0

مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ

مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ

در سالیان اخیر با توجه به افزایش حجم ترافیک شهری و همه‌گیری بیماری کرونا میزان تمایل مردم به انجام خریدهای اینترنتی افزایش قابل توجهی داشته است. از محصولات روزمره گرفته تا دیگر خدمات. خرید بلیط هواپیما و قطار و… برای سفر نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشند. امروز قصد داریم تا به مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ در حیطه فروش بلیط و رزرو هتل بپردازیم.

در حیطه فروش بلیط و رزرو هتل برای سفر دو مجموعه بسیار محبوب و شناخته‌­شده وجود دارند. سایت علی بابا و مجموعه اسنپ تریپ. این دو مجموعه هر کدام با ساز و کار متفاوت و شیوه‌های خاص خود به ارائه خدمات به مراجعین خود می‌پردازند. ما نیز در این مقاله سعی داریم تا این دو مجموعه را با یکدیگر مقایسه نماییم. در ادامه به بررسی ویژگی‌­ها و شرایط متفاوت هر یک از آن­‌ها خواهیم پرداخت.

 

مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ از نظر پشتیبانی

در وهله اول می‌دانیم که پشتیبانی مشتریان در هر مجموعه‌­ای بسیار حائز اهمیت می‌باشد. هر یکی از دو سایت معرفی شده علی بابا و اسنپ تریپ دارای قسمت پشتیبانی می­‌باشند. اما در جزئیات تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در بخش پشتیبانی سایت اسنپ تریپ، زمانی که شما وارد قسمت پشتیبانی می‌شوید تنها یک روش برای پشتیبانی وجود دارد. تماس تلفنی.

اما زمانی که وارد قسمت پشتیبانی سایت علی بابا می‌شوید با دو روش جهت پشتیبانی مواجه می‌گردید. این دو روش عبارتند از پشتیبانی تلفنی و ثبت درخواست پشتیبانی. در قسمت تماس تلفنی درست مانند سایت اسنپ تریپ با برقراری تماس ­می‌توانید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید. اما برای ثبت درخواست پشتیبانی مراحل بیشتری را لازم است که طی کنید.

در ابتدا با کلیک بر روی درخواست پشتیبانی به وسیله درخواست ایجاد تیکت وارد بخش مورد نظر می‌شوید. سپس موضوع مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. این موضوع‌­ها عبارتند از انواع پرواز و تور و هتل و… . سپس پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که از میان آن­‌ها نزدیک‌ترین موضوع به مشکل خود را بیابید و انتخاب کنید. سپس در مرحله بعد درخواست خود را با جزئیات شرح داده و همراه با شماره سفارش خود، ثبت می‌نمایید. سپس در اسرع وقت پاسخ شما توسط پشتیبانی داده می‌شود. گرچه روش تماس تلفنی شما را سریع‌تر به نتیجه خواهد رساند اما در بسیاری از مجموعه‌ها فقط از طریق تیکت پشتیبانی‌های لازم در زمینه کد تخفیف و… ارائه می‌گردد.

 

تفاوت تنوع و تعداد خدمات سایت علی بابا و اسنپ تریپ

زمانی که وارد سایت اسنپ تریپ و علی بابا می‌شوید در ابتدا همه چیز مشابه یکدیگر به نظر می‌رسد. اما وقتی دقیق‌تر می‌شوید تفاوت‌ها خود را نشان می‌دهند. در سایت اسنپ تریپ شما می‌توانید علاوه بر تهیه بلیط قطار و اتوبوس، هتل و اقامتگاه خود را نیز رزرو نمایید. ضمن اینکه می‌توانید سفر خود را به شکل تور انتخاب کرده و برنامه‌­ریزی کنید. در کنار تمامی این خدمات تخفیف اسنپ تریپ نیز وجود دارد که می‌توانید در صورت واجد شرایط بودن از آن استفاده نمایید.

اما در سایت علی بابا علاوه بر بلیط اتوبوس و هواپیما و تمامی امکانات دیگر شما می‌توانید بلیط قطار نیز تهیه نمایید. این خود یک حسن بزرگ می‌باشد. زیرا بسیاری از عزیزان می‌توانند سفر خود را به شکل تور تهیه کرده و مسیر را به وسیله قطار طی نمایند. ضمن اینکه استفاده از کد تخفیف علی بابا نیز در بسیار از مواقع باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود.

تفاوت تنوع و تعداد خدمات سایت علی بابا و اسنپ تریپ

در هر دو سایت نیز امکان استرداد بلیط و رزرو هتل وجود دارد. اما طبق قوانین و مقررات هتل و ایرلاین‌ها وجهی که توسط هتل و ایرلاین‌ها بابت کنسلی کسر می‌شود باید از کل مبلغ دریافتی از شما کم شده و سپس باقی وجه استرداد می‌گردد.

ضمنا هر دو سایت پشتیبانی 24 ساعته طی 7 روز هفته را دارند. در این شرایط به سادگی می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز به پشتیبانی دسترسی داشته باشید.

در هر دو سایت می‌توانید از نظرات و پیشنهادات دیگر کاربران استفاده کنید و بر اساس آن بتوانید تصمیم بسیار بهتری برای زمان‌بندی سفر خود بگیرید. هم­چنین از کیفیت و شرایط هتل‌ها و اقامتگاه‌ها نیز آگاه می‌شوید و محیط بهتری را برای سفر خود انتخاب می‌نمایید.

هر دو مجموعه در زمینه انواع تورهای داخلی و خارجی خدمات بسیار مناسبی ارائه ­می‌نمایند. این موضوع به نوبه خود حسن بزرگی است. زیرا شما تنها کافیست به یکی از این دو مجموعه دسترسی داشته باشید تا بتوانید سفر خود را برنامه‌ریزی نمایید.

 

تفاوت اپلیکشین علی بابا و اسنپ تریپ

بسیاری از افراد از کار کردن با سایت خوششان نمی‌آید. در واقع ترجیح می‌دهند در فضایی اختصاصی‌تر با مجموعه مورد نظر خود در ارتباط باشند. از این رو سایت اسنپ تریپ و علی بابا هر دو برای سهولت دسترسی به آن‌ها اقدام به ارائه اپلیکیشن اختصاصی نموده‌اند که تنها کافیست آن را از سایت دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب نمایید. تا درهر شرایطی به خدمات به یکی از این دو مجموعه دسترسی داشته باشید. علاوه بر اینکه اپلیکیشن بسیار در دسترس‌تر از سایت می‌باشد، انواع کد تخفیف علی بابا و کد تخفیف اسنپ تریپ برای کاربرانی که از طریق اپلیکیشن خرید خود را تکمیل می‌نمایند وجود دارد. کد تخفیف به تنهایی یک عامل محرک برای استفاده از اپلیکیشن می‌باشد که هر دو مجموعه در ارائه آن بسیار دست و دلباز هستند.

 

مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ از نظر تفاوت رزرو بلیط

هما­ن‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم هر دو مجموعه انواع بلیط اتوبوس و هواپیما را در سایت خود ارائه می‌دهند. پرواز را نیز به صورت داخلی و خارجی تحت پوشش خود قرار می‌دهند. اما تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند.

اسنپ تریپ برخلاف علی بابا بلیط قطار را در مجموعه محصولات خود ندارد. اما اگر فقط کمی دقت کنید در دسته‌بندی کلی با نام قطار مواجه می‌شوید. در نتیجه این موضوع نشان دهنده این است که شاید در آینده نزدیک ارائه بلیط قطار نیز به خدمات این مجموعه اضافه خواهد گردید. اما مجموعه علی بابا در حال حاضر بلیط قطار نیز می‌فروشد. که بسیاری از انواع کد تخفیف علی بابا به بلیط قطار تعلق می‌گیرد.

بسیاری از ما برای مسیر رفت و آمد خود ترجیح می‌دهیم تا بلیط را به صورت رفت و برگشت تهیه کنیم. در واقع بلیط دوطرفه تهیه کنیم. انواع کد تخفیف نیز شامل بلیط‌های رفت و برگشت می‌باشد. خب این امکانات را هر دو مجموعه علی بابا و اسنپ تریپ دارا می‌باشند. اما در مجموعه علی بابا علاوه بر بلیط یک طرفه و دو طرفه شما با یک ویژگی با عنوان بلیط چند مسیره مواجه می‌شوید. این بلیط این امکان را به شما می‌دهد تا اگر قصد دارید به چند مقصد سفر کنید بتوانید با یک بار خرید، بلیط خود را تهیه کنید. کد تخفیف علی بابا در بسیار از مواقع شامل بلیط‌های چند مسیره نیز می‌شود.

 

شهرهای تحت پوشش اسنپ تریپ و علی بابا

هر دو مجموعه چون که تمامی خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند، در واقع تمامی شهرهای کشور را به نوعی تحت پوشش خود قرار ­می‌دهند. از نظر ارائه خدمات نیز هر دو مجموعه تمامی انواع تورهای خارجی و داخلی را تحت پوشش قرار می‌دهند. از این نظر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. ضمن اینکه انواع کد تخفیف اسنپ تریپ و علی بابا بر روی تمامی مسیرها اعمال می‌گردد.

اما همان‌طور که مستحضر هستید ایران چند فرودگاه بین‌المللی بیشتر ندارد. در نتیجه برای پروازهای خارجی لازم است تا شهر مبدأ شما یکی از شهرهایی باشد که فرودگاه بین‌المللی در آن قرار دارد و پرواز مورد نظر نیز از همان شهر صورت می‌گیرد. اما برای پروازهای داخلی محدودیت چندانی مشاهده نمی‌شود. در مورد بلیط اتوبوس که بسیار بیشتر دستتان باز است. تخفیف اسنپ تریپ نیز معمولا بر روی مسیرهای پر رفت و آمد داخلی اعمال می‌گردد.

 

مقایسه قیمت علی بابا و اسنپ تریپ

در مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ، هر دو مجموعه خدمات نسبتا یکسانی را ارائه می‌دهند. از این نظر قیاس آن دو از نظر قیمت کار ساده‌ای است. تفاوت قیمت‌ها بسیار جزئی است. که قاعدتا این تفاوت بیشتر مرتبط با شرکت ارائه‌دهنده بلیط و هتل و اقامتگاه است تا خود سایت علی بابا یا اسنپ تریپ. پس از این نظر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. دست شما در انتخاب هر یک از این مجموعه‌ها باز خواهد بود. ضمن اینکه بهتر است بدانید هر دو مجموعه انواع متنوعی از کد تخفیف را ارائه می‌دهند که قیمت‌ها را بسیار مناسب می‌نماید.

مقایسه قیمت علی بابا و اسنپ تریپ

اما بهتر است بدانید که در اسنپ تریپ بخشی وجود دارد که در آن مجموعه اسنپ تریپ قیمت‌های خود را از نظر ارزان بودن تضمین می‌نماید. خب این ویژگی به خودی خود سبب می‌شود تا شما بتوانید بلیط و اقامتگاه خود را با بهترین و ارزانترین قیمت تهیه نمایید. چه چیزی از این بهتر که یک سفر رویایی را با کد تخفیف و قیمت استثنایی تجربه کنید.

 

تفاوت انواع تخفیف

در این موضوع قاعدتا اسنپ تریپ بسیار موفق‌تر عمل کرده است. با ارائه برخی پروازهای لحظه آخری با تخفیفات نسبتا خوب، کار شما را برای انتخاب پرواز مناسب راحت‌تر می‌نماید. یا انواع کد تخفیف و تخفیفات هیجان‌انگیزی با نام‌­های جالب نیز در اسنپ تریپ به چشم می‌خورد که از میان آن­‌ها به هتل پارتی می‌توان اشاره کرد. در تخفیف اسنپ تریپ با عنوان هتل پارتی شما می‌توانید در هتل‌های خوب با قیمت­‌های استثنایی اقامت داشته باشید. اما باید در نظر داشته باشید که مدت زمان استفاده از هتل پارتی محدود است. در نتیجه برای استفاده از این تخفیف اسنپ تریپ بهتر است همیشه گوش به زنگ باشید تا فرصت را از دست ندهید.

در مجموعه علی بابا اما دیگر شاهد چنین تخفیفاتی نمی‌باشیم. در نتیجه از نظر تخفیفات اسنپ تریپ موفق‌تر از مجموعه علی بابا عمل کرده است. اما علی بابا نیز مسابقاتی برگزار می‌کند که همراه با جوایز نقدی می‌باشد. از این جهت این ویژگی می‌تواند یک طرح کد تخفیف به صورت غیرمستقیم باشد. از طرفی انواع کد تخفیف علی بابا را نیز می‌توانید از مجله موپُن دریافت کنید تا بتوانید یک خرید عالی با قیمتی مناسب داشته باشید.

از طرفی دیگر اگر شما از هر یک از این دو مجموعه علی بابا یا اسنپ تریپ خرید انجام دهید امتیازاتی به شما تعلق می‌گیرد. بر اساس همین امتیازات در سفرهای بعدی برای شما تخفیف ویژه در نظر گرفته می‌شود.

از سویی دیگر بسیاری از سایت‌ها مانند سایت مجله موپُن به ارائه کد تخفیف برای بسیاری از مجموعه‌ها از جمله مجموعه علی بابا و اسنپ تریپ می‌پردازد. تنها کافیست به سایت موپُن مراجعه کنید و نام یکی از دو مجموعه علی بابا و اسنپ تریپ را در قسمت جست­و­جوی سایت وارد کنید. از این طریق مجموعه وسیعی از کدهای تخفیف مرتبط برای شما به نمایش در می‌آید که به سادگی می‌توانید از آن­‌ها استفاده نمایید تا بتوانید یک خرید عالی همراه با تخفیف شگفت­انگیز داشته باشید. فقط در نظر داشته باشید که بسیاری از این انواع کد تخفیف در مدت کوتاهی منقضی می‌گردند. از این رو با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید یک سفر بسیار خوب همراه با تخفیف عالی داشته باشید.

 

مقایسه محیط کاربری سایت و اپلیکیشن اسنپ تریپ و علی بابا

کار کردن با هر دو سایت بسیار ساده می‌باشد. هر دو دسته‌بندی‌های مشخص اعم از پرواز، قطار، هتل و… را دارا می‌باشند. در هر دو مجموعه دسترسی به بخش‌های متفاوت سایت بسیار راحت می‌باشد. اپلیکشن‌ها یا همان نرم‌افزارهای خاص هر دو مجموعه نیز درست مانند سایت عمل می‌کنند. از این نظر تفاوت‌های چندانی با یکدیگر ندارند. تفاوت‌ها بسیار جزئی و بیشتر در زمینه طراحی قالب می‌باشد.

مقایسه محیط کاربری سایت و اپلیکیشن اسنپ تریپ و علی بابا

تنها تفاوت علی بابا و اسنپ تریپ از لحاظ محیط کاربری این می‌باشد که شما در مجموعه علی بابا می‌توانید با ورود به بخش پلاس از مقاله‌های مرتبط با سفر و شهرهای و کشورهای متفاوت استفاده نمایید. از این جهت با شهر مقصد خود بیشتر آشنا می‌شوید.

در مورد سهولت استفاده از نرم‌افزار و سایت هر مجموعه، تفاوت چندانی میان علی بابا و اسنپ تریپ مشاهده نمی‌شود. در هر دو مجموعه نیاز است که پیش از خرید حتما در سایت یا نرم‌افزار عضویت داشته باشید. تمامی موارد نیز به طور واضح عنوان خاص خود را دارا می‌باشند. که فقط کافیست در قسمت جست‌وجوی هر سایت یا نرم‌افزار بلیط یا اقامت‌گاه یا حتی شهر مقصد مورد نظر خود را وارد کنید تا بتوانید به سادگی به مجموعه وسیعی از انتخاب دست یابید. علاوه بر آن تخفیف اسنپ تریپ و انواع کد تخفیف علی بابا بر روی بسیاری از مسیرها و هتل‌های خاص اعمال می‌گردد که می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده در سایت به تمامی آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

در مجموعه اسنپ تریپ بخش‌های وجود دارد که در آن مسیرهای پرطرفدار داخلی و خارجی دسته‌بندی شده که همین امر دسترسی شما به مسیر مورد نظر را ساده‌تر می­کند. اما در مجموعه علی بابا چنین شرایطی به چشم نمی‌خورد.

 

ثبت نام در کدام راحت‌تر است؟

در مقام مقایسه قاعدتا ثبت نام در مجموعه علی بابا ساده‌تر است. تنها کافیست شماره همراه خود را وارد کنید. سپس یک کد برای شما پیامک می‌شود. شما نیز کد را وارد می‌کنید و مرحله ثبت نام تکمیل می‌شود. اما در مجموعه اسنپ تریپ از شما علاوه بر شماره همراه، آدرس ایمیل و رمز عبور نیز می‌خواهد. که خب همین امر کمی شرایط را نسبت به سایت علی بابا پیچیده‌تر می‌نماید. اما بهتر است بدانید که با دریافت ایمیل شما مجموعه اسنپ تریپ، اخبار مرتبط با هرگونه کد تخفیف و دیگر انواع تخفیف اسنپ تریپ را برای شما ایمیل خواهد نمود.

اما در مجموع ثبت نام در هر دو مجموعه بسیار ساده است و از پیچیدگی خبری نیست. در نتیجه اگر موضوع ثبت نام برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد، هر دو مجموعه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

 

تفاوت امنیت مجموعه علی بابا و اسنپ تریپ

هر دو مجموعه از لحاظ امنیت قوی عمل کرده‌اند. هر دو نیز بسیار قابل اعتماد می‌باشند. از نظر پشتیبانی 24 ساعته و محافظت از اطلاعات شما هر دو سایت بسیار عملکرد مناسبی دارند.

 

مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ از دید نظرات کاربران

بهتر است بدانید که یکی از مهمترین عوامل در انتخاب مسیر رفت و آمد و محل اقامت نظرات دیگر کاربران مجموعه است. زمانی که شما به نظرات دیگران دسترسی داشته باشید به سادگی می‌توانید از خدمات مجموعه اطلاعات صریح و دقیق داشته باشید. در نتیجه ­می‌توانید با خیال آسوده‌تر و دقت بیشتر، انتخاب بهتری برای سفر خود داشته باشید. حتی می‌توانید با دسترسی به نظرات کاربران دیگر از انواع تخفیف اسنپ تریپ یا کد تخفیف علی بابا اطلاع پیدا کنید و بتوانید یک انتخاب به صرفه برای سفر خود داشته باشید.

در مجموع مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ، هر دو سایت علی بابا و اسنپ تریپ از نظر ارائه خدمات بسیار کامل و در عین حال دقیق و ساده هستند. در نهایت استفاده از هر دو یک انتخاب ایده‌­آل و مناسب است. تنها کافیست نیازهای خود را بشناسید تا بتوانید براساس آن یکی از این دو مجموعه را برای تهیه بلیط و رزرو هتل یا اقامت‌گاه انتخاب نمایید. برای مشاهده اخبار در خصوص فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین ایران با مجله موپُن همراه باشید.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *