0

اتوپیک و موتوپیک تپسی

معرفی اتوپیک و موتوپیک

اگر به اطراف خود نگاه کنیم، به راحتی متوجه می‌شویم که اینترنت در بسیاری از کارهای ما نقش ویژه‌ای دارد و در صورت حذف آن خیلی از کارها لنگ می‌ماند. یکی از فرآیندهایی که سال‌هاست به صورت اینترنتی انجام می‌شود درخواست برای حمل‌و‌نقل مسافر یا انواع مرسوله است. پلتفرم‌های مختلفی برای انواع حمل‌ونقل در حال فعالیت هستند که یکی از موفق‌ترین آن‌ها در ایران، تپسی می‌باشد. در این مقاله از سایت موپُن به بررسی فعالیت‌های تپسی و سرویس جدید آن که مربوط به پیک است، می‌پردازیم.

تاکسی اینترنتی

معرفی تپسی و خدمات حمل‌ونقل آن

تپسی سرویس درخواست راننده، تاکسی، پیک و… در بستر اینترنت می‌باشد که امکان حمل‌ونقل را از مبدا مورد نظر تا مقصد دلخواه درون شهری فراهم می‌کند. این سرویس از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا امروز 8 نوع سرویس مختلف را در بیش از 15 شهر ایران ارائه می‌کند. در حال حاضر قریب به 1 میلیون و 500 هزار راننده در تیم تپسی ثبت ‌نام کرده‌اند و از طریق این پلتفرم به درآمد می‌رسند. استفاده از تپسی مزیت‌های مختلفی همچون دسترسی به خودرو در تمامی روزها و تمامی ساعات، استفاده راحت، امکان درخواست تاکسی به‌صورت تلفنی، سفر و یا ارسال کالا با قیمت‌های به‌صرفه و برخورداری از طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های متنوع را به‌همراه دارد.

حین کار با تپسی درخواست‌های مختلفی قابلیت ثبت دارند که با توجه به شرایط و هدف یکی از آن‌ها را باید انتخاب نمایید. جهت آشنایی و انتخاب بهتر و به‌صرفه‌تر به معرفی این سرویس‌ها می‌پردازیم.

سرویس کلاسیک

این سرویس از پرمصرف‌ترین خدمات تپسی می‌باشد. با انتخاب نوع کلاسیک مسافر سفرهای داخل شهری‌ خود را انجام می‌دهد و امکانات چند مقصدی بودن و توقف بین مسیر برای او امکان‌پذیر است. در این سفر خودرویی معمولی و اختصاصی در اختیار مسافر قرار می‌گیرد و در تمامی ساعات شبانه‌روز فعال است. مسافران در یک روز نهایتا 4 بار امکان لغو سفر را در سرویس کلاسیک دارند و اکثر درخواست‌های سفر به شکل کلاسیک می‌باشد.

تپسی تلفنی

تپسی برای کاربرانی که به اینترنت دسترسی ندارند یا از گوشی هوشمند برخوردار نیستند هم امکان استفاده از خدماتش را فراهم کرده ‌است. کاربران با شماره‌گیری 1630 می‌تواند مبدا و مقصد مورد نظرشان را اعلام کنند تا خودرویی برای آن‌ها فرستاده‌ شود. هزینه سفر با تپسی تلفنی کمی بیشتر از زمانی است که درخواست از طریق اپلیکیشن ثبت می‌شود و این ما به تفاوت به شرکت تپسی تعلق می‌گیرد.

سرویس پلاس

روند ثبت درخواست در این حالت مشابه سرویس کلاسیک است اما خودرویی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، مدل بالاتر و کیفیت بهتری دارد. هزینه سفر با این سرویس 20 درصد نسبت به حالت کلاسیک بیشتر است و در حال حاضر تنها در شهر تهران فعال می‌باشد.

سرویس لاین

در این حالت شما می‌توانید از یک خودرو به‌صورت اشتراکی با سایر مسافران استفاده کنید. در این شرایط اگر کاربر دیگری در مسیر مشابه شما درخواست خودرو داشته ‌باشد راننده هر دوی شما را به مقصدتان خواهد رسانید. در این حالت هزینه سفر برای مسافران تا 50 درصد کاهش می‌یابد و از طرفی درآمد رانندگان در زمان ثابت بیشتر خواهد بود. در این سرویس حداکثر سه نفر می‌توانند به طور اشتراکی از خودرو استفاده کنند. هم‌چنین اولویت رساندن مسافرها طبق سیستم هوشمند تپسی مشخص می‌شود و زمان رسیدن به مقصد در این شرایط ممکن است متفاوت باشد. امکان توقف در این سرویس هم وجود ندارد و تغییر مسیر جزء گزینه‌های موجود نیست.

سرویس تاکسی

در استفاده از این حالت خودروی ارسالی از نوع تاکسی‌های زرد و سفید است. سرویس تاکسی تنها در شهر تهران فعال است و در شرایط آلودگی هوا و محدودیت‌های ترافیکی بسیار کارآمد است.

سرویس هم‌خط

این سرویس هم فعلا فقط در تهران فعال است و برای سفر با مینی‌بوس طراحی‌ شده است. استفاده از وسایل نقلیه با این سرویس تپسی زودتر و سریع‌تر انجام‌ می‌شود. در هم‌خط شما قادر هستید پس از انتخاب مبدا، بلیط را خریداری کنید و یا بلیط را زودتر از درخواست رزرو نمایید. این سرویس مخصوصا در دوران کرونایی و الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فرآیند تاثیرگذاری بود.

سرویس همیار

همیار به فردی اطلاق می‌شود که خریدی را به‌جای شما انجام دهد. در این شرایط شما محل خرید مورد نظرتان را در اپلیکیشن مشخص می‌کنید، سپس مواردی که قصد خرید آن‌ها را دارید در همان برنامه تپسی ذکر می‌کنید. پس از ثبت درخواست، یکی از کارکنان تپسی به‌جای شما به محل مورد نظر رفته ‌و خرید را انجام می‌دهد و اقلام خریداری ‌شده را در مکان مورد نظر به شما می‌رساند.

اپلیکیشن تپسی

اتوپیک و موتوپیک، سرویس‌های جدید تپسی

تا اینجا سرویس‌هایی که با آن‌ها آشنا شدیم اکثرا در راستای جابه‌جایی افراد خدمت می‌کردند. تپسی در سرویس‌های جدید خود ارسال و حمل انواع بسته‌ها را نیز با شرایطی ساده و سریع امکان‌پذیر کرده ‌است. حین استفاده از این سرویس‌ها شما می‌توانید بسته‌ها را بین مقصد و مبدا مورد نظر جابه‌جا کنید و در کل مسیر، مرسوله و مسیر ارسالش را دنبال نمایید.

احتمالا از اسم سرویس‌ها متوجه شده‌اید که موتوپیک جابه‌جایی بسته‌ها با موتور است که مربوط به بسته‌های کوچک و قابل حمل با موتور سیکلت می‌باشد و اتوپیک جابه‌جایی بسته‌ها با استفاده از خودرو است که برای کالاهای حساس و بسته‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. رانندگان اتوپیک همان رانندگان عادی تپسی هستند و امکان ثبت درخواست‌های پیکی برای همه این افراد امکان‌پذیر است و تفاوت در این است که اتوپیک وظیفه جابه‌جایی اشخاص را ندارد. 

درخواست تاکسی و پیک از تپسی

راهنمای استفاده از سرویس‌های جدید تپسی

اگر با برنامه تپسی و نحوه استفاده از آن آشنایی قبلی داشته ‌باشید، استفاده از سرویس‌های اتوپیک و موتوپیک برای شما بسیار راحت خواهد بود. اما در ادامه به‌صورت مرحله‌به‌مرحله ثبت درخواست این سرویس‌ها و امکانات آن را مرور خواهیم کرد.

در ابتدا لازم است اپلیکیشن تپسی را نصب کنید یا وارد نسخه تحت وب آن شوید و به حساب کاربری‌تان وارد شوید. مانند  اکثریت درخواست‌ها لازم است از طریق نقشه‌ موجود، ابتدا مبدا دقیق و سپس مقصد مورد نظر برای ارسال بسته را مشخص نمایید و آن‌ها را تایید کنید.

تعیین مبدا در تپسی

پس از مشخص شدن مبدا، مقصد و مسیر حرکت، هزینه و لیست سرویس‌های فعال در پایین صفحه به شما نمایش داده‌ می‌شود. لازم است درخواست سرویس موتو پیک یا اوتوپیک را با توجه به نوع بسته انتخاب کنید. با لمس گزینه، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن اطلاعات گیرنده را باید وارد کنید.

تعیین سرویس موتوپیک یا اتوپیک تپسی

 

پس از ثبت مشخصات مورد نیاز، از طریق دکمه ادامه اطلاعات ثبت می‌شود و باید درخواست سرویس اتوپیک را بزنید. طی این دو مرحله درخواستی از سمت شما برای رانندگان تپسی فرستاده‌ می‌شود و هر کس که قبول کرد بسته و مرسوله‌های شما را تحویل می‌گیرد.

قسمت پرداخت هزینه در تپسی

برای پرداخت هزینه‌ پیک شما می‌توانید از افزایش اعتبار آنلاین تپسی استفاده کنید یا به شکل نقد هزینه را پرداخت کنید. در این سرویس امکان این که پرداخت هزینه را به‌عهده فرد تحویل‌گیرنده هم بگذارید وجود دارد. در هر یک از این شرایط می‌توانید با استفاده از تخفیف اتوپیک تپسی در هزینه‌های‌ خود صرفه‌جویی کنید. انواع کد تخفیف تپسی را می‌توانید از سایت موپُن تهیه فرمایید.

چگونه در موتوپیک و اتوپیک تپسی به عنوان سفیر ثبت ‌نام کنیم؟

همکاری با شرکت تپسی مزیت‌های متفاوتی همچون درآمد خوب ماهانه، سهمیه بنزین، تخفیف لاستیک، روغن و…، انواع پاداش و تسویه‌های آنی را به‌همراه دارد. از طرفی استخدام‌ در کمتر از 10 دقیقه انجام می‌شود و پس از آن می‌توانید در زمان و مکان دلخواه‌ با استفاده از خودرو یا وسیله نقلیه شخصی‌ خود کسب درآمد کنید.

ثبت ‌نام در تپسی به ‌عنوان سفیر پیک و راننده مثل ثبت درخواست خودرو فرآیندی بسیار راحت و سریع می‌باشد و رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار خوب ارزیابی می‌شود. این نکته لازم به‌ ذکر است که اگر قبلا به ‌عنوان راننده در تپسی ثبت ‌نام کردید، مجدد نیازی نیست بار دیگر برای سرویس اتوپیک ثبت‌ نام انجام دهید و تنها حین قبول درخواست‌ها باید به عادی بودن سرویس یا سفیر پیک بودن آن توجه داشته ‌باشید.

سرویس اتوپیک و موتوپیک در حال حاضر در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد فعال می‌باشد و ثبت ‌نام در تپسی به ‌عنوان سفیر از سه طریق (حضوری، تلفنی و آنلاین) قابل انجام است. مشخصا اولین و مهم‌ترین شرط ثبت‌ نام در اختیار داشتن اتومبیل یا موتور برای جابه‌جایی مرسوله‌ها می‌باشد.

ثبت ‌نام حضوری

اگر در سطح شهرهایی مانند تهران تردد کنید، اطراف اکثر میادین شهر بازاریاب‌هایی برای تپسی مستقر هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید اطلاعات خود را ثبت و پرسش‌های‌ خود را مطرح کنید و طبق راهنمایی‌های ایشان به ناوگان تپسی بپیوندید. بسیاری از رانندگان از همین طریق به تیم تپسی پیوسته‌اند.

ثبت‌ نام تلفنی

اگر امکان مراجعه حضوری را ندارید و ثبت ‌نام آنلاین برای‌ شما مشکل است می‌توانید با شماره تلفن 1630 تماس بگیرید و درخواست پیوستن به تیم تپسی به‌ عنوان سفیر را ثبت کنید. در این تماس تلفنی اطلاعات مورد نیاز دریافت می‌شود و ثبت ‌نام شما به‌صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

ثبت‌ نام آنلاین

در این حالت شما در صفحه وب‌سایت تپسی مرتبط با ثبت ‌نام رانندگان شماره تلفن خود را وارد می‌کنید. پس از آن مسئولان مربوطه با شما تماس می‌گیرند و شرایط ثبت ‌نام بررسی می‌شود. برای ثبت ‌نام به مدارک مختلفی اعم از کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه و کارت موتور یا خودرو نیاز است. پس از آن که مدارک توسط شما ارسال شد، اهراز هویت شما به‌مدت 48 ساعت طول می‌کشد و در صورت تایید مدارک می‌توانید کار خود را آغاز کنید.

ثبت نام آنلاین سفیر تپسی

برای شروع به کار لازم است اپلیکیشن مخصوص رانندگان تپسی را دانلود کرده‌ و وارد آن شوید، از آن پس درخواست کاربران و مسافران برای شما ارسال می‌شود. اگر قبلا به ‌عنوان راننده خودرو ثبت‌ نام کردید و در حال خدمت هستید، در صورتی که موتور نیز دارید این امکان برای شما مقدور است که با ثبت ‌نام دوباره، با شماره تلفن همراه قبلی، علاوه بر درخواست اتوپیک، درخواست‌های موتوپیک هم دریافت کنید.

معرفی رانندگان و ثبت ‌نام آن‌ها

اگر در اطراف خود فردی را می‌شناسید که دنبال شغلی با درآمد مناسب است و می‌تواند به‌عنوان سفیر در تپسی فعالیت کند، با ارسال کد معرفی برای آن‌ها یا ثبت شماره‌شان در پلتفرم تپسی، علاوه بر این که برای آن‌ها شغل پیدا می‌کنید از تخفیف‌ها و پاداش‌های تپسی نیز به ازای این معرفی و ثبت ‌نام برخوردار خواهید شد.

تپسی

جمع بندی

شرکت تپسی که در خدمات تاکسی اینترنتی فعالیت می‌کند روزبه‌روز به خدمات و امکاناتش افزوده می‌شود و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند و افراد زیادی از طریق این برنامه کسب درآمد دارند. یکی از سرویس‌های جدید این برنامه که برای حمل انواع بار و مرسوله ایجاد شده است، اتوپیک و موتوپیک می‌باشد که در این مقاله از سایت موپُن به معرفی و نحوه استفاده از آن پرداختیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *