0

پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی

پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی

رونق خرید آنلاین سوپرمارکتی مدت زیادی است که آغاز شده است. اگرچه در سایر نقاط جهان خرید آنلاین سوپرمارکتی کم‌تر از سایر انواع محصولات رایج است، اما در حال حاضر داخل کشورمان روند رو به رشدی وجود دارد که بسیار بارز شده است. خرید آنلاین نیز مانند خرید حضوری، بایدها و نبایدهایی دارد که باید رعایت شوند تا خرید لذت‌بخشی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم با هم به بایدها و نبایدها و پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با این پارامترها بیشتر آشنا شویم.

 

بایدها و نبایدهای خرید کالاهای سوپرمارکتی

بسته به محل زندگی شما، سفارش آنلاین در حال حاضر ممکن است ساده‌تر از خرید حضوری باشد. بنابراین، با توجه به این موضوع، در اینجا چند نکته استفاده حداکثری از تجربه خرید آنلاین سوپرمارکتی برای شما همراهان گرامی آورده شده است.

بایدها و نبایدهای خرید کالاهای سوپرمارکتی

ثبت سفارش زودتر از زمان نیاز، از پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی

سفارش‌ها بر اساس اولویت انجام می‌شوند، بنابراین هرچه زودتر سفارش خود را ثبت کنید، احتمال تخصیص آن به یک خریدار بیشتر می‌شود. بسیاری از برنامه‌ها و فروشگاه‌ها به شما امکان می‌دهند تا 24 ساعت قبل سفارش دهید. اسنپ مارکت یکی از این فروشگاه‌ها است. اگر نیاز دارید سفارش خود را از 24 ساعت قبل ثبت کنید، توصیه می‌شود از اسنپ مارکت خرید کنید. برای یک خرید لذت‌بخش شامل تخفیف، می‌توانید از کد تخفیف اسنپ مارکت نیز استفاده کنید. یکی از کارکنان اسنپ مارکت می‌گوید: «تعداد خریداران بسیار زیاد است و ما نمی‌توانیم 5672 سفارش را در ساعت 9 یا 10 صبح انجام دهیم. برخی از زمان‌های انتظار در حال حاضر طولانی‌تر است.»

 

تسلط بر پلتفرم

سفارش از یک پلتفرم به این معنا نیست که شما اقلام تضمین شده دارید یا آن‌ها برای شما کنار گذاشته شده‌اند. همیشه در ذهن داشته باشید که مکن است کالایی تمام شده باشد و در سایت آپدیت نشده باشد. یا ممکن است داخل فروشگاه مشکلی پیش بیاید و سفارش شما دیر به دستتان برسد. این احتمالات و تجربیات گذشته خود را همیشه در ذهن داشته باشید.

 

توجه به حوزه تخصصی پلتفرم

به طور دقیق، هر پلتفرم با وجود اینکه تقریبا تمام اقلام مورد نیاز شما را در خود جا داده است، اما در حوزه‌های خاصی تخصص دارد. به عنوان مثال، اکالا در فروش مایحتاج و کالاهای اساسی مانند مواد پروتئینی، گوشت و مرغ تازه، قند و شکر، تخم مرغ، روغن خوراکی، برنج هندی و ایرانی شناخته شده است. شما برای خرید چنین مواردی بهتر است به سراغ اکالا بروید. برای تجربه یک خرید لذت‌بخش‌تر از اکالا می‌توانید از کد تخفیف اکالا استفاده کنید و هزینه کم‌تری پرداخت کنید.

 

توجه به زمان ارسال سفارش، از پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی

زمانی که سفارش خود را در پلتفرم ثبت می‌کنید، زمان تحویل سفارش به شما نشان داده می‌شود. دقت کنید که در آن زمان در دسترس باشید و یا تلفن همراه شما سایلنت نباشد تا پیک بتواند با شما تماس بگیرد. سفارش‌های زیادی به دلیل در دسترس نبودن خریدار برگشت خورده‌اند. خصوصا اگر شما از دیجی جت خرید می‌کنید، باید آماده باشید که سفارش خود را زیر نیم ساعت تحویل بگیرید. لازم به ذکر است که در مواقعی که عجله دارید و می‌خواهید سفارش خود را به سرعت تحویل بگیرید، دیجی جت گزینه مناسب برای شماست. این پلتفرم، خریدهای شما را به سرعت به دستتان می‌رساند؛ شما همچنین می‌توانید با استفاده از کد تخفیف دیجی جت، از کم شدن هزینه در کنار سرعت بالای تحویل لذت ببرید.

توجه به زمان ارسال سفارش، از پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی

توجه به امتیاز محصولات و نظرات کاربران

یکی از مزیت‌های خرید آنلاین، مطلع شدن از نظرات سایر خریداران است. در این شرایط شما می‌توانید ببینید میزان رضایت از یک محصول بالاست یا پایین. اگر یک محصول امتیاز پایین و شکایات زیادی داشته باشد از خرید آن خودداری می‌کنید. از طرفی اگر محصولی امتیازی بالا داشته باشد، تشویق به خرید آن می‌شوید. لذا حتما به نظرات توجه کنید تا محصولی که نارضایتی زیادی دارد را خریداری نکنید.

 

خرید محصولات پرفروش

وقتی یک محصول پرفروش است یعنی موجودی آن مرتبا تمدید می‌شود و داخل مغازه نمی‌ماند تا کهنه شود و تاریخ مصرف آن بگذرد. لذا اگر تازگی اجناس برای شما مهم است، از این محصولات خرید کنید. برای اینکه بدانید پرفروش ترین محصولات سوپرمارکت چیست؟ کلیک کنید.

 

بررسی چندباره سفارش، یکی از پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی

خطای کاربر رایج ترین مشکلی است که در اولین خرید آنلاین با آن مواجه می‌شوید. برای مثال، نوع ماستی را که انتخاب می‌کنید به دقت بررسی کنید، زیرا گزینه‌های متعددی وجود دارد، از یونانی گرفته تا بدون چربی و سویا. و هنگام سفارش محصول، توجه داشته باشید که یک بسته یا یک عدد سفارش می‌دهید. این تفاوت بین یک فروشگاه مواد غذایی و یک سوپرمارکت آنلاین است.

 

استفاده از کد تخفیف سوپرمارکت، از پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی

قبل از سفارش (یا حتی ثبت نام)، کوپن‌ها یا تخفیف‌ها را به صورت آنلاین جست‌وجو کنید. برخی از آن‌ها قیمت‌های ویژه‌ای را به ویژه برای مشتریانی که برای اولین بار خرید می‌کنند، ارائه می‌دهند.

استفاده از کد تخفیف سوپرمارکت، از پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی

انعطاف پذیر باشید

آنچه واقعاً در انبار موجود است، به ویژه در حال حاضر دائماً در حال تغییر است. در حال حاضر، اعداد موجودی به ندرت صحیح هستند، بنابراین فقط به این دلیل که در کاتالوگ برنامه موجود است به این معنی نیست که واقعاً در فروشگاه موجود است. همچنین، بسیاری از فروشگاه‌ها تعداد خرید یک کالا را محدود می‌کنند. این از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و مکانی به مکان دیگر متفاوت است. مانند شما، خریداران نمی‌توانند از این محدودیت‌ها عبور کنند. (بسیاری از دستور العمل‌ها انعطاف پذیر هستند، در اینجا چند نکته برای جایگزینی مواد اولیه هنگام پختن شام وجود دارد.)

 

توجه به احتمال خطا در تحویل

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، سعی کنید مسیرهای گام به گام را ارائه دهید. تعداد کمی از آپارتمان‌ها دارای تابلوهای علامت گذاری خوبی بع عنوان پلاک هستند. اگر سفارش را عصر دریافت می‌کنید، چراغ ایوان را روشن کنید و اگر پلاک ندارید به فروشگاه اطلاع دهید. اگر با تحویل زودهنگام مشکلی ندارید باز هم به فروشگاه اطلاع دهید!

 

برنامه ریزی برای زمان تحویل

بسته به آنچه در سفارش شما است، ممکن است بخواهید زمان تحویل خود را تغییر دهید. اگر به اقلام پرتقاضا نیاز ندارید و اگر تحویل خود را برای اواخر بعد از ظهر یا عصر تنظیم کنید، برای خریداران مفید است. اگر اقلام پرتقاضا یا اقلام خاصی دارید که کاملاً به آن نیاز دارید، بهترین کار این است که سفارش را در ساعات اولیه صبح خریداری کرده و تحویل بگیرید. این به این دلیل است که کامیون‌های تحویل در شب یا صبح می‌آیند. آن‌ها اندکی از همه چیز را روی خود دارند و به محض اینکه آن اقلام پرتقاضا به قفسه‌ها برسند، تحویل زمان بیشتری می‌برد.

برنامه ریزی برای زمان تحویل

سفارش قبل از اتمام مایحتاج، از مهمترین پارامترهای خرید آنلاین سوپرمارکتی

فقط با توجه به اینکه هر روز چقدر زندگی تغییر می‌کند، منتظر نباشید تا آخرین کنسرو خود را باز کنید و سپس آن را سفارش دهید. در عوض، سفارش خود را چند روز قبل از تمام شدن ثبت کنید.

 

تشکر کنید و به پیک انعام دهید

در پی همه گیری کرونا، این شکل از خرید مواد غذایی بسیار رایج شده است. جامعه فروشندگان آنلاین به عنوان قهرمانان خانگی برای خانواده‌ها در سرتاسر کشور خدمت می‌کنند. وقتی سفارش می‌دهید، لطفاً انعام بیشتری را در نظر بگیرید تا تلاش اضافی پیک شما را منعکس کند. یا، به صراحت‌تر (اما 100 درصد منصفانه!)، چقدر می‌پردازید تا به ویروس کرونا مبتلا نشوید؟ این مبلغ را انعام دهید. هر تصمیمی که می‌گیرید، اکنون زمان آن است که با انعام دادن تا جایی که می‌توانید سخاوتمند باشید.

راحتی و تجربیات شخصی سازی شده‌ای که هنگام خرید آنلاین به دست می‌آورید مدت‌هاست که برای مصرف‌کنندگان جذاب بوده است. به آن یک بیماری همه‌گیر جهانی را اضافه کنید که باعث شد مردم برای سهولت، راحتی و ایمنی به خرید آنلاین و موبایلی روی آورند، و واضح است که تجارت الکترونیک چه پیشرفتی کرده است؛ حتی برای خرده فروشان مواد غذایی.

در ایالات متحده، خرید آنلاین مواد غذایی در سال 2020 به نزدیک به 90 میلیارد دلار فروش رسید که بیش از 30 میلیارد دلار افزایش داشته است. و در بریتانیا، اعداد مشابه است، به طوری که از هر چهار مصرف کننده، یک نفر غذا را به صورت آنلاین خریداری می‌کند که رشد 61 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. طبق همان مقاله، مصرف کنندگان می‌گویند که اکثرا در حال خرید آنلاین مواد غذایی هستند. در کشور ما نیز این عدد تا 70 درصد افزایش داشته است و امروزه اکثر خریدهای سوپرمارکتی هب صورت آنلاین انجام می‌شوند. پس هنگام خرید آنلاین، از استفاده از کد تخفیف غافل نشوید تا بتوانید بخشی از هزینه خرید خود را کاهش دهید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *