0

معرفی بهترین سایت‌های خرید بیمه در دنیا

معرفی بهترین سایت‌های خرید بیمه در دنیا

بیمه یکی از خدماتی است که کاربران برای جبران خسارات احتمالی، مبلغی را به بیمه پرداخت می‌کنند و باتوجه‌به خدماتی که درخواست کرده‌اند در صورت بروز حادثه، بیمه موظف است پس از بررسی و تأیید، کل مبلغ یا بخشی از خسارت را به بیمه‌شونده پرداخت نماید. این خدمات بر اساس نوع شرکت بیمه‌کننده در هر کشور متفاوت است و بیمه‌شوندگان پس از بررسی خدماتی که یک شرکت بیمه ارائه می‌دهد، اقدام به خرید از آن بیمه خواهند کرد.

ما در این مقاله قصد داریم چند نمونه از بهترین سایت‌های خرید بیمه در دنیا را با هم بررسی کنیم و سپس آن‌ها را با سایت‌های بیمه در ایران نیز مقایسه کنیم.

آلیانز (Allianz)

اولین شرکتی که قصد معرفی آن را داریم، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه خدمات بیمه است. این شرکت معتبر و معروف آلمانی آلیانز (Allianz) نام دارد. این شرکت در سال ۱۸۹۰ در آلمان تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان یکی از پیش‌گامان صنعت بیمه و مدیریت سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. این شرکت در شهر برلین تأسیس شد؛ ولی هم اکنون مکان اصلی این شرکت در شهر مونیخ آلمان واقع شده است.

در ابتدا فقط در آلمان فعالیت داشت؛ ولی با پیشرفت بسیاری که در طول سال‌ها برای آن حاصل شد، هم اکنون در بیشتر از هفتاد کشور در جهان دارای شعبه است. این کشور‌ها در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه قرار دارند. این شرکت در زمینه‌های ارائه خدمات بیمه‌، مدیریت دارایی‌ها، ارائه خدمات سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات بانکی و مالی و مشاوره و خدمات مدیریتی برای شرکت‌ها فعالیت می‌کند.

شرکت آلیانز هم اکنون بیشتر از صد میلیون مشتری در جهان دارد که این موضوع باعث شده است که این شرکت تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات نام‌برده در جهان شود. ما در این مقاله به خدمات شرکت آلیانز در زمینه بیمه خواهیم پرداخت.

آلیانز در زمینه خدمات بیمه‌ای، سه بخش اصلی و بسیار معتبر دارد.

۱. بیمه اموال و حوادث (Property & Casualty Insurance)

این نوع از بیمه، بیمه‌هایی مانند بیمه خودرو، منزل، حوادث و مواردی ازاین‌قبیل را شامل می‌شود. این بیمه یکی از پرمشتری‌ترین خدمات شرکت آلیانز است و با خدمات مطمئن و مقرون‌به‌صرفه‌ای که به مشتریان ارائه می‌دهد، باعث این استقبال بی‌نظیر شده است.

۲. بیمه سلامت و عمر (Health & Life Insurance)

همان‌طور که از نام این نوع بیمه مشخص است، در راستای ارائه خدماتی جهت امنیت و سلامت افراد فعالیت می‌کند. افراد با خرید این نوع بیمه، می‌توانند از سلامت خود و اطرافیان خود مواظبت کنند. خدمات این بیمه شامل بیمه بین‌المللی سلامت، بیمه عمر، بیمه ناتوانی و از نوع خدمات می‌شود.

۳. بیمه کسب‌وکار (Business Insurance)

تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها و کسب‌وکارها در سراسر جهان از این خدمات بیمه آلیانز استفاده می‌کنند. شرکت آلیانز در زمینه ارائه بیمه کسب‌وکار یکی از معتبرترین‌ها در سطح جهان است. این بیمه شامل بیمه‌هایی مانند بیمه اموال، بیمه حوادث کارکنان و… می‌شود.

پس از آشنایی مختصری که با شرکت آلیانز کسب کردیم، شاید بهتر باشد به سراغ شرکت بعدی برویم.

شرکت آلیانز

برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)

دومین شرکتی که قصد بررسی آن را داریم، شرکت برکشایر هاتاوی است. این غول سرمایه‌گذاری در سال ۱۸۳۹ تأسیس گردید. ولی عمده موفقیت عظیم این شرکت از سال ۱۹۶۵ آغاز شد. برکشایر هاتاوی یک شرکت هلدینگ خوشه‌ای است که زیرمجموعه‌‌های آن در زمینه بیمه، حمل‌ونقل ریلی باربری، تولید و توزیع انرژی، خدمات، تولید، خرده‌فروشی و سایر زمینه‌ها فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کنند. این غول اقتصادی با سرمایه‌گذاری و فعالیت در زمینه‌های نام‌برده و خرید بخشی از سهام شرکت‌هایی مانند اپل، کوکاکولا و… توانسته است به این جایگاه دست یابد. این شرکت هم اکنون در بیش از شصت کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند و بیشتر از صد میلیون مشتری دارد.

از این درآمد بسیار عظیم، پنجاه‌درصد آن از محل فروش خدمات بیمه ارائه می‌شود و همین موضوع این شرکت را به یکی از غول‌های این زمینه بدل کرده است. این شرکت چندین شرکت زیرمجموعه در زمینه فروش بیمه دارد که اگر بخواهیم به چند مورد آن اشاره کنیم، می‌توانیم از شرکت بیمه خودرو GEICO که یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعالیت‌کننده در زمینه بیمه در آمریکا است، شرکت بیمه‌گذاری عظیمی به نام General Re که در زمینه فروش بیمه‌های بسیاری فعالیت می‌کند و شرکت بیمه Berkshire Hathaway Specialty Insurance یا به‌اختصار BHSI که در زمینه بیمه‌های تجاری و صنعتی فعال است، نام برد. این موارد فقط چند نمونه از شرکت‌های خدمات بیمه‌ای هستند که در زیرمجموعه شرکت برکشایر هاتاوی قرار می‌گیرند.

برکشایر هاتاوی

در کنار معرفی بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه دنیا، شاید بد نباشد از چند شرکت و سایت بیمه در ایران نیز نام ببریم. یکی از این سایت‌ها، بیمه ازکی است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این بیمه و مشاهده خدمات آن، اقدام به خرید از این بیمه کنید. همچنین پیش از خرید، می‌توانید با مراجعه به مرجع کدهای تخفیف، یعنی سایت موپُن، کد تخفیف ازکی را به‌صورت رایگان دریافت کنید و سپس بر روی خرید خود اعمال نمایید.

کد تخفیف ازکی در موپُن

پینگ ان (Ping An Insurance)

نوبت به شرکتی از قاره آسیا می‌رسد. شرکت چینی پینگ ان که یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین شرکت‌های خدمات بیمه در جهان است. پینگ ان در زبان چینی به معنای صلح و امنیت است و این شرکت به‌خوبی در راستای تحقق این معنا در تلاش است. این شرکت در سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را شروع کرده است و با اینکه مدت زیادی از شروع کار آن نمی‌گذرد، تبدیل به یکی از غول‌های صنعت بیمه شده است.

پینگ ان علاوه بر خدمات بیمه، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی و سرمایه‌گذاری در جهان نیز هست. یکی از اهداف پینگ ان این بوده است که مخاطب به‌راحتی بتواند از خدمات آن، مانند خدمات بیمه بهره ببرد. در کنار خدمات متنوع بیمه‌ای که ارائه می‌دهد، این شرکت به دنبال آن است که تعامل مستقیمی با مشتریان خود داشته باشد. به طور مثال می‌توان به تأسیس اکوسیستمی در زمینه املاک به نام هائوفانگ (Haofang) اشاره کرد. هائوفانگ اپلیکیشن چندمنظوره‌ای است که خانه می‌فروشد، امکان سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را فراهم می‌آورد و در نوسازی و بازسازی املاک همکاری می‌کند.

پینگ ان یکی از اهدافش از فراهم‌کردن این خدمات این است که وقتی مشتری از این اپلیکیشن استفاده می‌کند و به طور مثال خانه‌ای اجاره می‌کند یا می‌خرد، در همان اپلیکیشن نیز بتواند بیمه خانه خود را نیز تهیه کند. پینگ ان این اکوسیستم را در زمینه خودرو هم ارائه کرده است که هائوچه (HaoChe) نام دارد. تمام این خدمات در کنار موارد بسیاری که این شرکت ارائه می‌دهد، باعث شده است که پینگ ان در حال حاضر به یکی از غول‌های این زمینه در کل دنیا مطرح شود.

بیشتر بخوانید: حجم بازار سایت‌های خدمات بیمه در ایران و جهان

پینگ ان

آکسا (AXA)

برای معرفی چهارمین شرکت بزرگ بیمه باید به فرانسه سر بزنیم. جایی که یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها و سایت‌های بیمه به نام آکسا (AXA) در آنجا فعالیت می‌کند. این شرکت که فعالیت خود را از سال ۱۸۱۶ آغاز کرده است، هم‌اکنون در بیش از ۵۵ کشور جهان فعال است و بالای صد میلیون مشتری را به خود جذب کرده است. مکان این شرکت در پاریس قرار دارد؛ اما در سراسر آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی، اقیانوسیه، اروپا و خاورمیانه نیز نامی شناخته شده است.

خدماتی که این شرکت ارائه می‌کند بسیار زیاد است. برای مثال می‌توانیم به بیمه اموال، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، خدمات بیمه‌ای در زمینه‌ صرفه‌جویی و مدیریت دارایی‌های افراد، بیمه سلامت، بیمه مسافرتی و تعداد بسیار دیگری اشاره کنیم. این شرکت تا سال ۱۳۹۷ با شرکت بیمه ایران مراوده تجاری داشت؛ ولی با بیشترشدن تحریم‌های کشور، این بیمه از ایران خارج شد. باوجود تمام این موارد، هنوز این بیمه نزد مردم ایران بیمه‌ای شناخته شده است و امید است روزی دوباره شاهد حضور خدمات این سایت و شرکت معتبر بیمه در کشور باشیم.

آکسا

در ادامه معرفی سایت‌های بیمه در ایران باید سری به سایت بیمه دات‌کام بزنیم. برای خریدی باقیمت مناسب‌تر، شما پس از انتخاب بیمه مدنظرتان، به سایت موپُن مراجعه نمایید و کد تخفیف بیمه دات کام را به‌صورت رایگان دریافت کنید و سپس بر روی سبد خرید خود اعمال فرمایید.

کد تخفیف بیمه دات کام در موپُن

لگال اند جنرال (Legal & General)

پنجمین و آخرین سایت و شرکت بیمه‌ای قصد بررسی کوتاه آن را داریم، شرکت بریتانیایی لگال اند جنرال (Legal & General) است. این شرکت که در سال ۱۸۳۶ تأسیس گردیده، هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات بیمه در دنیا است. دفتر مرکزی این شرکت در لندن است؛ ولی علاوه بر بریتانیا، در آمریکا، اروپا و دیگر نقاط جهان نیز فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۲۰ بخش بیمه عمومی و بیمه حقوقی این شرکت به بیمه آلیانز که بالاتر به آن اشاره کردیم فروخته شد.

بااین‌حال هنوز هم این شرکت جزو معتبرترین‌ها در این بخش شناخته می‌شود. بیمه عمر و چندین بیمه مرتبط با آن، رتبه اول در بریتانیا را دارا هستند. بیمه پوشش‌دهنده بیماری‌های بحرانی، بیمه بیکاری که پس از حوادث و جراحات پرداخت می‌شود، بیمه حفاظت از کسب‌وکار و بیمه بازنشستگی فقط بخشی از خدمات این شرکت معتبر محسوب می‌شود. می‌توانید با مراجعه به بخش Insurance در سایت این شرکت، بیشتر با خدمات این شرکت آشنا شوید.

لگال اند جنرال

ما سعی کردیم شرکت‌ها و سایت‌هایی از میان بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات بیمه در دنیا را به شما معرفی کنیم. قطعاً نام‌های بزرگ بسیاری ازقلم‌افتاده است. قصد ما این بود از هر کشور یک شرکت معرفی کنیم تا خدمات بیمه در نقاط مختلف جهان به‌خوبی بررسی شود. در ادامه با ما همراه باشید تا این سایت‌ها و شرکت‌ها را در زمینه‌های مختلفی با هم بررسی کنیم.

 بیشتر بخوانید: تاریخچه وب‌سایت‌های بیمه

مقایسه تعداد نصب اپلیکیشن‌های خرید بیمه

در قدم اول قصد داریم تعداد نصب اپلیکیشن‌های هر کدام از این سایت‌های نام‌برده شده را با هم مقایسه کنیم. این شرکت‌ها چون در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، اپلیکیشن‌های متعددی نیز برای هر فعالیت منتشر کرده‌اند. به طور مثال اپلیکیشن My Allianz بیش از یک میلیون نصب را در گوگل‌پلی تجربه کرده است و اپلیکیشن مربوط به خدمات سلامت این شرکت با نام Allianz MyHealth بیش از صدهزار بار دانلود شده است.

شرکت Geico که یکی از زیرمجموعه‌های برکشایر هاتاوی در زمینه بیمه خودرو محسوب می‌شود تابه‌حال بیش از ده میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده است. برای شرکت پینگ ان اپلیکیشنی در گوگل‌پلی یافت نشد. مورد بعدی آکسا بود که این سایت نیز مانند آلیانز اپلیکیشن‌های مختلفی را برای هر زمینه معرفی کرده است. برای نمونه اپلیکیشن My AXA insurance در گوگل‌پلی بیش از پانصد هزار بار نصب گردیده است. مورد آخری که با هم بررسی کردیم لگال اند جنرال بود. اپلیکیشن این سایت Coll8 نام دارد و در گوگل‌پلی بیشتر از پنجاه‌هزار بار دانلود شده است.

مقایسه تعداد نصب اپلیکیشن‌های خرید بیمه

آمار و ارقام استفاده از پلتفرم‌های خرید بیمه در دنیا

در مقایسه دوم سراغ آمار و ارقام این سایت‌ها خواهیم رفت. مقایسه این آمارها بسیار سخت است؛ چون آمار کاملاً دقیقی در این زمینه وجود ندارد. اکثر این شرکت‌های بزرگ مثل آلیانز، برکشایر هاتاوی، آکسا و… به علت اینکه خدمات بین‌المللی ارائه می‌دهند، بیشتر از صد میلیون مشتری در سراسر جهان دارند و دارای نمایندگی‌های گوناگونی در کشورهای مختلف هستند. اما از لحاظ دارایی بر اساس آمار منتشر شده، شرکت آلیانز با ۱,۲۴۷.۲ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد و در رتبه دوم برکشایر هاتاوی ایستاده است.

آمار و ارقام استفاده از پلتفرم‌های خرید بیمه

نظر کاربران درمورد سایت‌های خرید بیمه

با بررسی نظرات هر یک از سایت‌های نام‌برده، می‌توانیم به نظرات کاربران در مورد بعضی از خدمات مهم این ارائه‌دهندگان بیمه توجه کنیم. به طور مثال برای بیمه خودرو و املاک وقتی نظرات کاربران شرکت پینگ ان را مطالعه می‌کنیم، بیشتر آن‌ها از خدمات و سرویس‌های متنوع آن سخن می‌گویند. وقتی به نظرات کاربران لگال اند جنرال می‌رسیم، نظرات مثبتی را درباره چندین نوع بیمه عمری که این شرکت ارائه داده است را مشاهده می‌کنیم.

به‌طوری که آن‌ها با دستی باز می‌توانند سرویس موردنظر خود را انتخاب نمایند. در مورد شرکت Geico نیز که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت برکشایر هاتاوی است، خدمات متنوعی که در زمینه بیمه‌های مرتبط با ماشین ارائه می‌دهد، نظرات مثبتی وجود دارد. شرکت آلیانز با پاسخگویی در هفت روز هفته و بیست‌وچهارساعته باعث شده است نظرات مثبتی در مورد پشتیبانی این سایت ثبت شود.

شرایط عضویت به‌عنوان ارائه‌دهنده بیمه در این سایت‌ها

در این مورد باید ابتدا به سایت هر کدام از شرکت‌ها سر بزنیم. دو شرکت آلیانز و آکسا در این زمینه پی‌دی‌افی جهت همین موضوع ارائه داده‌اند. شرایط و قوانین به طور کامل در آن شرح داده شده و با دانلود و مطالعه آن می‌توان با جزئیات بیشتر آن آشنا شد. در بعضی از سایت‌ها مانند پینگ ان در انتهای سایت گزینه‌ای به نام Investor Contacts وجود دارد که با کلیک بر روی آن با ایمیلی مواجه می‌شویم که از این طریق می‌توان با آن مجموعه ارتباط برقرار کرد.

نکات جالب‌توجه در مورد سایت‌های خرید بیمه

ما قصد داریم دو مورد از نکات جالب این سایت‌ها را با هم بررسی کنیم. برای مورد اول به سراغ شرکت آلیانز می‌رویم. این شرکت از چند سال پیش وارد حوزه توکن و بلاک‌چین شده و از این قابلیت‌ها در خدمات خود نیز استفاده کرده است. به طور مثال در یک محصول مربوط به خدمات بیمه مسافرتی به نام Travel Ezee از خدمات بلاک‌چین استفاده کرده است. به این صورت که کل بیمه‌نامه مسافرتی مشتری در یک قرارداد هوشمند قرار می‌گیرد و هنگام تأخیر هواپیما یا مواردی دیگر خسارات به‌صورت خودکار به مشتری پرداخت می‌شود.

مورد دوم Ping An Good Doctor است. این پلتفرم که بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر در آن ثبت‌نام کرده‌اند، ارتش کوچکی از پزشکان را در اختیار دارد که در تمام روزهای هفته و به‌صورت شبانه‌روزی برای مشاوره آماده‌اند. این خدمات شرکت پینگ ان باعث می‌شود که این شرکت بتواند با خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهد، در کنار آن بیمه‌های سلامت خود را نیز در دسترس مشتری بگذارد.

در چند بخش گذشته از دو سایت بیمه در ایران نام بردیم. بیمه بازار یکی دیگر از این سایت‌ها است. مانند موارد پیشین، در بیمه بازار نیز با مراجعه به سایت موپُن می‌توانید کد تخفیف بیمه بازار را به‌صورت رایگان دریافت نمایید و از آن در خرید بیمه از این سایت استفاده کنید.

کد تخفیف بیمه بازار در موپُن

بنرهای تبلیغاتی عجیب و جالب سایت‌های خرید بیمه

شرکت آلیانز در یکی از کمپین‌های تبلیغاتی خود به نام Prepared for Life یا به فارسی آماده برای زندگی، دست به انتخاب و انتشار تصاویری از روزمرگی انسان زد. در کنار این تصاویر، جمله‌ای مرتبط و کوتاه مربوط با تصاویر قرار داشت که علاوه بر سادگی به خدمات این کمپانی نیز اشاره‌ای نامحسوس می‌کرد. کمپین خلاقانه و زیبایی که پس از انتشار با بازخوردهای بسیار خوبی نیز مواجه شد. در ادامه چندین عکس مرتبط با این کمپین تبلیغاتی را با هم می‌بینیم.

بنرهای تبلیغاتی عجیب و جالب سایت‌های خرید بیمه بنرهای تبلیغاتی عجیب و جالب سایت‌های خرید بیمه بنرهای تبلیغاتی عجیب و جالب سایت‌های خرید بیمه

بررسی فعالیت سایت‌های خرید بیمه معروف در شبکه‌های اجتماعی

برای این بررسی ما به دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و توییتر (ایکس) رجوع کردیم. صفحه شرکت آلیانز در اینستاگرام با آی دی allianz  صدوسی‌ویک هزار دنبال‌کننده دارد و همچنین در توییتر (ایکس) نیز با همین آی دی، دارای ۵۳.۹ هزار دنبال‌کننده است. برکشایر هاتاوی به علت عظیم بودن خدماتش بیش از هفتاد صفحه در فضای مجازی دارد که انتخاب یک صفحه از بین آن‌ها بسیار دشوار است. ما یکی از خدمات این شرکت یعنی Geico نام بردیم که در صفحه‌ آن در اینستاگرام با همین آی دی، ۶۴.۷ هزار دنبال‌کننده وجود دارد و در توییتر نیز این رقم ۶۷.۵ هزار است. صفحات شرکت پینگ ان در اینستاگرام و توییتر دنبال‌کننده زیادی ندارد و تنها هزار نفر آن‌ها را دنبال می‌کنند.

آکسا در اینستاگرام با آی دی axa دارای ۶۹.۸ هزار دنبال‌کننده است و این عدد در توییتر به ۸۴.۸ هزار دنبال‌کننده می‌رسد. آخرین موردی که قصد بررسی آن را داریم صفحه اینستاگرام شرکت لگال اند جنرال با نام کاربری legalandgeneral است که دارای حدود هفت هزار دنبال‌کننده است. صفحه این شرکت در توییتر (ایکس) با نام کاربری landg_uk حدود سیزده هزار دنبال‌کننده دارد.

تفاوت سایت‌های خرید بیمه خارجی با سایت‌های خرید بیمه ایرانی

تا به اینجا با بسیاری از ویژگی‌های این شرکت‌های بزرگ دنیا آشنا شدیم. از لحاظ خدمات، سایت‌های ایرانی تا حدودی سعی کرده‌اند اکثر نیازها را پاسخ دهند و خدمات متنوعی را ارائه دهند. اما گستردگی و بزرگی این سایت‌های جهانی باعث شده است به طور مثال برای یک نوع بیمه مانند بیمه عمر چندین نوع خدمات متفاوت ارائه شود که این مسئله باتوجه‌به میزان دارایی هر فرد می‌تواند انتخاب و خریداری شود.

باتوجه‌به گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال و همچنین خدمات توکن و بلاک‌چین، این شرکت‌های بزرگ به سمت ارائه و سازگاری خدماتشان با این موارد نام‌برده شده حرکت کرده‌اند. به‌طوری که پرداخت‌ها و همه‌ موارد دیگر با استفاده از رمزارز و مواردی مشابه صورت می‌گیرد. در کشور ما به‌خاطر تحریم‌ها این امکان قابل‌اجرایی شدن نیست یا خیلی سخت امکان‌پذیر است.

یکی دیگر از تفاوت‌ها، اختصاص‌دادن یک اپلیکیشن یا سرویس برای یک نوع خدمات بیمه است. به طور مثال آلیانز برای خدمات بیمه خانه و یا خودرو سامانه‌ای جدا دارد که به طور کامل همه‌ خدمات در آن ارائه شده است. یا شرکت پینگ ان سامانه‌ای برای اجاره یا خرید خودرو دارد که با استفاده از آن خدمات خود را نیز به فروش می‌رساند.

این‌ها فقط نمونه‌هایی از این تفاوت‌ها بود. امید است با ازبین‌رفتن موانع و پیشرفت بیشتر در این زمینه، سایت‌های ایرانی نیز بتوانند به خدمات مشابه دست پیدا کنند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله در ابتدا با پنج سایت و شرکت بزرگ دنیا در زمینه بیمه آشنا شدیم و آن‌ها و خدماتشان را بررسی کردیم. سپس در چندین مورد آن‌ها را با هم مقایسه کردیم و خدمات مختلف آن‌ها را بیشتر توضیح دادیم.

دراین‌بین، چندین سایت بیمه ایرانی را نام بردیم و در نهایت سایت‌های بزرگ دنیا را با نمونه‌های ایرانی آن مقایسه کردیم. امیدواریم توانسته باشیم مطالبی مفید را در مورد این سایت‌های بزرگ بیمه دنیا به شما ارائه داده باشیم. امید است روزی با ازبین‌رفتن موانع، شاهد حضور و خدمات این شرکت‌های بزرگ در کشورمان باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *