0

هدیه روز مادر چی بخریم؟

هدیه روز مادر چی بخریم؟

در تقویم شمسی مناسبت‌ها و اعیاد مختلفی وجود دارد که به بهانه این مناسبت‌ها ایرانیان دوره هم جمع می‌شوند و یک روز را به شادی، خوش‌گذرانی و مهمانی می‌گذرانند. در میان تمامی مناسبت‌ها، یکی از مهم‌ترین مناسبت‌هایی که در تقویم ما وجود دارد؛ روز مادر است که برای گرامی­داشت و قدردانی از زحماتی که تمام مادران عزیز برای فرزندان و خانواده خود انجام می‌دهند یک روز را به اسم روز مادر نام‌گذاری کردند و هرساله این روز به‌خصوص را جشن می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تاریخچه این روز در ایران و سایر کشورها بپردازیم و پس‌ازآن به معرفی ایده‌های جذاب برای تهیه هدیه روز مادر می‌پردازیم تا شما عزیزان بتوانید برای مادران خود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

روز مادر در ایران چه روزی است؟

روز مادر در ایران چه روزی است؟

روز مادر در ایران به‌پاس تلاش­‌ها و مجاهدت‌هایی که دختر پیامبر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای فرزندان و خانواده خود انجام دادند مصادف است با زادروزتولد ایشان.

از آنجایی که زمان تولد حضرت فاطمه زهرا (س) به تاریخ قمری ثبت‌شده است این روز در ایران روز ثابتی ندارد و هرسال در حال گردش است. روز تولد حضرت فاطمه زهرا مصادف است با ۲۰ جمادی‌الثانی که این روز در میان مردم ایران و بعضی از کشورهای مسلمان تحت عنوان روز مادر و روز زن جشن گرفته می‌شود.

تاریخ دقیق روز مادر در سال ۱۴۰۱ مصادف است با جمعه ۲۳ دی‌ماه.

 

روز مادر در کشورهای مختلف

در کشورهای مختلف این روز تاریخ‌های گوناگونی دارد و مانند روز جهانی زن نیست که تاریخ ثابتی داشته باشد و همه مردم در آن تاریخ این روز را جشن بگیرند.

بعضی از کشورها مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، ترکیه، یونان، آفریقای جنوبی و اتریش این روز را در تاریخ 2 می جشن می‌گیرند در حالی که برخی کشورهای دیگر مانند فرانسه، سنگاپور، عمان، قطر و پاکستان روز مادر را در تاریخ ۲۶ می جشن می‌گیرند. علاوه بر این در بیشتر کشورهای عربی مثل بحرین، لبنان و سوریه این روز به خصوص در تاریخ ۲۱ مارس که مصادف است با اولین روز بهار جشن گرفته می‌شود و همچنین در روسیه آخرین یکشنبه ماه نوامبر، مراسم تجلیل از مادران گرامی را برگزار می‌شود.

تاریخچه روز جهانی مادر

تاریخچه روز جهانی مادر

تاریخچه روز جهانی مادر مربوط می‌شود به سال ۱۸۵۰ میلادی و پایه گذاری این روز در قرن نوزدهم انجام شد. در آن زمان یکی از فعالان امور زنان به نام خانم جارویس، انجمن هایی را باهدف کمک به سربازان مجروح جنگ بنا نهاد.

ایده روز جهانی مادر را هم یکی از فعالان همین انجمن به وجود آورد و اولین روز ماه ژوئن به‌عنوان روز جهانی مادر تعیین شد. زمانی که جنگ به اتمام رسید؛ اعضای این انجمن روز دوستی مادران را باهدف کمک به گسترش صلح راه‌اندازی کردنند و یکی از اعضای فعال با نام جولیا وارد، در سال ۱۸۷۰ به‌صورت رسمی بیانیه روز جهانی مادر را منتشر کرد که بسیار موردتوجه و استقبال عموم افراد جامعه قرار گرفت.

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد روز مادر در کشورهای مختلف متفاوت است و کشورها بر اساس عقاید و اعتقادات خود این روز را در تاریخ‌های متفاوتی برگزار می‌کنند؛ مثلاً در کشور ژاپن زادروز همسر وقت امپراتور به‌عنوان روز جهانی مادر در نظر گرفته می‌شود و مردم این روز را جشن می‌گیرند.

برای هدیه روز مادر چی بخریم؟

برای هدیه روز مادر چی بخریم؟

همیشه انتخاب کادو یکی از سخت‌ترین تصمیماتی بوده است که هنگام خرید هدیه برای عزیزان خود با آن مواجه می‌شویم؛ خصوصاً اگر قرار باشد که برای یکی از باارزش ترین اشخاصی که در زندگی ما هستند هدیه تهیه کنیم این کار بسیار سخت­تر هم می­‌شود.

برای تهیه کادو سؤالاتی از این قبیل که هدیه روز مادر چی بخرم؟ آیا ارزش مادی هدیه مهم است؟ یا بهتر است هدیه را با استفاده از ذوق و هنر خودمان طراحی کنیم؟ در ذهنمان شکل می‌گیرد که در این قسمت قرار است راهنمایی را در رابطه با انتخاب هدیه مناسب برای کادران گرامی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

گزینه‌های زیادی برای تهیه هدیه به‌عنوان کادوی روز مادر وجود دارد از لوازم خانه و آشپزخانه گرفته تا زیورآلات و جواهرات تزیینی می‌تواند به‌عنوان گزینه مناسبی برای هدیه این روز در نظر گرفته شود؛ اما مسئله‌ای که از اهمیت بالایی برخوردار است این است که چه نوع هدیه تهیه کنیم تا هم نشان‌دهنده احساساتمان باشد و هم از ارزش مادی و معنوی قابل قبولی برخوردار باشد.

به همین منظور در این قسمت لیستی از هدیه‌هایی که گزینه مناسبی برای کادو دادن به مادران گرامی می‌باشد را قرار داده‌ایم تا شما عزیزان بتوانید انتخاب خود را به راحتی انجام دهید.

 

گل، کنار هدیه روز مادر

همیشه موقع تهیه هدیه برای خانم‌ها، گل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. زیبایی، لطافت و انرژی مثبتی که از گل ساطع می‌شود همیشه برای بانوان جذاب بوده است و از این رو اگر به فکر تهیه هدیه روز مادر هستید و زمان کافی ندارید؛ می‌توانید آن را به‌عنوان یک هدیه مناسب در نظر بگیرید. علاوه بر آن اگر هدیه جداگانه‌ای تهیه کرده‌اید توصیه می‌کنم حتماً در کنار آن یک شاخه گل هم به نشانه ابراز احساسات خود، در کنار هدیه تهیه کنید.

 

کیف دوشی

یکی از لوازم پرکاربردی که در بیشتر مواقع مورداستفاده قرار می‌گیرد کیف دوشی است. معمولاً خانم‌ها لوازم ضروری خود مانند موبایل، کیف پول، کارت بانکی و… را در داخل کیف دوشی خود قرار می‌دهند؛ پس بهتر است برای تهیه هدیه مناسب برای مادران گرامی به دنبال کیفی باشید که کاربری راحتی داشته باشد و مادران بتوانند در اکثر مواقع آن را همراه خود داشته باشند.

برای تهیه کیف دوشی یکی از معتبرترین مراکز خرید، وب‌سایت دیجی کالا است که به مناسبت روز مادر، کاربران می‌توانند با استفاده از کد تخفیف دیجی کالا هدیه‌های خود را با قیمت مناسب‌تری دریافت نمایند.

ساعت مچی

ساعت مچی

اگر تا به اینجا نتوانستید هدیه دلخواه خود را انتخاب کنید توصیه ما به شما تهیه ساعت مچی به‌عنوان هدیه روز مادر است. ساعت مچی جزو لوازم است که برای مادرانی که سرکار می‌روند و وقت کمی دارند بسیار ضروری است. همچنین از آنجایی که بیشتر مادران از لوازم تزئینی استقبال می‌کنند تهیه ساعت مچی می‌تواند انتخاب مناسب و جذابی به‌عنوان هدیه برای مادران باشد.

زیورآلات، از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه روز مادر

زیورآلات، از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه روز مادر

به‌طور کلی اکسسوری‌های تزیینی همیشه موجبات شادی و هیجان بانوان را فراهم می‌کند و مادران هم از این قضیه مستثنا نیستند. اگر نمی‌توانید کادوی مناسب برای هدیه دادن به مادران خود را انتخاب کنید؛ توصیه ما به شما این است که از زیورآلات تزیینی به عنوان هدیه استفاده کنید.

 

لباس

یکی از سرگرمی‌های بیشتر خانم‌های ایرانی خرید کردن و تهیه لباس‌های مختلف است. معمولاً خانم‌ها از خرید کردن؛ به‌خصوص تهیه انواع لباس و شال و روسری لذت می‌برند و با این کار می‌توانند احساس شادی را در خود افزایش دهند. بنابراین اگر به دنبال سورپرایز کردن مادر خودتان در روز مادر هستید؛ توصیه ما به شما این است که ابتدا سلیقه او را بشناسید و سپس در جشن لباس مناسب باسلیقه او را تهیه کنید و به‌عنوان هدیه به مادر خود تقدیم کنید.

برای تهیه لباس مناسب هم می‌توانید وارد وب‌سایت دیجی استایل شوید و با استفاده از کد تخفیف دیجی استایل لباس موردنظر خود را با تخفیف و قیمت مناسب‌تری تهیه نمایید. دیجی استایل هرساله به مناسبت این روز کد تخفیف روز مادر را در وب‌سایت خود قرار می‌دهد تا کاربران بتوانند لذت خرید بی‌دردسر و با قیمت مناسب را تجربه کنند.

 

گلدان و لوازم باغبانی

یکی از سرگرمی‌هایی که باعث می‌شود مادران، اوقات فراغت خود را با آن سپری کنند گل‌ها و گیاهان مختلف هستند. معمولاً مادران به کاشت و پرورش گل‌­های تزیینی در خانه علاقه خاصی دارند و از این رو یکی از گزینه‌های مناسب برای تهیه هدیه برای مادران خرید گلدان و لوازمی است که باغبانی در منزل را برای مادران راحت‌تر می‌کنند.

بنابراین اگر احساس می‌کنید مادر شما هم جزو آن دسته از مادرانی است که به پرورش گل­‌های تزیینی و آپارتمانی علاقه‌مند است؛ می‌توانید به‌عنوان هدیه روز مادر لوازمی را تهیه کنید که این کار را برای مادر شما آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.

لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه

یکی از مکان­‌هایی که مادران معمولاً بارها در طول روز به آن مراجعه می‌کنند آشپزخانه است و تهیه غذا و آشپزی کردن یکی از دغدغه‌های روزمره اکثر مادران ایرانی است؛ به همین دلیل اگر به دنبال تهیه هدیه روز مادر هستید می‌توانید لوازمی که جای خالی آن‌ها در آشپزخانه مادر شما احساس می‌شود را تهیه کنید تا مادران بتوانند از بودن در آشپزخانه و استفاده از آن لوازم نهایت لذت را ببرند و همچنین از زمانی که برای آشپزی صرف می‌کنند لذت ببرند و کمتر احساس خستگی می‌کنند.

 

کتاب، یکی از بهترین انتخاب‌های هدیه روز مادر

تهیه کتاب به‌عنوان هدیه می‌تواند گزینه مناسبی برای تمامی سنین و سلیقه‌ها باشد. از این رو اگر به دنبال تهیه هدیه مناسب برای کادوی روز مادر هستید می‌توانید با توجه به شناختی که از مادر خود دارید کتاب مناسب با روحیات او را تهیه کنید و به‌عنوان هدیه به مادر خود تقدیم کنید؛ همچنین اگر می‌خواهید در تهیه کتاب سنگ تمام بگذارید می‌توانید کتاب‌های نفیسی مانند دیوان حافظ، شاهنامه فردوسی و یا گلستان سعدی را تهیه نمایید.

 

لوازم‌آرایشی بهترین هدیه روز مادر

یکی از لوازم پرمصرف برای خانم‌ها لوازم‌آرایشی است. اگرچه مادران به دلیل دغدغه‌های بی‌شماری که دارند کمتر از لوازم‌آرایشی مختلف استفاده می‌کنند اما همچنان مانند هر خانم دیگری علاقه‌مند هستند تا از این لوازم استفاده کنند.

یکی از گزینه‌های مناسب برای تهیه لوازم ‌آرایشی، تهیه انواع کرم‌ها و ماسک‌هایی است که برای شفافیت پوست استفاده می‌شود؛ این کرم‌ها باعث می‌شود تا آب‌رسانی به پوست راحت‌تر انجام شود و باعث برطرف شدن چروک‌هایی که بر اثر گذر زمان و تحمل سختی‌های مختلف بر روی صورت مادران نقش می‌بندد می‌شود؛ از این رو بهتر است با تهیه لوازم آرایشی باعث شاداب شدن و جذابیت بیشترِ مادر خود بشوید.

دستبندهای هوشمند

دستبندهای هوشمند

دستبند هوشمند یکی از لوازمی است که علاوه بر نشان دادن حسن نیت شما می‌تواند کنترل کننده وضعیت سلامت مادر شما هم باشد؛ با استفاده از این دستبندها مادران می‌توانند ضربان قلب، میزان کالری مصرفی، میزان پیاده روی در طول روز و… را اندازه‌گیری نمایند که باعث می‌شود مادران تمرکز بیشتری بر روی سلامت خود داشته باشند.

 

بلیت مسافرت

گاهی بهترین هدیه روز مادر می‌تواند تهیه یک بلیت مسافرت و فرستادن مادران به تعطیلات و خوش‌گذرانی باشد؛ معمولاً مادران به دلیل دغدغه‌های فراوانی که دارند خیلی وقت نمی‌کنند تا به استراحت و تفریح بپردازند؛ بنابراین روز مادر می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا مادران از میان فشارها و استرس‌های روزمره خارج شوند و مدتی را به استراحت و تفریح بپردازند؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید که مادر شما هم جزو آن دسته از مادرانی است که مشغله­‌های فراوانی دارد زمان کمتری را برای خودش اختصاص می‌دهد؛ توصیه ما به شما این است که به‌عنوان هدیه روز مادر او را به یک مسافرت چند روزه بفرستید.

 

هدیه روز مادر را از کجا تهیه کنیم؟

در حال حاضر با توجه به افزایش مشغله‌های روزمره و دغدغه‌هایی که برای اکثر افراد جامعه وجود دارد معمولاً افراد برای تهیه کادو، زمان لازم را ندارند و به همین جهت یا خریدن هدیه روز مادر را به زمان دیگری موکول می‌کنند و یا با تهیه کارت‌های اعتباری به قولی تهیه هدیه برای روز مادر را از سر خود باز می‌کنند.

اما این راهش نیست؛ اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به دلیل مشغله فراوان، فرصت رفتن به بازار و تهیه کادوی مناسب برای مادر خود را ندارید؛ توصیه ما به شما این است که با یک سرچ ساده در گوگل و پیدا کردن فروشگاه‌های اینترنتی مختلف هدیه موردنظر خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهید تا در تاریخ موردنظر درب منزل شما برسد و باعث شود تا مادرتان از گرفتن هدیه سورپرایز شود.

معمولاً اکثر فروشگاه‌های آنلاین برای جلب توجه مشتری و افزایش فروش خود در روزهای نزدیک به‌روز مادر کد تخفیف بر روی محصولات خود قرار می‌دهند تا کاربران بتوانند علاوه بر تهیه هدیه موردنظر خود از تخفیفاتی که در این وب‌سایت‌ها قرار داده می­‌شود نیز بهره‌مند شوند و هدیه موردنظر خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند؛ از این رو بهتر است تا هدیه روز مادر را از فروشگاه‌های معتبر آنلاین مانند دیجی کالا سفارش دهید تا هم خیالتان از بابت تهیه هدیه روز مادر راحت باشد و هم از بابت کیفیت محصول ارسالی خاطرجمع باشید.

 

کلام آخر هدیه روز مادر

این روزها محبت کردن به یکدیگر و ابراز عشق و علاقه‌ای که به‌صورت صادقانه و از صمیم قلب باشد در بین کمتر کسانی دیده می‌شود؛ با وجود این مسئله هنوز هم مادران هستند که بی‌منت و چشم داشت، عاشقانه عزیزان خود را دوست دارند و در جهت رفاه و آسایش آن‌ها از خود گذشتگی‌های فراوانی انجام می‌دهند.

بنابراین می‌توان گفت که وظیفه هر شخصی است که به‌منظور قدردانی از زحمات مادران هدیه­‌ای را در حد توان خودش تهیه نماید و آن را عاشقانه به مادر خود تقدیم کند و قدردان زحماتی که در تمام سال‌ها برای او کشیده شده است باشد.

در این مقاله ابتدا به بررسی تاریخچه روز مادر در ایران و در کشورهای مختلف پرداختیم و در ادامه جذاب‌ترین ایده‌هایی را که می‌توان به‌عنوان هدیه روز مادر به مادران عزیز ایرانی تقدیم کرد را بیان کردیم. از اینکه تا پایان این مقاله از مجله موپُن همراه ما بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم؛ امیدواریم مطالب گفته‌شده در این صفحه موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *