0

خرید اقساطی از دیجی کالا

خرید قسطی از دیجی کالا

در جهانی زندگی می‌کنیم که بخش بزرگی از کارها به صورت آنلاین انجام می‌گیرند. به‌ویژه خرید آنلاین محصولات روزمره و مورد نیاز بسیار در میان مردم باب شده است. یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی که در این زمینه بسیار فعال است سایت معروف و محبوب دیجی کالا می‌باشد. شما در سایت دیجی کالا علاوه بر وسایل و مایحتاج روزمره مثل محصولات سوپرمارکتی، محصولات بهداشت شخصی و…، کالاهای دیگری مانند لوازم دیجیتال و الکترونیک را نیز می‌توانید به سادگی به صورت آنلاین خریداری نمایید.

دیجی کالا

نکته بسیار جالب توجه در مورد این فروشگاه این است که علاوه بر امکان خرید نقدی، امکان خرید اقساطی از دیجی کالا نیز وجود دارد. از این جهت این مقاله برای راهنمایی در خرید اقساطی از دیجی کالا نگارش شده تا مشتریان این فروشگاه بتوانند از این ویژگی بسیار عالی استفاده نمایند.

خرید اقساطی از دیجی کالا چیست و چه کاربردی دارد؟

خریدار همیشه به دنبال پایین آوردن هزینه خود و خرید محصول با قیمت کمتر است. اگر کاربر دیجی کالا باشید حتما می‌دانید که با روش‌های مختلفی مثل خرید در جشنواره‌ها و کمپین‌های مختلف دیجی کالا و یا استفاده از کد تخفیف دیجی کالا، می‌توان هزینه‌های سفارش از این فروشگاه را کمتر کرد. اما این روزها خرید قسطی که در شبکه‌های اجتماعی، فروشگاه‌های آنلاین و حتی مغازه‌های شهر هم زیاد دیده می‌شود به عنوان راه حل سوم برای این موضوع وجود دارد. جهش ناگهانی قیمت‌ها نه‌تنها خریداران را در مضیقه قرار داده، بلکه فروشندگان را هم در فروش محصولات خود با مشکل روبه‌رو کرده است. به همین علت شاهد بالا رفتن آمار خرید و فروش‌های قسطی هستیم که در این شرایط هم خریداران می‌توانند کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند و هم فروشندگان کسب درآمد بیشتری دارند؛ با این تفاوت که شرایط خرید قسطی با آنچه در سال‌های گذشته مطرح بوده، بسیار تغییر کرده و شکل مدرن‌تری به خود گرفته است.

یکی از مهم‌ترین تحولات خرید قسطی، به وجود آمدن پلتفرم‌های اختصاصی برای این کار است. بنابراین در حال حاضر دیگر نیاز نیست کسی برای خرید قسطی به مغازه‌ آشنای خانوادگی خود سر بزند، بلکه می‌تواند بدون اتلاف وقت، تنها از طریق تلفن هوشمندی که در اختیار دارد، در یکی از این پلتفرم‌ها ثبت نام و شرایط آن‌ها را با در نظر گرفتن محصول و بودجه‌ مورد نظر خود بررسی کند.

نحوه خرید اقساطی از دیجی کالا چگونه است؟

اغلب افراد در شرایط معمولی، احتمالا به چند ماه زمان احتیاج دارند تا مبلغ کافی برای خرید یک کالا را پس‌انداز کرده و بتوانند خرید خود را انجام دهند. حال اگر این وسیله ابزار کار اصلی، یا یکی از لوازم خانگی مثل یخچال باشد، باید حتما در اسرع وقت خریداری شود و امکان به تعویق انداختن خرید در این شرایط نیست. بنابراین با خرید قسطی این امکان برای مردم به وجود می‌آید که در سریع‌ترین زمان ممکن، با داشتن کمترین مقدار پول نقد کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند و هزینه‌ی آن را در تعداد اقساطی که خود انتخاب می‌کنند، بپردازند. خرید اقساطی از دیجی کالا برای همین مواقع به کمک شما می‌آید.

خرید آنلاین

فروش اقساطی دیجی‌ پی، خدمت جدیدی از گروه دیجی‌ کالا است که ابتدا مرحله آزمایشی آن راه‌اندازی شد و در مرحله اول برای تسهیل خرید مشتریان وفادار دیجی‌ کالا بود. در مراحل بعد این محصول برای سایر پذیرندگان دیجی‌ پی هم در دسترس قرار گرفت. در حال حاضر خرید قسطی دیجی‌ پی به کاربران واجد شرایط اجازه می‌دهد به کمک اعتبار اختصاص یافته در کیف پول خود، هزینه خرید از دیجی کالا را به صورت اقساطی پرداخت نمایند. بعد از اعتبارسنجی دیجی‌ پی و همچنین بر اساس اعتبارسنجی بانکی، به تعدادی از کاربرانی که ثبت نام کرده‌اند امتیاز و اعتباری تخصیص داده می‌شود و متناسب با آن، کیف پول فروش اقساطی آن‌ها شارژ خواهد شد.

برای ثبت نام و فعال‌سازی اعتبار دیجی پی، ابتدا باید با ورود شماره همراه خود در این سایت ثبت نام کنید.

ثبت نام اعتبار دیجی پی

در مرحله بعد از منوی خدمات، بخش خرید اقساطی از دیجی کالا را انتخاب کرده و روی گزینه ثبت نام آنلاین کلیک می‌کنیم.

ثبت نام اعتبار دیجی پی

پس از ورود به پنل می‌توانید انواع طرح‌های اعتباری موجود را به همراه شرایط هرکدام مشاهده کرده و متناسب با نیاز خود یکی از آن‌‌ها را انتخاب نمایید.

ثبت نام اعتبار دیجی پی

در یک ماه آینده، با بررسی سابقه خرید کاربران و همچنین تاریخچه اعتباری و بانکی کاربران ثبت نام شده، وضعیت اعتباری هر یک از کاربران به اطلاع آنها خواهد رسید. سپس از کاربرانی که واجد شرایط اولیه بودند درخواست خواهد شد مدارک هویتی خود شامل تصاویر کارت ملی، اجاره نامه یا سند مالکیت، فیش حقوقی یا گواهی اشتغال به کار و قرارداد امضا شده را بارگذاری کنند. پس از بررسی مدارک بارگذاری شده مجددا وضعیت اعتباری به کاربران اطلاع‌رسانی خواهد شد و با کاربرانی که شرایط لازم برای دریافت اعتبار خرید اقساطی را دارند، هماهنگی‌های لازم برای دریافت نسخه فیزیکی قرارداد و چک ضمانت بانکی انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است حداکثر اعتبار تخصیص یافته به افراد 300 میلیون ریال (30 میلیون تومان) خواهد بود و بازپرداخت به انتخاب خود فرد یکی از دوره‌های 12 ماهه، 18 ماهه و 24 ماهه اعلام می‌شود.

گروه دیجی‌ کالا با این طرح در نظر دارد دامنه خدمات پرداختی خود را گسترش دهد و امیدوار است با توسعه طرح خرید اعتباری دیجی‌ پی بتواند این خدمت جدید را در اختیار تعداد بیشتری از هموطنان قرار دهد. شما به عنوان مشتری دیجی کالا بعد از انجام کارهای اولیه ثبت نام و عضویت در دیجی پی، می‌توانید بدون نیاز به ضامن و حضور در محل  کالای دلخواه و مورد نیازتان را به صورت خرید اقساطی از دیجی کالا با سفته تهیه نمایید.

ضمنا بهتر است این موضوع را نیز بدانید که پیش‌تر خرید اقساطی از دیجی کالا به محصولات به لوازم خانگی، خودرو، کالای دیجیتال و در مجموع به کالاهای بزرگ و سنگین محدود بود، اما اکنون به لطف حضور پلتفرم‌ها و همکاری با فروشگاه‌های متعدد، افراد مختلف می‌توانند طیف گسترده‌ای از محصولات از لباس گرفته تا عطر و ادکلن و کنسول‌ بازی را به صورت اقساط تهیه کنند. با اپلیکیشن دیجی پی شما می توانید تمامی نیازهای پرداخت و دریافت خود را انجام دهید و گزارش‌های کامل و دقیقی از تراکنش‌های آنلاین خود داشته باشید. افرادی که قصد خرید اقساطی محصولات دیجی کالا (اعم از اجناسی که تامین‌کننده آن‌ها خود دیجی‌ کالا باشد یا فروشنده‌های دیگر به جز کالاهای سوپرمارکتی) را دارند، ابتدا اپلیکیشن دیجی پی را دانلود و نصب کنند. بعد از  نصب آخرین نسخه از اپلیکیشن دیجی ‌پی به بخش خرید اقساطی مراجعه کرده و ثبت‌ نام اولیه برای ورود به این طرح را انجام دهید. مراحل ثبت‌ نام اولیه خرید اقساطی از دیجی‌ کالا از طریق دیجی‌ پی محدود به ارائه نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و ذکر حساب یا حساب‌ های بانکی است. حداقل مبلغ خرید باید صد هزار تومان باشد تا وارد چرخه خرید اقساطی از دیجی کالا شوید.

این فرایند نیازی به ضامن ندارد و دیجی‌ پی با دریافت شماره حساب‌ های فعال کاربران، احراز هویت و اعتبارسنجی اولیه را انجام می‌ دهد. اعتبار سنجی اولیه کاربرانی که درخواست ثبت کرده‌اند با سیستم‌های رایج اعتبارسنجی بانکی و سیستم اعتبارسنجی توسعه یافته دیجی ‌پی، بر اساس رفتار و سوابق کاربر انجام می‌شود. دیجی کالا با ارسال پیامک، کاربران را در جریان تمامی مراحل این روند قرار می‌دهد. با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت کالاها در کشورمان، انتظار می‌رود کاربران بیشتری نیز در آینده از این طرح جدید استقبال کنند.

مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی از دیجی کالا چیست؟

تعداد افرادی که با شنیدن نام خرید قسطی یاد دو ضامن با شرایط شغلی ویژه‌ دولتی می‌افتند، کم نیستند. اما خوشبختانه پلتفرم‌های خرید قسطی مانند دیجی کالا، این شرایط سخت و خاص را که تعداد کمی از افراد به آن دسترسی داشتند، از میان برداشته‌اند و شرایط معقولی را برای خرید قسطی وضع کرده‌اند. اعتبار مالی، چک، سفته یا تامین بخشی از بهای کالا از راهکارهای آن‌ها محسوب می‌شود که با شرایط اکثر افراد هم‌خوانی دارد.

اپلیکیشن دیجی‌ پی امکان خرید آسان و سریع را به صورت قسطی را برای همه فراهم کرده است. در واقع هر متقاضی می‌تواند از طریق اپلکیشن دیجی‌ پی از میان ۲.۵ میلیون کالای موجود در دیجی‌ کالا، محصول مورد نظر خود را خریداری کند. برای خرید قسطی به ضامن احتیاج نیست و فقط از طریق چک صیادی به نام شخص یا اقوام درجه یک می‌توان فرایند خرید قسطی را آغاز کرد. هم‌چنین تمامی مراحل ثبت نام مانند احراز هویت و بررسی سوابق بانکی از طریق اپلیکیشن دیجی‌ پی و کاملا غیرحضوری انجام می‌شود. خرید قسطی به هیچ شهری محدود نمی‌شود و همه‌ افراد در سراسر کشور می‌توانند از آن استفاده کنند. برای ثبت نام و دریافت اعتبار کافی است اپلیکیشن دیجی‌ پی را نصب کرده و اطلاعات ضروری را در بخش خرید اقساطی اپلیکیشن وارد کنید. پس از تایید کارشناسان، فعال‌سازی اعتبار از طریق پیامک به شخص اطلاع داده می‌شود.

درباره مدارک مورد نیاز نیز توجه داشته باشید که لازم است فقط مدارک هویتی خود شامل تصاویر کارت ملی، اجاره نامه یا سند مالکیت، فیش حقوقی یا گواهی اشتغال به کار و قرارداد امضا شده را بارگذاری نمایید تا بتوانید از خرید اقساطی دیجی کالا بهره‌مند شوید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دیجی پی

مدت زمان خرید اقساطی از دیجی کالا چقدر است؟

یکی از مزایای این پلتفرم، سرعت بالا (۴۸ ساعت پس از تایید چک و مدارک) در انتقال اعتبار به حساب کاربری متقاضی است. البته از مرحله ثبت نام شما تا دریافت اعتبار و اعتبارسنجی مدارک، قاعدتا باید زمانی را در نظر بگیرید. این که شما مشتری وفادار دیجی کالا باشید در تسریع روند این کار تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. البته باید در نظر داشته باشید که مدت زمان اعتبارسنجی، معمولا بین 30 روز تا چند هفته ممکن است به طول بینجامد. زیرا لازم است تمامی مدارک شما اعتبارسنجی شوند و اعتبار شما از طریق بانک نیز استعلام گردد؛ از این رو این بازه زمانی را باید در نظر داشته باشید.

فروش اقساطی

 

جمع‌بندی

در این مقاله درباره خرید به صورت اقساطی از دیجی کالا و ثبت نام و دریافت اعتبار از سامانه دیجی پی به شما توضیحات لازم را دادیم. از این پس می‌توانید با طی کردن مراحلی که گفته شد در دیجی پی ثبت نام کرده و پس از فعال شدن اعتبار درخواستی، هزینه خرید خود را در چند قسط به فروشنده در دیجی کالا پرداخت نمایید. در واقع خرید اقساطی از دیجی کالا یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که یک فروشگاه آنلاین می‌تواند داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *