0

معرفی، نقد و بررسی بازی شب های مافیا

معرفی، نقد و بررسی بازی شب های مافیا

بازی شب‌های مافیا

دنیای امروز ما به یک‌دنیای تماماً دیجیتال بدل شده است. دنیایی که حتی نیازهای ما به ارتباطات و سرگرمی‌های ما را در همان دنیای دیجیتال برآورده می‌نماید. از انواع اپلیکیشن‌های ارتباطی که برای برآورده‌کردن نیازهای ارتباطی شکل‌گرفته‌اند تا انواعی از پلتفرم‌ها و شبکه‌ها که در واقع برای نیاز ما به سرگرمی، برنامه‌هایی شاد و مفرح در نظر گرفته‌اند و منتشر می‌نمایند، کاملاً مشخص است که دنیای امروز، عصری است که با الکترونیک و دیجیتال اداره می‌شود؛ بنابراین باید در نظر داشت که لازم است تا با این دنیای الکترونیک همراه و همگام شویم تا بتوانیم نیازهای روزمره خود را برآورده نماییم.

از بحث ارتباطات که بگذریم در حوزه سرگرمی، دنیای اینترنت بسیار خوب عمل کرده است. به‌خصوص در کشور ما باوجود پلتفرم‌های مجازی پخش انواع سریال و فیلم و… سرگرمی‌های نابی را برای کاربران و تماشاگران فراهم نموده است. از نمونه‌های پرطرف‌دار این برنامه‌ها می‌توان به بازی شب‌های مافیا اشاره کرد. یک سریال یا در واقع ریالیتی شو که طرف‌داران پروپاقرص خود را دارد. شما نیز می‌توانید با تماشای این مجموعه، اوقات فراغت مناسبی را برای خود در کنار دوستان و عزیزانتان بسازید. در ادامه به بررسی کلی بازی مافیا آنلاین و نکات مرتبط با این بازی خواهیم پرداخت تا شما نیز با فضای این بازی پرطرف‌دار آشنا شوید و در صورت تمایل با این مجموعه همراه شوید. زیرا شما می‌توانید با دانلود بازی مافیا، با دیگر علاقه‌مندان به این مجموعه بازی مافیا آنلاین را تجربه نمایید و از بازی‌کردن لذت ببرید.

بازی مافیا چیست؟

برای اینکه بتوانید با فضای بازی شب‌های مافیا بهتر آشنا شوید، لازم است تا در ابتدا بدانید که بازی مافیا چگونه است و روند این بازی به چه شکل دنبال می‌شود. در بازی مافیا که یک بازی گروهی است و با ویژگی استدلالی پیش می‌رود، در واقع دو گروه با یکدیگر به نزاع می‌پردازند. یک گروه را افراد آگاه تشکیل می‌دهند و گروه دیگر را افراد ناآگاه. قدرت در بازی مافیا در دست پدرخوانده است. در واقع پدرخوانده نقش قدرتمندترین فرد بازی را ایفا می‌نماید.

بازی مافیا

مهارت‌های لازم برای موفقیت در بازی مافیا، داشتن قدرت تکلم بالا، حفظ خونسردی و ارائه استدلال‌های منطقی است. در بازی مافیا لازم است که حداقل ۶ نفر شرکت داشته باشند. در این بازی افراد مافیا، پزشک، شهروندان و کارآگاه از شخصیت‌های اصلی هستند. گاهی شخصیت تک‌تیرانداز نیز ممکن است به شخصیت‌ها اضافه شود.

در مجموع روند بازی مافیا به این صورت است که تعداد افراد به‌عنوان مافیا مشخص می‌گردند. اما دیگر افراد بازی از اینکه چه کسانی نقش مافیا را بر عهده دارند مطلع نیستند. فقط خود افراد مافیا هستند که یکدیگر را می‌شناسند. باقی افراد نیز نقش خود را ایفا می‌نمایند. بازی دوفاز دارد. فاز شب و فاز روز. در فاز شب مافیا یکی از شهروندان به‌صورت مخفیانه به قتل می‌رسانند.

در این میان وظیفه پزشک این است که فردی را که مافیا قصد دارد از میان شهروندان به قتل برساند نجات دهد. کارآگاه نیز وظیفه دارد تا افراد مافیا را شناسایی کند. البته باید با استدلال‌های منطقی بقیه شهروندان را مجاب نماید تا ایشان قبول کنند که فرد معرفی شده از سوی کارآگاه، جزئی از گروه مافیا است. در واقع در طول فاز روز بازی مافیا، شهروندان و باقی بازیکنان با یکدیگر مذاکره می‌کنند تا بتوانند افراد مافیا را شناسایی کنند. سپس برای اینکه بتوانند یکی از مظنونین را حذف کنند رأی‌گیری می‌نمایند.

در هر بازی مافیا آنلاین یا زنده لازم است تا شخصی به‌عنوان ناظر وجود داشته باشد. ایشان نقش هر یک از افراد را به آن‌ها تحویل می‌دهد. خود نیز از نقش هر یک از افراد آگاه است. در بازی مافیا باید مافیاها همگی شناسایی و حذف شوند تا شهروندان برنده شوند. اگر تعداد مافیا با شهروندان برابر شوند مافیاها برنده می‌شوند و شهروندان بازنده خواهند شد.

حال که با سازوکار و چگونگی روند بازی مافیا ایرانی آشنا شدیم، بهتر است بدانید که می‌توانید با دانلود بازی شب‌های مافیا برای آیفون یا دانلود بازی مافیا اندروید، از بازی‌کردن با دیگر علاقه‌مندان این سبک از بازی، همراهی کنید و لذت ببرید.

سازنده و زمان ساخت بازی شب‌های مافیا

شب‌های مافیا، سریالی است که به‌صورت کاملاً اختصاصی، از شبکه یا همان پلتفرم اینترنتی فیلیمو پخش می‌شد. اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال دنیا را بشناسید پیشنهاد می‌کنم مقاله آن در موپُن را بخوانید. در این سریال، عده‌ای از چهره‌های سرشناس با یکدیگر مشغول به بازی مافیا بودند. بینندگان با دیدن این سریال به بازی مافیا و سبک آن بسیار علاقه‌مند شده بودند. ازاین‌رو در نظر داشتند تا خودشان نیز بتوانند در فضای بازی مافیا شرکت کنند و بتوانند بر رقبا پیروز شوند.

مدریک گیمز یک مجموعه موفق تولید بازی در ایران است. این مجموعه باتوجه‌به این سطح از علاقه مردم به سریال شب‌های مافیا و خواسته آن‌ها که تجربه فضای بازی مافیا آنلاین بود، اقدام به طراحی بازی شب‌های مافیا نمود. این بازی دقیقاً فضایی شبیه به سریال شب‌های مافیا دارد. از شکل و رسم کارت‌ها و شرایط بازی مافیا، همه‌وهمه یک اقتباس وفادارانه از این مجموعه پر ستاره است. البته پیش‌ازاین مدریک گیمز مجموعه نیسان آبی را درست بر اساس سریال نیسان آبی ساخته بود و به بازار بازی‌های اینترنتی عرضه کرده بود. ازاین‌رو با موفقیت در این زمینه این بازی پرطرف‌دار را نیز به بازار بازی‌های اینترنتی به‌صورت بازی مافیا آنلاین ارائه نموده است.

بازی شب‌های مافیا

بازی مافیا آنلاین، تماماً با اتکا بر سیستم اینترنت و به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. هر بازی مجموعاً ۱۲ بازیکن دارد. البته که همه بازیکن‌ها واقعی هستند و خبری از هوش مصنوعی در بازی مافیا آنلاین دیده نمی‌شود. در بازی شب‌های مافیا، بازیکنان به‌صورت صوتی با یکدیگر در تماس هستند. پس برای اینکه تجربه بهتری از بازی مافیا آنلاین داشته باشید بهتر است حتماً از هدفون استفاده نمایید.

بازی شب‌های مافیا به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید همراه با دوستان خود به‌صورت زنده و آنلاین بازی کنید و از بازی‌کردن نهایت لذت را ببرید. در مواقعی که نمی‌توانید با دوستان خود حضوری بازی کنید، اپلیکیشن بازی مافیا به شما این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر بازی کنید.

از نکات جالب‌توجه بازی شب‌های مافیا، حضور گرداننده بازی است. درست مانند سریال شب‌های مافیا در فیلیمو که محمدرضا علیمردانی در آن گرداننده بازی بود، در نسخه بازی مافیا آنلاین یا همان بازی شب‌های مافیا، محمدرضا علیمردانی نقش گرداننده را بر عهده دارد. ازاین‌رو کاملاً شرایط سریال را برای شما تداعی می‌نماید. در واقع هر اتفاقی را که در سریال شب‌های مافیا در فیلیمو دیده‌اید می‌توانید در بازی شب‌های مافیا، شخصاً تجربه نمایید.

 بیشتر بخوانید: بازی مافیا و برنامه شب‌های مافیا فیلیمو

نمونه‌های خارجی بازی شب‌های مافیا

مانند هر محصول دیگری، قطعاً بازی شب‌های مافیا نیز تنها بازی موجود در این زمینه نیست. قاعدتاً رقبایی در خارج و داخل از کشور دارد که کاملاً مشابه همین بازی عمل می‌نمایند. بازی شب‌های مافیا یک بازی گروهی است و پیش‌تر در ارتباط با تم بازی و شرایط آن بیشتر برای شما توضیح دادیم. در ادامه به بررسی چند نمونه خارجی و مطرح مشابه بازی شب‌های مافیا خواهیم پرداخت که البته اگر زبان انگلیسی خوبی داشته باشید می‌توانید این بازی‌ها را به بازی مافیا ایرانی ترجیح دهید.

Among us یا در میان ما

این بازی دقیقاً از بازی مافیا الهام گرفته شده است. در سال ۲۰۱۸ منتشر شد؛ اما تا سال ۲۰۲۰ محبوبیت زیادی نداشت. از سال ۲۰۲۰ به بعد با محبوبیت بسیاری در میان مردم مواجه شد. ماهیت بازی به این شکل است که در یک سفینه در فضا انجام می‌شود. هر فردی در این سفینه به‌عنوان خدمه فعالیت می‌نماید و باید به وظایف خود عمل کند تا بتوانند به مقصد برسند. در میان خدمه‌ها اما عده‌ای شیاد وجود دارند که می‌خواهند خود را به‌جای خدمه‌ها جا بزنند تا بتوانند از این طریق اوضاع را تحت کنترل خود بگیرند. حال خدمه‌ها وظیفه دارند تا شیادان را شناسایی نمایند و پس از شناختن نیز نابودشان کنند. خدمه‌ها با عنوان crewmates و شیادان با عنوان impostor شناخته می‌شوند. برای اینکه خدمه‌ها بتوانند برنده بازی شوند، درست مانند بازی شب‌های مافیا، لازم است تا همگی شیادان یا همان مافیا از بین بروند. در غیر این صورت اگر تعداد شیادان با خدمه‌ها برابر شود، خدمه‌ها بازنده خواهند شد.

بازی crewmates

Wolf lord

این بازی نیز از سری بازی‌های مافیا و گرگینه الهام گرفته شده است. اما این بازی یک تفاوت ویژه با تمامی بازی‌های دیگر در همین سبک دارد. آن تفاوت این است که بازی ولف لرد در واقع یک بازی کارتی است. هر بازیکن یک نقش خاص دارد. بازیکن‌ها وظیفه دارند evildoers را پیدا کنند و آن‌ها را حذف نمایند.

Project winter

پروژه زمستانی یکی دیگر از بازی‌هایی است که با سبک فریب‌کاری یا همان مافیا پیش می‌رود. در این بازی ۸ نفر درگیر هستند. دو گروه افراد در این بازی نقش دارند. بازمانده‌ها و خائن‌ها. خائن‌ها در این بازی جلوی بازمانده‌های در حال فرار را می‌گیرند. بازی دارای یک حیات‌وحش خطرناک است. لازم است تا بازمانده‌ها برای زنده‌ماندن و درامان‌ماندن از دست خائنین تلاش کنند. از سوی دیگر اعتماد به سایرین به دلیل عدم اطلاع از خائن بودن یا نبودن آن‌ها چندان کار ساده‌ای نیست.

Town of salem

یکی دیگر از بازی‌هایی که بر اساس تم بازی شب‌های مافیا ارائه شده است این بازی است. در این بازی شما وارد یک دهکده یا روستا می‌شوید. در این دهکده یا روستا سه دسته از افراد را مشاهده خواهید کرد. یک دسته روستایی‌های عادی، دسته بعدی مافیای بازی و دسته سوم افراد بی‌طرف. درست مانند بازی شب‌های مافیا، اعضای مافیا یکدیگر را می‌شناسند اما مردم عادی آن‌ها را نمی‌شناسند. مردم بی‌طرف نیز باید در جریان باشند که احساسی عمل نکنند و تصمیمات صحیح اتخاذ نمایند. زیرا ممکن است در شرایطی به نفع مافیا عمل کنند و این اصلاً خوب نیست.

Betrayal.io

یکی دیگر از بازی‌هایی که با تم مافیا اجرا شده است و بسیار مشابه بازی among us است همین بازی است. در بازی betrayal داستان بازی به این صورت است که شما و دوستان شما در یک سفینه جهنمی اسیر شده‌اید. افراد شروری هستند که در صدد هستند تا شما و دوستانتان را نابود نمایند. شما و دوستان شما باید تلاش کنید تا از دست این افراد شرور بگریزید. البته این روند با چالش‌های بسیار همراه است.

بازی کاملاً شبیه به بازی among us نیست. بلکه تفاوت‌هایی نیز دارد. نظیر همین چالش‌ها که عرض شد. همین سبب شده تا بازی betrayal در میان بازیکنان بسیار محبوب شود. فضای بازی بسیار ساده است. از سوی دیگر بسیار زیبا و دوست‌داشتنی هم هست. ضمن اینکه شما می‌توانید از قابلیت‌های شخصی‌سازی بازی نیز استفاده کنید و لذت بازی را برای خود دوچندان نمایید.

Suspect: mystery mansion

عمارت رازآلود یکی دیگر از بازی‌ها با سبک مافیا است. در این بازی که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده است شما به سه نقش سروکار دارید. دسته اول مهمان‌ها هستند. این دسته از افراد باید چالش‌های بازی را حل کنند و مسیر بازی را جلو ببرند. دسته دوم قاتلان هستند. این دسته باید بدون جلب‌توجه دیگر افراد را از بین ببرند. دسته سوم و هم پلیس هستند. پلیس باید به دنبال قاتلان بگردد و آن‌ها را نابود کند.

بازی به شکل راند محور جلو می‌رود. پس از هر راند شما همگی سر یک میز می‌نشینید و به دنبال قاتل می‌گردید. به همین سادگی. ضمن اینکه شما می‌توانید به‌صورت صوتی با دیگر بازیکنان نیز در ارتباط باشید.

Triple agent

یک برد گیم کلاسیک آنلاین با تم بازی مافیا. همان چیزی که شاید هر شخصی از بازی‌هایی با این سبک انتظار دارد. دودسته بازیکن در بازی حضور دارند. آدم‌های خوب و آدم‌های بد.

رقبای داخلی بازی شب‌های مافیا

بازی شب‌های مافیا به دلیل شباهت به سریالش با همین نام که از فیلیمو پخش می‌شد، قاعدتاً بسیار پرطرف‌دار است. زیرا افراد می‌توانند خود را در فضای سریال متصور شوند. اما قطعاً تنها بازی در این سبک نیستند. رقبای داخلی بازی شب‌های مافیا شاید خیلی قدر نباشند، اما قطعاً رضایت بازیکن‌ها را جلب خواهند نمود. در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازی ایران مافیا

این بازی درست شبیه به بازی شب‌های مافیا است. در واقع بازی مافیای ایرانی است. افراد می‌توانند در تالارهای بازی که ده‌نفره هستند وارد شده و به‌سادگی با دیگر علاقه‌مندان بازی نمایند. نقش‌پذیری در این بازی کاملاً تصادفی انجام می‌شود. امکان ارتباط با دیگر بازیکنان از طریق صوتی و نوشتاری در فضای بازی ایران مافیا فراهم است. این بازی یک سری ویژگی منحصربه‌فرد دارد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن می‌توان به پشتیبانی ۲۴ ساعته آنلاین بازی اشاره کرد. ضمناً شما می‌توانید دوستان خود را در فضای بازی ایران مافیا دنبال نمایید. درست مانند شبکه‌های اجتماعی. می‌توانید برای دوستانتان سکه بخرید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که چون بازی دارای هوش مصنوعی است در صورت تخلف اکانت شما مسدود خواهد شد.

مافیا در شهر

یکی دیگر از انواع بازی مافیا آنلاین فارسی، بازی مافیا در شهر است. در این بازی علاوه بر امکانات صوتی، امکانات تصویری هم برای بازیکنان فراهم است. از سوی دیگر تورنمنت‌های فصلی دارد تا بتوان بهترین بازیکنان را انتخاب نمود. ضمن اینکه می‌توانید بازیکنان متخلف را ریپورت کنید.

مافیا در شهر

لیگ مافیا

بازی لیگ مافیا یکی دیگر از بازی‌های مشابه شب‌های مافیا است. تمامی روند بازی به‌صورت صوتی برگزار می‌شود. از سوی دیگر یکی از بهترین ویژگی‌های بازی لیگ مافیا این است که بازیکنان در روند بازی سطح‌بندی می‌شوند. در واقع هر بازیکن با هم سطح خود در یک گروه قرار می‌گیرد. ازاین‌رو بازی‌کردن بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد شد. شما می‌توانید در لیگ مافیا یک لابی خصوصی برای خود داشته باشید. در این لابی خصوصی می‌توانید با خانواده، فامیل و دوستان و آشنایان به بازی مافیا بپردازید. گرداننده این بازی توسط هوش مصنوعی اداره می‌شود. شاید بتوان به‌عنوان یکی از سرسخت‌ترین رقبای شب‌های مافیا، به لیگ مافیا اشاره کرد.

مافیا ۱۴۰۰

این بازی کاملاً آنلاین است. امکانات چت بازی به‌صورت نوشتاری و صوتی برای بازیکنان فراهم است. سناریو بازی مافیا ۱۴۰۰ دقیقاً مانند بازی شب‌های مافیا است. شما می‌توانید در این بازی، نقش تماشاگر را نیز داشته باشید. درست مانند بازی لیگ مافیا، امکان ساختن یک لابی خصوصی برای شما فراهم است تا بتوانید با عزیزان و دوستان خود به بازی جذاب مافیا بپردازید.

مافیا دهات

اولین و بزرگ‌ترین بازی مافیا ایرانی، بازی دهات است. امکان بازی‌کردن به‌صورت ۱۲ نفره در این بازی وجود دارد. امکان ارتباط با دیگر کاربران به‌صورت نوشتاری و صوتی وجود دارد. ضمناً ۳۰ نقش جذاب در روند بازی به بازیکنان داده می‌شود. بازی دهات برای شما شرایطی را فراهم نموده است تا با دیگر دوستان خود یک گروه تشکیل دهید و با یکدیگر بازی کنید و از بازی‌کردن نهایت لذت را ببرید.

مافیا دورهمی

این بازی فقط می‌تواند به‌عنوان گرداننده بازی مافیا در بازی‌های حضوری عمل نماید. شاید رقیبی برای بازی شب‌های مافیا نباشد. اما می‌تواند به‌عنوان یک بازی در تم مشابه بازی شب‌های مافیا در نظر گرفته شود. شاید لذت بازی حضوری مافیا به‌عنوان رقیب بازی شب‌های مافیا به‌حساب بیاید!

کافه مافیا

یکی دیگر از بازی‌های مشابه بازی شب‌های مافیا، بازی مافیا و شهروند است. این بازی هم امکان تجربه بازی به‌صورت آنلاین را دارد هم می‌توانید آفلاین بازی کنید.

بازی مافیا

نقاط قوت بازی شب‌های مافیا از نگاه کاربران

هر بازی و محصولی قاعدتاً نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد که در مجموع برای موفق شدن نیاز دارد تا بر نقاط قوت خوداتکا نماید و نقاط ضعف خود را برطرف کند. بازی شب‌های مافیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین منظور در اینجا قصد داریم تا به برخی نقاط قوت اصلی بازی شب‌های مافیا از دید کاربران و بازیکنان بپردازیم.

از نقاط قوت اصلی بازی شب‌های مافیا می‌توان به شبیه‌سازی وفادارانه فضای سریال شب‌های مافیا اشاره کرد. همین امر سبب می‌شود تا علاقه‌مندان به سریال شب‌های مافیا از طرف‌داران پروپاقرص بازی شب‌های مافیا شوند. زیرا می‌توانند همان موضوعاتی که در سریال شب‌های مافیا مطرح می‌شد را در بازی آن تجربه نمایند.

از دیگر نقاط قوت بازی شب‌های مافیا حضور محمدرضا علیمردانی به‌عنوان گرداننده است. همین امر سبب می‌شود بازی کاملاً مهیج و جالب به نظر برسد. اینکه گرداننده بازی چنین شخصی باشد (البته با کنترل هوش مصنوعی) بسیار جالب‌توجه خواهد بود.

از دیگر نقاط قوت بازی شب‌های مافیا می‌توان به گیم‌پلی آشنا و روان و ساده آن اشاره نمود. سطح بازی کاملاً ساده در نظر گرفته شده و هر شخصی با هر سطحی از توانایی و مهارت در زمینه بازی مافیا می‌تواند از بازی شب‌های مافیا لذت ببرد.

از بهترین نقاط قوت بازی شب‌های مافیا بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که امکان چت و ارتباط صوتی برای بازیکنان فراهم شده است. چت و ارتباط صوتی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند هیجان بازی شب‌های مافیا را دوچندان نماید. ازاین‌رو لذت بازی شب‌های مافیا نیز افزایش خواهد یافت. ازاین‌رو طرف‌داران بیشتری پیدا خواهد کرد.

نقاط ضعف بازی شب‌های مافیا از دیدگاه کاربران

هر محصولی در زمان ارائه قاعدتاً دچار مشکلاتی خواهد بود. از سویی دیگر هر بازی و محصولی قاعدتاً نقاط ضعفی نیز دارد که باید تماماً تلاش کند تا بتواند آن‌ها را برطرف نماید. در ادامه قصد داریم تا به بررسی برخی نقاط ضعف بازی شب‌های مافیا بپردازیم. نکاتی که قاعدتاً بیشتر بر اساس دیدگاه کاربران و بازیکنان ارائه شده است.

از نقاط ضعف اصلی بازی شب‌های مافیا باید به موضوع گران‌بودن ورودیه هر بازی اشاره کرد. در واقع این شکایت از سوی بسیاری از کاربران مطرح شده است که چرا برای ورود به بازی باید ۱۰۰ سکه پرداخت شود درصورتی‌که موجودی سکه شاید در این اندازه نباشد.

از دیگر نقاط ضعف این مجموعه کم‌بودن میزان سکه دریافتی در هر زمانی است که برد اتفاق می‌افتد. در واقع طبق گزارش کاربران برای هر برد فقط ۲۰ سکه دریافت می‌شود. درصورتی‌که باید برای ورود به هر بازی ۱۰۰ سکه پرداخت نمود. قاعدتاً این ویژگی بازی سبب می‌شود تا بسیاری از افراد زمان زیادی را صرف نمایند تا بتوانند دوباره بازی کنند. ازاین‌رو شرایط برایشان خسته‌کننده شده و شاید به سراغ بازی‌های دیگر با همین سبک بروند.

از نقاط ضعف دیگر بازی‌ شب‌های مافیا باید به باگ‌های متعدد این بازی اشاره کرد. این موضوع بسیار توسط کاربران مطرح شده است. اما سازنده بازی اعتقاد دارد که علت وجود و بروز باگ‌ها مشکلات اینترنت و کندی آن است که در بازه زمانی کنونی سراسر ایران را فراگرفته است.

از نقاط ضعف دیگر بازی شب‌های مافیا می‌توان به موضوع نبود تورنمنت و رتبه‌بندی بازیکنان اشاره نمود. در واقع این موضوع سبب می‌شود تا اشتیاق بازیکنان برای بازی کمتر شود. اگر چنین شرایطی به بازی اضافه شود قاعدتاً اشتیاق بازیکنان بیشتر و طرف‌داران بیشتری برای بازی شب‌های مافیا ایجاد خواهد شد.

بازی‌های شب‌های مافیا در شبکه‌های اجتماعی

هر محصولی نیاز دارد تا یک سری راه ارتباطی برای ارتباط با کاربران یا مشتریان خود در نظر بگیرد. قاعدتاً بازی شب‌های مافیا نیز باید همین‌گونه عمل کند. پر واضح است که اپلیکیشن بازی مافیا در تمامی پلتفرم‌های ارائه‌دهنده برای دانلود بازی مافیا آنلاین در دسترس است. در کافه بازار، مایکت و دیگر پلتفرم‌های داخلی بازی شب‌های مافیا موجود و در دسترس است و می‌توانید بسیار ساده به آن دست پیدا کنید.

بازی‌های شب‌های مافیا در شبکه‌های اجتماعی

اما بازی شب‌های مافیا ظاهراً در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام دارای صفحه یا کانال نمی‌باشد. تنها راه ارتباطی با این مجموعه از طریق پلتفرم‌های مایکت و کافه بازار است.

راهنمای نصب و استفاده از بازی شب‌های مافیا

برای اینکه بتوانید از بازی شب‌های مافیا نهایت لذت را ببرید در ابتدا نیاز است تا اپلیکیشن بازی شب‌های مافیا دانلود نمایید. برای این منظور نیاز است تا به پلتفرم‌های نام‌برده‌شده در پیش، مانند کافه بازار و مایکت دسترسی داشته باشید. خیلی ساده می‌توانید اپلیکیشن بازی مافیا را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب نمایید.

برای ورود به بازی در ابتدا نیاز است تا ۱۰۰ سکه از موجودی خود خرج نمایید تا وارد بازی شوید. پس از آن به‌صورت تصادفی نقش‌های شما مشخص می‌شود و بازی شروع می‌شود. در طی بازی می‌توانید با دیگر بازیکنان از طریق پیام صوتی در ارتباط باشید. در نظر داشته باشید که باید تلاش خود را بکنید تا بتوانید مافیا را بیابید و از شهر بیرون کنید تا برنده شوید. با هر بار برنده‌شدن ۲۰ سکه نیز به دست خواهید آورد.

راهنمای نصب و استفاده از بازی شب‌های مافیا

در طول فاز روز بازی در واقع جلساتی تشکیل می‌شود که در آن بازیکنان موظف‌اند تا مافیا را شناسایی کرده و ادله محکمه‌پسند ارائه کنند. در پایان جلسه برای انتخاب فرد مافیا و حذف ایشان رأی‌گیری نمایند. در این جلسه باید دیگران را قانع کنید و به صحبت‌های آن‌ها توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید مافیای اصلی را شناسایی کنید و از گروه حذف نمایید.

در مجموع باید بدانید که مجموعه یا همان سریال شب‌های مافیا که اختصاصاً توسط فیلیمو ارائه شده است، یک مجموعه بسیار پرطرف‌دار بود. بازی شب‌های مافیا نیز با تمام حسن‌ها و کمی و کاستی‌هایش کاملاً وفادارانه از این سریال اقتباس شده است. در نتیجه کاملاً برای طرف‌داران سریال یک بازی بسیار مهیج است.

برای اینکه بتوانید برای دانلود بازی مافیا ایرانی اقدام کنید نیاز دارید تا به پلتفرم‌های داخلی دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه ممکن است با اختلالات فعلی اینترنت در بازی‌کردن دچار مشکل شوید. این موارد را پیش از بازی مافیا آنلاین در نظر بگیرید. ضمناً اگر کد هدیه شب‌ های مافیا را داشته باشید می‌توانید سکه‌های خود را در بازی با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید و از بازی‌کردن نهایت لذت را ببرید. برای به‌دست‌آوردن انواع کد هدیه شب‌های مافیا کافی‌ست به سایت ارائه‌دهنده انواع کد تخفیف نظیر سایت معتبر موپُن دسترسی داشته باشید. موپُن انواعی از کد هدیه شب‌های مافیا را برای شما فراهم کرده تا با فراغ‌بال بتوانید از بازی‌کردن در فضای مهیج شب‌های مافیا نهایت لذت را ببرید. برای این کار کافی‌ست به سایت موپُن مراجعه نمایید.

کد تخفیف بازی شب های مافیا در موپُن

در نهایت نیز برای موفق شدن در بازی شب‌های مافیا که بسیار سرگرم‌کننده نیز هست، لازم است تا مهارت کافی در صحبت‌کردن و فریب‌کاری و نقش بازی‌کردن داشته باشید. زیرا فقط از این طریق می‌توانید پیش رفته و در بازی شب‌های مافیا پیروز شوید. به طور خلاصه باید عرض کنیم که همان‌طور که مشخص است شب‌های مافیا یک بازی است که روند ساده و مشخصی دارد. کافی‌ست شیوه بازی را بیاموزید تا بتوانید در آن موفق شوید. شاید روند بازی پیچیده به نظر بیاید؛ اما قطعاً با کمی هوش و ذکاوت از پس بازی شب‌های مافیا برخواهید آمد، شک نکنید که با چند باز بازی‌کردن در مجموعه بازی شب‌های مافیا، قلق بازی در دستان شما خواهد بود.

نویسنده: مریم فریاد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *