2

معرفی بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور + مقایسه و بررسی

معرفی بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور

هر کسی که اولین تفلن همراه خود را می‌خرد، طبیعتاً به یک سیم کارت دائمی یا اعتباری نیاز خواهد داشت. اما چه سیم کارتی و از چه شرکتی باید آن را انتخاب کند؟

جواب سؤال اول بستگی به تلفن همراه، سیم کارت‌های موجود و توان مالی فرد بستگی دارد. نوع سیم کارت می‌تواند اعتباری و یا دائمی باشد. اما در جواب سؤال دوم باید به نکات و شرایط مختلقی توجه نمود.

در این نوشته به بررسی نکات مهم در تعیین بهترین اپراتورهای تلفن همراه در ایران خواهیم پرداخت. همچنین با مقایسه شرایط و تعرفه‌های ارائه خدمات آنها، این امکان را برای شما فراهم می‌کنیم تا مناسب‌ترین سیم کارت را خریداری کنید.

چگونه بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور را انتخاب کنیم؟

پیش از هر چیز باید ببینیم چه ملاک و معیارهایی در انتخاب سیم کارت مناسب نقش تعیین کننده‌ای دارند. در این مقاله به طور خلاصه به معرفی و توضیح 9 مورد معیارهای انتخاب بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور خواهیم پرداخت.

1.        پوشش‌دهی منطقه‌ای

اولین و مهم‌ترین ملاک پوشش‌دهی استانی، شهری و منطقه‌ای است. دلیل اهمیت آن این است که اگر در منطقه شما، اپراتوری دارای آنتن‌های مخابراتی نباشید، هر چقدر هم که خدمات عالی و مناسبی داشته باشید، شما قادر به دریافت آن خدمات نخواهید بود.

2.        کیفیت تماس

دومین نکته‌ی مهم در انتخاب سیم کارت مناسب برای شما، کیفیت مکالمه آن است. به این ترتیب که صدای کسی که در حال مکالمه و تماس با او هستید را بتوانید به طور واضح بشنوید. علاوه بر این بودن نویز در صدای مخاطب شما و قطع و وصل شدن تماس، سبب ناراحتی شما خواهد شد و امکان دارد دیگر از آن اپراتور استفاده نکنید.

3.        سرعت و کیفیت اینترنت

در حال حاظر و در دوره‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیشتر کارها به صورت اینترنتی انجام می‌شود، کیفیت و سرعت اینترنت یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب اپراتور گوشی همراه مناسب است.

کیفیت به معنی لود شدن صفحات وب به طور سریع، نداشتن قطعی و کیفیت بالا در تماس‌های تصویری و صوتی (از طریق برنامه‌هایی همچون Skype، Whatsapp، Google Dou و…)، پینگ کم در بازی‌های آنلاین و دانلود سریع است.

سرعت بالا در مناطق تحت پوشش نیز یکی دیگر از ملاک‌های مهم در انتخاب سیم کارت مطلوبمان است.

4.        تعرفه‌های تماس و اینترنت

در سال‌های اخیر و با رکود اقتصادی گسترده در کشور، متأسفانه توان خرید هموطنان عزیز در کشور ایران بسیار پایین آمده است. علاوه بر این با گسترده شدن دنیای تکنولوژی و وابسته شدن زندگی روزمره به دنیای اینترنت، استفاده از شبکه سراسری اینترنت یک امر بدیهی است.

بنابراین قیمت و تعرفه‌های مختلف اینترنت و مکالمه از طریق تلفن همراه، از مهم‌ترین نکاتی است که توصیه می‌شود هنگام خرید سیم کارت در نظر بگیرید.

5.        قیمت سیم کارت جدید

قیمت و شرایط فروش سیم کارت‌های تلفن همراه برای هر اپراتور یا شرکت متفاوت است. به طور مثال برخی دارای شرایط فروش ویژه برای گروه سنی یا جمعیتی خاص هستند و یا در شرایط و ایام مختلف، فروش ویژه دارند. همچنین امکان خرید اقساطی می‌تواند یک امتیاز خوب برای یک اپراتور طلقی شود.

پس به این نکته نیز باید توجه کرد که هنگام خرید سیم کارت، کدام اپراتور همراه دارای شرایط و قیمت فروش مناسب‌تری است.

6.        امکانات و خدمات شبکه اینترنت پرسرعت (مودم، VoLTE و…)

با پیشرفت روز افزون دنیای علم و فناوری، امکانات و خدمات جدیدتری وارد بازار می‌شود. از این امکانات می‌توان به مودم‌های اینترنت همراه، فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (VoLTE) و… اشاره کرد.

این فناوری‌های نوین در جهت استفاده راحت‌تر از خدمات موجود می‌تواند یکی از مزیت‌های اپراتورهای همراه به حساب بیاید.

7.        جشنواره، تخفیف و باشگاه مشتریان

طعم شیرین گرفتن تخفیف هنگام خرید یک محصول را همه‌ی ما چشیده‌ایم. این تجربه خوب در خریدن بسته‌ی اینترنت، مکالمه و یا ترکیبی نیز می‌تواند تکرار شود.

بسیاری از اپراتورهای کشور نیز دارای تخفیفات ویژه، گرفتن امتیاز در باشگاه مشتریان و جشنواره‌های ویژه فروش سیم کارت و بسته‌های اینترنت نیز هستند؛ هنگام خرید سیم کارت جدید نیز این خدمات قابل ارائه بوده و یکی دیگر از معیارهای ما برای انتخاب بهترین اپراتورهای سیم کارت‌های همراه هستند.

8.        نرم‌افزار تلفن همراه

فک نمی‌کنم اپراتور همراهی باشد که دارای اپلیکیشن موبایل هوشمند نباشد. اما این نکته را باید در نظر گرفت که ارائه خدمات و امکانات اپراتورها در نرم‌افزارهایشان به چه صورت است و آیا استفاده از این اپلیکیشن‌ها آسان است؟ آیا آنها رابط کاربری زیبا و روان دارند؟ بنابراین هشتمین معیار ما در بررسی اپراتورهای برتر، امکانات و راحتی استفاده از نرم‌افزارهای گوشی هوشمند آنها خواهد بود.

9.        پشتیبانی و خدمات پس از فروش

آخرین ملاکی که مورد بررسی قرار خواهیم داد، کیفیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. به طور مثال زمانی که شما مشکلی در استفاده از خدمات اپراتورهای همراه دارید، پاسخگویی در کمترین زمان امری مهم و بدیهی طلقی می‌شود.

علاوه بر این، کیفیت خدمت‌رسانی پس از خرید سیم کارت نیز حائز اهمیت خواهد بود. مثلاً نیاز داشتن به مراجعه به دفاتر اپراتورهای همراه برای انجام کارهای مربوطه یا امکان انجام آنها به صورت غیر حضوری از مصداق‌های خدمات پس از فروش سیم کارت می‌باشد.

معرفی بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور

حال و پس از بررسی معیارهای انتخاب برترین اپراتورهای تلفن همراه، به معرفی بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور خواهیم پرداخت و ویژگی‌های بارز آنها را برای شما عزیزان خواهیم شمرد.

همراه اول

معرفی بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور - همراه اول

شرکت ارتباطات سیار همراه اول یا به اختصار IR-MCIف فعالیت خود را در سال 1373 در شهر تهران با مسئولیت امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران آغاز کرد.

امروزه این اپراتور با نام شرکت ارتباطات سیار ایران، در حدود 68.5 میلیون مشترک دارد و در 1245 شهر و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور دارای خدمات است. این توان در سرویس‌دهی، همراه اول را به محبوب‌ترین اپراتور کشور تبدیل کرده است.

خدمات و سرویس‌های ویژه اپراتور همراه اول اینترنت نسل 3، 4، 4.5، وای فای اول، سامانه خدمات آنلاین همراه من، باشگاه فیروزه‌ای، سیم کارت کودک، سیم کارت دانشجو، انتقال و انتظار مكالمه، مکالمه گروهی، سرویس FDN، محدودیت مکالمه، اتصال به نمابر و دیتا، پیام کوتاه، پیام صوتی، تماس بان، پرداخت همراه و سرویس رومینگ بین‌الملل می‌باشند. برای دریافت کدهای تخفیف همراه اول با ما همراه باشید.

نکات مثبت همراه اول

·          پوشش‌دهی به بسیاری از نقاط کشور

·          سرعت اینترنت بالا و ارائه خدمات تا نسل 4.5G

·          قیمت مناسب بسته‌های مکالمه، اینترنت و پیامک

·          بسته‌های همراهی (مناسب‌ترین قیمت)

·          ارائه سیم کارت‌های دانشجویی، بانوان و… (مخصوص اقشار مختلف جامعه)

·          ارائه سرویس VoLTE

·          دارای بیش از 50 درصد از مشترکین تلفن همراه کشور ( با توجه به تعرفه پایین‌تر درون شبکه)

نکات منفی همراه اول

·          نوسان بالای سرعت اینترنت در زمان‌های خاص

ایرانسل

بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور - ایرانسل

دومین اپراتور محبوب در ایران فعالیت خود را با نام ایرانسل در سال 1384 آغاز کرد. ایرانسل به عنوان اولین ارائه دهنده سرویس دیتا، همیشه در زمینه اینترنت پرسرعت همراه پیشگام بوده است. همچنین ایرانسل از اولین اپراتورهایی است که اینترنت نسل 5 (5G) را در ایران آزمایش کرده است.

ایرانسل در مناطق جاده‌ای و ریلی کشور عملکر خیلی خوبی دارد و به عنوان پیشرو در خدمات اینترنت همراه، برای کسانی که نیاز به اینترنت سریع دارند، گزینه2ی مناسبی به شمار می‌آید. برای دریافت کدهای تخفیف ایرانسل کلیک کنید.

نکات مثبت ایرانسل

·          سرعت بالای اینترنت

·          ارائه خدمات VoLTE (Voice over LTE)

·          پوشش‌دهی بالای اینترنت در کشور

نکات منفی ایرانسل

·          مشکل در آنتن‌دهی در برخی نقاط

·          قیمت بالای برخی از بسته‌های اینترنتی

شاتل موبایل

شاتل موبایل

از شرکت‌هایی که به تازگی فعالیت خود را در زمینه اپراتور تلفن‌های همراه آغاز کرده‌اند، می‌توان به شاتل موبایل اشاره کرد. شاتل موبایل در شهریور 1396 به‌عنوان نخستین اپراتور مجازی نوع اول تلفن همراه کشور (Full MVNO) شروع به کار کرد.

اپراتور شاتل موبایل با نام شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل، زیر مجموعه شرکت ارائه خدمات اینترنتی خانگی شاتل می‌باشد و با ترمز بر روی شبکه‌های تلفن همراه 3G، 4G و 4.5G به گسترش و رشد خود ادامه می‌دهد. برای دریافت کدهای تخفیف شاتل موبایل کلیک کنید.

نکات مثبت شاتل موبایل

·          تمرکز بر اینترنت پر سرعت موبایل

·          پوشش‌دهی مناطق کشور

نکات منفی شاتل موبایل

·          نداشتن سرویس مکالمه بر بستر شبکه نسل 4 (VoLTE)

·          تنوع خدمات کمتر نسبت به دو اپراتور اصلی

رایتل

رایتل

رایتل فعالیت خود را به عنوان اپراتور سوم کشور در سال 1389 شروع کرد. این شرکت با داشتن تجربه سه ساله در حوزه فناوری کارت‌های هوشمند، پورتال‌های سازمانی، خدمات انتقال داده‌ها و تأمين و تهيه سخت‌افزار (قبل از 1389)، توانست جایگاه خوبی در بین مردم ایران پیدا کند. تمرکز اصلی رایتل در ابتدای کار خود بر روی شبکه اینترنت و تماس 3G بود؛ اما این اپراتور تا زمان حال پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه داشته و هم اکنون خدمات شبکه تلفن همراه را در بستر 4G و در برخی نقاط به صورت 4.5G ارائه می‌کند. برای دریافت کدهای تخفیف رایتل با ما همراه باشید.

نکات مثبت رایتل

·         

نکات منفی رایتل

·          پوشش‌دهی و آنتن‌دهی کمتر از دو اپراتور اصلی دیگر

سامانتل

سامانتل

شرکت کیش سل پارس پس از ده سال فعالیت در زمینه‌های ارتباطات، فناوری اطلاعات، برق و مخابرات، در سال 1395 اولین پروانه نوع اول ارتباطات همراه را اخذ و در سال 1396 با نام تجاری سامانتل، سیم کارت‌های دائمی و اعتباری خود را به بازار عرضه کرد.

از خدمات و محصولات این اپراتور می‌توان به سیم کارت‌های دائمی، اعتباری، سازمانی MVPN و APN، سرویس های Voice بر بستر LTE، WiFi و… اشاره نمود. برای ردیافت کدهای تخفیف سامانتل کلیک کنید.

نکات مثبت سامانتل

·          ارائه پیش شماره‌های رند 099999 ویژه سیم کارت‌های دائمی

·          ارایه‌ی پیش شماره‌های رند 099998 ویژه سیم کارت‌های اعتباری

·          ارائه خدمات کیف پول الکترونیکی

نکات منفی سامانتل

·         

سخن آخر

برای من شخصاً انتخاب اپراتور همراه شاید کار کمی مشکلی باشد؛ ولی پس از نوشتن این مقاله تصمیم خود را توانستم بگیرم و سیم کارت مناسب خودم را انتخاب کنم.

مطمئن هستم شما هم پس از خواندن این مقاله می‌توانید این کار را انجام دهید (احتمالاً انجام داده‌اید) و دیگر نیازی به جستجوی در اینترنت و پرسجو برای خرید بهترین سیم کارت تلفن همراه خود ندارید.

منتظر نظرات سازنده شما درباره این نوشته هستیم😊.

جدول مقایسه بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور

معرفی بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور + مقایسه و بررسی

سوالات متداول

معیارهای انتخاب بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور چیست؟

پوشش‌دهی منطقه‌ای - کیفیت تماس - سرعت و کیفیت اینترنت - تعرفه‌های تماس و اینترنت - قیمت سیم کارت جدید - امکانات و خدمات شبکه اینترنت پرسرعت (مودم، VoLTE و…) - جشنواره، تخفیف و باشگاه مشتریان - نرم‌افزار تلفن همراه - پشتیبانی و خدمات پس از فروش

بهترین اپراتورهای تلفن همراه کشور کدام‌ها هستن؟

همراه اول - ایرانسل - شاتل موبایل - رایتل - سامانتل

نظرات کاربران

Average
5 Based On 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. seyed گفت:

    تالیا رو هم اضافه کنید

  2. چنگیز گفت:

    رایتل بهتره .. مکالمه بدون اعتبار با پشتیبانی داره
    *226 مربع ، بسته نامحدود 7 روزه بدون ساعت خاص 50 هزار. تومان .
    اینترنت 1 ماهه 5 گیگابایت 5 هزار. تومان ، مخصوص سرور های داخلی .
    مصرف آزاد هر 1 گیگابایت 3 هزار و 900 تومن .
    مکالمه داخل شبکه هر 1000 تومن 1 ساعت .
    برون شبکه هر 1000 تومان 12 دقیقه .
    پیامک هر 1000 تومن 100 تا .