0

درخواست تپسی آنلاین

اپلیکیشن درخواست تاکسی تپسی

تا به‌ حال نام تپسی را شنیده‌اید؟ احتمالاً جواب شما بله خواهد بود. تا به ‌حال درخواست تپسی آنلاین داده‌اید؟ اگر جواب شما بله است، آیا از این تجربه رضایت داشته‌اید؟ شاید حتی تا به ‌حال اسم تپسی به گوشتان نخورده است و از این سامانه درخواست تاکسی اینترنتی نداشته‌اید. پس بیایید با هم کمی بیشتر با تپسی آشنا شویم.

کمی درباره تپسی

تپسی یک سامانه هوشمند درخواست حمل‌ونقل آنلاین است که سفرهای درون‌شهری را راحت‌تر، امن‌تر و ارزان‌تر می‌کند. این سامانه در سال 1395 تاسیس گردید و در حال حاضر در 30 شهر کشور فعال است و این تعداد به مرور زمان در حال افزایش است. مؤسسان این سامانه ارزش‌های تپسی را با این کلمات توصیف کرده‌اند: هوشمندی، مشتری‌محوری، نوآوری، نتیجه‌گرایی، رشد و توسعه تیم، بلند همتی و اثرگذاری اجتماعی – اقتصادی. کارکنان این سامانه برای تحقق بخشیدن به این ارزش‌ها در حال تلاش و پیشرفتی هستند که باعث شده است تپسی به یکی از سامانه‌های محبوب بین کاربران در کشور بدل شود.  

تپسی در ابتدا به‌عنوان سامانه تاکسی‌های اینترنتی و آنلاین فعالیت خود را آغاز کرد و به مرور زمان امکانات دیگری مانند درخواست پیک، سفر بین‌شهری و به‌تازگی بخش تپسی فود که سامانه‌ای جهت سفارش آنلاین غذا است به تپسی افزوده شده است.

همچنین تپسی این امکان را فراهم کرده است که در صورت داشتن کد تخفیف بتوانید سفر یا سفارشی با قیمت مناسب‌تر را تجربه کنید. برای دریافت کد تخفیف تپسی، کافی است به سایت موپُن که منبع کدهای تخفیف است سر بزنید و کد تخفیف مورد نظر خود را به‌صورت رایگان دریافت کنید.

بعد از این توضیحات شاید بهتر باشد با هم روش درخواست تاکسی از تپسی را یاد بگیریم:

اگر می‌خواهید درباره تپسی و مزیت‌های آن اطلاعات بیشتری دریافت کنید، مقاله مربوط به آن را در وبلاگ موپُن بخوانید.

مرحله اول: ثبت‌ نام در تپسی

اولین مرحله در این راه، ثبت ‌نام در اپلیکیشن یا سایت تپسی است. ابتدا پس از ورود به اپلیکیشن، به‌مانند تصویر زیر، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید. در این صفحه شماره موبایل خود را وارد می‌کنید و سپس بر روی دکمه دریافت کد که در پایین صحنه نمایش داده می‌شود ضربه می‌زنید.

ثبت نام در تپسی

پس از کلیک کردن بر روی گزینه دریافت کد، صفحه‌ای مانند تصویر زیر نمایش داده می‌شود و سپس کد ورود به اپلیکیشن تپسی برای شما به‌صورت پیامک ارسال می‌شود. پس از دریافت کد ورود، آن را در کادر مشخص شده وارد می‌کنید و سپس گزینه ثبت را فشار می‌دهید. در این لحظه ثبت ‌نام شما در اپلیکیشن تپسی با موفقیت انجام می‌شود.

ثبت نام در اپلیکیشن تپسی

مرحله دوم: بخش‌های تپسی در صفحه اصلی

پس از ورود به تپسی، با صفحه اول آن مانند تصویر زیر مواجه می‌شوید. در این صفحه با گزینه‌ها و بخش‌های مختلف اپلیکیشن تپسی روبه‌رو هستید. گزینه‌هایی مانند درخواست تپسی، سفارش غذا، پیک فوری، بین‌شهری و ثبت ‌نام سفیر پیش روی شما است. برای درخواست تپسی آنلاین، باید در این مرحله بر روی گزینه درخواست تپسی ضربه زده و وارد مرحله بعد شوید.

صفحه اصلی اپلیکیشن تپسی

مرحله سوم: انتخاب مبدأ و مقصد

در این بخش پس از انتخاب گزینه درخواست تپسی، صفحه‌ای جدید نمایان می‌شود. شما با توجه به موقعیت خود یا فردی که قصد درخواست سفر آنلاین برای او دارید را از روی نقشه انتخاب می‌کنید و سپس گزینه ثبت مبدا را می‌زنید. برای انتخاب آدرس علاوه‌بر نمایان‌شدن نقشه، شما می‌توانید آدرس مورد نظر خود را تایپ کنید و یا حتی به‌صورت صوتی درخواست کنید. این گزینه‌ها در بالای کادر ثبت مبدا قرار دارد.

درخواست سفر در تپسی

پس از انتخاب مبدا مورد نظر، صفحه‌ای دیگر باز می‌شود که این دفعه مقصد خود و یا فردی که می‌خواهید سفر را برای او درخواست کنید، انتخاب می‌‌کنید. برای این کار مقصد مورد نظر را از طریق نقشه و یا به‌صورت تایپ آدرس مورد نظر و یا صوتی انتخاب می‌کنید و بر روی کادر ثبت مقصد ضربه می‌زنید.

راهنمای درخواست سفر در تپسی

مرحله چهارم: انتخاب گزینه‌‌های مورد نظر پیش از درخواست تپسی

پس از انتخاب مبدا و مقصد خود، صفحه‌ بعدی برای شما به نمایش در می‌آید. در این صفحه پس از محاسبه مسیر، گزینه‌هایی پیش روی شما قرار می‌گیرد. 

دخواست سفر عادی و اکوپلاس تپسی

اولین مواردی که مانند تصویر بالا به چشم می‌خورد، هزینه سفر و ساعت پایان سفر است. در تپسی دو نوع درخواست قابل ‌انتخاب است. درخواست اول تپسی عادی است که شامل ارسال درخواست به تمام رانندگان نزدیک مبدا مورد نظر می‌شود. دومین گزینه‌ی پیش رو انتخاب تپسی پلاس است که شامل رانندگانی با امتیازهای بالاتر و ماشین‌هایی با مدل و برندی بهتر نسبت به گزینه عادی می‌شود. طبق تصویر هزینه تپسی پلاس با توجه به مواردی که ذکر شد، بیشتر از گزینه عادی است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از این گزینه‌ها را برای درخواست تپسی آنلاین انتخاب کنید.

گزینه دیگر، گزینه کد تخفیف است که شما در صورت داشتن کد تخفیف تپسی می‌توانید با انتخاب کادر کد تخفیف و وارد کردن کد تخفیف مورد نظر در کادر نمایش ‌داده ‌شده مانند تصویر زیر، با قیمتی مناسب‌تر درخواست سفر خود را ثبت نمایید. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، برای دریافت رایگان کد تخفیف تپسی ، می‌توانید به سایت موپُن سر بزنید.

اگر میخواهید درباره نحوه استفاده از کد تخفیف تپسی اطلاعات بیشتری دریافت کنید، مقاله مربوط به آن را در وبلاگ موپُن بخوانید.

کد تخفیف تپسی

گزینه دیگری که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید، کادر گزینه‌های سفر است که با کلیک بر روی این کادر، صفحه‌ای مانند تصویر زیر نمایش داده می‌شود. در این صفحه شما امکان ویرایش مبدا و مقصد خود و حتی انتخاب مقصدی جدید به‌عنوان گزینه سوم را پیش رو دارید. اگر در میانه سفر قصد توقف در نقطه‌ای را دارید، می‌توانید مدت‌ زمان تقریبی توقف خود را در کادر زمان توقف وارد نمایید. در این صورت راننده موظف است به‌اندازه این مقدار زمان در مکان مورد نظر شما توقف کند و مبلغی نیز به مبلغ سفر شما با انتخاب این گزینه اضافه خواهد شد.

گزینه های سفر تپسی

در کنار کادر درخواست تپسی، کادری دایره شکل و کوچک نیز وجود دارد که کاربردی بسیار جذاب را دارا می‌باشد. این کادر مخصوص سفر رزرو است و شما می‌توانید تا هفت روز زودتر با مشخص کردن روز و ساعت مدنظرتان سفری را رزرو کنید. در روز مشخص شده، سفر از پیش رزرو شده شما صورت می‌پذیرد و شما می‌توانید از آن بهره ببرید. 

سفر رزرو تپسی

راهنمای سفر رزرو نیز برای اطلاعات بیشتر در عکس زیر آورده شده است:

راهنمای سفر رزرو تپسی

پس از انتخاب گزینه‌های مدنظر در سفر خود، با انتخاب گزینه درخواست تپسی، درخواست شما ثبت و برای راننده یا سفیر ارسال می‌شود.

مرحله پنجم: انتظار برای یافتن سفیر 

پس از ثبت درخواست تپسی، جست‌وجو برای راننده یا سفیر مانند تصاویر زیر آغاز می‌شود. شما در این بخش در صورت منصرف ‌شدن یا مواردی دیگر، امکان لغو درخواست خود را خواهید داشت.

جتسجوی راننده در تپسی

مرحله ششم و آخر: آغاز و پایان سفر

پس از پیدا شدن راننده یا سفیر، صفحه‌ای جدید مانند تصویر زیر نمایان می‌شود. در آن صفحه، شما تصویر و نام راننده به همراه اطلاعات ماشین او مانند پلاک، نوع و رنگ ماشین را مشاهده می‌فرمایید. در این صفحه همچنین امکان مشاهده موقعیت مکانی و مدت ‌زمان رسیدن راننده برای شما فراهم است. همچنین امکان تماس با راننده یا پیام به او با کادرهای مشخص شده، امکان‌پذیر است و این گزینه‌ها در صورت رسیدن راننده به مبدأ و نیافتن او بسیار کاربردی است. در بالای صفحه گزینه‌ای مرتبط با امنیت سفر وجود دارد که به‌صورت سپری آبی با یک تیک سفید در وسط آن مشخص شده است. در صورت بروز مشکل برای شما در طول سفر، با انتخاب این گزینه می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن با تپسی ارتباط بگیرید و مشکل به وجود آمده رفع می‌گردد.

درخواست تاکسی اینترنتی تپسی

اگر کمی در این صفحه پایین‌تر بیایید با گزینه‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید. مانند مرحله چهارم، در اینجا هم امکان تغییر یا افزودن مقصد جدید برای شما فراهم است. همچنین می‌توانید در صورت داشتن زمانی برای توقف، مدت ‌زمان آن را در بخش زمان توقف وارد نمایید. در صورت داشتن کد تخفیف تپسی نیز می‌توانید در بخش کد تخفیف آن را وارد کنید. یکی دیگر از گزینه‌های موجود در این بخش اشتراک‌گذاری اطلاعات سفر است. شما می‌توانید با این گزینه، اطلاعات سفری که در آن قرار دارید یا برای کسی درخواست کرده‌اید را برای شخص مورد نظر خود ارسال نمایید. گزینه لغو سفر نیز در این قسمت وجود دارد که در صورت منصرف ‌شدن یا مواردی دیگر، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

لغو سفر در تپسی

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در درخواست تپسی آنلاین پرداخت هزینه سفر است. در تپسی به دو صورت امکان پرداخت هزینه سفر ممکن است. روش اول پرداخت نقدی به راننده در مقصد خود است و روش دوم پرداخت از طریق کیف پول تپسی می‌باشد. برای پرداخت به روش دوم، مانند تصویر بالا، گزینه پرداخت را که در مقابل مبلغ سفر قرار دارد را انتخاب می‌کنید.

پرداخت هزینه سفر در تپسی

پس از انتخاب گزینه پرداخت، صفحه‌ای مانند تصویر بالا نمایان می‌شود. شما با انتخاب مبلغ سفر یا مقادیر دلخواه خود و سپس انتخاب گزینه افزایش موجودی، وارد درگاه پرداخت آنلاین می‌شوید. پس از پرداخت مبلغ، این مبلغ به کیف پول تپسی شما اضافه می‌شود و در پایان سفر، به‌صورت خودکار هزینه سفر از موجودی کیف پول شما کسر می‌گردد.

پس از انجام این مراحل شما تا رسیدن به مقصد خود، می‌توانید از سفرتان لذت ببرید و در اینجا درخواست و سفر شما به پایان می‌رسد.

دیگر امکانات تپسی

در تپسی علاوه بر درخواست از طریق اپلیکیشن، برای شما امکان درخواست تپسی آنلاین بدون نصب اپلیکیشن نیز فراهم است. این کار با وب اپلیکیشن تپسی امکان‌پذیر شده است. شما می‌توانید در مرورگر خود به سایت تپسی مراجعه کنید و سپس قسمت وب اپلیکیشن مسافران را انتخاب کرده و مانند مراحل بالا ثبت ‌نام خود را انجام دهید. پس از آن همانند مراحل بالا، درخواست سفر خود را به ثبت برسانید و از سفر خود با تپسی لذت ببرید.

درخواست تپسی آنلاین

دیگر امکان تپسی، تپسی تلفنی است. شما می‌توانید با شماره‌گیری 1630 بدون نیاز به اینترنت و اپلیکیشن، درخواست خودرو بدهید. این امکان برای کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند و یا دارای گوشی هوشمند نیستند بسیار کاربردی است.

تپسی تلفنی

تپسی‌لاین دیگر سرویس و خدمات تپسی است که امکان سفر اشتراکی را برایتان فراهم می‌کند. در این سرویس شما با مسافر دیگری که هم‌مسیرتان است، هم‌سفر خواهید شد و هزینه سفرتان نیز تقسیم می‌شود.

موتوپیک و اتوپیک نیز از دیگر خدمات تپسی هستند که در موتوپیک شما می‌توانید بسته یا مرسوله خود را به‌وسیله پیک موتور به مقصدتان ارسال کنید. در اتوپیک نیز بسته‌هایی که حمل آن‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد و یا امکان ارسال آن توسط موتوپیک ممکن نیست، از طریق ماشین به مقصد ارسال می‌شود.

اگر می‌خواهید درباره اتوپیک و موتوپیک تپسی اطلاعات بیشتری دریافت کنید، مقاله مربوط به آن را در وبلاگ موپُن بخوانید.

جمع‌بندی

در این مقاله با هم با سرویس حمل‌ونقل آنلاین تپسی آشنا شدیم. با هم به‌صورت مرحله‌به‌مرحله یک درخواست تپسی آنلاین را از مرحله ثبت ‌نام کردن در اپلیکیشن تا پایان سفر را بررسی کردیم و در انتها با دیگر خدمات متنوع تپسی مانند وب اپلیکیشن تپسی یا تپسی تلفنی آشنا شدیم. امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله برای افرادی که تا به ‌حال درخواست تپسی نداده‌اند راهنمای خوبی باشیم و برای افراد دیگر با معرفی خدمات تپسی مفید بوده باشیم. امیدواریم از سفر با تپسی لذت ببرید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *