0

درخواست خودرو اسنپ

درخواست خودرو اسنپ

تاریخچه اسنپ

اپلیکیشن اسنپ اسمی آشنا در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی محسوب می‌شود. پلتفرمی که با کمتر از 10 سال فعالیت، به یکی از بزرگ‌ترین سوپر اپ‌های خاورمیانه تبدیل شده است. این سامانه در ابتدا به عنوان یک نرم‌افزار ثبت سفارش تاکسی اینترنتی شروع به فعالیت کرد. اما در حال حاضر خدمات خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله خرید از سوپرمارکت، سفارش غذا، رزرو هتل، پیک موتوری و… گسترش داده است.

داستان اسنپ از آنجایی شروع شد که چند نفر جوان فعال و ایده‌پرداز به سرپرستی شهرام شاهکار تصمیم به راه‌اندازی سرویسی آنلاین برای حمل‌ونقل گرفتند. سال 1393 بود که ایده ساخت نرم‌افزاری که قابلیت اتصال رانندگان به مشتریان را در هر زمان و مکانی بدهد، شکل گرفت. در ابتدا با نام تاکسی یاب و بعدها با نام اسنپ راه‌اندازی شد و در سال 94 رسماً شروع به کار کرد. تفاوت اصلی که با تاکسی‌ها و آژانس‌ها داشت، قیمت مقرون‌به‌صرفه آن بود. همچنین نه باران و ترافیک ناپدیدشان می‌کرد و نه مثل سرویس‌های آژانس کمبود راننده داشت. تنها چند کلیک کافی بود تا یک تاکسی آماده با قیمتی بسیار مناسب‌تر از آژانس‌ها بیاید و شما را از هر کجا که هستید به مقصد برساند.

ایده تاکسی اینترنتی در ابتدا بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت؛ چون همان کار آژانس را انجام می‌داد؛ اما هم راحت‌تر بود هم ارزان‌تر. تنها 1 سال از فعالیت رسمی اسنپ گذشته بود که این شرکت یک رشد 100 درصدی را تجربه کرد. در حال حاضر اسنپ تقریباً در تمام شهرهای مهم ایران مسافر و راننده دارد و در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین فعالان عرصه تجارت الکترونیک تبدیل شده است.

نحوه ثبت نام و گرفتن اسنپ

ثبت نام و استفاده از نرم‌افزار اسنپ بسیار آسان و راحت است، تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک گوشی هوشمند متصل به اینترنت می‌باشد. شما می‌توانید اپلیکیشن اسنپ را برای اندروید و یا IOS دانلود و نصب نمایید. بعد از نصب این اپلیکیشن، نرم‌افزار را باز کرده و برای شروع کار، شماره موبایل خود را در کادر مربوطه وارد نموده و تأیید کنید.

ثبت نام اسنپ

یک کد ورود شش رقمی برایتان پیامک می شود. آن را وارد کرده و وارد مرحله بعدی شوید.

کد تایید اسنپ

 

در این بخش از شما مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی و در صورت تمایل آدرس ایمیل خواسته می‌شود. در این مرحله ثبت نام شما در اسنپ تکمیل شده است. برای گرفتن تاکسی آنلاین از طریق اسنپ، شما نرم افزار اسنپ را باز کرده و آدرس محل کنونی یعنی مبدأ خود را از روی نقشه انتخاب و تأیید می‌کنید.

اسنپ گرفتن

مرحله بعدی باید مقصد خود را با کمک نقشه پیدا کرده و محل دقیق را تأیید کنید.

تایید مقصد در اسنپ

با تأیید مقصد هزینه سفر به شما نمایش داده می‌شود. اگر کد تخفیفی دارید، گزینه مربوط به کد تخفیف را لمس نمایید. شما می‌توانید کد تخفیف اسنپ را از صفحه مربوط به این فروشگاه در وب‌سایت موپُن دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از کد تخفیف اسنپ

کد تخفیف اسنپ

بعد از وارد کردن و تأیید کد تخفیف شما باید گزینه درخواست اسنپ را لمس کنید. بدین ترتیب سفارش تاکسی برای شما ثبت می‌شود. حالا باید چند لحظه‌ای منتظر بمانید تا یک راننده درخواست شما را قبول کند. بعد از تأیید راننده مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره موبایل راننده، مدل و شماره پلاک ماشین برای شما نمایش داده می‌شود. از این طریق می‌توانید با راننده هماهنگ نمایید و از سرویس اسنپ استفاده کنید.

اگر تأیید درخواست شما توسط راننده طول کشید یا در مواقعی که عجله دارید، می‌توانید با زدن دکمه «عجله دارم» به روند تأیید درخواست تاکسی خود تسریع ببخشید. این کار مبلغ کمی را به هزینه سفر شما اضافه خواهد کرد.

اسنپ گرفتن فوری

نحوه پرداخت هزینه اسنپ گرفتن

شما با استفاده از سرویس تاکسی آنلاین اسنپ می‌توانید به چند طریق هزینه سفر خود را پرداخت نمایید. با لمس دکمه پرداخت، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که گزینه‌های پرداخت را نمایش می‌دهد. با انتخاب یکی از گزینه‌ها (آنلاین یا نقدی) می‌توانید هزینه سرویس را پرداخت نمایید.

نحوه پرداخت هزینه اسنپ

گرفتن اسنپ از سایت

اگر اپلیکیشن اسنپ در گوشی شما نصب نمی‌شود یا آن را ندارید می‌توانید از طریق مرورگر موبایل یا کامپیوتر خود وارد سایت اسنپ شوید و در صفحه اصلی آن، گزینه ورود به وب اپلیکیشن اسنپ را انتخاب نموده و باقی مراحل را مانند اپلیکیشن اسنپ طی نمایید. تمامی خدماتی که در اپلیکیشن وجود دارد در نسخه وب اپلیکیشن نیز در دسترس بوده و کاربران می‌توانند از تمامی خدمات اسنپ استفاده نمایند.

مشاهده تاریخچه سفر در اسنپ برای مسافر

شما کاربران عزیز اسنپ می‌توانید برای مشاهده تاریخچه سفر در اسنپ برای مسافر، به اپلیکیشن اسنپ مراجعه کرده و وارد اسنپ (تاکسی) شوید؛ سپس علامت آدمک در بالای صفحه که شما را به بخش تنظیمات هدایت می‌کند، لمس نمایید. در این مرحله می‌بایست وارد قسمت سفرها شوید و در نوار بالای صفحه، تاریخچه سفر را انتخاب نمایید. تمام سفرهای شما در این بخش به همراه جزئیات کامل سفر، نمایش داده می‌شود. حتی شما می‌توانید در نوار دیگر این بخش، سفرهای زمان‌بندی‌شده خودتان را نیز مشاهده نمایید.

در بخش تاریخچه سفر، اطلاعاتی مانند مبدا و مقصد، هزینه سفر، مشخصات راننده و اطلاعات جالبی مانند زمان کل ساعت شما با اسنپ، تعداد کل سفرها و کیلومتر طی شده با اسنپ به شما نشان داده می‌شود.

لغو سفر در اسنپ

اگر درخواست سفر خود را ثبت کرده‌اید و راننده درخواست شما را پذیرفته است اما می‌خواهید سفر خود را لغو نمایید باید در صفحه درخواست سفر در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه ضربدر بزنید. بعد از لمس این گزینه صفحه‌ای باز می‌شود که علت لغو سفر را از شما سوال می‌کند و می‌بایست از دلایل موجود، یکی را انتخاب نمایید و گزینه لغو سفر را بزنید تا در نهایت سفر شما لغو شود.

دقت نمایید که پیش از ثبت درخواست سفر، از قصد خود برای سفر اطمینان حاصل فرمایید، به این دلیل که مقدار مجاز لغو سفر بعد از پذیرفته شدن سفر توسط راننده، مقدار محدودی می‌باشد و اگر بیش از آن تکرار شود ممکن است منجر به مسدود شدن حساب کاربری شما شود.

لغو سفر اسنپ در شرایطی که وضعیت شما “مسافر شوار شد” باشد، فقط با تماس با کارشناسان اسنپ امکان پذیر است و در اپلیکیشن امکان آن فراهم نشده است. با اضافه شدن امکان گذاشتن پیام صوتی به‌جای ماندن در صف ارتباط با کارشناسان، پیام صوتی شما به‌صورت هوشمند در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفته و لغو سفر شما اعمال می‌گردد.

گرفتن اسنپ با تلفن

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید درخواست سفر خود را از طریق اپلیکیشن اسنپ ثبت نمایید مانند مواقعی که دسترسی به اینترنت ندارید می‌توانید با شماره چهار رقمی اسنپ 1551 تماس حاصل فرمایید. بدین صورت که اطلاعات مبدا و مقصد سفر خود را به کارشناس اسنپ اعلام می‌کنید و پس از اعلام قیمت، در صورت تمایل می‌توانید سفر خود را ثبت نمایید.

جزئیات سفر شما حاوی نام راننده و شماره پلاک آن بعد از ثبت درخواست برای شما پیامک می‌شود. این سرویس در تمام شهرهای تحت پوشش اسنپ فعال می‌باشد و می‌توانید از این خدمت استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: اسنپ تلفنی

چگونه اسنپ دو مسیره بگیریم

در هنگام ثبت درخواست اسنپ شما امکان استفاده از سرویس‌های مختلفی را دارید. برای مثال می‌توانید 2 مقصد را انتخاب کنید و یا در طول سفر برای چند دقیقه توقف نمایید. شما حتی می‌توانید یک مسیر رفت‌وبرگشت را انتخاب نمایید. برای انجام این کارها کافی است بر روی آیکون گزینه‌های سفر کلیک نمایید.

اسنپ رفت‌وبرگشت

مواردی که می‌توانید به سفر خود اضافه کنید، برایتان نمایش داده می‌شود. مثلاً شما با فعال کردن گزینه رفت‌وبرگشت می‌توانید از مبدأ خود به مقصد مورد نظر رفته و به محل اول برگردید.

اسنپ دو مسیره

همچنین با انتخاب گزینه توقف در مسیر، می‌توانید مدت زمانی در طول سفر برای انجام کاری توقف داشته باشید. با انتخاب هر کدام مبلغ مشخصی به هزینه سفر شما افزوده خواهد شد.

اسنپ دو مسیره

همچنین می‌توانید 2 مقصد مختلف را در یک سفر انتخاب نمایید. برای این کار باید بر روی گزینه مقصد دوم کلیک نمایید. نرم‌افزار شما را مجدداً به صفحه نقشه برده و شما می‌توانید مقصد دوم خود را روی نقشه انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما پس از انتخاب هر کدام از گزینه‌های سفر امکان تغییر آن را در حین سفر ندارید.

مقصد دوم اسنپ

آپشن‌های دیگر درخواست اسنپ انلاين

از دیگر آپشن‌های اسنپ می‌توان به فعال کردن بار یا چمدان، تمایل به گفت‌وگو ندارم و پخش موسیقی یا عدم پخش آن، اشاره کرد. همه این گزینه‌ها توسط اسنپ به‌دلیل حفظ کیفیت بهتر سفر شما عزیزان فعال شده است. همچنین برای کسانی که درخواست سفر خود را با اسنپ اکوپلاس ثبت می‌نمایند، آپشن دمای ماشین نیز برای آنان فعال می‌شود که می‌توانند درخواست روشن یا خاموش بودن کولر را ثبت نمایند.

نحوه گرفتن اسنپ بانوان

اسنپ رز در سال 1396 توسط اسنپ معرفی و راه‌اندازی شده است که سرویس حمل و نقل مخصوص بانوان می‌باشد. این سرویس جهت آسودگی خاطر بانوان عزیز از سفر خود ایجاد شده است و برای گرفتن آن می‌بایست هنگام ثبت درخواست سفر، گزینه اسنپ رز را انتخاب نمایید تا سفیر خانم، سفر شما را بپذیرد. اما در حال حاضر این سرویس فعال نمی‌باشد ولی بانوان عزیز هم‌چنان به‌صورت تصادفی، سفر شما را می‌پذیرند.

نحوه گرفتن اسنپ بین شهری

در مواقعی که نیاز به سفر بین ‌شهری دارید، تنها کافی است که مبدا و مقصد خود که در شهر دیگری می‌باشد را انتخاب کرده و اپلیکیشن اسنپ به‌صورت خودکار سفر شما را بین شهری تشخیص می‌دهد. روش دیگر درخواست اسنپ بین شهری بدین شکل است که باید در اپلیکیشن اسنپ بر روی گزینه بیشتر در قسمت بالای صفحه کلیک نمایید و از بین سرویس‌ها، سرویس اسنپ بین شهری را انتخاب کنید و مراحل را مانند درخواست اسنپ عادی پیش ببرید.

دقت نمایید که در سفرهای بین شهری به‌دلیل رعایت قوانین رانندگی، ایمنی بیشتر و فضای بار مناسب، امکان حمل حداکثر 3 مسافر وجود دارد. محاسبه کرایه سفرهای بین شهری به عوامل مختلفی مانند مسافت سفر، عرضه و تقاضا، شرایط زمانی و آب و هوایی و سایر عوامل دیگر بستگی دارد که همه این عوامل باعث می‌شود که هزینه این سفرها بسیار متغیر باشد.

گرفتن اسنپ برای دیگران

یکی دیگر از سرویس‌های ارائه شده در اپلیکیشن اسنپ، امکان درخواست تاکسی برای شخص دیگری می‌باشد. اگر شما قصد دارید با استفاده از حساب کاربری خود برای فرد دیگری درخواست تاکسی آنلاین بدهید باید در همان صفحه ابتدایی اسنپ، قسمت بالا، به جای گزینه «برای خودم» گزینه «برای دیگری» را انتخاب نمایید.

اسنپ برای دیگری

بعد از انتخاب مبدأ و مقصد مورد نظر، باید گزینه وارد کردن اطلاعات فرد دیگر را لمس نمایید. در این قسمت اسنپ از شما مشخصات فرد مقابل را می‌پرسد. نام، نام خانوادگی و شماره موبایل وی را وارد کرده و درخواست اسنپ خود را ثبت نمایید.

اسنپ برای دیگری

پشتیبانی درخواست اسنپ انلاين و موارد امنیتی

از زمان فعال شدن اسنپ در ایران تا به امروز دغدغه اصلی این شرکت حفظ امنیت مسافران و رانندگان در حین سفر بوده است و از همان ابتدا اقداماتی را نیز در این راستای انجام داده است. اقدامات اسنپ در زمینه امنیت سفرها به مرور گسترده‌تر و جدی‌تر شد، به طوری که در حال حاضر یک تیم متخصص برای رسیدگی به امنیت سفر کاربران به صورت 24 ساعته در دسترس قرار دارند.

شما بعد از اتمام هر سفری می‌توانید لیست سفرهای خود را در حساب کاربری مشاهده نمایید و در صورت داشتن مشکل با هر کدام از سفرها و یا رانندگان، به پشتیبانی اسنپ اطلاع دهید. برای مثال اگر وسیله‌ای را در خودرو جا گذاشته باشید یا مشخصات خودرو با آنچه که در نرم‌افزار ثبت شده بود، مغایرت داشت، می‌توانید از طریق پشتیبانی اسنپ پیگیری نمایید. برای این کار وارد بخش حساب کاربری خود شده و گزینه سفرها را لمس نمایید.

امنیت سفر اسنپ

با انتخاب این گزینه لیست سفرهای اخیر شما نمایش داده می‌شود. سفر مورد نظر را انتخاب کرده تا وارد صفحه بعدی شوید.

گرفتن اسنپ

در این بخش لیستی از مشکلات احتمالی وجود دارد که با انتخاب آنها مسئله شما به پشتیبانی اطلاع داده می‌شود. اگر مشکل شما جزو گزینه‌های موجود نبود، در قسمت پایین صفحه با لمس گزینه تماس با پشتیبانی مشکل خود را پیگیری نمایید.

پشتیبانی اسنپ

اما سرویس امنیت اسنپ به این جا ختم نمی‌شود. اسنپ به عنوان یک رابط میان دو گروه راننده و مسافر راهکارهای دیگری نیز برای تأمین امنیت سفر در نظر گرفته است تا در لحظه و بدون هیچ تماسی کاربران بتوانند تنها با لمس یک گزینه، درخواست مداخله فوری تیم پشتیبانی، پلیس و اورژانس را بدهند. سرویس امنیت سفر اسنپ با یک نشان سپر آبی در سمت راست بالای صفحه نمایش داده شده است. شما با کلیک بر روی آن وارد بخش لیست خدمات امنیت سفر می‌شوید.

امنیت سفر اسنپ

در این بخش می‌توانید درخواست آمبولانس دهید و یا با تیم امنیت سفر در مواقع اضطراری تماس حاصل نمایید. همچنین می‌توانید موقعیت مکانی خود را به هر کدام از اعضای خانواده و یا دوستان خود ارسال نمایید. بدین صورت مشخصات راننده، نام و شماره پلاک خودرو نیز برای آنها ارسال می‌گردد.

تیم امنیت سفر

کاربران راننده نیز می توانند با لمس گزینه آبی رنگ، یک گزارش اضطراری برای تیم امنیت سفر ارسال کنند. کارشناسان متخصص بخش امنیت سفر هر روز هفته و 24 ساعته آماده دریافت این گزارش‌ها و رسیدگی فوری به آنها هستند. این کارشناسان با دریافت گزارش از راننده با او تماس می‌گیرند و یا می‌توانند موقعیت مکانی او را سریعاً به پلیس و یا اورژانس اطلاع دهند.

از آن‌جایی که وظیفه اصلی تیم امنیت سفر مداخله در شرایط اضطراری می‌باشد، بعضاً ممکن است افراد تعاریف متفاوتی از شرایط اضطراری داشته باشند و برای موارد غیرمرتبطی با این تیم تماس بگیرند که این در روند کار تیم امنیت اسنپ اختلال ایجاد خواهد کرد. در طبقه‌بندی گزارشات کاربران اسنپ، شرایط اضطراری به وضعیتی گفته می‌شود که در آن امنیت و سلامت کاربر در خطر باشد؛ مانند تصادف، سرقت، درگیری فیزیکی و…. به همین علت تیم امنیت اسنپ به مواردی از جمله جاگذاشتن وسیله در خودرو و یا مشکلات پرداخت و موارد غیرمرتبط پاسخی نمی‌دهد چرا که تعدد تماس‌های غیرمرتبط در روند کار تیم امنیت اختلال ایجاد می‌کند. شرکت اسنپ نیز جهت بازداری کاربران از تماس‌های غیرمرتبط با تیم امنیت سفر، حساب کاربر مورد نظر را تا 24 ساعت غیرفعال خواهد کرد.

امنیت سفر

تمامی کاربران اسنپ اعم از رانندگان و مسافران می‌توانند با ورود به بخش دانستنی‌های مهم امنیتی، با آگاهی کامل از قوانین و شرایط این اپلیکیشن، از سرویس امنیت سفر به درستی استفاده کنند. در بخش دانستنی‌های مهم امنیتی به 3 سؤال مهم در این زمینه پاسخ داده شده است: روند تأیید صلاحیت رانندگان اسنپ به چه صورت انجام می‌گیرد، حفظ حریم شخصی بر امنیت سفر با اسنپ چه تأثیری دارد و مهم‌تر از همه اسنپ برای حفظ امنیت کاربران خود چه اقداماتی انجام داده است. در این بخش اسنپ به مواردی اشاره کرده است که کاربران با رعایت آنها می‌توانند سفر امن‌تری داشته باشند. مثلاً به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی زنده خود با دوستان و یا اعضای خانواده، استفاده از قابلیت تماس امن و نیز تطبیق دادن مشخصات خودرو و راننده پیش از انجام سفر. لازم به ذکر است که شما می‌توانید پس از سفر در قسمت بازخورد سفر با لمس گزینه عدم حفظ حریم شخصی، رفتارهای ناهنجار راننده را به تیم پشتیبانی گزارش دهید.

بیشتر بخوانید: امنیت سفر اسنپ

جمع‌بندی

پلتفرم درخواست آنلاین تاکسی اسنپ به عنوان اولین نرم‌افزار تاکسی آنلاین در ایران و هفتمین نرم‌افزار در این زمینه در جهان می‌باشد. این پلتفرم در طول کمتر از یک دهه فعالیت خود با فرازوفرودهای بسیاری همراه بوده است. در طی این مسیر بخش‌های زیادی به این سوپر اپ اضافه شده است و دامنه فعالیت‌های آن نیز در شهرهای کوچک و بزرگ گسترش یافته است. امروزه بیش از 50 میلیون ایرانی روزانه از این نرم‌افزار برای مقاصد مختلفی استفاده می‌کنند. در این مقاله سعی داشتیم شما را با این پلتفرم و امکانات مختلف آن در ثبت درخواست تاکسی آنلاین آشنا کنیم و نحوه استفاده از خدمات مختلف اسنپ را به اختصار توضیح دادیم. امیدواریم موارد ذکر شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *