0

مقایسه لیمومی و دکتر کرمانی

مقایسه لیمومی و دکتر کرمانی

رسیدن به وزن ایده‌آل یکی از اهداف همیشگی افراد است و در طول زندگی تلاش‌های متعددی برای رسیدن به وزن دل‌خواه انجام می‌شود. یکی از روش‌های کاهش یا افزایش وزن گرفتن رژیم غذایی می‌باشد. سال‌هاست متخصصین مختلفی با بررسی شرایط وزن و قد و… افراد لیست‌هایی از غذاها و خوراکی‌های مصرفی در طول روز را مشخص می‌کنند و طبق آن‌ها تغییر وزن رخ خواهد داد.دو مجموعه لیمومی و دکتر کرمانی، از بزرگ‌ترین مراجعی هستند که ایرانیان برای گرفتن رژیم‌های مختلف از کمک آن‌ها بهره می‌برند. این دو تیم سال‌هاست در فضای مجازی فعالیت دارند و در این مقاله از سایت موپُن به بررسی و مقایسه آن‌ها با یک دیگر خواهیم پرداخت.

تناسب اندام

برای شروع بررسی و مقایسه بهتر است به‌طور خلاصه با هر دو مورد آشنایی اولیه داشته ‌باشیم و سپس به قیاس بین آن‌ها بپردازیم.

معرفی مجموعه لیمومی

شرکت شیوه پردازان زندگی روشن کیلینیک تغذیه درمانی بر بستر اینترنت می‌باشد که با هدف ارائه تجربه‌های منحصربه‌فرد در راستای سلامتی در سال 1395 شروع به کار کرد. کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین لیمومی، با موسسه علمی پژوهشی طعام اسرار که 25 سال سابقه در زمینه رژیم درمانی دارد، همکاری می‌کند.

این شرکت هدف دارد علوم تغذیه سنتی و مدرن را در کنار رژیم درمانی به مراجعین خود آموزش دهد و تناسب اندام را در کنار سلامتی به آن‌ها هدیه دهد. این فرآیند با آموزش طبق علوم مرتبط و اصول انجام می‌گیرد.

معرفی مجموعه دکتر کرمانی 

دکتر محمد صادق کرمانی پزشک تحصیل‌ کرده‌ایی هستند که در سال ۱۳۷۱ خودشان از فشار خون بالا و اضافه وزن رنج می‌بردند و به همین دلیل سلامت ایشان به خطر افتاده‌بود. ایشان با تصمیم به شروع رژیم غذایی، به مطالعه دانش تغذیه و روش‌های سالم کاهش وزن پرداختند و به‌این‌ترتیب رژیمی طبق اصول را شروع کردند. ایشان توانستند در مدت چهار ماه 20 کیلو کاهش وزن را تجربه کنند.

دکتر کرمانی پس از رسیدن به وزن ایده‌آل شروع به درمان مراجعین چاق خود کردند و این فرآیند را تنها با سه برنامه غذایی آغاز نمودند که پس از افزایش مراجعین و تنوع وضعیت آن‌ها برنامه‌های غذایی به 54 مورد رسید. ایشان توانستند با کشف چند فرمول ریاضی اولین برنامه رایانه‌ای جامع تغذیه را در جهان طراحی کنند.  دکتر کرمانی تا به حال چندین هزار فرد لاغر و چاق را در سنین مختلف به وزن ایده‌آل‌شان رسانده‌اند.

لیمومی و دکتر کرمانی

مزایا و معایب لیمومی و دکتر کرمانی

بی‌شک با فعالیت گسترده این دو تیم، هر کدام مزیت‌های مختلفی را ارائه می‌کنند و از طرفی هیچ فرآیندی بی‌عیب نیست. البته که هر دو مورد به‌صورت مستمر سعی در بهبود شرایط و به‌روزرسانی خدمات خود دارند. در ادامه به‌ترتیب مزایا و معایب هر کدام را عنوان می‌کنیم تا مقایسه و انتخاب راحت‌تری انجام شود.

مزایای لیمومی

  • پرسش‌های مختلف و کاربردی در جهت شناخت مزاج مراجع و طراحی رژيم با توجه به طب سنتی و شرایط اختصاصی کاربر
  • استفاده از رژیم‌ها برای کاهش چربی‌های ناسالم و جلوگیری از افزایش سطح کلسترول خون، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی و عروقی. در نتیجه رسیدن به سلامتی و تندرستی در کنار دستیابی به وزن ایده‌آل
  • ایجاد محدودیت در استفاده از نمک و غذاهای فرآوری ‌شده
  • افزایش یا کاهش وزن با توجه به شرایط بدنی و خواسته کاربر
  • ارائه دستور پخت غذاهای سالم و تاثیرگذار همراه با ارائه برنامه غذایی
  • دادن اهمیت به وعده صبحانه و میان وعده‌ها در رژیم

معایب لیمومی

  • تنوع کم و محدودیت غذاهای برنامه غذایی. تنها تعداد مشخصی غذا به همراه دستور پخت سالم آن‌ها ارائه می‌شود.
  • بی‌توجهی به غذاهای مورد علاقه کاربر در ایجاد رژیم غذایی با وجود پرسش مربوط به آن قبل از تنظیم رژیم
  • عدم امکان جایگزینی غذاهای مورد علاقه یا در دسترس در برنامه غذایی و نبود انعطاف در نتیجه تکراری شدن رژیم پس از یک هفته استفاده
  • عدم ارائه رژیم آنلاین و ارسال تنها یک فایل پی دی اف
  • نبود پشتیبان و مربی برای اجرای برنامه‌ها و دریافت هزینه جداگانه در صورت درخواست مربی
  • احتمال ایجاد خشکی پوست و پرخاشگری با توجه به شرایط رژیم غذایی لیمومی

مزایای دکتر کرمانی

  • ایجاد تنوع در غذاهای برنامه غذایی و امکان جایگزینی وعده‌های غذایی
  • اهمیت دادن به تمام وعده‌ها و میان‌ وعده‌ها
  • داشتن پشتیبان مناسب و پاسخ‌گو حین اجرای دوره
  • انعطاف زیاد رژیم‌ها و امکان استفاده از غذاهای مورد علاقه و در دسترس
  • به حداقل رساندن ممنوعیت و محدودیت‌های غذایی جهت اجرای راحت رژیم
  • ارائه رژیم آنلاین و امکان استفاده از برنامه روزمنو و انتخاب غذاهای روز بعد جهت آماده سازی
  • امکان ارائه برنامه ورزشی در کنار رژیم غذایی به‌صورت پکیج و نتیجه‌گیری سریع‌تر
  • ارائه اپلیکیشن‌های مربوط به رژیم و برنامه‌های ورزشی

معایب دکتر کرمانی

  • کمبود ریزمغذی‌ها در برنامه‌های غذایی و احتمال بروز پرخاشگری
  • احتمال ایجاد ریزش مو، خشکی پوست و حتی تغییر در دوران قائدگی پس از استفاده از رژیم

تفاوت‌ها و شباهت‌های لیمومی و دکتر کرمانی

در این بخش نوع خدمات و روش‌های هر دو تیم را مورد بررسی قرار داده و به تفاوت عملکرد آن‌ها می‌پردازیم.

دسته‌بندی رژیم‌ها

طبق اطلاعات سایت لیمومی، رژیم‌های این تیم به رژیم لاغری، رژیم چاقی، رژیم بارداری و شیردهی و رژیم‌های تخصصی کودکان و نوجوانان می‌پردازد. اما رژیم‌های دکتر کرمانی به رژیم‌های لاغری، چاقی، بارداری و شیردهی، تثبیت وزن و رژیم‌های همراه با ورزش تقسیم می‌شود که برای تمامی سنین قابلیت دریافت دارند.

تفاوت‌های عملکردی

موردی که در لیمومی به آن توجه ویژه‌ای می‌شود توجه به مزاج‌شناسی و نکات طب سنتی می‌باشد که خیلی در رژیم‌های دکتر کرمانی به آن پرداخته‌ نمی‌شود. لیمومی سعی دارد پزشکی سنتی و مدرن را با هم ترکیب کند تا با استفاده از آن، برنامه غذایی کاملی را به مراجعین خود ارائه دهد.

دکتر کرمانی که در زمینه انواع رژیم غذایی برای سنین مختلف فعالیت می‌کند، تلاش این فرد بر ارائه رژیم‌های لاغری راحت است که رسیدن به وزن ایده آل را در شرایط ساده‌تری مهیا کند. این مجموعه برعکس مجموعه‌های دیگر مانند لیمومی یک برنامه غذایی ثابت را در اختیار مراجعه‌کننده قرار نمی‌دهد و رژیم آن منعطف و قابل تغییر است. دکتر کرمانی در طول دوره رژیم برنامه‌های جدیدی پیشنهاد می‌کند و موارد آن قابلیت جایگزینی دارند و این که وضعیت افراد به‌طور مرتب کنترل می‌شود و سلامت و تغییرات آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه ورزشی

در لیمومی تنها به برنامه‌های رژیمی پرداخته‌ می‌شود و مراجعین با ارسال اطلاعات‌شان، برنامه غذایی تحویل می‌گیرند. در رژیم‌های دکتر کرمانی اما می‌توان علاوه بر رژیم غذایی، برنامه ورزشی نیز دریافت کرد و این اعتقاد وجود دارد که ورزش کردن روند تغییر وزن را تسریع می‌بخشد و نتیجه‌گیری خیلی بهتر اتفاق خواهد افتاد.

اپلیکیشن و برنامه آنلاین

لیمومی شرکتی است که فرآیند کاری خود را به شکل آنلاین انجام می‌دهد و قبول مراجعین و ارائه رژیم به آن‌ها به‌طور کاملا آنلاین صورت می‌گیرد. با وجود این که در سایت لیمومی به برنامه رژیمی آنلاین اشاره‌ شده است. در واقعیت پس از پاسخ‌دهی به سوالات مورد نیاز و پرداخت هزینه، رژیم مربوطه در یک فایل پی دی اف در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که نه‌تنها انعطاف ندارد بلکه از مزیت‌هایی مانند کالری شماری، تنوع غذایی و… هم برخوردار نیست.

اما دکتر کرمانی فعالیت خود را به طور جدی‌تر و متفاوت‌تری در فضای مجازی انجام می‌دهد. جدا از پشتیبانی و راه‌های ارتباطی از طریق واتس اپ، اینستاگرام، تلگرام، تلفن و… که لیمومی هم آن‌ها را دارد، دکتر کرمانی اپلیکیشن‌هایی را نیز در اختیار مراجعین قرار می‌دهد. با برنامه‌هایی مثل به اندام، روزمنو و اپلیکیشن برنامه ورزشی، کار رژیم گرفتن خیلی راحت‌تر می‌شود و کاربر سریع‌تر و بهتر با برنامه غذایی و روند پیش‌روی‌اش ارتباط برقرار خواهد کرد.

اپلیکیشن دکتر کرمانی

در اپلیکیشن به اندام امکان دریافت رژیم، ارتباط با پشتیبانی، تغییر گزینه‌های برنامه غذایی، انتخاب غذاهای مورد علاقه، محاسبه بی ام آی و… وجود دارد و به بسیاری از سوالات متداول کاربران به‌صورت ویدیویی و متنی پاسخ‌ داده‌ شده است که باعث راحتی و تسریع گرفتن نتیجه می‌شود.

دوره رژیم‌ها

لیمومی یک دوره رژیم را به‌طور میانگین 21 روز در نظر می‌گیرد که با توجه به نظر کارشناسان می‌تواند بیشتر یا کمتر هم بشود. حین خرید دوره‌ها می‌توان 1 دوره، 3 دوره و یا 6  دوره را به‌طور همزمان خریداری کرد که درصورت خرید دوره‌های طولانی‌تر در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و اهداف بزرگ‌تر و مدت طولانی‌تری دنبال خواهد شد.

دوره‌های دکتر کرمانی معمولا به شکل سه ماهه و ۶ ماهه ارائه می‌شود. البته این دوره‌ها می‌توانند به شکل برنامه غذایی دریافت بشوند یا به‌صورت یک پکیج شامل برنامه غذایی و ورزشی به شکل یک‌جا تنظیم شوند.

پشتیبانی و نظر کاربران در مورد نحوه پاسخگویی

وجود پشتیبان و همراه در هر کاری می‌تواند انگیزه و فعالیت را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد. در امر رژیم هم که معمولا از شرایط عادی و روزمره دور می‌شویم، وجود یک پشتیبان می‌تواند تاثیر خیلی خوبی در روند رژیم، تاثیرگذاری و انگیزه برای ادامه آن داشته ‌باشد.

دکتر کرمانی علاوه بر ارائه برنامه‌های غذایی برای کاهش یا افزایش وزن، به‌طور رایگان پشتیبانانی را نیز در اختیار مراجعان می‌گذارد. در برنامه‌ای به‌اسم به‌اندام، هر فرد در دوره مثلا سه ماهه برنامه غذایی‌اش می‌تواند با انتخاب خودش با یکی از کارشناسان در ارتباط باشد و در صورتی که در روند برنامه با مشکلی روبه‌رو شد یا سوالی برایش پیش آمد از او بپرسد.

علاوه بر این که می‌توان در روز دل‌خواه با کارشناس مورد نظر تماس گرفت، هر هفته یک بار کارشناس اختصاصی مربوط به شما طی یک تماس تلفنی از شرایط شما باخبر خواهد شد. در این شرایط احتمال این که شما از رژیم مایوس شوید و در نیمه راه آن را رها کنید به حداقل می‌رسد و این امر که این پشتیبان به‌طور رایگان در کنار شما حضور دارد مزیت بسیار خوبیست.

در لیمومی پشتیبانی به این شکل برای کاربران در نظرگرفته نمی‌شود. برای ارائه بهترین رژیم، یک کارشناس قبل از تنظیم برنامه غذایی سوالات مختلفی را از شما می‌پرسد اما پس از ارسال رژیم دیگر پشتیبانی جهت ادامه کار فعالیت نمی‌کند. البته حین خرید دوره‌های لیمومی می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر از یک مربی اختصاصی بهره ببرید که در طول دوره در کنار شما خواهد بود و به سوالات و مشکلات‌تان رسیدگی خواهد کرد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد، داشتن اپلیکیشن به اندام تیم دکتر کرمانی است. با استفاده از این اپلیکیشن بسیاری از سوالات و مشکلات کاربر و هم‌چنین تظیم سیستماتیک رژیم آن انجام می‌شود و در عمل نیاز به پشتیبان به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

نظر کاربران در مورد پشتیبان‌ها

طبق مطالعه نظرات کاربران در رابطه با عملکرد پشتیبانان لیمومی و دکتر کرمانی، معمولا افراد از این که باید هزینه‌ای برای پشتیبانی و مربی رژیم‌های لیمومی بپردازند ناراضی بودند اما در صورت اقدام به پرداخت این هزینه، تاثیر حضور مربی را مثبت ارزیابی می‌کردند.

در رابطه با پشتیبانان دکتر کرمانی هم اکثریت افراد راضی بودند. مخصوصا کسانی که تصمیم جدی برای تغییر وزن رسیده ‌بودند، حضور این پشتیبان‌ها را برای حل مشکلات و ایجاد انگیزه مناسب می‌دانستند.

تخفیف‌های ارائه‌شده

یکی از مواردی که باعث جذب کاربران می‌شود اعمال تخفیف‌های مختلف است. مخصوصا در رابطه با دریافت رژیم که هم امری ریسکی می‌باشد و هم خیلی از افراد امکان پرداخت هزینه‌های زیاد را ندارند، با وجود تخفیف‌های دوره‌ای و مناسبتی خیلی راحت‌تر اقدام به دریافت رژیم و پرداخت هزینه خواهند کرد.

تخفیف‌های لیمومی

لیمومی در شرایط مختلف برای کاربرانش تخفیف در نظر می‌گیرد. انواع کد تخفیف لیمومی را می‌توانید از سایت موپُن تهیه کنید. از بین این تخفیف‌ها می‌توان مواردی هم‌چون تخفیف اولین خرید لیمومی، تخفیف تمدید رژیم لیمومی، تخفیف‌ها برای رژیم‌های لاغری و چاق، تخفیف لیمومی برای مناسبت‌هایی مانند رسیدن عید نوروز و… را نام برد.

اگر تا به حال از کد تخفیف برای دریافت رژیم لیمومی استفاده نکرده‌اید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم: نحوه استفاده از کد تخفیف لیمومی

کد تخفیف لیمومی در موپُن

تخفیف‌های دکتر کرمانی

دکتر کرمانی هم با توجه به رقابتی که وجود دارد و جهت جذب مشتریان تخفیف‌های مختلفی مانند تخفیف دوره‌های 3 ماهه و 6 ماه، تخفیف دوره‌های ورزشی، تخفیف‌های مربوط به پکیج ویژه و… را در نظر می‌گیرد. در صورتی که اپلیکیشن‌های این تیم را نصب کنید و به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایید هم تخفیف‌هایی برای شما در نظرگرفته خواهد شد. کد تخفیف دکتر کرمانی را می‌توانید از صفحه مربوط به آن در سایت موپُن به‌راحتی دریافت کنید.

کد تخفیف دکتر کرمانی در موپُن

آمار و ارقام مربوط به دنبال‌کننده‌های شبکه‌های اجتماعی و تعداد نصب اپلیکیشن

معمولا اگر فردی به دنبال رژیم و تغییر وزن خودش باشد، با ساده‌ترین جستجوها نیز به سایت و تبلیغات لیمومی و دکتر کرمانی برخورد می‌کند. هر دوی این شرکت‌ها بازدید و مراجعین زیادی دارند و فعالیت گسترده‌ای را به‌همین سبب در فضای مجازی دنبال می‌کنند.

یکی از راه‌های ارتباطی موثر و پربازدید هر بیزینسی در این روزها اینستاگرام می‌باشد. لیمومی در حال حاضر در اینستاگرام بیش از دو میلیون و چهارصد هزار دنبال‌کننده دارد.  دنبال‌کننده‌های پیج اینستاگرامی دکتر کرمانی هم بالای یک میلیون و هفتصد هزار نفر گزارش می‌شود.

لیمومی اپلیکیشنی برای ارسال رژیم و فرآیندهای مختلف آن ندارد اما دکتر کرمانی که بسیاری از فعالیت‌هایش در اپلیکیشن به اندام انجام می‌شود تا به حال بیش از ده هزار نفر را ترغیب به دانلود این اپلیکیشن کرده ‌است. وب‌سایت این مجموعه‌ها نیز که از اصلی‌ترین پلتفرم‌هایشان می‌باشد بازدیدهای زیادی را از طرق مختلف جذب می‌کند و تا به حال بیش از 50 هزار بازدیدکننده داشته‌ است.

جمع‌بندی

داشتن یک رژیم غذایی سالم در طول زندگی علاوه بر این که شما را به وزن ایده آل‌تان می‌رساند، سلامتی شما را نیز تا حد خوبی می‌تواند حفظ کند. استفاده از انواع تغذیه با توجه به شرایط بدن و در جهت بهبود وضعیت امری است که باید به‌طور تخصصی تنظیم و ارائه شود. در این راه لیمومی و دکتر کرمانی هر دو می‌توانند کمک‌دهنده شما باشند. با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله از سایت موپُن ذکر شد، تا حد خوبی با شرایط کاری و عملکرد این دو تیم آشنا شدید. در حال حاضر بهتر است با توجه به انگیزه و هدفتان، تصمیم بگیرید که کدام مورد می‌تواند بهتر به شما کمک کند و در آخر تاثیر بیشتر و سریع‌تری را به عمل بیاورد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *