0

راهنمای خرید اینترنتی مودم

جامع‌ترین راهنمای خرید اینترنتی مودم + جدول مقایسه

این روزها اینترنت یکی از ارکان اصلی زندگی ما محسوب می‌شود. زیرا فضای مجازی قدرت زیادی پیدا کرده است و اکثر افراد بخش اعظمی از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می­گذرانند و لوازم مورد نیاز خود را از فروشگاه­‌های اینترنتی خریداری می‌کنند. در نتیجه برای اینکه بتوانید از دنیای مجازی لذت ببرید باید به اینترنت پر سرعت متصل شوید. البته بهتر است ذکر کنیم که این مسئله به نوع مودمی که انتخاب می­کنید بستگی به همین دلیل ما قصد داریم. در این بخش از محتوا راهنمای خرید اینترنتی مودم اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل برای خرید اینترنتی مودم اقدام کنید.

شایان ذکر است بدانید که مودم­‌ها در انواع گوناگون تولید و به بازار عرضه می­‌شوند. از سوی دیگر شرکت­‌های زیادی هستند که در حوزه تولید مودم فعالیت می‌کنند. در نتیجه باید اطلاعات دقیق نسبت به مودم‌های موجود در بازار داشته باشید. در غیر اینصورت نمی‌توانید یک انتخاب درست را تجربه کنید پس پیشنهاد می­‌کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. همچنین ما شما را با نحوه خرید اینترنت مودم آشنا خواهیم کرد. برای دریافت کد تخفیف لوازم جانبی دیجیتال با ما همراه باشید.

پارامترهای مهم در خرید اینترنتی مودم 

  1. انتخاب نوع مودم

انتخاب نوع مودم یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که شما باید در هنگام خرید مودم به آن توجه ویژه داشته باشید. زیرا این روزها مودم در انواع مختلفی وارد بازار شده است که این مسئله باعث افزایش قدرت انتخاب شما می­‌شود. توجه داشته باشید که مودم‌های‏ ADSL، مودم‌های VDSL، مودم‌های TD LTE، مودم­‌های همراه و غیره در بازار موجود می‌­باشند که پرفروش‌­ترین مودم­‌های موجود در بازار مودم­‌هایی هستند که به شما معرفی شده‌­اند.

در نتیجه بر حسب نیاز خود می­توانید بین مدل­های معرفی شده مودم مورد نیاز خود را خریداری نمایید. البته مودم­‌ها به طور کل با یکدیگر متفاوت می‌­باشند که در ادامه راهنمای خرید اینترنتی مودم با تفاوت­های آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

  1. شرکت تولید کننده

مودم­‌های موجود در بازار توسط شرکت­‌های مختلفی تولید می‌­شوند که از لحاظ کیفیت، قیمت و امکانات با برند­های متفرقه متفاوت می­‌باشند. توجه داشته باشید شرکت­‌های معتبر تولیدکننده مودم برند­هایی همچون دی لینک، تی پی لینک، تندا و غیره می‌­باشند. لازم به ذکر است بدانید که مودم‌های تولید شده توسط کمپانی‌های معتبر دارای ویژگی‌ها خواص است برای مثال باید به قدرت آنتن دهی بالا، مدیریت پهنای باند، سرعت بالا و غیره اشاره کنیم. در مجموع سعی کنید در هنگام خرید اینترنتی مودم یک برند معتبر را انتخاب کنید.

معرفی انواع مودم و کاربرد آن‌ها 

در این بخش از راهنمای خرید اینترنتی مودم قصد داریم انواع مودم را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که مودم‌ها توسط برند­های مختلفی تولید می‌­شوند. که دارای ویژگی­‌های مختلفی هستند به همین دلیل در این مقاله هر مودم را به صورت مجزا مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا بعد از مطالعه این محتوا به راحتی بتوانید اطلاعات دقیق نسبت به مودم­‌های ADSL، مودم‌­های VDSL، مودم­‌های همراه و غیره به دست بیاورید.

از سوی دیگر مزایا و معایب مودم­‌ها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار خواهیم داد که این اطلاعات می‌تواند در خرید اینترنتی مودم به شما کمک شایانی بکند.

مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus

مودم روتر

اولین مودمی که قصد داریم به شما معرفی کنیم یک مودم ساده است که با استفاده از آن می‌­توانید به اینترنت adsl با سیم متصل شوید. این مدل طی چند سال گذشته یکی از پرفروش­‌ترین مودم‌های موجود در بازار بوده و بسیاری از افراد در اداره سازمان‌ها از این مودم استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است بدانید که این مودم دارای ویژگی خاصی نیست و تنها یک پورت RJ45 و یک پورت RJ11 دارد. این نکته را مد نظر داشته باشید که شما با استفاده از این مودم به راحتی می­‌توانید به بازی‌های آنلاین، مشاهده فیلم با کیفیت اچ دی، چت آنلاین و غیره بپردازید. در ادامه راهنمای خرید اینترنتی مودم بهتر است به این نکته مهم اشاره کنیم که مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-8816 _V1 برای مصارف خانگی مناسب است.

مزایای مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus

  • قیمت مناسب
  • سرعت مناسب
  • وزن سبک
  • راه اندازی آسان
  • آسان بودن خرید اینترنت مودم

معایب مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus

  • نداشتن پورت LAN / WAN
  • ‌VDSL ندارد
  • نداشتن وای فای
  • عدم پشتیبانی از دانگل USB

مودم دی لینک VDSL2 مدل DSL-224

مودم دی لینک

مودمی که در این بخشی از محتوای راهنمای خرید مودم وای فای تصمیم گرفته ایم به شما معرفی کنیم از سری مودم‌های VDSL است. که دارای دو آنتن قوی با قدرت dbi۵ است که فضای قابل توجهی را پشتیبانی می­‌کند تا شما دچار کمبود آنتن نشوید. از سوی دیگر این مودم VDSL از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و طراحی زیبایی دارد که باعث شده این روزها به یک مودم پرفروش تبدیل شود.

اگر بخواهیم بعضی از ویژگی­‌های منحصر به فرد مودم دی لینک VDSL2 مدل DSL-224 را به شما معرفی کنیم بهتر است بگوییم که سرعت اینترنت وای فای این مودم بالا است و در حال حاضر یکی از ارزانترین مودم‌­های VDSL موجود در بازار است. از سوی دیگر در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و از قابلیت QOS برخوردار است. توجه داشته باشید که تمام این ویژگی­‌ها باعث شده تا این روزها افراد زیادی برای خرید مودم دی لینک ADSL2 مدل DSL-224 اقدام کنند.

مزایای مودم دی لینک VDSL2 مدل DSL-224

  • قابلیت مدیریت پهنای باند
  • قیمت مناسب
  • طراحی خوب

معایب مودم دی لینک VDSL2 مدل DSL-224

  • پشتیبانی نکردن از پورت WAN
  • جدا نشدن آنتن وای فای

مودم TD-LTE مدل TK-2510 

مودم TD LTE

 در این قسمت از مقاله راهنمای خرید اینترنتی مودم قصد داریم یک مودم TD-LTE را به شما معرفی کنیم که دارای طراحی خاص و ظاهر منحصر به فرد است. از سوی دیگر جزو پرفروش‌ترین مودم­‎‌های TD-LTE موجود در بازار محسوب می‌شود.

مودم TD-LTE مدل TK-2510 دارای سرعت خوبی است و شما با استفاده از کابل شبکه می‌­توانید سرعت ۱۲۰ مگابایت بر ثانیه دانلود و ۳۰ مگابایت بر ثانیه و آپلود را تجربه کنید. در ادامه راهنمای خرید مودم وای فای بهتر است ذکر کنیم که این محصول دارای ۴۰۰ گرم وزن است به همین دلیل حمل آن بسیار راحت است در ضمن این مودم در اکثر نقاط کشور آنتن دهی مناسبی دارد و نسبت به رقبای خود از قیمت پایین­‌تری برخوردار است، توجه داشته باشید که این مودم یکی از بهترین مودم­‌ها برای استفاده خانگی محسوب می­‌شود. 

مزایای مودم TD-LTE مدل TK-2510 

  • قیمت مناسب 
  • سرعت بالا دانلود و آپلود

معایب مودم TD-LTE مدل TK-2510 

  • نداشتن آنتن خارجی
  • آنتن دهی ضعیف در برخی از نقاط 
  • بالا بودن هزینه خرید اینترنت مودم

مودم فیبر نوری هواوی مدل HG8546M

مودم فیبر نوری

آیا دوست دارید سرعت بالا اینترنت را لمس کنید؟ اصلا نگران نباشید زیرا قصد داریم در این قسمت از راهنمای خرید اینترنتی مودم یکی از بهترین مودم­‌های فیبر نوری به شما معرفی کنیم که توسط یکی از معروف‌­ترین برندهای موجود در بازار تولید شده است. لازم به ذکر است بدانید مودم فیبر نوری هواوی مدل HG8546M دارای ویژگی­‌های منحصر به فرد است.

در گام اول بهتر است بدانید که برای استفاده از اینترنت پر­سرعت فیبر نوری حتما باید مودم فیبر نوری خریداری نمایید در نتیجه تهیه این مودم می­‌تواند یک انتخاب هوشمندانه تلقی شود.

زیرا این مودم دارای ۴ پورت شبکه است که شما به راحتی می­‌توانید چند سیستم را از طریق آن در یک شبکه قرار دهید از سوی دیگر از دو آنتن قدرتمند برخوردار است که باعث می‌شود شما به هیچ وجه کمبود آنتن دهی در فضای مورد نظر خود را حس نکنید. در ثانی سرعت اینترنت زمانی که به وای فای متصل می­‌شوید ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است که این میزان سرعت می­تواند تمام نیازهای شما را مرتفع کند.

در انتها راهنمای خرید مودم وای فای بهتر است به این نکته اشاره کنیم که درگاه usb موجود بر روی این مودم اجازه می‌­دهد تا با استفاده از دانگل‌های usb اینترنت را از طریق این مودم با افراد مورد نظر خود به اشتراک بگذارید.

مزایای مودم فیبر نوری هواوی مدل HG8546M

  • داشتن دانگل USB
  • سرعت بالا وای فای
  • قدرت آنت 5 دسی بل
  • برند معتبر
  • آسان بودن خرید اینترنت مودم

معایب مودم فیبر نوری هواوی مدل HG8546M

  • فقط یک پورت شبکه گیگ داره 
  • فقط یک پورت تلفن دار

مودم همراه Alink مدل M960 سری 4G

بررسی مودم همراه

 آخرین مودم که قصد داریم در مقاله راهنمای خرید مودم همراه به شما معرفی کنیم مودم همراه Alink مدل M960 سری 4G است. که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. لازم به ذکر است بدانید که آنتن ‌دهی این مودم بسیار مناسب برخوردار است در واقع شما با خرید این مجموعه می‌­توانید به اینترنت 4G متصل شوید و سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کنید.

بهتر است بدانید که این مودم از تمامی سیستم عامل‌ها مانند ویندوز، مک، لینوکس، ios و اندروید پشتیبانی می­‌کند. مودم همراه Alink مدل M960 سری 4G در حال حاضر جزء پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار است. زیرا امکان اتصال ۱۶ نفر به صورت همزمان به این مودم امکان پذیر است. از سوی دیگر از دکمه خاموش، روشن و ریست برخوردار است و قیمت فوق العاده مناسبی دارد. به دلیل این ویژگی­‌های اکثر افراد زمانی که قصد خرید مودم همراه را دارند به سراغ این مودم می‌­آیند.

در ادامه راهنمای خرید مودم همراه بهتر است ذکر کنیم که این مردم از باتری قوی برخوردار است و شما با هر بار شارژ کردن آن به راحتی می‌تواند ۲۰ ساعت به صورت مداوم از اینترنت وای فای استفاده کنید. در نتیجه این مسئله باعث شده تا این مودم همراه به یکی از بهترین مودم‌های همراه جهت مسافرت، طبیعت گردی و غیره تبدیل شود.

مزایای مودم همراه Alink مدل M960 سری 4G

  • متصل شدن 16 نفر به این مودم به صورت همزمان
  • سرعت بالا وای فای
  • قیمت مناسب

معایب مودم همراه Alink مدل M960 سری 4G

  • برند نامعتبر
  • نداشتن آنتن خارجی

مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus

مودم تی پی لینک

در این بخش از راهنمای خرید اینترنتی مودم قصد داریم یکی از منحصر به فردترین مودم‌های adsl موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهیم که دارای ویژگی­‌های منحصر به فردی است. این مودم دارای 4 عدد پورتRJ45 است. به همین دلیل این امکان را را در اختیار شما قرار می‌­دهد تا شما بتوانید به راحتی چند کامپیوتر را در یک شبکه قرار دهید.

از سوی دیگر همانطور که در تصویر مربوط به این محصول مشاهده می­‌کنید این مودم دارای دو آنتن با قدرت 5 دسی بل است که باعث می‌­شود شما در فضا خانه یا دفتر کار خود ضعف در آنتن دهی مودم را حس نکنید.

در ادامه راهنمای خرید مودم وای فای بهتر است ذکر کنیم که سرعت آپلود و دانلود بیسیم این مودم بسیار بالا است. در واقع شما با استفاده از این مدل می­‌توانید از سرعت اینترنت وای ‌فای تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه بهره مند شوید. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این مدل قابلیت QOS است که به شما امکان این را می‌دهد تا بتوانید پهنای باند اینترنت را کنترل کنید.

مزایای مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus

  • قابلیت QOS
  • آنتن دهی قوی
  • سرعت بالا وای فای

معایب مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus

  • نداشتن پورت LAN / WAN
  • ‌VDSL ندارد

سخن آخر

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات دقیق نسبت به مودم‌های adsl ، vdsl ، مودم‌های همراه و غیره در اختیار نداشتند اما با مطالعه راهنمای خرید اینترنتی مودم به طور کامل با مودم­‌های adsl و vdsl آشنا شده و در مرحله بعد با مطالعه راهنمای خرید مودم وای فای توانستید اطلاعات دقیق نسبت به بهترین مودم­های وای فای موجود در بازار در به دست بیاورید.

در نظر داشته باشید که با مودم‌های معرفی شده در این محتوا دارای کیفیت بالایی هستند و همگی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می‌­باشند. اما در انتها پیشنهاد می­‌کنیم که جدول زیر را مشاهده کنید چون تمام ویژگی‌های مودم‌­هایی که در این محتوا با آنها آشنا شده و به صورت کامل در قسمت زیر درج شده است.

مقایسه انواع مودم

مدل/برند کمپانی تولید کننده سرعت اینترنت قدرت آنتن طراحی پارامتر‌های مدیریتی
مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus عالی متوسط معمولی معمولی
مودم دی لینک VDSL2 مدل DSL-224 عالی عالی عالی عالی عالی
مودم TD-LTE مدل TK-2510 متوسط عالی متوسط متوسط متوسط
مودم فیبر نوری هواوی مدل HG8546M عالی عالی عالی عالی عالی
مودم همراه Alink مدل M960 سری 4G است معمولی عالی متوسط عالی متوسط
مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus عالی عالی عالی عالی عالی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *