0

بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال دنیا

بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال دنیا

تماشای فیلم در هر سنی یکی از تفریحات دلچسب است. در سالیان گذشته فیلم‌ها را در سینما تماشا می‌کردیم و اگر به سینما نمی‌رفتیم بعد از چند ماه فیلم سینمایی در قالب سی دی وارد بازار می‌شد. این در حالی بود که در مورد فیلم‌های خارجی این امکان خیلی کم بود؛ زیرا اغلب فیلم‌ها بعد از اکران تا مدت‌ها در بازار پیدا نمی‌شدند و یا کیفیت خوبی نداشتند. بعد از آن دوران، قابلیت دانلود کردن فیلم‌ها از سایت‌های اینترنتی به وجود آمد که آن هم مشکلات خاص خود را داشت. امروزه به راحتی می‌توانیم با دسترسی به سایت‌های فیلم و سریال آن‌ها را دانلود کنیم یا آنلاین تماشا کنیم. علاقه‌مندان به سینمای خارجی که دغدغه فیلم دیدن دارند می‌توانند در سایت دلخواهشان فیلم را به صورت آنلاین تماشا کنند؛ ولی از کدام سایت؟ مشکل از آن جایی شروع می‌شود که چه سایت‌هایی برای تماشای آنلاین فیلم خارجی داریم و کدام یک بهتر است؟ در این مقاله سایت‌ها و پلتفرم‌های پرمخاطب برای تماشای آنلاین را با توضیحات برای شما آورده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال آنلاین با حق اشتراک

نتفلیکس NETFLIX

طرفداران پروپاقرص سینما حتماً فیلم‌ها و سریال‌های معروف این کمپانی را دیدند و اسم آشنایی برای آن‌ها است. این پلتفرم محبوب‌ترین و معروف‌ترین ابزار تماشای آنلاین فیلم و سریال در جهان است. یکی از علت‌های این محبوبیت وجود فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های تولید کشورهای مختلف با زبان‌های متفاوت است. حجم فیلم، سریال و انیمیشن در این سایت به قدری زیاد است که به ندرت مخاطبی آنچه که می‌خواهد را به دست نمی‌آورد. آرشیو عالی نتفلیکس با وجود فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و انیمه‌های بسیار با ژانرهای مختلف و تولید کشورهای متفاوت، نظر هر فردی در هر سنی را به خود جلب می‌کند. برای دسترسی به این آرشیو عالی می‌بایست ثبت نام و اشتراک خریداری کنید که خرید اشتراک برای ایرانیان قابل دسترس نیست. نتفلیکس به طور رسمی آمار بالای 209 میلیون کاربر ثبت نام شده را اعلام کرده است.

نتفلیکس

دیزنی پلاس Disney Plus

پلتفرم جدید و محبوب در حوزه تماشای فیلم و سریال آنلاین که بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های آرشیو شده آن را در استریم دیگری نمی‌توان پیدا کرد. مجموعه کامل سریال‌های Marvel، انیمیشن‌های همین کمپانی و فیلم‌های جنگ ستارگان از جمله مواردی است که این پلتفرم نمایش می‌دهد.

دیزنی پلاس

HBO Max

این استریم از دیگر پلتفرم‌های رایج در جهان است و کاربران زیادی دارد. آرشیو کامل از سریال‌ها و فیلم‌های معروف مثل بازی تاج‌وتخت، انیمه‌ها و ساخته‌های شرکت برادران وارنر در این پلتفرم آماده تماشا است. هزینه اشتراک در این پلتفرم مانند نتفلیکس و آمازون پرایم است.

 

HBO Max

آمازون پرایم Amazon Prime Video

نام آمازون به عنوان فروشگاه اینترنتی جهانی معروف است؛ ولی این شرکت سرویس‌های دیگری هم ارائه می‌دهد که Prime Video از آن‌ها است. این وب‌سایت یکی از پرطرف‌دارترین سایت‌های تماشای فیلم و سریال آنلاین است و شامل آرشیو بزرگی از جدیدترین فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های روز دنیا می‌باشد.

آمازون پرایم

پلتفرم‌های رایگان نمایش فیلم و سریال آنلاین

در بالاتر به لیستی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین استریم‌های جهان که دارای هزینه اشتراک هستند، پرداختیم؛ ولی در ایران به خاطر محدودیت‌ها امکان عضویت و پرداخت حق اشتراک وجود ندارد و به همین دلیل چند نمونه از پلتفرم‌های رایگان تماشای آنلاین محتواهای ویدیویی نامحدود را برای شما آورده‌ایم:

یوتیوب YouTube

این سایت که به عنوان شبکه اجتماعی شناخته شده‌ای در جهان با میلیون‌ها کاربر، فعالیت دارد. این وب‌سایت مخاطبان زیادی هم از ایران دارد و یکی از بهترین استریم‌ها برای تماشای آنلاین فیلم و ویدئو به صورت رایگان است. یوتیوب متعلق به گوگل و در سال 2005 راه‌اندازی شد و حتی نام آن در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده ویدیویی در اینترنت قرار گرفت. کافی است فیلم یا ویدیو با موضوعات مختلف یا انیمه مدنظرتان را جستجو کنید و در کوتاه‌ترین زمان به تماشای آن بنشینید حتی می‌توانید فیلم‌های مد نظرتان را در یوتیوب آپلود و به اشتراک بگذارید.

یوتیوب

پاپ کورنفلیکس PopcornFlix

این پلتفرم از بهترین سایت‌ها برای تماشا و دانلود سریال‌های خارجی و متعلق به Screen Media Ventures می‌باشد و می‌توانید فیلم‌های آن را بدون هیچ هزینه اشتراکی در هر دستگاه مرتبطی ببینید. همچنین برنامه‌های تلویزیونی رایگان و مجموعه کامل سریال National Geographic را موجود دارد.

Viewster

این پلتفرم به تماشای آنلاین انیمه‌هایش معروف است ولی دارای فیلم و سریال هم می‌باشد. این وب‌سایت تعداد زیادی از نمایشگرهای تلویزیونی در جهان را در خود دارد و تمرکز اصلی آن روی نمایش انواع انیمه‌ها در جهان است. همچنین دارای رابط کاربری ساده و جذاب مختص کاربران Android و iOS دارد.

Sony Crackle

سایت بی‌رقیب در زمینه آرشیو کامل از فیلم‌های قدیمی و جدید است. رابط کاربری این پلتفرم خیلی جالب می‌باشد و فیلم‌های عرضه شده توسط آن قانونی و دارای مجوز هستند.

Sony Crackle

Movies Prime

آیا از علاقه‌مندان فیلم‌های هالیوودی هستید؟ شک نکنید که این پلتفرم کاملاً مناسب شما است. سایتی بدون حق اشتراک و بدون نیاز به ثبت نام با آرشیوی کامل از فیلم‌های هالیوودی در ژانرهای مختلف اکشن، ترسناک، درام و انیمیشن و…. می‌باشد.

Fmovies

استریم جدیدی که هیچ تبلیغ یا پاپ آپی ندارد و به راحتی می‌توانید فیلم آنلاین تماشا کنید.

123Movies

یک وب‌سایت عالی برای تماشای فیلم و سریال آنلاین با آرشیوی از فیلم‌های جدید؛ در این استریم نیازی به ثبت نام ندارید و با پیدا کردن فیلم در ژانر مورد نظرتان آن را تماشا کنید.

123Movies

SnagFilms

شاید بتوان گفت بهترین جایگزین رایگان برای نتفلیکس همین استریم است. این استریم شامل محتواهای تخصصی با بیش از 2500 ویدیو مستند، فیلم و نمایش‌های تلویزیونی است. این پلتفرم قول دسترسی به بیش از 10000 فیلم و مستند تلویزیونی رایگان را به مخاطبان خود داده است. تلویزیون آنلاین SnagFilms امکان پخش زنده و رایگان از تلویزیون‌های آنلاین اینترنتی با مخاطب بالا را دارد. همچنین آرشیو و کتابخانه‌ای گسترده از مجموعه‌های کلاسیک را در خود جای داده است. از SnagFilms می‌توانید برای تماشای نامحدود فیلم‌های آنلاین و مستندها و کارتون‌های باکیفیت استفاده کنید.

SnagFilms

اپلیکیشن‌های تماشای آنلاین فیلم و کاربران آن‌ها

  1. استریم نتفلیکس که یکه‌تاز پخش آنلاین فیلم در جهان است با حدود 200 میلیون نفر مخاطب در صدر استریم‌های جهان است. یوتیوب از اپلیکیشن‌هایی است که حداقل برای یک بار هم که شده آن را نصب و امتحان کردید. این اپلیکیشن کاربردی و محبوب با بیش از 2 میلیارد نفر کاربر و نیمی از جمعیت جهان فعالیت می‌کند.
  2. اپلیکیشن دیزنی با بیش از 22 میلیون نصب فعال و روزانه بالای 10 میلیون بار استفاده جز اپلیکیشن‌های فعال و روبه‌رشد است و برخی کارشناسان بر این نظرند که دیزنی تهدیدی جدی برای نتفلیکس است.
  3. اپلیکیشن آمازون پرایم هم با بیشتر از 100 تا 300 میلیون کاربر و بیننده فعال در جهان در صدر جدول اپلیکیشن‌های خوب تماشای آنلاین فیلم است.
  4. در مورد استریم Hbo max حدوداً 70 میلیون مشترک دارد. در مورد  SnagFilms هم حدود 100 میلیون نفر بیننده دارد.

اپلیکیشن نتفلیکس

سایر استریم‌های خارجی

تعداد پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال در جهان بسیار بالاست و در ماهیت اصلی عملکردی مشابه و هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. محبوب‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها را از دید کاربران جهانی در بالا ذکر و شرح دادیم و بعضی دیگر را در این قسمت نام بردیم.

در زیر به سایت‌های متفاوتی که قابلیت پخش آنلاین فیلم و سریال دارند اشاره شده است.

  • My Download Tube (رایگان)
  • Putlockers2 (رایگان)
  • TMoviesNow (رایگان)
  • openculture.com (رایگان)
  • Retrovision.tv (رایگان)
  • Pluto TV (رایگان)
  • classiccinemaonline (رایگان)

Pluto TV

نظرات کاربران درباره سایت‌های تماشای آنلاین

نتفلیکس از اولین سرویس‌های استریمی است که کاربران زیادی را به خود جلب کرده و در تولید فیلم و سریال‌های اورجینال حضور دارد. در سال‌های اخیر فیلم‌ The Platform و سریال House Of Cards با بازخوردهای مثبت و جوایز متعدد از دید کاربران میلیونی، در این پلتفرم وجود داشته‌اند. متأسفانه کاربران کشورهای چین، سوریه، جزیره کریمه و کره شمالی امکان استفاده از این سرویس را ندارند. بر اساس نظرات کارشناسان، نتفلیکس به بخشی جدایی‌ناپذیر و مهم از صنعت فیلم و سریال‌های پربیننده تبدیل شده است.

امکان اشتراک‌گذاری استریم‌های یوتیوب برای کاربران، این اپلیکیشن را بسیار جذاب کرده و امکان یوتیوب لایو هم محبوبیت بالایی دارد. ارائه برخی سرویس‌ها به کاربران موجب جذب آن‌ها به سایت و رضایت بالایی شده است.

جالب‌ترین نکات سایت‌های تماشای آنلاین

  • استریم‌ها مانند یک سینمای آنلاین عمل می‌کنند سینمایی که سانس همان زمانی است که شما وارد سایت یا اپلیکیشن می‌شوید. بعد فیلم و سالن خود را انتخاب و آن را تماشا می‌کنید.
  • صرفا از طریق اپلیکیشن نتفلیکس می‌توانید سریال یا فیلم دلخواه خود را دانلود و به صورت آفلاین آن را ببینید. نرم‌افزار و اپلیکیشن نتفلیکس بر روی ios  و اندروید و ویندوز کار می‌کند.
  • امکان اعمال محدودیت والدین برای کودکان با ساخت پروفایل جداگانه، اعمال محدودیت‌های مشخص روی اکانت و امکان قرار دادن رمز که به طور کامل دسترسی از کودکان سلب شود.
  • سرعت بالای YouTube Gaming در پلتفرم یوتیوب مخاطبان زیادی دارد.
  • آپدیت مداوم جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های جهانی در بسیاری از استریم‌ها از مواردی است که مورد پسند کاربران است.
  • یوتیوب و نتفلیکس وضوح تصویر p 2160 تاK 4 را پشتیبانی می‌کنند.
  • سایت Sling TV امکان پوشش شبکه‌های ورزشی را دارد و زمان برگزاری مسابقات جام جهانی، المپیک و NBA  مخاطبان بسیاری دارد.

تبلیغات عجیب و خارق‌العاده استریم‌های خارجی

استفاده رایگان از سرویس استریم موزیک پرایم: آمازون پرایم تنها با قابلیت عضویت در این سرویس به‌جز تخفیفات در خرید از سایت، طرحی با عنوان استفاده رایگان از سرویس موزیک قرار داده است.

amazon prime music

نتفلیکس در زمینه تولید محتوا و مارکتینگ تیم‌های فعالی دارد و تبلیغات متفاوتی را برای هر فیلم انجام می‌دهد. یکی از شگردهای جالب برای تبلیغ فیلم در نتفلیکس این است که کاراکتری از فیلم مدنظر را به‌صورت مجسمه با شعار تبلیغاتی در خیابان‌ها قرار می‌دهد.

 تبلیغات عجیب و خارق‌العاده استریم‌های خارجی

شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌های تماشای فیلم آنلاین خارجی

مخاطبان زیادی از هر نقطه جهان با رصد و دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی پلتفرم محبوب خود، از اخبار و تازه‌ها، تخفیفات، جشنواره‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی باخبر می‌شوند.

نتفلیکس

اینستاگرام: netflix با 32.3 میلیون دنبال‌کننده

لینکدین: netflix

اخبار نتفلیکس به فارسی در تلگرام: netflix_in_persian

آمازون پرایم

اینستاگرام: amazonprime با 74.3 میلیون دنبال‌کننده

یوتیوب

اینستاگرام: youtube با 29.7 میلیون دنبال‌کننده

بات تلگرام: youtube

دیزنی پلاس

اینستاگرام: disneyplus با 5.3 میلیون دنبال‌کننده

Sony Crackle

اینستاگرام: crackle_tv با 31.7 میلیون دنبال‌کننده

محدودیت‌های استریم‌های خارجی برای کاربران ایرانی

با توجه به این که اینترنت ایران از کشورهای اروپایی و آمریکایی ضعیف‌تر است و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می‌کند، تماشای فیلم آنلاین از پلتفرم‌های خارجی کمی سخت می‌شود و استفاده از پلتفرم‌های ایرانی با تخفیف‌های ویژه برای عضویت مناسب‌تر می‌باشد. این مشکلات و محدودیت‌ها عبارت‌اند از:

  • ترافیک بالای سایت یا اپلیکیشن (موجب افزایش هزینه اینترنت)
  • عدم وجود استفاده از کد تخفیف
  • سانسور نبودن فیلم (برای کسانی که فیلم‌های مناسب می‌خواهند)
  • فیلتر بودن پلتفرم یا سایت
  • مشکلات در پرداخت حق اشتراک از ایران (در سایت‌های دارای حق اشتراک)
  • مشکل پیدا کردن زیرنویس فیلم‌ها

استریم‌های ایرانی زیادی در حال حاضر فعال هستند که نماوا هم از فعال‌ترین آن‌هاست. این پلتفرم ایرانی مجموعه‌ای از فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌های ایرانی و خارجی را شامل می‌شود. فیلم‌های خارجی دارای زیرنویس یا دوبله فارسی هستند و فارسی‌زبانان بدون هیچ مشکلی به تماشای فیلم می‌پردازند. تمامی آثار نماوا باکیفیت بالای 720p و 1080p نمایش داده می‌شوند. برای تماشای فیلم‌ها در این سایت باید هزینه حق اشتراک دهید.

آیا می‌خواهید از سایت نماوا اشتراک بخرید؟ بهتر است از کد تخفیف نماوا در سایت موپُن استفاده کنید.

کد تخفیف نماوا در سایت موپُن

سیستم‌های قابل استفاده برای پلتفرم‌های پخش فیلم آنلاین خارجی

  • Android TV
  • Samsung Smart TV
  • iPhone
  • iPod touch
  • iOS
  • Android
  • iPad
  • Macs and PCs
  • Apple TV
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • set top boxes
  • Chromecast

سیستم‌های قابل استفاده برای پلتفرم‌های پخش فیلم آنلاین خارجی

تفاوت پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم خارجی با پلتفرم‌های ایرانی

مخاطبان بسیاری در ایران از پلتفرم‌های خارجی استفاده می‌کنند. به‌روز بودن فیلم و سریال‌ها، رابط کاربری مناسب، دسته‌بندی کامل و ویژگی‌های دیگر موجب این انتخاب شده و از طرفی هم مشکلات زیادی در زمان فیلم دیدن با این اپلیکیشن‌ها (بخصوص سایت‌های دارای حق اشتراک) وجود دارد. به همین دلیل مخاطبان به سایت‌های ایرانی پخش فیلم و سریال روی آورده‌اند.

در این 2 سال اخیر سایت‌های خیلی خوبی در زمینه پخش فیلم و سریال آنلاین در کشور فعال شده‌اند و مخاطبان خوبی هم دارند؛ ولی کمبودهایی نسبت به پلتفرم‌های خارجی دارند و از دید مخاطب هم پنهان نمانده؛ مواردی همچون:

  • هزینه بالای اشتراک سالانه یا ماهانه
  • ژانربندی نامناسب
  • به‌روز نبودن فیلم‌ها و سریال‌ها
  • کامل نبودن آرشیو

در هر جایی از ایران که باشید می‌توانید با اپلیکیشن تماشای آنلاین پرطرفدار فیلم نت انواع فیلم‌های ایرانی و خارجی را در ژانرهای مختلف پیدا کنید. تنها برخی از ویدیوها هستند که نیاز به پرداخت هزینه دارند و باقی فیلم‌ها را تنها با عضویت ساده از طریق شماره‌تلفن همراه ببینید. طراحی این اپلیکیشن کاملاً استاندارد است و دارای جذابیت‌های ظاهری برای مخاطب می‌باشد. از مهم‌ترین مزایای پلتفرم‌های ایرانی امکان استفاده از ترافیک نیم‌بها و کد تخفیف است و می‌توانید از وب‌سایت موپُن کد تخفیف فیلم نت را تهیه کنید.

کد تخفیف فیلم نت در موپُن

سرویس‌های ویژه در پلتفرم‌های خارجی تماشای آنلاین

انواع پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال بسته به شرایط قوانین کشوری که در آن قرار دارند، تخفیفات و سرویس‌هایی را برای کاربران در نظر می‌گیرند. از این موارد می‌توان امکان عضویت رایگان دانشجوها در اغلب سایت‌ها، تخفیف در حق اشتراک مجزا برای والدین، امکان اعلام دسترسی برای کودک، عضویت‌های رایگان برای اساتید نام برد. توجه داشته باشید که قبل از ثبت نام قوانین و شرایط سایت را بخوانید و بعداً عضو شوید.

دانلود استریم‌های آنلاین خارجی و ایرانی

تمامی پلتفرم‌هایی که در بالاتر ذکر کردیم را می‌توانید هم به عنوان سایت در مرورگر خود تایپ و پیدا کنید و هم از Google Play Store یا AppStore دانلود و استفاده نمایید. اپلیکیشن این پلتفرم‌ها کاملاً قانونی و بدون مشکل هستند و با خیالی آسوده می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و نیازی به فروشگاه‌های دیگر ندارید.

اپلیکیشن‌های ایرانی دیگری هم هستند که به راحتی روی انواع گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند و کاربران زیادی هم دارند مثل فیلیمو. در آخرین نظرسنجی‌ها فیلیمو بیشترین بازدیدکننده را نسبت به سایر استریم‌ها داشته است و علاوه بر این ایرانسل و همراه اول برای تماشای فیلم در این اپلیکیشن از حجم مصرفی شما کم نمی‌کنند. برای پیدا کردن کد تخفیف فیلیمو و استفاده از آن، وارد صفحه فیلیمو در وب‌سایت موپُن شوید. نحوه استفاده از کد تخفیف فیلیمو را نیز می‌توانید در وبلاگ موپُن بیاموزید.

کد تخفیف فیلیمو در موپُن

فیلم خوب را چطور انتخاب کنیم؟

گاهی تصمیم‌گیری در مورد فیلم‌ها و انتخاب از بین آن‌ها برای تماشا در پلتفرم‌های نمایش آنلاین سخت می‌شود و به همین خاطر می‌توانید از دانشنامه‌های سینمایی موجود در سایت‌ها (برخی سایت‌ها ندارند) استفاده کنید.

در مورد انتخاب فیلم‌ها هم می‌توانید از آمار و امتیازات سایت IMDB استفاده کنید و نظرات کاربران را درباره آن فیلم ببینید و تصمیم بگیرید. در سایت‌ها با عناوینی چون “10 فیلم برتر 2022” یا “فیلم‌های برتر ژانر ترسناک” و… روبه‌رو می‌شوید که این صفحات کمک خوبی برای پیدا کردن یک فیلم مناسب هستند.

جمع‌بندی

پخش آنلاین فیلم و سریال روشی آسان برای فیلم دیدن است. سایت و پلتفرم‌های زیادی این امکانات را در ایران و جهان ارائه می‌دهند. هر کدام از این پلتفرم‌ها خصوصیاتی دارند و حتی بعضی از آن‌ها در ایران در دسترس نیستند. در این مقاله به شرح چند تا از بهترین و معروف‌ترین آن‌ها پرداختیم.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *