0

پک کامل لوازم آرایشی شامل چیست؟

پک کامل لوازم آرایشی شامل چیست؟

لوازم آرایشی انواع و اقسام مختلفی دارد و این تنوع باعث می‌شود پاسخ دادن به این سوال که یک پک کامل آرایشی شامل چیست، کمی چالش برانگیز باشد.

احتمالا قصد شما از خرید پک کامل لوازم آرایشی، دادن هدیه، استفاده شخصی، خرید عروس و یا استفاده در سالن آرایشی‌تان است. اما چیزی که مهم‌تر می‌باشد آن است که، چه شما یک آرایشگر ماهر باشید چه مبتدی، و چه هر روز از لوازم آرایش استفاده کنید چه نکنید، داشتن برخی از اقلام در ست کامل لوازم آرایشی شما ضروری است.

انتخاب لوازم آرایشی که شما می‌خواهید در پک لوازم آرایشی خود قرار دهید کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به عوامل زیادی مثل میزان استفاده شما، بودجه و کاربرد آرایش دارد؛ اما ما در این مقاله سعی می‌کنیم طوری شما را راهنمایی کنیم تا با هر سلیقه‌ای بتوانید برای خرید انواع وسایل آرایشی خود اقدام کنید.

پک لوازم آرایشی چیست؟

ابتدا به جواب این سوال می پردازیم:

پک لوازم آرایشی چیست؟

پک لوازم آرایشی به مجموعه‌ای از اقلام آرایشی گفته می‌شود که برای انجام یک آرایش کامل مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما عملا با داشتن این اقلام، به لوازم آرایش دیگری احتیاج ندارید.

آرایش صورت به سه بخش تقسیم می‌شود:

  1. آرایش پوست
  2. آرایش چشم
  3. آرایش لب

بنابراین لوازمی که انتخاب می‌کنیم باید در هر سه این مراحل کاربرد داشته باشد و نیاز ما را رفع کند.

ابتدا به معرفی لوازم آرایش ضروری برای آرایش پوست می‌پردازیم:

آرایش پوست:

احتمالا می‌دانید که در ابتدا باید مراحل زیرسازی پوست را انجام دهید. لوازم آرایشی‌ که با استفاده از آن‌ها پایه آرایش خود را می‌سازید به شرح زیر است:

کرم مرطوب‌کننده:

برخی افراد فکر می‌کنند که استفاده از کرم مرطوب کننده فقط برای کسانی که پوست خشک دارند، ضروری است. اما این باور کاملا اشتباه است.

چه شما پوست خشکی داشته باشید چه چرب و چه مختلط، باید قبل از استفاده از کرم پودر برای اینکه پوست‌تان رطوبت کافی را داشته باشد، از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

استفاده از کرم مرطوب‌کننده باعث می‌شود که مواد آرایشی بهتر روی پوست شما بنشیند و طراوت بهتری داشته باشد. همچنین باعث می‌شود که آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

پرایمر:

پرایمر یا زیرساز آرایش، محصول پوستی جدیدی است که بعد از کرم مرطوب‌کننده و با هدف ماندگاری بیشتر آرایش استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید آرایش بی‌نقصی داشته باشید به طوری‌که مواد آرایشی به بهترین شکل ممکن روی پوست شما بخوابد، استفاده از پرایمر را فراموش نکنید. پرایمرها به فتوشاپ دنیای آرایش معروف هستند چون باعث می‌شوند که ماندگاری کرم پودرها چند برابر شود و مهم تر از آن، آرایش به صورت یکدست روی پوست شما بنشیند.

نکته مهم درباره پرایمر:

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که هر روز آرایش می‌کنید، پیشنهاد ما این است که هر روز از پرایمر استفاده نکنید. زیرا کار اصلی پرایمر این است که به منافذ پوست شما نفوذ می‌کند تا آن‌ها را پر کند و در نهایت آرایش به‌صورت یکدست روی پوست شما پخش شود.

اگر هر روز و به صورت مکرر از پرایمر استفاده کنید، ممکن است بعد از مدتی به خاطر اینکه منافذ پوست شما فرصت نفس کشیدن نداشته‌اند، پوست‌تان کدر شود و شادابی خود را از دست بدهد.

کرم پودر:

بدون شک یکی از مهم‌ترین انواع لوازم آرایشی که در یک پک کامل وجود دارد، کرم پودر است. بعد از اینکه کار زیرسازی میکاپ شما تمام شد، حالا نوبت استفاده از کرم پودر است تا رنگ و بافت پوست شما را یکدست و بی‌عیب کند.

کرم پودرها انواع متفاوتی دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که باید کرم پودر مخصوص پوست خودتان را خریداری کنید. اگر پوست‌تان چرب است، کرم پودر مخصوص پوست‌های چرب و اگر پوست‌تان خشک است، کرم پودر مخصوص پوست‌های خشک مناسب شماست. بعضی‌ها هم دارای نوع پوست مختلط هستند که این دسته افراد می‌توانند از کرم پودرهای مناسب انواع پوست استفاده کنند.

آرایش صورت آرایش پوست

آیا خرید یک نوع کرم پودر در پک کامل لوازم آرایشی کافی است؟

مسئله مهمی که وجود دارد آن است که در یک ست کامل لوازم آرایشی باید حداقل دو نوع کرم پودر وجود داشته باشد؛ چرا؟

چون هر شخصی در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف استفاده‌های متفاوتی از کرم پودر می‌کند. مثلا کرم پودری که شما هر روز در محل کار یا دانشگاه استفاده می‌کنید قطعا باید با کرم پودری که برای مهمانی‌های مهم‌تر استفاده می‌کنید تفاوت داشته باشد. زیرا که در محل کار و دانشگاه، کرم پودر هر روز و جدا از آن، ساعات زیادی در روز روی پوست شماست و اگر از کرم‌هایی که کاور بالا و بافت سنگینی دارند به صورت مکرر استفاده کنید، به مرور زمان پوست‌تان آسیب می‌بیند.

بهترین انتخاب برای استفاده روزانه، کرم پودری است که بافت نسبتا سبک و ضدآفتاب داشته باشد. مثلا ضد آفتاب‌ها یا بی بی کرم‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای استفاده روزانه باشند.

حال اگر می‌خواهید لک یا جوش‌های صورت‌تان را با استفاده از کرم پودر بپوشانید، باید یک کرم پودر با پوشانندگی بالا خریداری کنید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهد.

کرم پودرهایی که کاور یا به اصطلاح پوشانندگی بالایی دارند، بسیار متنوع هستند و بسته به نیاز شما، برند‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. شما همچنین می‌توانید برای خرید به صرفه از کد تخفیف لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید.

نکات مهم برای خرید کرم پودر:

حتما قبل از خرید کرم پودر نوع پوست‌تان را بشناسید و کرم پودر مناسب پوست خودتان را خریداری کنید.

اگر به آرایش‌های براق و شاداب علاقه دارید، کرم پودر براق و در غیر این صورت کرم پودر مات خریداری کنید.

برای استفاده روزانه دقت کنید که کرم پودر شما حتما spf یا ضدآفتاب داشته باشد.

از کرم پودر گریم یا به اصطلاح کرم‌هایی که پوشانندگی بالا دارند، هر روز استفاده نکنید. چون تمام منافذ پوست را می‌پوشانند و از اکسیژن رسانی به پوست جلوگیری می‌کنند.

اگر می‌خواهید با استفاده از کرم پودر رنگ پوست‌تان روشن‌تر شود، کرم پودری را انتخاب کنید که یک یا دو درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد. اما در هنگام آرایش دقت کنید که تفاوت رنگ زیادی بین گردن و صورتتان وجود نداشته باشد تا آرایش شما طبیعی‌تر جلوه کند.

در آخر به یاد داشته باشید که برای داشتن یک آرایش بی‌نقص، جدا از اینکه انتخاب کرم پودر بسیار مهم است، نحوه استفاده از آن هم نقش مهمی را ایفا می کند. مثلا شما باید مقدار مناسبی از کرم پودر را بردارید. یا باید کرم پودر را به اندازه کافی محو کنید.

کانسیلر:

بعد از استفاده از کرم پودر برای اینکه تیرگی‌های باقی‌مانده صورت پوشانده شود، از کانسیلر یا پوشاننده استفاده می‌کنیم.

کانسیلر در واقع همان کرم پودر غلیظ‌تر است که معمولا در نواحی خاصی مثل گودی چشم، روی چانه، روی پیشانی، روی تیغه بینی و زیر خط گونه استفاده می‌شود.

کانسیلرها هم مثل کرم پودرها انواع متفاوتی دارند:

کانسیلر جامد

کانسیلر مایع

کانسیلر استیکی

نکات مهم در اننتخاب کانسیلر:

رنگ کانسیلر معمولا باید دو درجه از کرم پودر روشن‌تر باشد

کانسیلر را هم قبل از کرم پودر میتوان استفاده کرد هم بعد از آن.

دقت کنید که در انتخاب کانسیلر هم مثل کرم پودر باید به نوع پوست‌تان توجه کنید. مثلا اگر پوست شما خشک است بهتر است از کرم پودر مایع استفاده کنید.

اگر به دنبال پوشانندگی بالا هستید، کانسیلرهای جامد را انتخاب کنید. کانسیلرهای مایع معمولا پوشانندگی کمتری دارند.

اسفنج مخصوص آرایش:

برای پخش کردن و از بین‌ بردن مرزهای بین رنگ‌ها در آرایش، باید از اسفنج آرایشی یا بیوتی بلندر استفاده کنیم. بعضی از مواد آرایشی سبک هستند و حتی با انگشت هم پخش می‌شوند. اما برای پخش کردن مواردی مثل کرم پودر یا کانسیلر حتما باید از اسفنج استفاده کنیم.

پنکک:

پنکک کاربردهای متفاوتی در آرایش دارد. ایرادات پوست را پوشش می‌دهد، حالت براق کرم پودر را می‌گیرد و از تجمع چربی روی پوست جلوگیری می‌کند.

شما باید پنککی را انتخاب کنید که با رنگ پوست‌تان متناسب باشد. اگر می‌خواهید پوست‌تان روشن‌تر شود، پنککی را انتخاب کنید که یک یا دو درجه از پوست شما روشن‌تر است. اما به یاد داشته باشید که هر چه رنگ کرم پودر به رنگ پوست شما نزدیک‌تر باشد، آرایش طبیعی‌تر جلوه می‌کند. اگر از کرم پودر خیلی روشن استفاده کنید صورت شما حالت غیر طبیعی و عروسکی به خود می‌گیرد.

شما می‌توانید با استفاده از کد تخفیف خانومی، انواع پنکک‌های مرغوب بازار را با قیمت مناسب خریداری کنید.

رژگونه:

یکی دیگر از مهم‌ترین لوازمی که باید در پک کامل لوازم آرایش وجود داشته باشد، رژگونه است. استفاده صحیح از رژگونه به‌صورت شما شادابی بیشتری می‌بخشد و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

نکات مهم برای انتخاب رنگ رژگونه:
  • اگر رنگ پوست‌تان روشن است، بهتر است که از رژگونه‌هایی با طیف رنگی صورتی، گلبهی یا هلویی استفاده کنید.
  • اگر پوست‌تان به رنگ گندمی است، رنگ صورتی تیره‌تر برای‌تان مناسب است.
  • اگر پوست‌تان تیره است یا سبزه‌اید، طیف رنگی روشن‌تر مناسب خواهد بود مثلا رنگ زردآلویی روشن انتخاب خوبی است.

کانتور:

کانتورینگ بخش بسیار مهمی در میکاپ است که باعث می‌شود صورت شما بُعد پیدا کند. کانتور کردن صورت به این معناست که شما قسمت‌هایی از صورت را برجسته و قسمت‌هایی را با استفاده از سایه تیره با خطای دید از نقطه توجه خارج می‌کنید تا عیب‌های صورت کاسته شود و زیبایی‌های صورت بیشتر دیده شود.

با کانتور کردن می‌توانید صورت بیضی را گرد‌تر و صورت گرد را کشیده‌تر نشان دهید. می‌توانید عیب‌های بینی خود را کمتر کنید مثلا با استفاده از سایه تیره در دو طرف تیغه بینی، بینی را باریک تر نشان دهید یا با استفاده از سایه تیره در زیر بینی آن را کوتاه‌تر کنید. همچنین می‌توانید گونه‌‍های خود را برجسته‌تر کنید یا پیشانی خود را کوتاه‌تر کنید.

همه این تغییرات با استفاده صحیح از کانتور اعمال می‌شود پس استفاده از کانتوری که مناسب پوست شما باشد برای یک پک کامل لوازم آرایشی ضروری خواهد بود.

در بازار سه نوع کانتور وجود دارد:

کانتور پودری

کانتور مایع

کانتور کرمی

نکات مهم برای خرید کانتور:

استفاده صحیح از ابزار کانتورینگ خیلی مهم است زیرا اگر قسمتی از این مرحله را اشتباه انجام دهید، ممکن است باعث شود که عیب‌های صورت‌تان بیشتر نمایان شود. پس اگر مبتدی هستید، بهتر است که کانتورهای پودری را برای خرید انتخاب کنید، چون استفاده از آن‌ها راحت‌تر است.

اگر از پس یک آرایش حرفه‌ای بر می‌آیید، کانتورهای کرمی برای شما بهترین گزینه است زیرا که معمولا این کانتور‌ها ماندگاری بهتری دارند ولی در عین حال سخت تر پخش می‌شوند و استفاده از آن‌ها دشوارتر است.

هایلایتر:

از هایلایتر برای برجسته کردن یا درخشان کردن قسمت‌هایی از صورت مثل نوک بینی، روی چانه، استخوان گونه و روی لب استفاده می‌کنند. اگر شما به آرایش‌های کاملا مات علاقه دارید، ممکن است کلا از هایلایتر در آرایش خود استفاده نکنید اما به هر حال هایلایتر یکی از لوازم ضروری در یک پک کامل آرایشی به حساب می‌آید.

هایلایترها هم مثل کانتورها در سه نوعِ:

پودری

کرمی

مایع

در بازار یافت می شوند.

استفاده از هایلایتر در آرایش باعث بهتر دیده شدن و برجسته‌تر شدن آن قسمت می‌شود. پس می‌توان گفت هایلایتر تکمیل کننده کانتورینگ است و صورت را متعادل سازی می‌کند.

هایلایتر معمولا دو درجه روشن‌تر از رنگ کرم پودر شماست. اگر طرفدار آرایش‌های سبک و نچرال هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از هایلایترهای پودری است.

پودر فیکس:

حتما تا به حال برای‌تان پیش آمده که آرایش‌تان بعد از گذشت چند ساعت خراب شود و جلوه اولیه را نداشته باشد. اینجاست که استفاده از پودر فیکس یک ضرورت به حساب می‌آید.

همانطور که از اسمش هم پیداست، پودر فیکس یک پودر فشرده است که آرایش شما را تثبیت می‌کند و ماندگاری آرایش شما را بالا می‌برد. استفاده از پودر فیکس باعث می‌شود که مواد مایعی که در آرایش از آن‌ها استفاده کرده‌اید ماندگاری بیشتری داشته باشد و همچنین پودر فیکس از تجمع چربی در آرایش صورت هم جلوگیری می‌کند.

در خرید پودر فیکس، این نکته را به خاطر داشته باشید که نوع بی رنگ آن برای همه پوست ها مناسب است و معمولا بهترین انتخاب همین نوع بی رنگ آن است. زیرا که پودر های فیکس رنگی معمولا پوست را تیره تر نشان می دهند.

اگر پوست حساس یا مستعد جوش دارید، پودر فیکسی خریداری کنید که ضدآکنه (non-comedogenic) باشد.

استفاده از پودر فیکس برای کسانی که پوست چرب دارند لازم است. اما اگر شما پوست خشکی دارید، از پودر فیکس‌هایی که خاصیت آب‌رسانی (hydrating setting) دارند استفاده کنید.

آرایش چشم:

بی شک اولین چیزی که در صورت یک شخص توجه شما را جلب می‌کند، چشمان اوست. آرایش اصولی چشم یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک آرایش بی‌نقص است، چون چشم‌ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دارند.

دو عامل در داشتن یک آرایش زیبای چشم تاثیرگذار است: مرغوب بودن لوازم آرایشی و مهارت فرد در استفاده از آن‌ها.

خط چشم:

خط چشم یکی از محبوب‎‌ترین ابزارهای آرایشی میان خانم‌ها است چون گیرایی چشم‌ها را چند برابر می‌کند. شما با استفاده از خط چشم می‌توانید به چشم‌های خود حالت بدهید.

در گذشته بیشتر از خط چشم مشکی استفاده می‌شد اما حالا می‌بینیم که خط چشم‌های رنگی هم طرفدارهای زیادی پیدا کرده و بسیار ترند شده‌اند.

خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند:

خط چشم ژله‌ای:

معمولا کسانی که حرفه‌ای‌تر آرایش می‌کنند از این نوع خط چشم‌ها استفاده می‌کنند چون استفاده از آن‌ها نیاز به مهارت بیشتری دارد. خط چشم‌های ژله‌ای معمولا ضدآب هستند و ماندگاری بیشتری دارند.

خط چشم مویی:

می‌توان گفت پرطرفدارترین نوع خط چشم، خط چشم مویی است. معمولا افرادی که طرفدار خط چشم‌های باریک هستند از این نوع خط چشم استفاده می کنند.

اگر کشیدن خط چشم برای‌تان سخت است بهتر است که این نوع خط چشم را برای خرید انتخاب کنید.

خط چشم ماژیکی:

همانطور که از اسمش پیداست، ظاهری شبیه ماژیک دارد و به خاطر اینکه بسیار خوش دست است و استفاده آسانی دارد، جزو پرطرفدارترین خط چشم‌ها محسوب می شود.

ریمل:

ریمل‌ها را می توان به سه نوع تقسیم کرد:

ریمل حجم‌دهنده

ریمل بلندکننده

ریمل حجم‌دهنده و بلندکننده

قبل از خرید ریمل باید مژه‌هایتان را بشناسید. مثلا اگر شما مژه‌های کوتاهی دارید، ریمل بلندکننده مناسب شما خواهد بود. اگر مژه‌های شما کم‌پشت است، بهتر است ریمل حجم‌دهنده خریداری کنید. اگر هم جزو آن دسته افرادی هستید که مژه‌هایتان کوتاه و کم‌پشت است، باید ریملی را خریداری کنید که خاصیت بلندکنندگی و حجم‌دهندگی را با هم داشته باشد.

نکات خرید ریمل:

اگر طرفدار آرایش‌های فانتزی هستید، می‌توانید جدا از خرید ریمل مشکی، ریمل رنگی هم خریداری کنید که این روزها طرفدارهای زیادی هم پیدا کرده. پرطرفدارترین ‌ای رنگی، سورمه‌ای، قهوه‌ای و بنفش هستند که جلوه زیبایی به چشم‌های می‌دهند.

اگر قصد رفتن به استخر را دارید یا جزو آن دسته افرادی هستید که در طول روز عرق می‌کنند، بهتر است ریمل ضدآب خریداری کنید.

از آنجایی که مژه‌های شما نقش بسیار مهمی در زیبایی چشم دارند، حتما دقت کنید که ریملی که خریداری می‌کنید حتما اصل باشد. برای این کار می‌توانید قبل از خرید، ویژگی‌های اصل بودن برند مورد نظرتان را در اینترنت جستجو کنید و در هنگام خرید آن‌ها را بررسی کنید. یا می‌توانید از بارکدی که روی محصول درج شده برای تشخیص اصل بودن کالا استفاده کنید.

ریمل‌های تقلبی نه تنها معمولا کیفیت خوبی ندارند بلکه به مرور زمان باعث ریزش مژه‌های شما می‌شوند و از آن‌ جایی که مواد داخل این ریمل‌ها مرغوبیت ندارند، در صورت تماس آن‌ها با چشم، به سلامت چشم ‌ها هم آسیب می‌زنند.

پیشنهاد می‌شود که برای خرید ریمل اصل و با کیفیت از سایت‌های معتبر استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کد تخفیف مو تن رو است.

مداد چشم:

مداد چشم جزو ابتدایی‌ترین لوازمی است که باید در یک پک کامل لوازم آرایشی وجود داشته باشد. مداد چشم کاربردهای مختلفی دارد. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند با استفاده از مداد، خط چشم بکشند. می‌توان با تیره‌کردن داخل یا قسمت‌هایی از دور چشم، چشم‌ها را گیرا‌تر کرد. حتی می‌توان با استفاده از مداد چشم در پشت پلک به عنوان سایه از آن استفاده کرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که مداد چشم هم مانند ریمل و خط چشم در رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارد.

از آن جایی که مداد چشم به صورت مستقیم با چشم که عضو حساسی از بدن است سر و کار دارد، باید در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشید.

اگر می‌خواهید انواع مارک‌های مداد چشم را با هم مقایسه کنید و با قیمت مناسب یکی از آن ها را خریداری کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از کد تخفیف لوازم آرایشی و بهداشتی است.

سایه:

انتخاب سایه چشم به صورت مستقیم با سلیقه هر شخص ارتباط دارد. اگر اهل آرایش‌های نچرال و طبیعی هستید، احتمالا زیاد از سایه چشم استفاده نمی‌کنید. اما اگر آرایش‌های غلیظ را می‌پسندید احتمالا سایه چشم یکی از انواع لوازم آرایشی مورد علاقه شما است.

سایه‌های چشم تنوع رنگی بسیار زیادی دارند و اگر می‌خواهید پک لوازم آرایشی شما کامل باشد، بهتر است چند طیف رنگی متنوع را خریداری کنید.

آرایش چشم سایه

یک سایه خوب باید رنگ‌دهی یا به اصطلاح پیگمنت بالایی داشته باشد. همچنین باید ماندگاری بالایی پشت پلک داشته باشد و پس از گذشت چند ساعت نریزد و خراب نشود.

سایه‌ها یا شاین هستند، یا گلیتری و یا مات. بهتر است شما پالت سایه‌ای را انتخاب کنید که هر سه نوع این سایه‌ها را داشته باشد.

فرمژه:

استفاده از فرمژه قبل از ریمل زدن به زیباتر شدن آرایش چشم شما کمک می کند. فرمژه باعث حالت‌دار شدن مژه‌ها و در نتیجه باعث درشت‌تر شدن چشم‌ها می‌شود و تاثیر به سزایی در زیبایی آرایش چشم دارد.

آرایش لب

هر چقدر هم آرایش چشم‌های شما زیبا و بی‌نقص باشد، اگر به آرایش لب‌های خود اهمیت کافی ندهید، انگار نصف زحمات شما به هدر رفته است. لازمه داشتن یک آرایش لب زیبا، خرید لوازم آرایش مناسب است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

بالم لب:

چه لب‌های شما مستعد خشک‌شدن و ترک خوردن باشد چه نباشد، بهتر است قبل از استفاده از رژلب از بالم لب برای حفظ رطوبت لب استفاده کنید.

بالم لب‌ها یا ماتیکی هستند یا کاسه‌ای.

اگر شما طرفدار آرایش‌های ملیح و سبک هستید، می‌توانید تنها از بالم لب برای آرایش لب‌های‌تان استفاده کنید و اگر می‌خواهید صورت شما شادابی بیشتری داشته باشد، بهتر است بالم لب‌های رنگی را خریداری کنید.

رژ لب:

مهم‌ترین بخش آرایش لب‎ها استفاده از رژ لب است.

آرایش صورت آرایش لب

رژ لب‌ها انواع مختلفی دارند:

رژهای مدادی:

رژهای مدادی چربی زیادی ندارند پس معمولا ماندگاری بالایی دارند. این رژها یا با تراش تراشیده می‌شوند یا پیچی هستند.

رژهای جامد:

رژ جامد طرفدارهای خاص خودش را دارد. جنس مواد رژ لب‌های جامد تنوع زیادی دارد. این رژ لب‌ها هم چرب هستند هم خشک و ماندگاری آن ها هم بستگی به جنس مواد استفاده شده دارد و هر برندی با برند دیگر متفاوت است.

رژهای مایع:

رژهای مایع معمولا ماندگاری بالایی دارند و برخی از آن‌ها 24 ساعته هستند که به آن‌ها لاک لب هم می‌گویند. اگر می‌خواهید مدت زیادی آرایش روی صورت شما دوام داشته باشد بهتر است از رژهای مایع استفاده کنید.

برق لب:

اگر شما طرفدار رژ لب‌های براق هستید، هم می‌توانید رژ لب براق استفاده کنید هم می‌توانید روی هر رژ ماتی که استفاده می‌کنید برق لب بزنید. برق لب باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود. برق لب‌ها معمولا مایع هستند اما تا به حال برق لب جامد هم تولید شده است. برق لب هم در نوع بی‌رنگ هم در نوع رنگی در بازار موجود می‌باشد که انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد.

 ست براش:

هیچ پک لوازم آرایشی بدون ست براش کامل نمی‌شود. ست براش یکی از مهم‌ترین مواردی است که شما باید در لیست خرید خود قرار دهید.

ست براش آرایشی

یک ست براش خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

موهای آن نباید ریزش داشته باشد

باید تراکم کافی داشته باشد

دسته‌های محکمی داشته باشد

بهتر است ست براشی تهیه کنید که کیف یا استند مخصوص به خود را داشته باشد تا هم زیبایی بیشتری داشته باشد هم با جمع کردن آن‌ها در جای مخصوص‌شان، آلوده نشود.

یک ست براش کامل معمولا دارای براش‌های زیر است:

براش پودر

براش کرم پودر

براش رژگونه

براش رژ لب

براش خط لب

براش کانتورینگ

براش بادبزنی

انواع براش‌های سایه چشم

براش خط چشم

براش ابرو

براش شانه ابرو

براش کانسیلر

چونه با تخفیف ست لوازم آرایشی تهیه کنم؟

سایت‌هایی از جمله مو تن رو و خانومی برای خرید محصولات آرایشی همواره کد تخفیف عرضه می‌کنند. شما با سر زدن به وبسایت موپُن و یا عضویت در خبرنامه موپُن می‌توانید کد تخفیف و پیشنهادات تخفیف‌دار فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *