0

تاریخچه وب‌سایت‌های بیمه

تاریخچه خدمات بیمه آنلاین

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روند کارها همواره رو به پیشرفت و تسهیل می‌روند، بنابراین لازم است تا تمامی کارها و خدمات با این سیستم رو به جلو هماهنگ گردند. بیمه نیز درست مانند هر خدمات دیگری نیاز دارد تا با این سیستم هم‌گام باشد. ابتدا نیاز است تا به چگونگی شکل‌گیری انواع بیمه در ایران و جهان بپردازیم تا در ادامه بتوانیم شرایط ایجاد سایت برای آن‌ها را بررسی نماییم.

انسان‌ها از مدت‌ها پیش تا به امروز دنبال راهی برای جبران هزینه‌های درمانی خودشان بودند. آن‌ها برای جبران خسارت‌های احتمالی همواره به‌دنبال راه چاره‌ای می‌‌گشتند. در واقع چیزی که ما امروز به عنوان بیمه می‌شناسیم، در گذشته هم مورد توجه انسان‌ها قرار داشت؛ زیرا انسان از ابتدا با مشکلات و کمبودهای بسیار زیادی روبرو بود و این امری کاملا بدیهی و طبیعی است. این مشکلات که عبارت‌اند از بیکاری، بیماری‌های مختلف، نقص عضو و حوادث مختلف، همیشه در حال تهدید انسان‌ها بوده‌اند. انسان‌ها در هر زمانی به دنبال یک راه ‌حلی بودند تا با راه‌های مختلف بتوانند از این مشکلات رها شوند. آن‌ها کم‌کم بیمه و تأمین اجتماعی را تأسیس کردند که امروزه کمک بسیار زیادی به انسان کرده است. روز بیمه را هم در قدردانی از این صنعت کاربردی ایجاد نموده‌اند.

بیمه

در ادامه به بررسی انواع بیمه و تاریخچه آن خواهیم پرداخت.

خرید اینترنتی انواع بیمه‌ها

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به این موضوع اشاره کردیم بهتر است بدانیم که امروزه با وجود زندگی در دنیای دیجیتال لازم است تا خدمات بیمه نیز با این دنیا هم راستا گردند. هم اکنون در روزگار کنونی برای خرید انواع بیمه‌های مختلف از جمله بیمه شخص ثالث و بدنه گرفته تا بقیه انواع بیمه‌ها، سایت‌های فروش آنلاین بیمه تأسیس گشته‌اند. در همان آغاز فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای و 13 آذر سال 1367 به‌عنوان روز بیمه، امکان خرید بیمه به‌صورت حضوری ایجاد شده بوده است و امروزه نیز کماکان چنین امکانات‌ و ویژگی‌هایی برای بیمه‌گزاران مختلف وجود دارد. جدا از خرید حضوری و مشکلات مخصوص به خودش از جمله اتلاف وقت و انرژی افراد، امروزه می‌توان خیلی ساده فقط به‌صورت اینترنتی در فضاهای مجازی نسبت به خرید انواع بیمه‌های مختلف اقدام نمود. به این منظور می‌توانید به سادگی تمام وارد سایت‌های استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه بشوید و در سایت در عرض چند دقیقه تا نهایتا یک ساعت نیاز بیمه‌ای خود را بسیار آسان برطرف نمایید. دیگر چه چیزی از این بهتر که دیگر نیاز نیست تا زمان و وقت خود را برای رسیدن به مراکز بیمه و صدور انواع بیمه‌نامه هدر دهید؟ تنها با چند کلیک ساده می‌توانید بیمه‌نامه مورد نظر خود را دریافت نمایید.

تقسیم‌بندی انواع بیمه

در یک دسته‌بندی کلی بیمه به دو دسته بیمه‌های اجتماعی و بازرگانی تقسیم‌بندی می‌شود. در انواع دیگر تقسیم‌بندی‌ها به دو نوع اختیاری و اجباری تقسیم می‌شود و یا این که بر اساس ماهیت بیمه این تقسیم‌بندی صورت می‌گیرد. به طور مثال بیمه‌های اجتماعی عمدتاً بیمه‌های اجباری و ناشی از یک سری قوانین هستند و مشخصه آن‌ها این است که شخص دیگری (مانند کارفرما یا رئیس) بخش زیادی از حق بیمه را خود به عهده می‌گیرد. در بیمه‌های اجتماعی، حق بیمه به‌صورت درصدی از دستمزد فرد تعیین می‌گردد. در حالی که در بیمه‌های بازرگانی حق بیمه متناسب با ریسک حادثه تعیین می‌شود. در ایران، سازمان تامین اجتماعی مهم‌ترین مرجع بیمه‌های اجتماعی است.

در مورد بیمه‌های بازرگانی، تقسیم‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. در برخی از روش‌های تقسیم‌بندی انواع بیمه، بیمه‌های دریایی در مقابل بیمه‌های غیردریایی قرار می‌گیرد و بیمه‌های اموال در مقابل بیمه‌های اشخاص و بیمه‌های زندگی نیز در مقابل بیمه‌های غیرزندگی تقسیم‌بندی می‌شوند. در واقع به‌طور کلی اگر بخواهیم به تعریف انواع بیمه‌ها بپردازیم، باید بگوییم که بیمه‌ها بر اساس ماهیت و کارکردی که دارند و یا موضوع بیمه‌ای را که شامل می‌شوند به انواع مختلفی از جمله بیمه آتش‌سوزی، حمل‌ونقل، مسافرتی، عمر، حوادث و… تقسیم می‌‌شوند که در ادامه به توضیح چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم تا شما نیز با هر یک از آن‌ها آشنا شوید.

بیمه

بیمه آتش‌سوزی

قطعا شما هم نام بیمه آتش‌سوزی را زیاد شنیده‌اید. در این نوع بیمه، در واقع بیمه‌گر در قبال دریافت حق بیمه، جبران خسارت‌های وارد شده بر ساختمان‌ها و دارایی‌های بیمه‌گذار در اثر آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را متعهد خواهد شد. همچنین بیمه آتش‌سوزی پوشش‌های تبعی دیگری همچون سیل، زلزله، طوفان، تگرگ و سرقت را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد. بهتر است بدانیم که در مواقع بروز چنین وقایعی جبران خسارت این پیشامدها را نیز مورد تعهد خود قرار خواهد داد.

بیمه حمل‌ونقل

بیمه حمل‌ونقل کالا، نوعی از بیمه‌ است که به‌موجب آن، بیمه‌گر متعهد می‌شود که چنانچه کالا در هنگام جابجایی از بین برود یا دچار خسارتی شود، زیان وارده را جبران نماید.

بیمه مسافرتی

بیمه سفر به خارج از کشور، نوعی از بیمه است که به‌ وسیله آن، شرکت بیمه‌گر متعهد می‌شود چنانچه مسافر در مدت بیمه‌نامه در کشور مقصد خود دچار حادثه، مفقودی بار یا گذرنامه و موارد مشابه حتی فوت شدن فرد تا سقف مبلغ بیمه‌نامه به‌عنوان کمک‌رسان به بیمه‌شده کمک برساند. امروزه بیمه مسافرتی یکی از الزامات گرفتن ویزا برای بسیاری از کشورها محسوب می‌شود.

بیمه عمر

نوعی از بیمه که در آن بیمه‌گر طی مدت معینی حق بیمه مشخصی را از فرد بیمه‌‌‌شونده دریافت می‌کند و در عوض متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌‌شده، ابتلا به بیماری‌های خاص و یا موارد این چنینی مبلغ معینی را به صورت یکجا و یا به‌صورت مستمری به بیمه‌گذار، بیمه‌‌شده یا فرد تعیین شده از سوی فرد بیمه‌شده پرداخت نماید. در حال حاضر این نوع بیمه علاوه بر متعهد شدن به پرداخت خسارت در صورت بیماری یا فوت کردن به نوعی جزئی از دارایی فرد محسوب می‌شود. ضمنا در جهت سرمایه‌گذاری برای شخص بیمه‌‌شونده عمل می‌کند. از انواع بیمه عمر می‌توان به  بیمه عمر زمانی، بیمه عمر و تشکیل سرمایه، بیمه عمر مانده بدهکار و بیمه بازنشستگی تکمیلی اشاره کرد.

بیمه عمر

بیمه حوادث

بیمه حوادث، به مجموعه گسترده‌ای از بیمه‌نامه‌های فردی یا گروهی اطلاق می‌شود که طی آن افراد بیمه‌شده در مقابل بروز حوادث مختلفی از جمله تصادف، سقوط و… بیمه می‌شوند. منظور از حادثه، مجموعه‌ای از اتفاقات غیرعمدی و در واقع غیرقابل پیش‌بینی ‌است که موجب ضرر یا زیانی برای فرد بیمه‌شده شود. خسارت پرداختی از سوی بیمه‌گر به بیمه‌شده ممکن است به‌صورت پوشش فوت، غرامت نقص عضو، هزینه‌های پزشکی و مواردی از این قبیل باشد.

بیمه بدنه اتومبیل

بیمه بدنه یکی از ملموس‌ترین نوع بیمه‌ها است که اکثر ما با آن به خوبی آشنایی داریم. باید بدانید که در این نوع بیمه بیمه‌گر متعهد می‌شود خسارت‌هایی را که بر اثر واژگونی، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، تصادف و سرقت به وسیله نقلیه موتوری وارد می‌شود، جبران نماید.پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل مواردی مانند برخورد دو وسیله نقلیه، برخورد اشیا به اتومبیل، واژگون شدن و سقوط اتومبیل، آتش گرفتن، به سرقت رفتن خودرو، خسارت باطری و لاستیک‌ها، خسارت در جریان نجات یا انتقال خودرو آسیب دیده و مواردی از این قبیل می‌باشد.

بیمه شخص ثالث

نام دقیق این نوع از بیمه، بیمه مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل اشخاص ثالث است که با نام بیمه شخص ثالث در میان افراد جا افتاده است. در واقع این نوع از بیمه خسارت‌های مرتبط با اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد. منظور از شخص ثالث، فردی است که در اثر وقوع حوادث مرتبط با وسایل نقلیه موتوری (مانند خودرو یا موتورسیکلت) آسیب می‌بیند. به جز فرد راننده که مسبب حوادث این چنینی بوده است باقی افراد که در داخل یا خارج از وسیله نقلیه باشند شامل این نوع از بیمه می‌شوند.

بیمه شخص ثالث

بیمه درمان

آشناترین بیمه در میان مردم همین بیمه درمان است. در واقع موضوع بیمه درمان، تأمین و جبران هزینه‌های درمان، اعم از درمان سرپایی یا بستری است. علت هزینه ممکن است بروز بیماری یا حادثه باشد. یکی از پوشش‌های متداول بیمه درمان، بیمه تکمیلی درمان است که هزینه‌ای مازاد بر تعرفه‌های بیمه‌های اجتماعی (مانند خدمات درمانی یا تأمین اجتماعی) را پوشش می‌دهد. همگی در دوران پاندمی کرونا شاهد بودیم که برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به ارائه بیمه درمانی و فوت ناشی از کرونا اقدام نمودند.

بیشتر بخوانید: بیمه تکمیلی درمان

تاریخچه بیمه در جهان

اگر بخواهیم دقیق به تاریخچه ایجاد بیمه بپردازیم، اولین پیامد انسان در صنعت و تاریخچه بیمه به دریانوردان و بازرگانان دریایی برمی‌گردد. بازرگانان چینی متوجه شدند که امکان غرق شدن یا دستبرد و سرقت همه قایق‌ها و کشتی‌های باربری‌شان در یک روز وجود ندارد. به همین دلیل برای جلوگیری از غرق شدن کشتی‌ها و قایق‌ها و سرقت کالاهای اساسی خود، بارها و کالاهای‌شان را در چند کشتی و قایق قرار دادند. با این کار در زمان وقوع هر اتفاقی، دیگر تمامی سرمایه خود را از دست نمی‌دادند.

بازرگانان فنیقی و بابلی روش جدید و نوینی را در زمینه بیمه استفاده می‌کردند. در واقع آن‌ها برای تهیه هزینه کالاها و کشتی و قایق‌ها وام تهیه می‌نمودند. به همین علت، خطر سرقت و هر نوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی را کسی که صاحب وام یا همان وام‌دهنده بود قبول می‌نمود. اما باید در نظر داشت که یکی از قدیمی‌ترین اتفاقات این حوزه به بیمه دریایی بر می‌گردد، این بیمه برای یک کشتی ایتالیایی می‌باشد که در سال 1347 ثبت شده است.

تاریخچه پلتفرم‌های خدمات بیمه در جهان

حال که در ارتباط با بیمه و تاریخچه آن و دیگر موارد مرتبط اطلاعات خود را تکمیل کردیم، لازم است تا کمی به صنعت نوین بیمه بپردازیم. قاعدتاً امروزه دیگر مثل قدیم خدمات بیمه به شکل سنتی ارائه نمی‌شوند. بلکه تمامی خدمات به‌صورت آنلاین و سبکی مدرن در اختیار مشتریان و بیمه‌شوندگان قرار می‌گیرند. در ادامه قصد داریم تا شما را با چند پلتفرم جهانی در صنعت بیمه آشنا نماییم تا از خدمات نوین این مجموعه‌ها و سازوکار آن‌ها مطلع گردید.

 Lazarus A

شرکت لازاروس به کمک هوش مصنوعی می‌تواند آزمایش‌هایی را انجام دهد که در زمینه سرطان‌هایی نظیر سرطان پوست بسیار کمک‌کننده است. با این فناوری‌های جدید که شرکت لازاروس به آن‌ها دسترسی پیدا کرده ‌است، می‌توان نرخ مرگ‌ومیر این بیماری‌ها را تا حدود ۴ درصد کاهش داد. در حال حاضر نرخ مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری‌های ۴۰ درصد است. علاوه بر این‌ها، هزینه درمان هم تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. واضح است که این استارتاپ خدمت بزرگی به بیمه می‌کند؛ البته نه فقط بیمه بلکه به جان انسان‌ها نیز ارزش و امتداد می‌بخشد.

Relay

ریلی یکی از شرکت‌های معروف در حوزه بیمه است که به شرکت‌های بیمه‌ای یاری می‌رساند تا بتوانند خدمات خود را بهتر ارائه کنند. بسیاری از فرآیندها به کمک این استارتاپ به سادگی انجام می‌پذیرند و در نتیجه تلاش‌های بیهوده در رابطه با بیمه، با این استارتاپ به‌طور کامل حذف خواهند شد. مشتریان هم می‌گویند به کمک ریلی، تجربه خوبی برای بهره‌برداری از بیمه داشته‌اند.

Halos

شرکت هالوس مدت کوتاهی است که راه‌اندازی شده تا در زمینه سیاست‌گذاری در عرصه بیمه کمک کند. شرکت‌هایی که از فناوری‌های موجود در شرکت هالوس بهره می‌گیرند، تجربه بهتری در زمینه بیمه دارند. برای مثال یکی از محصولات آن‌ها، نرم‌افزاری به نام دابی است که به مالکان خانه کمک می‌کند در صورت نیاز درخواست خود را به شرکت بیمه ارسال کنند.

Spot

یکی از بلندپروازترین استارتاپ‌های بیمه، اسپات است که تلاش دارد کانال‌های توزیع جدیدی را برای مشتریان ایجاد نماید. این شرکت با هدف بهبود بخشیدن به سبک زندگی مشتریان، راه‌اندازی شده ‌است. اسپات به افراد کمک می‌کند در مدتی کوتاه خریدهای خود را انجام دهند و ماه به ماه پیگیری‌های لازم را از طریق یک پلتفرم ساده انجام دهند.

Sorcero

دیگر امروزه هوش مصنوعی به امری ضروری در بیمه تبدیل شده ‌است. استارتاپ سورسیرو تلاش دارد به کمک هوش مصنوعی از رابطه بیمه با علوم انسانی آگاهی پیدا نماید. اپلیکیشن‌هایی که در این استارتاپ ساخته شده‌اند در زمینه داده‌های بیمه‌ای بسیار کاربردی هستند. این پلتفرم فوق‌العاده منعطف است و اجازه می‌دهد مشتری همه‌چیز را به‌صورت شخصی‌‌سازی‌شده برای خود پیگیری کند.

 Zesty AI

شرکت زستی بیشترین بهره را از هوش مصنوعی برده تا بتواند صنعت چند تریلیون دلاری بیمه املاک را از بزرگ‌ترین خطرات نجات دهد. این شرکت با مدل‌هایی که در خود ایجاد نموده، تلاش می‌کند بسیاری از فجایع را پیش‌بینی کند و در نتیجه ضررهای ناشی از آن‌ها را به حداقل برساند. بسیاری از شرکت‌های بیمه با زستی همکاری دارند. آن‌ها به کمک این استارتاپ، خطرات را پیش‌بینی می‌کنند و در نتیجه به موقع به مشتریان خود خدمات مورد نیازشان را ارائه می‌نمایند.

Attestive

شرکت اتستیو را عده‌ای از کارآفرینان با همکاری یکدیگر راه‌اندازی کردند تا بستری برای رشد صنعت بیمه فراهم شود. این روزها همه از خطرات ویدیوهای جعلی که با عنوان دیپ‌فیک شناخته می‌شوند، آگاه هستیم. جوامع از این موارد آسیب می‌بینند. استارتاپ اتستیو تلاش دارد چنین آسیب‌هایی را به حداقل برساند. در واقع بازاری که اتستیو هدف گرفته، در زمینه ویدیوها و عکس‌هاست. بررسی هر نوع ادعایی در این زمینه، می‌توان با کمک شرکت اتستیو پیش برود.

Flock

یکی از استارتاپ‌هایی که پیشرفته‌ترین خدمات را در زمینه کاهش ریسک ارائه می‌کند، فلاک است. این استارتاپ در شهر لندن قرار دارد و با پشتیبانی دولت فعالیت می‌نماید. این شرکت همکاری‌هایی هم با شرکت بیمه آلیانز دارد و در سطح بین‌المللی و جهانی با آن همکاری می‌کند. از آن‌جا که این استارتاپ در زمینه پروازها فعالیت دارد، خلبان‌ها می‌توانند از آن به بیشترین میزان بهره‌مند شوند.

Esusu

اسوسو یکی از شرکت‌های فین‌تک است که با سرمایه‌گذاری در حوزه ابزارهای دیجیتالی فعالیت دارد. شرکت اسوسو خدمات خود را در حوزه مالی ارائه می‌کند. این شرکت به‌صورت ویژه در زمینه داده‌های مشتریان تخصص دارد.

Surround

شرکت ساروند محصولات نوآورانه در حوزه بیمه تولید می‌کند و آن‌ها را به مشتریان مدرن خود ارائه می‌کند. مأموریت این شرکت بهره‌گیری از فناوری در حوزه بیمه است. استفاده از فناوری هم با ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود تا همه بتوانند در صورت تمایل از آن بهره‌مند شوند.

تاریخچه بیمه در ایران

حالا که با تاریخچه بیمه در جهان آشنا شدیم، بهتر است که با تاریخچه ورود بیمه به ایران نیز آشنا شویم. اکنون ما تاریخچه صنعت بیمه در جهان را شناختیم. حال بهتر است به تاریخچه این صنعت در ایران نیز بپردازیم. این توضیحات در رابطه با تاریخ بیمه در ایران خواهد بود.

نخستین بار در سال 1270 هجری شمسی، ناصرالدین شاه قاجار امتیاز «تاسیس اداره حمل‌ونقل و سازمان بیمه در ایران» را به فردی روس به نام «لازار پولياکف» واگذار کرد، اما این طرح هرگز اجرایی نشد. اما اگر بخواهیم در مجموع به فعالیت بیمه در ایران بپردازیم باید بگوییم که، فعالیت ابتدایی بیمه‌ای در ایران به سال 1289 باز می‌گردد. در این زمان دو موسسه با نام‌های نادژدا و قفقاز مرکوری که روسی بودند فعالیت خود را در زمینه بیمه در کشور ایران آغاز نمودند. از این تاریخ تا حدود 25 سال بعد، تقریبا 13 شرکت خارجی کار خودشان را در زمینه صنعت بیمه در کشور ما، ایران آغاز نمودند.

تشکیل شدن بیمه ایرانی، سالیان بعد، یعنی در سال 1310 توسط یک شخص ایرانی مطرح شد؛ این شخص، فردی بود با نام دکتر الکساندر آقایان. او سابقه کار و فعالیت در شرکت بیمه روسی نادژدا را نیز در پرونده خود موجود داشت. دکتر آقایان، مدت‌ها بعد نام خود را به علی‌ اکبر داور، وزیر مالیه آن دوران تغییر داد. در سال 1314 اولین شرکت ایرانی بیمه به نام شرکت سهامی بیمه ایران تأسیس گردید. در همین روز بود که آقای علی اکبر داور با یک سخنرانی کوتاهی که در افتتاحیه این شرکت بیمه داشت، منزل مسکونی خودش را بیمه آتش‌سوزی نمود. این بیمه‌نامه به‌عنوان اولین بیمه‌نامه صادره ایرانی شناخته شده است. البته امروزه روز بیمه در 13 آذر ماه می‌باشد. شاید عجیب باشد که در حالی که اولین بیمه‌نامه و اولین شرکت بیمه در 15 آبان ماه سال 1314 ثبت شده‌اند، اما روز بیمه در 13 آذر می‌باشد. دلیل این موضوع این است که در سال 67 در روز 13 آذر، قانون اداره امور شرکت‌های بیمه به تصویب دولت فعلی رسید. ازاین‌رو این روز را به‌عنوان روز بیمه در نظر گرفتند.

در سال 1329 اولین شرکت خصوصی بیمه‌ای ایرانی با نام بیمه شرق در ایران تأسیس شد. بین سال‌های 1329 تا 1343 شمسی، 8 شرکت بیمه‌ای ایرانی خصوصی در کشورمان تأسیس شد و فعالیت این شرکت‌ها، نسبت به بنیادهای خارجی، پررنگ‌تر شد. در سال 1349 مدرسه عالی بیمه تأسیس شد و در سال 1350، قانون تأسیس بیمه مرکزی به تصویب دولت رسید. در همین سال شرکت‌های بیمه‌ای همانند بيمه‌ تهران، بيمه‌ دانا، بيمه‌ حافظ و بيمه‌ ايران و آمريکا با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی تأسیس شد.

در واقع تا انقلاب 1357، علاوه بر شرکت سهامی بیمه ایران، 13 شرکت بیمه خصوصی و 2 نمایندگی خارجی در این صنعت بیمه در کشورمان فعال بودند.

سایت‌های خدمات بیمه ایران به ترتیب از چه زمان شروع به کار کردند؟

حالا که توانستیم خدمات بیمه و تمامی زوایای آن را بررسی نماییم، نیاز داریم تا بدانیم خدمات نوین بیمه در ایران به چه شکل آغاز شده است و در چه مسیری قرار دارد. برای این که بتوانیم این موضوع را به خوبی بررسی نماییم، نیاز داریم تا انواع سایت‌های بیمه در ایران را تک‌به‌تک مورد بررسی قرار دهیم. در اینجا نیز ما سعی کرده‌ایم تا بهترین و محبوب‌ترین سایت‌های خدمات بیمه ایران را به شما معرفی و صفات هر یک را برای شما شرح دهیم تا بتوانید یک انتخاب معقول و مناسب برای دریافت خدمات بیمه‌ای خود داشته باشید.

بیمه بازار

بیمه بازار از سال 1395 فعالیت خودش را آغاز کرده است. در سایت بیمه بازار امکان مقایسه و خرید آنلاین بیمه‌های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌‌سوزی و بیمه عمر وجود دارد. بیمه بازار دارای اپلیکیشن اختصاصی نیز می‌باشد. هم از طریق سایت هم اپلیکیشن می‌توانید خدمات بیمه‌ای خود را دریافت نمایید. همینطور با پرکردن فرم یادآور تمدید بیمه‌نامه که در صفحه اصلی سایت بیمه بازار مشاهده می کنید می‌توانید برای بیمه‌های خود یادآور تعیین کنید تا بیمه خود را در کمترین زمان تمدید نمایید.

قاعدتا بیمه بازار به‌عنوان یک برند برای تهیه انواع بیمه‌نامه به‌صورت آنلاین شناخته شده است. این برند در زمینه سامانه آنلاین ارائه بیمه‌نامه بسیار موفق عمل کرده است. قاعدتا مزایایی دارد که سبب این موفقیت شده‌اند. از دلایل اصلی موفقیت بیمه بازار باید به موارد زیادی اشاره کرد. بیمه بازار دارای مزایای بسیاری می‌باشد. یکی از آن‌ها این است که هر بار که شما به دوست و آشنا بیمه بازار را معرفی نمایید، 70 هزار تومان هدیه دریافت می‌کنید که برای شارژ بعدی بیمه‌نامه خود می‌توانید از آن استفاده نمایید. این مورد به تنهایی یکی از بهترین دلایل برای موفقیت این برند است. در واقع به نوعی تبلیغات برای بیمه بازار محسوب می‌شود.

شرکت‌های بیمه‌ای در بیمه بازار

از مزایای دیگر بیمه بازار یا در واقع همان دلایل موفقیت این برند، می‌توان به طرف قرارداد بودن با تمامی شرکت‌های معتبری چون ایران، آسیا، سرمد، سامان، البرز، پارسیان، پاسارگاد، رازی، دانا، کارآفرین، نوین، سینا، کوثر، همکاری می‌کند و شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده بیمه مورد نظر خود را تهیه کنید. از دیگر مزایای بیمه بازار وجود پشتیبانی 24 ساعته و رایگان است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیمه بازار این است که امکان خرید قسطی را برای تمامی افراد فراهم نموده است؛ شاید یکی از رموز موفقیت این مجموعه همین مورد باشد. مورد دیگر از مزایای بیمه بازار، ارائه بیمه درمان گروهی برای گروه‌های کمتر از 50 نفر است. بسیاری از مراکز برای بیمه درمان گروهی حد نصابی بالای 50 نفر در نظر گرفته‌اند. ازاین‌رو یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت بیمه بازار همین مورد است.

بیمیتو

بیمیتو هم یکی دیگر از سایت‌های خدمات بیمه است. بیمیتو نیز دارای اپلیکیشن اختصاصی است. در سایت یا اپلیکیشن تمامی اطلاعات مورد نیاز خود در مورد انواع بیمه‌ها از جمله موارد تحت پوشش بیمه، قیمت و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه را به‌صورت آنلاین می‌توانید بررسی کنید.

بیمیتو هم مانند دیگر سایت‌های فروش آنلاین بیمه به‌صورت رسمی با تمام شرکت‌ها بیمه دارای قرارداد است و مورد تأیید سازمان بیمه است. در سایت بیمیتو می‌توانید برای خرید آنلاین بیمه‌های عمر، مسافرتی، بیمه بدنه و شخص ثالث، بیمه موتور سیکلت، بیمه آتش‌سوزی، بیمه زلزله، بیمه درمان و تامین اجتماعی و حتی بیمه مسئولیت برای پزشکان اقدام نمایید.

یکی از بهترین ویژگی‌های بیمیتو که در واقع از نقاط قوت آن و از دلایل مهم موفقیت این برند معروف می‌باشد، ارائه مشاوره آنلاین و تخصصی برای خرید بیمه است. این عملکرد توسط کارشناسان مجموعه انجام می‌شود. ازاین‌رو باعث می‌شود تا بیمیتو به‌عنوان یک برند تخصصی و سرشناس در این صنعت شناخته شود. شاید بتوان این مورد را یکی از دلایل موفقیت بیمیتو بیان کرد.

بیمیتو

در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید بیمه‌ شما در همان روز صادر شود لازم است سفارش خود را در روزهای عادی تا ساعت 21 و در روزهای تعطیل تا ساعت 19 نهایی نمایید. سپس خیلی ساده بیمه را درب منزل دریافت می‌کنید. ضمنا اگر کد تخفیف بیمیتو را داشته باشید می‌توانید با یک تخفیف عالی بیمه‌نامه مورد نظر خود را دریافت کنید.

بیمه دات کام

از دیگر سامانه‌های ارائه خدمات بیمه باید به بیمه دات کام اشاره کرد. این مجموعه نیز از سال 1396 کار خود را آغاز نموده است.

از ویژگی‌های بیمه دات کام که در واقع همان دلایل موفقیت برند بیمه دات کام در صنعت بیمه می‌باشند، باید به تضمین پایین‌ترین قیمت انواع بیمه‌نامه‌ها، مشاوره تخصصی و رایگان در خصوص خرید بیمه، ارائه خدمات و تحویل بیمه‌نامه‌ها به تمامی نقاط کشور، پشتیبانی سریع و ارائه اطلاعات دقیق در ارتباط با شرکت‌های بیمه اشاره کرد. این موارد در مجموع سبب شده‌اند تا بیمه دات کام به‌عنوان یک برند سرشناس و موفق در این صنعت تبدیل شود.

یکی از دلایل دیگر که سبب موفقیت برند بیمه دات کام در صنعت بزرگ بیمه گشته است، لازم است به این موضوع اشاره کنیم که در بیمه دات کام شما می‌توانید خدمات بیش از 10 شرکت برتر خدمات بیمه را مقایسه کرده و از هر کدام که مناسب‌تر بود خرید کنید. ضمن این که در این سایت به راهنمای انواع بیمه‌نامه‌ها دسترسی دارید. بیمه دات کام خدمات آنلاین خرید انواع بیمه را از شرکت‌های مطمئن مانند بیمه سینا، ملت و… را ارائه می‌نماید. از همین‌رو توانسته به یک شرکت موفق در صنعت بیمه بدل شود.

بیمه دات کام

از مزایای دیگر بیمه دات کام، پشتیبانی و مشاوره آنلاین برای خرید انواع بیمه‌نامه می‌باشد. ضمنا با داشتن کد تخفیف بیمه دات کام می‌توانید یک خرید به‌صرفه داشته باشید.

ازکی

ازکی هم مانند دیگر سایت‌ها به ارائه خدمات بیمه می‌پردازد. اسم سایت معرف آن است. بیشتر در زمینه بررسی و مقایسه شرکت‌های بیمه عملکرد دارد. در واقع سایت ازکی در حال حاضر اطلاعاتی در ارتباط با قیمت و اعتبار و… به شما می‌دهد. اما امکان خرید بیمه نیز فراهم است. انواع بیمه نیز اعم از شخص ثالث، مسافرتی و… در سایت ارائه می‌گردد.

از خدمات ویژه ازکی می‌توان به ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان مجموعه اشاره کرد. از همین‌رو شاید بتوان همین مورد را به‌عنوان یک دلیل اصلی برای موفقیت برند ازکی معرفی کرد. زیرا توانسته است مشتریان را برای خرید بیمه ترغیب نماید.

ازکی

از دیگر ویژگی‌های مهم سایت ازکی، تنوع روش پرداخت است. سه روش برای پرداخت در نظر گرفته شده. آنلاین، کارت‌به‌کارت و پرداخت در محل. ضمن این که بیمه‌نامه‌ها رایگان برای‌تان ارسال می‌شود. ضمنا با در دست داشتن کد تخفیف ازکی می‌توانید بیمه مورد نظر خود را با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمایید. این موضوع یکی از بهترین دلایل برای مطرح شدن و موفقیت ازکی می‌باشد. زیرا سبب می‌شود تا هر فردی با هر شرایطی بتواند بیمه‌نامه مورد نظر خود را از طریق سایت ازکی تهیه نماید.

بیمه ماهان

از دیگر سایت‌های خرید آنلاین بیمه باید به بیمه ماهان اشاره کرد. این مجموعه در سال 1396 کار خود را آغاز کرده است. شعار این مجموعه خرید بیمه در 5 دقیقه است. این شعار به دلیل کاربری ساده سایت فقط یک شعار نیست بلکه کاملا حقیقت دارد. در واقع این ویژگی یکی از دلایل اصلی موفقیت برند بیمه ماهان است. بیمه ماهان نیز مانند دیگر مجموعه‌ها دارای پشتیبانی آنلاین است تا بتوانید راحت‌تر خرید خود را انجام دهید. ضمنا این مجموعه انواع بیمه‌نامه‌ها اعم از آتش‌سوزی، شخص ثالث و… را ارائه می‌نماید. شما می‌توانید انواع بیمه مهندسی را نیز از سایت بیمه ماهان تهیه کنید. ضمن این که این مجموعه با تمامی شرکت‌های معتبر بیمه قرارداد دارد و بهتر است از این جهت خیال‌تان آسوده باشد. البته تبلیغات گسترده بیمه ماهان نیز یکی دیگر از دلایل اصلی است که به سبب آن، بیمه ماهان به یک برند موفق بیمه در این زمینه بدل گشته است.

بیتمه

بیتمه یکی دیگر از سامانه‌های خرید آنلاین بیمه است. بیتمه انواع بیمه‌نامه را ارائه می‌نماید حتی بیمه حیوانات. حتی قرار است به زودی بیمه لوازم الکترونیکی گران‌قیمت را نیز به خدماتش اضافه نماید. همین ارائه چنین بیمه‌های کمیاب و نادری، یک ویژگی منحصربه‌فرد و یک دلیل اصلی برای موفقیت برند بیتمه در صنعت بزرگ بیمه می‌باشد. تمامی مراحل استعلام تا صدور بیمه زیر نظر بیمه مرکزی ایران انجام می‌شود. راهنمای خرید انواع بیمه‌نامه نیز در بیتمه موجود است. برای اطلاعات بیشتر از آن استفاده نمایید.

اما از دیگر دلایل مهم موفقیت برند بیتمه لازم است به این موارد اشاره نمود. ارسال رایگان انواع بیمه‌نامه، ارسال در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ضمانت پرداخت خسارت بیمه‌نامه برای اولین بار در ایران، صدور بیمه‌نامه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیتمه می‌باشد. در واقع هر کدام از این ویژگی‌ها به تنهایی می‌توانند دلیل موفقیت یک برند باشند، چه برسد به این که در مجموع کنار یکدیگر جمع شده‌اند.

بیمه تایم

یکی دیگر از سامانه‌های خرید آنلاین بیمه، بیمه تایم است. شما در سایت بیمه تایم می‌توانید تمامی بیمه‌نامه‌های خود را مدیریت کنید و از زمان اتمام آن‌ها، اقساط حق بیمه و تاریخ سررسید بیمه‌نامه‌های خود مطلع گردید. شاید همین موضوع به تنهایی بتواند یک دلیل بسیار عالی برای موفقیت برند بیمه تایم در صنعت بیمه باشد. درست مانند دیگر سامانه‌های معرفی شده، بیمه تایم نیز دارای پشتیبانی و مشاوره تخصصی آنلاین است. بیمه تایم با تمامی شرکت‌های دولتی بیمه قرارداد دارد. شما نیز می‌توانید در اسرع وقت از میان انواع بیمه‌نامه، محصول مورد نظر خود را یافته و تهیه نمایید؛ به ویژه برای خرید بیمه بدنه و شخص ثالث.

البته در این جا موضوع دیگری را هم باید در نظر گرفت. زیرا اسم بیمه تایم، مانند دیگر برندهای معرفی شده به آن اندازه که نیاز است شناخته نشده است. ازاین‌رو قاعدتا دارای مواردی بوده که نقاط ضعف مجموعه به‌حساب می‌آمده است. از اصلی‌ترین این نقاط ضعف‌ها باید به عدم تبلیغات مناسب در میان رقبا اشاره نمود. در واقع همین سهل‌انگاری در این بازار پررونق سبب شده تا این برند آن‌طور که باید و شاید در صنعت بیمه موفق عمل نکند.

بیمه تایم

بیمیلاین

درست مانند دیگر سامانه‌ها، بیمیلاین نیز در حیطه خرید آنلاین بیمه فعالیت دارد. از سال 1397 شروع به کار کرده است. تمامی انواع بیمه‌نامه در بیمیلاین یافت می‌شود. اما ویژگی منحصربه‌فرد آن این است که بخشی با عنوان ارزیابی خسارت در بیمیلاین وجود دارد. در این بخش می‌توانید خسارت وارده را نیز محاسبه نمایید. شاید بتوان همین ویژگی را به‌عنوان یکی از دلایل اصلی موفقیت و مطرح شدن بیمیلاین در نظر گرفت. ضمنا بیمیلاین پشتیبانی 24 ساعته آنلاین نیز دارد.

بیمه کلیک

شاید بتوان به بیمه کلیک، عنوان جدیدترین سامانه خدمات آنلاین بیمه را داد. این مجموعه نیز مانند دیگر سامانه‌ها تمامی خدمات بیمه را پوشش می‌دهد. انواع بیمه‌نامه در بیمه کلیک یافت می‌شود. بیمه کلیک دارای وبلاگ با مجموعه‌ای از مطالب مرتبط نیز می‌باشد. مشتریان بیمه کلیک معمولا از این مجموعه‌ها هستند: راه و مسکن، شرکت مهریزان، وزارت کار، سازمان مالیات، سازمان راهداری، شرکت هانی، مسافربری رجا، وزارت صنعت و معدن، وزارت بازرگانی، شرکت مادر، قوه قضائیه، جهاد کشاورزی، مبارزه با مواد مخدر، کاسپین و… .

اما بیمه کلیک هنوز خیلی خوب در این صنعت جا نیفتاده است. شاید از دلایل اصلی که در آینده نزدیک می‌تواند به شکست بیمه کلیک در صنعت بیمه منجر شود باید به عدم تبلیغات مناسب اشاره کرد. از سویی دیگر یکی دیگر از دلایل مهم شکست برند بیمه کلیک، نبود یک ویژگی منحصربه‌فرد و خاص در کل مجموعه است. شاید اگر بیمه کلیک نسبت به رقبای خود، یک ویژگی خاص در نظر می‌گرفت، در این زمینه بهتر عمل می‌نمود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *