0

اطلاعات در رابطه با انواع بیمه را از دست ندهید

اطلاعات در رابطه با انواع بیمه را از دست ندهید

شناخت انواع بیمه و کسب اطلاعات لازم در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا با دیدی مناسب و منطقی گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید. پیش از آن که بخواهیم در رابطه با انواع بیمه صحبت کنیم، بهتر است کمی اطلاعات درباره تعریف کلی و ویژگی آن داشته باشیم. ساختار بیمه به منظور محافظت از انسان و یا دارایی‌های آن در برابر بلایای مختلف است.  بیمه یکی از مشخصه‌های مثبت زندگی هر شخصی می‌تواند باشد.

 

این اتفاق در صورتی می‌تواند بیفتد که افراد اطلاعات و دید وسیعی در این زمینه داشته باشند. منظور از اطلاعات به معنی آشنایی با انواع بیمه‌های ارایه شده توسط شرکت‌های مربوطه است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اطلاعات کلی درباره بیمه و ویژگی‌های آن در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 

بیمه چیست؟

در کشور ایران، بیمه نوعی قرارداد بین طرفین است که به وسیله پرداخت مبلغی توسط متقاضی، فرد بیمه‌گر موظف می‌شود تا درصورت بروز خسارت با حوادث مختلف اقدام به پرداخت خسارت کند. فرد متقاضی از این طریق می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت خود، خانواده و یا دارایی‌های خود را بیمه کند. این مشخصه به لطف استفاده صحیح از نوع بیمه ممکن است انجام شود. پس حتما به این موضوع توجه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن نسبت به انتخاب بیمه مناسب خود اقدام کنید.

 

انواع بیمه را بهتر بشناسیم

خوشبختانه در کشور ایران انواع بیمه‌های موردنیاز یک شخص فراهم است و فرد می‌تواند بر اساس نیاز خود بیمه مناسب خود را انتخاب کند. برای این که یک فرد و یا یک شرکت بتواند بیمه مناسب خود را انتخاب کند، بهترین گزینه آشنایی با نمونه‌های موجود است. کسب اطلاعات لازم در این زمینه می‌تواند به شما کمک زیادی کند. پس از انتخاب خود می‌توانید از کد تخفیف بیمه که در سایت موپُن موجود است نیز استفاده کنید. اگر بخواهیم به یک تقسیم بندی کلی برسیم، بیمه‌ها به سه دسته بیمه اشخاص، اموال و مسئولیت تقسیم می‌شوند.

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یکی از بهترین و متاسفانه پرکاربردترین بیمه‌های موجود در کشور ایران است. اگر به اسم این بیمه دقت کنید، از لحاظ معنایی می‌توان معادل بیمه شخص سوم را نیز درنظر گرفت. این بیمه برای وسیله نقلیه استفاده می‌شود. در نتیجه بیمه شخص ثالث در قالب بیمه اشخاص تقسیم بندی می‌شود. در زمانی که یک تصادف رخ می‌دهد، فرد اول کسی است که باعث تصادف شده، فرد دوم شرکت و یا همان کارگزار بیمه است.

 

شخص سوم فردی است که به واسطه این تصادف دچار ضرر و زیان شده است. در صورتی که فرد اول بیمه شخص ثالث را داشته باشد، می‌تواند به وسیله این بیمه خسارت نفر سوم را جبران کند. بیمه شخص ثالث شامل افرادی می‌شود که از نظر جانی و یا مالی دچار خسارت شده باشند. از این نمونه بیمه می‌توان برای پرداخت هزینه‌های فوت، خسارت به اموال و یا حتی درمان نیز استفاده کرد.

 

با توجه به وضعیت نامناسب جاده‌ها و عدم برخورداری از اتومبیل‌های باکیفیت، این امکان وجود دارد تا در صورت بروز تصادف، خطرات متعددی ما و فرد مقابل را تهدید کند. فرقی نمی‌کند با یک وسیله نقلیه و یا یک فرد تصادف کنیم، بیمه شخص ثالث شرکت بیمه را ترغیب می‌کند تا در صورت بروز خسارات، تمامی مبالغ به فرد پرداخت شود و هیچگونه حقی از افراد خسارت زننده و زیان دیده ضایع نشود.

 

البته باید به این موضوع اشاره کرد که فرد باید تمامی مدارک موردنیاز برای احراز شرایط ناشی از تصادف را به بیمه ارایه دهد تا فرد کارگزار ترغیب به پرداخت هزینه ناشی از خسارت شود.

 

برای کسب اطلاعات درباره قیمت بیمه شخص ثالث باید به چندین موضوع توجه داشته باشید. اولین موضوع بیمه مرکزی است. مشخص کردن میزان دیه در هر سال و بررسی‌های آن به منظور مشخص کردن هزینه بر عهده قوه قضاییه و بیمه مرکزی است. پس از آن نوع وسیه نقلیه اهمیت پیدا خواهد کرد. این دو مورد از اصلی‌ترین عواملی است که می‌تواند بر قیمت‌گذاری بیمه ثالث تاثیرگذار باشد.

 

بیمه ماشین

بیمه ماشین یکی دیگر از انواع بیمه‌های موجود است که باید نسبت به پرداخت و استفاده از آن حداقل اطلاعات لازم را داشته باشید. پیش از آن که بخواهیم درباره کارایی بیمه ماشین صحبت کنیم، بهتر است درابتدا حتما درباره دلیل اصلی وجود آن صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید ماشین نوعی وسیله نقلیه است که برای عملکرد بهتر نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. در بسیاری از مواقع برای افزایش عمر ماشین اقداماتی مانند تعویض روغن، تعویض قطعات مصرفی و همچنین انجام فرایندهای مختلف برای افزایش دوام ماشین انجام می‌دهیم.

 

بیمه یکی دیگر از اقداماتی است که به نوبه خود می‌تواند عملکردی نسبتا مشابه با موارد بالا داشته باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است آسیب‌های طبیعی و یا غیرطبیعی زیادی به سراغ ماشین و یا حتی سرنشینان بیاید. برای این که احتمال ضرر از خسارت شما به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند، بهترین گزینه استفاده از بیمه ماشین است.

 

بیمه ماشین یکی دیگر از بیمه‌های موجود در کشور ایران است که در زمینه بیمه اموال قرار می‌گیرد. فرق با تحت پوشش قرار دادن ماشین خود تحت عنوان بیمه ماشین این است که این مدل بیمه می‌تواند از بروز ضرر ناشی از آسیب به ماشین جلوگیری کند. از آسیب و یا خساراتی که ممکن است به سراغ ماشین بیاید می‌توان به مواردی مانند آتش سوری، آسیب به سرنشینان حاضر در خودرو، سرقت و . . . اشاره کرد. به لطف این بیمه می‌توانید از ماشین خود در برابر شرایط ضروری به بهترین شکل ممکن محافظت کنید.

بیمه عمر

بیمه عمر

بیمه عمر را می‌توان یکی از پراستفاده‌ترین بیمه‌های موجود در بازار دانست که تا به اینجای کار افراد بسیار زیادی در کشور ایران از آن استفاده می‌کنند. بیمه عمر به واسطه ایجاد شرایط نسبتا مطمین مالی برای افراد متقاضی، اکثرا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

معمولا در هر بازه زمانی، افراد انتظارات خاصی از شرایط مالی خود دارند. در زمانی که سن بالا می‌رود، ممکن است امکان برآورده کردن انتظارات مالی آن طوری که باید و شاید وجود نداشته باشد. به همین دلیل بهتر است از سیستمی استفاده کرد که بتواند به شما کمک کند تا انتظارات خود را به میزان بسیار زیادی در زمینه مالی برآورده کنید.

 

بیمه عمر یکی از بیمه‌های موجود در ایران است که اکثر شرکت‌های بیمه این نمونه را در فایل‌های فروش خود دارند. از آن جایی که افراد به خصوص آقایان توجه زیادی به آینده خود و خانواده دارند، بیمه عمر یکی از اولین انواع بیمه موجود است که نسبت به استفاده از آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

 

انواع بیمه عمر

بیمه عمر به واسطه کارایی و عملکردی که دارد می‌تواند به انتخاب بسیاری از افراد تبدیل شود. به همین دلیل انواع مختلفی از بیمه عمر وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. با هم چند مورد را بررسی می‌کنیم.

 

  • بیمه تمام عمر
  • بیمه عمر انفرادی
  • بیمه عمر مشترک
  • بیمه عمر زمانی
  • بیمه عمر بازنشستگی
  • بیمه عمر مختلط
  • بیمه عمر پس انداز
  • بیمه عمر مستمری
  • بیمه عمر گروهی

 

این موارد از نمونه‌های انواع بیمه عمر است که می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین می‌توانید در سایت موپُن از کد تخفیف بیمه ازکی نیز استفاده کنید. در میان انواع بیمه‌های یاد شده، بیمه عمر بازنشستگی، بیمه تمام عمر و بیمه مستمری از سه مورد پرکاربرد موجود است که اکثر متقاضیان به سراغ آن می‌روند.

 

درباره انواع بیمه اموال چه می‌دانید؟

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، بیمه اموال یکی از سه تقسیم بندی کلی در زمینه انواع بیمه است. صرفا بیمه به این منظور ایجاد نشده تا در صورت بروز خسارت برای افراد به کار بیاید. همانطور که می‌دانید هر شخص با هر سطح اجتماعی و مالی، دارایی‌هایی را برای خود هرچقدر اندک و یا زیاد به جمع کرده است. طبیعتا این دارایی‌ها نیز ممکن است تحت آسیب و یا حتی نابودی قرار بگیرند. به همین خاطر بهتر است حتما تمامی جوانب را سنجید و با دیدی منطقی در مقابله با شرایط اقدامات مناسب را درپیش گرفت.

 

بیمه اموال یکی از انواع بیمه موجود در ایران است که اموال فرد را در برابر مخاطره‌های طبیعی، انسانی، غیرطبیعی و یا شرایط دیگر بیمه می‌کند. از این طریق، فرد دیگر نگرانی از آسیب و نابودی دارایی خود نخواهد داشت. می‌توان گفت اکثر جوانب لازم برای جلوگیری از بروز مشکل و یا ضرر به اموال فرد متقاضی بیمه درنظر گرفته شده و فرد می‌تواند به راحتی از دارایی خود اطمینان حاصل کند.

 

بیمه اموال نیز مانند بیمه عمر که یک نوع بیمه جامع است، تقسیم بندی‌های مختلفی دارد. این نمونه از بیمه‌ها عبارتند از:

 

  • بیمه آتش سوزی
  • بیمه کشتی
  • بیمه هواپیما
  • بیمه دام و طیور
  • بیمه باربری
  • بیمه مهندسی

 

این شش بیمه از تقسیم بندی‌های موجود برای بیمه اموال هستند. از این طریق افراد می‌توانند سرمایه خود را در شرایط مختلف بیمه کنند. می‌توانید از کد تخفیف بیمه بازار نیز در سایت موپُن استفاده کنید.

بیمه مسئولیت را فراموش نکنید

بیمه مسئولیت را فراموش نکنید

این بیمه درواقع یکی دیگر از انواع بیمه‌های موجود در ایران است که افراد و صاحبین کسب و کار از این نمونه به خوبی استقبال می‌کنند. بیمه مسئولیت در واقع نوعی بیمه به منظور ایجاد تعهد برای فرد بیمه گذار است. از این طریق فرد بیمه گذار ضررهای مالی و جانی افراد را پوشش می‌دهد.

 

البته باید به این موضوع اشاره کرد که بیمه تنها بر اساس وجود مسئولیت بر بیمه گذار ملزم به پرداخت خسارت خواهد شد. به زبانی ساده‌تر بیمه مسئولیت در واقع نوعی بیمه بر اساس وظیفه‌ای است که بیمه گذار مقابل سایر افراد دارد. بیمه مسئولیت نیز انواع مختلفی دارد. اگر بخواهیم انواع این بیمه را مشخص کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • بیمه مسئولیت مدنی
  • بیمه مسئولیت حرفه‌ای
  • بیمه مسئولیت مدنی تولید کنندگان کالا
  • بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان

 

جمع بندی انواع بیمه

انواع بیمه و بررسی انواع پرکاربرد آن از مواردی بود که در این مقاله به آن پرداختیم. برای این که بتوانید بیمه مناسبی انتخاب کنید، باید در ابتدا نیاز خود و دارایی که قصد دارید آن را بیمه کنید را در نظر داشته باشید. برای دریافت انواع کد تخفیف به خصوص کد تخفیف بیمه، سایت موپُن را درنظر داشته باشید.

 

سوالات متداول انواع بیمه

بیمه چیست و چه کاربردی دارد؟

بیمه نوعی قرارداد بین طرفین است که به وسیله پرداخت مبلغی توسط متقاضی، فرد بیمه‌گر موظف می‌شود تا درصورت بروز خسارت با حوادث مختلف اقدام به پرداخت خسارت کند. فرد متقاضی از این طریق می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت خود، خانواده و یا دارایی‌های خود را بیمه کند.

انواع بیمه کدام‌ها هستند؟

بیمه‌ها به سه دسته بیمه اشخاص، اموال و مسئولیت تقسیم می‌شوند.

بیمه شخص ثالث چیست؟

این بیمه برای وسیله نقلیه استفاده می‌شود. در نتیجه بیمه شخص ثالث در قالب بیمه اشخاص تقسیم بندی می‌شود. در زمانی که یک تصادف رخ می‌دهد، فرد اول کسی است که باعث تصادف شده، فرد دوم شرکت و یا همان کارگزار بیمه است. شخص سوم فردی است که به واسطه این تصادف دچار ضرر و زیان شده است.

بیمه ماشین چیست؟

در بسیاری از مواقع ممکن است آسیب‌های طبیعی و یا غیرطبیعی زیادی به سراغ ماشین و یا حتی سرنشینان بیاید. برای این که احتمال ضرر از خسارت شما به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند، بهترین گزینه استفاده از بیمه ماشین است.

انواع بیمه عمر کدام‌ها هستند؟

بیمه تمام عمر - بیمه عمر انفرادی - بیمه عمر مشترک - بیمه عمر زمانی - بیمه عمر بازنشستگی - بیمه عمر مختلط - بیمه عمر پس انداز - بیمه عمر مستمری - بیمه عمر گروهی

انواع بیمه اموال کدام‌ها هستند؟

بیمه آتش سوزی - بیمه کشتی - بیمه هواپیما - بیمه دام و طیور - بیمه باربری - بیمه مهندسی

انواع بیمه مسئولیت کدام‌ها هستند؟

بیمه مسئولیت مدنی - بیمه مسئولیت حرفه‌ای - بیمه مسئولیت مدنی تولید کنندگان کالا - بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *