0

عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

آیا تاکنون نسبت به تاسیس یک فروشگاه اینترنتی اقدام نموده‌اید؟ آیا با عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی آشنا هستید؟ آیا در زمینه روش‌های پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود اقدامی انجام داده‌اید؟ امروزه با توجه به پیشرفت اینترنت و افزایش کاربرد آن در زندگی روزمره، بسیاری از افراد به خریدهای اینترنتی گرایش پیدا کرده‌اند و تا میزان بالایی کسب و کارهای اینترنتی رونق یافته است.

تاسیس یک فروشگاه اینترنتی

بسیاری از افراد نسبت به خرید غیر‌حضوری محصولات، اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند و همین امر سبب شده‌ است که زمینه برای بهبود فعالیت کسب و کار‌های اینترنتی فراهم آید و افراد زیادی در سنین مختلف، یه تاسیس یک فروشگاه اینترنتی بپردازند.

این باور اشتباه در افکار بسیاری از افراد وجود دارد که هر کسی می‌تواند صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشد؟ در پاسخ باید گفت درست است که هر فردی در هر سنی می‌تواند یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی نماید اما موضوع مهم این است که چه کسانی به عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی توجه می‌نمایند و در کسب و کار اینترنتی خود بهترین درآمد را به دست می‌آورند.

به این منظور قصد داریم در این مطلب به بررسی عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی بپردازیم؛ پس اگر قصد کسب بهترین درآمد از کسب و کار اینترنتی خود را دارید در این مطلب با ما همراه باشید.

 

کسب درآمد به وسیله فروشگاه اینترنتی یا اینستاگرامی؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد پیش بیاید این است که در راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی بین فضای مجازی یا اینترنت کدام مناسب‌تر می‌باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هر کدام از این موارد دارای مزایا و معایبی می‌باشد و به منظور داشتن انتخابی مناسب در این زمینه، لازم است که به بررسی و مقایسه دو مورد نامبرده پرداخت و بر اساس موارد مختلف فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس نمایید.

کسب درآمد به وسیله فروشگاه اینترنتی یا اینستاگرامی؟

به منظور دریافت اطلاعاتی جامع و کامل در این زمینه می‌توانید با مراجعه به وبلاگ موپُن مطالبی تحت عنوان مقایسه فروشگاه اینترنتی و اینستاگرامی را مطالعه نمایید و با دیدی باز و آگاهانه در زمینه راه‌اندازی کسب و کاری سودمند گام بردارید.

 

مهم‌ترین عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی؟

در این بخش قصد داریم شما را با عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی آشنا سازیم که به شرح زیر می‌باشند:

مهم‌ترین عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی؟

مبلغ اولیه به منظور شروع فعالیت

بسیاری از افراد با مبلغی محدود نسبت به شروع فعالیت اینترنتی خود اقدام می‌کنند اما این روند کاری اشتباه است. هر فعالیتی برای شروع فعالیت و مقدمات ابتدایی فعالیت، نیاز به صرف هزینه‌ای مشخص دارد و هر فردی که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارد؛ باید نسبت به محاسبه هزینه‌های اجباری اولیه بپردازد و بر همین اساس سرمایه‌گذاری در شرکت انجام شود.

شروع هر کاری نیاز به تبلیغات گسترده جهت معرفی فعالیت خود به مردم دارد و علاوه بر این تاسیس یک فروشگاه و تهیه ملزومات آن، نیاز به صرف هزینه‌ای دارد که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. با توجه به اهمیت این امور افراد به منظور موفقیت در کسب و کار خود، لازم است که سرمایه اولیه‌ای متناسب با فعالیت فروشگاه اینترنتی تهیه نماید.

 

برنامه‌ریزی مناسب

از مهم‌ترین عوامل موفقیت فروشگاه اینترنتی می‌توان به برنامه‌ریزی مناسب در ابتدای کار اشاره نمود. هر فروشگاهی که تاسیس می‌شود، دارای هدف مشخصی می‌باشد و به احتمال زیاد اصلی‌ترین هدف هر فعالیتی کسب درآمد می‌باشد.

به منظور دستیابی به این هدف لازم است که پیش از شروع کار برنامه‌ریزی مناسب در زمینه انجام فعالیت‌ها را تدوین نمود و از بهترین راهکارها در زمینه دستیابی به اهداف استفاده نمود. از طرفی در زمینه نحوه خریداری و فروش محصولات، نحوه انجام تبلیغات، نحوه جذب مشتری و… حتما باید از پیش برنامه خاصی وجود داشته باشد تا در کسب و کار اینترنتی خود به موفقیت دست یابید.

 

داشتن دیدی منطقی در زمینه موفقیت فروشگاه

به منظور دستیابی به موفقیت در فروشگاه اینترنتی لازم است که دیدی باز و منطقی داشته باشید و از داشتن انتظار بیجا خودداری کنید. با توجه به این مورد که هر فروشگاهی در قدم‌های اول تاسیس، ممکن است عملکرد و سوددهی مناسبی نداشته باشد، نباید از میزان فروش و دستیابی به موفقیت در ماه‌های اول نا‌امید شد.

چه بسا فعالیت در فروشگاه‌های اینترنتی سخت‌تر خواهد بود و نیاز به صبر و حوصله بیشتری خواهد داشت. با توجه به تمامی موارد بیان‌شده، افرادی که قصد تاسیس یک فروشگاه اینترنتی را دارند، باید در ماه‌های اول نسبت به میزان سوددهی و پیشرفت فعالیت خود آگاه باشند تا بتوانند با در نظر‌گرفتن تمامی موارد، اشکالات فروشگاه خود را شناسایی کنند و در زمینه برطرف نمودن آن تلاش نمایند.

 

میزان فعالیت در فضای مجازی

یکی از عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی، فعال بودن در فضای مجازی می‌باشد‌. این فروشگاه‌ها به منظور جلب اعتماد افراد و جذب مشتری لازم است که به صورت مداوم در فضای مجازی فعالیت کنند و به معرفی محصولات خود بپردازند.

از طرفی تبلیغ مداوم در فضای مجازی سبب می‌شود، افراد به صورت غیر‌مستقیم در زمینه خرید از فروشگاه مورد‌نظر اقدام نمایند و تبدیل به مشتری ثابت فروشگاه شوند. به منظور دستیابی به این موضوع لازم است که انجام فعالیت‌های مربوط به صفحه رسمی فروشگاه اینترنتی، توسط چند نفر انجام شود تا به صورت مداوم میزان فعالیت در فضای مجازی فروشگاه بالا باشد.

همچنین این امر سبب می‌شود که معرفی محصولات و بروزرسانی اطلاعات فروشگاه اینترنتی، به صورت پیوسته انجام شود و افراد با آگاهی کامل نسبت به خرید محصولات اقدام نمایند. یکی از فروشگاه‌های معروف و موفق برای فعالیت در فضای مجازی، سایت دیجی‌ کالا می‌باشد و اپراتور‌های زیادی به منظور فعالیت و انجام تبلیغات در فضای مجازی در این فروشگاه در حال فعالیت در شرکت می‌باشند.

 

تعیین نام متناسب با فعالیت فروشگاه، یکی از عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

اولین موردی که در هر فروشگاه آنلاین، افراد با آن روبرو می‌شوند؛ نام فروشگاه می‌باشد و این عامل تاثیر بسزایی در جذب مشتری و افزایش فعالیت و درآمد شرکت خواهد داشت. نام فروشگاه حتما نباید مورد خاصی باشد، بلکه می‌تواند نامی آسان و مطابق فعالیت شرکت باشد و در زبان عامیانه افراد کاربر بالایی داشته باشد.

در نتیجه افراد باید در زمینه نام فروشگاه اینترنتی خود، نهایت دقت را داشته باشند و این موضوع به میزان بالایی می‌تواند در موفقیت فروشگاه موثر باشد. یکی از بهترین نام‌گذاری‌های فروشگاه‌های اینترنتی مربوط به سایت باسلام است. این فروشگاه در عین حال که نامی ساده دارد اما همین امر سبب جلب مشتری می‌شود.

از طرفی اگر نام شرکت به صورتی باشد که در ذهن‌ها باقی بماند، سبب می‌شود افراد با شنیدن این نام نسبت به خرید و مراجعه به این فروشگاه اینترنتی ترغیب شوند؛ برای مثال بسیاری از افراد با شنیدن نام با‌سلام به یاد تخفیف‌های ارائه‌شده در این فروشگاه می‌افتند و همین امر سبب جذب مشتری و افزایش درآمد می‌شود.

 

ارائه کد تخفیف برای جلب نظر مشتری

یکی از راه‌های جذب مشتری در فروشگاه دیجی‌ کالا‌ ارائه تخفیف به افرادی می‌باشد که فعالیت بالاتری در سایت دارند. کسانی که این شرایط را دارا می‌باشند، با مراجعه به سایت موپُن می‌توانند از تخفیفات این سایت، تحت عنوان کد تخفیف دیجی کالا بهره‌مند شوند.

همچنین افراد به منظور دریافت تخفیف‌های موجود در فروشگاه با‌سلام به راحتی می‌توانند به سایت موپُن مراجعه نمایند و کد تخفیف باسلام را به دست آورند. در سایت موپُن تمامی تخفیف‌های موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که از صحت آن مطمئن شدند، آن را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

 

جلب اعتماد در فروشگاه‌های اینترنتی

جلب اعتماد در فروشگاه‌های اینترنتی از جمله عوامل موفقیت در یک فروشگاه اینترنتی می‌باشد. با توجه به این موضوع که افراد به صورت مستقیم به فروشگاه مراجعه نمی‌کنند و کیفیت اجناس را مورد بررسی قرار نمی‌دهند؛ در نتیجه باید با اعتماد به فروشگاه اینترنتی نسبت به خرید اقدام نمایند.

پس یکی از مهم‌ترین وظایف هر فروشنده اینترنتی جلب اعتماد مشتریان می‌باشد و راه‌های زیادی به منظور دستیابی به این امر وجود دارد. فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند با ارائه خدمات پس از فروش همچون تعویض کالا در صورت عدم تطابق و ضمانت کالا به جلب اعتماد افراد بپردازند.

از طرفی یکی دیگر از راه‌های جلب اعتماد مشتری، قرار دادن نظرسنجی در قسمت فروش اجناس است تا هر فردی که قصد خرید از فروشگاه را دارد با مراجعه به این بخش نسبت به معایب و امتیازات اجناس و فروشگاه آگاه باشد و با دیدی باز و آگاهی کامل نسبت به خرید اقدامات لازم را انجام دهد.

یکی از دیگر از روش‌های جلب اعتماد در فروشگاه‌های اینترنتی استفاده از درگاه‌های امن به منظور پرداخت هزینه‌ها می‌باشد که به وسیله ایجاد شرایطی خاص، اطلاعات بانکی افراد حفظ می‌شود و از هرگونه کلاهبرداری از طریق این اطلاعات پیشگیری می‌شود. با فراهم آوردن همچین شرایطی افراد زیادی تمایل به استفاده از این فروشگاه برای خرید پیدا می‌کنند.

 

ارائه تمامی جزئیات معرفی محصولات

به منظور خرید اینترنتی مطمئن و صحیح، لازم است که در فروشگاه‌های اینترنتی تمامی جزئیات و اطلاعات محصول به طور کامل بیان شود تا افراد بتوانند نسبت به خرید کالا، آگاهانه و درست عمل کنند.

با توجه به این موضوع که افراد به صورت مستقیم به محصولات دسترسی ندارند، باید به بررسی تمامی جزئیات محصول بپردازند و با در نظر گرفتن این موارد خریدی درست را داشته باشند؛ اگر فروشگاه اینترنتی به صورت صحیح به معرفی محصولات خود بپردازد مطمئنا این امر سبب افزایش تعداد مشتری‌ها و بهبود عملکرد و درآمد فروشگاه می‌شود.

یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه معرفی کامل و جامع محصولات، سایت دیجی استایل می‌باشد‌. در این فروشگاه اینترنتی تمامی کالاها با جزئیات کامل در اختیار افراد قرار داده می‌شود و حتی در زمینه قیمت‌ها و نحوه ارائه تخفیف‌های فروشگاه دیجی استایل به طور تمام و کمال، توضیحاتی در سایت موپُن بیان شده است و همچنین کد تخفیف دیجی استایل نیز در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

نحوه پشتیابی محصولات، از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در یک فروشگاه اینترنتی، نحوه پشتیبانی محصولات می‌باشد. بسیاری از فروشگاه‌ها دارای پشتیبانی قوی قبل و پس از خرید می‌باشند و همین امر سبب می‌شود افراد با اعتماد بیشتری نسبت به خرید از فروشگاه اینترنتی اقدام نمایند و سبب افزایش رضایت خریداران می‌شود.

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی پیش از فروش محصولات، به ارائه مشاوره در مورد کالا و اطلاعات آن می‌پردازند و همین امر سبب بهبود کیفیت خرید افراد می‌شود.

 

ارائه تصاویر با کیفیت از محصولات

یکی از راه‌های موفقیت و جلب مشتری در فروشگاه‌های اینترنتی، ارائه تصاویری با کیفیت از محصولات در سایت می‌باشد. عکس‌های گرفته شده از محصولات می‌توانند سبب جلب نظر افراد شود و پس از بررسی این تصاویر، افراد نسبت به خرید اجناس اقدام می‌نمایند.

از طرفی گرفتن تصاویری از زوایای مختلف اجناس و به صورت‌های مختلف سبب می‌شود افراد پس از بررسی تمام و کمال محصولات از زوایای پنهان و آشکار، نسبت به خریدی مطمئن و مناسب اقدام نمایند.

مطمئنا پاسخ سوالات افراد به جزئیات اجناس، به وسیله تصاویر بهتر مشخص می‌شود و در نتیجه مشتریان با بررسی تصاویر به راحتی می‌توانند تصمیم درستی در زمینه خرید بگیرند و به منظور افزایش کیفیت خرید‌های خود، باز هم به همین فروشگاه اینترنتی مراجعه می‌نمایند و همین امر سبب افزایش تعداد مشتری‌ها و بهبود درآمد فروشگاه اینترنتی می‌شود.

 

ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های مختلف در زمینه ارائه پشتیبانی به مشتریان، پس از فروش اجناس هم فعالیت دارند و این روند در زمینه بهبود فعالیت شرکت موثر خواهد بود. کارشناسان فعال در فروشگاه به سوالات افراد در زمینه زمان دقیق تحویل جنس، مشکلات موجود در اجناس، عودت جنس و… پاسخ می‌دهند. تمامی این موارد سبب افزایش رضایت افراد و جلب مشتری می‌گردد.

این موضوع برای بسیاری از مشتریان حائز اهمیت است و از جمله راه‌های جلب رضایت افراد به حساب می‌‌آید. میزان پاسخگویی فروشگاه اینترنتی در زمینه عودت و تغییر اجناس اشکال‌دار، یکی از مهم‌ترین پارامترهای رضایت افراد می‌باشد.

 

تبلیغات فروشگاه اینترنتی، از عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

یکی از عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی، تبلیغات فروشگاه می‌باشد. با استفاده از تبلیغات، افراد می‌توانند در زمینه معرفی فروشگاه اینترنتی خود اقدام نمایند و نسبت به امتیازاتی که در اختیار افراد قرار می‌دهند، اطلاعاتی کامل ارائه دهند.

راه‌های تبلیغات فروشگاه اینترنتی علاوه بر انجام تبلیغات در تلویزیون، رادیو، روزنامه و…، در اینترنت و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی هم انجام می‌شود. علاوه بر این موارد، ذکر نام یک سایت در سایت‌های دیگر هم سبب می‌شود، میزان مراجعه و خرید افراد از فروشگاه اینترنتی نامبرده افزایش یابد.

همانطور که پیش از این بیان کردیم ارائه و معرفی کد تخفیف‌های مربوط به فروشگاه‌های مختلف در سایت موپُن سبب می‌شود که علاوه بر افزایش مراجعات به سایت خود، در زمینه تبلیغ سایر فروشگاه‌های اینترنتی هم قدم بردارد.

نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

با توجه به تمامی موارد بیان‌شده، باید گفت برای داشتن فروشگاه اینترنتی کارآمد، لازم است که به صورت کامل عوامل موفقیت در یک فروشگاه اینترنتی را بشناسید و در زمینه بهبود و به دست آوردن آن، عمل کنید. با انجام این فرآیند و اندکی صبر مطمئن باشید می‌توانید به اهداف یک فروشگاه اینترنتی موفق یعنی جذب مشتری و افزایش درآمد دست یابید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *