0

معرفی کتابراه

معرفی کتابراه

دنیای امروز، دنیای دیجیتال و عصر اینترنت است. بخش بزرگی از کارها با اینترنت سر و کار دارد و عملا عدم دسترسی به اینترنت در دنیای امروزی غیرقابل تصور می‌باشد. بنابراین می‌توان ادعا کرد که هر کاری را می‌توان به وسیله اینترنت و رسانه‌های دیجیتال به سادگی انجام داد؛ از خرید مایحتاج روزمره گرفته تا خرید اقلام بزرگ برای منزل نظیر مبلمان.

در چند سال اخیر به دلیل آلودگی هوا و افزایش ترافیک، انجام آنلاین بسیاری از کارها به‌ویژه بحث آموزش، رشد بسیار چشم‌گیری داشته است. جالب است بدانید این روزها با این حجم از گستردگی دسترسی به اینترنت، دیگر کتاب خواندن نیز مانند گذشته نیست. در این راستا امروزه بخش قابل توجهی از مطالعه کتاب به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن‌های مجازی صورت می‌گیرد. شاید برای شما سوال باشد که سازوکار این سیستم‌ها به چه صورتی است یا اصلا چطور می‌توان کتاب را به صورت دیجیتال و مجازی تهیه و مطالعه کرد؟

کتاب الکترونیکی

پاسخ این سوالات، ساده و صریح است. در واقع درست مانند زمانی که شما وارد یک مغازه کتاب‌فروشی می‌شوید و انواع کتاب‌ها را می‌بینید، ورق می‌زنید و بر اساس نیاز و حس و حال خود خرید می‌نمایید، در خرید آنلاین کتاب و استفاده از اپلیکیشن‌های ارائه کتاب نیز شرایط به همین منوال است؛ تنها تفاوت این‌جاست که این اتفاق در فضای اپلیکیشن و سایت می‌افتد.

یکی از پلتفرم‌های مجازی مطالعه کتاب که در میان مردم ایران از محبوبیت زیادی برخوردار شده مجموعه کتابراه است. کتابراه یک سامانه فعال در زمینه ارائه انواع کتاب در تمامی ژانرها برای همگان است. البته که تمامی نسخ ارائه شده کتاب در سایت کتابراه به صورت مجازی می‌باشد و برای استفاده از خدمات و مطالعه کتاب‌های موجود در آن، درست مانند یک فروشگاه کتاب حقیقی می‌توانید کتاب‌های مورد نظر خود را بخرید. در واقع شما با خرید کتاب در فضای برنامه کتابراه، یک نسخه مجازی از آن را همیشه در کتابخانه خود (حساب کاربری) خواهید داشت. در ادامه بیشتر کتابراه و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تاریخچه کتابراه از بدو تأسیس تا امروز

برنامه کتابراه در واقع یک مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل، تبلت و رایانه را برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌های کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در صورتی که با داشتن یک کتابخانه فیزیکی چنین شرایطی برای شما فراهم نیست یا اگر فراهم باشد بسیار سخت در دسترس قرار می‌گیرد. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌های مناسب و ارزنده‌ای پیدا می‌شود. همچنین در این پلتفرم هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابراه نیز برای اندروید، iOS و ویندوز در دسترس است؛ پس با داشتن هر سیستم عاملی می‌توانید خیلی ساده آن را دانلود کرده و همیشه همراه خود داشته باشید.

شاید بتوان گفت که کتابراه، جایی است که صنعت نشر با تلاشی خالصانه برای اعتلای فرهنگی جامعه فارسی‌زبان پیوند خورده است. در دنیای پرزرق‌وبرق و جذاب کتاب‌ها و بازار نشر، حدود یک دهه است که کتاب‌های صوتی و الکترونیکی جایگاه خود را در میان اهالی مطالعه پیدا کرده‌اند. کتابراه فعالیت رسمی خود را با عنوان «موسسه توسعه راه نشر الکترونیک» آغاز کرد و از همان ابتدا سعی بر خلق بستری مناسب برای خرید کتاب به صورت الکترونیک و صوتی داشت. در این راستا اهداف و برنامه‌هایی برای آینده در نظر دارد که در ادامه قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم تا شما نیز بهتر با چشم‌انداز و آینده کتابراه آشنا شوید.

کتابراه

اهداف و برنامه‌های کتابراه

هدف والای مجموعه کتابراه، گسترش دسترسی عموم به انواع کتاب است و این هدف با حذف عامل جغرافیایی در خرید میسر شده است. در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم، باید بگوییم که کتابراه قصد دارد همه افراد با هر شرایطی در هر کجای جهان که هستند بتوانند به منابع فارسی برای مطالعه با کتابراه دسترسی داشته باشد. با تحقق این هدف، بخش عظیمی از موانع کتاب‌خوانی برطرف شده و تأثیر آشکار آن را می‌توان بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشورمان ایران مشاهده کرد. همگی می‌دانیم که تا چه حد سرانه مطالعه در کشور پایین است؛ بنابراین واضح است که با توجه به هزینه کم نشر کتاب به صورت الکترونیک، قیمت نهایی برای کاربران بسیار به‌صرفه‌تر از نسخه کاغذی آن خواهد بود و به این ترتیب بسیاری از افرادی که به دلیل هزینه‌های گزاف کتابخوانی، از این امر روبرگردانند، می‌توانند از این طریق به مسیر کتاب‌خوانی بازگردند.

اپلیکیشن کتابراه

یکی دیگر از دغدغه‌های بنیادین مجموعه کتابراه، رعایت حقوق ناشران و مؤلفان است و از همان ابتدا مقررات و قواعد کاری خود را به نحوی تنظیم نموده که همواره از حقوق ایشان صیانت شده و گامی مثبت و سازنده در جهت فرهنگ‌سازی رعایت کپی‌رایت داشته باشد. از این طریق نشر غیرقانونی کتاب رو به کاهش رفته و حقوق ناشران معتبر به خوبی حفظ خواهد شد.

هیأت تحریریه کتابراه از طریق نقد و مرورهای دقیق کتاب‌ها و همچنین درج نظر و امتیازات کاربران به هر اثر، امکان انتخاب کتاب مورد نظر از میان هزاران هزار کتاب الکترونیک و صوتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. این ویژگی یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های کتابراه است. زیرا سبب می‌شود تا شما بتوانید با دقت بیشتری کتاب‌های مورد علاقه خود را بیابید و علاوه بر آن، در وقت و هزینه مخاطب نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

نمونه‌های خارجی کتابراه

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، به لطف اپلیکیشن کتابخوان می‌توانیم به جای حمل کتاب‌های سنگین و ورق زدن آن‌ها، تنها با استفاده از یک گوشی یا تبلت، به نسخه الکترونیک آن‌ها دسترسی داشته باشیم و در مترو، اتوبوس، پیاده‌رو و تمام مکان‌هایی که امکان حمل کتاب‌‌های سنگین را نداریم، کتاب بخوانیم. کتاب‌های الکترونیکی شاید لذت ورق زدن کتاب‌های فیزیکی و بوییدن صفحات کاغذی را نداشته باشند، اما استفاده از آن‌ها هم از نظر قیمت و هم از نظر دسترسی آسان، بهتر است.

این مزایا باعث شده است تا ارائه ده‌ها اپلیکیشن‌ کتابخوانی در ایران و خارج از ایران افزایش یابد. در این قسمت از مقاله چند اپلیکیشن خارجی مشابه با کتابراه به شما معرفی می‌کنیم.

گوگل بوکز

گوگل بوکز را می‌توان بهترین اپلیکیشن کتاب خارجی دانست که میلیون‌ها کتاب را به صدها زبان مختلف، گرد هم آورده است. در این اپلیکیشن می‌توانید کتاب‌های مورد نظر را دانلود و در کتابخانه شخصی براساس ژانر و موضوع دسته‌بندی کنید. همین ویژگی ساده باعث خاص و منحصربه‌فرد بودن گوکل بوکز شده است.

گوگل بوکز

یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر گوگل بوکز، قابلیت خواندن ادامه مطالب روی یک دیوایس دیگر است. اپلیکیشن Google Play Books قابلیت‌ پشتیبانی از فرمت‌های مختلف کتاب، تنظیم ابعاد خروجی، اندازه فونت، رنگ قلم و هایلایت متن را دارد. به همین علت است که گوگل بوکز را می‌توان به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کتاب‌خوانی در جهان نام برد. این اپلیکیشن از یک دیکشنری درون برنامه‌ای نیز برای اطلاع از معنی لغات ناآشنا و ذخیره‌سازی کتاب‌ها در فضای ابری، برخوردار است.

آمازون کیندل

آمازون کیندل (Amazon Kindle) که از معروف‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اپلیکیشن‌های کتاب‌خوانی در جهان به شمار می‌رود یکی دیگر از نمونه‌های خارجی کتابراه است. این اپلیکیشن متعلق به فروشگاه بزرگ آنلاین آمازون است و درواقع توسط این شرکت پشتیبانی می‌شود. قابلیت‌های متعدد این اپلیکیشن شامل تنظیم فونت، رنگ، نشانه‌گذاری، به‌اشتراک‌گذاری متن، تم تیره برای مطالعه در شب و مشاهده کتاب‌های دوستان می‌شود. تمامی این‌ ویژگی‌ها سبب شده به تعداد افراد استفاده‌کننده از این پلتفرم روزبه‌روز افزوده شود. مهم‌ترین قابلیت این اپلیکیشن، هوش مصنوعی قدرتمندی است که علایق و سلایق شما را شناسایی کرده و کتا‌ب‌های جدید را بر این اساس به شما پیشنهاد می‌کند.

آمازون کیندل

از اپلیکیشن کیندل می‌توان به دو روش استفاده کرد که شامل خرید جداگانه هر کتاب و یا خرید اشتراک Prime برای دسترسی به تعداد زیادی کتاب به صورت هم‌زمان است. قاعدتا خرید اشتراک ویژه آمازون کیندل نسبت به روش دیگر به‌صرفه‌تر است و از طریق آن می‌توانید به بخش زیادی از کتاب‌های این مجموعه دسترسی داشته باشید. آمازون نرم‌افزار کیندل را در نسخه‌های ویندوز، macOS، اندروید، iOS، بلک بری و تحت وب ارائه کرده است. در واقع هر شخصی با هر سیستم عاملی می‌تواند بسیار ساده به آمازون کیندل دسترسی داشته باشد و هر کتابی را که مدنظر داشت پیدا کرده و مطالعه کند.

رقبای داخلی کتابراه

در قسمت قبل به نمونه‌های خارجی اپلیکیشن کتابراه اشاره کردیم و لازم است نمونه‌های داخلی و درواقع رقبای ایرانی کتابراه را نیز بشناسیم.

طاقچه

طاقچه یکی از اولین اپلیکیشن‌های کتاب‌خوانی بود که ابتدا با نام «کتاب من» عرضه شد و سپس به «طاقچه» تغییر نام داد. قابلیت‌‌های متعدد باعث شده نام طاقچه در لیست بهترین اپلیکیشن‌های کتاب در ایران قرار بگیرد. طاقچه امکان دانلود قانونی 75000 کتاب متنی و صوتی را در اختیار کاربران خود قرار داده و کاربران می‌توانند بیش از 20 هزار جلد کتاب را به صورت رایگان دریافت کنند. این اپلیکیشن به صورت هفتگی تعدادی از کتاب‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و این یکی از چندین مواردی است که باعث شده کاربران زیادی از طرفداران پروپاقرص طاقچه شوند.

طاقچه این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که قبل از خرید کتاب بتوانند نمونه‌ای از آن را بخوانند و بعد برای خرید تصمیم‌گیری کنند. این ویژگی سبب می‌شود تا شما بتواند با دقت بیشتری کتاب مورد علاقه خود را بیابید و بخرید. در این شرایط در وقت و هزینه کاربر صرفه جویی می‌گردد. در این اپلیکیشن می‌توان فونت و اندازه متن و حالت شب و روز را تغییر داد. همچنین می‌توانید قسمت‌هایی از کتاب را که توجهتان را جلب کرده، هایلایت و نشانه‌گذاری انجام دهید؛ درست مانند اپلیکیشن‌های خارجی کتابخوانی!

طاقچه

یکی دیگر از قابلیت‌‌های جالب این برنامه امکان به‌اشتراک‌گذاری بخش‌هایی از کتاب‌ها در شبکه‌های اجتماعی با دیگران است. طاقچه یکی از اهداف خود را دسترسی قانونی به کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مجلات قرار داده است و در حال حاضر در سه نسخه اندروید، iOS و کتاب‌خوان تحت وب ارائه می‌شود تا کاربران با داشتن هر سیستم عاملی بتوانند از اپلیکیشن طاقچه استفاده کنند.

فیدیبو

اپلیکیشن فیدیبو، فعالیت خود را تقریبا همزمان با طاقچه در سال 1392 آغاز کرد. این مجموعه از سال 1395 توسط دیجی‌کالا خریداری شد و 2 سال بعد اولین دستگاه کتاب‌خوان فارسی را با نام «فیدیبوک» به بازار عرضه کرد. این دستگاه به طور مستقیم به حساب کاربری فیدیبو متصل می‌شود و کتاب‌ها را می‌توان در آن مطالعه کرد. این ویژگی به نوبه خود بسیار منحصربه‌فرد می‌باشد. در فیدیبو امکان دسترسی به 50 هزار کتاب، رمان و مجله رایگان و پولی مهیاست. این اپلیکیشن نیز مانند طاقچه امکان نشانه‌گذاری، تغییر رنگ صفحه، تغییر اندازه و نوع فونت و تم تیره برای مطالعه در شب را دارد. از این رو کار شما برای مطالعه ساده‌تر خواهد شد.

پلتفرم فیدیبو علاوه بر نسخه‌های چاپی، کتاب‌های صوتی بسیاری را با صدای بازیگران و افراد مشهور در اپلیکیشن خود قرار داده است. قطعا گوش سپردن به کتاب مورد علاقه‌تان که با صدای هنرپیشگان و افراد مشهور محبوب شما خوانده می‌شود، به نوبه خود لذت بسیار زیادی برایتان خواهد داشت. این لذت زمانی دوچندان می‌شود که با استفاده از کد تخفیف فیدیبو بتوانید خریدی ارزان‌تر از این مجموعه داشته باشید.

فیدیبو

فیدیبو مانند طاقچه، پس از مدتی به ساختن یک کتابخانه همگانی مجازی اقدام کرد و اکنون با پرداخت حق عضویت در فیدی پلاس، می‌توانید در این کتابخانه عضو شده و کتاب‌های بسیار زیادی را که به صورت رایگان در آن قرار گرفته‌اند مطالعه کنید. فیدیبو نیز در حال حاضر در سه نسخه اندروید، iOS و تحت وب در دسترس است و اجازه‌ ورود هم‌زمان به یک حساب کاربری از سه دستگاه را می‌دهد. در واقع شما می‌توانید با یک حساب کاربری اما توسط سه دستگاه مختلف کتاب بخوانید.

سبکتو

سبکتو یکی از اپلیکیشن‌های مفید با ایده‌ای خلاقانه است. هدف این اپلیکیشن برخلاف رقبایش ارائه نسخه‌هایی کامل از کتاب الکترونیکی با پرداخت هزینه یا به صورت رایگان نیست بلکه عرضه کتاب‌ها به صورت میکروکتاب و نانوکتاب است. به عبارت ساده‌تر هرچه در این اپلیکیشن وجود دارد، لقمه‌ای حاضر و آماده و راحت برای خوانندگان کتاب است.

اما نانوکتاب و میکروکتاب چیست؟ خلاصه‌ای 360 درجه‌ای از کتاب‌ها که به ترتیب در زمانی حدود 25 دقیقه و 50 دقیقه خواننده را با مفاهیم کلی آن کتاب آشنا می‌کند و برای مرور مجدد کتاب‌ها نیز می‌توان از آن استفاده کرد. هدف اپلیکیشن سبکتو این است که به مردم کمک کند حتی در روزهای شلوغ و پر از دغدغه یک کتاب را به صورت خلاصه بخوانند. همین امر سبب ترغیب قشر زیادی برای مطالعه کردن خواهد شد.

سبکتو

در سبکتو می‌توانید میکروکتاب‌های نوشتاری، میکروکتاب‌های صوتی، نانوکتاب، میکرومقاله و پادکست‌های بسیار زیادی پیدا کنید. برای استفاده از امکانات این سایت، باید به صورت ماهیانه و سالیانه اشتراک بخرید. همین امر کار شما را برای کتاب‌خوانی ساده‌تر می‌نماید.

نوار

بسیاری از افراد در حال حاضر ترجیح می‌دهند به جای مرور کتاب‌ها، آن‌ها را به صورت صوتی گوش کنند و هم‌زمان باقی کارهای خود را نیز انجام دهند. برای مثال با استفاده از کتاب‌های صوتی می‌توانید در مکان‌هایی مانند اتوبوس و مترو که موقعیت خواندن کتاب را ندارید، یا در حین انجام کارهای روزمره به کتابی گوش کنید. اپلیکیشن نوار یکی از اولین مراجعی بود که به صورت قانونی در ایران اقدام به انتشار چنین کتاب‌هایی کرد و نام آن نیز بسیار با محصولی که ارائه می‌کند همخوانی دارد.

نوار

این اپلیکیشن محصولات خود را در چهار دسته کتاب صوتی، کپسول، سریال صوتی و پادکست به کاربران ارائه می‌کند. در بخش کتاب صوتی این سایت می‌توان به داستان‌های کوتاه، رمان‌های کشورهای مختلف، زندگی‌نامه افراد مشهور، کتاب‌های موفقیت و مدیریت، دیوان‌های شعر و ادبیات کهن و… دسترسی داشت.

بخش کپسول در این سایت به کتاب‌هایی در حوزه بازاریابی، فروش و سرمایه‌گذاری، توسعه مهارت‌های فردی، جامعه‌شناسی، فلسفه و سیاست، روابط زناشویی، روان‌شناسی و خانواده، سبک زندگی، سلامت و تناسب اندام و… اختصاص دارد. در بخش سریال‌های صوتی می‌توانید سریال‌های جذابی مانند ارباب حلقه‌ها، از میان مردگان، رادیو کابوس، هزار و یک شب و سریال‌های صوتی جذاب دیگری را پیدا کنید. همچنین بخش پادکست این مجموعه نیز از پادکست‌های معروف و پرمحتوایی تشکیل شده است.

در نوار می‌توانید برای خرید کتاب صوتی و دیگر محصولات، از دو پلتفرم وب‌سایت و اپلیکیشن استفاده کنید. در صورت استفاده از اپلیکیشن لازم است اشتراک‌های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله را خریداری کنید. اگر بخواهید از خدمات تحت وب این پلتفرم (از طریق سایت) استفاده کنید، می‌توانید هر محصول را به صورت جداگانه خریداری و گوش کنید.

شنوتو

اپلیکیشن شنوتو نیز، بستری صوتی برای ارائه‌ کتاب‌های صوتی و پادکست است اما به پای رقیب قدرتمند خود «نوار» نمی‌رسد. بخش زیادی از محتوای صوتی شنوتو توسط پادکسترها، برنامه‌سازان رادیویی و کارشناسان حوزه‌های مختلف تولید و منتشر شده است. خدمات این سرویس شامل پادکست، کتاب صوتی و موسیقی است اما بیشتر روی پادکست متمرکز است. این پادکست‌ها حوزه‌‌های مختلفی از روانشناسی، مدیریت و کارآفرینی تا شعر و ادبیات را شامل می‌شود.

برخی پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی شنوتو رایگان هستند اما برای دسترسی کامل باید اشتراکی بین یک ماه تا یک سال را خریداری کنید. این اپلیکیشن در حال حاضر تنها در نسخه اندروید و تحت وب ارائه می‌شود. در نتیجه افرادی که سیستم عامل iOS دارند نمی‌توانند از شنوتو استفاده نمایند.

شنوتو

نقاط قوت کتابراه از نگاه کاربران

در حال حاضر کتابراه، پس از سال‌ها تجربه موفق در زمینه نشر کتاب الکترونیک و صوتی، به عنوان مرجعی معتبر در ذهن و ضمیر کتاب‌خوانان و اهالی قلم نقش بسته است. همه کتابراه را به عنوان یک مرجع عالی برای کتاب خواندن می‌شناسند. در واقع کتابراه با فراهم کردن بستر و امکاناتی برای دسترسی سریع به گستره‌ای وسیع از کتاب‌ها در حوزه‌های گوناگون برای همه، توانسته در ذهن اکثر افراد به خوبی ماندگار شود.

  • یکی از ویژگی‌های برجسته کتابراه، همکاری با ناشرین برجسته در سراسر کشور است. این ویژگی سبب شده تا افراد زیادی به اعتبار ناشران مطرح به کتابراه اعتماد نمایند و انواعی از کتاب‌های صوتی و دیجیتال را از طریق این پلتفرم تهیه و مطالعه نمایند.
  • از سویی دیگر ارائه کتاب‌ها با کیفیت قابل قبول یکی دیگر از ویژگی‌های عالی کتابراه است که تمامی کاربران به کرات به آن اشاره نموده‌اند و همگی از سطح کیفیت کتاب‌ها راضی می‌باشند.
  • کتابراه توانسته است با توسعه اپلیکیشن برای سیستم‌عامل‌های پرکاربرد در ایران بسیار در میان افراد جامعه محبوب گردد. همین در دسترس بودن کتابراه برای تمامی سیستم عامل‌های موجود را می‌توان از دیگر محسنات این مجموعه دانست.
  • علاوه بر تمام این ویژگی‌های مثبت، امکان استفاده از کد تخفیف برای خرید ارزان‌تر نیز وجود دارد. در واقع شما با در دست داشتن کد تخفیف کتابراه می‌توانید برای استفاده از خدمات آنلاین این مجموعه، با قیمتی مناسب اشتراک کتابراه را تهیه کنید و از استفاده از آن لذت ببرید. حتی می‌توانید انواع کتاب را با تخفیف کتابراه که روی محصولات اعمال شده و نیازی به ثبت کد ندارد، با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید.
  • پشتیبانی مناسب و قوی سایت کتابراه نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت این مجموعه به شمار می‌رود.

نقاط ضعف کتابراه از نگاه کاربران

هر مجموعه‌ای قطعا در کنار ویژگی‌های مثبت، نقطه ضعف‌هایی هم دارد که باید در جهت رفع آن‌ها حرکت کند. شاید در مورد کتابراه این نقاط ضعف بسیار مختصر باشند اما به‌هرحال وجود دارند. بنابراین نیاز است تا آن‌ها را شناخت و روی آن‌ها کار کرد تا تبدیل به نقاط قوت برنامه کتابراه شوند.

  • از نقاط ضعف اصلی کتابراه باید به موضوع تبلیغات اشاره کرد. رقبای کتابراه بسیار در امر تبلیغات موفق بوده‌اند؛ اما کتابراه به دلیل عملکرد ضعیف در امر تبلیغات تا حدودی در بازار اپلیکیشن‌های کتاب‌خوانی ایران مهجور مانده است.
  • بانک کتاب‌های کتابراه نیز نسبت به رقبای این مجموعه از تنوع کمی برخوردار است. البته که رقبای کتابراه بسیار قدیمی‌تر هستند و این تنوع بالا در مجموعه‌های آن‌ها بسیار طبیعی است. در هر صورت کتابراه دارای تنوع کمی در میان کتاب‌های ارائه شده می‌باشد و این یک نقطه ضعف به‌شمار می‌آید.

کتابراه در شبکه‌های اجتماعی

مانند هر مجموعه دیگری کتابراه نیز در جهت جذب مخاطب و ارائه خدمات جانبی به کاربران خود، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد. کانال‌های ارتباطی این پلتفرم با مخاطبانش در فضای مجازی شامل اینستاگرام و تلگرام است که در هر دو می‌توانید با جستجوی عبارت ketabrah، صفحه رسمی مربوط را بیابید. البته باید در نظر داشته باشید هم اکنون با وجود فیلترینگ گسترده تلگرام و اینستاگرام، برای انجام این کار به فیلترشکن احتیاج خواهید داشت.

اینستاگرام کتابراه

راهنمای استفاده از کتابراه

استفاده از کتابراه بسیار ساده می‌باشد. شما کافیست پس از این که اپلیکیشن کتابراه را دانلود و بر روی سیستم عامل خود نصب کردید، در آن ثبت نام کنید. مراحل ثبت نام نیز اصلا پیچیده نیست. اطلاعاتی از قبیل ایمیل فعال و شماره تماس در مراحل ثبت نام از شما درخواست می‌شود که می‌توانید بسیار ساده آن‌ها را در اختیار برنامه کتابراه بگذارید. پس از طی مراحل ثبت نام در کتابراه، می‌توانید هر کتابی را که مدنظر دارید پیدا کرده و به مطالعه بپردازید. البته برای دریافت کتاب نیاز است هزینه‌ای بابت خرید پرداخت کنید اما بسیاری از کتاب‌ها نیز در کتابراه به صورت رایگان در دسترس همه قرار دارند. در هر صورت مهم‌ترین مرحله ثبت نام موفق در کتابراه است و باقی مراحل بسیار ساده پیش خواهند رفت.

دفتر مرکزی و شعب کتابراه

کتابراه تنها یک دفتر مرکزی در تهران دارد که نشانی آن عبارت است از: تهران، خیابان کارگر جنوبی، بالاتر از خیابان جمهوری، پلاک 1213 واحد 1، کد پستی 1314933163

جمع‌بندی

در مجموع بهتر است بدانید که با وجود تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های کتاب‌خوانی، کتابراه یک مجموعه با امکانات بسیار و ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. کاربران این پلتفرم بر این باورند که اگر یک بار کتاب خواندن با کتابراه را تجربه کنید، به احتمال زیاد طرفدار پروپاقرص آن خواهید شد چرا که کتابراه با ارائه انواع تخفیف‌ها، محیطی جذاب و کاربرپسند، پشتیبانی قوی و دربرگیری تمام سلایق، کتاب خواندن را برای همه بسیار ساده‌ و لذت‌بخش کرده است.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *