0

کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین

کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین

آیا تاکنون در کلاس‌های آموزش آنلاین شرکت داشته‌اید؟ آیا تجربه کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین را داشته‌اید؟ آیا در زمینه پیشگیری از کلاه‌برداری از طریق کلاس‌های آموزش آنلاین اطلاعاتی دارید؟ امروزه با توجه به گسترش فعالیت‌ها در فضای مجازی، بسیاری را افراد در زمینه‌های مختلف از این روش استفاده می‌نمایند.

یکی از پرطرفدارترین زمینه‌های استفاده از فضای مجازی، شرکت در کلاس‌های آنلاین می‌باشد. به تازگی و در سال‌های اخیر با گسترش بیماری کرونا، افراد تمایل بیشتری به منظور شرکت در کلاس‌های آنلاین پیدا کرده‌اند.

در این بین افراد سود‌‌جو با استفاده از تبلیغ کلاس‌های آنلاین به کلاهبرداری اینترنتی در این زمینه از افراد با روش‌های مختلف می‌پردازند.‌ به منظور پیشگیری از اینکه طعمه این کلاهبرداری‌ها شوید؛ لازم است قبل از اقدام به هر‌گونه فعالیت اینترنتی، نسبت به آن آگاهی لازم را کسب نمایید.

در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در زمینه کلاه‌برداری از طریق کلاس‌های آموزش آنلاین، تشخیص کلاس‌های آنلاین متخلف، نحوه شکایت از کلاهبرداران اینترنتی و… را در اختیار شما قرار دهیم. به منظور بهبود آگاهی خود در زمینه کلاه‌برداری از طریق کلاس‌های آموزش آنلاین با ما همراه باشید.

آموزشگاه‌های آنلاین، از چه طریقی کلاه‌برداری می‌‌کنند؟

آموزشگاه‌های آنلاین، از چه طریقی کلاه‌برداری می‌‌کنند؟

امور تحصیلی و پیشرفت در آن، از جمله اولویت‌های والدین می‌باشد و در این زمینه اقدامات زیادی را انجام می‌دهند. با توجه به شیوع کرونا و گرایش اجباری افراد به آموزش‌های مجازی در مدارس، پیشبرد اهداف تحصیلی دانش‌آموزان را اشکال مواجه شد.

به همین منظور میزان تمایل افراد به شرکت در کلاس‌های خارج از محدوده مدرسه و فوق برنامه افزایش پیدا کرد‌ و گذر محصلان بیشتر از قبل به مراکز کمک آموزشی افتاده است.

یکی از پرطرفدارترین انواع کلاس‌‌های فوق برنامه، کلاس‌های آنلاین یا غیر حضوری می‌باشند و پیرو همین موضوع شرکت‌ها و موسسات آموزشی بسیاری در این زمینه به فعالیت می‌پردازند.

برگزاری کلاس‌های آنلاین هم مانند هر روش مجازی دیگری، درگیر کلاه‌برداری‌ها و دخالت افراد سودجو شده‌است و باید با نهایت دقت و آگاهی در زمینه انتخاب آموزشگاه‌های آنلاین اقدام نمایید. از جمله روش‌هایی که آموزشگاه‌های آنلاین از طریق آن کلاه‌برداری می‌کنند شامل موارد زیر می‌باشد:

 

کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین از طریق دریافت پول و عدم ارائه خدمات

یکی از روش‌های کلاه‌برداران اینترنتی در زمینه سواستفاده از افراد، ارائه تبلیغاتی گسترده در زمینه آموزشگاه آنلاین خود می‌باشد. این افراد به طور مداوم به تبلیغ گسترده در زمینه مزایا و امتیازات آموزشگاه خود می‌پردازند و با دادن وعده‌های دروغین به جلب اعتماد افراد می‌پردازند.

در این روش پس از اینکه افراد با رضایت قلبی و اعتماد کامل به صورت خود‌خواسته مبلغی را به حساب آموزشگاه‌ آنلاین پرداخت می‌نمایند، به تعهدات خود جامه عمل نمی‌‌پوشانند و با از بین بردن وقت و عدم پاسخگویی صحیح به افراد، از انجام آموزش‌ها سر باز می‌زنند.

در این روش مبلغ بالایی توسط کلاه‌برداران دریافت نمی‌شود و همین امر سبب گرایش هرچه بیشتر افراد می‌گردد؛ پس اگر قصد استفاده از خدمات یک آموزشگاه آنلاین دارید نسبت به بررسی تمام جوانب و صحت آن بپردازید و گول قیمت‌های پایین و تبلیغات در رنگ و لعاب را نخورید.

 

کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین از طریق استفاده از اطلاعات بانکی در زمینه سوء استفاده مالی

یکی دیگر از روش‌های آموزشگاه‌های آنلاین به منظور کلاه‌برداری استفاده از اطلاعات بانکی افراد می‌باشد. در این روش کلاه‌برداری، سودجویان به کپی‌برداری غیرقانونی از سایت‌های دارای اعتبار می‌پردازند.

پس از طراحی کپی سایت، به تبلیغ در زمینه آموزش‌های خود به منظور جذب مشتری می‌پردازند و ‌به صورت گسترده به جلب اعتماد مشتری می‌پردازند.

پس از مراجعه به سایت آموزشگاه مورد‌نظر، به صورت کاملا موجه به بیان شرایط و هزینه کلاس‌ها پرداخته می‌شود و هیچ جای شکی برای افراد باقی نمی‌گذارند.

در نهایت در مرحله نهایی پرداخت وجه، افراد متقاضی به سایتی غیر‌رسمی ارجاع داده می‌شود. عدم پرداخت هزینه از طریق درگاه قانونی بانک، سبب می‌شود افراد سودجو به راحتی به اطلاعات بانکی شما دست یابند‌.

پس از بررسی و سواستفاده از اطلاعات کارت نامبرده، افراد از طرق مختلف تمامی مبلغ موجود در حساب بانکی را تخلیه می‌نماید و به این روش،‌در زمینه آموزش آنلاین کلاه‌برداری صورت می‌گیرد.

کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین از طریق فروش پکیج‌های آموزشی

کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین از طریق فروش پکیج‌های آموزشی

یکی دیگر از روش‌های کلاه‌برداری کلاس‌های آموزش آنلاین، استفاده از مطالب تکراری به صورت غیر قانونی یا فاقد اعتبار در قالب پکیج‌های آموزشی می‌باشد. در این شرایط، آموزشگاه نامبرده به تبلیغ گسترده در زمینه ارائه مطالب می‌پردازد و به بهانه‌های مختلفی همچون تخفیف‌های مناسبتی، هزینه‌ای پایین‌تر از سایر آموزشگاه‌ها تعیین می‌نماید.

افرادی به اشتباه وارد این پروسه تبلیغ دروغین به منظور جذب مشتری می‌شوند و پس از ثبت‌نام در آموزشگاه مربوطه به پرداخت مبلغ تعیین شده می‌پردازند.

افراد در کلاه‌برداری از طریق فروش پکیج‌‌های آموزشی، علاوه بر هدر دادن اموال افراد، به صرف زمان به منظور شرکت در کلاس‌ها می‌پردازند و در نهایت در طول کلاس‌ها متوجه این موضوع خواهند شد که این مطلب هیچ ارزش خاصی در زمینه بهبود کیفیت تحصیل دانش‌آموزان ندارد.

از طرفی در بعضی موارد، کلاه‌برداران به توزیع و ارائه مطالبی می‌پردازند که مربوط به مدرس یا آموزشگاه خاصی می‌باشند و استفاده از آن علاوه بر اشکال شرعی، تبعات قانونی خواهد داشت.

در نتیجه به منظور پیشگیری از بروز این مشکلات برای شما، بهتر است در زمینه انتخاب آموزشگاه‌ معتبر و مناسب برای دریافت آموزش‌های لازم، دقت لازم را داشته باشید و نسبت به کلاه‌برداری‌های آموزشگاه‌های آنلاین از این طریق آگاه باشید.

 

کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین از طریق عدم ارائه مدرک معتبر

این روش، یکی از رایج‌ترین طرق کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین می‌باشد. در این روش، افراد با توجه به تبلیغات آموزشگاه در زمینه دریافت مدرک معتبر، به آموزشگاه اعتماد می‌کنند و پس از پرداخت هزینه در کلاس‌های برگزار‌شده شرکت می‌نمایند.

پس از گذشت زمان و به پایان رساندن کلاس‌ها و اتمام آموزش‌ها، آموزشگاه هیچ مسئولیتی در قبال ارائه مدرکی معتبر قبول نمی‌کند و به روش‌های مختلف از انجام آن سر‌ باز می‌زنند.

این آموزشگاه‌ها دارای مجوز قانونی برگزاری کلاس‌ها نمی‌آیند و به روش غیر‌قانونی، کلاس‌ها را برگزار می‌کنند و تنها هدف از آن، دریافت هزینه کلاس‌ها می‌باشد و به افراد مدرکی معتبر دال بر گذراندن این دوره ارائه نمی‌دهد.

در نتیجه قدم اصلی به منظور شرکت در کلاس‌های آموزشگاه آنلاین، بررسی مجوز قانونی و رسمی شرکت می‌باشد تا بتوانید با خیالی آسوده و راحت در کلاس‌های مورد‌نظر شرکت نمایید و مدرک معتبر آن را دریافت نمایید.

آموزشگاه‌های آنلاین معتبر ایران، کدام‌ها هستند؟

آموزشگاه‌های آنلاین معتبر ایران، کدام‌ها هستند؟

با توجه به تمامی موارد بیان‌شده، بهترین روش برای شرکت در کلاس‌های آنلاین، بدون اینکه در دام کلاه‌برداران آموزشگاه‌های آنلاین بیفتید، شناختن آموزشگاه‌های آنلاین معتبر ایران می‌باشد.

در نهایت با شناخت آموزشگاه‌های آنلاین معتبر ایران با خیالی آسوده می‌توانید بهترین کیفیت آموزش را در کنار مجرب‌ترین استادی تجربه نمایید و مدارکی معتبر را دریافت نمایید.

همچنین باید گفت علاوه بر تمام فوایدی که رجوع به آموزشگاه‌های آنلاین معتبر ایران برای شما به ارمغان می‌آورد؛ می‌توانید از مزایای تخفیفاتی که شامل حال این آموزشگاه‌ها می‌شود؛ بهره‌مند شوید‌‌. برای دریافت کد تخفیف آموزش آنلاین، بهترین پیشنهاد ما برای شما، مراجعه به سایت موپُن می‌باشد.

این سایت یکی از معتبر‌ترین سایت‌های داخلی می‌باشد که به بررسی تخفیفات سایت‌های مختلف می‌پردازد و پس از اطمینان از صحت آن، کدهایی در زمینه استفاده از این تخفیفات به افراد به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

در زمینه کلاس‌های آموزشگاه‌های آنلاین هم موپُن می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در زمینه ارائه کد تخفیف آموزش آنلاین از سایت‌های معتبر باشد. در این بخش به ارائه توضیحاتی در زمینه آموزشگاه‌های آنلاین معتبر ایران می‌پردازیم:

 

آموزشگاه‌های آنلاین زبان خارجی

در دنیای امروزی یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین کلاس‌هایی که افراد با سنین مختلف در آن شرکت می‌کنند، کلاس‌های زبان خارجه می‌باشد.

با توجه به شرایط خاصی که افراد با گروه‌های سنی مختلف دارند؛ بیشتر افراد به دنبال نام‌نویسی در آموزشگاه‌های آنلاین زبان خارجی به منظور شرکت در کلاس‌های غیرحضوری می‌باشند.

از جمله آموزشگاه‌های آنلاین معتبر زبان خارجی در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موسسه زبان ای ان 45
  • آکادمی زبان تیپس
  • دوره‌های آنلاین موسسه دکتر زبان
  • سایت آموزش زبان لینگوتاک
  • دوره‌های آنلاین زبان اکسین چنل

 

سایت‌های معتبر برگزار‌کننده کلاس‌های آنلاین و وبینار

با توجه به پیشرفت حوزه‌های آموزش، افراد به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین مختلف در موضوعات متفاوت می‌باشند.

این آموزشگاه‌ها به انجام فعالیت‌های آموزشی در حیطه خاصی محدود نمی‌شوند و زمینه برای برگزاری کلاس‌های آنلاین و وبینار‌ها در موضوعات مختلف را فراهم می‌آورد.

با مراجعه به این سایت‌ها، می‌توان در یکی از دو بخش برگزار‌کننده وبینار یا شرکت‌کننده وبینار قرار بگیرید و به راحتی از محتواهای موجود در سایت بهره‌مند شوید. بسیاری از پلتفرم‌ها و وبینارهای انگیزشی، خودآگاهی، فلسفی، روانشناسی و… توسط این گروه از سایت‌ها برگزار می‌شود.

علاوه بر این موارد، برگزاری کلاس‌های آموزشی تحصیلات در مقاطع دکتری و ارشد هم با توجه به شرایط ویژه آن‌ها از طریق این گروه از سایت‌های معتبر برگزار می‌شوند.

از جمله سایت‌های معتبر برگزار کننده کلاس‌های آنلاین و وبینار در ایران شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کافه تدریس
  • ایسمینار
  • ایوند

 

آموزشگاه‌های آنلاین محتوای کنکور

از جمله مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های افراد در ایران در زمینه کنکور می‌باشد و اکثر مراجعات افراد برای دریافت آموزش‌های تکمیلی به آموزشگاه‌های آنلاین در زمینه بهبود موفقیت در کنکور می‌باشد.

با توجه به اهمیت آموزش‌های ارائه شده به افراد در این زمینه، باید نهایت دقت در انتخاب آموزشگاه‌های آنلاین محتوای کنکور اعمال شود. پیشنهادات زیادی در زمینه آموزشگاه‌های آنلاین محتوای کنکور وجود دارد و رقابت تنگاتنگی بین آن‌ها وجود دارد اما بهترین پیشنهاد ما برای شما در حال حاضر، استفاده از محتوای آموزشی سایت کلاسینو می‌باشد.

 

بهترین آموزش‌های آنلاین محتوای کنکور را با کلاسینو تجربه کنید

یکی از معتبر‌ترین آموزشگاه‌های آنلاین برگزاری دوره‌های مخصوص در زمینه محتوای کنکور، سایت کلاسینو می‌باشد. در این سایت بروز‌ترین محتوا‌های آموزشی با بهترین کیفیت، به صورت آنلاین توسط مجرب‌ترین اساتید ارائه می‌شود.

از جمله تفاوت‌های سایت کلاسینو با سایر آموزشگاه‌های آنلاین در زمینه ارائه مطالب این می‌باشد که کلاس‌های برگزار‌شده در کلاسینو، به صورت مکالمه‌ای بین استاد و دانش‌آموز انجام می‌گیرد و شرایط برای ایجاد تعامل و رفع اشکال ایجاد شده‌است و حس شرکت در کلاس‌ حضوری برای دانش‌آموز تداعی می‌شود و همین امر سبب افزایش بازدهی می‌شود.

از طرفی شرکت در کلاس‌های آنلاین کنکور سبب صرفه‌جویی در زمان می‌شود و از هدر‌دادن زمان به منظور رفت و آمد پیشگیری می‌شود. همچنین تمرکز افراد در این شرایط بالاتر می‌باشد و عدم تغییر در محیط سبب کاهش حواس‌پرتی و باز هم افزایش بازدهی کلاس‌ها می‌شود.

همینطور باید خاطر نشان کرد که هزینه مورد‌نیاز برای شرکت در کلاس‌های آنلاین بسیار پایین‌تر از کلاس‌های حضوری می‌باشد. از طرفی به راحتی می‌توانید از طریق سایت موپُن از کد تخفیف آموزش آنلاین، آموزشگاه‌های مختلف بهره‌مند شوید.

یکی از بهترین تخفیفات در زمینه آموزش آنلاین شامل سایت معتبر کلاسینو می‌شود. افراد به راحتی با مراجعه به سایت موپُن می‌توانند کد تخفیف کلاسینو را به دست آورند و از تخفیفاتی که به این سایت تعلق می‌گیرد؛ بهره‌مند شوند و با نازل‌ترین قیمت‌ها، بهترین کیفیت در محتوای آموزشی کنکور را به دست آورند.

 

طریقه شکایت از آموزشگاه‌های آنلاین کلاه بردار (متخلف)

با توجه به تمامی مطالب بیان‌شده، افراد سودجو به کلاه‌برداری از طریق کلاس‌های آموزش آنلاین می‌پردازند. بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که کلاه‌برداری‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌شود، دارای مجازاتی متفاوت و کمتر می‌باشد؛ در پاسخ به این باور اشتباه باید گفت کلاه‌برداری‌ در فضای مجازی یا حقیقی به یک صورت رسیدگی می‌شود و طبق قوانین کشوری حکم برای افراد سودجو تعیین می‌شود.

اگر فردی در زمینه استفاده از محتوای آموزشگاه‌های آنلاین، در دام کلاه‌برداران بیفتد و مال خود را از دست بدهد؛ باید به دفاتر ثبت شکایت مراجعه نمایند. از طریق مجازی به ثبت دادخواست خود می‌پردازند و در صورت نیاز به ارائه توضیحات بیشتر، شکوائیه‌ای مبنی بر این موضوع ارائه می‌نمایند.

پس از انجام بررسی‌های لازم در صورت نیاز باید مواردی همچون تصاویر مبالغ ارسالی را پیوست شکایت خود قرار دهید.

در نهایت پس از بررسی‌های لازم به وسیله دادسرای جرایم رایانه‌ای، اگر مشکل برطرف نشد؛ رسیدگی شکایت به مراجع قانونی و کیفری سپرده می‌شود.

میزان جریمه مربوط به کلاه‌برداری از طریق کلاس‌های آموزش آنلاین بستگی به میزان هزینه ربوده شده از افراد و نوع کلاه‌برداری دارد و بسته به آن شامل حبس، جریمه نقدی و خلع فعالیت در ادارات دولتی خواهد بود.

 

نتیجه گیری

به منظور پیشگیری از کلاه‌برداری از طریق کلاس‌های آموزش آنلاین، لازم است برای دریافت محتوای آموزشی از طریق مجازی به سایت‌های معتبر در ایران مراجعه نمایید و با اعتماد و خاطری آسوده از بهترین کیفیت آموزشی بهره‌مند شوید.

بهترین پیشنهاد ما برای شما استفاده از محتوای آموزشی سایت کلاسینو می‌باشد. این سایت از تجربه استادان مجرب در زمینه تولید و ارائه محتوای کنکور گام برداشته است و دارای رزومه‌ای موفق و مناسب در این زمینه می‌باشد.

از جمله مزایای استفاده از سایت‌های معتبر آموزش آنلاین، بهره‌مند شدن از تخفیفات مربوط به سایت‌های نامبرده می‌باشد.

به افراد پیشنهاد می‌شود با مراجعه به سایت موپن، به راحتی کد تخفیف کلاسینو را به دست آورند و با صرف کمترین هزینه از بهترین امکانات بهره‌مند شوند.

برای دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعات فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین ایران با مجله موپُن همراه باشید.

سوالات متداول کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین

کلاه‌برداری آموزشگاه‌های آنلاین، از چه طریقی صورت می‌پذیرد؟

دریافت پول و عدم ارائه خدمات، استفاده از اطلاعات بانکی در زمینه سوء استفاده مالی، فروش پکیج‌های آموزشی بی کیفیت، عدم ارائه مدرک معتبر

معتبرترین آموزشگاه‌های آنلاین ایران، کدام‌ها هستند؟

آموزشگاه‌های آنلاین معتبر زبان خارجی در ایران: موسسه زبان ای ان 45، آکادمی زبان تیپس، دوره‌های آنلاین موسسه دکتر زبان، سایت آموزش زبان لینگوتاک، دوره‌های آنلاین زبان اکسین چنل / سایت‌های معتبر برگزار کننده کلاس‌های آنلاین و وبینار: کافه تدریس، ایسمینار، ایوند / آموزشگاه کنکور: کلاسینو

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *