0

سوپرمارکت‌های اینترنتی تفکری روبه رشد یا مخرب؟

کد تخفیف سوپرمارکت اینترنتی اکالا

خرید اینترنتی در عصر کنونی در حال تبدیل شدن به فرایندی جذاب و مهم است. به طوری که تقریباً همه چیز را می‌توان از اینترنت سفارش داد. سوپرمارکت‌های اینترنتی چند سالی است که در کشور به یک ترند تبدیل شده و شرکت‌های بسیاری مثل اکالا از این راه عمده محصولات خود را به فروش می‌رسانند. در این مقاله، سوپرمارکت اینترنتی افق کوروش را به عنوان نمونه‌ی موفق ملی مثال می‌زنیم.

اولین سوپرمارکت‌های اینترنتی کشور کدام‌ها بودند؟ چند تجربه از دارندگان سوپرمارکت اینترنتی

اولین بار در کشور یک (Mraketplace) به عنوان زیرمجموعه‌ای از سایت تخفیفان بستری برای آنلاین سازی سوپرمارکت‌ها ارائه کرد. این وبسایت سوپرمارکت‌های محلی را پشتیبانی کرده و خدمات آنلاین فروش به مشتریان ارائه می‌داد. پس از مدتی به دلیل ناهماهنگی در سفارشات، خرید‌ها و تحویل به کاربران، فعالیت این مجموعه متوقف گردید.

شرکت آپارات هم چند سال پیش اقدام به راه اندازی یک سوپرمارکت آنلاین کرد اما به دلیل عدم آشنایی کامل با نحوه مدیریت و ایجاد آن، شکست خورد. سوپرمارکت اکالا که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش راه اندازی شده است و به موفقیت زیادی در این زمینه دست پیدا کرد. همچنین توانست در مدت کم با فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ کشور مثل دیجی کالا وارد رقابت شود.

مزایای سوپرمارکت‌های اینترنتی برای خریداران

سوپرمارکت اینترنتی اکالا

با افزایش استفاده اینترنت توسط مردم، بسیاری از کسب و کارها به دنبال فعالیت به صورت مجازی هستند. سوپرمارکت اینترنتی نیز به دلیل مزیت‌هایی بسیاری که در اختیار افراد قرار می‌دهد،محبوبیت روز افزون دارد. البته لازم بذکر است که این مزیت‌ها فقط برای خریداران نبوده و دارندگان سوپرمارکت اینترنتی نیز از آن‌ها بهره می‌برند. برخی از مهمترین مزایای سوپر مارکت اینترنتی:

ارائه کد تخفیف

یکی از مهمترین ابزارهای رقابتی سوپرمارکت‌ها، ارائه کد تخفیف است. در فرم سنتی، تخفیفات روزانه، هفتگی یا مناسبتی با استفاده از تراکت یا بازاریابی دهان به دهان صورت می‌گرفت. سوپرمارکت‌های اینترنتی با ارائه کد تخفیف و ایجاد قسمتی در سایت می‌توانند کاربران خود را از تخفیفات خود آگاه کنند. کد تخفیف اکالا به طور متداول و مداوم توسط این وبسایت تولید شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با استفاده از کد تخفیف اکالا می‌توانید تا 50% تخفیف برای خرید از سوپرمارکت دریافت کنید.

صرفه جویی در وقت

برای خرید از یک سوپرمارکت محلی حداقل لازم است از خانه خود خارج شده و بصورت حضوری خرید کنید. در سوپرمارکت اینترنتی افق کوروش تمامی اقلام یک سوپرمارکت بسیار بزرگ تنها با چند کلیک و در زمان کوتاهی قابل خریداری است. شما می‌توانید در حالی که روی کاناپه منزل نشسته‌اید، به راحتی اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود کنید. فرایند خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین با صرف کمترین زحمت و زمان انجام می‌گردد.

تحویل درب منزل

سوپرمارکت اینترنتی افق کوروش

حتماً شما هم در روزهای خاص مانند جشن‌ها و میهمانی‌ها، به اقلام زیادی از خوراکی‌ها و مواد مصرفی نیازمندید. حمل و نقل این اقلام از سوپرمارکت تا خانه مخصوصاً برای افراد ناتوان و کهن سال یک کابوس بزرگ است. سوپرمارکت اینترنتی تحویل درب منزل دارد و تمامی اقلام سفارش داده شده را در سلامت کامل به دست شما می‌رساند. با توجه به سرویس تحویل درب منزل اکالا، یگر نیاز نیست نگران شکستن تخم مرغ‌ها در طول مسیر باشید؛ چراکه محصولات را سالم تحویل خواهید گرفت.

خرید بر اساس تاریخچه

برخی از اقلام مصرفی ما ثابت هستند؛ مانند تخم مرغ و نان. تصور کنید هر روز که به سوپرمارکت محلی وارد می‌شوید، این اقلام به طور بسته بندی شده آماده سفارش است. در سوپرمارکت اکالا یک تاریخچه خرید برای هر فرد قرار دارد و می‌توانید اقلامی که قبلاً خریداری کرده‌اید را مشاهده کرده و در صورت نیاز مجدداً سفارش دهید. این موضوع می‌تواند هم از نظر زمان و هم از نظر سهولت در خرید یک مزیت بزرگ محسوب شود.

کنترل لحظه‌ای میزان هزینه‌ها

حتماً برای شما هم پیش آمده است که از در سوپرمارکت‌های محلی، هزینه خریدتان را فراموش کنید. فروشگاه‌های اینترنتی به طور آنلاین قیمت هر کدام از اقلام و همچنین مجموع هزینه فاکتور شما را نشان می‌دهند. همچنین قابلیت نمایش آنلاین میزان تخفیف دریافتی وجود دارد؛ برای مثال با استفاده از کد تخفیف اکالا می‌توانید علاوه بر تخفیفات ثابت اقلام، یک تخفیف دیگر روی کل مبلغ فاکتور اضافه کنید و آنرا به طور آنلاین مشاهده نمایید.

مقایسه و تنوع

یکی از مهمترین ویژگی‌های سوپرمارکت آنلاین، امکان مقایسه و مشاهده مستقیم قیمت برندهای مختلف است. شما با یک جستجوی ساده می‌توانید چندین برند مختلف از همان کالا را در یک صفحه مشاهده کرده و قیمت و ویژگی‌های هرکدام را مقایسه کنید. این موضوع مخصوصاً برای افرادی که همزمان به دو فاکتور کیفیت و قیمت اهمیت می‌دهند، جذاب است. فروشگاه اینترنتی اکالا ضمن ارائه دقیق و کامل ویژگی‌های محصولات خود، امکان مقایسه را برای شما ایجاد کرده است.

پرداخت آسان و سریع

برای پرداخت در روش سنتی بیشتر از پول نقد استفاده می‌شود که معایب بسیاری دارد. اگر از سوپرمارکت‌های اینترنتی خرید کنید، با چند کلیک می‌توانید وارد درگاه پرداخت شده و در عرض کمتر از ۳۰ ثانیه عملیات پرداخت را انجام دهید. البته باید به نماد الکترونیکی فروشگاه و همچنین واقعی بودن درگاه پرداخت توجه ویژه‌ای کنید. در اکالا پس از انتخاب محصولات و بستن سبد خرید، صفحه‌ای برای مشاهده فاکتور و همچنین وارد کردن کد تخفیف اکالا نمایش داده خواهد شد. بعد از نهایی سازی فاکتور، می‌توانید پرداخت را به طور اینترنتی انجام دهید.

مزایای سوپرمارکت اینترنتی برای دارندگان سوپرمارکت

کد تخفیف افق کوروش

دارندگان سوپرمارکت اینترنتی و آن‌هایی که به عنوان شرکت فروشنده مواد غذایی و اقلام مصرفی فعالیت می‌کنند، از مزایای این امکان بهره زیادی می‌برند. برخی از این مزایا عبارتند از:

فروش در روزهای خاص

دوران همه گیری کرونا به ما ثابت کرد که نمی‌توان همیشه به کسب و کار سنتی امیدوار بود و لازم است آن‌ها را روی بستر اینترنت بارگذاری کنیم. کسب و کارهای سنتی بسیاری در روزهای قرنطینه آسیب دیدند اما فروشگاه‌های اینترنتی رشد قابل توجهی داشتند و این به دلیل نعمت اینترنت بود. شما به عنوان دارنده سوپرمارکت‌های اینترنتی می‌توانید در روزهایی که کسب و کارهای سنتی تعطیل هستند هم فروش داشته باشید و چه بسا فروش‌تان بیشتر از روزهای قبل باشد.

فروش 24/7

در تمامی روزهای هفته می‌توانید از طریق وبسایت خود اقلام مورد نیاز کاربرانتان را به فروش برسانید. این موضوع برای کاربران شما هم یک مزیت محسوب می‌شود؛ چرا که به آن‌ها امکان خریداری در تمامی روزهای هفته بدون توجه به زمان سفارش را می‌دهد. آن‌ها می‌توانند حتی نیمه شب سفارش خود را ثبت کنند و مطمئن باشند که در موعد مقرر اقلام مصرفی خود را دریافت خواهند کرد.

امکان تبلیغات آسان‌تر

وقتی کاربران شما در وبسایت ثبت نام می‌کنند، ایمیل و اطلاعات تماس آن‌ها در دیتابیس فروشگاه ذخیره خواهد شد. برای انجام امور دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی می‌توانید از این اطلاعات استفاده کرده و خیلی سریع به بیش از چند میلیون کاربر پیام‌های تبلیغاتی ارسال کنید. می‌توانید از طریق ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ یا ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربران، آن‌ها را از تخفیفات جدید یا ویژگی‌های اضافه شده به وبسایت خبردار کنید.

امکان همکاری با برندها

سوپرمارکت‌های سنتی به دلیل کمبود فضا تنها می‌توانند با چند برند همکاری کنند. فروشگاه اینترنتی محدودیت فضا ندارد و به شما اجاره همکاری با برندهای مختلف را می‌دهد. برای مثال ده‌ها برند در کشور روغن مایع تولید می‌کنند و شما به عنوان دارنده سوپرمارکت اینترنتی می‌توانید با تمامی این برندها همکاری داشته و محصولات آن‌ها را در وبسایت موجود کنید.

آمار دقیق

یکی از مهمترین ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی این است که به ادمین‌های خود اجازه دسترسی به آمار دقیق و تحلیل تعامل کاربران را می‌دهد. ابزارهای مختلفی برای تحلیل خریداران در اختیار وب مسترها قرار می‌گیرد تا با بررسی آمار بتوانند به یک الگوی فروش فوق العاده و هدفمند دست پیدا کنند. آمار فروش، زمان‌های خرید یک کالای خاص، جنسیت خریداران، فروش محصولات در شهرهای خاص و… به تفکیک برای شما در دسترس خواهند بود.

جمع بندی

امروزه تمامی کسب و کارها نیاز به اینترنتی شدن دارند و این حقیقت را رشد سریع تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت به خوبی اثبات می‌کند. در عصر کنونی خرید اینترنتی رشد بسیار زیادی داشته و رقبا در هر صنعتی قدرتمندتر از همیشه بستر اینترنت را بهینه سازی کرده‌اند. امروزه تقریباً تمام مواردی که در دسته کالا/خدمات قرار می‌گیرند، قابل فروش از طریق اینترنت هستند. افتتاح سوپرمارکت اینترنتی یک تفکر رو به رشد در جهت افزایش درآمد، فروش سریع و راحت و همچنین برندسازی است. برای مشاهده آموزش نحوه استفاده از کد تخفیف اکالا، کلیک نمایید.

سوالات متداول

اولین سوپرمارکت‌های اینترنتی کشور کدام‌ها بودند؟

اولین بار در کشور یک (Mraketplace) به عنوان زیرمجموعه‌ای از سایت تخفیفان بستری برای آنلاین سازی سوپرمارکت‌ها ارائه کرد. این وبسایت سوپرمارکت‌های محلی را پشتیبانی کرده و خدمات آنلاین فروش به مشتریان ارائه می‌داد. پس از مدتی به دلیل ناهماهنگی در سفارشات، خرید‌ها و تحویل به کاربران، فعالیت این مجموعه متوقف گردید. شرکت آپارات هم چند سال پیش اقدام به راه اندازی یک سوپرمارکت آنلاین کرد اما به دلیل عدم آشنایی کامل با نحوه مدیریت و ایجاد آن، شکست خورد. سوپرمارکت اکالا که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش راه اندازی شده است و به موفقیت زیادی در این زمینه دست پیدا کرد. همچنین توانست در مدت کم با فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ کشور مثل دیجی کالا وارد رقابت شود.

مزایای سوپرمارکت اینترنتی برای خریداران چیست؟

ارائه کد تخفیف - صرفه جویی در وقت - تحویل درب منزل - خرید بر اساس تاریخچه - کنترل لحظه‌ای میزان هزینه‌ها - مقایسه و تنوع - پرداخت آسان و سریع

مزایای سوپرمارکت اینترنتی برای دارندگان سوپرمارکت چیست؟

فروش در روزهای خاص - فروش 24/7 - امکان تبلیغات آسان‌تر - امکان همکاری با برندها - آمار دقیق

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *