0

روز عشق یا ولنتاین

روز عشق یا ولنتاین

یکی از رسومی که از دیرباز در میان ایرانیان رایج بوده است انتقال احساسات به‌وسیله هدیه دادن و هدیه گرفتن بوده است؛ فرهنگ هدیه دادن از زمان قدیم در میان مردم ایران رایج بوده و ایرانیان سعی می‌کردند به بهانه‌های مختلف احساسات و علاقه خود نسبت به شخص یا اشخاصی که دوستشان دارند را با هدیه دادن بیان کنند.

به همین دلیل ایرانیان از هر نوع مراسمی که در آن بهانه‌ای برای انتقال احساسات و محبت کردن به یکدیگر وجود داشته باشد استقبال می‌کنند؛ یکی از مراسمات رایج که در آن افرادی که به یکدیگر علاقه‌مند هستند احساسات خود را با هدیه دادن و گرفتن به یکدیگر منتقل می‌کنند روز عشق یا ولنتاین است.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با تاریخچه ولنتاین و نحوه به وجود آمدن آن صحبت کنیم و در ادامه به بررسی انتخاب بهترين كادوي ولنتاين می‌پردازیم تا نگرانی شما را برای انتخاب بهترین هدیه در این روز خاص کاهش دهیم.

ولنتاین چیست؟

ولنتاین چیست؟

در رابطه با پیدایش ولنتاین افسانه‌های گوناگونی در میان مردم رایج است؛ اما یکی از محبوب‌ترین افسانه‌ها که بیشتر در بین مردم جا افتاده است مربوط به زمان امپراتوری روم می‌باشد.

طبق افسانه‌ها امپراتور روم بر این باور بود که سربازان جوانی که مجرد هستند به این دلیل که نگرانی در رابطه با همسر و فرزندان خود نداشتند با خیال آسوده می‌جنگیدند و نسبت به سربازان متأهل عملکرد بهتری داشتند؛ ازاین‌رو دستور داد تا ازدواج برای سربازان ممنوع شود.

در این میان والنتاین (یک پدر روحانی کاتولیک) مخالف این فرمان پادشاه بود و به‌صورت مخفیانه پسران سربازی را که دل‌بسته فردی شده بودند را به هم می‌رساند و موجبات وصال آن‌ها را فراهم می‌کرد. این رویه مدتی ادامه داشت تا اینکه پادشاه از نیت والنتاین با خبر شد و دستور داد تا این کشیش کاتولیک را زندانی کنند.

تاریخ ولنتاین چه‌روزی است؟

پس‌از اینکه به دستور پادشاه، والنتاین زندانی شد مدتی بعد در روز چهاردهم فوریه به دستور پادشاه، والنتاین را اعدام کردند. حدود ۲۰۰ سال بعد از مرگ والنتاین، زمانی که امپراتوری روم به‌طور کامل مسیحیت را پذیرفته بود؛ روز چهاردهم فوریه به پاس زحماتی که در آن سال‌ها توسط والنتاین کشیده شده بود به نام روز عشق یا ولنتاین نام‌گذاری شد، که این تاریخ مصادف با ۲۵ بهمن‌ماه در ایران است.

تاریخ ولنتاین چه‌روزی است؟

برای ولنتاین چه‌چیزی بخریم؟

زمانی که به ۲۵ بهمن نزدیک می‌شویم یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد تهیه کادو برای این روز را دارند، پیدا کردن و تهیه بهترین کادوی ممکن است

کادوی روز عشق چند ویژگی و نشانه دارد که معمولاً افرادی که در این روز کادو تهیه می‌کنند؛ سعی می‌کنند این موارد را رعایت کنند. از مهم‌ترین مواردی که در جعبه کادو ولنتاین مشاهده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ کادو

رنگ‌ها دنیای مخصوص به خودشان را دارند و هر رنگی بیان‌کننده یک نوع احساس خاص می‌باشد ازاین‌رو بهتر است کادویی که انتخاب می‌کنید دارای رنگی باشد که حس شادی، هیجان و نشاط را به شخص گیرنده القا کند؛ از بهترین ترکیب‌های رنگی که در کادوی ولنتاین استفاده می‌شود می‌توان به ترکیب رنگ قرمز و مشکی اشاره کرد.

سن افراد

در هنگام تهیه کادو حتماً سن پارتنر، دوست، همسر یا هر فردی را که می‌خواهید برای او کادو تهیه کنید، در نظر بگیرید. گروه‌های سنی مختلف سلایق متفاوتی دارند و باید در تهیه کادو ولنتاین حتماً سن فرد در نظر گرفته شود.

ازآنجایی‌که روز عشق، بیشتر در میان گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال رایج است محبوب‌ترین هدیه‌هایی که می‌توان برای این گروه سنی تهیه کرد عبارت است از:

  • کیف‌دستی چرم
  • کفش اسپرت
  • کیف پول
  • اکسسوری استیل یا سنگ
  • عینک دودی
  • لوازم‌تحریر ارزشمند
  • ماگ‌هایی با نمادهای خاص این روز
  • عطر و ادکلن، بوت و نیم‌بوت
  • بدلیجات و زیورآلات نقره
  • ساعت مچی
  • قاب عکس به‌همراه عکسی که تداعی‌کننده خاطره مشترک و به ‌یادماندنی برای آن شخص باشد.

در باکس کادوی ولنتاین شیرینی قرار دهید

طعم و مزه شیرینی تداعی‌کننده حس شادی و نشاط در افراد است و به همین دلیل معمولاً اغلب افرادی که نسبت به خرید کادو اقدام می‌کنند در باکس کادوی ولنتاین یک یا چند نوع خوراکی‌های شیرین نیز قرار می‌دهند اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید خوراکی‌های داخل جعبه کادو ولنتاین خاص و چشمگیر باشد، پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌های پیشنهادی زیر را با دقت بیشتری بخوانید:

  • کوکی ردولوت
  • کاپ‌کیک مخصوص ولنتاین قلبی
  • ژله مخصوص
  • شیرینی کوکی مخملی
  • کیک ردولوت
  • بیسکویت مخصوص
  • جار کیک
  • وودی‌پای ردولت
  • کرپ کیک
  • چیز کیک مخصوص
  • شکلات مترو
  • شکلات‌ هابی
  • شکلات نوتلا
  • اسمارتیز

در باکس کادوی ولنتاین شیرینی قرار دهید

در تهیه کادوی ولنتاین به نمادهای این روز توجه کنید

برای ایجاد حس و حال ولنتاین و به وجود آوردن فضای عاشقانه‌تر، بهتر است که در هنگام تهیه کادو به نمادهایی که تداعی‌کننده روز ولنتاین هستند دقت کنید.

روز ولنتاین از زمان‌های قدیم دارای نمادهای خاصی بوده است و افرادی که در زمان‌های قدیم احساسات خود را با نامه و جملات عاشقانه به دیگری منتقل می‌کردند از این نمادها در نامه‌های خود استفاده می‌کردند که ازجمله مهم‌ترین نمادها می‌توان به فرشته کیوپید، گل رز و قلب اشاره کرد؛ این نمادها همچنان به‌عنوان نمادهای معرف روز ولنتاین استفاده می‌شوند؛ اما با گذر زمان، ولنتاین به‌خصوص در میان ایرانیان، نمادهای جدیدی نیز پیداکرده است که ازجمله مهم‌ترین آن­ها می‌توان به عروسک خرسی قرمز، گلبرگ و عود مخصوص اشاره کرد.

سفارش کادو ولنتاین

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که مشغله کاری زیادی دارند و به‌هیچ‌وجه فرصت آن را ندارید تا وارد بازار شوید و ساعت‌ها به‌جستجو و پیدا کردن کادوی مناسب بپردازید؛ پیشنهاد ما به شما این است که هرگز به خاطر این بهانه‌ها، خرید کادوی ولنتاین را لغو نکنید و به‌جای آن از فروشگاه‌ اینترنتی و کد تخفیف قابل استفاده در این فروشگاه‌ها بهره‌مند شوید.

یکی از محبوب‌ترین سایت‌هایی که فعالیت زیادی در روزهای نزدیک به ولنتاین دارد و ایده‌های جذابی برای تهیه کادو به کاربران خود می‌دهد؛ وب‌سایت دیجی کالا است؛ اغلب این وب‌سایت‌ها کدهای تخفیف مختلفی از جمله کد تخفیف دیجی کالا یا کد تخفیف دیجی استایل برای محصولات مختلف خود ارائه می‌دهند تا افرادی که قصد دارند با تهیه کادو، عزیزان خود را غافلگیر کنند؛ بتوانند از تخفیف ولنتاین نیز بهره‌مند شوند و هدیه مورد نظر خود را باقیمت مناسب‌تری تهیه کنند.

محبوب‌ترین کادوهای ولنتاین کدامند؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم افراد برای نشان دادن علاقه و احساسات خود به پارتنر، دوست، شریک زندگی و…. می‌توانند کادوهای گوناگونی تهیه کنند؛ در این قسمت چند مورد از معروف‌ترین کادوهایی که با دیدن آن‌ها یاد و خاطره روز عشق تداعی می‌شود، قرار داده‌ شده است:

محبوب‌ترین کادوهای ولنتاین کدامند؟

خرید گل ولنتاین

یکی از بهترین کادو­های ولنتاین به‌ویژه برای دختران، تهیه گل است. صفاتی مانند حس خوب، لطافت، شادابی، بوی خوب و زیبایی باعث می‌شود تا گل به‌عنوان یکی از کالاهای مناسب برای روز ولنتاین انتخاب شود.

در روز ولنتاین بسیاری از گل‌فروشی‌ها، چیدمان‌های مختلفی از گل‌های مخصوص این روز را در یک دسته قرار می‌دهند و با درست کردن باکس‌های جذاب و خاص، انتخاب را برای مشتریان خود آسان‌تر می‌کنند؛ بنابراین اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در تهیه کادو ولنتاین برای شخص مورد نظر خود مردد هستید گل می‌تواند یک انتخاب جذاب و به‌یادماندنی به‌ویژه برای دختران باشد.

خرید خرس ولنتاین

خرید خرس ولنتاین

خرس ولنتاین یکی از کادوهای معروفی است که در این روز تهیه می‌شود. در دوران قدیم و در زمان یونان باستان، خرس نماد احساس، هوش و قدرت بوده است و این عوامل باعث آن شد که خرس‌ به‌عنوان نماد عشق در سرزمین اسطوره‌ای یونان معرفی شود.

همچنین عروسک خرسی به دلیل جنس خاص و نرمی که دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای نشان دادن احساسات و انتقال حس دوست‌داشتن باشد و این عوامل باعث شده است تا عروسک خرسی به گزینه‌ای مناسب برای کادوی روز ولنتاین تبدیل شود.

باکس‌های شکلات مخصوص ولنتاین

یکی دیگر از مواردی که به‌عنوان کادوی ولنتاین، طرفداران زیادی را پیدا کرده است باکس‌های شکلات مخصوص این روز است. اگر پارتنر مورد نظر شما علاقه زیادی به شیرینی و شکلات دارد این گزینه می‌تواند پیشنهادی بسیار هیجان‌انگیز و خوشحال‌کننده برای شخص مورد نظر شما باشد.

معمولاً باکس‌های شکلات به شکل قلب طراحی می‌شوند تا علاوه‌بر انتقال حس نشاطی که با خوردن شکلات در فرد ایجاد می‌شود؛ بتواند حس دوست داشتن و علاقه‌ای که نسبت به یکدیگر دارید را، نیز منتقل کند.

خرید عطر و ادکلن در روز ولنتاین

اگر به‌دنبال انتخاب یک کادوی ماندگار و به‌یادماندنی هستید؛ پیشنهاد ما به شما خرید عطر و ادکلن مناسب برای شخص مورد نظرتان است.

برای این کار ابتدا باید بدانید که پارتنر شما چه رایحه‌ای را بیشتر می‌پسندد؛ سپس به خرید عطر مورد نظر او با رایحه‌ی دلخواهش بپردازید؛ توجه داشته باشید که در هنگام خرید عطر، گزینه‌ای را انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد تا هر زمان که رایحه آن پخش شد؛ یاد و خاطره شما در ذهن فرد مقابل تداعی شود.

خرید پکیج آماده ولنتاین

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که برای سفارش کادوی ولنتاین با مشکل روبه‌رو می‌شوید؛ می‌توانید از پکیج‌هایی که به‌صورت آماده، مخصوص روز ولنتاین ساخته می‌شوند استفاده کنید.

این پکیج‌ها معمولاً دارای چندین هدیه مختلف هستند که تنوع بالای آن‌ها باعث می‌شود تا احساس شادی بیشتری در فرد مورد نظر شما ایجاد شود.

معمولاً پکیج‌های آماده شامل مواردی از جمله چندین مدل شکلات‌، نوتلا، خرس عروسکی مخصوص ولنتاین و عطر کوچک است که به‌همراه باکس هدیه جذاب، آماده سورپرایز کردن عزیزان شما هستند.

چگونه با کد تخفیف برای ولنتاین هدیه بخریم؟

سایت‌های مختلف و فروشگاه‌های آنلاین همواره برای این روز خاص کد تخفیف و پکیج‌های تخفیفی مختلفی به کاربران خود ارائه می‌دهند. شما با مراجعه به این سایت‌ها در این روز خاص و یا دنبال کردن وب‌سایت موپُن، به‌ویژه رویداد ولنتاین می‌توانید از آخرین و جدیدترین کدها و پیشنهادهای تخفیفی فروشگاه‌هایی همچون دیجی کالا، روبان، خانومی و... مطلع شوید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تاریخچه ولنتاین پرداختیم و همان‌طور که در بالا اشاره شد؛ طبق یکی از معروف‌ترین افسانه‌هایی که در رابطه با ولنتاین وجود دارد؛ این روز جهانی به دلیل تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که یک کشیش رومی برای بالا نگه‌داشتن ارزش عشق و ازدواج صرف کرده است به نام او ثبت ‌شده است.

همچنین در این مقاله به‌بررسی بهترین گزینه برای انتخاب کادو ولنتاین پرداختیم تا عزیزانی که در انتخاب کادوی ولنتاین سردرگم هستند نیز بتوانند بهترین گزینه ممکن را برای افرادی که دوستشان دارند تهیه کنند.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه مجله موپُن بودید از شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم؛ امیدواریم با نگارش این مطلب توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *