0

معرفی 6 تا از بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا + مقایسه و بررسی

معرفی 6 تا از بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا

پیشنهاد می‌کنم اگر سر ناهار است و شام یا غذا نخورده‌اید، و یا گرسنه هستید و می‌خواهید از بیرون غذا سفارش دهید، حتماً این مقاله را در رابطه با بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا بخوانید و پس از آن سفارش خود را انجام دهید. تازه یک سری کد تخفیف هم داریم؛ اینجوری میتوانید غذایی ارزان با کیفیتی عالی و طعمی لذیذ و خوشمزه تهیه کنید.

می‌گویید چجوری؟ خیلی راحت! قرار است که در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین سایت‌های خرید و سفارش غذا بپردازیم و هر کدام را جداگانه بررسی کنیم.

پس از خواندن این نسخه از وبلاگ قادر خواهید بود تا از بهترین سامانه‌های سفارش و خرید آنلاین غذا، هر نوع غذایی را که به آن میل دارید را سفارش دهید.

من هم کم کم داره گرسنه‌ام می‌شود. پس همراه من باشید😋! در ضمن برای دریافت کد تخفیف اپلیکیشن های سفارش غذا کلیک کنید.

چگونه بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا را پیدا کنیم؟

این روزها که بسیاری سایت اینترنتی برای خرید هر چیزی پیدا می‌شود، انتخاب اینکه از کدام یک از این سایت‌ها خرید کنیم یا سفارش دهیم کار سختی شده است؛ در زمینه سفارش غذا هم همین وضعیت صادق است. البته این موضوع درست است که در حال حاظر به دلیل محبوبیت و رشد برخی از این شرکت‌ها، تعدادی از وبسایت‌هایی که قبلاً وجود داشته‌اند از بین رفته‌اند و دیگر به فعالیت خود ادامه نمی‌دهند.

دو نمونه بارز از این شرکت‌ها چیلیوری و ریحون بودند. این شرکت‌ها به دلیل عدم استقبال قوی از سوی مشتریان و وجود رقبای خیلی خیلی قوی، مجبور به توقف فعالیت شدند.

اما با این حال هنوز تعدادی سامانه خرید آنلاین غذا وجود دارند که در حال رقابت با یکدیگر هستند. حتی یکی از فست فود‌های معروف (که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت) هم وبسایت و اپلیکیشن خود را دارد و هم در یک وبسایت سفارش اینترنتی غذا دارای غرفه است؛ سطح رقابت را درک کردید؟😂

بنابراین برای اینکه بدانیم بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا با غذای مطلوب و با کیفیتی را که انتظار آن را داریم کدام‌ها هستند، باید 9 ملاک و نکته را به صورت عمومی در نظر بگیریم.

  1. تعداد رستوران‌ها و تنوع در غذاهای ارسالی

همه‌ی ما دارای سلایق مختلف و متفاوتی از یکدیگر هستیم. حتی همه‌ی ما دوست نداریم چند روز پشت سر هم چلوکباب، پیتزا، ساندویچ یا هر نوع غذای لذیذ و خوشمزه را بخوریم.

علاوه بر این امکان دارد تا طعم غذای یک رستوران یا فست فود به ما اصطلاحاً نچسبد و بخواهیم – برای دفعات بعدی – از یک رستوران یا فست فود دیگری غذا سفارش دهیم. علاوه بر این تنوع بالا در تعداد و نوع غذا در یک سامانه خرید آنلاین غذا سبب می‌شود تا سریع‌تر بتوانیم غذای مورد علاقه خود را پیدا کنیم.

به همین جهت دارا بودن تعداد زیادی غذا باعث می‌شود تا یک وبسایت خرید آنلاین غذا در لیست بهترین‌های این مقاله قرار بگیرد.

  1. محدوده‌های جغرافیایی ارسال سفارش

هرقدر که محدوده جغرافیایی ارسال سفارشات گسترده تر باشد، دسترسی به اپلیکیشن برای افراد بیشتری محیا می‌شود.

  1. هزینه‌های پیک و ارسال

قطعاً شما هم مثل من دوست ندارید برای سفارش غذای خود هزینه‌ی پیکی در حدود 10 تا 20 هزار تومان بپردازید. همچنان این انتظار در ما است تا بتوانیم از رستوران یا فست فودی که مورد علاقه‌ی ما است ولی از خانه یا محل کار ما دور است، سفارش دهیم.

پس زمانی که یک سامانه حتی از فاصله‌های نسبتاً دور برای ما غذا ارسال کند و هزینه‌ی معقولی را بابت این ارسال از ما دریافت کند، می‌تواند جزو بهترین وبسایت یا اپلیکیشن‌های خرید و سفارش غذا به صورت اینترنتی باشد.

  1. زمان متوسط ارسال

شخصاً برای من تحمل گرسنگی کار سختی است. چه برسد که بخواهم برای دریافت سفارش غذایم بالای یک ساعت یا بیشتر صبر کنم. در این شرایط حتماً دوست دارم تا ظرف ماکسیمم 30 دقیقه غذایم را با بهترین کیفیت و تازگی دریافت کنم.

  1. امکان درج توضیحات برای رستوران

قبلاً که به صورت حضوری به رستوران یا فست فود مراجعه می‌کردیم، بسیار پیش آمده است که توصیه‌هایی در مورد سفارش خود به مسئول سفارش داده باشیم. مثلاً اینکه کباب من زیاد برشته نشود یا استیک من کاملاً پخته شود.

برای اینکه بتوانیم در سفارشات اینترنتی غذا هم بهترین تجربه و طعم را از غذای خود داشته باشیم، نیاز داریم تا توضیحاتی را به صورت نوشتاری در هنگام سفارش در سامانه مورد نظر درج کنیم. این سامانه‌های سفارش غذا نیز این امکانات را معمولاً دارا می‌باشند. ما نیز این امکان جزو یکی از الزامات آنها در این مقاله در نظر خواهیم گرفت.

  1. راحتی کار با وبسایت یا اپلیکیشن

در معیار شماره 4 توضیح دادم که ما انتظار دارین تا سفارشمان را در کمترین زمان تحویل بگیریم. این سرعت در هنگام سفارش غذا و تکمیل آن نیز لازم است. بنابراین سرعت بالای وبسایت یا اپلیکیشن سفارش اینترنتی غذا، موجب می‌شود تا سریع‌تر سفارشمان تکمیل شود و کمتر گرسنه بمانیم.

  1. کیفیت غذا هنگام تحویل (داغ یا سرد بودن، تازگی و سلامت ظاهری)

مطمئناً مهم‌ترین بخش در تجربه استفاده از وبسایت سفارش اینترنتی غذا، زمانی است که آن غذا را تحویل می‌گیریم و می‌خواهیم تا آن را میل کنیم. در این زمان انتظار بهترین طعم را از غذای خود داریم. پس سامانه‌ای که با رستوران‌ها و فست فودهای معتبر و ارائه دهنده غذا با کیفیت عالی قرارداد دارد، حتماً در لیست بهترین وبسایت و اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا قرار خواهد گرفت.

  1. جشنواره‌های فروش و تخفیف

ارائه تخفیفات و جشنواره‌های فروش به تعداد بالا یکی از مزیت‌های هر فروشگاهی به حساب می‌آید. بنابراین در هنگام سفارش غذا نیز ارائه این تخفیفات موجب کاهش در هزینه‌های ما خواهد شد و تجربه خوشمزه‌تر و شیرین‌تری از سفارش غذا را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

  1. پشتیبانی و پاسخگویی به شکایات

صنعت غذا و سفارش آن به صورت اینترنتی، کی از صنایعی است که مستقیماً به سلامت جامعه ارتباط دارد. به همین جهت این انتظار می‌رود که یک سامانه اینترنتی سفارش غذا، استانداردهای بالایی داشته باشد. همچنین این شرکت‌ها می‌بایست با رسیدگی به شکایات، با رستوران‌ها و فست فودهای خاطی که کیفیت استاندارد را ندارند و دارای تأییده سازمان سلامت نیستند را از لیست خود حذف کند.

علاوه بر این داشتن پشتیبانی مناسب در موقعیت‌هایی همچون دیر کرد در زمان ارسال، غذای یخ کرده، مشکلات در پرداخت هزینه و…، یکی از الزامات یک وبسایت و سامانه عالی در حوزه سفارش آنلاین غذا است.

بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا کدام‌ها هستند؟

می‌دانم که شاید گرسنه باشید؛ پس بگذارید بیشتر از این منتظرتان نگذارم و سریع‌تر به سراغ اصل مطلب یعنی بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا بروم.

اسنپ فود

معرفی 6 تا از بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا - اسنپ فود

با ادغام شرکت اسنپ و زود فود در سال 1396، اسنپ فود فعالیت خود را در زمینه ارسال غذا شروع کرد. امکان سفارش غذا خصوصاً در زمان همه گیری کرونا این امکان را بوجود آورده که من و شما بتوانیم بدون نیاز به حضور فیزیکی در رستوران‌ها و فست فودهای شلوغ، هم از کیفیت غذای ارسالی مطمئن باشیم، هم از شیوع بیشتر این بیماری خطرناک جلوگیری کنیم.

سفارش از اسنپ فود به این صورت هست که کافی هست در اپلیکیشن اسنپ فود، سوپر اپلیکیشن اسنپ و یا وبسایت این فروشگاه، موقعیت مکانی خود را اضافه کرده و با انتخاب رستوران یا فست فود مورد نظر خود، غذای لذیذ و خوشمزه خود را در کمترین زمان ممکن سفارش دهید. با وارد کردن کدهای تخفیف اسنپ فود می‌توانید از تخفیف‌های متنوع سفارش غذا بهره‌مند ‌شوید.

نکات مثبت اسنپ فود

  • ارسال سریع زیر 1 ساعت به سراسر کشور
  • تنوع بالای رستوران، کافه رستوران، فست فود، شیرینی فروشی و قنادی، کافه و…
  • ارائه تخفیفات رستوران‌ها و فست فوده به صورت جدا در اپلیکیشن
  • یکی بودن قیمت منو اسنپ فود با منوی فروشنده غذا در رستوران یا فست فود
  • پیگیری لحظه‌ای سفارش و مشاهده موقعیت پیک
  • رستوران‌ها و فست فودهای جدید بر اساس نظرات کاربران اضافه می‌شود
  • دارای قسمت غذاهای پر طرفدار در هر رستوران و فست فود
  • برگزاری جشنواره‌های فروش و تخفیفات دوره‌ای و اختصاصی بسیار زیاد
  • پاسخ به نظرات کاربران
  • جستجو بسیار سریع و آسان (فیلتر جستجوی عالی)
  • پشتیبانی عالی

نکات منفی اسنپ فود

  • نداشتن امکان پرداخت هزینه درب منزل
  • تأخیر در ارسال در برخی اوقات
  • مشکلات اپلیکیشن و وبسایت

دلینو

معرفی 6 تا از بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا - دلینو

یکی از مشهورترین سامانه‌های سفارش آنلاین غذا دلینو است. با اینکه سال‌های زیادی از تأسیس این سامانه نگذشته است، این سامانه با ادامه فعالیت و رقابت توانسته محدوده پوشش‌دهی خود را به خارج از تهران نیز گسترش دهد.

دلینو در حال حاظر در شهرهای تهران، قم، بندرعباس، کرج، رشت، گرگان، همدان، یزد، ارومیه و گنبد کاووس حضوری فعال دارد. برای دریافت کدهای تخفیف دلینو با ما همراه باشید.

نکات مثبت دلینو

  • سیستم هوشمند سفارش آنلاین و ارسال سفارش به رستوران به صورت مستقیم (صرفه جویی در زمان)
  • امکان پرداخت در محل و درب منزل
  • سرعت بالای وبسایت و اپلیکیشن
  • رابط کاربری بسیار زیبا و ساده (کاربر پسند)
  • پشتیبانی از زبان انگلیسی
  • یکی بودن قیمت منو دلینو با منوی فروشنده غذا در رستوران یا فست فود
  • ثبت سفارش تا ساعت 2 بامداد
  • تنوع خوبی از غذاها و رستوران‌های مختلف
  • پشتیبانی عالی
  • ارسال سریع

نکات منفی دلینو

  • نداشتن سرویس در همه‌ی شهرهای ایران

پیتزا سیب

معرفی 6 تا از بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا - پیتزا سیب

پیتزا سیب 360 به عنوان یکی از معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای کشور، فعالیت خود را از سال 1391 شروع کرده است. این رستوران رنجیره‌ای در حال حاظر با داشتن بیشت از 35 شعبه در تهران، کرج و یزد، دارای سامانه آنلاین سفارش از شعب خود می‌باشد.

هدف این مجموعه ارائه غذا با بالاترین کیفیت و استفاده از محصولات و مواد اولیه سالم، توانسته سهم خوبی از بازار سفارش آنلاین غذا در ایران داشته باشد. برای دریافت کدهای تخفیف پیتزا سیب کلیک کنید.

نکات مثبت پیتزا سیب

  • هزینه ارسال پایین
  • کیفیت بالای غذا
  • سفارش از خود تهیه کننده غذا
  • رابط کاربری زیبا
  • پشتیبانی خوب
  • ارسال سریع

نکات منفی پیتزا سیب

  • محدودیت پوشش‌دهی جغرافیایی (در حال حاظر 3 شهر)

شاپ مارکت

شاپ مارکت

یکی دیگر از سامانه‌های در حوزه سفارش اینترنتی غذا، سامانه یکپارچه ارائه خدمات آنلاین شاپ مارکت می‌باشد. در حال حاظر این سامانه فقط در تهران خدمت‌رسانی می‌کند. با دریافت کدهای تخفیف شاپ مارکت از تخفیف‌های این مجموعه برخوردار شوید.

نکات مثبت شاپ مارکت

  • ظاهر زیبای وبسایت و راحتی استفاده

نکات منفی شاپ مارکت

  • نداشتن اپلیکیشن
  • ارائه خدمات فقط در شهر تهران

اجاق

اجاق

سامانه سفارش غذا به صورت آنلاین اجاق که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده است، تمرکز اصلی‌اش غذای سنتی (آش، حلیم و کله پاچه) است. برای بره‌مندی از کدهای تخفیف اجاق کلیک کنید.

نکات مثبت مستر اجاق

نکات منفی مستر اجاق

  • قیمت بالای برخی محصولات

مامان پز

مامان پز

مامان‌پز اولین وبسایت سفارش غذای خانگی به صورت اینترنتی در ایران است. این فروشگاه فعالیت خود را با همکاری خانم‌‌های خانه‌دار از سال 1393 شروع کرده است.

غذاهای مامان پز توسط خانم‌های خانه‌دار (یا مامان)، با رعایت اصول بهداشتی و مواد غذایی تازه و سالم تهیه و برای خریداران ارسال می‌شود. با وارد کردن کدهای تخفیف مامان پز از تخفیف‌های متنوع مامان پز بهره‌مند می‌شوید.

نکات مثبت مامان پز

  • امکان سفارش فینگرفود، غذاهای مجلسی و غذای شرکتی علاوه بر سفارشات معمولی
  • امکان کم و زیاد و یا حذف و اضافه کردن مواد اولیه در صورت درخواست کاربر
  • امکان شخصی سازی نحوه طبخ، تزئین و ارسال سفارش
  • امکان سفارش از بین بیش از 400 مامان و 100 رستوران در سراسر تهران
  • ظاهر ساده و رابط کاربری زیبای وبسایت و اپلیکیشن

نکات منفی مامان پز

  • فعالیت در حال حاظر فقط در شهر تهران
  • مشکلات فنی سایت و اپلیکیشن
  • قیمت بالای برخی از غذاها

عطاویچ

عطاویچ

یکی از معروف‌ترین فست فودهای زنجیره‌ای ایران عطاویچ است. این بند محبوب در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. از سال 1393 و با ریبرندینگ (Rebranding)، رشد آن به صورت تصاعدی آغاز گردید.

تمرکز عطاویچ از همان ابتدای کار خو بر روی ساندویچ‌های بسیار بزرگ بوده و این وجه تمایز باعث رشد چشمگیر آن شده است. از غذاهای خوشمزه و مشهور عطاویچ می‌توان به عطاویچ‌ها، عطابرگرها، عطاچیزها، غول‌های غذا، عطاپیتزا و… اشاره کرد که جوابگوی وعده‌های غذایی چند نفره هستند.

عطاویچ در حال حاظر دارای 54 شعبه در کشور ایران و 2 شعبه در شهر استانبول ترکیه است. شما می‌توانید از سامانه اینترنتی عطاویچ، شفارش خود را از این فست فود زنجیره‌ای بدهید. با استفاده از کدهای تخفیف عطاویچ، از تخفیف‌های عطاویچ برخوردار شوید.

نکات مثبت عطاویچ

  • ارائه منوهای چند نفره با قیمت اقتصادی
  • خرید از خود فست فود در وبسایت آن
  • کیفیت خوب غذاها
  • تنوع در منوی فست فود

نکات منفی عطاویچ

  • نداشتن اپلیکیشن

 

سخن آخر بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا

با داشتن امکان سفارش از سامانه‌های اینترنتی سفارش غذا، دیگر نیاز به شناخت رستوران‌ها و فست فودهای اطراف خانه‌تان ندارید؛ کافیست موقعیت مکانی (با استفاده از GPS) خانه یا محلی که در آن قرار دارید را وارد کنید و با مشاهده و انتخاب رستوران یا فست فود مورد نظر، سفارش خود را ثبت و آن را در زمان تعیین شده تحویل بگیرید.

همچنین امکان مشاهده میزان عملکرد و امتیاز غرفه‌های فروش غذا، نیازی به تست کردن غذای رستوران یا فست فودی برای اولین بار نیست.

من که دیگر نمی‌توانم تحمل کنم؛ برم و غذایم را سفارش بدم!

جدول مقایسه بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا

نام فروشگاه تنوع در غذا و رستوران محدوده‌های ارسال سفارش هزینه‌ها زمان ارسال امکان درج توضیحات راحتی کار کیفیت غذا  جشنواره‌های تخفیف پشتیبانی
اسنپ فود بالا عالی متفاوت خوب دارد خیلی خوب عالی عالی عالی
دلینو خوب خیلی خوب متفاوت خوب دارد عالی عالی عالی عالی
پیتزا سیب پایین خوب متفاوت عالی دارد عالی خیلی خوب عالی عالی
شاپ مارکت خوب خوب متفاوت عالی دارد عالی عالی عالی عالی
اجاق متوسط متوسط متفاوت عالی دارد متوسط خوب خوب خوب
مامان پز عالی عالی متفاوت عالی دارد عالی خوب خیلی خوب خیلی خوب
عطاویچ پایین خوب متفاوت عالی دارد عالی عالی عالی عالی

سوالات متداول

ویژگی‌های انتخاب بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا چیست؟

تعداد رستوران‌ها و تنوع در غذاهای ارسالی - محدوده‌های جغرافیایی ارسال سفارش - هزینه‌های پیک و ارسال - زمان متوسط ارسال - امکان درج توضیحات برای رستوران - راحتی کار با وبسایت یا اپلیکیشن - کیفیت غذا هنگام تحویل (داغ یا سرد بودن، تازگی و سلامت ظاهری) - جشنواره‌های فروش و تخفیف - پشتیبانی و پاسخگویی به شکایات

بهترین اپلیکیشن های سفارش غذا کدام است؟

اسنپ فود - دلینو - پیتزا سیب - شاپ مارکت - اجاق - مامان پز - عطاویچ

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *