فروشگاههای زنجیرهای مجموعهای از فروشگاهها هستند که در سطح یک شهر، کشور و یا حتی چندین کشور تاسیس میشوند. این فروشگاهها دارای مدیریتی واحد هستند و برای برقراری نظم و هماهنگی بیشتر برای هر شعبه نیز مدیری جداگانه دارند. تمامی این فروشگاهها تحت عنوان یک نام و برند فعالیت میکنند و معمولا خدمات یا محصولاتی که ارائه میدهند یکسان یا تقریبا یکسان است.
یکی از فروشگاههای زنجیرهای ایرانی در زمینه فروش کالاهای روزانه، فروشگاه زنجیرهای افق کوروش است. این فروشگاه در ابتدا با هدف عرضه محصولات شرکت گلرنگ شروع به فعالیت کرد اما در ادامه با سایر برندها نیز همکاریهایی را آغاز نمود.
یکی از عوامل تاثیرگذار در محبوبیت یک فروشگاه یا پلتفرم، کیفیت پشتیبانی میباشد. با توجه به فروش حضوری و آنلاین افق کوروش، این فروشگاه باید از تیم پشتیبانی قویتری هم برخوردار باشد تا بتواند هم در فروش آنلاین محصولات و هم فروش حضوری، رضایت مشتریان را جلب نماید. در ادامه این مقاله از مجله موپُن قصد داریم به راههای مختلف ارتباط با بخش پشتیبانی فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش و سطح عملکرد آنها بپردازیم.
معرفی افق کوروش
شرکت گلرنگ در سال 1351 افتتاح شد و تولید محصولات شوینده خود را آغاز کرد. از سال 1386 محصولات غذایی نیز به تولیدات گلرنگ اضافه شدند و سال بعد یعنی سال 1387 برند گلرنگ تصمیم گرفت فروشگاههای زنجیرهای خود تحت عنوان افق کوروش را افتتاح کرده و مواد غذایی تولیدی خود (مواد پروتئینی، انواع لبنیات، زعفران و خرما و…) را در این فروشگاه ارائه کند.
فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش فعالیت خود را از سال 1388 به طور رسمی آغاز کرد و اولین شعبه افق کوروش در سال 1392 در تهران راهاندازی شد. افق کوروش به منظور ارائه خدمات و محصولات سوپرمارکتی (انواع مواد غذایی، نوشیدنی، مواد شوینده و بهداشتی و…) شروع به کار کرد. این شرکت از سال 1397 با هدف استفاده از ظرفیت افراد علاقهمند به ایجاد کسبوکار خردهفروشی، شروع به جذب نمایندگی کرد. در حال حاضر افق کوروش با بیش از 3000 شعبه در هر 31 استان ایران، بیش از 20 هزار کارمند و حدود 2800 محصول به فعالیت گسترده و متنوع خود ادامه میدهد. البته تعداد فروشگاهها با افتتاح روزی 2 یا 3 شعبه در سطح کشور در حال افزایش میباشد. این فروشگاه توانسته در بین 100 شرکت برتر موجود در ایران، رتبه چهلم را به خود اختصاص دهد.
راههای مختلف برقراری ارتباط با پشتیبانی افق کوروش
همانطور که میدانید، پشتیبانی مناسب یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش فروش و محبوبیت یک اپلیکیشن یا فروشگاه میباشد. افق کوروش نیز مانند سایر فروشگاهها، برای افزایش محبوبیت و افزایش فروش خود و همچنین برای راحتی مشتریان و کسب رضایت بیشتر آنان، تیم پشتیبانی قوی و فوقالعادهای دارد. مشتریان نیز برای پیگیری سفارش افق کوروش بعد از ثبت سفارش و یا برای ثبت انتقادات، پیشنهادات و نظرات، پیگیری شکایت از افق کوروش و یا سایر موارد میتوانند با مرکز پشتیبانی این مجموعه ارتباط برقرار کنند.
البته نکته قابل توجه اینجاست که شما با انتخاب گزینه پرسشهای متداول در بخش دسترسی سریع، میتوانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را بدون ارتباط با واحد پشتیبانی و با سرعت بیشتری بگیرید. برای دسترسی به پرسشهای متداول کافی است وارد وبسایت فروشگاه زنجیرهای افق کوروش شده و در پایینترین بخش صفحه اصلی، گزینه “پرسش و پاسخ متداول” را انتخاب کنید. اگر این بخش را بررسی کردید و به جواب خود نرسیدید میتوانید طبق شرایط به سراغ روشهای دیگر بروید.
پشتیبانی افق کوروش با ارسال تیکت در بخش تماس با ما
در بخش تماس با ما که در سایت افق کوروش و در پایینترین قسمت صفحه اصلی موجود است، شما میتوانید با ذکر مشخصات فردی و شماره فاکتور خرید خود، مشکل احتمالی را با کارشناسان درمیان گذاشته و درخواست راهنمایی ثبت کنید.
پشتیبانی افق کوروش از طریق باشگاه مشتریان
شما پس از عضویت در باشگاه مشتریان افق کوروش میتوانید به حساب کاربری خود وارد شده و در بخش “بیشتر”، گزینه “انتقادات و پیشنهادات” را انتخاب کنید. در این مرحله میتوانید نوع درخواست، طبقهبندی، توضیحات و… را وارد کنید تا در اسرع وقت تیم پشتیبانی افق کوروش به سوالات شما پاسخ دهند. عضویت باشگاه مشتریان راههای مختلفی دارد که یکی از آنها خرید حضوری و ثبت شماره تماس میباشد.
ارتباط با پشتیبانی افق کوروش از طریق اکالا
به دلیل این که سایت و اپلیکیشن اکالا، بستری برای فروش آنلاین محصولات افق کوروش میباشد، ارتباط با پشتیبانی از طریق سایت یا اپلیکیشن اکالا نیز امکانپذیر است.
برای این کار ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن اکالا شوید، پس از آن وارد قسمت حساب کاربری (پروفایل) شده و گزینه تماس با پشتیبانی را انتخاب کنید. صفحهای برای شما باز خواهد شد که در آن دو راه برای ارتباط با پشتیبانی اکالا افق کوروش پیشنهاد شده است:
1- مرکز تماس با امور مشتریان:
گفتوگوی تلفنی یکی از سادهترین و سریعترین راهها برای ارتباط با پشتیبانی افق کوروش از طریق اکالا میباشد. در این روش شما کافی است با شماره تلفن 1536 تماس گرفته و مورد یا مشکل خود را با مرکز پشتیبانی در میان بگذارید تا در اسرع وقت توسط این تیم به وضعیت و شرایط آن رسیدگی شود. برای رفاه حال بیشتر مشتریان، پشتیبانی اکالا 7 روز هفته و از ساعت 8 تا 22 آماده پاسخگویی به مشکلات کاربران میباشد.
2- ثبت پیام (تیکت):
در اپلیکیشن یا سایت اکالا بعد از ورود به قسمت حساب کاربری و انتخاب گزینه تماس با پشتیبانی، میتوانید فرم موجود در این قسمت را پرکرده و درخواست یا مشکل خود را توضیح دهید تا تیم پشتیبانی به سرعت به مورد ذکر شده توسط شما رسیدگی کند.
پشتیبانی افق کوروش به صورت تلفنی
همانطور که قبلتر نیز به آن اشاره کردیم تماس تلفنی یکی از سریعترین و راحتترین راهها برای ارتباط با واحد پشتیبانی میباشد که در قسمت معرفی روشهای برقراری ارتباط با پشتیبانی اکالا به آن اشاره کردیم. بنابراین شما علاوه بر امکان تماس با پشتیبانی تلفنی اکالا، میتوانید به صورت مستقیم برای دریافت راهنمایی، ثبت شکایت یا هر مسئله دیگری با شماره تلفن 1572 تماس بگیرید.
نکته قابل توجه اینجاست که به منظور بالا رفتن کیفیت پاسخگویی، تمام مکالمات شما با واحد پشتیبانی افق کوروش ثبت میشود و به این ترتیب احتمال رسیدگی دقیق و پیگیری بهموقع افزایش مییابد.
پشتیبانی افق کوروش از طریق شبکههای مجازی
آخرین راه برای ارتباط با مرکز پشتیبانی و ثبت انتقادات، پیشنهادات و نظرات، ارتباط با این مجموعه از طریق شبکههای مجازی است. شما با مراجعه به وبسایت افق کوروش میتوانید صفحات اینستاگرام، تلگرام، توییتر و… این شرکت را با جستجوی نام کاربری مخصوص به هر کدام پیدا کرده و از این طریق نیز مشکلات خود را با آنان در میان بگذارید. نام کاربری افق کوروش در هر کدام از فضاهای مجازی به ترتیب زیر است:
- اینستاگرام: oksc
- تلگرام: okclub
- آپارات: okclub
- لینکدین: oksc
- توییتر: OFOQKOUROSH
در مجموع باید به این نکته توجه داشته باشید که احتمال پاسخدهی از این طریق شاید کمتر باشد و بررسی مورد شما مدت زمان بیشتری به طول بینجامد.
کیفیت و سرعت پاسخگویی پشتیبانی افق کوروش
اگر بخواهیم پشتیبانی افق کوروش را از لحاظ کیفیت پاسخگویی به مشتریان بررسی کنیم باید بگوییم با توجه به این که این پلتفرم فروش و پشتیبانی آنلاین را در دستور کار خود دارد و روشهای متنوعی را برای ارسال نظرات، پیشنهادات و… ارائه داده است، در نتیجه از کیفیت بالایی برخوردار میباشد و خریداران میتوانند به راحتی و با هر روشی که برایشان راحتتر است مشکلات خود را با واحد پشتیبانی افق کوروش در میان بگذارند.
از لحاظ سرعت پاسخگویی نیز، تیم پشتیبانی افق کوروش، 7 روزه هفته از ساعت 8 صبح تا 22 آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند؛ در نتیجه میتوان گفت پشتیبانی این مجموعه از سرعت پاسخدهی نسبتا بالایی برخوردار است و شما پس از ثبت درخواست راهنمایی مدت زمان کوتاهی در انتظار دریافت پاسخ از طرف تیم پشتیبانی خواهید بود. البته اپلیکیشنها و فروشگاههای بسیاری نیز هستندکه پشتیبانی 24 ساعته دارند و قطعا پشتیبانی افق کوروش در این زمینه جای پیشرفت زیادی دارد.
اطلاعات شعبه مرکزی افق کوروش
فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش در سراسر ایران و در تمام استانهای کشور دارای شعبه است و روزبهروز هم به تعداد این شعبات اضافه میشود؛ اما قطعا مدیریت تمام کارهای این شعبات، اعم از تامین محصولات شعب، پرداخت حقوق کارمندان و… نیاز به یک دفتر مرکزی دارد که مدیریت تمام شعبات زیر نظر آن باشد. دفتر مرکزی افق کوروش واقع در تهران به آدرس زیر برای مدیریت تمام شعب و ایجاد نظم و هماهنگی در حال فعالیت میباشد:
منطقه 6 تهران، محله یوسف آباد، خیابان ولیعصر، روبهروی پارک ساعی، پلاک 2280
تلفن شعبه مرکزی: 88707801 – 021
فکس: 88707815 – 021
ایمیل: info@okcs.ir
شرایط مرجوعی افق کوروش
فروشگاه اینترنتی افق کوروش جهت رفاه حال مشتریان و برای این که خریدی مطمئنتر و شبیهتر به خرید حضوری را تجربه کنند، خدمات زیادی را در فروشگاه آنلاین خود به مشتریان ارائه داده است که یکی از این خدمات، امکان مرجوع کردن کالا پس از ثبت سفارش و تحویل کالا توسط مشتری میباشد. اما به دلیل این که بیشتر محصولات ارائه شده در افق کوروش مواد غذایی یا محصولات بهداشتی هستند، قطعا لازم است سختگیری و حساسیت بیشتری در امر ارجاع این نوع کالاها به شعبه صورت بگیرد زیرا حفظ سلامت مشتریان در اولویت کار است.
اگر بعد از ثبت سفارش خود (قبل از تحویل محصول) نیاز به تغییر در سفارش خود احساس کردید و یا نیاز داشتید که سفارش خود را لغو نمایید، لازم است با تیم پشتیبانی اکالا تماس برقرار کنید و درخواست خود را با کارشناسان درمیان بگذارید. برای این کار کافی است با شماره 1536 و یا شماره 54595000 – 021 تماس گرفته و موضوع مورد نظر را با تیم پشتیبان اکالا مطرح کنید.
شرایط و نکات مرجوع کردن کالا
- مواردی مثل ناقص بودن سفارش، تاریخ انقضای گذشته، عدم تطابق کالای دریافتی با کالایی که سفارش دادهاید، سالم نبودن بسته یا بستهبندی غلط و…، همه مواردی است که در هنگام تحویل گرفتن سفارشات باید آنها ر ا مدنظر قرار داده و در صورت عدم تطابق و وجود مشکل از قبول سفارش خودداری کرده و به پشتیبانی اکالا اطلاع دهید.
- شما نهایتا تا 24 بعد از تحویل سفارش فرصت دارید برای ارجاع کالاها اقدام کنید. البته این مدت زمان برای کالاهایی که قابلیت فاسد شدن و خراب شدن را دارند، محدود به لحظه دریافت سفارش است و در صورت قبول آنها، این مراکز دیگر مسئولیتی را قبول نخواهند کرد.
- کالا را باید در شرایط اولیه، یعنی با بستهبندی اصلی و سالم مرجوع کرد. برای ارجاع کالاهایی که مدت زمان مصرفی کوتاهی دارند یا تاریخ انقضای آن زود میگذرد نیز توجه ویژه داشته باشید.
- در مورد کالاهایی مثل گوشت و مرغ، اولا باید قبل از 24 ساعت اقدام به مرجوع کردن کنید؛ ثانیا برچسب موجود روی کالا نیز باید حتما وجود داشته باشد و در غیر این صورت درخواست مرجوعی پذیرفته نخواهد شد.
- در مورد کالاهای آرایشی و بهداشتی، حتما قبل از ثبت سفارش از خرید خود مطمئن شوید زیرا این محصولات به دلیل ماهیت بهداشتی که دارند (جهت تضمین بهداشت کالاها برای مشتریان) امکان مرجوع کردنشان وجود ندارد.
- حتما برای ارجاع کالا، فاکتور خرید را باید به مامور تحویل اکالا تحویل دهید تا از وضعیت خرید و سایر شرایط اطمینان حاصل شود.
- برای هر سفارش فقط 1 بار امکان مرجوع کردن کالا وجود دارد و پس از یک بار ثبت و رسیدگی به درخواست، دیگر این امکان وجود نخواهد داشت. در صورتی که کالایی که مشتری قصد مرجوع کردن آن را دارد ایرادی نداشته باشد و فقط به خواست مشتری باشد، هزینه پیک به عهده خود مشتری خواهد بود؛ اما اگر مشکل از سمت عملکرد فروشگاه باشد هزینه ارسال به عهده خود فروشگاه و پیک مجموعه است.
پیگیری سفارش افق کوروش
بعد از ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی اکالا، میتوانید با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت اکالا وارد حساب کاربری خود شوید و با انتخاب گزینه “سفارشهای من”، از جزئیات خرید خود آگاه شوید.
پاسخ به چند پرسش متداول
1- در چه ساعتی از شبانهروز میتوانم کالای مورد نیاز خود سفارش دهم؟
شما در 7 روز هفته و بهصورت 24 ساعته میتوانید در فروشگاه اینترنتی اکالا، سفارش خود را از فروشگاههای افق کوروش ثبت کنید؛ اما ارسال سفارشات بین ساعت 9 صبح الی 23 شب انجام میگیرد. پس اگر سفارشتان را ساعت 3 بعد از نیمه شب ثبت کردید، از ساعت 9 صبح باید منتظر آن باشید.
2- آیا میتوانیم به صورت تلفنی نیز ثبت سفارش کنیم؟
بله. اگر جایی هستید که دسترسی به اینترنت ندارید و یا خرید آنلاین برای شما راحت نیست، اکالا این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده است تا با تماس با استفاده از شماره 1536 ( داخلی 2)، سفارش خود را ثبت نمایند.
3- چگونه میتوانیم هزینه محصولاتی که سفارش دادهایم را پرداخت کنیم؟
برای راحتی مشتریان سه روش برای پرداخت هزینه وجود دارد تا آنها هر گزینهای را که راحتتر هستند انتخاب کنند:
1- پرداخت درب منزل: شما میتوانید بسته خود را سفارش دهید و هنگام تحویل درب منزل هزینه آن را از طریق دستگاههای کارتخوان پرداخت کنید. این روش هیچ محدودیتی ندارد زیرا تمام سفیران مجهز به دستگاه کارتخوان هستند و این کار به راحتی انجام میشود.
2- پرداخت آنلاین: در این روش در مرحله آخر ثبت سفارش، اقدام به پرداخت اینترنتی مبلغ سفارش ثبت شده میکنید و حین تحویل سفارش هزینه جداگانهای نمیپردازید.
3- پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال
4- پس از ارجاع کالا، چقدر طول میکشد تا پول به کارت بانکی برگردد؟
اگر بنا به هر دلیلی نیاز به مرجوع کردن کالا داشتید، بعد از هماهنگی با تیم پشتیبانی افق کوروش یا اکالا، سفیران برای تحویل گرفتن بسته به شما مراجعه میکنند و تا 24 ساعت پس از ارجاع بسته به دفتر مرکزی، هزینه خریدتان به حساب شما واریز خواهد شد.
5- چگونه میتوان از کد تخفیف برای خرید از افق کوروش استفاده کرد؟
اگر کد تخفیف ندارید میتوانید انواع آن را از طریق سایت موپُن تهیه کنید. برای اعمال کدهای دریافت شده، شما باید بعد از انتخاب کالاهای مورد نظر و انتقال آن به سبد خرید، در قسمت مخصوص، کد تخفیف اکالا را وارد کنید و گزینه اعمال کد تخفیف را بزنید تا طبق شرایط، میزان تخفیف و کاهش هزینه برای شما اعمال گردد.
6- چگونه میتوان از تخفیف باشگاه مشتریان افق کوروش استفاده کنیم؟
برای کسب امتیاز در باشگاه مشتریان افق کوروش باید به صورت حضوری به شعب افق کوروش در سراسر کشور مراجعه کنید. نحوه محاسبه به این شکل است که هر 30 هزار تومان خرید شما در سبد خریدهای بالای 150 هزار تومان 1 امتیاز محاسبه خواهد شد و شما در ازای هر 1 امتیاز در باشگاه مشتریان افق کوروش، میتوانید 100 تومان تخفیف در اپلیکیشن یا سایت اکالا به شما تعلق میگیرد. نکته قابل توجه اینجاست که شما هرچند امتیازی که در باشگاه مشتریان افق کوروش داشته باشید، برای هر فاکتور تنها تا سقف 10 درصد از مبلغ کل فاکتور، تخفیف شامل حالتان میشود و اگر از امتیازات شما باقی بماند، میتوانید در خریدهای بعدی خود از آن استفاده کنید.
جمعبندی
با توجه به تعدد برندهای فروشگاههای زنجیرهای در سراسر کشور، در این بازار رقابتی باید هر روز به کیفیت و تنوع کالاها و خدمات ارائه شده به مشتریان افزود تا باعث جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش درآمد باشد. یکی از خدماتی که در جلب رضایت مشتریان تاثیر بهسزایی دارد، کیفیت عملکرد و پاسخگویی تیم پشتیبانی است. در این مقاله از وبلاگ موپُن به معرفی روشهای برقراری ارتباط با پشتیبانان فروشگاههای افق کوروش و بررسی کیفیت واحد پشتیبانی این مجموعه پرداختیم.
سلام واقعا که بی در و پیکر تر از افق کوروش نداریم هم فروشگاهها و هم فروشنده ها و هم شماره تلفنهای پاسخگو مثل ۱۵۷۲ یا ۰۰۴۸ یا ۱۵۳۶ هر موقع که تماس گرفتیم یک ساعت پشت خط بودیم و فقط میگه از اینکه صبورانه منتظر هستید سپاسگزاریم آخه من تشکر تو رو میخوام چکار این چه وضعشه آخه یه تلفن بزارید که یه شخصی پاسخگوی مردم باشه نه اینکه بعد از کلی انتظار آخرش خود به خود قطع بشه یا قطعش میکنن یا اینکه بعد از کلی انتظار میگه لطفا داخلی فروشگاه نزدیک به محل خود را وارد کنید آخه مرد حسابی طرف شماره خونه خودش رو یادش نیست اونوقت چطور انتظار دارید که من داخلی افق کوروش رو بلد باشم.حرف آخر اینکه من راننده تپسی هستم میرم افق کوروش که اولا میگن تپسی دیگه چیه کدوم اعتبار باید بری افق کوروش تو تهران ما نداریم.آخه بگو پس تو چکاره ای که من از در خونه خودم بلند بشم برا ۲۰۰ یا ۵۰۰ یا یک میلیون تومن بکوبم برم تهران ،اونوقت میگه ما از این چیزها مثل اوزون و نمیدونم هدیه تپسی و غیره نداریم بعدش میری به یه همکار دیگرش میگی میبینی که این از اون عقب مونده تره اصلا تا به حال اسم تپسی و اوزون و این چیزها رو نشنیده .من که از این به بعد هر جا که بشینم تا جایی که میتونم از بدی و بدرد نخور بودن و گنده کاریهای افق کوروش میگم تا برا مردم قشنگ جا بیفته واقعا جای خجالت داره .سر خودتون رو بگیرین بالا خجالت نکشید
فروشگاه های کوروش با مالکین دزد …تو قفسه فروشگاه قیمت کالا یه چیزه دم صندوق یه چیز دیگه دزدی علنی
سلام خسته نباشید مگه نمیگید فروشگاه همواره تخفیف والا ما چیزی ندیدیم در فروشگاه با قر آباد قرچک خیابان بهشتی امشب هاله خریدم قیمت مصرف کننده روش 95بود به ما دادند 103 چرا زمانی خانوم روحیه اونجا بودند خیلی منظم بود الان کلا عوض شده از هر لحاظ