0

امنیت سفر اسنپ

امنیت سفر اسنپ

شاید بتوان گفت در حال حاضر اسنپ بزرگ‌ترین سرویس تاکسی آنلاین در کشور است. اسنپ برای رسیدن به این جایگاه راهی طولانی‌ را طی کرده و برای تبدیل‌ شدن به بزرگ‌ترین سرویس تاکسی آنلاین، خدمات زیاد و جدیدی برای مخاطبان خود ارائه داده است. خدماتی که جهت امنیت و راحتی هرچه بیشتر مسافران در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. امنیت سفر اسنپ، اسنپ تلفنی، اسنپ ‌باکس، اسنپ وانت و بسیاری دیگر از خدمات کاربردی، برای کاربران اسنپ در طول زمان در دسترس قرار گرفته است و همین دلایل باعث این محبوبیت و رضایت شده است.

ممکن است اولین دفعه باشد که شما از اسنپ استفاده می‌کنید. اسنپ برای این موقعیت که بتوانید سفری لذت‌بخش، امن و با هزینه کمتری را تجربه کنید راهی اندیشیده است. کد تخفیف اسنپ برای اولین سفر، کدی است که شما در اولین سفر خود می‌توانید از آن استفاده کنید و سفری ارزان‌تر را تجربه نمایید. البته انواع دیگری از کد تخفیف اسنپ غیر از کد تخفیف مخصوص اولین سفر نیز موجود است که کاربران در سفرهای بعدی هم می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. برای دسترسی رایگان به این کدهای تخفیف به سایت موپُن مراجعه فرمایید.

در ادامه قصد داریم با نحوه استفاده از سرویس امنیت سفر اسنپ و ویژگی‌ها و خدمات آن بیشتر آشنا شویم:

نحوه استفاده از سرویس امنیت سفر اسنپ

ممکن است در سفری که از طریق اسنپ گرفته‌اید، اتفاقی ناگوار رخ دهد یا امنیت خود را در خطر ببینید. این‌جا نقطه‌ای است که باید از سرویس امنیت سفر اسنپ استفاده کنید. استفاده از این سرویس بسیار ساده است. پس از این که راننده‌ای برای سفر شما یافت شد، در گوشه صفحه‌ای که نقشه و اطلاعات راننده و نکات دیگری در آن قرار دارد، دکمه امنیت سفر فعال و ظاهر می‌شود. این دکمه به‌صورت یک سپر آبی‌رنگ در گوشه نقشه مانند تصویر زیر ظاهر می‌شود. سپس اگر در موقعیتی قرار گرفتید که لازم بود از این سرویس استفاده کنید، کافی است که بر روی این سپر آبی کلیک کنید. ابتدا برای شما توضیحات کوتاهی نمایش داده می‌شود. پس از گذر از این توضیحات، چند گزینه برای شما ظاهر می‌شود که در ادامه تک‌تک آن‌ها را توضیح می‌دهیم. شما با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها می‌توانید موقعیت خود را شرح دهید و گروه امنیت سفر اسنپ در سریع‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی می‌کند. 

امنیت سفر اسنپ

اشتراک‌گذاری سفر

یکی از گزینه‌هایی که پس از کلیک بر روی سپر آبی برای شما نمایش داده می‌شود، گزینه اشتراک‌گذاری مشخصات سفر است. قصد مقایسه اسنپ و تپسی به‌عنوان دو سامانه معتبر در این زمینه را نداریم؛ ولی یکی از نکات قوت هر دو، داشتن این گزینه، یعنی اشتراک‌گذاری سفر برای مسافران خود است. این گزینه یکی از گزینه‌هایی است که اگر ناامنی در سفر نیز برای شما رخ ندهد می‌توانید برای این که احساس امنیت بیشتری داشته باشید از آن استفاده کنید. شما با انتخاب این گزینه می‌توانید مشخصات سفرتان را با هر کدام از دوستان و افراد خانواده که امکان پیگیری لینک موقعیت مکانی زنده‌ شما را دارند، به‌اشتراک بگذارید. یکی از نکات قابل‌ توجه در این ویژگی این است که آن‌ها می‌توانند روی نقشه به‌صورت دقیق موقعیت مکانی شما را تا انتهای سفر لحظه به لحظه دنبال کنند. به‌طور مثال یکی از افراد خانواده نگران این سفر شما است، کافی است تا دکمه امنیت سفر اسنپ را بزنید و سپس این گزینه را انتخاب کنید و مشخصات سفر خود را برای آن فرد ارسال کنید. با انتخاب این گزینه علاوه‌بر موقعیت لحظه‌ای، نام کاربری راننده، عکس و شماره پلاک خودرو هم برای آن‌ها ارسال می‌شود. 

اشتراک‌گذاری سفر اسنپ

تماس فوری با اورژانس

یکی دیگر از مواردی که در مواقع اضطراری می‌توانید از آن استفاده کنید، گزینه تماس فوری با اورژانس است. شما برای این کار، پس از کلیک بر روی سپر آبی وارد صفحه امنیت سفر اسنپ می‌شوید. یکی از گزینه‌هایی که برای شما نمایش داده می‌شود، گزینه درخواست آمبولانس است. شما با انتخاب این گزینه به‌سرعت می‌توانید با آمبولانس تماس حاصل فرمایید و موقعیت اضطراری پیش آمده را اطلاع دهید. به‌گفته‌ روابط عمومی اسنپ، در مرحله‌ بعدی، امکان ارسال لوکیشن دقیق به مرکز اورژانس به این سرویس اضافه خواهد شد. توصیه می‌شود هنگام استفاده از این گزینه، به تیم امنیت سفر اسنپ نیز بابت حادثه پیش‌آمده اطلاع داده شود تا سریع‌تر مشکل برطرف گردد. 

درخواست آمبولانس در اسنپ

در ادامه با هم به چگونگی اعلام گزارش به تیم امنیت اسنپ خواهیم پرداخت.

ثبت گزارش اضطراری

گزینه‌ای که پیشنهاد می‌شود هنگام بروز هرگونه حادثه یا احساس عدم امنیت، پیش از هر اقدام دیگری از آن استفاده شود، ارتباط با تیم امنیت اسنپ است. این تیم که بیست و چهار ساعته فعال است، در این مواقع به کمک مسافران می‌آید و امنیت آن‌ها را تأمین می‌نماید. برای ارتباط با تیم امنیت اسنپ، پس از انتخاب سپر آبی، روی گزینه احساس امنیت نمی‌کنم کلیک می‌کنید و وارد صفحه‌ای جدید می‌شوید. در این صفحه شما دو گزینه دارید. اگر قادر به تماس و صحبت کردن بودید، می‌توانید گزینه تماس با پشتیبانی اسنپ را انتخاب فرمایید و مستقیم با پشتیبانی مشکل خود را مطرح کنید. در مواردی ممکن است شما در موقعیتی قرار بگیرید که نتوانید صحبت کنید؛ در اینجا برای ثبت گزارش اضطراری بر روی گزینه نمی‌توانم صحبت کنم، کلیک می‌کنید. پس از انتخاب این گزینه، کادری برای شما باز می‌شود که باید در آن پیام خود را بنویسید و برای تیم امنیت سفر اسنپ ارسال فرمایید. پس از ارسال این پیام، یکی از کارشناسان تیم امنیت که نام و نام خانوادگی او را در داخل اپلیکیشن می‌بینید بررسی سفر شما را به‌عهده می‌گیرد. او تا پایان سفر با شما در ارتباط خواهد بود و اقدامات لازم را برای تأمین امنیت سفرتان انجام خواهد داد. پس از ارسال پیام فوری، کارشناس امنیت سفر با شما تماس می‌گیرد و پرسش‌هایی با قابلیت پاسخ‌دهی با جواب‌های بله یا خیر، به‌نحوی‌ که راننده‌ اسنپ شما متوجه نشود، از شما می‌پرسد؛ بنابراین پاسخ‌دهی به تماس بعد از ارسال پیام فوری اهمیت بسیاری در تأمین امنیت شما دارد. به این صورت با ثبت گزارش اضطراری، امنیت شما توسط تیم امنیت اسنپ تأمین می‌گردد.

ثبت گزارش اضطراری

نتیجه‌گیری

در این مقاله با هم با یکی از ویژگی‌های بسیار مهم اسنپ، یعنی سرویس امنیت سفر اسنپ آشنا شدیم. سپس روش استفاده از آن را توضیح دادیم و گزینه‌های مختلف آن را بررسی کردیم. امیدواریم هنگام سفر، موقعیتی پیش نیاید که از این گزینه‌ استفاده کنید؛ ولی اگر این موقعیت‌ها پیش آمد، امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله به شما کمک کرده باشیم. در نهایت سفری لذت‌بخش و امن را برای شما آرزومندیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *