0

استخدام دیجی کالا

استخدام دیجی کالا

با افزایش کاربردهای اینترنت و همچنین از زمان آغاز شیوع کرونا به‌بعد که تمایل مردم به خرید­های اینترنتی و بیرون نرفتن از منزل بیشتر شد، اپلیکیشن­‌ها و وب سایت­‌های زیادی طراحی و راه‌­اندازی شدند. با استفاده از این پلتفرم‌ها شما قادر خواهید بود بسیاری از کارهای خدماتی و خریدهای روزانه­ خود را بدون نیاز به حضور در هیاهوی شهر و تنها با چند کلیک انجام دهید و خریدی لذت­بخش را تجربه کنید. دیجی کالا یکی از این اپلیکیشن­‌هاست که در سال­‌های اخیر توانسته ‌است کاربران زیادی به خود جذب کند.

با بالا رفتن تعداد کاربران یک مجموعه و افزایش محبوبیت یک پلتفرم در میان مردم، قطعا نیاز به نیروی کار در زمینه­‌های مختلف در این مجموعه بالا می‌­رود و روزبه‌روز به تعداد کارمندان آن اضافه خواهد شد. در این مقاله از سایت موپُن قصد داریم درباره فرصت­‌های شغلی و نحوه­ استخدام­ دیجی کالا صحبت کنیم.

معرفی دیجی کالا

با توجه به سبک زندگی این روزها و وجود سایت­‌های معتبر برای خرید کالا، دیگر افراد خیلی کمتر برای برطرف کردن نیازهای خود به خرید سنتی و حضوری فکر می­‌کنند و بیشتر اوقات ترجیح می‌دهند تنها با لمس صفحه گوشی خود، خریدهای مورد نیازشان را انجام دهند. سایت دیجی کالا یکی از این سایت­‌های معتبر در زمینه فروش اینترنتی انواع کالاست که در سال­‌های اخیر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارها و فروشگاه آنلاین در ایران به‌حساب می‌آید.

دیجی کالا در ابتدا اپلیکیشنی برای فروش محصولات موبایل و دوربین­‌های عکاسی بود. تیم این مجموعه در ابتدا تنها 7 نفر بود اما در سال­‌های اخیر و به‌مرور زمان این مجموعه توسعه پیدا کرد تا جایی که می­‌توان گفت این شرکت در لیست بزرگ‌ترین شرکت­‌های فروش آنلاین محصولات متنوع در خاورمیانه قرار گرفته ­است.

امروزه شما می‌­توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی، تلفن همراه و… را از این اپلیکیشن سفارش دهید تا توسط پیک دیجی کالا در زمان مشخص­ شده به دستتان برسد. ارائه خدماتی مثل پشتیبانی خوب و عالی، ارائه کد تخفیف دیجی کالا، ارسال سفارش مشتریان در زمان مشخص شده، کیفیت خوب و مناسب محصولات موجود در آن و… مواردی است که باعث افزایش رضایت مشتریان و بالا رفتن میزان فروش این مجموعه شده ­است.

دیجی کالا

موقعیت­‌های شغلی دیجی کالا

دیجی کالا امروزه توانسته به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه­‌های فروش آنلاین در کشور فعالیت کند و کاربران زیادی را به خود جذب نماید. این جذب کاربران زیاد و فعال بودن این مجموعه باعث­ شده تا روزبه‌روز به نیروی انسانی بیشتری در موقعیت‌های شغلی مختلف مثل پیک، انباردار، حسابدار، نیروی بسته­بندی و… نیاز داشته ­باشد. این امر موجب ایجاد شغل‌­های متنوع و زیاد برای کسانی­ است که به‌دنبال کار هستند و به نوعی می‌­توان گفت دیجی کالا توانسته تعداد زیادی از افراد را از بیکاری نجات دهد.

برای پیدا کردن موقعیت‌­های شغلی در دیجی کالا کافی ا­ست عبارت استخدام دیجی کالا را در گوگل جستجو کنید و سپس وارد سایت دیجی کالا شوید. با ورود به وبسایت این شرکت، در صفحه فرصت‌های شغلی دیجی کالا (که در پایین صفحه اصلی وبسایت قرار دارد) مشاهده می‌کنید که فرصت­‌های کاری در دسته­‌بندی­‌های متنوعی قرار گرفته­‌اند. این دسته‌­بندی­‌ها برای دسترسی راحت‌­تر کاربران به شغل­‌های متنوع است و باعث می‌­شود افراد با توجه به مهارت، علاقه، استعداد، سابقه­ کاری و… بتوانند شغل مورد نظر خود را سریع­‌تر پیدا کنند. این مشاغل در 11 دسته شامل ارتباطات سازمانی، توسعه­ کسب‌و‌کار، ریسک، حسابرسی و انطباق و… قرار گرفته‌­اند.

برای مثال با انتخاب گزینه­ عملیات در این دسته­‌بندی می‌­توانید با شغل­‌های مرتبط با تیم عملیات دیجی کالا که مسئول هماهنگی تمام فرآیندهای پشت پرده‌ خرید از دیجی‌کالا است، آشنا شوید و در صورت داشتن استعداد و مهارت کافی، یکی از این مشاغل را انتخاب کرده و درخواست خود را ثبت نمایید. یکی از این فرصت­‌ها استخدام راننده دیجی کالا است و کسانی که مهارت لازم در رانندگی، سابقه کافی و… را دارند می­‌توانند درخواست همکاری خود را برای استخدام در این شغل ارسال کنند.

کارکنان دیجی کالا

دیجی کالا در زمینه‌­های مختلف نیرو جذب می­‌کند اما طبق آماری که در سال‌­های اخیر به دست آمده می‌­توان فهمید که دیجی کالا بیش از همه در حوزه فروش، برنامه‌نویسی، ارتباط با مشتریان و دیجیتال مارکتینگ نیاز به استخدام نیروی جدید دارد. البته این مورد دور از تصور نیست؛ در دنیای امروز که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده ­و فناوری بسیار به‌روز شده ­است، افزایش تقاضا برای شغل­‌های حوزه فناوری اطلاعات، کامپیوتر، برنامه‌نویسی و… بسیار بیشتر است. دیجی کالا هم به افراد ماهر در این حیطه بسیار نیاز دارد و افراد زیادی را در بازه‌های زمانی مختلف در این حوزه جذب می­‌کند.

با انتخاب هر یک از این دسته­‌ها و انتخاب گزینه­ “مشاهده­ همه فرصت­‌های همکاری” می­‌توانید لیست شغل­‌های موجود در آن زمینه را مشاهده کنید. با انتخاب شغل مورد نظرتان می‌­توانید ویژگی­‌ها، امکانات و مهارت­‌های لازم و شرایط استخدام دیجی کالا را مطالعه نمایید. در صورتی که فکر می‌کنید مهارت کافی برای انجام آن کار را دارید می‌­توانید با انتخاب گزینه ارسال درخواست همکاری، رزومه خود را برای تیم دیجی کالا ارسال کنید.

با انتخاب گزینه­‌ ارسال درخواست همکاری، صفحه­‌ای برای شما باز می­‌شود که در آن فرم استخدام دیجی کالا قرار گرفته ­است. در این قسمت باید اطلاعاتی نظیر نام و نام­ خانوادگی (به فارسی و انگلیسی)، شماره تماس و ایمیل خود را وارد کنید. شما لازم است فایل پی دی اف رزومه­ خود و همچنین عکس خود را در کادرهای مشخص ­شده در این فرم بارگذاری نموده و در کادر آخر نیز اگر لازم است توضیحات مورد نیاز دیگر را اضافه کنید. در نهایت پس از وارد کردن توضیحات تکمیلی، باید با فشردن کلید مربوطه درخواستتان را ارسال کنید.

فرم درخواست فرصت شغلی دیجی کالا

فرایند استخدام در دیجی‌کالا با بررسی سوابق افراد متقاضی برای هر موقعیت شغلی، شروع می‌شود تا رزومه­ افرادی که درخواست همکاری با دیجی کالا را ارسال کرده‌­اند، توسط مسئولین مورد تایید قرار بگیرد. بعد از تایید رزومه­ ارسال­ شده، برای این که توانایی­‌ها و مهارت افراد و همچنین رفتار و شخصیت آنان مورد بررسی دقیق‌تری قرار گیرید، باید در مصاحبه­‌ای که به‌صورت حضوری برگزار می­‌شود شرکت کنند. متقاضیان برای این مصاحبه باید به مرکز مصاحبه دیجی کالا مراجعه کنند.

پس از تایید نهایی، پیشنهاد شغلی (Job Offer) ارسال می‌شود و در مرحله آخر، بر اساس نیازمندی هر تیم قدم‌هایی برای ورود و جامعه‌پذیری همکار جدید برداشته ­می‌شود. یکی از شعارهای مجموعه دیجی کالا، یادگیری در کنار کار است؛ این به این معناست که کسانی که به استخدام این مجموعه درمی‌­آیند، علاوه­بر دریافت حقوق قادر خواهند بود از دانش و تجربه­ سایر افراد کاربلد و حاذق استفاده کرده و به مطالب و دانش خود در هر زمینه‌­ای بیفزایند که این کار باعث رشد مهارت آنان می­‌شود.

بحث جنسیت در تمام کسب‌وکارها به یک بحث جنجالی تبدیل ­شده و در بسیاری از مواقع، برخی شرکت‌ها با اتهام تبعیض جنسیتی در تقسیم کارها بین خانم‌ها و آقایان مواجه می‌شوند. اما دیجی کالا تمام تلاش خود را کرده تا حد امکان از تبعیض جنسیتی خودداری کند و از سال 1400 سعی بر این داشته که در تمامی بخش­‌های عملیاتی و مدیریتی تساوی بین بانوان و آقایان را رعایت کند. درواقع می‌­توان گفت این شرکت برای استخدام خانم دیجی کالا هیچ مانعی ندارد. در این مجموعه برای بانوان نیز مشاغل زیادی درنظر گرفته ‌است که می­‌توانند به‌راحتی در تمامی زمینه‌­ها، به شرط داشتن مهارت و دیگر شایستگی‌های لازم، فعالیت داشته باشند.

نحوه­ اقدام برای استخدام دیجی کالا

شرکت­‌های کوچک و بزرگ مختلف برای فرآیند جذب نیرو و استخدام پرسنل جدید، روش­‌ها و مراحل متنوعی دارند؛ این مراحل باعث ایجاد نظم در انجام این فرآیند می­‌شود و هرچقدر یک مجموعه یا شرکت بزرگ‌­تر باشد و بیشتر در بازار کار فعالیت داشته ­باشد، وجود نظم در مراحل مختلف کار آن مجموعه مثل مرحله جذب نیروی جدید به برقراری آرامش و ایجاد فضایی آرام کمک خواهد کرد. شرکت دیجی کالا نیز مانند هر شرکت دیگری دارای فرآیند جذب نیروی جدید به روش خود می‌­باشد. دیجی کالا به عنوان یکی از مجموعه­‌های به­نام و فعال در حوزه فروش آنلاین محصولات به‌صورت آنلاین، هرساله به دلیل رشد و توسعه­ کار خود نیاز به افراد متخصص و ماهر در زمینه­‌های مختلف دارد و با قرار دادن فرصت­‌های شغلی متنوع در سایت خود، افراد زیادی را به مجموعه­ خود جذب می‌­کند. با توجه به این که دیجی کالا شرکتی برای فروش آنلاین محصولات است پس انتظار می‌رود بیشتر مشاغل مورد نیاز در این مجموعه در حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ، تکنولوژی، کار با کامپیوتر و برنامه­نویسی، توزیع و ارسال بسته­‌ها و… باشد. هر مجموعه برای جذب نیروی جدید مواردی را تحت عنوان معیارها و ملاک­‌ها مثل سن، میزان تحصیلات، سابقه­کار و… برای افراد درنظر می‌گیرند که در صورت واجد­ شرایط بودن کارجویان، با آن‌ها وارد مراحل بعدی روند استخدام خواهد شد. برای آگاهی از  مراحل استخدام در دیجی­ کالا کافیست در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به‌طور کامل تمام این مراحل را به شما معرفی کنیم.

همان­‌طور که پیش­تر نیز به آن اشاره کردیم برای همکاری با مجموعه دیجی کالا کافی­ست عبارت استخدام دیجی کالا را جست­وجو کرده و وارد سایت دیجی کالا شوید. از قسمت دسته­‌بندی­‌های آن با توجه به مهارت و استعدادتان دسته­ مورد نظرتان را انتخاب کنید تا لیست فرصت‌­های کاری مرتبط با آن دسته به شما نشان داده ­شود و در نهایت با انتخاب شغل مورد نظرتان می‌­توانید مهارت­‌های لازم، سابقه کار و… را مشاهده و در صورت تمایل فرمی که شامل اطلاعات شخصی شماست را پر کنید.

ارسال یک رزومه­ خوب و عالی باعث می‌­شود شانس شما در بین تمام کسانی که رزومه­ خود را برای این مجموعه بزرگ ارسال کرده‌­اند بالاتر برود. پس در نوشتن رزومه خود نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید. بعد از تایید رزومه توسط تیم کارشناسی دیجی کالا افرادی که این مرحله را گذراندند و از فیلترهای مشخص شده برای رزومه عبور کردند و رزومه آنان پذیرفته­ شد، از نظر شرایط کیفی، دانش تخصصی و همچنین تطبیق با فرهنگ سازمانی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

تمامی این موارد در مصاحبه­ حضوری که در مرکز مصاحبه دیجی کالا تشکیل می­شود، با دقت خیلی بیشتری بررسی خواهند شد. اگر همه چیز به‌خوبی پیش رود (ارسال رزومه خوب و عالی و قبول شدن در مصاحبه­­‌های اولیه)، در مصاحبه‌های پایانی صحبت‌ها در مورد حقوق مدنظر کارجو و همچنین بودجه مشخص شده از طرف دیجی کالا برای آن موقعیت شغلی بیان می‌شود و توافقات نهایی در این زمینه صورت می‌پذیرد. در صورت رضایت طرفین شما می­‌توانید با پر­کردن فرم­‌های نهایی به‌طور رسمی در دیجی کالا استخدام شوید و کارتان را آغاز نمایید.

به گفته‌ معاون منابع انسانی این سازمان، فرآیند استخدام به‌طور میانگین ۲۲ روز طول می‌کشد و از زمانی که رزومه را برای دیجی ‌کالا می‌فرستید، تا زمانی که نتیجه‌ قطعی به شما ابلاغ می‌شود، به این بازه زمانی احتیاج است. پس اگر رزومه­ خود را برای دیجی کالا ارسال کرده‌­اید باید دست کم این مدت را برای دریافت پاسخ از طرف مجموعه منتظر بمانید.

در بخش مصاحبه افراد که در مرکز مصاحبه دیجی کالا انجام می­‌گیرد، در هر جلسه‌ مصاحبه معمولا یک نفر از واحد منابع انسانی برای ارزیابی شایستگی رفتاری و یک نفر از بخش مربوطه برای ارزیابی شایستگی‌های فنی و مهارتی حضور دارند و افراد را هم از نظر توانایی­‌ها و مهارت­‌ها و هم از نظر رفتاری مورد بررسی قرار می‌­دهند. یکی از معیارهایی که تأثیر زیادی در نمره‌ رفتاری متقاضیان کار در این سازمان دارد، علاقه‌مندی به یادگیری و شوق به فعالیت موثر است.

مزیت­‌های همکاری در دیجی کالا

پس از استخدام در یک مجموعه، علاوه‌­بر حقوقی که هر ماه دریافت می­‌کنید، مزایا و امکاناتی که آن مجموعه در اختیار شما قرار می­‌دهد هم مهم است. این امکانات باعث می­‌شود کارمندان به فعالیت بیشتر و دلسوزانه برای سیستم ترغیب شوند. دیجی کالا نیز تمام تلاش خود را کرده­ است تا محیطی را ایجاد کند که افراد در آن امکان پیشرفت سریع و نامحدود و فرصت‌های یادگیری بسیار زیادی داشته ­باشند و بتوانند روزبه‌روز به دانش و تجربه خود اضافه کنند.

این امر یکی از مهم‌­ترین و اساسی­‌ترین مسائلی است که باعث ­شده افراد زیادی به استخدام در دیجی کالا ترغیب شوند. علاوه‌بر این ایجاد یک فضای صمیمانه و دوستانه که افراد در آن به یکدیگر در مسائل مختلف کمک کنند و بتوانند از دانش و تجربه­ یکدیگر استفاده کنند نیز باعث رضایت کارجویان می­‌شود.

برای برخی از مشاغل به‌ویژه در حیطه کار با کامپیوتر مثل برنامه­نویسی، طراحی وب و… امکان دورکاری نیز وجود دارد و این برای افراد دانشجو و یا کسانی که امکان حضور مرتب و روزانه در مجموعه را ندارند بسیار مناسب است. در ابتدا به مسئله مالی اشاره کردیم که قطعا پرداخت به‌موقع حقوق کارمندان باعث بالا رفتن رضایت کارمندان این مجموعه شده ­است و یکی از مزایای همکاری با دیجی کالا محسوب می­‌شود.

از دیگر مزایای همکاری با دیجی کالا می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در موقعیت‌های شغلی مختلف این مجموعه می‌تواند وجود داشته باشد:

  • محیط بسیار حرفه‌ای، شاد و سرزنده
  • امکان پیشرفت نامحدود در حین کار
  • امکان دیده­ شدن استعدادها و توانایی‌ها و استفاده از آن‌ها
  • مسئولیت‌های غیرروتین و چالشی در اکثر جایگاه‌های شغلی با توجه به شرایط
  • ساعات کاری مناسب و تعادل کار و زندگی
  • وعده غذایی در برخی موقعیت‌های شغلی
  • سرویس ایاب و ذهاب در صورت نیاز
  • ارائه بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی برای اکثریت کارکنان مجموعه دیجی کالا
  • پاداش‌های مناسبتی و کاری در شرایط مختلف و ایجاد انگیزه در کارکنان

تمامی این موارد باعث شده­ است تا کارمندان دیجی کالا از شرایط و جایگاه خود رضایت کافی را داشته­ باشند و روز‌به‌روز به تعداد کسانی که قصد همکاری با این مجموعه را دارند افزوده ­شود.

کارکنان دیجی کالا

جمع­‌بندی

امروزه شرکت­‌ها و مجموعه­‌های زیادی فعالیت خود را به‌صورت آنلاین شروع کرده­‌اند و دیجی کالا هم به‌عنوان یکی از محبوب‌­ترین و پرطرفدارترین این مجموعه‌­ها در کشور در حال فعالیت می­‌باشد. با توسعه و گسترش حیطه­ کاری دیجی کالا، نیاز به نیروی کار در این مجموعه روز‌به‌روز بیشتر می­‌شود و در سایت دیجی کالا هرروز می‌­توانید فرصت‌­های همکاری در زمینه­‌های متنوع را مشاهده کنید.

برای استخدام در دیجی کالا مثل هر شرکت و مجموعه­ دیگری نیاز است یک سری مراحل را پشت سر بگذارید و از یک سری فیلترها عبور کنید. در این مقاله از سایت موپُن تلاش کردیم نحوه­ استخدام در دیجی کالا را به‌طور کامل به شما توضیح دهیم تا اگر قصد همکاری با این مجموعه را دارید علاوه ­بر آگاهی از مراحل استخدام، از مزایای همکاری با این مجموعه نیز اطلاعات کافی داشته ­باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *