0

مقایسه تکنولایف و مقداد آی تی

مقایسه مقداد آی تی و تکنولایف

معمولاً اکثر افراد جامعه به‌طور روزانه حداقل با یک نوع از لوازم دیجیتال کار می‌کنند و استفاده از این نوع لوازم اخیراً با رنج بالایی همه‌گیر شده است. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنعت ارتباطات و انتقال اطلاعات، ابزارهای دیجیتال مانند گوشی و لپ‌تاپ در زندگی افراد بیشتر از پیش مورد استفاده قرار گرفته و یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که مدام با این لوازم در ارتباط هستند این است که کالا مورد نیاز خود را چگونه و از کدام فروشگاه تهیه کنند تا بتوانند بهترین اجناس را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایند.

در گذشته تهیه لوازم دیجیتال سختی‌های زیادی به همراه داشت؛ کاربران ناچار بودند برای تهیه لوازم مورد نیاز خود به صورت حضوری به بازارها و فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه کرده و با گشتن میان غرفه‌ها و مغازه‌های مختلف به محصول مورد پسند خود دسترسی پیدا کنند؛ این کار نه‌تنها روشی بسیار خسته‌کننده به نظر می‌رسد بلکه در پیدا کردن محصول مورد نظر نیز سختی‌هایی برای کاربران وجود دارد؛ یکی از این سختی‌ها پیدا کردن محصول اورجینال است که همین یک مورد با توجه به وجود جنس‌های تقلبی (که به‌وفور در بازار پیدا می‌شود) به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران لوازم دیجیتال و الکترونیکی تبدیل‌ شده است.

امروزه با توجه به وجود فروشگاه‌های آنلاین، خرید لوازم دیجیتال و کالاهای الکترونیکی دیگر سختی‌های گذشته را ندارد و کاربران می‌توانند با ساده‌ترین روش‌ها، تنها با اتصال به یک منبع اینترنت وارد وب‌سایت‌های فروشگاهی مختلف شوند و از میان صدها کالاهای مختلف به جستجو و خرید کالای مورد نظر خود بپردازند.

علاوه بر جستجوی آسان برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای سایت‌های فروشگاهی این است که اغلب وب‌سایت‌های معتبر ضمانت اصالت کالا را بر روی تمام اجناس خود را می‌دهند که این موضوع باعث شده است کاربران به راحتی محصولات مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهند و از بابت اصالت و اورجینال بودن محصول اطمینان کامل داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی دو وب‌سایت معتبر درزمینه فروش لوازم الکترونیکی و دیجیتال به نام‌های تکنولایف و مقداد آی تی بپردازیم و این دو فروشگاه آنلاین را از لحاظ مختلف مانند پشتیبانی، تنوع کالا، دسته‌بندی محصولات و… با یکدیگر مقایسه کنیم؛ بنابراین تا انتهای نگارش این مقاله همراه ما بمانید تا اطلاعات مفیدی در رابطه با دو مورد از معروف‌ترین فروشگاه‌های آنلاین فروش لوازم دیجیتال به دست بیاوریم.

پشتیبانی

در واقع می‌توان گفت از جمله مهم‌ترین عواملی که باعث موفقیت یک فروشگاه اینترنتی می‌شود، ارائه خدمات پشتیبانی از محصولات و خدمات پس از فروش منحصربه‌فرد آن مجموعه است؛ چراکه اولین خریدهای اینترنتی اغلب با بی‌اعتمادی و تردید از سوی کاربران انجام می‌شود و این پشتیبانی‌های حرفه‌ای و منحصربه‌فرد مجموعه‌ها است که باعث می‌شود کاربران به فروشگاه‌های آنلاین اعتماد کنند و بتوانند با خیال راحت سفارش خود را به ثبت برسانند.

مجموعه مقداد آی تی با آگاه بودن به این مسئله تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات پشتیبانی قوی انجام داده است و در این راستا تیمی مجرب و حرفه‌ای را به کار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات و مشکلات کاربران در هر یک از مراحل خرید و پس از خرید باشند و با ارائه راهکارهای مفید و کاربردی بتوانند مشکلات کاربران را به‌کلی برطرف نمایند.

ارسال تیکت و پشتیبانی در مقداد آی تی

در این رقابت فروشگاه اینترنتی تکنولایف نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد و با ارائه خدمات پشتیبانی همه‌جانبه خود در تمام طول هفته آماده پاسخگویی به سؤالات کاربران است. این دلیل محکمی است تا کاربران با خیالی آسوده سفارشات مورد نظر خود را به ثبت برسانند. آن‌ها می‌توانند در صورت بروز مشکل با پشتیبانانی که در مجموعه تکنولایف در حال ارائه خدمات هستند ارتباط برقرار کنند و با استفاده از تجربه‌ها و راهنمایی‌های آن‌ها بهترین راهکار را برای حل مشکل خود به دست بیاورند.

ارسال تیکت و پشتیبانی در تکنولایف

تنوع کالا

یکی از دلایل موفقیت بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین وجود تنوع بالای کالاهای موجود برای انتخاب کاربران می‌باشد. تنوع بالای کالاها در فروشگاه‌ها این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند تمام ابزار و وسایل موردنیاز خود را تنها در یک فروشگاه آنلاین پیدا کرده و تهیه نمایند و دیگر نیازی نباشد به فروشگاه‌های دیگر سربزنند و چندین سفارش خرید محصول را به ثبت برساند؛ این امر منجر به پرداخت هزینه اضافه برای ارسال محصولات خواهد شد.

فروشگاه‌های اینترنتی تکنولایف و مقداد آی تی نیز با اطلاع از این موضوع تعداد بسیار زیادی از انواع کالاهای مختلف که مربوط به زمینه لوازم الکترونیکی و وسایل دیجیتال هستند را برای کاربران خود گرد هم آورده‌اند تا آن‌ها بتوانند با خیالی آسوده تمام لوازم دیجیتال مورد نیاز خود را از یک مجموعه خریداری نمایند.

برند محصولات

تنوع بالای محصولات موجود در فروشگاه‌های اینترنتی مقداد آی تی و تکنولایف باعث شده است تا این دو مجموعه به یکی از کامل‌ترین فروشگاه‌ها برای فروش محصولات از برندهای متفاوت تبدیل شوند.

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که فقط از محصولات برند خاصی استفاده می‌کنید می‌توانید با فیلترهایی که در این دو وب‌سایت وجود دارد برند مورد نظر خود را جستجو کرده و تمامی محصولات موجود و ارائه‌ شده توسط این برند را به‌صورت یک‌جا در صفحه ‌نمایش خود مشاهده نمایید.

فروشگاه‌های اینترنتی تکنولایف و مقداد آی تی در حال حاضر قادر به پوشش‌دهی محصولات برندهای مختلف مانند اپل، سامسونگ، شیائومی، نوکیا، هواوی، hp، ایسوس، لنوو و بسیاری دیگر از برندهای معروف دنیا درزمینه تولید محصولات دیجیتال هستند و تمام محصولات مربوط به این برندها و خدمات پس از فروش آن‌ها را تا حد امکان بر عهده می‌گیرند.

دسته‌بندی محصولات

با توجه به این که طرح به کالاها در فروشگاه‌های اینترنتی تکنولایف و مقداد آی تی بسیار بالا است؛ دسته‌بندی محصولات در هر یک از این فروشگاه‌ها را به‌صورت جداگانه در این بخش قراردادیم تا شما عزیزان بتوانید با جزئیات هر یک از این دسته‌بندی‌ها بیشتر آشنا شوید.

دسته‌بندی محصولات تکنولایف

به‌طورکلی فروشگاه اینترنتی تکنولایف خدمات مدنظر خود را در هشت دسته‌بندی مختلف قرار داده است که این دسته‌بندی‌ها عبارت‌اند از:

موبایل و تبلت

تکنولایف به ‌منظور راحتی کاربران انواع محصولات موجود در این دسته را در ۵ زیر دسته قرار داده و کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود به یکی از گروه‌های موبایل، تبلت، گوشی بر اساس عملکرد، گوشی بر اساس قیمت و گوشی بر اساس حافظه داخلی مراجعه کنند تا آن‌ها بتوانند بر اساس ویژگی‌های مدنظر خود به بهترین انتخاب در کمترین زمان دسترسی پیدا کنند و تجربه خرید آسان و لذت‌بخشی از مجموعه تکنولایف با خود به یادگار داشته باشند.

اگر قصد خرید گوشی دارید حتما قبل از اقدام این مقاله را مطالعه کنید: راهنمای خرید گوشی

لوازم جانبی و قطعات گوشی

این دسته‌بندی شامل لوازم جانبی گوشی، انواع پاور بانک و قطعات یدکی گوشی است. محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی تکنولایف تحت این دسته در دسترس کاربران قرار گرفته شامل انواع شارژر آیفون و اندروید، شارژر فندکی، شارژر وایرلس، انواع قاب کیف و گلس گوشی، انواع کابل و رابط‌های آیفون و اندروید، کابل AUX، کابل Type-C، دانگل بلوتوثی و هاب USB می‌باشد.

ساعت هوشمند و بند ساعت

دسته‌بندی سوم در فروشگاه اینترنتی تکنولایف مربوط به انواع ساعت و مچ‌بند هوشمند می‌باشد که به سه زیردسته کلی زیر تقسیم‌ شده است:

انواع ساعت هوشمند

شامل اپل واچ، سامسونگ واچ، شیائومی واچ، هواوی واچ، هایلو واچ، ساعت هوشمند امیزفیت، ساعت هوشمند کیسلکت، ساعت هوشمند میبرو، ساعت‌های هوشمند ارزان و ساعت هوشمند باقابلیت

لوازم جانبی ساعت هوشمند

شامل بند ساعت هوشمند، گلس ساعت هوشمند و انواع قاب مگنتی ساعت

ساعت دیجیتال

شامل انواع ساعت‌های دیجیتال از برندهای برتر

هدفون و هندزفری

دسته‌بندی چهارم در سایت اینترنتی تکنولایف مربوط به هدفون و هندزفری است و شامل انواع ایرپاد‌ها، هندزفری‌های هایلو، هندزفری سامسونگ، هندزفری شیائومی، هندزفری کی سی وای، هندزفری هواوی، سونی، هندزفری باسئوس، سیمی، هندزفری گردنی و مجموعه متنوعی از هدفون‌ها می‌باشد.

لپ‌تاپ و کامپیوتر

این دسته‌بندی مربوط به انواع لپ‌تاپ و کامپیوتر و لوازم جانبی است که به‌صورت کلی در شش گروه مختلف دسته‌بندی می‌شود:

  • لپ‌تاپ و کامپیوتر
  • هارد، فلش و SSD
  • تجهیزات و لوازم جانبی
  • بر اساس کاربرد
  • سری‌های محبوب لپ‌تاپ
  • ماشین‌های اداری

گیمینگ

این دسته‌بندی به‌صورت اختصاصی برای گیمرها در فروشگاه اینترنتی تکنولایف ایجاد شده و شامل سه زیردسته مختلف شامل کنسول بازی، لوازم جانبی کنسول‌های بازی و تجهیزات و لوازم گیمینگ می‌باشد.

صوتی و تصویری

دسته‌بندی بعدی در تکنولایف مربوط به لوازم صوتی تصویری می‌باشد؛ ازجمله مهم‌ترین لوازم صوتی تصویری که در این قسمت در دسترس کاربران قرار گرفته می‌توان به تلویزیون، مانیتور، ساندبار، اسپیکر و بلندگو، تجهیزات ضبط و پخش و انواع دوربین عکاسی اشاره کرد.

سبک زندگی

انواع لوازم خانه و آشپزخانه موجود در فروشگاه اینترنتی تکنولایف در این دسته‌بندی قرار دارند.

دسته‌بندی محصولات تکنولایف

دسته‌بندی محصولات مقداد آی تی

به‌طور کلی دسته‌بندی‌های این وب‌سایت شباهت بسیاری به دسته‌بندی‌های موجود در وب‌سایت تکنولایف دارد بنابراین در این قسمت مقاله به‌منظور راحتی شما عزیزان تنها به تفاوت‌هایی که در مقداد آی تی نسبت به تکنولایف وجود دارد می‌پردازیم:

تبلت

شامل انواع تبلت، کتاب‌خوان و انواع صفحات دیجیتال.

شبکه و سرور

دسته‌بندی مربوط به تجهیزات شبکه و سرور از جمله دسته‌بندی‌هایی است که تنها در فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی وجود دارد و نمونه آن در تکنولایف مشاهده نمی‌شود؛ کاربران می‌توانند با مراجعه به این دسته‌بندی محصولاتی مانند انواع تجهیزات شبکه، تجهیزات VOIP، ملزومات شبکه و سرور را تهیه نمایند.

کنسول و لوازم بازی

در این قسمت علاوه بر کنسول، لوازم بازی، میز و صندلی گیمینگ، به فروش محصولات مربوط به لوازم ورزشی و سلامت نیز پرداخته شده است.

دوربین و لوازم جانبی

دوربین و لوازم جانبی نیز یکی دیگر از دسته‌بندی‌هایی است که در وب‌سایت تکنولایف دیده نمی‌شود اما کاربران مقداد آی تی می‌توانند با مراجعه به آن، انواعی از دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری، لوازم عکاسی، فیلم‌برداری، تجهیزات نورپردازی، لنز دوربین و تجهیزات تصویربرداری هوایی را مشاهده و خرید نمایند.

زیبایی و سلامت

آخرین دسته‌بندی که تفاوت قابل‌ ملاحظه‌ای با تکنولایف دارد مربوط به لوازم زیبایی و سلامت است؛ کاربران در این قسمت می‌توانند انواعی از تجهیزات پزشکی، گجت‌های تندرستی و طبی، لوازم شخصی برقی و ساعت را مشاهده نمایند.

شهرهای تحت پوشش

از آن جایی ‌که خدمات ارائه‌ شده در وب‌سایت تکنولایف و مقداد آی تی به‌صورت کاملاً آنلاین است، کاربران می‌توانند از هر شهر و استانی در سراسر کشور نسبت به خرید محصولات و ثبت سفارش خود اقدام نمایند و کالاهای مورد نظر را ظرف چند روز تحویل بگیرند.

قیمت

فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی و تکنولایف رقیب دیرینه و چندساله هم هستند بنابراین از لحاظ قیمتی چندان اختلاف چشم‌گیری در بین محصولات این دو فروشگاه وجود ندارد. علاوه بر آن به دلیل آنلاین بودن پروسه خرید و ثبت سفارش، کاربران می‌توانند قبل از نهایی کردن خرید خود قیمت‌های موجود در این فروشگاه را با فروشگاه‌های دیگر مقایسه کنند و با خیال راحت نسبت به نهایی کردن سفارش خود اقدام نمایند.

انواع تخفیف

فروشگاه‌های اینترنتی تکنولایف و مقداد آی تی برای جلب اعتماد کاربران و همچنین جذب مخاطبین بیشتر برای مجموعه خود کدهای تخفیفی تحت عنوان کد تخفیف تکنولایف و کد تخفیف مقداد آی تی طراحی کرده و در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند تا تجربه خریدی ارزان را به آنان هدیه کنند. (بیشتر بخوانید : نحوه استفاده از کد تخفیف مقداد آی تی)

علاوه بر کدهای تخفیف این دو فروشگاه که از وب‌سایت موپُن می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید، معمولاً طرح‌های تخفیفی دیگری نیز به در خود وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی این فروسگاه‌ها وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

اگر وارد صفحه اصلی وب‌سایت مقداد آی تی شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند قسمت پیشنهاد ویژه است. در این قسمت یک سری از محصولات بسیار پرطرفدار و محبوب این مجموعه به نمایش درمی‌آید که غالباً با تخفیف‌های چشم‌گیر اما مدت ‌زمان محدود دارند و کاربران می‌توانند در این طرح محصولات مورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه نمایند.

پیشنهاد ویژه مقداد آی تی

فروشگاه اینترنتی تکنولایف نیز معمولاً برخی از محصولات پرفروش خود را در صفحه اصلی وب‌سایت در طرح تکنوآف معرفی می‌کند. این محصولات نیز دارای تخفیف‌هایی با مدت ‌زمان مشخص هستند و کاربران می‌توانند آن‌ها را با قیمتی بسیار پایین‌تر از رقم واقعی خریداری کنند.

تکنوآف تکنولایف

شیوه ارسال کالا

تکنولایف به‌منظور راحتی کاربران سه روش مختلف برای ارسال کالاهای خود در نظر گرفته است. در روش اول فقط کاربرانی که در مناطق ۲۲ گانه تهران زندگی می‌کنند این امکان را دارند که بسته خود را از طریق تکنو پیک تحویل بگیرند؛ در روش دوم کاربران سراسر کشور می‌توانند گزینه پست پیشتاز را برای ارسال سفارش خود استفاده کنند و در روش آخر شهرهایی که تحت پوشش پلتفرم ماهکس قرار دارند می‌توانند از این گزینه برای ارسال بسته خود بهره‌مند شوند.

مقداد آی تی نیز برای کاربران خود ۶ روش ارسال مختلف را برای آن‌ها در نظر گرفته است که عبارت‌اند از پیک، پست، پیک فوری، پیک اکسپرس، تحویل حضوری و ارسال کالا توسط باربری.

لازم به ذکر است که استفاده از روش‌های پیک، پیک فوری و پیک اکسپرس فقط در اختیار کاربران تهرانی قرار دارد و کاربران شهرستان‌ها می‌توانند با استفاده از گزینه‌های پست تیپاکس و باربری کالا را ظرف مدت ۲ تا ۳ روز کاری دریافت نمایند.

شرایط ضمانت محصولات

تکنولایف و مقداد آی تی جهت افزایش اعتماد کاربران به این وب‌سایت‌ها، ضمانتی تحت عنوان ضمانت ۷ روزه برای کاربران فعال کرده‌اند یعنی خریداران می‌توانند در مدت‌زمان ۷ روز پس از تحویل کالا بررسی‌های لازم را انجام داده و در صورت وجود مغایرت و یا خرابی کالا نسبت به تعویض آن اقدام نمایند.

محیط کاربری نرم‌افزار و سایت و سهولت در استفاده از آن‌ها

هرچقدر هم که یک نرم‌افزار و یا وب‌سایت به‌صورت حرفه‌ای طراحی ‌شده باشد، اگر رابط کاربری ساده و آسانی نداشته باشد معمولاً مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گیرد. شرایط ثبت ‌نام و انجام مراحل خرید از وب‌سایت و اپلیکیشن مقداد آی تی و تکنولایف به‌قدری ساده است که تقریباً هر کاربر با کمترین سطح دانش و آگاهی از خرید اینترنتی می‌تواند مراحل لازم را در این پلتفرم‌ها طی کند.

برای ثبت نام در مقداد آی تی ابتدا باید پس از وارد کردن شماره موبایل، کد  دریافتی از طریق پیامک را دریافت کنید. پس از آن نیز با وارد کردن ایمیل و رمز انتخابی خود می‌توانید یک حساب کاربری در مقداد آی تی داشته باشید.

ثبت نام در مقداد آی تی

مراحل ثبت نام در تکنولایف به همین صورت است و در ابتدا فقط به یک شماره موبایل و دسترسی به آن برای اعلام کد پیامک شده احتیاج دارید. پس از ساخت حساب و ورود به وب‌سایت می‌توانید اطالاعات کاربری خود را تکمیل کنید.

ثبت نام در تکنولایف

برای خرید از این فروشگاه‌ها کافی است کاربران ثبت‌ نام اولیه خود را با جواب دادن به چند سؤال ساده کامل نمایند و پس ‌از آن در محیط فروشگاه جستجو کرده و محصولات مورد نیاز خود را در لیست سبد خرید قرار دهند. در آخر نیز نسبت به نهایی کردن سفارش خود و پرداخت وجه آن اقدام نمایند تا سفارشات برای آن‌ها به ثبت رسیده و در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل داده شود.

امنیت

حفاظت قوی از اطلاعات شخصی کاربرانی که در فروشگاه‌های اینترنتی ثبت ‌نام می‌کنند یکی از دلایلی است که سبب جلب اعتماد کاربران و تداوم خرید آن‌ها می‌شود. فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی و تکنولایف به طور هم‌سطح با یکدیگر در حفظ حریم شخصی کاربران همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند و همین موضوع باعث شده ا این دو مجموعه از لحاظ امنیت مورد تائید بسیاری از کاربرانی که از خدمات این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند قرار بگیرند.

جمع‌بندی

در پایان بحث مقایسه دو فروشگاه مقداد آی تی و تکنولایف به این جمع‌بندی می‌رسیم که تفاوت خیلی فاحشی در میان خدمات این دو فروشگاه از جمله نحوه ارسال سفارشات، ضمانت کالاها، قوانین مرجوعی و… وجود ندارد بلکه تفاوت جزئي موجود بین این دو سایت بیشتر در میان دسته‌بندی‌ها و نوع کالاهای قابل خرید است. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی درمورد تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو فروشگاه به‌دست آورده باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *