0

راهنمای خرید هدفون

راهنمای خرید هدفون

راهنمای خرید هدفون : هدفون‌ها به عنوان یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی موبایل و حتی کامپیوتر محسوب می‌شوند. این گوشی‌ها در انواع مختلف بی‌سیم، آن‌ایر، تو‌گوشی، پشت‌گردنی و… تولید و عرضه می‌گردند.

ناگفته نماند هدفون‌ها در یک تقسیم‌بندی کلی شامل 3 دسته زیر هستند:

  • هدفون
  • هدست
  • ایرفون

راهنمای خرید هدفون - خرید آنلاین هدفون با قیمت مناسب

خرید آنلاین هدفون با قیمت مناسب

منظور از هدفون دستگاهی است که از اتصال دو اسپیکر ساخته شده و آن را روی گوش قرار می‌دهند. از هدفون‌ها به طور معمول برای شنیدن موسیقی استفاده می‌شود زیرا این دستگاه‌ها فاقد میکروفن هستند.

نکته مهم دیگری که در راهنمای خرید هدفون باید به آن بپردازیم نوع اتصال است. در واقع نحوه اتصال هدفون به منبع به یکی از دو شیوه زیر امکان‌پذیر می‌باشد:

  • از طریق کابل (هدفون سیمی)
  • از طریق بلوتوث (هدفون بی‌سیم)

خرید آنلاین هدفون با قیمت مناسب زمانی مطلوب خواهد‌بود که هدفون خریداری شده از نظر کیفیت نیز در سطح مناسبی قرار داشته‌باشد. از این رو در وب‌سایت موپُن اقدام به ارائه کدهای تخفیف بهترین سایت‌های خرید هدفون نموده‌ایم.

راهنمای خرید هدفون - خرید بهترین انواع هدست با تخفیف ویژه

خرید بهترین انواع هدست با تخفیف ویژه

اگرچه هدست‌ها به عنوان یکی از انواع هدفون‌ها طراحی و تولید شده‌اند اما تفاوت اصلی آنها با هدفون‌ها در مجهز بودنشان به میکروفن است. به این ترتیب با خرید هدست براحتی می‌توانید به مکالمه بپردازید.

از این رو هدست وسیله‌ای بسیار عالی و کاربردی برای پاسخگویی به تماس‌ها، شرکت در کلاس‌های مجازی، چت‌های صوتی و ویدیویی و… به حساب می‌آید. با این تفاسیر موارد استفاده از هدست بسیار گسترده‌تر از هدفون‌ها می‌باشد.

هدست دور گردنی یکی از محبوب‌ترین و پرفروش ترین انواع هدست است. در بازار از این هدست با نام‌های دیگری همچون هندزفری دورگردنی، گردنی و یقه ای نیز یاد می‌کنند.

هدست‌های دور گردنی از نظر اتصال به منبع پخش در دو نوع بی‌سیم و سیمی تولید می‌شوند. این هدست‌ها به لحاظ قیمت، استایل، رنگ‌بندی و… از تنوع بسیار قابل‌توجهی برخوردار هستند.

همچنین برندهای مختلفی همچون سامسونگ، شیائومی، جبرا و… به تولید و عرضه این نوع هدست‌ها پرداخته‌اند. این مدل هدست‌ها با توجه به استایل و طراحی خاص و به دلیل قرارگیری روی گردن از استحکام بیشتری برخوردار بوده و احتمال افتادن آنها کمتر است.

به اضافه این که وزن سبکی داشته و از این بابت هیچ مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کنند. کیفیت صدای آنها مشابه با هندزفری‌های سیمی می‌باشد و از نظر زمان نگهداری شارژ نیز شرایط مطلوبی دارند؛ چرا که از فضای بیشتری برای باطری برخوردار هستند.

بد نیست بدانید هندزفری‌ها یکی از پراستفاده‌ترین انواع هدست محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها مجهز به بلندگو، میکروفن و همچنین کلیدهایی برای پاسخ دادن به تماس یا رد آن هستند.

هندزفری‌ها همچون سایر انواع هدفون به دو صورت کابلی یا بلوتوثی به منبع پخش متصل می‌شوند. افزون بر این‌ها از هندزفری معمولاً به عنوان یک وسیله جانبی برای گوشی‌های موبایل استفاده می‎کنند؛ چرا که اینگونه دیگر لزومی به دست گرفتن تلفن‌های همراه باقی نمی‌ماند.

خرید بهترین انواع هدفون با تخفیف ویژه را همواره می‌توانید به کمک سایت موپُن انجام دهید. به این صورت که با مراجعه به وب‌سایت موپُن کدهای تخفیف ویژه‌ای برای خرید این وسیله از بهترین سایت‌های خرید هدفون دریافت خواهیدکرد.

راهنمای خرید هدفون - خرید بهترین و ارزانترین ایرفون

خرید بهترین و ارزانترین ایرفون

در نهایت نوبت به معرفی ایرفون‌ها می‌رسد که از نوع اسپیکر بوده و درون گوش جای می‌گیرند. با توجه به سبک بودن وزن ایرفون‌ها از آنها بیشتر برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌شود.

در واقع استفاده از ایرفون در میان ورزشکاران و قشر جوان بسیار رایج است. از طرفی وجود میکروفون در این دستگاه‌ها به کاربر امکان مکالمه را نیز می‌دهد.

در خصوص نحوه اتصال ایرفون به منبع نیز می‌توان به دو صورت کابلی و بلوتوثی اشاره کرد. مهم‌ ترین وجه تمایز ایرفون با هدست و هدفون در چگونگی استفاده از آن است.

به این صورت که ایرفون‌ها صرفاً داخل گوش قرار می‌گیرند. در حالی که محل قرارگیری هدست و هدفون روی گوش است.

ایرفون بی‌سیم را ممکن است در سایت‌هایی همچون دیجی کالا با نام ایرپاد نیز مشاهده کنید. روی هم رفته نوعی هندزفری بی سیم بلوتوثی محسوب شده که ساختاری ساده، وزنی سبک و حجمی کم دارد.

 

 

پارامترهای مهم در خرید هدفون

در خرید یک هدفون درست‌و‌حسابی و ایده‌آل لازم است یک سری موارد را مدنظر قرار دهید. از این رو در مطلب راهنمای خرید هدفون قصد داریم شما را با پارامترهای مهم در خرید هدفون آشنا کنیم.

این پارامترها در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

  • نوع نیاز کاربر
  • نوع قرارگیری روی گوش
  • جنس سرگوشی‌ها
  • طراحی ارگونومیک
  • ابعاد و وزن
  • کیفیت پخش صدا
  • نوع اتصال
  • قیمت
  • تولید کننده صدا
  • رنج فرکانس
  • آمپدانس یا مقاومت هدفون
  • حساسیت

 

3 ویژگی مهم بهترین و با کیفیت‌ترین هدفون‌ها

اگرچه رنج فرکانس (پهنای باند)، امپدانس و حساسیت در زمره مهم‎ترین پارامترهای خرید هدفون قرار می‎گیرند؛ اما بد نیست بدانید این سه عامل در واقع 3 ویژگی مهم بهترین و با کیفیت‎ترین هدفون ها نیز به حساب می‎آیند.

با این تفاسیر برای خرید یک هدفون عالی با عمری طولانی حتما 3 فاکتور نامبرده‎شده را به خوبی بررسی نمایید. در ادامه توضیح بیشتری در مورد موارد گفته‎شده ارائه خواهیم‎نمود.

 

رِنج فرکانس هدفون

فرکانس پاسخ‌دهی همان بازه فرکانسی صداهایی است که هدفون‌های مختلف قدرت تولید آن را دارند. واحد سنجش فرکانس هدفون، هرتز می‌باشد. اعداد پایین در این بازه فرکانسی به معنای اصوات بم بوده و میزان توانایی هدفون موردنظر در تولید صداهای باس را مشخص می‌کند.

در رنج فرکانس هدفون همچنین با فرکانس های بالا سر و کار خواهید داشت که به صورت صداهای ریز یا تریبل شنیده می‌شوند. اگر خاطرتان باشد رنج فرکانس هدفون را به عنوان یکی از مهم‌ترین پارامترهای خرید بهترین و مناسب‌ترین هدفون معرفی کردیم.

در ادامه بد نیست این موضوع را نیز بدانید که توانایی عملکرد اغلب هدفون‌های موجود در بازار بازه فرکانسی 20 تا 20000 هرتز را شامل می‌شود؛ یعنی مقداری برابر با بازه شنوایی انسان‌ها!

اگرچه تشخیص میزان کیفیت صدای خروجی هدفون‌ها تنها با در نظر گرفتن رنج فرکانس آنها امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ با این حال اگر هدف اصلی شما از خرید هدفون و هدست استفاده موسیقیایی باشد، با توجه به این پارامتر یک خرید ایده‌آل و مناسب در پیش خواهید داشت.

 

آمپدانس یا مقاومت هدفون

منظور از آمپِدانس در واقع میزان مقاومتی است که مدارهای داخلی هدفون در زمان انتقال سیگنال‌های الکتریکی دارند. هرچه آمپدانس یک هدفون بالاتر باشد میزان سیگنال عبوری از مدار آن کمتر بوده و به دنبال آن صدای کمتری تولید می‌گردد.

از مقاومت به عنوان یکی از پارامترهای مهم در خرید هدفون نام بردیم. این پارامتر در هنگام خرید هدفون‌های روی سری باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. به طوری که معمولاً پیشنهاد می‌شود در خرید این نوع هدفون‌ها به سراغ دستگاه‌هایی با میزان آمپدانس پایین بروید.

 

میزان حساسیت

منظور از حساسیت هدفون‌ها در حقیقت این است که چگونه سیگنال‌های الکتریکی دریافت شده را به سیگنال‌های صوتی تبدیل می‌کنند. این موضوع یکی از پارامترهای مهم خرید انواع هدفون و هندزفری محسوب شده و از آن با نام شدت صوت نیز یاد می‌نمایند.

توجه داشته‌باشید هرچه میزان شدت صوت یک هدفون بیشتر باشد طبیعی است که صدای بلندتری نیز از آن پخش شود.

 

بهترین سایت‌های خرید هدفون

تفاوتی ندارد قصد خرید هدفون کابلی را دارید یا به دنبال نوع بی سیم آن هستید شاید هم ترجیح می‌دهید از هدست و ایرفون استفاده کنید؛ در هر صورت همواره می‌توانید وسیله مورد نیاز خود را از بهترین سایت‌های خرید هدفون سفارش دهید.

با نگاهی به سایت موپُن نه تنها قادر به مطالعه راهنمای خرید هدفون خواهید شد؛ بلکه لیستی از کدهای تخفیف بهترین سایت‌های خرید هدفون نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

برخی از این سایت‌های معتبر که انواع هدفون را با تنوع قیمت و کیفیت بالا ارائه می‌دهند و کد تخفیف آنها نیز در موپُن درج شده به شرح زیر می‌باشند:

  • دیجی کالا
  • تکنولایف
  • 19 کالا
  • جانبی
  • تیمچه
  • مقداد آی تی
  • شیائومی کالا و…

دیجی کالا

دیجی کالا

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیجی‌ کالا براحتی می‌توانید انواع هدفون اسپیکردار، روی‌گوشی، دور‌گوشی، تو‌گوشی، خلبانی و… را بر اساس بودجه و توان مالی خود خریداری نمایید.

سفارش آنلاین انواع هدفون‌ها تنها با مراجعه به صفحه اصلی این سایت و جستجوی کالای مورد نظر امکان‌پذیر می‌باشد. به اضافه این که از طریق سایت موپُن قادر به دریافت کد تخفیف دیجی کالا خواهید‌شد.

تکنولایف

تکنولایف

فروشگاه اینترنتی تکنولایف عرضه ‎کننده انواع هدفون اورجینال باسیم و بی‎سیم و هندزفری است. محصولات ارائه‎ شده در این فروشگاه معمولاً با تخفیف‌هایی تحت عنوان تکنوآف به فروش می‎رسند.

افزون بر این‎ها کد تخفیف تکنولایف در مقادیر مختلف و بازه‌های زمانی گوناگون قابل دریافت می‎باشد. به این ترتیب هنگام خرید از تکنولایف نگرانی چندانی بابت قیمت محصولات نخواهید‌داشت.

19 کالا

19 کالا

پس از دریافت کد تخفیف 19 کالا از طریق صفحه اصلی این فروشگاه می‌توانید بررسی دقیقی درباره قیمت، مشخصات فنی و عملکرد انواع هدفون، هندزفری، ایرپاد و… انجام دهید.

محصولات عرضه شده در این سایت ضمن باکیفیت بودن، دارای گارانتی نیز می‌باشند.

جانبی

جانبی

فروشگاه اینترنتی جانبی انواع مختلف هدفون از برندهای مطرح جهانی یعنی سامسونگ، شیائومی، وان مور و… را با گستره قیمتی متنوع به فروش می‌رساند. دریافت کد تخفیف جانبی، خرید محصولات گارانتی‌دار و معتبر، مقرون‌به‌صرفه‌بودن قیمت‌ها و… تنها برخی از مزایای خرید از این سایت محسوب می‌شود.

تیمچه

تیمچه

خرید هدفون از فروشگاه اینترنتی تیمچه روند بسیار آسان و شفافی دارد. شما عزیزان همواره می‌توانید هدفون دلخواه خود را از برندهایی همچون اپل، سامسونگ، بیتس، شیائومی، ای‌کی‌جی و… انتخاب کنید.

محصولات موجود در این سایت بر اساس پرفروش‌ترین، جدیدترین، گران‌ترین، ارزان‌ترین، تخفیف‌دار و… قابل تفکیک و جداسازی می‌باشند.

اگرچه برخی از هدفون‌ها به صورت تخفیف‌دار به فروش می‌رسند اما همواره امکان اعمال کد تخفیف تیمچه برای سایر محصولات جانبی موبایل نیز وجود دارد.

مقداد آی تی

مقداد آی تی

فروشگاه اینترنتی مقداد آی‌ تی مزایای قابل توجهی را برای خریداران هدفون و سایر لوازم‌جانبی در‌نظر گرفته‌است. از کد تخفیف مقداد آی تی گرفته تا امکان خرید هدفون از بهترین برندهای دنیا با کمترین قیمت، ضمانت بازگشت وجه، اصالت کالا، ارسال به سراسر ایران و…

شیائومی کالا

شیائومی کالا

شیائومی کالا مرجعی معتبر و آنلاین برای خرید انحصاری انواع محصولات شیائومی است. در این فروشگاه همچنین می‌توانید بهترین هدفون‌ها و هندزفری‌های شیائومی و سایر برندهای معروف و معتبر را با تخفیفات ویژه و حتی به صورت اقساطی خریداری نمایید.

کد تخفیف شیائومی کالا گستره وسیعی از هدفون‌های بلوتوثی، بی سیم، هندزفری بلوتوثی، ایرپاد و غیره را شامل می‌شود.

بنابراین اگر قصد خرید هدفون یا سایر لوازم جانبی بر اساس ترند روز را دارید که در عین با کیفیت بودن، از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه باشند؛ توصیه می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی شیائومی کالا بزنید.

در این فروشگاه همچنین می‌توانید مدل‌های مختلف هندزفری و هدفون را بر اساس قیمت، برند، رنگ و… به صورت تفکیک شده مشاهده نمایید.

 

سخن آخر راهنمای خرید هدفون

راهنمای خرید هدفون با هدف آسان‌سازی فرآیند خرید انواع هدفون ارائه شده‌است. در این مطلب تلاش کردیم توضیحات مختصر اما مفیدی را درباره انواع هدفون، هدست، ایرفون و… ارائه دهیم. با مطالعه راهنمای خرید هدفون همچنین متوجه می‌شوید که بابت قیمت آنها نیز جایی برای نگرانی وجود ندارد.

زیرا همواره می‌توانید هدفون یا ایرپاد دلخواه خود را با کدهای تخفیف منتشر شده در موپُن با بهترین و ارزانترین قیمت ممکن خریداری نمایید. با همه اینها پیش از خرید هدفون همچنان لازم است بودجه مالی خود را در نظر بگیرید.

 

سپس به معتبرترین و بهترین سایت‌های خرید هدفون یعنی مقداد آی تی، تیمچه، 19 کالا و… مراجعه کنید؛ و جستجوی خود را بر اساس توان مالی‌تان انجام دهید. در همین حین لازم است خواسته‌ها و ویژگی‌هایی که در مورد یک هدفون برایتان اهمیت دارد را مشخص کنید.

به این ترتیب دایره انتخابی‌تان به محصولاتی کاملاً ایده‌آل و مطلوب محدود خواهدشد.

در ادامه نوبت به تصمیم‌گیری راجع‌به بی سیم یا با سیم بودن هدفون می‌رسد. روی‌هم‌رفته آنچه سعی داشتیم در راهنمای خرید هدفون خدمتتان عرض کنیم، یک خرید حساب شده و هوشمندانه بوده‌است.

یعنی هدفون مورد نظرتان را با چشم باز و آینده‌نگرانه انتخاب کنید. اینگونه می‌توانید یک هدفون با قابلیت استفاده چندگانه را خریداری کنید؛ هدفونی با کیفیت و قوی که از گوش دادن به موسیقی در حال دویدن و باشگاه گرفته تا کتاب صوتی و… را جوابگو باشد. برای دریافت دیگر راهنماهای خرید و تعداد زیادی مقاله متنوع دیگر با مجله موپُن همراه باشید.

سوالات متداول راهنمای خرید هدفون

انواع هدفون چیست؟

هدفون - هدست - ایرفون

پارامترهای مهم در خرید هدفون چیست؟

نوع نیاز کاربر - نوع قرارگیری روی گوش - جنس سرگوشی‌ها - طراحی ارگونومیک - ابعاد و وزن - کیفیت پخش صدا - نوع اتصال - قیمت - تولید کننده صدا - رنج فرکانس - آمپدانس یا مقاومت هدفون - حساسیت

بهترین سایت‌های خرید هدفون کدام‌ها هستند؟

دیجی کالا - تکنولایف - 19 کالا - جانبی - تیمچه - مقداد آی تی - شیائومی کالا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *