0

تاریخچه سایت‌های رزرو هواپیما و هتل

تاریخچه سایت‌های رزرو هواپیما و هتل

تاریخچه سایت‌های رزرو هواپیما و هتل و سیر روند تکامل آن‌ها

همه ما می‌دانیم که شرایط امروزه در جوامع یک‌شکل است. در واقع دنیا به‌سوی دیجیتال شدن هر روز سریع‌تر از دیروز در حال حرکت است. شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که اگر به اینترنت و دنیای دیجیتال دسترسی نداشته باشید، آن هم فقط برای مدتی کوتاه، احساس خواهید کرد که از تمامی دنیا عقب مانده‌اید. امروزه تمامی افراد در تمامی جوامع، اکثر نیازهای خود را از طریق اینترنت برآورده می‌نمایند. از خرید تمامی مایحتاج روزانه گرفته تا رزرو انواع بلیط قطار و هواپیما و هتل. تمامی این موارد را می‌توان خیلی ساده به‌صورت آنلاین تهیه نمود. در ادامه قصد داریم تا شما را با شماری از سایت‌های رزرو بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل در ایران و جهان آشنا نماییم تا شما نیز با این مجموعه‌ها، سیر تکاملی آن‌ها، علل موفقیت و شکست هر یک و موارد دیگر آشنایی بیابید تا بتوانید برای برنامه‌ریزی برای سفر‌های خود بهترین تصمیم را بگیرید.

تاریخچه سایت‌های رزرو هواپیما و هتل در جهان

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز خدمت شما عرض کردیم، با ماشینی‌شدن و یا در واقع دیجیتال شدن دنیای امروزی، ما در شرایطی قرار گرفتیم که با هر کسب‌و‌کار و شرایطی نیاز داریم تا به این مسیر بپیوندیم. سایت‌های رزرو هواپیما و هتل نیز دقیقاً برحسب همین نیاز به وجود آمده و روزبه‌روز برای پیشرفت و بهترشدن تلاش می‌نمایند. شاید برای شما سؤال باشد که تاریخچه شروع به کار سایت‌های رزرو هواپیما و هتل به چه زمانی بازمی‌گردد؟ پاسخ این سؤال شاید دقیق نباشد، اما واضح است.

دقیقاً به زمانی باز می‌گردد که بشر در طول دوران سعی نمود تا نیازهای خود را به‌جای اینکه به‌صورت حضوری برطرف نماید، به‌صورت آنلاین برآورده سازد. به همین سادگی تمامی کسب‌وکارها به‌سوی آنلاین شدن پیش رفتند. با همه‌گیری کرونا و افزایش حجم ترافیک در تمامی شهرها این نیاز بیشتر از قبل در میان مردم نمایان شد. ازاین‌رو بسیاری از کسب‌وکارها در بازه زمانی اخیر برای اینکه بتوانند به‌سوی آنلاین شدن پیش بروند تلاش بیشتری نمودند.

در واقع ارتباط مستقیمی میان نیاز افراد برای استفاده از سایت‌های آنلاین و به‌وجودآمدن چنین فضاهایی وجود دارد. افراد امروزه ترجیح می‌‌دهند تا به‌جای تلف کردن وقت خود در میان ماشین‌ها و انسان‌ها در فضای ترافیک شهری، وقتی در منزل یا محل کار خود در حال انجام‌دادن کارهای روزمره یا نوشیدن یک فنجان چای هستند، بتوانند کارهایی از قبیل تهیه ملزومات سفر مانند رزرو بلیط هواپیما و هتل را به‌صورت آنلاین از طریق سایت‌های معتبر انجام دهند. ازاین‌رو در ایران و جهان سایت‌های بسیاری به وجود آمده‌اند که خدمات رزرو بلیط هواپیما و هتل را به‌صورت آنلاین در اختیار کاربران خود می‌گذارند تا از این موهبت بهره‌مند گردند.

اولین سایت رزرو هواپیما و هتل در جهان

همگی ما تعداد زیادی از سایت‌ها را می‌شناسیم که در جهان مشغول به فعالیت در زمینه رزرو بلیط هواپیما و هتل یا اقامتگاه هستند. بسیاری از این سایت‌ها با یکدیگر رقیب نیز هستند. اما اینکه چه کسی اولین‌بار در این زمینه شروع به فعالیت نمود، شاید به طور دقیق مشخص نباشد. اما با بررسی چند عدد از سایت‌هایی که در سطح جهانی اقدام به ارائه خدمات در زمینه رزرو بلیط هواپیما و هتل می‌نمایند، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که کدام یک بهترین یا اولین بوده‌اند.

در خرید بلیط هواپیما همواره چهار عامل اصلی دخالت دارند. این عوامل عبارت‌اند از شرکت هواپیمایی، هزینه بلیط، کلاس پرواز و زمان پرواز که در واقع نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را برای مشتریان بر عهده دارد. بر همین اساس در ادامه به معرفی پرمخاطب‌ترین سایت‌هایی که بهترین اطلاعات را به‌منظور انتخاب بلیط هواپیما با بهترین شرایط در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌پردازیم. این نکته را همواره در نظر داشته باشید که هیچ‌یک از این سایت‌ها به طور مداوم پایین‌ترین قیمت‌ها را ارائه نمی‌نماید. پس بهتر است، پیش از انتخاب و اقدام به خرید به سایت‌های مختلفی که در ادامه معرفی می‌گردد مراجعه نموده و بهترین پرواز را با مناسب‌ترین قیمت و شرایط بیابید. البته باید در نظر داشته باشید، کدام یک از سایت‌ها علاوه بر ارائه خدمات در زمینه رزرو بلیط هواپیما، خدمات رزرو هتل را نیز ارائه می‌نمایند.

برای خرید بلیط هواپیما از بین سایت‌های معرفی شده و دیگر سایت‌های خارجی کافی است پس از انتخاب جهت خرید و پرداخت هزینه با انتخاب یکی از دو روش تهیه مسترکارت و یا پرداخت از طریق سایت‌های واسط اقدام نمایید. برخی مجموعه‌ها هستند که برای شما امکاناتی را فراهم می‌نمایند تا بتوانید به‌صورت مستقیم از این سایت‌ها خرید نمایید. زیرا همان‌گونه که می‌دانید ما در کشورمان، ایران تحریم هستیم و از بسیاری از امکانات سایت‌های معتبر جهانی محروم مانده‌ایم. این سایت‌های واسط در واقع به چند طریق نیاز شما را برآورده می‌نمایند. در وهله اول امکان تهیه مسترکارت و همچنین استفاده از خدمات پرداخت توسط سایت امکان خریدی مطمئن و آسان را برای شما فراهم نموده است. جهت پرداخت مستقیم می‌توانید به منوی خدمات خرید بلیط هواپیما خارجی مراجعه نمایید تا بتوانید انواعی از بلیط‌های پروازهای متنوع را بر‌اساس شرایط و نیاز خود بیابید و به‌صورت آنلاین رزرو نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت‌های خارجی خرید بلیط هواپیما

اولین سایت رزرو هواپیما و هتل

در ادامه برای شما چند نمونه از سایت‌های خارجی را معرفی خواهیم نمود. در این سایت‌ها شما می‌توانید انواع بلیط هواپیما و هتل را رزرو کرده و یک سفر بی‌نظیر و رؤیایی را در پیشرو داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

Booking

یکی از اولین‌ها یا شاید بهتر است بگوییم مطرح‌ترین سایت‌های فعال در زمینه رزرو بلیط هواپیما و هتل سایت بوکینگ است. مطمئناً همگی حتی برای یک‌بار هم که شده نام سایت بوکینگ را شنیده‌ایم. در سایت بوکینگ انواع هتل از سراسر جهان را می‌توانید بیابید و امکانات مرتبط با آن‌ها نیز جزءبه‌جزء و بسیار دقیق ببینید. تصاویر مرتبط با هر هتل نیز در سایت بوکینگ موجود است. می‌توانید از نظرات دیگر کاربران نیز استفاده کنید و انتخاب بهتری برای رزرو هتل خود بگیرید. زیرا کاربران توضیحات دقیقی برای دیگران ارائه داده‌اند.

در واقع شما از طریق این سایت می‌توانید یک تور کامل را خریداری کنید و به سفر موردنظر خود بروید و از آن نهایت لذت را ببرید. سرعت سایت و خدمات آن نیز به نوبه خود بی‌نظیر است. در بعضی مواقع تخفیفات بسیار مناسبی نیز ویژه مشتریان خود ارائه می‌نماید که خالی‌ازلطف نیست.

Cheapoair

از اصلی‌ترین خدماتی که در سایت چیپو ایر ارائه می‌گردد، باید به عرضه بلیط هواپیما اشاره نمود. کافی است فرودگاه مبدأ و مقصد و ضمناً تاریخ رفت‌وبرگشت خود را در صفحه اول و در بخش Flight وارد نمایید. پس از آن لیست کاملی از پروازها با ایرلاین‌های مختلف و اطلاعات دقیق پرواز در اختیار شما قرار می‌گیرد. در واقع شاید بتوان گفت که سریع‌ترین راه را برای مقایسه و بوک کردن از میان ۴۵۰ پرواز ارزان‌قیمت هواپیمایی ارائه می‌دهد. در واقع اصلاً این شعار اصلی چیپو ایر است.

در نظر داشته باشید که گاهی قیمت‌های اولیه با قیمت‌های نهایی محاسبه شده در سایت متفاوت است (برای هر خدمت میزان قیمتی در نظر گرفته می‌شود). پس از تکمیل اطلاعات فردی می‌توانید شماره صندلی خود را نیز انتخاب نمایید؛ اما در نظر داشته باشید که این خدمت نیز هزینه‌ای در برخواهد داشت.

Skyscanner

سایت Skyscanner یکی از شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های خرید بلیط در بین مسافران جهان است. سایت اسکای اسکنر، علاوه بر اینکه امکان یافتن ارزان‌ترین بلیط‌ها را در ایرلاین‌های مختلف برای کاربران فراهم نموده است، خدمات دیگری همچون رزرو هتل، اجاره ماشین و… به ۳۰ زبان مختلف ویژه مشتریان خود ارائه می‌دهد. اما موضوع اینجاست که متأسفانه این سایت به‌صورت مستقیم فروش ندارد، شما می‌توانید پس از یافتن ارزان‌ترین و مناسب‌ترین پرواز از طریق سایت به صفحه اصلی شرکت هواپیمایی یا هتل موردنظر خود هدایت شوید و از آن طریق پرواز یا هتل خود را رزرو نمایید. البته این موضوع می‌تواند به نوبه خود بسیار مناسب باشد. زیرا شاید بتوانید از طریق سایت‌های اختصاصی شرکت‌های هواپیمایی یا هتل تخفیف بیشتری دریافت کنید.

Momondo

یک سایت با ماهیت metasearch است. در واقع بهتر است این‌گونه توضیح بدهیم که موموندو از دیگر موتورهای جستجو نیز برای یافتن بهترین نتیجه استفاده می‌کند. یکی از مناسب‌ترین سایت‌ها برای ردیابی و انتخاب بهترین قیمت‌ها همین سایت موموندو است.

 Travelocity

این سایت علاوه بر اینکه امکان خرید بلیط هواپیما را برای کاربران خود فراهم نموده است، خدمات دیگری همچون رزرو هتل، رزرو پرواز و هتل، اجاره ماشین، کروز و… را ارائه می‌نماید. Travelocity پس از هر خرید یک کوپن تخفیف هواپیما یا هتل (بسته به نوع خریدی که شما داشته‌اید) را ویژه برای شما به‌صورت اختصاصی ارائه می‌نماید. امکان لغو رایگان پروازها (در اکثر خطوط هوایی) تا ۲۴ ساعت پس از رزرو از جمله مزایای این سایت به شمار می‌رود. البته در هنگام دریافت خدمات در این سایت در نظر داشته باشید که در برخی موارد هزینه رزرو از شما دریافت می‌شود.

Google Flights

گوگل فلایتز در واقع یک موتور جستجو است تا شما بتوانید از طریق آن پرواز مناسب خود را بیابید. هنگامی که از طریق گوگل فلایتز پرواز مناسب را یافتید، شما را به شرکت هواپیمایی یا سایت‌های مرتبط هدایت می‌نماید. Google Flights در مجموع امکان ردیابی قیمت‌ها را در طول زمان با نمودارهای قیمت و یا ارسال ایمیل در مدت‌زمان کاهش یا افزایش قیمت‌ها برای شما فراهم می‌نماید. یک موتور جستجوی قابل‌اعتماد و مفید.

Google Flights

Hopper

Hopper در واقع یک اپلیکیشن است و در مجموع این امکان را برای شما فراهم می‌نماید تا مناسب‌ترین زمان را برای خرید بلیط پیش‌بینی نمایید. طراحان این اپلیکیشن اعلام کرده‌اند که با استفاده از این اپلیکیشن تا ۴۰% در هزینه پرواز خود صرفه‌جویی خواهید داشت.

این اپلیکیشن با محیط کاربری بسیار ساده‌ای که دارد این امکان را برای شما فراهم می‌نماید تا با مشاهده و بررسی لیست قیمت‌ها بتوانید برای یک سفر مشخص یا در طول یک ماه برنامه‌ریزی مناسب انجام دهید. اما مجموعه هوپر دارای ایراداتی نیز است. از جمله معایب Hopper می‌توان به عدم امکان جستجو بر روی دسکتاپ و گزینه‌های محدود فیلتر اشاره نمود.

Hopper

اولین سایت رزرو هواپیما و هتل در دنیا

ما پیش‌تر دررابطه‌با این سایت با شما صحبت کرده‌ایم و شاید به طور مناسب برایتان معرفی شده است. سایت Travelocity اولین سایتی است که دررابطه‌با رزرو هواپیما و هتل در دنیا راه‌اندازی شده است. این سایت در سال ۱۹۹۶، تأسیس شده است. از آن زمان تا به امروز نیز در زمینه رزرو انواع بلیط هواپیما و هتل به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌نماید.

تاریخچه سایت‌های رزرو هواپیما و هتل در ایران

شاید اگر بخواهیم تاریخچه سایت‌های رزرو هواپیما و هتل را در کشورمان ایران بررسی نماییم، به سالیان دور باز نگردیم. زیرا چند دهه بیشتر نیست که دسترسی به اینترنت برای ایرانیان فراهم شده است. از سوی دیگر تا همین چند سال پیش هنوز فرهنگ خرید یا رزرو مایحتاج به‌صورت آنلاین در ایران وجود نداشت. اما در چند سال اخیر به دلیل افزایش ترافیک‌های شهری و پاندمی بیماری کرونا و موارد دیگر، تمایل افراد به خرید آنلاین بسیار افزایش‌یافته است. زیرا از اتلاف وقت جلوگیری نموده و حتی تصمیم‌گیری را برای افراد ساده‌تر می‌نماید.

در رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل افراد می‌توانند با صرف مقدار زمان دلخواه، تصمیم نهایی خود را بگیرند. اما اگر بخواهید این عملکرد را به‌صورت حضوری انجام دهید قاعدتاً برایتان مشکل خواهد بود؛ بنابراین تمایل افراد در سالیان اخیر برای خرید آنلاین و رزرو هواپیما و هتل به‌صورت آنلاین بسیار افزایش‌یافته است. در طی این سال‌ها نیز یک‌به‌یک سایت‌های متعددی در زمینه رزرو بلیط هواپیما و هتل و حتی اقامتگاه هم برای داخل کشور و هم برای خارج از کشور ایجاد شده است. البته که قطعاً به‌صورت متمادی در حال پیشرفت هستند.

در ادامه به بررسی هر یک از این سایت‌ها و مزایای و معایب هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت. حتی دلایل پیشرفت و موفقیت و دلایل شکست هر یک از سایت‌های رزرو آنلاین هواپیما و هتل را در ایران بررسی خواهیم نمود تا شما نیز با هر یک به‌خوبی آشنا شده و بتوانید بهترین تصمیم را برای خریدها و رزرواسیون‌های خود بگیرید. با ما در ادامه همراه باشید تا از این توضیحات در این زمینه بهره‌مند شوید.

علی بابا

شاید بتوان از علی بابا به‌عنوان بنیان‌گذار صنعت رزرو هواپیما و هتل در ایران یادکرد. زیرا این مجموعه جزو ابتدایی‌ترین سایت‌هایی است که در زمینه رزرو بلیط هواپیما و هتل تأسیس شده است. بهتر است بدانید که می‌توانید با علی بابا نه‌تنها برای رزرو بلیط هواپیما و برای رزرو هتل اقدام کنید، بلکه می‌توانید انواعی از بلیط قطار و اتوبوس و… را نیز رزرو نمایید. حتی می‌توانید انواع هتل و اقامتگاه را نیز رزرو نمایید. علی بابا یکی از بهترین برندهای معتبر و باسابقه در حوزه گردشگری است. این وب‌سایت هتل‌های مختلفی را چه داخلی و چه خارجی برای رزرو به تفکیک و تنوع بسیار در اختیار شما قرار داده است. این وب‌سایت تجربه کاربری راحتی داشته و ثبت‌نام و رزرو در آن بسیار ساده است. همچنین می‌توانید با دانلود اپلیکیشن آن دسترسی راحت‌تری به بلیت‌های خود و فاکتورهای خرید داشته باشید.

 بیشتر بخوانید: آژانس مسافرتی علی بابا از کجا شروع شد؟

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت علی بابا، همین وجود اپلیکیشن اختصاصی است. زیرا دسترسی کاربران به علی بابا بسیار ساده خواهد شد. کاربران نیز از یک سایت خوب چنین انتظاراتی دارند. در نتیجه سیل کاربران به‌سوی علی بابا سرازیر خواهد شد.

علی بابا از بهترین سایت‌های رزرو هتل در ایران است. این وب‌سایت نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ملی، ثبت رسانه‌های دیجیتال، مجوز سازمان هواپیمایی کشور و عضویت اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی را دارد. یکدیگر از دلایل موفقیت علی بابا نیز گرفتن همین نشان‌های اعتماد است. زیرا افراد بیشتری باتوجه‌به همین نشان‌ها به این مجموعه اعتماد کرده و از طریق آن به رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل می‌پردازند.

یکی از نکات مثبت علی بابا یا شاید بهتر است بگوییم یکی دیگر از دلایل موفقیت این مجموعه، این است که می‌توانید هم‌زمان هم هتل خود را رزرو کنید و هم باتوجه‌به آن پروازهای داخلی و خارجی مختلفی را مشاهده و از بین آن‌ها مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید. دیگر چه چیزی از این بهتر که تمامی کارهای سفر خود را از طریق یک سایت انجام دهید.

یکی دیگر از دلایل مهم موفقیت علی بابا این است که این وب‌سایت قابلیت کنسلی را نیز برای کاربران خود فراهم نموده است. همین سبب می‌شود تا با خیال آسوده‌تری از طریق علی بابا خریدهای خود را انجام دهید.

ضمناً علی بابا در اکثر شهرهای توریستی داخلی و خارجی، هتل‌هایی را برای رزرو در اختیارتان خواهد گذاشت. همین تنوع بالا نیز یکی دیگر از دلایل مهم موفقیت علی بابا به شمار می‌رود.

بهتر است در نظر داشته باشید که در طول ساعات اداری نیز می‌توانید از پشتیبانی تلفنی علی بابا استفاده نمایید. در ساعات غیراداری نیز می‌توانید از پشتیبانی آنلاین این مجموعه استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که علی بابا برای مشتریان و کاربران خود انواعی از کد تخفیف را در نظر گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از کد تخفیف علی بابا، با مناسب‌ترین قیمت‌ها انواع بلیط و هتل را برای سفرهای خود رزرو نمایید و از سفر ارزان خود نهایت لذت را ببرید.

کد تخفیف علی بابا در موپُن

اسنپ تریپ

اسنپ تریپ در واقع یک زیرمجموعه از سایت اصلی اسنپ است. اما این زیرمجموعه به‌صورت تخصصی به ارائه خدمات در زمینه مسافرت می‌پردازد. به این شکل که شما در اسنپ تریپ می‌توانید بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما، قطار یا اتوبوس را به‌سادگی تهیه کنید. مقاصد نیز بسیار متنوع هستند. برای پروازها تمامی مقاصد داخلی و خارجی پرطرف‌دار در دسترس شما قرار می‌گیرند. برای بلیط اتوبوس و قطار نیز تمامی مقاصد داخلی مدنظر هستند. شما می‌توانید تنها با چند کلیک بلیط رفت‌وبرگشت قطار، هواپیما یا اتوبوسی را که مدنظر دارید برای مقصد موردنظر خود رزرو کنید و به‌سادگی در دسترس خود داشته باشید.

علاوه بر تهیه انواع بلیط، شما می‌توانید از طریق مجموعه اسنپ تریپ، انواعی از هتل‌های داخلی را مشاهده کرده و هر کدام را که مدنظر داشتید برای اقامت خود در شهر منتخب، رزرو نمایید. در این مرحله دست شما باز است. زیرا به نظرات دیگران نیز دسترسی دارید. در واقع بامطالعه نظرات دیگر کاربران می‌توانید یک انتخاب عالی در زمینه هتل و اقامتگاه خود داشته باشید.

ضمناً اسنپ تریپ دارای اپلیکیشن اختصاصی نیز است. با دانلود و نصب اپلیکیشن اسنپ تریپ می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته در فضای اپلیکیشن بهره‌مند شوید. ضمن اینکه هر زمان که اراده کنید اسنپ تریپ در دسترس شما خواهد بود. فضای کاربری اپلیکیشن نیز ساده و کاربردی است.

هر سایت و مجموعه‌ای برای کسب رضایت مشتریان و موفقیت در میان رقبای خود، نیاز دارد تا متمایز و منحصربه‌فرد باشد. مجموعه اسنپ تریپ نیز برای رقابت سالم با رقبا، دارای یک‌سری ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. همین ویژگی‌ها در واقع دلایلی هستند که سبب موفقیت اسنپ تریپ شده‌اند.

یکی از این دلایل ویژه موفقیت اسنپ تریپ، وجود اپلیکیشن اختصاصی برای اسنپ تریپ است. در واقع اپلیکیشن اختصاصی دسترسی شما به مجموعه را سرعت می‌بخشد. امکان مقایسه پروازها، بلیط‌ها و هتل‌ها را برای شما فراهم می‌نماید. حتی شما می‌توانید فهرستی از علاقه‌مندی‌های خود را در فضای اختصاصی اپلیکیشن تهیه نمایید تا بتوانید دراسرع‌وقت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از سویی دیگر اگر شما بلیط و اقامتگاه خود را از طریق اسنپ تریپ رزرو نمایید، تمامی مراحل را به‌صورت آنلاین طی خواهید کرد. همین امر سبب می‌شود تا در وقت و زمان شما صرفه‌جویی به عمل آید. ضمن اینکه دقت شما برای رزرو هتل یا بلیط موردنظر بالاتر می‌رود. زیرا دیگر نیازی نیست عجله کنید. حتی در حین انجام کارهای روزمره خود می‌توانید این مراحل را طی نمایید.

یکی دیگر از دلایلی که در واقع به‌عنوان دلایل موفقیت اسنپ تریپ شناخته می‌شود، تضمین بهترین قیمت است. در واقع مجموعه اسنپ تریپ اقتصادی‌ترین قیمت ممکن را بر اساس امکانات به کاربران خود ارائه می‌دهد. ضمن اینکه شما می‌توانید با استفاده از انواع کد تخفیف اسنپ تریپ، یک خرید عالی و به‌صرفه داشته باشید. در واقع کد تخفیف اسنپ تریپ، لذت سفر را برای شما صدچندان می‌نماید.

کد تخفیف اسنپ تریپ در موپُن

یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت اسنپ تریپ، امکان مشاهده نظرات دیگر کاربران است. در واقع برای انتخاب یک پرواز و هتل موضوعی که حائز اهمیت است، رضایت مشتریان است. با دسترسی به نظرات دیگر کاربران می‌توانید، بهترین انتخاب را داشته باشید و با خیال راحت پرواز و بلیط و هتل خود را از طریق اسنپ تریپ تهیه نمایید.

ویژگی منحصربه‌فرد دیگر اسنپ تریپ که در واقع یکی از دلایل اصلی موفقیت این برند است، پشتیبانی ۲۴ ساعته آن است. اینکه شما هر زمان از شبانه‌روز که بخواهید، می‌توانید به پشتیبانی اسنپ تریپ دسترسی داشته باشید یک نکته عالی و منحصربه‌فرد است.

در نظر داشته باشید که با دردست‌داشتن کد تخفیف اسنپ تریپ می‌توانید با تخفیف فراوان انواع بلیط هواپیما و هتل را از طریق سایت اسنپ تریپ رزرو نمایید و تجربه یک سفر عالی و به‌صرفه را برای خود و دوستان و آشنایان به ارمغان بیاورید.

فلای تودی

وب‌سایت دیگری که می‌توانید از آن برای رزرو بلیط هواپیما و هتل استفاده کنید، فلای تودی است. این وب‌سایت امکاناتی را فراهم کرده تا بتوانید انواع هتل‌های داخلی و خارجی مختلف را باتوجه‌به مقدار بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید و تعداد روزهایی که قصد سفر دارید، رزرو کنید.

یکی از نکات مثبت یا شاید بهتر است بگوییم دلایل اصلی موفقیت این مجموعه این است که در وب‌سایت فلای تودی، امکان پرداخت آسان برای رزرو هتل‌های خارجی برای کاربران وجود دارد. ازآنجایی‌که مشکل پرداخت در بین کاربران ایرانی وجود دارد و نیاز به مسترکارت و ویزاکارت آن‌ها را دچار دردسر می‌کند. در این وب‌سایت می‌توانند به‌صورت ریالی آن را پرداخت کرده و هتل خود را به‌سادگی رزرو کنند. شاید بتوان گفت فلای تودی تحریم‌ها را دور می‌زند.

شاید بتوان گفت که فلای تودی یکی از بهترین سایت‌های رزرو هتل در ایران است. در نظر داشته باشید بیش از ۴۵۰ هزار هتل خارجی و انواعی از بلیط هواپیما مربوط به ایرلاین‌های مختلف را در دسترس کاربران قرار داده است. ازاین‌رو کاربران این سایت می‌توانند باتوجه‌به نیازهایی که برای سفر خود دارند، رزرو انجام دهند. شاید بتوان یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت این مجموعه را همین تنوع بی‌نظیر در نظر گرفت. زیرا دست کاربران برای انتخاب باز است.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این مجموعه این است که وب‌سایت دارای پشتیبانی تلفنی است که می‌توانید در ساعات اداری از آن استفاده کنید.

این وب‌سایت نیز مانند وب‌سایت علی بابا، دارای نماد اعتماد الکترونیک، نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال و عضویت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی کشور است. همین موضوع یکی از دلایل اصلی موفقیت این مجموعه است.

وب‌سایت فلای تودی نیز همچون رقبای خود دارای خدمات مختلفی مانند بیمه مسافرتی و موارد دیگر است که بازهم می‌توان به‌عنوان یکی از دلایل اصلی موفقیت فلای تو‌دی اشاره نمود.

در انتها در نظر داشته باشید که اگر به انواع کد تخفیف فلای تودی دسترسی داشته باشید، می‌توانید انواعی از رزرو هواپیما و هتل را انجام دهید. البته که برایتان با کد تخفیف فلای تودی، تخفیفات ویژه در نظر گرفته خواهد شد و می‌توانید یک سفر عالی و به‌صرفه را تجربه نمایید.

کد تخفیف فلای تودی در موپُن

مستر بلیط

یکی دیگر از سایت‌هایی که می‌توانید از طریق آن انواع بلیط هواپیما را رزرو کنید مستر بلیط است. خرید بلیط از مِستر بلیط به‌راحتی آب‌خوردن است. این عبارت شعار مجموعه مستر بلیط است. کافی است در سایت مستر بلیط، مسیر و تاریخ رفت‌وآمد خود را مشخص کنید تا ِمستر بلیط تمامی نتایج مورد نیازتان را جست‌وجو کند و ارزان‌ترین قیمت‌های بلیط را به شما پیشنهاد دهد.

مِستر بلیط اولین وب‌سایتی است که خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس را یک‌جا امکان‌پذیر کرده است. یکی از دلایل اصلی موفقیت این مجموعه نیز شاید همین موضوع باشد.

این وب‌سایت خرید اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک دوستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیک بوده و زیر نظر سازمان‌های مربوطه فعالیت می‌کند. پس می‌توان ادعا کرد که یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت مستر بلیط همین وجود نشان‌های اعتماد برای این مجموعه است.

یکی دیگر از دلایلی که سبب موفقیت و شناخته‌شدن مستر بلیط شده است وجود اپلیکیشن اختصاصی است. اپلیکیشن اندروید و Ios مستر بلیط برای تلفن همراه تهیه شده و قابل‌دانلود است. شما نیز بر حسب نیاز می‌توانید آن را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب نمایید. در نظر داشته باشید که وجود اپلیکیشن اختصاصی حسن بسیار بزرگی است. زیرا دسترسی کاربران به مجموعه مستر بلیط را بسیار ساده‌تر می‌نماید.

خرید بلیط هواپیما که در بسیاری از موارد امری دشوار به نظر می‌رسد در این سامانه به‌سهولت قابل‌انجام است. پس از جستجو در کم‌ترین زمان و به‌راحتی می‌توانید بلیط هواپیما خارجی و داخلی خود را خریداری نمایید. با مستر بلیط، به‌راحتی و فقط با چند کلیک، رزرو بلیط هواپیما چارتری  و سیستمی، قطار و اتوبوس با ارزان‌ترین قیمت‌ها میسر است.

در نظر داشته باشید که اگر کد تخفیف مستر بلیط را داشته باشید، می‌توانید انواعی از بلیط هواپیما و هتل را با قیمتی استثنایی رزرو نمایید. همین امر سبب می‌شود تا خاطره‌ای بسیار خوش از این سفر را برای خود به یادگار نگاه دارید.

کد تخفیف مستر بلیت در موپُن

فلایتیو

یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که در زمینه رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل فعالیت دارد، سایت فلایتیو است. شک نداشته باشید که سایت و اپلیکیشن فلایتیو یکی از بهترین سایت‌ها و برنامه‌های رزرو بلیط هواپیما و هتل آنلاین است. با استفاده از این سایت یا اپلیکیشن فلایتیو می‌توانید خیلی راحت به لیست ارزان‌ترین پروازهای هواپیمایی داخلی و خارجی در روزهای موردنظرتان دسترسی یابید.

فلایتیو از اپلیکیشن اختصاصی هم بهره می‌برد که با هر دو نسخه سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS سازگاری دارد. یکی از دلایل اصلی موفقیت فلایتیو، وجود اپلیکیشن اختصاصی است. زیرا این اپلیکیشن دسترسی کاربران را به فلایتیو بسیار ساده‌تر و دردسترس‌تر می‌نماید. ازاین‌رو سیل کاربران به‌سوی فلایتیو جاری خواهد شد.

فلایتیو همچنین امکان رزرو بلیط قطار را هم به‌عنوان یک ویژگی مکمل ارائه کرده است. البته شاید این اتفاق منحصربه‌فرد را بتوان به‌عنوان یکی دیگر از دلایل موفقیت فلایتیو نام برد.

در فلایتیو، امکان رزرو آنلاین هتل‌های خارجی در کشورهایی همچون ترکیه، امارات متحده عربی، فرانسه، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و… هم در تنوع بالا ارائه شده‌اند.

کد تخفیف فلایتیو در موپُن

در مجموع باید در نظر داشته باشید که فلایتیو نیز مانند دیگر سایت‌های رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل به ارائه انواعی از کد تخفیف برای کاربران خود می‌پردازد. ازاین‌رو اگر کد تخفیف فلایتیو را داشته باشید می‌توانید یک خرید عالی و به‌صرفه از این سایت داشته باشید.

آریا بوکینگ

یکی دیگر از سایت‌هایی که می‌توانید از طریق آن بلیط هواپیما و هتل را تهیه نمایید، سایت آریا بوکینگ است. با سایت آریا بوکینگ می‌توانید هتل‌های داخل کشور را رزرو کنید. اما خبری از رزرو هتل‌های خارجی نیست. شاید بتوان همین موضوع را یکی از دلایل اصلی شکست یا عدم موفقیت آریا بوکینگ معرفی کرد. زیرا دیگر رقبا همگی امکان رزرو بلیط هتل‌های خارجی را برای کاربران خود فراهم نموده‌اند.

سایت آریا بوکینگ رابط کاربری بسیار خوبی دارد و عموماً قیمت‌های مناسب و تخفیف‌های جالبی را ارائه می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک سایت ایرانی هستید که امکان رزرو هتل در شهرهای مختلف کشورمان را به‌صورت آنلاین و با هزینه مناسب فراهم کند، سایت آریا بوکینگ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان باشد. شاید این موضوع تنها نکته مثبت این مجموعه باشد.

ای تیکت

سایت ای تیکت هم یکی دیگر از سایت‌های خوبی است که می‌توانید از آن برای رزرو بلیط هواپیما استفاده کنید. این سایت امکان رزرو بلیط پروازهای داخلی و خارجی را ارائه می‌‌کند و عموماً قیمت خوبی را هم برای بلیط‌ها در نظر می‌گیرد.

اما در سایت ای تیکت بخشی هم با عنوان رزرو هتل ارائه شده که متأسفانه چندان جامع نیست و فقط امکان رزرو برخی هتل‌های داخلی و هتل‌های خارجی چند کشور محدود دوست و همسایه، همچون ترکیه، امارات متحده عربی و… را ارائه کرده است. ازاین‌رو باید به این ویژگی سایت ای تیکت به‌عنوان یکی از دلایل اصلی شکست این مجموعه اشاره نمود.

سفر مارکت

سفرمارکت نیز یک موتور جستجو سفر است که به مسافرین امکان جستجو و مقایسه و در نهایت انتخاب خدمات گوناگون سفر را که توسط هزاران آژانس از سراسر کشور ارائه شده است می‌دهد. آگاهی از بهترین خدمات و کم‌ترین قیمت‌های موجود در بازار، در حداقل زمان ممکن، ارزش بالایی است که سفر مارکت به کاربران خود ارائه می‌کند. در واقع همین تنوع بالا یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت سفرمارکت است.

سفر مارکت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز نموده است. فعالیت‌هایی که گستره آن امروز به بیش از ۱۹۰۰ آژانس مسافرتی با ارائه خدمات گوناگونی مانند وب‌سرویس، وایت لیبل و اپلیکیشن، گسترش‌یافته است. سفر مارکت به‌عنوان یکی از محصولات این مجموعه با ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های مشترک با آژانس‌های مسافرتی در سراسر ایران تلاش کرده است تا بهترین و مناسب‌ترین شرایط را جهت بررسی و مقایسه و خرید محصول سفر در اختیار مسافران خود قرار دهد.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های سفرمارکت که در واقع از دلایل اصلی موفقیت این برند هستند، عبارت‌اند از: فروش بلیط هواپیما داخلی، فروش بلیط هواپیما خارجی، فروش و رزرو تور داخلی، فروش و رزرو تور خارجی، ارائه تورهای اقساطی داخلی، رزرو هتل داخلی، رزرو هتل خارجی، خدمات سازمانی به سازمان‌ها و پرسنل آن‌ها.

سفرمارکت به‌عنوان موتور جستجوی سفر، ارائه خدمات سفر به مسافران و آژانس‌های مسافرتی را رکن اصلی توسعه فعالیت‌های خود قرار داده است. نگرش مشتری‌مداری (هم به خریدار و هم به فروشنده) حاکم بر فعالیت‌های سفر مارکت، از همان ابتدا مدنظر بوده است. مجموعه سفر مارکت بر افزایش خشنودی مشتریان، بهبود کیفیت محصولات و خدمات، نوآوری و خلاقیت مستمر برای ارائه خدمات نوین، افزایش کارایی، پشتیبانی و رقابت سالم و اخلاقی همواره تأکید دارد. همین نیز یکی از دلایل اصلی موفقیت این مجموعه است.

سفر مارکت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، عضو اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی است. ازاین‌رو می‌توان این موارد را نیز جزئی از دلایل موفقیت این مجموعه به‌حساب آورد.

کد تخفیف سفر مارکت در موپُن

با تمام این تفاسیر سفرمارکت برای مشتریان و کاربران خود انواعی از کد تخفیف سفر مارکت را ارائه می‌نماید. شما نیز با داشتن کد تخفیف سفرمارکت می‌توانید از این سایت یک خرید عالی و به‌صرفه داشته باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *