4

معرفی، نقد و بررسی گروه آموزشی ماز

معرفی، نقد و بررسی گروه آموزشی ماز

تاریخچه گروه آموزشی ماز از بدو تأسیس تا امروز

گروه آموزشی ماز (Biomaze) حدوداً یک دهه است که در زمینه آموزش و خدمات کنکور به فعالیت می‌پردازد. این مؤسسه در اواخر دهه 90 توسط تیمی متشکل از دانشجویان پزشکی دانشگاه شیراز تأسیس شد. ماز از سال 93 به بعد توانست موفقیت‌های قابل ‌توجهی در زمینه کنکور کسب کند.

بد نیست بدانید ماز با هدف برگزاری آزمون‌های چالشی برای داوطلبین کنکور توسط دکتر موسوی، دکتر اسفندیاری و دکتر حمیدرضا زارع راه‌اندازی شد. در واقع نام “ماز” از حروف ابتدایی نام خانوادگی این اساتید گرفته شده است.

این موسسه در میان رتبه‌های برتر کنکور نامی آشنا داشته و کلیه مسئولان آن جزء رتبه‌های برتر کنکور در دهه گذشته بوده‌اند. بگذارید این ‌طور بگوییم گروه آموزشی ماز یک مؤسسه معتبر و تخصصی در زمینه کنکور و آموزش محسوب می‌شود.

موسسه آموزشی ماز در ابتدا برای آموزش درس زیست به روش آزمون‌محور (آزمون ماز) تاسیس شد. این موسسه در ادامه به برگزاری آزمون‌های کشوری روی آورد که از 22 نفر شرکت‌کننده در آن 3 نفر قادر به کسب رتبه تک ‌رقمی شدند.

به‌تدریج و با افزایش تعداد داوطلبین شرکت‌کننده در آزمون‌های ماز، این گروه آموزشی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و آزمون‌های آنلاین برای کلیه دروس و در تمام پایه‌های تحصیلی نمود.

به طور فعلی ماز یک آموزشگاه منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که علاوه بر برگزاری آزمون‌ها و کلاس‌های آنلاین، مؤلف کتاب‌های پرفروش نیز هست؛ البته ماز فاقد انتشارات بوده و کتاب‌های آن توسط ناشرهای معروفی مانند گاج و خیلی سبز چاپ می‌شود. به‌ طور کلی کتاب‌های آموزشی تألیف شده توسط ماز به لحاظ فروش در سطح کشور بالاترین رتبه را دارد.

نکته قابل ‌توجه در مورد ماز آن است که این مؤسسه اعتقاد چندانی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای تبلیغات تلویزیونی ندارد و ترجیح می‌دهد با دریافت هزینه مناسب به آموزش تعداد بیشتری از دانش‌آموزان بپردازد.

در واقع به دلیل ارزانی قیمت، اکثریت دانش‌آموزان قادر به پرداخت هزینه استفاده از محتواهای آموزشی مؤسسه کنکور ماز هستند؛ به ‌این ‌ترتیب سود حاصل از فروش این محتواها آن ‌قدری نیست که پاسخ‌گوی هزینه تبلیغات گسترده تلویزیونی باشد.

اگرچه قیمت پکیج‌های آموزشی متنوع ماز کاملاً مقرون‌به‌صرفه و مناسب است؛ اما داوطلبین کنکور و دانش‌آموزان همواره می‌توانند در خرید این محصولات آموزشی از کد تخفیف ماز استفاده کنند. با استفاده از کد تخفیف ماز 1402 این فرصت را دارید که پکیج‌های دلخواه خود را با قیمت‌های مناسب و تخفیف‌های ویژه خریداری نمایید.

معرفی، نقد و بررسی گروه آموزشی ماز

اهداف و برنامه‌های ماز

برگزاری آزمون‌های آنلاین جزو نخستین محصول ارائه شده توسط گروه آموزشی ماز به‌ حساب می‌آید. این آموزشگاه در راستای دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود اقدام به ارائه خدمات گسترده‌تری در زمینه آموزش نمود.

محصولات مختلف ارائه شده توسط آموزشگاه کنکور ماز را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

آزمون‌های کشوری آنلاین

آزمون‌های آزمایشی کنکور برگزار شده توسط ماز به ‌صورت کشوری بوده و کاملاً استاندارد و اصولی هستند. این آموزشگاه همچنین آزمون‌های مختلفی برای هر درس برگزار می‌کند. به ‌عنوان ‌مثال داوطلبین کنکور تجربی با مراجعه به ماز برای درس زیست‌شناسی خود می‌توانند در آزمون‌های متنوع زیر شرکت کنند:

کنکور سال‌های قبل، دوپینگ، آزمون جامع، شش در شش، آزمون زیست، ویژه کنکور دی و… .

به‌ طور کلی آزمون‌های آنلاین ماز برنامه‌ای مشابه با آزمون‌های رایج کشور داشته و میزان تطابق آن‌ها با کنکورهای 9 سال اخیر بالای 90 درصد است. این آزمون‌ها بر اساس الگوریتم کنکور طراحی شده و امکان تقلب در آن‌ها وجود ندارد.

پس از شرکت در آزمون‌های آزمایشی آنلاین ماز از یک سو پاسخ‌نامه تشریحی همراه با درس‌نامه کامل دریافت خواهید کرد؛ از سوی دیگر چندین مدل کارنامه در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که رتبه او در زیرگروه‌های مختلف درسی از ابتدای سال تحصیلی را ارائه می‌دهد.

داوطلبین کنکور و شرکت‌کنندگان در آزمون‌های آنلاین ماز با استفاده از این کارنامه‌ها همچنین می‌توانند تک‌تک درصدهای خود را با دیگر شرکت‌کننده‌ها مقایسه کنند.

در کارنامه‌های ماز وضعیت پاسخ‌گویی دانش‌آموز نسبت به سایر شرکت‌کنندگان در آزمون نیز به طور دقیق مشخص خواهد شد. از این‌ها گذشته به پشتوانه برنامه مدون هفتگی آزمون‌های ماز هر دانش‌آموز می‌تواند کلیه مطالب مهم کنکور سراسری را دست ‌کم 3 مرتبه مورد مطالعه قرار دهد.

وظیفه طراحی بانک سوالات ماز بر عهده نویسندگان پرفروش‌ترین کتب کمک‌درسی کنکوری قرار داشته و این‌گونه چکیده‌ای از این کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. علاوه بر این، طراحی پاسخ‌نامه آزمون‌های ماز برای کلیه دروس اختصاصی با شعار “هر تست، یک کادر آموزشی” انجام می‌شود.

به ‌این ‌ترتیب پس از طرح تست از یک مبحث کلیه مطالب مرتبط با آن موضوع در قالب یک کادر درس‌نامه در پاسخ‌نامه منتشر شده ارائه می‌گردد. برگزاری آزمون‌های آنلاین ماز به ‌صورت هر دو هفته یک ‌بار این فرصت را در اختیار داوطلبین کنکور و دانش‌آموزان قرار می‌دهد که مطالب مطالعه شده در این دو هفته را مورد سنجش قرار دهند؛ در نتیجه به‌ خوبی به نقاط قوت و ضعف خود در مباحث مختلف هر درس پی خواهند برد.

اگرچه روال عادی شرکت در آزمون‌های آزمایشی ماز به‌ صورت آنلاین است؛ با این ‌حال در صورت غیبت هر دانش‌آموز، امکان دریافت فایل سوالات و پاسخ‌نامه و بررسی آن‌ها برای او وجود دارد. زمان برگزاری آزمون‌های گروه آموزشی ماز از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه تا ساعت 14 روز پنجشنبه است.

بنابراین، دانش‌آموزان می‌توانند به ‌صورت دلخواه در بازه زمانی گفته شده در آزمون ماز شرکت کنند. در واقع زمان برگزاری آزمون آنلاین ماز با آزمون‌های سایر موسسات هیچ‌گونه تداخل زمانی ندارد.

در نهایت ساعت 14 روز پنجشنبه با مراجعه به پنل کاربری خود می‌توانید برای دریافت پاسخ‌نامه کامل هر آزمون به همراه درس‌نامه آن اقدام نمایید. ناگفته نماند کارنامه شما نیز عصر پنجشنبه از پنل کاربری‌ قابل‌ مشاهده و دریافت خواهد بود.

معرفی، نقد و بررسی گروه آموزشی ماز

کلاس‌های آنلاین

آموزشگاه ماز کلاس‌های کنکور آنلاین خود را از سال 95 و در درس زیست‌شناسی آغاز نمود. به ‌تدریج به تعداد این کلاس‌ها افزوده شد و اکنون ماز کلاس‌های آنلاین خود را برای 8 درس تخصصی و عمومی برگزار می‌نماید.

شرکت‌کنندگان در این کلاس‌های درس اینترنتی از مزیت “ضبط‌کردن کلاس” بهره‌مند می‌شوند. به این شکل که کلاس‌های ضبط شده هر درس بعد از برگزاری کلاس به‌ صورت آنلاین از وب‌سایت ماز قابل ‌مشاهده است.

به این ترتیب هر دانش‌آموز می‌تواند به ‌صورت چندباره به مشاهده کلاس‌های آنلاین ماز در دروس مختلف بپردازد. به‌علاوه این که امکان طرح پرسش‌ و پاسخ برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده و همواره می‌توانند در طول کلاس آنلاین سوالات و اشکالات درسی خود را مطرح کنند.

این کلاس‌های آنلاین به لحاظ بازدهی و میزان موفقیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند؛ گواه این ادعا نیز حضور بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور به‌ویژه رتبه‌های تک ‌رقمی در کلاس‌های آنلاین ماز است.

به‌خصوص که داوطلبین کنکور با شرکت در کلاس‌های آنلاین زیست‌شناسی ماز قادر به کسب درصدهای بالایی در این درس تخصصی شده‌اند.

معرفی، نقد و بررسی گروه آموزشی ماز

همایشهای جمع‌بندی

این همایش‌ها چند ماهی مانده به کنکور با هدف جمع‌بندی و دسته‌بندی‌ کردن مطالب و نکات مهم در ذهن دانش‌آموزان برگزار می‌شوند. علاوه بر این در همایش‌های جمع‌بندی ماز سوالات کنکور پیش رو نیز مورد پیش‌بینی اساتید قرار می‌گیرد.

ناگفته نماند دانش‌آموزانی که در طول سال در آزمون‌های آزمایشی ماز شرکت داشته‌اند می‌توانند به ‌صورت رایگان از همایش‌های جمع‌بندی این مؤسسه استفاده کنند.

آزمون‌های جمع‌بندی کنکور

موسسه کنکوری ماز همچون دیگر موسسه‌ها در ماه‌های نزدیک به کنکور اقدام به برگزاری آزمون‌های جمع‌بندی می‌نماید. در خصوص این آزمون‌ها باید بگوییم که شبیه‌ساز کنکور محسوب شده و شرکت در آن‌ها برای دانش‌آموزانی که در طول سال تحصیلی در آزمون‌های ماز شرکت کرده‌اند، به ‌صورت رایگان خواهد بود.

به ‌این ‌ترتیب داوطلبین کنکور با شرکت در آزمون‌های جمع‌بندی گروه آموزشی ماز می‌توانند از طریق آزمون ماز رایگان به ارزیابی و سنجش سطح علمی خود بپردازند.

کلاس‌های نکته و تست

پیش از همه‌گیری ویروس کرونا کلاس‌های نکته و تست ماز متفاوت با دیگر خدمات این آموزشگاه به‌صورت حضوری و تنها برای درس زیست‌شناسی برگزار می‌شد. هم اکنون این کلاس‌ها به‌صورت آنلاین و برای همه دروس برپا شده و خروجی آن‌ها کاملاً قابل ‌توجه است.

بنابراین، کلاس‌های نکته و تست ماز چه به ‌صورت حضوری برگزار شوند و چه به ‌صورت آنلاین، در هر حال برای دانش‌آموزان بسیار مفید هستند. در واقع داوطلبین کنکور با شرکت در این کلاس‌های نکته و تست می‌توانند درصدهای بسیار خوبی در کنکور به دست بیاورند.

جزوه‌ها و کتاب‌های کمک‌آموزشی

مدرسین و طراحان سوال مؤسسه ماز اگرچه انتشارات خاصی به نام خود ندارند؛ اما کتب آموزشی آن‌ها در مؤسسه‌های معروفی مانند گاج، خیلی سبز و… به چاپ می‌رسد.

در مجموع همه جزوه‌ها و کتب کمک‌آموزشی ماز به لحاظ کیفیت آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. ناگفته نماند کلیه فعالیت‌های ماز از ابتدای تأسیس تا به امروز به ‌صورت آنلاین بوده است؛ از همین رو گروه آموزشی ماز به ‌عنوان یک موسسه (آموزشگاه) کنکور آنلاین شناخته می‌شود.

رقبای داخلی ماز

تعداد مؤسسه‌های کنکوری فعال در زمینه کلاس آنلاین، آزمون آزمایشی و مهم‌تر از همه، مشاوره کنکور آن‌ قدری زیاد است که داوطلبین کنکور و دانش‌آموزان دچار سردرگمی می‌شوند. هم اکنون کافی است جستجوی کوچکی در بستر اینترنت انجام دهید تا متوجه تعدد رقبای داخلی مؤسسه آموزشی ماز شوید. از جمله مطرح‌ترین رقبای مؤسسه ماز در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قلم‌ چی

کانون قلم ‌چی یکی از بهترین مؤسسه‌های برگزاری آزمون‌های آزمایشی محسوب می‌شود؛ به ‌این‌ علت که بودجه‌بندی صحیحی داشته و برنامه راهبردی آزمون‌های آن کاملاً اصولی است.

به این ‌ترتیب قلم چی به لحاظ کیفیت سوالات، تعداد شرکت‌کنندگان و جامعه آماری، نزدیکی بیشتری به کنکور سراسری دارد. در واقع جامعه آماری بسیار بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بنیاد فرهنگی قلم‌چی محسوب می‌شود.

می‌توان گفت آزمون‌های سالانه قلم چی در میان آزمون‌های برگزار شده توسط مؤسسه‌های دیگر جزء پرچم‌داران است. به‌ این‌ ترتیب دانش‌آموزان این امکان را دارند که در طول سال در آزمون‌هایی با جمعیتی نزدیک به آمار کنکور شرکت کنند؛ در نتیجه از رتبه احتمالی خود در کنکور آگاه خواهند شد.

معرفی، نقد و بررسی گروه آموزشی ماز

با همه این‌ها شرکت در آزمون‌های آزمایشی قلم چی به ‌تنهایی برای قبولی در کنکور رشته‌های مختلف کفایت نمی‌کند؛ بلکه برای موفقیت تضمینی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها حتماً باید به ‌صورت تکمیلی در آزمون‌های آزمایشی ماز نیز شرکت کنید.

از دیگر ویژگی‌های قابل ‌توجه کانون قلم ‌چی به ‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مؤسسه‌های برگزارکننده آزمون آزمایشی می‌توان به تاسیس شعبه‌های مختلف در سراسر ایران اشاره کرد. کلیه دانش‌آموزان و داوطلبین کنکور از کلان‌شهرها گرفته تا مناطق محروم قادر به شرکت در آزمون‌های آزمایشی قلم ‌چی و محک‌زدن خود برای کنکور سراسری خواهند شد.

برنامه راهبردی ارائه شده توسط این موسسه کنکوری آن‌ قدر قوی و منسجم است که داوطلب می‌تواند تا روز کنکور چندین دفعه به ‌مرور آموخته‌هایش بپردازد؛ از همین رو بسیاری از مؤسسه‌های کنکوری برنامه خود را بر اساس برنامه قلم چی تدوین می‌کنند.

پشتیبانی قلم چی را می‌توان جزء منحصر‌به‌فردترین خدمات این مؤسسه آموزشی معرفی نمود. هر یک از پشتیبانان قلم چی وظیفه پشتیبانی حدوداً 50 دانش‌آموز را بر عهده داشته و در سراسر ایران بیش از چندین هزار نفر به پشتیبانی از دانش‌آموزان کانون قلم چی می‌پردازند.

وجود نمایندگی‌های مختلف قلم چی در سرتاسر کشور این فرصت را ایجاد می‌کند که افراد زیادی برای ارائه بهترین خدمات به دانش‌آموزان بکار گرفته شوند. در کنار همه ویژگی‌های ذکر شده برای کانون قلم‌چی جا دارد این نکته را متذکر شویم که دانش‌آموزان دارای معدل بالای 17 و فاقد تمکن مالی می‌توانند از بورسیه این مؤسسه بهره‌مند شوند.

کلاسینو

کلاسینو از دیگر موسسه‌های فعال در زمینه کنکور و کلاس‌های آموزشی در پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی به ‌حساب می‌آید؛ در واقع کلاسینو به‌عنوان یکی از رقبای داخلی ماز در زمینه برگزاری کلاس‌های آنلاین عملکردی بسیار قدرتمند از خود نشان داده است.

کلاسینو با برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین در میان‌ دانش‌آموزان و داوطلبین کنکور نامی آشنا دارد. از جمله رقبای آن می‌توان به موسسه حرف آخر، تام لند و… اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه می‌توانید مقاله معرفی کلاسینو را مطالعه کنید.

نقاط قوت ماز از نگاه کاربران

آزمون‌های آزمایشی زیست‌شناسی ماز بزرگ‌ترین نقطه قوت این آموزشگاه کنکور محسوب می‌شوند. در واقع از نگاه کاربران، آزمون‌های آنلاین زیست گروه آموزشی ماز در مقایسه با سایر مؤسسه‌ها بازدهی بیشتری داشته و محبوب‌تر است.

مزیت و نقطه قوت دیگر ماز این است که با شرکت در آزمون‌های آزمایشی زیست‌شناسی ماز منبعی عالی و معتبر برای دسترسی به سوالات چالشی درس زیست در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

بگذارید این‌طور بگوییم گروه آموزشی ماز در طرح سوالات دروس تخصصی مانند زیست، شیمی و… حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به‌خصوص که زیست‌شناسی با ضریب 12 جزء مهم‌ترین دروس اختصاصی رشته علوم‌ تجربی محسوب می‌شود.

بسیاری از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم تسلط چندانی روی این درس نداشته و با نحوه آزمون دادن و درصدگیری در آن آشنا نیستند؛ همین موضوع نیز در ادامه موجب دل‌زدگی آن‌ها از رشته علوم ‌تجربی خواهد شد.

این دانش‌آموزان به ‌اشتباه تصور می‌کنند با حفظ ‌کردن متن درس قادر به کسب بهترین درصدها در زیست‌شناسی خواهند شد! در حالی ‌که زیست‌شناسی به‌عنوان یک درس کاملاً مفهومی نیاز به مطالعه صحیح، آموزش اصولی و مهم‌تر از همه شرکت در آزمون‌ها به‌ صورت منظم و تحلیل هر آزمون دارد؛ یعنی همان کاری که گروه آموزشی ماز در برگزاری آزمون زیست و سایر دروس انجام داده است.

آزمون آنلاین زیست‌شناسی موسسه ماز نه‌تنها سوالاتی چالشی و مشابه با کنکور دارد؛ بلکه طراحان سوال این درس جزء مؤلفین کتاب‌های مشهور خیلی سبز و آی‌کیو هستند. این کتاب‌ها مهم‌ترین منابع موجود در بازار محسوب می‌شوند. به‌ این ‌ترتیب تطابق سوالات زیست ماز با کنکورهای مختلف بالای 80 درصد است.

از دیگر نقاط قوت ماز طبق نظر کاربران می‌توان به استاندارد بودن کارنامه آن اشاره کرد. این کارنامه در مقایسه با قلم چی معمولی‌تر بوده؛ اما به دلیل بسیار ناچیز بودن میزان تقلب در آن داوطلبین قادر به کسب نتایج و ترازهایی معقول و منطقی‌تر می‌شوند.

به ‌این ‌ترتیب امنیت بالای آزمون‌های ماز و عدم امکان تقلب در آن‌ها یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این آموزشگاه محسوب می‌شود. این موضوع زمانی خودش را نشان داد که سایر مؤسسه‌ها به دلیل اپیدمی کرونا مجبور به برگزاری آزمون‌ها به‌صورت آنلاین شدند.

در چنین شرایطی ماز به دلیل سابقه و پیشینه‌ای که در زمینه برگزاری آنلاین آزمون‌ها دارد به‌خوبی توانست امنیت این آزمون‌ها را تامین کند؛ در حالی ‌که سایر آموزشگاه‌های کنکوری از چنین امتیازی بی‌بهره بودند.

عمده‌ترین دلیل کم ‌بودن میزان تقلب در آزمون‌های ماز به برگزاری آنلاین این آزمون‌ها و عدم امکان تبدیل سوالات و پاسخ‌نامه به فایل pdf و نسخه چاپی مربوط می‌شود. به ‌علاوه این که مدت‌ زمان کنکورهای آزمایشی ماز محدود بوده و در نتیجه احتمال تقلب در آن‌ها بسیار پایین می‌آید.

از همه این‌ها گذشته داوطلبین آزمون‌های ماز افراد خواهان کسب رتبه‌های برتر کنکور بوده و اگرچه در مقایسه با قلم چی و… جامعه آماری کمتری دارند؛ اما در آزمون‌های این گروه آموزشی تعداد افراد سیاهی‌لشکر کمتر است و در نتیجه خود داوطلبین تمایل چندانی به تقلب‌ کردن ندارند.

افزون بر این‌ها در کارنامه‌های ماز برای همه آزمون‌ها رتبه و تراز زیرگروه در نظر گرفته شده است؛ به‌ طوری ‌که اگر مثلاً داوطلبی به سوالات درس زمین‌شناسی جواب ندهد برخلاف قلم‌چی ترازش خراب نخواهد شد.

پاسخ‌نامه‌های آزمونی ماز بسیار جامع بوده و مانند درس‌نامه‌های منتشر شده توسط این گروه آموزشی کامل و مفصل است. در این مورد باید توجه داشته باشید که پس از کیفیت سوالات آزمون مهم‌ترین رکن یک آزمون آزمایشی، پاسخ‌نامه منتشر شده برای آن به‌حساب می‌آید.

هر داوطلب با شرکت در آزمون‌های آزمایشی آنلاین و حضوری از یک سو سطح دانش خود را سنجیده و از سوی دیگر به شناسایی نقاط ضعف و قوت خود می‌پردازد؛ بنابراین پاسخ‌نامه ارائه شده برای این آزمون‌ها باید آن‌چنان کامل و استاندارد باشد که به‌ خوبی به نیازهای داوطلبین جواب بدهد.

با این حساب پس از آزمون دادن یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهید تحلیل و بررسی سوالات مطرح شده در آزمون است. در این مسیر هیچ‌ چیز به ‌اندازه داشتن یک پاسخ‌نامه کامل و دقیق به شما کمک نخواهد کرد؛ یعنی همان موضوعی که به ‌خوبی مورد توجه مدرسین و طراحان سوال ماز قرار گرفته و در پاسخ‌نامه‌های منتشر شده توسط این مؤسسه رعایت می‌شود.

نقطه قوت دیگر ماز که برای کاربران اهمیت زیادی دارد این است که این آموزشگاه جامع آماری در حدود 20 الی 30 هزار نفر (در آزمون‌های جامع) دارد؛ با این تفاسیر ماز جزء برترین جامعه آماری آزمون‌های کنکور آزمایشی محسوب می‌گردد.

ناگفته نماند قیمت آزمون‌های ماز در مقایسه با سایر مؤسسه‌های کنکوری همچون قلم چی ارزان‌تر بوده و برای همه دانش‌آموزان و داوطلبین مبلغ واحدی دارد؛ البته برخی از دانش‌آموزان به دلیل درصدهای بالا و به انتخاب مؤسسه می‌توانند به ‌صورت رایگان در آزمون‌های ماز شرکت کنند.

روی ‌هم‌ رفته آزمون‌های آزمایشی ماز آنلاین بوده و نیازی نیست هزینه‌ای بابت چاپ و تکثیر اوراق پرداخت شود. با این حساب، مناسب و ارزان بودن قیمت محصولات و خدمات ماز از نظر کاربران یکی از نقاط قوت این مجموعه محسوب می‌شود.

نقاط ضعف ماز از نگاه کاربران

اگرچه گروه آموزشی ماز ادعا می‌کند که علاقه‌ای به پرداخت هزینه برای تبلیغات گسترده ندارد؛ اما بسیاری از کاربران تبلیغات ماز را بسیار قدرتمند و وسوسه‌کننده می‌دانند. به‌ طوری ‌که داوطلبین به راحتی تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و اقدام به ثبت‌ نام در کلاس‌ها و آزمون‌های آنلاین ماز می‌نمایند.

نقطه ‌ضعف و ایراد دیگری که به گروه آموزشی ماز گرفته می‌شود نامناسب ‌بودن سطح سوالات دروس عمومی است. در واقع کاربران معتقدند سوالات طرح شده توسط این موسسه در دروس عمومی کیفیت و استانداردهای لازم را ندارد.

ایراد دیگر به طولانی ‌بودن پاسخ‌نامه‌های منتشر شده برای هر آزمون آنلاین مربوط می‌شود. توجه داشته باشید بیش از حد طولانی ‌بودن پاسخ‌نامه‌ها به هنگام تحلیل هر آزمون زمان زیادی را از داوطلبین می‌گیرد.

برخی از کاربران معتقدند اگرچه ماز در ابتدا تخفیف‌های بالایی در حدود 70 درصد ارائه می‌نماید اما رفته رفته از مقدار تخفیف کم شده و حتی به 20 درصد نیز می‌رسد؛ به این ترتیب قیمت پکیج‌ها و خدمات این آموزشگاه آنلاین کنکوری افزایش می‌یابد.

نقاط ضعف و دیگر ایرادات وارد بر ماز شامل موارد زیر است:

کم ‌بودن میزان رقابت، پایین ‌بودن جامعه آماری در آزمون‌های جامع، طرح سوالات اشتباه در دروس محاسباتی، ضعیف‌ بودن سابقه برگزاری آزمون، ارائه‌ نکردن pdf آزمون و عدم امکان پرینت گرفتن از آن، پایین ‌بودن میزان کیفیت کارنامه و… .

ماز در شبکه‌های اجتماعی

برای دنبال‌کردن گروه آموزشی ماز در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام و آپارات با نام کاربری بیوماز (biomaze) مراجعه کنید.

راهنمای خرید از ماز

برای استفاده از خدمات و محصولات ماز در ابتدا باید اقدام به ساخت حساب کاربری در وبسایت ماز نمایید. سپس وارد قسمت “فروشگاه ماز” شده و مقطع تحصیلی و رشته خود را انتخاب کنید. در ادامه با کلیک بر آزمون‌ها و کلاس‌ها قادر به مشاهده همه محصولات ارائه شده برای مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر خواهید شد.

به ‌منظور انتخاب هر محصول کافی است روی “افزودن به سبد خرید” کلیک کنید. به ‌عنوان ‌مثال اگر قصد خرید “بیو ماز پکیج زیست ماز” را دارید در ذیل این محصول گزینه افزودن به سبد خرید را مشاهده خواهید کرد.

پس از تکمیل سبد خرید نوبت به پرداخت هزینه سفارشات می‌رسد که در این مرحله در صورت داشتن کد تخفیف ازمون ماز می‌توانید این کد را در کادر مخصوص وارد نموده و در نهایت مبلغ صورت‌حساب را بپردازید.

همچنین با نصب اپلیکیشن فروشگاهی نمایندگی گروه آموزشی ماز می‌توانید کلیه محصولات این گروه آموزشی را با تخفیف ویژه خریداری نمایید. در این اپلیکیشن امکان مشاهده توضیحات کامل درباره هر محصول، مطالعه مصاحبه رتبه‌های برتر این مؤسسه در سال‌های گذشته و اطلاع از جدیدترین اخبار و تخفیف‌های مربوط به این گروه آموزشی وجود دارد.

معرفی، نقد و بررسی گروه آموزشی ماز

دفتر مرکزی و شعب ماز

گروه آموزشی ماز از همان ابتدای امر آزمون‌ها و کلاس‌های آموزشی خود را به‌صورت آنلاین برگزار می‌نمود. با این ‌حال اولین شعبه این مؤسسه در شهر شیراز تاسیس شده و به ‌صورت فعلی نیز نمایندگی رسمی آن در شیراز قرار دارد. آدرس دفتر مرکزی ماز در استان فارس، شیراز، میدان گاز و خیابان ابریشی 2 است.

ماز به ‌مرور زمان در شهرهای دیگری همچون تهران اقدام به تأسیس شعبه‌های خود نمود؛ در واقع مؤسسه علمی انتشاراتی سرای دانش فدک نماینده انحصاری گروه آموزشی ماز در استان تهران محسوب می‌شود.

آموزشگاه علمی آزاد صالحی نیز نماینده انحصاری گروه آموزشی ماز در تربت جام است.

البته امروزه به دلیل دسترسی اکثریت مردم به اینترنت، محدودیتی به‌ عنوان مرزهای جغرافیایی مطرح نمی‌باشد. به ‌این‌ ترتیب هر دانش‌آموز و داوطلبی در هر نقطه از ایران می‌تواند به ‌صورت غیرحضوری در ماز ثبت‌ نام کرده و در کلاس‌های آنلاین و آزمون‌های آزمایشی این مؤسسه شرکت کند.

جمع‌بندی

شرکت در آزمون‌های آزمایشی، کلاس‌های نکته و تست و… برای داوطلبین کنکوری جزء موارد بسیار ضروری محسوب می‌شود. در واقع دانش‌آموزان کنکوری این‌گونه می‌توانند سطح دانش خود را نسبت به قبل بسنجند و مورد بررسی قرار دهند.

افزون بر این‌ها با شرکت در کلاس‌های آنلاین و آزمون‌های آزمایشی از یک سو بدون نیاز به رفت‌ و ‌آمد قادر به فهم و درک مطالب درسی خواهید شد؛ از سوی دیگر استمرار این آزمون‌ها شما را وادار به درس‌خواندن و آمادگی برای آزمون می‌نماید.

در واقع دانش‌آموزان در صورتی ‌که نتوانند به حجم مطالعاتی مشخص شده برای یک یا دو آزمون برسند؛ در حد نرمال دچار استرس و نگرانی شده و به‌ این ‌ترتیب محرکی برای درس‌ خواندن خواهند داشت.

علاوه بر این برگزاری آزمون‌های متوالی تا زمان کنکور این فرصت را در اختیار داوطلبین قرار می‌دهد که نحوه مدیریت جلسات را بیاموزند. به‌ طوری‌ که فارغ از استرس، نگرانی و مشکلات روحی تسلط خوبی روی جلسه آزمون داشته باشند.

در واقع هدف اصلی از برگزاری کلاس‌های آنلاین، آموزش و تثبیت مطالب درسی در ذهن دانش‌آموزان است؛ درحالی‌که آزمون‌های آزمایشی با هدف مدیریت ‌کردن جلسه امتحان، مدیریت روانی و مهم‌تر از همه مدیریت زمان برگزار می‌شوند.

در نهایت با شرکت در کلاس‌های آنلاین و آزمون‌های آزمایشی می‌توانید هدف‌گذاری کرده و از هر آزمون تا آزمون بعدی پیشرفت درسی بیشتری داشته باشید؛ اما همه این‌ها بستگی به انتخاب صحیح مؤسسه آموزش کنکور دارد.

به آن دسته از داوطلبین کنکور که می‌خواهند میزان تسلط و درک خود در دروس مختلف عمومی و تخصصی را افزایش دهند و همچنین کسانی که به دنبال آزمون‌های آزمایشی با سوالات استاندارد و ایده دار هستند توصیه می‌کنیم در آزمون‌ها و کلاس‌های آنلاین گروه آموزشی ماز شرکت کنند.

به‌خصوص که خدمات این موسسه غیرحضوری و آنلاین بوده و نه‌تنها قیمت مناسبی دارد؛ بلکه همواره امکان خرید آن‌ها با استفاده از انواع مختلف کد تخفیف ماز نیز مهیا است.

نظرات کاربران

Average
5 Based On 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ندا گفت:

    واقعا از همه نظر عالیه من اشتباه کردم تابستون قلم چی خریدم 4.500 و بعدش دیدم فقط یه آزمون دارم اوایل آذر بود با ماز آشنا شدن و 4 تومن دادم کل پکیج خریدم الان کلاس جمع بندی هرچی بذارن منم دارم واقعا قلم چی با اون همه هزینه ک میگیره اصلا بصرفه نیست امسال که پشتیبان ها میگن 7 تومن هست! چ خبره خانواده های ما چه گناهی کردن

  2. ابوالفضل گفت:

    ماز عالیه
    شیمی هادیان فرد
    زیست فرهمندنیا
    ریاضی کرمی
    فیزیک هم رحمانی
    اگه فیلماشونو ببینی تست و آزمون هم زیاد کار کنی شک نکن قبولی هر رشته ای بخوای
    دیدم که میگم

  3. ناشناس گفت:

    بسیار برخورد اپراتورها اسفناکه

    1. ناشناس گفت:

      پس مشخصه فیکی و فقط واسه تخریب کردن اومدی
      زیر بار هر چی برم نمیتونم اینو قبول کنم😂😂😂😂😂