تمامی مدارک متعلق به یک نفر باشد. سالم بودن خودروی شما به لحاظ فنی حائز اهمیت است؛ معمولا خودروهایی که متعلق به سال حداقل 5 سال قبل باشند، توسط کارشناسان بررسی فنی می‌شوند. شرط دیگری که هنگام ثبت نام کاربران راننده در اسنپ مهم است طی شدن حداقل 3 ماه از زمان صدور گواهینامه است. طبیعتا داشتن یک گوشی هوشمند مجهز به GPS و اینترنت نیز از ملزومات ثبت نام در اسنپ رانندگان خواهد بود.

قوانین و مقررات ثبت نام رانندگان در اسنپ

اسنپ با کمک پلیس ناجا نسبت به اخذ تایید صلاحیت و عدم سوء پیشینه رانندگان اقدام می‌کند که پس از ثبت نام و ارائه مدارک توسط رانندگان نتیجه درخواست تایید صلاحیت از سوی پلیس ناجا به اسنپ اعلام می‌گردد. به همین دلیل نداشتن سوء پیشینه نیز از جمله شرایط ضروری برای ثبت نام رانندگان است. به علاوه ممکن است به رانندگان درخواست احراز هویت داده شود که در این صورت کاربران راننده باید نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز خود اقدام نمایند. نکته مهم در این مورد که باید کاربران راننده توجه کنند این است که هیچ کس نمی‌تواند از نرم‌افزارهای واسطه یا ربات برای استفاده از اپلیکیشن در حین ثبت نام یا احراز هویت استفاده کند؛ در صورت شناسایی چنین مواردی، کاربر مسدود می‌شود. در نهایت داشتن سن قانونی 18 سال نیز جزء قوانین اولیه در ثبت نام رانندگان اسنپ می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام رانندگان در اسنپ

اگر به عنوان راننده تصمیم به ثبت نام و همکاری در پلتفرم اسنپ را دارید قبل از هر چیز باید مدارک زیر را فراهم کنید:

  • کارت ملی
  • اصل شناسنامه و کپی
  • گواهینامه
  • سند خودرو
  • معاینه فنی
  • یک قطعه عکس
  • قبض آب یا برق یا تلفن محل سکونت
  • بیمه نامه معتبر خودرو

بعد از ارائه مدارک و انجام ثبت نام، یک قرارداد کاری بین شما و اسنپ بسته می‌شود و پس از آن می‌توانید نرم‌افزار اسنپ رانندگان را در گوشی خود نصب کرده و شروع به کار کنید.

قبل از ثبت نام باید توجه داشته باشید که مراحل بررسی و فعال‌سازی حساب متقاضیان حدودا یک هفته طول می‌کشد. بعد از ثبت نام و ارائه مدارک، یک کد فعال‌سازی حساب کاربری برای شما ارسال می‌گردد که به منزله تایید نهایی ثبت نام شما در اسنپ رانندگان است.

اگر در حین انجام مراحل ثبت نام از پنل خارج شدید، با وارد کردن مجدد شماره موبایل خود می‌توانید ادامه مراحل ثبت نام را انجام دهید. در نهایت لازم به ذکر است که تصاویر مدارکی که ارائه می‌دهید باید شفاف و خوانا باشند، در غیر این صورت ممکن است مورد تایید پشتیبانی قرار نگیرد.­

نحوه ثبت نام اسنپ رانندگان

از دو طریق حضوری و آنلاین می‌توانید نسبت به ثبت نام خود در اسنپ اقدام نمایید. برای ثبت نام حضوری باید به یکی از دفاتر رسمی اسنپ در محل سکونت خود مراجعه کرده و برای عضویت اقدام کنید. ثبت نام آنلاین نیز از طریق ورود به سایت اسنپ رانندگان و وارد کردن اطلاعات اولیه شما خواهد بود. سپس باید منتظر تماس متصدیان مربوطه باشید تا ادامه مراحل ثبت نام شما را برایتان شرح دهند.

در ادامه مراحل انجام ثبت نام اسنپ رانندگان به صورت آنلاین را بیشتر برای شما شرح خواهیم داد.

1- ابتدا وارد سایت اسنپ شوید. سپس در نوار بالای سایت، روی گزینه «ثبت نام راننده اسنپ» کلیک نمایید. مراحل ثبت نام از داخل اپلیکیشن اسنپ نیز کاملا مشابه وبسایت خواهد بود پس از طریق اپلیکیشن نصب شده روی گوشی خود نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

ثبت نام راننده اسنپ

2- در کادر مربوطه شماره موبایل خود را وارد کنید و بعد بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید.

ثبت نام راننده اسنپ

3- بعد از وارد کردن شماره موبایل، یک کد 6 رقمی به همان شماره پیامک می‌شود که باید وارد کنید تا صفحه زیر که حاوی فرم اطلاعات اولیه شما است نمایش داده شود. اطلاعات خود شامل نوع خودرو، محل فعالیت، کد ملی و نام پدر را با دقت در قسمت‌های مربوطه (مطابق عکس) نوشته و روی ادامه کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

ثبت نام راننده اسنپ

4- در این مرحله شما باید با زدن دکمه عکس‌برداری یک عکس سلفی از چهره خودتان گرفته و بارگذاری نمایید. باید توجه داشته باشید که عکستان حتما باید به صورت سلفی و واضح با پس زمینه سفید و بدون کلاه، عینک و یا زیورآلات دیگر باشد. در پایان بر روی ادامه کلیک نمایید و وارد مرحله بعدی شوید.

ثبت نام راننده اسنپ

5- در این مرحله باید یک تصویر از گواهینامه خود را بارگذاری نمایید؛ این عکس باید شفاف باشد و اطلاعات نوشته شده روی کارت گواهینامه را کاملا واضح نشان دهد. سپس دکمه ادامه را بزنید و به مرحله بعدی بروید.

ثبت نام راننده اسنپ

6- مرحله بعدی نیز شامل بارگذاری عکس پشت و روی کارت خودروی شما می‌باشد.

ثبت نام راننده اسنپ

7- در مرحله بعدی شما باید یک عکس واضح از بیمه‌نامه خودروی خود گرفته و بارگذاری کنید و بعد از آن، با کلیک بر روی دکمه ادامه وارد مرحله نهایی شوید.

ثبت نام راننده اسنپ

8- در آخرین مرحله از ثبت نام رانندگان خودرو، شما می‌توانید متن کامل قرارداد را در قسمت مشخص شده مطالعه کنید. سپس از امضای خود بر روی یک کاغذ سفید عکس گرفته و بارگذاری نمایید. حتما توجه داشته باشید که متن قرارداد و شرایط را با دقت مطالعه کنید. در آخر بر روی دکمه تایید و ثبت نهایی کلیک نمایید تا مراحل ثبت نام شما تکمیل گردد.

ثبت نام راننده اسنپ

پس از ثبت نام، مدارک و اطلاعات ارائه شده شما توسط کارشناسان اسنپ بررسی شده و مراتب متعاقبا به شما اعلام می‌گردد. پس از انجام مراحل بالا، باید چند روزی تا دریافت کد فعال‌سازی خود صبر کنید و بعد از دریافت این کد می‌توانید حساب کاربری خود را در اپلیکیشن اسنپ فعال نموده و شروع به کار کنید.

نحوه کار با اپلیکیشن اسنپ رانندگان

اپلیکیشن اسنپ رانندگان، بر اساس نیازهای کاربران راننده طراحی شده است و برای استفاده بهینه از تمام قابلیت‌های آن بهتر است همیشه جدیدترین نسخه اپلیکیشن را دانلود کرده و استفاده کنید.

اپلیکیشن اسنپ رانندگان

پس از دانلود اپلیکیشن و نصب آن، آیکن اپلیکیشن اسنپ رانندگان روی صفحه موبایل را لمس کرده و در صفحه‌ای که باز می‌شود شماره موبایل اسنپی (شماره‌ای که با آن در اسنپ فعالیت می‌کنید) و سپس کد تایید 6 رقمی در پیامک دریافت شده را وارد نمایید.

اپلیکیشن اسنپ رانندگان

در صفحه اصلی اپلیکیشن، گزینه «تنظیمات درخواست» را مشاهده می‌کنید. در این قسمت دو گزینه «ورود به طرح کاهش آلودگی هوا» و «ورود به طرح ترافیک» را مشاهده می‌کنید. با فعال کردن هر کدام، درخواست‌های سفر آن محدوده برای شما ارسال می‌شود. برای دریافت درخواست‌های سفر، دکمه «خاموش» را لمس کنید تا روشن شود. از این زمان به‌بعد در صورت وصل بودن اینترنت، درخواست‌های سفر را دریافت خواهید کرد.

اپلیکیشن اسنپ رانندگان

برای رسیدن به مبدا، دکمه مسیریاب را در اپلیکیشن لمس کرده و از بین گزینه‌های نمایش داده شده، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و به سمت مبدا مسافر حرکت نمایید. در هر لحظه با لمس فلش رو به بالا می‌توانید جزئیات بیشتری از سفر را مشاهده کنید.

پس از اطمینان از رسیدن به مبدا، دکمه «به مبدا رسیدم» را لمس کنید و در صورتی که مسافر هنوز در مبدا حاضر نشده منتظر بمانید. پس از سوار شدن مسافر، گزینه «مسافر سوار شد» را لمس کنید.

اپلیکیشن اسنپ رانندگان

هنگام رسیدن به مقصد، مبلغ کرایه و نحوه پرداخت آن در اپلیکیشن برای شما به نمایش درمی‌آید. توجه داشته باشید که مسافران می‌توانند به دو صورت نقدی و آنلاین هزینه سفر را پرداخت کنند. پس از رسیدن به مقصد و پیاده شدن مسافر دکمه «پایان سفر» را لمس کنید.

اپلیکیشن اسنپ رانندگان

برای استفاده از پشتیبانی اسنپ رانندگان نیز می‌توانید از طریق اپلیکیشن اسنپ راننده اقدام نمایید که بسیار ساده و در دسترس می‌باشد.

سوالات متداول ثبت نام در اسنپ رانندگان

با وجود این که مراحل ثبت نام و کار با اپلیکیشن اسنپ پروسه‌ای راحت و ساده دارد اما ممکن است رانندگانی که قصد دارند با اپلیکیشن اسنپ کار کنند، سوالات بسیاری در این باره داشته باشند که در ادامه به برخی از رایج ترین سوالات اشاره می‌کنیم.

با چه نوع خودرویی می‌توان در اسنپ شروع به کار کرد؟

خودرو باید به لحاظ فنی و همچنین ظاهری سالم باشد. خودروها عموما به لحاظ فنی توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرند اما مدل خودرو اهمیت چندانی ندارد.

برای ثبت نام به عنوان راننده به کجا باید مراجعه کنم؟

به دو شکل می‌توان ثبت نام را انجام داد. شما می‌توانید به صورت حضوری به دفاتر رسمی اسنپ در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهید. لیست دفاتر رسمی اسنپ در شهرهای مختلف ایران را می‌توانید از طریق سایت اسنپ ملاحظه فرمایید. همچنین می‌توانید به صورت آنلاین با مراجعه به سایت و یا نصب اپلیکیشن اسنپ بر روی گوشی موبایل خود ثبت نام خود را به روش غیرحضوری انجام دهید.

آیا اسنپ برای رانندگان آیین‌نامه انضباطی در نظر گرفته است؟

بله. آیین‌نامه انضباطی برای تمام رانندگان وجود دارد و شامل موارد مختلفی چون ممنوعیت استعمال دخانیات توسط رانندگان، ممنوعیت حمل مشروبات الکلی و موارد دیگری است که می‌توانید با مراجعه به سایت اسنپ آیین نامه انضباطی کاربران راننده را مطالعه فرمایید.

چطور می‌توانم در صورت بروز مشکل و یا پرسش با پشتیبانی اسنپ تماس بگیرم؟

رانندگان اسنپ در طول همکاری خود ممکن است با مسائل مختلفی روبه‌رو شوند و نیاز به کمک پیتشبانی داشته باشند. راه‌های مختلفی برای برقراری تماس با پشتیبانی اسنپ از جمله تماس تلفنی با از طریق شماره‌های 91039000 و 41849000 و یا تماس با پشتیبانی از داخل خود اپلیکیشن اسنپ وجود دارد. راه دیگر برقراری ارتباط با پشتیبانی اسنپ از طریق ثبت درخواست در قسمت پشتیبانی نرم‌افزار اسنپ می‌باشد. کاربران راننده همچنین می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر رسمی اسنپ نیز از خدمات پشتیبانی اسنپ رانندگان استفاده کنند. ساعت کاری دفاتر خدمات حضوری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷:۳۰ در شهرستان‌ها و شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ و پنج‌شنبه‌ها ۸ تا ۱۲ در تهران است.

چه مقدار بار و چه تعداد ظرفیت سرنشینان در هنگام استفاده از اسنپ مجاز است؟

تعداد مسافر مجاز با توجه به کارت خودروی شما است (عمدتا 4 مسافر) و در صورتی که مسافر بار خارج از عرفی نداشته باشد امکان انجام سفر بلامانع است.

آیا امکان فعالیت چند راننده با یک خودرو یکسان وجود دارد؟

بله. امکان همکاری چند کاربر راننده با یک خودرو در اسنپ وجود دارد. برای این منظور باید اطلاعات خودروی مورد نظر در پروفایل تک تک افراد ثبت شده باشد. همچنین در صورت ثبت نام با تاکسی، راننده باید کارنامه معتبر تاکسیرانی ارائه دهد.

آیا امکان دریافت تسهیلات خودرو مانند لاستیک، روغن موتور و… از طریق اسنپ برای رانندگان وجود دارد؟

بله. تسهیلات مختلفی برای کاربران رانندگان در اسنپ در نظر گرفته شده است. برای کسب اطلاعات کامل از این تسهیلات مربوط به تعمیرات خودرو یا خرید لوازم مصرفی لازم است به اسنپ کارفیکس مراجعه کنید.

در صورت تغییر خودرو چگونه می‌توان اطلاعات مربوطه را تغییر داد؟

در صورتی که قصد تغییر عکس و اطلاعات مربوط به خودروی خود را دارید، لازم است به دفاتر رسمی اسنپ به صورت حضوری مراجعه کرده و یا از طریق خدمات غیرحضوری پشتیبانی اسنپ درخواست خود را در دسته ویرایش اطلاعات راننده اسنپ ثبت نمایید.

سهیمه بنزین رانندگان اسنپ به چه صورت است؟

برای بهره‌مندی از سهمیه بنزین رانندگان اسنپ باید حداقل در ماه حدود 200 کیلومتر پیمایش در طول سفرهای خود داشته باشید. این مسافت از لحظه‌ای که شما سفارش سفر از طریق مسافر را قبول می‌کنید محاسبه می‌شود؛ یعنی میزان مسافتی که طی می‌کنید تا به مبدا برسید هم لحاظ خواهد شد. براساس تصمیم کارگروه سوخت، مصرف استاندارد خودروها باید در حدود ۸.۷۵ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش باشد و این سهمیه تا سقف پرداختی ۳۰۰ لیتر در ماه است. بنزین سهمیه‌ای تمام رانندگان اسنپ نیز تنها با در نظر گرفتن این پیش‌فرض واریز می‌گردد.

برای اطلاع از میزان اعتبار سهمیه خود به کجا باید مراجعه کنم؟

برای اطلاع از سهمیه واریزی خود باید به حسابتان در سامانه سماس مراجعه بفرمایید. با مراجعه به این سامانه، شما می‌توانید از میزان اعتبار واریزی و تاریخچه واریزها و برداشت‌ها اطلاع حاصل کنید.

میانگین درآمد کاربران راننده در اسنپ چقدر است؟

میزان درآمد در این شغل کاملا بستگی به میزان فعالیت شما دارد. طبیعتا هر چقدر ساعات کاری شما و تعداد سفرهایی که قبول می‌کنید بیشتر باشد، به مراتب درآمد حاصل از این کار نیز بالا خواهد بود. همچنین تعداد کم لغو سفرها، انتخاب زمان و مسیر درست در سفر می‌تواند به افزایش درآمد شما کمک شایانی کند. درآمد رانندگان اسنپ با توجه به مسیرهای پر تردد، زمان انجام سفر و طرح ترافیک متفاوت است. یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد رانندگان در اسنپ به سیستم امتیازدهی برمی‌گردد. اگر مسافرتان به شما امتیاز 5 ستاره بدهد شما می‌توانید از مزایایی چون برخورداری از طرح های تشویقی رانندگان و افزایش میزان درخواست سفر برخوردار شوید.

حق کمیسیونی که کاربران راننده به شرکت اسنپ پرداخت می‌کنند چقدر است؟

حق کمیسیون دریافتی از رانندگان اسنپ در استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، البرز، قم، خوزستان، فارس و آذربایجان شرقی 15 درصد و سایر شهرها 20 درصد می‌باشد.

آیا انجام سفر توسط رانندگان اسنپ در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر است؟

بله انجام سفر و جابه‌جایی مسافر توسط کاربران راننده اسنپ در هر ساعتی از شبانه‌روز قابل انجام است.

باشگاه رانندگان اسنپ چیست؟

باشگاه رانندگان اسنپ فضایی است که امکان کاهش هزینه‌های رانندگان اسنپ و دغدغه‌های کاری آن‌ها و همچنین پیگیری اسنپ رانندگان و خواسته‌های آنان را فراهم می‌آورد. این امکان توسط باشگاه رانندگان اسنپ با بهره‌گیری از خدماتی مانند طرح‌های تشویقی و تخفیفی مختلف صورت می‌گیرد و تلاش می‌کند نیازهای اساسی کاربران راننده را به نحو احسن رفع کند.

کلام آخر

سامانه الکترونیکی اسنپ با ایجاد اشتغال برای هزاران کاربر راننده توانسته است فرصت درآمدزایی عالی با انعطاف زمانی و مکانی را برای همگان فراهم آورد. انعطاف زمانی و تنوع درآمدی این کار باعث شده است که افراد بتوانند در کنار شغل اصلی خود در ساعات فراغت به همکاری در اسنپ روی آورده و درآمد خود را افزایش دهند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *