0

چگونه می‌توان بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شد

چگونه می‌توان بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شد

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی، که معروف‌ترین آن بیمه تکمیلی تامین اجتماعی است و تحت عنوان بیمه تکمیلی درمان نیز شناخته می‌شود، در حقیقت بیمه‌ای است که بخشی از هزینه درمان بیماری‌هایی با هزینه‌های بالا را پرداخت می‌نماید. با وجود داشتن بیمه تکمیلی، قسمتی از هزینه‌های درمان فرد بیمار در هنگام معالجه، و بخشی از آن حتی پس از زمان معالجه پرداخت می‌شود.

برای بهره‌مندی از این بیمه در یکی از سازمان‌ها، به طور مثال سازمان تامین اجتماعی، در ابتدا باید یک بیمه پایه تامین اجتماعی داشته باشید. سپس می‌توانید برای خرید بیمه تکمیلی تامین اجتماعی اقدام کنید. با پرداخت سالانه حق بیمه، می‌توانید از موارد تحت پوشش این بیمه استفاده نمایید. درواقع با خرید بیمه تکمیلی می‌توانید بخش زیادی از هزینه‌های درمان را به این بیمه واگذاری کنید. بیمه‌های درمان تکمیلی شامل مواردی از جمله بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی گروهی، بیمه تکمیلی خانواده، بیمه تکمیلی زایمان، و بیمه تکمیلی بازنشستگان می‌باشد، که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 

بیمه تکمیلی خانوار تامین اجتماعی

واجدین شرایط استفاده از بیمه تکمیلی این سازمان، می‌توانند افراد تحت تکفل یعنی همسر، فرزندان و والدین خود را نیز در صورتی که شرایط مقرر را داشته باشند، تحت پوشش بیمه‌نامه این سازمان قرار دهند.

 

بیمه تکمیلی انفرادی تامین اجتماعی

در طرح‌های بیمه مشترک بین سازمان تامین اجتماعی و آتیه سازان، طرح مجزایی با نام طرح انفرادی بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی، وجود ندارد. با این حال مستمری بگیران می‌توانند طرح انفرادی را برای خود، و یا به طور خانوار به همراه خانواده خود خریداری نمایند.

 

بیمه تکمیلی چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

مواردی که بیمه تکمیلی آن‌ها را پوشش می‌دهد،‌درواقع به معنی تعهداتی است که شرکت بیمه‌گر در قبال بیمه پزار موظف به انجام آن‌هاست. این بدین معنیست که در زمان بروزی بیماری، بیمه‌گر خدماتی را تحت عنوان پوشش دهی به بیمه گزار ارائه می‌دهد. در ادامه به مواردی که بیمه تکمیلی آن‌ها را پوشش دهی میکند، اشاره می‌کنیم:

  • هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل رادیوگرافی، کاردیوگرافی
  • هزینه‌های پاراکلینیکی شامل اکوکاردیوگرافی، ام آر آی، سونوگرافی و…
  • هزینه عمل‌های سرپایی (گچ گرفتن، بخیه، و…)
  • هزینه عمل‌های جراحی حیاتی
  • هزینه عمل جراحی چشم (شامل عیوب انکساری)
  • هزینه سمعک و عینک
  • هزینه‌های دندانپزشکی به غیر از موارد زیبایی، جراحی لثه، و دندان مصنوعی
  • هزینه مربوط به ویزیت، تجویز دارو و خدمات اورژانسی
  • هزینه مربوط به درمان نازایی و ناباروری
  • هزینه حضور همراه برای بیماران کمتر از ۷ و بیشتر از ۷۰ سال
  • هزینه‌های مربوط به تهیه اروتز
  • هزینه‌های ناشی از خسارات بلایا طبیعی

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

اکثر افراد کم و بیش با بیمه تامین اجتماعی و خدماتی که توسط آن ارائه می‌شود، آشنایی دارند. به بیمه‌هایی از جمله بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه‌ها، به اصطلاح بیمه‌گر پایه گفته می‌شود. بیمه تامین اجتماعی نیز همانند سایر شرکت‌های بیمه، با همکاری بیمه آتیه سازان حافظ، اقدام به ارائه بیمه درمان تکمیلی کرده است. این بیمه با داشتن حق بیمه‌ای نه چندان زیاد، راه حلی است که بیمه‌گزار با استفاده از آن می‌تواند پرداخت ۷۰ الی ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی خود را به بیمه تامین اجتماعی محول کند. درصورتی که کد تخفیف بیمه تکمیلی از ارائه دهندگان خدمات بیمه از جمله کد تخفیف بیمه ازکی دات کام را داشته باشید، در کنار آینده نگری و تضمین پرداخت هزینه، خرید این بیمه برای شما صرفه اقتصادی زیادی نیز خواهد داشت.

 

 

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شامل چه مواردی است؟

از آنجایی خدمات درمانی پایه، به تنهایی برای پاسخگویی به هزینه‌های بالای درمانی کافی و مناسب نیست، خرید بیمه تکمیلی تامین اجتماعی از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است. مدت اعتبار تعهدات بیمه‌نامه تکمیلی سازمان تامین اجتماعی، یک سال می‌باشد. این بیمه‌نامه تنها برای مستمری بگیران، بازنشستگان، و همچنین از کار افتادگان این سازمان، به همراه خانواده و اعضای تحت تکفل آن‌ها قابل استفاده است. شرط امکان استفاده از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای خانواده‌های بازنشستگان و مستمری بگیران، داشتن دفترچه درمان این سازمان است.

مواردی که جزو تعهدات این سازمان در بیمه‌نامه محسوب می‌شود، در زیر آورده شده است. لازم به ذکر است که این موراد شامل استثنائاتی است، که در اینجا به آن‌ها اشاره نشده است اما به صورت جزیی و دقیق در اصل بیمه‌نامه آورده می‌شود:

  • هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی (بستری سرپایی)، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care
  • هزینه اعمال جراحی اصلی مغز و اعصاب مرکزی و نخاع، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوندکبد، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان و جراحی سرطان
  • جبران هزینه‌های دارویی سرطان و صعب العلاج (شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، ام اس، پارکینسون، ایدز، سوختگی، هپاتیت، کوتونومی، آلزایمر، بیماری‌های خود ایمنی و…)، کشیدن ناخن، تزریق داخل مفاصل با هزینه دارو، پمفیکوس، پسوریازیس، بیماری‌های ضعف عضله، ALS، MLS، درمان خونریزی بینی و…
  • تزریقات و تعویض پانسمان، پنکسیون مایع نخاع و کمری، تست تیلت، نوار تست قند خون، سرنگ انسولین، کولپوسکپی، پریمتری، طب سوزنی، بلوک عصبی، EBR، گفتار درمانی، رفتاردرمانی و کار درمانی (20 جلسه) و…
  • هزینه زایمان طبیعی و عمل سزارین
  • هزینه‌های پاراکلینیکی
  • هزینه‌های مربوط به انواع تست‌های پزشکی
  • هزینه‌های مربوط به آمبولانس و فوریت‌های پزشکی
  • هزینه خدمات خدمات آزمایشگاهی
  • هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری

نکته قابل توجه درمورد این بیمه  آن است که موارد مذکور، تنها بخشی از تعهدات این بیمه در مقابل خریداران بیمه تکمیلی است. همچنین این موارد به طور کامل و جامع در بیمه‌نامه، به همراه مبالغ مربوط به آن‌ها به تفصیل توضیح داده شده است. پوشش بیمه تکمیلی شامل استثناء‌هایی است که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های مربوط به بیماری‌های روانی، هزینه خدماتی که جنبه تحقیقاتی داشته و فاقد تعرفه وزارت بهداشت هستند، هزینه سیتوپلاستی درصورت عدم تایید پزشک معتمد بیمه‌گر، اشاره کرد.

ثبت نام بیمه تکمیلی تامین اجتماعی چگونه است؟

ثبت نام بیمه تکمیلی تامین اجتماعی چگونه است؟

مهلت زمانی ثبت نام بیمه تکمیلی، هر سال زا آذر ماه آغاز شده، و تا ۳ ماه ادامه میابد. درصورتی که متقاضیان دفترچه بیمه مربوط به سایر بیمه‌گران را داشته باشند، امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را ندارند. سازمان تامین اجتماعی ارائه دهنده بیمه تکمیلی درمانی به صورت گروهی، خانوادگی، و انفرادی می‌باشد. ثبت نام بیمه تکمیلی درمان، برای بازنشستگان و مستمری بگیران از طریق سامانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران، به نشانی www.kabta.ir قابل انجام است. با قرار دادن امکان ثبت نام غیر حضوری برای متقاضیان، این افراد باید از مرجعه حضوری به کانون بازنشستگان خودداری نموده، و ثبت نام خود را از طریق این وبسایت انجام دهند.

همانطور که گفته شد، مدت زمان اعتبار بیمه تکمیلی یک سال در نظر گرفته شده است. درصورتی که متقاضی خرید این بیمه هستید، باید فرمی مبنی برم فرم ثبت نام بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را در آدرس وبسایت مذکور، تکمیل نمایید. پر کردن این فرم، به منزله قرار گرفتن نام شما در لیست بیمه تکمیلی و یا بیمه عمر تامین اجتماعی نیست، بنابراین باید با پیگری از طریق دریافت فیش حقوقی و یا با مراجعه به کانون از تکمیل ثبت نام و برقراری بیمه تکمیلی یا بیمه عمر اطمینان حاصل نمایید. هزینه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای هر فرد، به جزئیات در قرارداد و بیمه‌نامه آورده می‌شود، که از حقوقی که بیمه‌گزار از طرف تامین اجتماعی دریافت میکند، به صورت مستقیم کسر می‌گردد.

برای ثبت نام در مرحله اول به وبسایت مذکور مراجعه کرده، و بر روی گزینه ثبت نام و انصراف از بیمه تکمیلی، کلیک نمایید. سپس این صفحه برای شما نمایش داده می‌شود.

ثبت نام بیمه تکمیلی - 1

 

در این مرحله، باید بر روی ثبت نام بیمه تکمیلی کلیک نمایید. با کلیک بر روی آن، با صفحه زیر روبرو خواهید شد.

ثبت نام بیمه تکمیلی - 2

در انتهای این صفحه، با کلیک بر روز گزینه ثبت نام، به مرحله بعد منتقل می‌شوید. در این مرحله، راهنمای تکمیل فرم به شما نمایش داده می‌شود که به کمک آن، می‌توانید فرم را پر نموده، و بدون نیاز به مراجعه حضوری ثبت نام نمایید.

 

 

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

با دانستن نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی تامین اجتماعی، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که برای انجام این مراحل، به چه مدارکی احتیاج است. در اینجا باید گفت که اولین شرط استفاده از این بیمه، آن است که مشمول موارد و مقررات در نظر گرفته شده برای متقاضیان از سمت این سازمان باشید، که بالاتر به این موارد اشاره شد. در غیر این صورت حتی درصورت داشتن مدارک، بیمه‌گر تقاضای شما برای بیمه تکمیلی را نخواهد پذیرفت.

مهم‌ترین مدارک لازم جهت ثبت نام بیمه تکمیلی تامین اجتماعی، شامل فرم پرسشنامه سلامت، کپی پشت و روی شناسنامه، کپی پشت و روی کارت ملی و کپی صفحه اول دفترچه بیمه می‌باشد. این مدارک، مربوط به ثبت نام اشخاص بازنشسته است. درصورتی که بیمه گزار قصد خرید بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای سایر افراد، یعنی خانواده یا افراد تحت تکفل خود را داشته باشد، لازم مدارک آنها را نیز برای ثبت نام، تحویل نماید.

 

استفاده از کد تخفیف بیمه ازکی

قبل‌تر درمورد مزایای بیمه تکمیلی گفتیم، و اشاره کردیم که درصورتی که برای خرید بیمه تکمیلی، کد تخفیف بیمه نیز داشته باشید، علاوه بر تسهیل پیگیری روند درمان از لحاظ هزینه در آینده، خرید آن برای شما بسیار مقرون به صرفه و مطمئن خواهد بود. بیشتر افراد با سایت ازکی دات کام آشنا بوده، و یا تا کنون جهت خرید بیمه از آن استفاده کرده اند. تجربه خرید بیمه از سایت ازکی، امکان استفاده از خدماتی از جمله مقایسه شرایط بیمه تکمیلی در تمام شرکت‌های بیمه، انجام نیازسنجی و ارائه مشاوره‌های تخصصی با توجه به نیازهای متقاضی، ارائه قیمت‌های مناسب و… را فراهم کرده، و مسیر خرید این بیمه‌نامه را برای شما بسیار گسترده‌تر و آسان‌تر می‌کند.شرکت ازکی همچنین جهت سهولت در امکان خرید بیمه تکمیلی، کدهای تخفیف ازکی را برای واجدین شرایط ارائه داده است. برای اطلاع از نحوه استفاده از کد تخفیف ازکی، می‌توانید از توضیحات در ادامه این مطلب، استفاده کنید. همچنین برای دریافت جدیدترین اخبار و آموزش‌های فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین ایران، با مجله موپُن همراه باشید.

 

سوالات متداول

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه‌ای است که بخشی از هزینه درمان بیماری‌هایی با هزینه‌های بالا را پرداخت می‌نماید. با وجود داشتن بیمه تکمیلی، قسمتی از هزینه‌های درمان فرد بیمار در هنگام معالجه، و بخشی از آن حتی پس از زمان معالجه پرداخت می‌شود.

بیمه تکمیلی خانوار تامین اجتماعی چیست؟

واجدین شرایط استفاده از بیمه تکمیلی این سازمان، می‌توانند افراد تحت تکفل یعنی همسر، فرزندان و والدین خود را نیز در صورتی که شرایط مقرر را داشته باشند، تحت پوشش بیمه‌نامه این سازمان قرار دهند.

بیمه تکمیلی انفرادی تامین اجتماعی چیست؟

در طرح‌های بیمه مشترک بین سازمان تامین اجتماعی و آتیه سازان، طرح مجزایی با نام طرح انفرادی بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی، وجود ندارد. با این حال مستمری بگیران می‌توانند طرح انفرادی را برای خود، و یا به طور خانوار به همراه خانواده خود خریداری نمایند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *