0

معرفی برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا و مقایسه خدمات آن‌ها

معرفی برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا و مقایسه خدمات آن‌ها

اکثر مردم در رفت ‌‌و آمد با وسایل نقلیه به مواردی چون هزینه، امنیت، زمان، راحتی و… توجه می‌کنند. از این رو با روی کار آمدن تاکسی‌های اینترنتی میزان استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه عمومی تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است.

در واقع پیشرفت تکنولوژی و فناوری در سراسر جهان این فرصت را برای مردم ایجاد کرده که از طریق گوشی‌های هوشمند خود تنها با یک کلیک و پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه قادر به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی شوند.

مزایا و محبوبیت این تاکسی‌های آنلاین در میان مردم جهان آن‌چنان زیاد است که بر آن شدیم به معرفی برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا بپردازیم.

لیست برترین تاکسی‌های اینترنتی در دنیا

در لیست برترین تاکسی‌های آنلاین دنیا می‌توان از سامانه‌های درخواست تاکسی زیر نام برد:

تاکسی اینترنتی اوبر (Uber)

این شرکت در واقع نخستین شرکت تاکسی اینترنتی در تمام دنیا است که از آغاز تاکنون طرف‌داران بسیار زیادی داشته است. به ‌طوری ‌که اپلیکیشن تاکسی اوبر را می‌توان به ‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های اپلیکیشن تاکسی در جهان معرفی نمود. از دلایل محبوبیت اوبر می‌توان به درخواست خودرو با پرداخت کمترین هزینه ممکن اشاره کرد.

این شرکت با هدیه ‌دادن سفرهای رایگان در ازای معرفی اپلیکیشن به دوستان و همین‌طور کدهای تخفیفی مناسبتی توانسته محبوبیت قابل‌ توجهی کسب کند. طبیعتاً شرکت‌های تاکسی اینترنتی ایرانی نیز از این موضوع الگوبرداری کرده‌اند؛ به‌ طوری ‌که در وب‌سایت موپُن انواع کد تخفیف تپسی و سایر تاکسی‌های آنلاین را خواهید دید که برای اولین سفر و سفرهای بعدی قابل‌ استفاده هستند.

کد تخفیف تپسی

 

اگرچه فعالیت این شرکت در ابتدای تاسیس محدود به کالیفرنیا آمریکا بود؛ اما رفته‌رفته با گسترش حوزه کاری خود توانست در سایر کشورهای دنیا نیز به فعالیت بپردازد. شرکت اوبر سرویس‌های متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اوبر ایکس (UberX)

این سرویس در واقع همان خدمات معمولی شرکت اوبر است که مسافرین با انتخاب آن می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کم به مقصد خود برسند. ناگفته نماند هزینه سرویس اوبر ایکس حدوداً نصف کرایه تاکسی‌های معمولی است.

اوبر پول (UberPOOL)

شرکت اوبر سرویس ویژه‌ای به نام اوبر پول را راه‌اندازی نموده که امکان هم‌سفر شدن چند مسافر با یکدیگر را فراهم می‌کند. به ‌این ‌ترتیب افراد هم مسیر باهم می‌توانند هزینه‌های مسیر را به ‌صورت اشتراکی بپردازند.

اوبر ایکس ال (Uber XL)

در سرویس‌های معمولی اوبر همچون دیگر انواع تاکسی‌ها نهایتاً چهار نفر می‌توانند در خودرو سوار شوند؛ درحالی‌که با استفاده از سرویس اوبر ایکس ال قادر به درخواست خودروهای بزرگ‌تر یا حتی ون خواهید شد.

به‌ این‌ ترتیب مسافرینی که بیش از 4 نفر هستند به‌ راحتی می‌توانند از خدمات تاکسی اینترنتی اوبر استفاده کنند. منتها نکته قابل‌ توجه این است که هزینه سفر با اوبر ایکس ال به ‌مراتب گران‌تر از دو سرویس اوبر ایکس و اوبر پول خواهد بود.

اوبر سلکت (Uber Select)

شرکت اوبر با ارائه این سرویس به مسافرین فرصتی برای انتخاب و درخواست انواع خودروهای شیک و مدل‌بالا را می‌دهد. هزینه سفر با سرویس اوبر سلکت متناسب با نوع خودروی درخواستی تعیین شده و طبیعتاً گران‌قیمت‌تر از دیگر سرویس‌های این شرکت خواهد بود.

تاکسی اینترنتی اوبر (Uber)

تاکسی اینترنتی لیفت (Lyft)

در لیست معرفی برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا دومین جایگاه به شرکت لیفت تعلق دارد. این سامانه هوشمند درخواست تاکسی آنلاین در حقیقت اصلی‌ترین رقیب اوبر در سطح جهانی به ‌حساب می‌آید.

تاکسی اینترنتی لیفت به طور فعلی اکثر ایالت‌های آمریکا را تحت پوشش قرار داده و رقابتی جدی با شرکت اوبر دارد. اگرچه خدمات ارائه شده توسط هر یک از این کمپانی‌ها در اصل تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد؛ با این‌ حال رابط کاربری لیفت بسیار حرفه‌ای‌تر از نرم‌افزار اوبر است.

به ‌اضافه این که مسافرین لیفت در طول سفر می‌توانند سفر خود را با افراد هم مسیر به اشتراک بگذارند. این‌گونه نه‌تنها هزینه تاکسی اینترنتی ارزان‌تر خواهد شد؛ بلکه از میزان آلودگی هوا، مصرف سوخت و… نیز کاسته می‌شود.

تاکسی اینترنتی لیفت (Lyft)

در بررسی خدمات و سرویس‎های شرکت لیفت به‌عنوان یکی از برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا می‌توان از موارد زیر نام برد:

سرویس معمولی لیفت

این سرویس همان خدمات نرمالی است که هر یک از تاکسی‌های اینترنتی در اختیار مسافرین خود قرار می‌دهند. در واقع سرویس معمولی لیفت مورد استفاده اکثریت مسافران قرار می‌گیرد.

لیفت ایکس ال (Lyft XL)

کاربران استفاده‌کننده از سرویس لیفت ایکس ال در واقع از امکان یک سفر 6 نفره برخوردار خواهند شد.

لوکس (Lux)

سرویس لوکس یکی از خدمات ارائه شده توسط تاکسی اینترنتی لیفت برای آن دسته از مسافرینی است که ترجیح می‌دهند با خودروهای لوکس و شیک رفت ‌و ‌آمد کنند.

لوکس بلک (Lux Black)

تاکسی اینترنتی لیفت با ارائه سرویس لوکس بلک در واقع خودروهای لوکسی با ظرفیت 4 نفر را در اختیار مسافرین می‌گذارد. ویژگی جالب این سرویس را می‌توان مشکی بودن رنگ همه ماشین‌ها دانست.

لوکس بلک ایکس ال  (Lux Black Xl)

سرویس لوکس بلک ایکس ال به لحاظ مدل‌بالا بودن خودروها و همچنین مشکی بودن رنگ آن‌ها کاملاً مشابه با سرویس لوکس بلک است. تنها تفاوت این دو سرویس را می‌توان در بیشتر بودن ظرفیت تاکسی‌های درخواست در سرویس لوکس بلک ایکس ال دانست. به این صورت که ماشین‌های درخواستی از این سرویس ظرفیت حمل ‌و نقل 6 مسافر را دارند.

تاکسی اینترنتی هایلو (Hailo)

این شرکت انگلیسی از دیگر تاکسی‌های اینترنتی برتر دنیا است که به ‌واسطه روال کاری منظم و دقیق خود به‌ خوبی توانسته اعتماد مردم در سراسر جهان را جلب کند. به‌ طوری‌ که نه‌تنها در لندن بلکه در 20 شهر بزرگ دنیا از جمله مادرید، اوساکا، بارسلونا و… به سرویس‌دهی می‌پردازد.

این تاکسی آنلاین به‌ طور کلی در کشورهای اتریش، آلمان، ایرلند، ایتالیا، مجارستان، پرتغال، اسپانیا، سوئد و انگلستان فعالیت می‌کند. با افزوده شدن ویژگی‌هایی مانند پرداخت الکترونیکی درون برنامه‌ای و جایگزین ‌شدن کارت بانکی با وجه نقد به محبوبیت تاکسی اینترنتی هایلو در میان مسافرین افزوده شده است.

تاکسی اینترنتی هایلو (Hailo)

تاکسی اینترنتی گرب (Grab)

این تاکسی آنلاین در ابتدا فعالیت خود را از مالزی آغاز نمود و سپس دامنه خدمات‌دهی آن تا کشورهای سنگاپور، تایلند و فیلیپین گسترش یافت. به‌ طوری ‌که امروزه جزء شرکت‌های تاکسی اینترنتی بسیار محبوب و پرطرف‌دار محسوب می‌شود. این سامانه درخواست تاکسی آنلاین همچنین خدمات متنوعی را در اختیار مسافرین خود قرار می‌دهد. به این صورت که مسافرین به‌ راحتی می‌توانند از انواع سرویس‌های شهری برای سفرهای معمولی، سفرهای لوکس و حتی خدمات پیک موتوری استفاده کنند. افزون بر این‌ها این شرکت به دلیل ارائه سرویس‌هایی همچون موارد زیر توانسته جایگاه بالایی در لیست معرفی برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا به دست بیاورد:

گرب بایک (Grabbike) یا همان تاکسی‌های موتوری، گرب کار (Grabcar) برای رزرو خودروهای شخصی معمولی، گرب چت (Grabchat) برای برقراری ارتباط میان راننده و مسافر، گرب اکسپرس (Grabexpress) که به ‌عنوان سرویس ارسال بسته‌های پستی با قیمت ارزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاکسی اینترنتی گرب (Grab)

تاکسی آنلاین گت (Gett)

تاکسی آنلاین گت در آغاز یک تاکسی اینترنتی بود که در شهر لندن به فعالیت می‌پرداخت. این شرکت با گذر زمان توانست خدمات خود را به 100 کشور دیگر دنیا عرضه نماید. به ‌اضافه این که به ‌صورت روزافزون در حال افزایش حوزه کاری و خدمات‌دهی است. از همین رو در معرفی برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا به ‌هیچ ‌وجه نمی‌توان از تاکسی آنلاین گت چشم‌پوشی نمود. به‌خصوص که این نرم‌افزار هزینه‌های سفر در هر شرایطی را ثابت نگه داشته و همین متغیر نبودن نرخ کرایه‌ها توانسته گت را به یک سامانه درخواست تاکسی اینترنتی بسیار محبوب در میان مردم دنیا تبدیل کند.

تاکسی آنلاین گت (Gett)

تاکسی اینترنتی دیدی (Didi)

این تاکسی اینترنتی در حقیقت از روی نرم‌افزار اوبر کپی‌برداری شده و به ارائه خدمات تاکسی آنلاین در چین می‌پردازد. کمپانی دیدی در حدود 400 شهر از کشور چین را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است. به ‌این‌ ترتیب توانسته کمک بزرگی به رفع مشکلات حمل ‌و نقل در این کشور پرجمعیت نماید.

تاکسی اینترنتی دیدی (Didi)

تاکسی اینترنتی اولا (Ola Cabs)

سامانه درخواست تاکسی اینترنتی اولا اگرچه در کشور پرجمعیت هند پایه‌گذاری شده است، اما به دلیل ارائه خدماتی نوین به مسافران (همچون وای‌فای رایگان) توانسته جایگاه محکمی در لیست معرفی برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا به دست آورد.

این سامانه هوشمند درخواست تاکسی آنلاین به طور فعلی 110 شهر از کشور هند را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

تاکسی اینترنتی اولا (Ola Cabs)

تاکسی اینترنتی بی تاکسی (Bitaxi)

این تاکسی اینترنتی در شهر توریستی استانبول به فعالیت پرداخته و به گردشگران امکان سریع و آسان درخواست تاکسی با استفاده از اپلیکیشن Bitaxi را می‌دهد. شرکت تاکسی آنلاین بی تاکسی در واقع سامانه‌ای قدرتمند با قابلیت‌های مختلفی همچون امکان نمایش ترافیک در مسیر حرکت و راهنمایی راننده برای انتخاب بهترین و سریع‌ترین مسیر است.

از همین رو سالانه تعداد بسیار زیادی از توریست‌ها و گردشگرانی که به ترکیه رفته‌اند، برای رفت ‌و آمد خود به استفاده از این نرم‌افزار تاکسی اینترنتی می‌پردازند.

تاکسی اینترنتی ایزی تاکسی (Easy Taxi)

این شرکت تاکسی اینترنتی فعالیت خود را از برزیل آغاز نمود و سپس توانست به 30 کشور دنیا و 420 شهر در سراسر جهان راه یابد. ایزی تاکسی در طول این سال‌ها آن‌چنان عملکرد موفقی از خود نشان داد که در کل دنیا به ‌عنوان نرم‌افزاری با بیشترین تعداد دانلود شناخته می‌شود.

تاکسی اینترنتی ایزی تاکسی (Easy Taxi)

مقایسه تعداد نصب اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی

تعداد نصب برنامه درخواست تاکسی اوبر در گوگل‌ پلی بیش از 500 میلیون بار است. در حالی ‌که این تعداد برای اپلیکیشن تاکسی آنلاین لیفت به بیش از 50 میلیون می‌رسد. با نگاهی به گوگل ‌پلی متوجه خواهید شد که اپلیکیشن تاکسی اینترنتی دیدی بیش از 50 میلیون بار توسط کاربران نصب شده است.

طبق آمار درج شده در گوگل ‌پلی تعداد نصب اپلیکیشن اولا بیش از 100 میلیون می‌باشد. در واقع اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اولا توسط 125 میلیون کاربر استفاده می‌شود. دفعات دانلود اپلیکیشن بی تاکسی بالای 5 میلیون است.

ایزی تاکسی با بیش از 5 میلیون بار دانلود (در گوگل ‌پلی) بالغ بر ۱۷ میلیون کاربر و ۴۰۰ هزار نفر راننده دارد. در حالی‌ که تاکسی اینترنتی گرب در گوگل‌ پلی 8/3 میلیون بار دانلود شده است.

آمار و ارقام استفاده از تاکسی‌های اینترنتی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در سال‌های اخیر تعداد رانندگان اوبر در سراسر دنیا در حدود 9/3 میلیون نفر می‌باشد. در خصوص تاکسی اینترنتی بی تاکسی ترکیه باید بگوییم این شرکت با داشتن 200 هزار نفر مسافر، 34 هزار نفر راننده را بکار گرفته است. تعداد رانندگان در تاکسی اینترنتی گرب به 75 هزار نفر می‌رسد.

نظر کاربران در مورد برترین تاکسی‌های اینترنتی جهان

اوبر و لیفت دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات تاکسی آنلاین هستند که صدرنشینان لیست برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا محسوب می‌شوند. بسیاری از کاربران معتقدند این دو شرکت رقیب شباهت‌های فراوانی با یکدیگر دارند و تفاوت‌های آن‌ها تنها به یک‌ سری مسائل جزئی مربوط می‌شود.

طبق نظر کاربران و استفاده‌کنندگان از خدمات این شرکت‌ها، تاکسی اینترنتی لیفت از یک سو زمان‎بندی سفرها را به ‌صورت روزانه تعیین می‌کند؛ از سوی دیگر به مسافران فرصتی می‌دهد که در طول مسیر تا رسیدن به مقصد نهایی به انتخاب توقف بین راهی بپردازند. در واقع کاربران و مسافران این شرکت موضوع ذکر شده را به ‎عنوان مزیتی برای لیفت در نظر می‎گیرند.

نظر کاربران در مورد مهم‌ترین برتری‌های اوبر این است که حتی پیش از انتخاب راننده و درخواست خودرو می‌توان از زمان رسیدن راننده به مبدا حرکت مطلع شد. کاربرانی که به استفاده از بهترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا مانند اوبر و لیفت می‌پردازند همچنین از سفرهای رایگان این شرکت‌ها، ارائه کدهای تخفیف ویژه و… بسیار راضی هستند.

البته یک چنین قابلیتی را در تاکسی‌های آنلاین ایرانی نیز خواهید دید. به ‌عنوان‌ مثال کافی است همین حالا سری به وب‌سایت موپُن بزنید تا انواع کد تخفیف اسنپ در اختیارتان قرار بگیرد.

 

کد تخفیف اسنپ

از همه این‌ها که بگذریم مشکل اصلی مسافران با اوبر و لیفت این است که رانندگان پس از رسیدن به مبدأ به ‌سختی قادر به پیداکردن مسافرین می‌شوند. به ‌اضافه این که هر دوی آن‌ها پس از 5 دقیقه انتظار برای سوار شدن مسافر، اقدام به لغو سفر می‌نمایند.

شرایط عضویت به‌ عنوان راننده در برترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا

رانندگانی که قصد فعالیت در شرکت تاکسی اینترنتی اوبر را دارند نه‌تنها باید حداقل سن قانونی برای رانندگی در شهر خود را داشته باشند؛ بلکه عضویت آن‌ها مشروط به داشتن تجربه یک سال رانندگی در آمریکا است. از دیگر شروط عضویت به ‌عنوان راننده در اوبر می‌توان به داشتن گواهی‌نامه معتبر در آمریکا و همچنین یک خودروی چهار در اشاره کرد.

از شرایط عضویت در اوبر که بگذریم رانندگان متقاضی فعالیت در این سامانه هوشمند درخواست تاکسی اینترنتی موظف به ارائه مدارک زیر هستند:

اصل گواهی‌نامه رانندگی، مدارک بیمه و ثبت خودرو، مدارک مربوط به اقامت در شهر و ایالت محل زندگی و تصویری مناسب (غیر از عکس گواهی‌نامه) برای پروفایل کاربر اوبر.

در صورت احراز شرایط گفته شده و همچنین تایید مدارک فوق توسط اوبر، فرد متقاضی باید اقدام به ارائه گواهی سوء پیشینه نماید. به این صورت که اوبر از راننده می‌خواهد شماره تامین اجتماعی خود (Social Security Number) را در اختیار شرکت بگذارد. این‌گونه تاکسی اینترنتی اوبر می‌تواند به ‌راحتی به بررسی عدم سوء پیشینه و مسائل مالیاتی فرد متقاضی بپردازد.

نکات جالب در مورد تاکسی‌های اینترنتی دنیا

در ارائه لیست بهترین تاکسی‌های اینترنتی دنیا دلایل زیادی برای صدرنشینی اوبر وجود دارد. زیرا این شرکت در زمینه تبلیغات همواره دست به اقداماتی بسیار نوآورانه می‌زند. یکی از جالب‌ترین نکاتی که در مورد تاکسی اینترنتی اوبر وجود دارد، غافلگیری مشتریان دائمی این شرکت با حضور چهره‌های معروف است.

به این صورت که اوبر به‌پاس وفاداری مستمر مشتریان خود هم‌سفری با یک خواننده، بازیگر یا ورزشکار مشهور را به آن‌ها جایزه می‌دهد. این شرکت همچنین برنامه‌ای به نام “پلی تایم” راه انداخته که اقدام به ارائه خدمات ویژه در مناسبت‌های خاص می‌نماید.

این خدمات شامل امکان رزرو از ماشین‌های اوبر برای حمل درخت کریسمس در روز کریسمس، ارائه خدمات نقل ‌و انتقال حیوانات در روز حمایت از حیوانات و… است.

 

نکات جالب در مورد تاکسی‌های اینترنتی دنیا

بنرهای تبلیغاتی عجیب و جالب تاکسی‌های اینترنتی

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر به ‌عنوان یکی از غول‌های این حوزه علاوه بر خدمات‌دهی گسترده و مناسب همواره از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی استفاده کرده است. از جمله روش‌های تبلیغاتی جالب و نوین اوبر می‌توان به شعارهای تبلیغاتی جالبی همچون “سواری امن یک دلاری”، “دقیق‌ترین استانداردهای ایمنی ممکن” و “ایمن‌ترین سفر در جاده” اشاره کرد.

این شرکت در راستای تکمیل تبلیغات جالب خود همچنین اقدام به طراحی و انتشار اینفوگرافیک‌هایی جالب نموده است. این اینفوگرافی‌ها به نمایش موارد زیر می‌پردازند:

مقایسه نحوه حمل‌ و نقل اوبر با سایر وسایل حمل ‌و ‌نقل

مقایسه نحوه حمل‌ و نقل اوبر با سایر وسایل حمل ‌و ‌نقل

مراحل مختلف و سختی‌های استفاده از اتومبیل شخصی

مراحل مختلف و سختی‌های استفاده از اتومبیل شخصی

مشکلات رفت‌ و‌ آمد با وسایل نقلیه عمومی

مشکلات رفت‌ و‌ آمد با وسایل نقلیه عمومی

بررسی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر در شبکه اجتماعی اینستاگرام با نام Uber به فعالیت پرداخته و تعداد دنبال‌کنندگان آن به 4/1 میلیون نفر می‌رسد. صفحه شرکت لیفت در پلتفرم اینستاگرام با نام Lyft به فعالیت پرداخته و 218 هزار دنبال‌کننده دارد. این شرکت همچنین در فیس‌بوک و توییتر دارای اکانت رسمی است.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی هایلو اگرچه در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه‌ای به نام Hailoapp دارد؛ اما تعداد دنبال‌کنندگان این صفحه چندان زیاد نیست. تاکسی اینترنتی اولا با آی دی olacabs در اینستاگرام به فعالیت پرداخته و در حدود 84000 دنبال‌کننده دارد.

صفحه رسمی اینستاگرام تاکسی آنلاین گت با آی دی Gett_uk و تعداد 2662 دنبال‌کننده به فعالیت می‌پردازد. در خصوص صفحه ایزی تاکسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز باید بگوییم که نام کاربری آن Easytaxi است و در حدود 16 هزار کاربر آن را دنبال می‌کنند.

بی تاکسی یکی از بهترین تاکسی‌های آنلاین ترکیه با آی دی bitaksi و نزدیک به هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام به فعالیت می‌پردازد.

تفاوت تاکسی‌های اینترنتی دنیا با تاکسی‌های اینترنتی ایرانی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های تاکسی‌های اینترنتی معروف دنیا مانند اوبر و لیفت با تاکسی‌های آنلاین ایرانی امکان هم‌سفر شدن با کاربر هم مسیر و پرداخت کرایه به ‌صورت اشتراکی است.

از دیگر تفاوت‌ها و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد تاکسی‌های اینترنتی دنیا با نمونه‌های ایرانی آن می‌توان به امکان درخواست ماشین‌هایی با ظرفیت بیش از 4 مسافر اشاره کرد. تفاوت دیگر به امکان استفاده از سرویس ماشین‌های لوکس مربوط می‌شود که تاکسی‌های آنلاین ایرانی مانند اسنپ، تپسی و… چنین خدماتی ندارند.

افزون بر این‌ها تاکسی‌هایی همچون اوبر فرصت امتیاز‌دهی به مسافر را در اختیار راننده می‌گذارند. به این صورت که پس از خروج مسافر راننده می‌تواند به مواردی همچون رعایت ادب، وضعیت و شرایط مسافر، اخلاق و… در مورد او امتیاز دهد. در حالی ‌که تاکسی‌های اینترنتی ایرانی صرفاً دارای سیستم امتیازدهی مسافر به راننده هستند.

در نهایت چنانچه میزان امتیاز مسافر از حد مشخصی کمتر شود، دیگر نمی‌تواند به استفاده از سرویس‌های تاکسی آنلاین اوبر بپردازد. ناگفته نماند مسافرین می‌توانند از طریق اپلیکیشن اوبر میزان امتیازهای دریافتی خود را مشاهده کنند. وجود چنین قابلیتی مسافران را به انجام رفتارهای بهتری مانند محکم نبستن درب خودرو تشویق می‌کند.

با همه این‌ها اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین ایرانی از بسیاری جهات شبیه نمونه‌های خارجی بوده و حتی از آن‌ها کپی‌برداری شده‌اند.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *