0

مقایسه روش های فروش آنلاین، ساخت وبسایت شخصی یا فروش در پنل اجاره‌ای؟

مقایسه روش های فروش آنلاین

فروش محصولات، یکی از دغدغه‌های بسیاری از فروشندگان است. همه ما می‌دانیم که امروزه روش های فروش آنلاین از طریق وبسایت به دو روش اصلی تقسیم می‌شود: فروش حضوری و فروش آنلاین. حال در زمینه فروش آنلاین نیز روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از روش‌های فروش آنلاین این است که فروشنده می‌تواند یک وبسایت شخصی برای فروشگاه خود ایجاد کند و در آن به فروش محصولات خود بپردازد. روش دوم این است که فروشنده، فضایی را در پنل سایر فروشندگان که در سطح جامعه شناخته شده‌اند اجاره کند و محصولات خود را در پنل‌های آن‌ها به فروش بگذارد. حال، ما قصد داریم شما را در تصمیم‌گیری این موضوع راهنمایی کنیم که برای فروش محصولات، استفاده از یک پنل اجاره‌ای گزینه بهتری است یا مالکیت پنل شخصی. پاسخ کوتاه به این سوال این است که: هر دو کار را انجام دهید، اما به تدریج به سمت وبسایت شخصی خود بروید، زیرا با این کار محصولات شما محبوب‌تر می‌شوند.

 

پنل‌هایی مانند دیجی کالا، باسلام و غیره، پنل‌های «اجاره‌ای» نامیده می‌شوند زیرا کاربران کنترل کاملی بر منابع تعبیه شده در آن پلتفرم‌ها ندارند. از سوی دیگر، زمانی که مالکان از وبسایت، برنامه تلفن همراه یا لیست ایمیل خود برای تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند، در پنل‌های «شخصی» خود تبلیغ می‌کنند؛ پنل‌هایی که دسترسی کامل به آن دارند. فروش با پنل شخصی، به دلیل تمام کارهای مورد نیاز بسیار دشوار است. در حین ساختن وبسایت خود باید شناخت‌ها از سایت خود را افزایش دهید. شما باید راه‌هایی برای دستیابی به مخاطبان خود بیابید و آن‌ها را برای فروش به سایت خود هدایت کنید. برای فروش در سایت خود، باید تراکنش‌های کارت اعتباری را با شخص ثالث تنظیم کنید. با ورود سفارشات، آن‌ها را ارسال کنید یا از سازنده خود بخواهید آن‌ها را برای شما به مشتریان تحویل دهد.

در این مقاله، ما به مقایسه روش های فروش آنلاین می‌پردازیم و مزایا و معایب پنل‌های «اجاره‌ای» و «شخصی» را بررسی می‌کنیم تا به شما ایده بهتری درباره بهترین عملکرد بدهیم.

 

تفاوت‌های بین روش های فروش آنلاین

در زیر به مقایسه روش های فروش آنلاین و تفاوت‌های بین پنل‌های اجاره‌ای و وبسایت‌های شخصی بپردازیم.

 

شروع کار با پنل اجاره‌ای

تبدیل شدن به یک فروشنده در سایتی مثل دیجی کالا بسیار راحت است. شما فقط باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس از آن جا، محصولات خود را فهرست می‌کنید و آماده فروش هستید.

 

شروع کار با وبسایت شخصی

ایجاد وبسایت شخصی برای فروش، ساده نیست؛ اما ممکن است در دراز مدت برای کسب و کار شما ارزش زیادی داشته باشد. برای شروع فروش در سایت خود کارهای زیادی باید انجام دهید. مگر اینکه برای انجام کارهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم به شخصی حقوق بدهید، این مسئولیت‌ها بر عهده شماست.

شما ابتدا باید میزبانی وب داشته باشید و سایت خود را ایجاد کنید. همچنین باید یاد بگیرید که چگونه پنل فروش خود را هدایت کنید، خواه وردپرس یا سرویس دیگری باشد. از آنجا باید سایت خود را بسازید.

اگر از وردپرس برای زیبا جلوه دادن سایت خود استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید روی بهترین صفحه‌ساز و افزونه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید. اگر از سرویس دیگری استفاده می‌کنید، همچنان باید به فکر خرید تم‌ها و افزونه‌ها باشید تا سایت خود را برای مشتریان بهتر جلوه دهید و اجرا کنید.

علاوه بر این‌ها، باید یک افزونه شخص ثالث را برای پردازش پرداخت‌های خود راه‌اندازی کنید؛ مانند درگاه سامان. همه این چیزها برای هر کسی که انگیزه و ذهنیت یادگیری دارد قابل انجام است.

 

راه‌اندازی وبسایت در پنل اجاره‌ای

در این روش نیازی به راه‌اندازی ویترین فروشگاه خود ندارید. با این حال، اگر می‌خواهید به عنوان یک برند خصوصی بفروشید، باید چند مرحله اضافی را طی کنید. اگر قرار است یک فروشنده معمولی باشید، نیازی به پرداختن به چیز اضافی ندارید.

راه‌اندازی وبسایت در روش وبسایت شخصی

راه‌اندازی وبسایت در روش وبسایت شخصی

شما می‌توانید فروشگاه خود را به هر شکلی که می‌خواهید با هر موضوعی که دوست دارید طراحی کنید. چندین تم رایگان وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر چه، اگر صفحه‌ساز بخرید، گاهی اوقات با یک موضوع ارائه می‌شود. اگر خودتان این کار را انجام می‌دهید، باید به خودتان آموزش دهید که چگونه سایت خود را بسازید. نکته خوب در مورد صفحه‌سازها این است که می‌توانید سایت خود را از ابتدا ایجاد کنید یا فقط از قالب‌های سفارشی استفاده کنید. با الگوهای صفحه سفارشی، شما فقط متن پرکننده را با مطالب خود عوض می‌کنید و هر چیزی را که لازم نیست حذف می‌کنید. این قالب‌ها دارای طرح رنگ، مکان‌هایی برای تصاویر، ویدیوها و هر چیز دیگری هستند. هنگام ساختن از ابتدا، اگر می‌خواهید سایت شما خوب به نظر برسد، باید خلاق باشید، تجربه داشته باشید یا کمی توانایی هنری داشته باشید. ما می‌دانیم که این درست است زیرا اولین صفحات
وب که برای خودمان ایجاد کردیم وحشتناک بودند! با این حال، با تمرین قابل یاد گرفتن است.

به دست آوردن فروش و ترافیک در روش های فروش آنلاین

به دست آوردن فروش و ترافیک در روش های فروش آنلاین

به دست آوردن فروش و ترافیک در پنل اجاره‌ای

وقتی صحبت از ترافیک می‌شود، اولین وبسایت داخلی، دیجی کالا است با میلیون‌ها بازدیدکننده در هر ماه. این مرکز خرید آنلاین، به سایتی تبدیل شده است که بسیاری در طول این بیماری همه‌گیر به آن مراجعه کرده‌اند. از آنجایی که ترافیک زیادی وجود دارد، فکر می‌کنید فروش هر چیزی آسان است، درست است؟ خب، نه. در واقع آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. اما با ابزارهای مناسب می‌تواند بسیار آسان‌تر شود. چه در حال فروش کتاب‌های دست دوم یا سایر محصولات فیزیکی یا دیجیتالی باشید، استفاده از ابزارهای مناسب به شما کمک خواهد کرد.

سه راه زیر اغلب برای جذب ترافیک به لیست محصولات استفاده می‌شود:

  1. تبلیغات: می‌توانید تبلیغات دیجی کالا را اجرا کنید تا محصولات خود را به نمایش بگذارید و زمانی که مشتری کلمه کلیدی خاصی را جست‌وجو می‌کند، آن‌ها را مشاهده کنید.
  2. ترافیک ارگانیک: شخصی روی محصول شما کلیک می‌کند بدون این که شما برای آن ترافیک هزینه‌ای بپردازید.
  3. لینک‌های خارجی: ترافیک توسط یک لینک خارجی که به لیست محصولات دیجی کالای شما متصل می‌شود به صفحه محصول شما هدایت می‌شود.

هنگامی که به صفحه محصول خود ترافیک وارد می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که صفحه زیبا به نظر می‌رسد و برای بیننده قابل خواندن است. هرچه خواندن و درک پیشنهاد شما برای مشتری آسان‌تر باشد، احتمال خرید آن‌ها بیشتر می‌شود. به عنوان یک فروشنده در دیجی کالا، می‌توانید به راحتی تبلیغات و سئو را بدون صرف زمان زیادی برای آن تنظیم کنید. دیجی کالا شما را از طریق این فرآیند راهنمایی می‌کند، که این کار را در مقایسه با سایت خودتان آسان‌تر می‌کند. همچنین شرکت‌های بزرگی مثل دیجی کالا که پنل را از آن‌ها اجاره می‌کنید، می‌توانند با ارائه کد تخفیف، ترافیک بیشتری نیز جذب کنند.

 

به دست آوردن فروش و ترافیک در وبسایت شخصی

هدایت ترافیک به وبسایت شخصی شما به صورت رایگان می‌تواند کار زیادی از شما ببرد. هنگام دریافت ترافیک باید چند کار را متفاوت از آنچه برای دیجی کالا انجام می‌دهید انجام دهید.

در اینجا روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

  1. تبلیغات: این همان مفهوم دیجی کالا است، فقط با گوگل و سایر منابع که بعداً به آن‌ها خواهیم پرداخت.
  2. رتبه بالا: وقتی صفحات وبسایت خود را در رتبه بالایی در گوگل قرار دهید، ترافیک رایگان زیادی دریافت می‌کنید.
  3. پیوندهای خارجی: پیوندهای خارجی پیوندهایی هستند که از سایر وبسایت‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی به سایت شما می‌آیند.

ترافیک وبسایت شخصی در مقابل دیجی کالا چالش برانگیزتر خواهد بود. شما باید برای شخص دیگری هزینه کنید تا به سئو و بازاریابی و تبلیغات بپردازد. یا باید خودتان همه آن را یاد بگیرید و زمان بسیار بیشتری نسبت به اجاره پنل دیجی کالا سرمایه‌گذاری کنید.

هزینه‌های روش های فروش آنلاین

هزینههای روش های فروش آنلاین

هزینههای پنل اجاره‌ای

پنل اجاره‌ای هزینه‌هایی دارد که اگر می‌خواهید از پلتفرم آن استفاده کنید و در مقابل میلیون‌ها کاربر روزانه خود قرار بگیرید، باید پرداخت کنید. برای هر فروش، اگر فروشنده هستید، باید هزینه ارجاع بپردازید. علاوه بر هزینه‌های ارجاع بالایی که برخی از فروشندگان با آن روبه‌رو هستند، هر فروشنده باید هزینه عضویت ماهانه را بپردازد.

 

هزینه‌های وبسایت شخصی

هزینه راه‌اندازی اولیه سایت شما بسته به میزان سرمایه‌گذاری شما احتمالاً بسیار بالاتر خواهد بود. برای شروع کار با سایت خود می‌توانید از هر جایی کم‌تر از 3 میلیون تومان شروع کنید. هنگام انتخاب مبلغ سرمایه‌گذاری، نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که به مدت زمانی که مایل به سرمایه‌گذاری هستید فکر کنید. برای بسیاری از ما، زمان با ارزش‌ترین دارایی است.

از آنجایی که زمان، کالایی بسیار ارزشمند است، اگر بتوانید پول بیشتری را برای ساختن وبسایت خود و هر چیز دیگری که با آن همراه است سرمایه‌گذاری کنید، وقت آزاد بیشتری خواهید داشت. این یک معاوضه است، اما وقتی شکست خورده هستید، آن تدبیر را در درون خود خواهید یافت و از زمان خود استفاده می‌کنید.

ممکن است پول کمی برای راه‌اندازی داشته باشید، و این اشکالی ندارد. اگر خودتان را آموزش دهید و در برنامه‌های آموزشی آنلاین مناسب قرار بگیرید، می‌توانید هر کاری را که در ذهن دارید انجام دهید. می‌دانیم که کلیشه‌ای است، اما در بسیاری از موارد، درست است. برای شروع باید حداقل هزینه میزبانی وبسایت خود را بپردازید. قیمت هاست می‌تواند فقط 200 هزار تومان در ماه باشد.

 

با بررسی نکات بالا در می‌یابیم که استفاده از پنل اجاره‌ای یا ایجاد وبسایت شخصی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما در ابتدای کار خود احتمالا مجبور به مقایسه روش های فروش آنلاین و انتخاب یکی از روش ها می‌شوید و شاید از یکی از پنل‌های اجاره‌ای برای شناخته شدن کسب و کار خود استفاده کنید. پس از آن می‌توانید مشتری‌هایی که جذب کرده‌اید را به سمت وبسایت شخصی خود با ترافیک بالا ارجاع دهید و دیگر هزینه عضویت ماهانه در پنل اجاره‌ای را پرداخت نکنید. پس به صورت کلی، همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، استفاده از هر دوی این روش‌ها می‌تواند مفید باشد. امیدواریم که مزایا و معایب ذکرشده برای شما راهگشا باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *