0

حذف حساب کاربری اسنپ

حذف حساب کاربری اسنپ
امروزه استفاده از خدمات تاکسی‌های اینترنتی بسیار فراگیر شده و درصد زیادی از افراد برای انجام سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری از خدمات این تاکسی‌ها استفاده می‌کنند. اسنپ را می‌توان به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم تاکسی اینترنتی در کشور معرفی کرد که میلیون‌ها کاربر در طول روز از خدمات این پلتفرم برای انجام سفرهای خود استفاده می‌کنند. کاربران برای استفاده از خدمات اسنپ باید حساب کاربری در این پلتفرم داشته باشند. با این حال ممکن است برخی از کاربران پس از مدتی به‌دلایل مختلف قصد حذف حساب کاربری اسنپ و عدم استفاده از خدمات این پلتفرم را داشته باشند. به همین دلیل باید با روش حذف حساب اسنپ و خروج از این پلتفرم به‌میزان کافی آشنا باشند.
اسنپ
در ادامه روش حذف حساب کاربری اسنپ و موضوعات مرتبط به آن را برای شما شرح می‌دهیم.

روش ثبت درخواست حذف حساب کاربری اسنپ

در مورد روش حذف حساب اسنپ باید به این موضوع اشاره کرد که اگر قصد دارید با حذف اکانت و ساخت اکانت دیگر از کد تخفیف اولین سفر اسنپ با همان شماره استفاده کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که این فرایند حدود 14 روز به طول می‌انجامد. کاربران می‌توانند درخواست خود برای حذف حساب کاربری اسنپ را از طریق وب اپلیکیشن در گوشی‌های آیفون و از طریق اپلیکیشن در گوشی‌های اندروید ثبت نمایند.
در صورتی که از نسخه ۸.۵.۰ اندروید به بالا یا وب‌‌اپلیکیشن اسنپ استفاده می‌کنید، به‌منظور درخواست حذف حساب کاربری باید مراحل زیر را انجام دهید:
  • از داخل اپلیکیشن وارد بخش تنظیمات شوید.
  • در این بخش گزینه امنیت حساب کاربری را انتخاب کنید.
  • در این قسمت دو گزینه “خروج از حساب کاربری در همه دستگاه‌ها” و “حذف حساب کاربری اسنپ (خودرو)” وجود دارد. برای حذف حساب کاربری اسنپ گزینه دوم را انتخاب کنید تا فرایند حذف اکانت آغاز شود.
  • در این مرحله باید دلیل خود برای حذف اکانت را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب دلیل، در صورت وجود بدهی در سرویس اعتباری اسنپ‌ پی یا پرداخت‌های معوقه، باید نسبت به تسویه آن‌ها اقدام نمایید.
  • سپس به‌منظور احراز هویت، یک کد تأیید به شماره تلفن همراه ارسال می‌شود. پس از وارد کردن کد تأیید و احراز هویت درخواست ثبت و نهایی می‌شود.
حذف حساب کاربری اسنپ
همان‌طور که اشاره شد فرایند درخواست و حذف اکانت اسنپ در حدود 14 روز زمان می‌برد و انجام این مراحل به معنای حذف اکانت در همان لحظه نخواهد بود. پس از انجام این مراحل، درخواست شما برای حذف اکانت توسط تیم پشتیبانی مورد بررسی قرار گرفته و زمانی که حساب کاربری به‌صورت کامل حذف شود،‌ نتیجه از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.
در صورتی که از نسخه‌های پایین‌تر از ۸.۵.۰ اپلیکیشن اسنپ در گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، برای حذف حساب کاربری اسنپ باید مراحل زیر را انجام دهید:
برنامه اسنپ را اجرا کرده و وارد بخش تنظیمات شوید
  • گزینه پشتیبانی را انتخاب کنید
  • یکی از گزینه‌های “مشکلی با اپلیکیشن دارم” یا “می‌خواهم حساب کاربری‌ام را حذف کنم” را انتخاب کنید
  • از بین تیکت‌های موجود در این بخش درخواست خود برای حذف اکانت را ثبت کنید
حذف حساب کاربری اسنپ
در خصوص فرایند حذف دائمی اکانت اسنپ باید به این نکته اشاره کرد که کاربران به هر دلیل و از هر روشی که برای این کار اقدام کنند، همچنان می‌توانند از سرویس اسنپ تلفنی برای انجام سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری خود استفاده کنند. در واقع حذف اکانت اسنپ به این معنی نخواهد بود که افراد نمی‌توانند از خدمات سرویس تاکسی به‌صورت تلفنی استفاده کنند.

دلایل حذف حساب کاربری اسنپ

همان‌طور که گفته شد کاربران برای استفاده از سرویس‌های تاکسی اینترنتی مانند اسنپ نیاز به ساخت حساب کاربری در آن دارند. همچنین واضح است که برای استفاده از کد تخفیف اسنپ و انجام سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری با قیمت مناسب و ارزان‌تر، افراد باید حساب کاربری داشته باشند. این امکان وجود دارد که برخی از کاربران پس از مدتی استفاده به هر دلیل نیاز به حذف دائمی اکانت اسنپ داشته باشند. دلایل این کار برای کاربران مختلف متفاوت است و هر کاربر می‌تواند دلایل خاص خود را داشته باشد. از مهم‌ترین دلایل اقدام برای حذف حساب کاربری اسنپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ناراضی بودن از سطح کیفیت خدمات ارائه‌شده
  • نقض حریم خصوصی و امنیت افراد از طریق حساب کاربری
  • واگذاری شماره موبایل به فرد دیگر
  • تغییر شماره تلفن همراه ثبت‌‌شده در حساب کاربری

نکات مهم قبل از حذف حساب کاربری اسنپ

در صورتی که کاربران به هر دلیل قصد حذف اکانت اسنپ را داشته باشند، باید درخواست خود را در اپلیکیشن ثبت نمایند. فرایند بررسی درخواست توسط تیم پشتیبانی اسنپ و حذف شدن اکانت معمولا 14 روز زمان برده و نتیجه نهایی از طریق پیامک به شماره موبایل فرد متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.
کاربران پیش از اخذ تصمیم نهایی و اقدام برای حذف حساب کاربری اسنپ باید یک سری نکات را مورد توجه قرار دهند و در صورتی که مشکلی وجود نداشت نسبت به حذف اکانت اقدام نمایند. از جمله مهم‌ترین نکاتی که پیش از اقدام به حذف اکانت در اسنپ باید مورد توجه قرار بگیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • پس از ثبت درخواست حذف اکانت اسنپ، حساب کاربری در سرویس خودرو و سرویس اعتباری اسنپ‌ پی حذف خواهد شد؛ اما برای سایر سرویس‌ها مانند اسنپ رانندگان، اسنپ‌ فود و… مشکلی پیش نیامده و این سرویس‌ها با همان حساب کاربری در دسترس قرار دارند.
  • با درخواست حذف اکانت، کلیه اطلاعات مربوط به سفرهای انجام‌شده مانند تاریخچه سفر، تراکنش‌های مالی و همچنین موجودی کیف پول حذف خواهد شد.
  • همه امتیازهای کسب‌شده در اسنپ کلاب و کدهای تخفیف نیز با درخواست حذف اکانت، صفر شده و از بین می‌رود.
  • مهم‌ترین نکته این است که پس از حذف اکانت، امکان برگشت اطلاعات حذف‌شده وجود ندارد.
  • در صورتی که دلیل شما برای حذف حساب کاربری اسنپ، تغییر شماره تلفن همراه است، نیازی به حذف اکانت وجود ندارد و می‌توانید از راه حل جایگزین استفاده کنید. در صورت تغییر شماره تلفن،‌ این امکان وجود دارد که به‌راحتی حساب کاربری خود را بدون نیاز به حذف کردن، به شماره جدید منتقل کنید. در این شرایط امتیازهای اسنپ‌ کلاب،‌ کدهای تخفیف، سوابق سفر و تراکنش‌های انجام‌شده نیز به شماره جدید منتقل شده و از بین نمی‌رود.
حساب کاربری اسنپ
برای انتقال حساب کاربری به شماره جدید باید اقدامات زیر را انجام دهید:
  •  وارد اپلیکیشن شده و در گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی روی تصویر آدمک ضربه بزنید
  • بر روی نام کاربری خود در این قسمت ضربه زده تا وارد صفحه اطلاعات کاربری شوید
  • بر روی شماره موبایل ضربه بزنید و شماره موبایل جدید را وارد کنید
  • کد تأیید ارسال‌شده به شماره جدید را وارد کنید
با این کار به‌راحتی همه اطلاعات حساب کاربری اسنپ به شماره جدید منتقل می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که قصد دارید شماره تلفن همراه خود را واگذار کنید، پیش از واگذاری فرایند تغییر شماره تلفن همراه را در داخل اپلیکیشن اسنپ انجام دهید.
سخن پایانی
اسنپ به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات تاکسی اینترنتی در کشور شناخته می‌شود؛ به‌طوری که میلیون‌ها کاربر در حال استفاده از خدمات این پلتفرم برای مدیریت سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری خود در شهرهای مختلف هستند. با این حال این امکان وجود دارد که برخی از کاربران به دلیل نقض حریم خصوصی و امنیت اطلاعات، نارضایتی از خدمات ارائه‌شده، واگذار کردن شماره تلفن همراه و… نیاز به حذف حساب کاربری اسنپ داشته باشند. این سرویس با درک این نیاز، شرایطی را فراهم کرده که کاربران بتوانند درخواست خود را برای حذف اکانت ثبت کنند تا فرایند انجام این کار در مدت زمان مشخص شده تکمیل و نهایی شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *