0

بهترین سایت‌های خرید اینترنتی کتاب‌های درسی و دانشگاهی

بهترین سایت‌های خرید اینترنتی کتاب‌های درسی و دانشگاهی

کتاب‌های درسی یا کمک‌‌درسی را از کجا می‌خرید؟ تا حالا شده که برای خرید کتاب درسی که نیاز دارید و باید سر کلاس ببرید، در‌به‌در دنبال آن در کتاب‌فروشی‌های شلوغ شهر بگردید؟ برای خود من که بسیار شده!

بسیار یادم می‌آید که برای خرید کتاب درسی مدرسه (دبیرستان) یا دانشگاه، مجبور به گشت‌و‌گذار در کتاب‌فروشی محله‌مان یا خیابان انقلاب تهران بوده‌ام.

اما با گسترش فروشگاه‌های خرید اینترنتی کتاب‌های درسی، دیگر نیازی به کشیدن آن‌همه سختی نیست. فقط کافی است تا اسم کتاب مورد‌نظرتان را در این سایت‌ها جستجو کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

در این مقاله سعی داریم تا با معرفی بهترین سایت‌های خرید کتاب درسی و دانشگاهی، به شما در رسیدن به تجربه خریدی بهتری کتاب درسی‌ای که دوست دارید کمک کرده باشیم.

بهترین سایت‌های خرید اینترنتی کتاب درسی را چطور پیدا کنیم؟

سایت‌های خرید آنلاین کتاب درسی زیادی در دسترس ما هستند. اما در این مقاله بر‌ اساس 7 معیار زیر به معرفی و توضیح درباره‌ی معیارهای انتخابمان پرداخته‌ایم:

  1. تعداد نشریات و کتاب‌ها

تعداد نشریات و کتاب‌های یک وب‌سایت مهم‌ترین مسئله در انتخاب آن است. اینکه یک سامانه از انواع نشریات مختلف درسی، کنکور و دانشگاهی در سبد کالا و محصولات خود کتاب داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. در این صورت هر کتابی از هر مؤلفی یا نشریه‌ای که بخواهید را می‌توانید در آن پیدا کنید.

  1. موجود بودن کتاب‌ها

با فرض اینکه یک سایت همه‌ی کتاب‌های معروف و پرفروش را داشته باشد (حتی آن‌هایی که فروش بالایی ندارند) ولی به مدت زیادی در سایت ناموجود باشد، چه فایده‌ای برای من و شما دارد؟

بنابراین یک فروشگاه خوب و معتبر خرید کتاب درسی و دانشگاهی، همیشه دارای تعداد مناسبی از محصولات خود در فروشگاهش است و محصولات ناموجود کمی (یا هیچ محصول ناموجود) دارد.

  1. قیمت کتاب‌ها

قیمت‌های مناسب و دارای تخفیف برای یک فروشگاه، با توجه به هزینه‌های بالای کتاب درسی و دانشگاهی، عالی و شاید حتی الزامی است. چرا‌که در آن صورت هر‌کسی که نیاز به کتابی برای تحصیل خود داشته باشد، با مناسب‌ترین هزینه می‌تواند کتاب مورد‌نظر خود را تهیه نماید.

ما هم در این مقاله به این نکته توجه ویژه‌ای خواهیم کرد. پس نگران قیمت کتاب‌های درسی و دانشگاهی‌ که می‌خواهید بخرید نباشید.

  1. امکان و شرایط مرجوعی کالا

امکان مرجوعی کالا با سهولت تمام و بدون پیچیدگی یکی دیگر از شاخص‌ها و ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی کتاب درسی خوب است.

معمولاً کتاب‌های درسی جزو آن دسته محصولاتی نیستند که نیاز به مرجوعی داشته باشند؛ چراکه احتمال خرابی تقریباً ندارند. بااین‌حال برای خود من پیش‌آمده که کتابی که خریده‌ام، دچار پارگی کاغذ و با مشکلات چاپ مانند لک جوهر و کمرنگ بودن نوشته‌ها باشد.

  1. اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل علاوه بر آن‌که خریدی آسان‌تر برای کاربر به ارمغان می‌آورد، به اعتبار آن شرکت و مجموعه نیز می‌افزاید.

هرچند کتاب‌های درسی و دانشگاهی از آن دسته محصولاتی نیستند که به‌صورت مداوم و مانند کالاهای مصرفی روزانه خریداری شوند؛ در آن صورت داشتن اپلیکیشن تلفن هوشمند واجب می‌شود.

  1. ارائه تخفیف‌های مختلف و جشنواره

ارائه‌ی تخفیف‌های متنوع و همچنین جشنواره‌های خرید، در راستای آنچه که در بند سوم گفتیم، به پایین آمدن هزینه‌ی تمام‌شده‌ی کتاب‌های دانشگاهی یا مدرسه کمک می‌کند. همچنین این امر باعث افزایش مشتریان کنونی و جذب مشتریان و کاربران جدید خواهد شد.

  1. پشتیبانی

پشتیبانی در خریدی که تعامل و ارتباط شما در مرحله اول با یک سیستم مجازی است، می‌تواند بسیار از مشکلات پیش‌آمده را برطرف سازد.

حتماً شما هم می‌دانید که فروشگاه‌های اینترنتی مانند یک فروشگاه فیزیکی یا مغازه نیستند که در صورت بروز مشکل بتوانید با صاحب فروشگاه ارتباط برقرار کنید.

این مشکلات می‌توانند در زمان پرداخت، ارسال، تحویل و پس از تحویل باشند.

برترین وب‌سایت‌های خرید آنلاین کتاب درسی و دانشگاهی

نوبتی هم که باشه، نوبت به معرفی بهترین سایت‌های خرید کتاب دانشگاهی، مدرسه و درسی دیگر رسیده است. در ادامه به بررسی و مقایسه 6 تا از این فروشگاه‌های خرید آنلاین خواهیم پرداخت. همچنین کدهای تخفیف تمامی این فروشگاه‌ها و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی کتاب را در وب‌سایت موپن می‌توانید ملاحظه کنید.

گاج مارکت

مزایا و معایب گاج مارکت

گاج مارکت فروشگاه اینترنتی متعلق به انتشارات بین‌المللی گاج هست. این سامانه فروش آنلاین با‌هدف دادن امکان خرید محصولات انتشارات گاج به‌تمامی هم‌وطنان عزیز تأسیس شد.

با‌هدف پیشرفت در زمینه‌ی فروش کتاب‌های تحصیلی و مطالب آموزشی، محصولاتی مانند لوازم‌تحریر، کتاب غیر‌درسی مانند رمان و داستان، کتاب دانشگاهی و بازی و سرگرمی به محصولات این مجموعه افزوده شده است. برای دریافت کد تخفیف گاج مارکت با ما همراه باشید.

نقاط قوت گاج مارکت

  • فروش انواع کتاب و محصولات آموزشی
  • ظاهر بسیار زیبای سایت و تجربه کاربری راحت
  • ارسال به‌تمامی نقاط ایران با پست
  • اعتبار و شهرت بالای فروشگاه
  • داشتن ضمانت بازگشت کالا به مدت 7 روز
  • محصولات با‍‌ کیفیت بالا

نقاط ضعف گاج مارکت

  • نداشتن محصولات انتشارات دیگر

دانش لند

مزایا و معایب دانش لند

دانش لند فروشگاه اینترنتی فروش انواع کتاب کمک‌درسی، عمومی و داستان، لوح‌های فشردی آموزشی، اسباب‌بازی و بازی فکری و انواع لوازم‌‌‌تحریر است.

این فروشگاه با داشتن تنوع بالای از محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی به شما این امکان را می‌دهد تا هر آنچه را که نیاز دارید در این سایت پیدا کنید. با دریافت کد تخفیف دانش لند از تخفیف‌های این سامانه بهره‌مند شوید.

نقاط قوت دانش لند

  • تنوع بالای کتاب درسی و کمک‌درسی
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی شبانه‌روزی

نقاط ضعف دانش لند

  • نداشتن اپلیکیشن
  • ارائه ندادن توضیحات در قسمت درباره ما

قبولی

مزایا و معایب قبولی

قبولی درواقع یک فروشگاه کتاب درسی و دانشگاهی نیست. این سامانه با‌هدف قبولی دانشجویان و دانش‌آموزان در رشته‌ها و مقاطع مختلف دست به ابتکار خلاقانه‌ای زده است.

کتاب‌های قبولی با تمرکز بر روی منابع امتحانی مانند دبیرستان و کنکور، کارشناسی ارشد، استخدامی، آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، پزشکی و آزمون‌های قضایی سعی در کمک به کسانی دارد که می‌خواهند در آزمون‌های مذکور قبول شوند.

علاوه بر این، می‌توان به خدمات دیگر این شرکت مانند سیستم کلاس آنلاین معلمان و اساتید اشاره کرد. برای دریافت کد تخفیف قبولی کلیک کنید.

نقاط قوت قبولی

  • رابط و تجربه کاربری بسیار زیبا و آسان اپلیکیشن و وب‌سایت
  • امکان دریافت کتاب کمک‌درسی آزمون توسط انتشارات قبولی و نشرهای دیگر
  • قیمت مناسب محصولات آموزشی

نقاط ضعف قبولی

  • نداشتن کتاب همه‌ی انتشارات و در زمینه‌های دیگر مانند داستان و رمان
  • نداشتن مسئولیت نظارت بر محتوای کلاس‌ها (طبق قوانین)

کانون بوک

مزایا و معایب کانون بوک

کانون بوک برای تسهیل فروش کتاب‌های بنیاد آموزشی قلم چی، آغاز به کار کرده است. کتاب کمک‌درسی این مجموعه را می‌توانید در وب‌سایت کانون بوک پیدا و خریداری کنید.

همچنین امکان خواندن یک فصل از کتاب‌ها به‌صورت رایگان در وب‌سایت کانون بوک وجود دارد. می‌توانید با کدهای تخفیف کانون بوک، خریدهای ارزان‌تری را از این فروشگاه تجربه کنید.

نقاط قوت کانون بوک

  • فروش توسط خود منتشر کتاب کمک‌درسی
  • مشاوره در خرید

نقاط ضعف کانون بوک

  • نداشتن اپلیکیشن موبایل در پلتفرم‌های کافه بازار و Google Play
  • رابط کاربری نه‌چندان به‌روز
  • نداشتن محصولات انتشارات دیگر

بانک کتاب مارکا

مزایا و معایب بانک کتاب مارکا

بانک کتاب مارکا در سال 1383 تأسیس و فعالیت این فروشگاه به‌صورت آنلاین در سال 1394 آغاز شد. این فروشگاه با داشتن مجموعه بزرگی از انواع کتاب درسی، کمک‌درسی، دانشگاهی، کنکور، عمومی، زبان، دی‌وی‌دی‌های آموزشی و… یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های خرید اینترنتی محصولات و کتاب‌های آموزشی (درسی و کمک‌درسی) به‌حساب می‌آید.

شما نیز می‌توانید با جستجو در وب‌سایت بانک کتاب مارکا، هر آنچه را در حوزه کتاب درسی و کمک‌درسی نیاز دارید خریداری کنید. همچنین با استفاده از کدهای تخفیف بانک کتاب مارکا، از خرید خود از این سامانه لذت بیشتری ببرید. 

نقاط قوت بانک کتاب مارکا

  • تنوع بسیار بالای محصولات
  • ارسال به سراسر کشور
  • ظاهر زیبای سایت
  • امکان خرید تلفنی و حضوری

نقاط ضعف بانک کتاب مارکا

  • بروز نبودن موجودی برخی کالاها (با توجه به تعداد بالای عناوین)
  • نداشتن اپلیکیشن

جهش بوک

مزایا و معایب جهش بوک

جهش بوک از سال 1393 فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است. تمرکز این سامانه خرید کتاب آموزشی به‌صورت آنلاین، بر روی انواع کتاب دانشگاهی، منابع آزمون کارشناسی ارشد، منابع آزمون دکتری، منابع آزمون استخدامی، منابع آزمون نظام‌مهندسی، کتاب عمومی، رمان، روانشناسی موفقیت، کسب‌و‌کار، کودکان و… هست.

این فروشگاه بیشتر برای دانشجویانی که نیاز به کتاب‌ها مختلفی که اساتید معرفی می‌کنند توصیه می‌شود. برای دریافت کد تخفیف جهش بوک کلیک کنید.

نقاط قوت جهش بوک

  • رابط کاربری خوب
  • تنوع بالای انتشارات و کتاب درسی و کمک‌درسی
  • ارائه مشاوره در خرید
  • دسته‌بندی خوب محصولات

نقاط ضعف جهش بوک

  • نداشتن اپلیکیشن
  • محدودیت کتاب برای فقط دانشجویان

سخن آخر

از این به بعد نیازی نیست نگران خرید کتاب‌های درسی و کمک‌درسی‌ خود باشید؛ چرا که می‌دانید تا از کجا و کدام فروشگاه آن‌ها را تهیه و خریداری کنید. همچنین با مراجعه به جدول زیر جمع‌بندی بهترین سایت‌های خرید کتاب درسی و دانشگاهی را می‌توانید ملاحظه کنید. همچنین در وب‌سایت موپن می‌توانید کدهای تخفیف فروشگاه‌های اینترنتی کتاب درسی بسیار زیادی را مشاهده بفرمایید.

خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید، تا بتوانیم مطالب مفیدتر و جذاب‌تری برای شما تهیه و منتشر کنیم?.

جدول مقایسه برترین فروشگاه‌های اینترنتی کتاب درسی و دانشگاهی

نام فروشگاه تعداد نشریات موجود بودن کتاب‌ها قیمت کتاب‌ها امکان و شرایط مرجوعی کالا امتیاز اپلیکیشن موبایل (Google play / کافه بازار) ارائه تخفیف و جشنواره پشتیبانی
گاج مارکت خوب خوب متوسط در صورت مشکل در کالا (4.1 / 3.7) عالی عالی
دانش لند بالا خوب خوب در صورت مشکل در کالا ندارد عالی عالی
قبولی خوب خوب خوب در صورت مشکل در کالا (4.4 / ندارد) خوب خوب
کانون بوک پایین خوب خوب در صورت مشکل در کالا ندارد خوب خوب
بانک کتاب مارکا بالا بالا خوب در صورت مشکل در کالا ندارد خوب خوب
جهش بوک خوب خوب خوب در صورت مشکل در کالا ندارد کم خوب

سوالات متداول

بهترین سایت‌های خرید اینترنتی کتاب درسی را چطور پیدا کنیم؟

در این مقاله بر‌ اساس 7 معیار زیر به معرفی و توضیح درباره‌ی معیارهای انتخابمان پرداخته‌ایم: تعداد نشریات و کتاب‌ها - موجود بودن کتاب‌ها - قیمت کتاب‌ها - امکان و شرایط مرجوعی کالا - اپلیکیشن موبایل - ارائه تخفیف‌های مختلف و جشنواره - پشتیبانی

برترین وب‌سایت‌های خرید آنلاین کتاب درسی و دانشگاهی کدام‌ها هستند؟

گاج مارکت - دانش لند - قبولی - کانون بوک - بانک کتاب مارکا - جهش بوک

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *