0

بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

فیلم کمدی ایرانی چی ببینم؟

ژانر کمدی از ژانرهای بسیار محبوب و پرطرفدار در سینمای ایران است و سالانه فیلم‌ و سریال‌های زیادی در این ژانر تولید می‌شود. بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی علاوه بر اینکه می‌توانند ذهن مخاطب را از مشکلات و دردها دور کرده و او را بخندانند، این توانایی را هم دارند که با دیدگاهی طنز و انتقادی مفاهیم روزمره را بیان کنند.

 

لیست فیلم‌های کمدی ایرانی

در ادامه این مطلب سعی کردیم بهترین فیلم‌‌های خنده دار ایرانی را معرفی نماییم. فیلم‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد در میان عموم مخاطبان محبوب بوده و در گیشه نیز فروش خوبی را به خود اختصاص داده‌اند. اگر شما هم فیلم کمدی می‌شناسید که شایستگی حضور در لیست فیلم‌های کمدی ایرانی را دارد، نام آن را در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

اجاره نشین‌ها؛ از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ ایران

اجاره نشین‌ها

سال تولید: 1366

مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 50 دقیقه

کارگردان: داریوش مهرجویی

بازیگران: عزت‌الله انتظامی، حمیده خیرآبادی، اکبر عبدی

بدون شک فیلم کمدی ایرانی «اجاره نشین‌ها» را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی ایرانی کمدی دانست. این فیلم سینمایی اثری درخشان و به یاد ماندنی از داریوش مهرجویی است که موج کمدی‌های اجتماعی در سینمای کشور را آغاز کرد.

خلاصه: داستان فیلم در مورد یک آپارتمان قدیمی در حومه تهران است که صاحب آن در گذشته و میان مستأجران درمورد تعمیر آن اختلاف نظر وجود دارد. عباس آقا (عزت‌الله انتظامی) که مباشر مالک ساختمان بود، قصد تصاحب ملک را دارد و زیر بار تعمیر آن نمی‌رود. اما مستأجران تصمیم دارند هر طور شده این آپارتمان را تعمیر کنند.

 

لیلی با من است؛ یک سینمایی کمدی ایرانی

لیلی با من است

سال تولید: 1374

مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 35 دقیقه

کارگردان: کمال تبریزی

بازیگران: پرویز پرستویی، شهره لرستانی، محمود عزیزی

فیلم سینمایی «لیلی با من است»، نخستین همکاری کمال تبریزی و پرویز پرستویی و از ماندگارترین و بهترین فیلم‌های ایرانی کمدی محسوب می‌شود. فیلمی با موضوع شوخی با جنگ و جبهه که در دوره خودش ساختارشکنانه و پر حاشیه محسوب می‌شد.

خلاصه: فیلم حول زندگی شخصی به نام صادق مشکینی (پرویز پرستویی) می‌چرخد که به عنوان فیلمبردار در صداوسیما مشغول به کار است. او برای تکمیل ساخت خانه‌اش به وام نیاز دارد و متوجه می‌شود که با ساخت مستندی درمورد جبهه، می‌تواند به وام موردنظر دست پیدا کند. صادق به شدت از جنگ و جبهه می‌ترسد اما به خاطر وام هم که شده همراه با آقای کمالی راهی مناطق جنگی می‌شود.

 

مارمولک؛ یکی دیگر از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

مارمولک؛ یکی دیگر از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

سال تولید: 1382

مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 50 دقیقه

کارگردان: کمال تبریزی

بازیگران: پرویز پرستویی، مهران رجبی، بهرام ابراهیمی

«مارمولک» ساخته‌ای دیگر از کمال تبریزی است که به جرئت می‌توان آن را در صدر لیست فیلم‌های کمدی ایرانی قرار دارد. تبریزی پس از موفقیتی که با فیلم «لیلی با من است» به دست آورد، با فیلمنامه‌ای از پیمان قاسم‌خانی به ساخت مارمولک پرداخت که در دوره خودش با نگاهی نو و جدید، مسئله روحانیت را به نمایش می‌گذاشت.

خلاصه: داستان فیلم درمورد خلافکار سابقه‌داری به نام رضا مارمولک (پرویز پرستویی) است که براساس اتفاقاتی زخمی شده و به همراه یک روحانی در بیمارستان بستری می‌شود. او از این موقعیت استفاده می‌کند و با پوشیدن لباس روحانیت اقدام به فرار می‌کند. اما در همین حین با پیش‌نماز مسجدی اشتباه گرفته می‌شود و همین اتفاق ماجراهای جالبی را در فیلم رقم می‌زند.

 

اخراجی‌ها؛ از پرفروش‌ترین کمدی‌های ایرانی

اخراجی‌ها؛ از پرفروش‌ترین کمدی‌های ایرانی

سال تولید: 1385

مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 45 دقیقه

کارگردان: مسعود ده‌نمکی

بازیگران: اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، ارژنگ امیرفضلی

فهرست محبوب‌ترین فیلم‌های سینمایی خنده دار ایرانی را با فیلمی نام‌آشنا ادامه می‌دهیم. «اخراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی و یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی محسوب می‌شود که محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرد. به دنبال این محبوبیت قسمت‌های دوم و سوم آن نیز ساخته شد که قسمت دوم با حمایت مردم لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد.

خلاصه: مجید سوزوکی (کامبیز دیرباز) از اراذل و اوباش تهران است که دلباخته نرگس می‌شود‌. پدر نرگس فردی بسیار مومن و عارف مسلک است و به شرطی به ازدواج مجید و دخترش رضایت می‌دهد که او از کارهای خود دست بکشد و سر به راه شود. مجید نیز تصمیم می‌گیرد برای جلب رضایت نرگس و پدرش به جبهه برود. او به همراه دوستانش عازم جبهه می‌شود. اما رفتارهای آن‌ها در شأن جبهه نیست و مسئولان گردان را کلافه و عصبی می‌کند.

 

سن پطرزبورگ؛ یک سینمایی خنده‌ دار ایرانی واقعی

سن پطرزبورگ؛ یک سینمایی خنده‌ دار ایرانی واقعی

سال تولید: 1388

مدت زمان فیلم: 2 ساعت

کارگردان: بهروز افخمی

بازیگران: محسن تنابنده، پیمان قاسم‌خانی، شیلا خداداد

از «سن پطرزبورگ» می‌توان به عنوان بهترین فیلم کمدی بهروز افخمی یاد کرد که داستان بسیار منسجمی دارد. فیلمنامه آن اثری از پیمان قاسم‌خانی است که علاوه بر نویسندگی، یک نقش اصلی را هم در فیلم ایفا می‌کند.

خلاصه: کریم (محسن تنابنده) جوانی خلافکار است که پس از آزاد شدن از زندان شاهد تصادف یک پیرمرد می‌شود. او به همراه فرشاد، (پیمان قاسم‌خانی) که جوانی سوسول و بالاشهری است، قصد دارد پیرمرد را به بیمارستان برساند. در جریان این اتفاقات پیرمرد در لحظات آخر عمر سرنخی از یک گنج بزرگ را به آن‌ها می‌دهد. گنجی بزرگ که از میراث تزار روسیه بوده و در تهران دفن شده است. این دو با تلاش و ترفندهای مختلف سعی می‌کنند این گنج را پیدا کنند.

 

ورود آقایان ممنوع؛ از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

ورود آقایان ممنوع؛ از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

سال تولید: 1390

مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 42 دقیقه

کارگردان: رامبد جوان

بازیگران: رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی

فیلم به ظاهر فمنیستی «ورود آقایان ممنوع» نوشته دیگری از پیمان قاسم‌خانی است که با کارگردانی رامبد جوان به عنوان دومین و یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی سال 1390 دست یافت.

خلاصه: خانم دارابی مدیر یک دبیرستان دخترانه است که به شدت ضد مرد بوده و اعتقادات فمنیستی دارد. او تا به حال هیچ مردی را در مدرسه راه نداده است. اما هنگامی که معلم شیمی مدرسه برای زایمان مرخصی می‌گیرد، مجبور می‌شود به دنبال معلم جدیدی بگردد. از آنجایی که هیچ معلم شیمی خانمی را پیدا نمی‌کند، مجبور می‌شود آقای جبلی (رضا عطاران) را به عنوان معلم شیمی جدید استخدام کند.

 

گشت ارشاد؛ از فیلم‌های سینمایی کمدی ایرانی

گشت ارشاد؛ از فیلم‌های سینمایی کمدی ایرانی

سال تولید:1391

مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 50 دقیقه

کارگردان: سعید سهیلی

بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی

در ادامه‌ی لیست فیلم‌های کمدی ایرانی، فیلمی از سعید سهیلی را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. «گشت ارشاد» از پرحاشیه‌ترین فیلم‌های سینمایی کمدی ایرانی دهه 90 و از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی سینمای ایران است. این فیلم در زمان اکران مورد هجمه و حواشی‌های زیادی قرار گرفت و تنها چند هفته پس از اکران، به اجبار از پرده سینماها برداشته شد. با وجود تمام محدودیت‌ها، این فیلم بسیار توسط مردم دیده شد و همین امر سبب شد قسمت دوم و سوم آن نیز ساخته شود.

خلاصه: عباس (حمید فرخ‌نژاد)، عطا (پولاد کیمیایی) و حسن (ساعد سهیلی) سه جوان فقیر و بی‌پول هستند که تصمیم می‌گیرند برای گذراندن زندگی ایده‌ای جالب و البته خطرناک را اجرا کنند. آن‌ها با ظاهری شبیه به ماموران گشت ارشاد به پارک‌های تهران می‌روند و از دختر پسرهای جوان اخاذی می‌کنند. هرکدام از این سه نفر مشکلات و داستان خاص خودشان را دارند که در فیلم به آن پرداخته می‌شود.

 

نهنگ عنبر؛ از پرفروش‌ترین و بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

نهنگ عنبر؛ از پرفروش‌ترین و بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

سال تولید: 1395

مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 30 دقیقه

کارگردان: سامان مقدم

بازیگران: رضا عطاران، ویشکا آسایش، مهناز افشار

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» از دیگر فیلم‌های لیست بهترین فیلم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کمدی ایرانی است که به سبب فیلم‌نامه و بازیگران خوب، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

خلاصه: نهنگ عنبر داستان زندگی جوانی عاشق پیشه به نام ارژنگ (رضا عطاران) را روایت می‌کند. او از کودکی به دختری به نام رویا (مهناز افشار) علاقمند بوده و رویای زندگی با او را در سر می‌پروراند. رویا به شدت به زندگی در خارج از کشور علاقمند است و تصمیم می‌گیرد برخلاف میل ارژنگ به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کند. با رفتن رویا مشکلات متعددی برای ارژنگ پیش می‌آید.

 

هزارپا؛ جزو جدیدترین فیلم‌های کمدی ایرانی

هزارپا؛ جزو جدیدترین فیلم‌های کمدی ایرانی

سال تولید: 1396

مدت زمان فیلم: 2 ساعت و 2 دقیقه

کارگردان: ابولحسن داوودی

بازیگران: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی

ابولحسن داوودی از کارگردانان و نویسندگان باسابقه فیلم‌های کمدی است که با اکران «هزارپا» به فروش 40 میلیاردی گیشه دست پیدا کرد. وی با استفاده از رضا عطاران و جواد عزتی هزارپا را به یکی از فیلم‌های محبوب و خنده‌دار سینمای ایران تبدیل کرد.

خلاصه: هزارپا روایتگر زندگی فردی کیف‌قاپ به نام رضا (رضا عطاران) است. رضا تصمیم می‌گیرد خودش را به عنوان جانبازی خیرخواه جا بزند و دکتر ثروتمندی که نذر کرده تا با یک جانباز ازدواج کند را به خود علاقمند نماید. در حین این آشنایی اتفاقاتی رخ می‌دهد که حتی جان این دو نفر را هم به خاطر می‌اندازد.

 

خوب، بد، جلف؛ سرگرم‌کننده و جزو بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

خوب، بد، جلف؛ سرگرم‌کننده و جزو بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی

سال تولید: 1395

مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 50 دقیقه

کارگردان: پیمان قاسم‌خانی

بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی

همه ما پیمان قاسم‌خانی را به عنوان نویسنده‌ای توانا در حوزه کمدی می‌شناسیم. اما خوب، بد، جلف اثری است که قاسم‌خانی علاوه بر نویسندگی، کارگردانی آن را نیز برعهده دارد. این فیلم که از جدیدترین فیلم‌های کمدی ایرانی محسوب می‌شود، در حین ساخت با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود. اما با استفاده از زوج هنری پژمان جمشیدی و سام درخشانی، توانست به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کند. این فیلم یک کمدی مفرح و از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی است که با بازیگران معروف و کاربلد خود توجه اغلب مخاطبان را جلب می‌کند.

خلاصه: داستان فیلم درباره دو ستاره معروف اما کله‌پوک سینما (پژمان جمشیدی و سام درخشانی) است که برای بازی در یک فیلم فاخر و پلیسی انتخاب می‌شوند‌‌. سرگرد شادمان (حمید فرخ‌نژاد) که پلیسی جدی و کم‌حرف است، مامور می‌شود تا این دو نفر را بیشتر با نقش آشنا کند. در جریان این آشنایی، پای این سه نفر به یک ماجرای جنایی واقعی باز می‌شود.

 

سخن آخر

نظر شما درمورد بهترین فیلم‌‌های کمدی ایرانی که در این فهرست به آن‌ها اشاره کردیم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با ما و مخاطبان دیگر به اشتراک بگذارید. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده فیلم‌های این فهرست و دسترسی راحت به صدها فیلم و سریال ایرانی و خارجی دیگر، از اپلیکیشن‌های فیلیمو و نماوا استفاده کنید. این دو اپلیکیشن برای رفاه حال کاربران و مشترکین خود، با ارائه کد تخفیف فیلم و سریال، سعی بر این دارند که خرید اشتراک را برای اغلب افراد جامعه فراهم سازند‌. با اعمال کد تخفیف فیلیمو و کد تخفیف نماوا می‌توانید در هنگام خرید اشتراک، از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *