0

انواع ارز دیجیتال + کد تخفیف

انواع ارز دیجیتال

اگر شما نیز کنجکاو هستید در مورد کیف پول‌های کریپتو و انواع رمز ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما انواع گوناگون آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. دنیای کریپتوکارنسی، در حال تغییر دادن طرز تفکر افراد در مورد پول است. در زمان کوتاهی که از ورود رمزارزها به بازار می‌گذرد، ارزهای دیجیتال توانستند بسیاری از اصول تثبیت شده در خدمات مالی را دچار تغییر و تحول کنند. این تغییرات سبب شد، دولت‌های مختلف، مردم و سرمایه‌گذاران به‌سرعت به دنیای کریپتو وارد شوند. این محبوبیت نیز سبب شد، رمز ارزها به‌سرعت رشد کنند. اغلب مردم درک خوبی از فرایند ذخیره رمز ارزها ندارند.

انواع ارز دیجیتال پس از خریداری در یک کیف پول که رمزنگاری شده است، ذخیره می‌شود. بنابراین افرادی که قصد دارند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند، باید در مورد انواع مختلف کیف پول‌ها اطلاعات دقیقی داشته باشند. انتخاب کیف پول، یکی از تصمیمات بسیار مهم و کلیدی در سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود. به همین دلیل افراد هرگز نباید بدون کسب اطلاعات کافی، در این مورد تصمیم‌گیری نمایند.

انواع ارز دیجیتال چیست؟

فناوری بلاک‌چین یکی از منابع باز است. به همین دلیل هر یک از توسعه دهندگان نرم‌افزاری قادر خواهند بود از کدهای منبع اصلی بهره ببرند و ارز جدیدی با آن ایجاد کنند. امکان دارد در زمان نگارش این مقاله، حتی بیش از 10000 ارز در بازار در حال گردش باشد. روزبه‌روز نیز بر تعداد این رقم افزوده می‌شود. این افزایش به دلیل سهولتی که در ایجاد ارزهای دیجیتال وجود دارد، رخ می‌دهد. به طور مثال، برای ساختن سکه‌های دیجیتال می‌توان از شبکه اتریوم استفاده کرد. از پرطرف‌دارترین ارزهای دیجیتال می‌توان به بیت‌کوین، اتریوم، تتر، فایننس و… اشاره کرد. برای اطلاع از کد تخفیف صرافی ارز دیجیتال از جمله کد تخفیف نوبیتکس، کد تخفیف والکس و کد تخفیف آبان تتر به سایت موپُن سر بزنید.

صرافی آبان تتر

انواع کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

پیش از اینکه در مورد انواع ارز دیجیتال و انواع کیف پول ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری به دست آورید، ابتدا باید کیف پول‌های کریپتو را خیلی خوب درک کنید. اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که مالکیت ارز دیجیتال و سنتی کاملاً با هم تفاوت دارد. ارزهای دیجیتال مانند ارزهای سنتی به شکل فیزیکی در بازار وجود ندارند و بیشتر به‌صورت گروهی از کدها وجود دارند.

نحوه ذخیره آن‌ها نیز این است که هرکدام با یک آدرس منحصربه‌فرد در شبکه بلاک‌چینی ذخیره می‌شوند. برای ارسال دارایی‌های رمزنگاری، کاربران قادرند از کلید عمومی برای کمک‌رسانی به دیگر کاربران استفاده نمایند. اما از کلید خصوصی نیز برای باز کردن قفل دارایی‌های رمزنگاری شده می‌توان بهره برد.

برای حفظ کردن وجوه به‌صورت کاملاً ایمن، شما می‌توانید به‌جای کیف پول سنتی از انواع کیف پول ارز دیجیتال استفاده نمایید. کیف پول‌هایی که در بازار کریپتو وجود دارند، در قیاس با کیف‌های سنتی اقدامات امنیتی بهتری را ارائه می‌دهند. این کیف پول‌ها هرگز رمز ارزها را به‌صورت واقعی ذخیره نمی‌کنند. این کیف پول‌ها می‌توانند به جهت ایمنی افراد و اتصال آن‌ها به صندوق‌ها، اطلاعات مربوط به انواع ارز دیجیتال را نگه دارند.

هنگام خرید رمزارز از صرافی‌ها، می‌توان آن‌ها را از محلی که خریداری می‌کنید، ذخیره نمود. چنانچه در ابتدا مقدار ناچیزی ارز دیجیتال خریداری نمایید، می‌توانید مثل موجودی که در حساب‌های بانکی وجود دارد، آن‌ها را در حساب‌های خود بیابید. کیف پول‌هایی که در انواع صرافی ارز دیجیتال موجود هستند، لایه‌های امنیتی منحصربه‌فردی دارند.

برخی از صرافی‌ها برای جلوگیری از ضررهای مالی، از سیاست‌های بیمه استفاده می‌کنند. کلیه وجوه نیز در حساب‌های بیمه FDIC ذخیره می‌شود. اما این اقدام‌های امنیتی در برخی از موارد برای یک ذخیره‌سازی ایمن کافی به‌شمار نمی‌رود. به همین دلیل انتخاب کیف پول‌های ایمن، اهمیت زیادی دارد. انواع کیف پول‌های رایجی که در بازار کریپتو استفاده می‌شوند را در مقاله انواع کیف پول ارز دیجیتال بخوانید.

مهم‌ترین ارزهای دیجیتال بازار

اولین رمزارز پایه‌ای که ایجاد شد با نام بیت‌کوین شناخته می‌شود. گستردگی بازار ارزهای دیجیتال بسیار بالاست. به همین دلیل نمی‌توانیم یکی از آن‌ها را به‌عنوان بهترین انتخاب کنیم. برخی از رمز ارزها دامنه عملکردی، مقیاس‌پذیری و حریم خصوصی خوبی دارند و بر همین اساس در سطح بالایی قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین ارزهای دیجیتال بازار

در این جا، برخی از این رمز ارزها را بررسی می‌کنیم. کسانی که در زمینه خرید انواع ارز دیجیتال فعالیت دارند، قطعاً این رمز ارزها را می‌شناسند. هر یک از این ارزها ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. برخی از ارزها و انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال پرطرفدار بازار عبارتند از:

  1. بیت‌کوین

این رمزارز به‌عنوان اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز شناخته می‌شود. بیت‌کوین برای آسان نمودن پرداخت‌ها و تراکنش‌ها، از فناوری بلاک‌چین بهره می‌برد. در واقع، این رمزارز برای کنترل عرضه پول و یا استفاده از شخص ثالث برای تأیید کردن تراکنش‌ها، از بلاک‌چین به‌عنوان دفتر کل معاملات استفاده می‌کند. این ویژگی مربوط به انواع دیگر ارز دیجیتال نمی‌شود و تنها مختص بیت‌کوین است.

فرد برای استفاده از بیت‌کوین باید مالکیت آن را برای دفتر کل به اثبات برساند. بدین ترتیب از کلاهبرداری و دست‌کاری در این رمزارز جلوگیری می‌شود. از طرفی نقل و انتقالات پول بین طرفین دو کشور نیز نیازی به صرافی‌های سنتی ارز ندارد و کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر دنبال می‌شود.

  1. اتریوم یا اتر

از این توکن برای آسان نمودن انجام تراکنش‌ها در شبکه اتریوم استفاده می‌شود. اتریوم نیز به‌عنوان پلتفرمی شناخته می‌شود که برای قراردادهای هوشمند و دیگر برنامه‌های غیرمتمرکز از سیستم بلاک‌چین استفاده می‌کند. بدین ترتیب، هیچ لزومی برای ارائه نرم‌افزارهای صرافی مانند اپل‌استور وجود ندارد. سرمایه‌گذاران نیز مجبور نیستند، درصدی از درآمد خود را به سود این غول‌های فناوری از دست بدهند.

  1. تتر

تتر یکی از استیبل کوین‌های بازار به شمار می‌رود. جالب است بدانید که ایده پشت تتر دلار آمریکاست. هدف از این ایده این است که عدم نیاز به‌واسطه‌های مالی را با ثبات ارز توسط یک دولت به‌صورت مستقل باتوجه‌به نوسانات زیادی که در بازار رخ می‌دهد، با هم ترکیب کند.

  1. بایننس کوین

صرافی‌های ارز دیجیتال، بایننس کوین و انواع ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند. از بایننس می‌توان به‌عنوان یک ارز استفاده کرد.

  1. USD کوین

این استیبل کوین نیز مانند تتر به‌واسطه دلار آمریکا ایجاد شده است. تشابه دیگری که با تتر دارد این است که در قالب بلاک‌چین اتریوم معامله می‌شود. این رمزارز به‌عنوان یکی از پول‌های روزمره شناخته می‌شود که قابلیت خرج کردن و معامله با بازرگانان در اینترنت را دارد.

انواع معاملات گوناگون در ارزهای دیجیتال

انواع معاملات گوناگون در ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری و معامله در بازار ارزهای دیجیتال با سرمایه‌گذاری که در شرکت‌های مختلف انجام می‌شود، تفاوت دارد. سهامداران یک شرکت از مالکیت آن سهام برخوردارند و از سود شرکت نیز استفاده می‌کنند. درحالی‌که سرمایه‌گذاری و استخراج انواع ارز دیجیتال یک شرط‌بندی و سرمایه‌گذاری ریسکی محسوب می‌شود که شما روی نوسان قیمت یک رمزارز انجام می‌دهید.

این سرمایه‌گذاری می‌تواند با نوسانات شدیدی روبه‌رو شود. بازار رمزارزها از قانون عرضه و تقاضا پیروی می‌کند. علت آن نیز این است که رمز ارزها به‌تنهایی یک دارایی پویا محسوب نمی‌شوند. شما می‌توانید انواع ارز دیجیتال را با استفاده از کیف پول و در یک برنامه معاملاتی، با یکدیگر مبادله کنید.

اما برای کسب کردن درآمد به‌غیراز تجارت، روش‌های دیگری نیز وجود دارد. زمانی که یک سرمایه‌گذار یک رمزارز می‌خرد، می‌تواند با نگه‌داشتن آن در حساب، در شبکه بلاک‌چین به‌منظور تأیید تراکنش‌ها از آن استفاده کرد. به این روش اثبات سهام نیز می‌گویند که در تقویت شبکه بلاک‌چین نقش اساسی دارد. سرمایه‌گذارها می‌توانند با شرط‌بندی که روی دارایی خود انجام می‌دهند، سود زیادی کسب کنند. این سودها به‌وسیله توکن اضافی یا سکه به سرمایه‌گذارها پرداخت می‌شود.

انواع ارزهای دیجیتال را از کجا بخرم؟

در بازار ارزهای دیجیتال گستردگی بسیار زیادی وجود دارد. به همین دلیل نمی‌توان مکان واحدی را مشخص نمود که به کلیه رمز ارزهای موجود در بازار دسترسی داشته باشد. اما به طور مثال، کوین بیس گلوبال یکی از پلتفرم‌های معاملاتی بسیار گسترده است که بیش از 100 ارز دیجیتال را ارائه می‌کند. این ارزها شامل 10 رمزارز برتر بازار نیز می‌شود. یکی دیگر از پلتفرم‌های معاملاتی رایج بایننس است. در این پلتفرم می‌توان به‌راحتی سکه و توکن‌های بایننس را خرید و فروش کرد. برنامه‌های معاملاتی مانند Webull و SOFi از انواع حساب‌های مختلف برای خرید انواع ارز دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند. اما بخش‌های بسیار متفاوتی دارند که می‌توان با استفاده از آن، معامله‌های مربوط به ارز دیجیتال و سهام‌های با قابلیت بانکداری دیجیتال را در هم ادغام نمود. البته این تنها بخش بسیار کوچکی از بازار ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود. هزاران ارز دیگر در بازار وجود دارد که برای فهرست برنامه‌های کاربردی اقتصاد دیجیتال، از سیستم بلاک‌چین استفاده می‌کنند. شاید بتوان محبوب‌ترین رمزارز بازار را بیت‌کوین نامید. زیرا خرید و فروش آن در بین سرمایه‌گذاران جوان بازار بسیار رایج است. توسعه‌دهندگان همه‌روزه در تلاش هستند تا در سیستم بلاک‌چین فناوری‌های جدیدتری ایجاد کنند. پیشرفت در این زمینه، ارزش اتریوم را نیز دوچندان می‌کند. زیرا برای ایجاد نرم‌افزارهای جدید از آن بهره می‌برند. این طرح‌ها سبب جذب سرمایه‌گذارانی که اهمیت زیادی برای آینده قائل هستند، می‌شود. زیرا با غیرمتمرکز شدن بلاک‌چین‌ها، شخص ثالث از معاملات حذف می‌شود و پرداخت‌ها نیز در جهان به شکل بهتری دنبال می‌شود.

انواع ارزهای دیجیتال را از کجا بخرم؟

جمع‌بندی

به‌منظور یک سرمایه‌گذاری خوب و معقول در انواع ارز دیجیتال و ذخیره آن‌ها در کیف پول باید درک مناسبی از این موضوع داشت. نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، بسیار زیاد است به همین دلیل سرمایه‌گذاران این حوزه باید دراین‌خصوص اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشند. یکی از نکات بسیار مهمی که همواره از دغدغه‌های افراد سرمایه‌گذار در این حوزه است امنیت ذخیره رمز ارزهاست.

کاربران می‌توانند با بررسی دقیق بازار و انواع کیف پول‌ها، انتخاب‌های مناسبی در این حوزه داشته باشند. هر یک از کیف پول‌های رایج در بازار انواع ارز مجازی از مزایا و اشکالات گوناگونی برخوردارند. شما باید از کیف پولی استفاده کنید که نیازهای شما را به‌خوبی پوشش دهد و در عین حال از امنیت کافی برخوردار باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *