0

بازی مافیا و برنامه شب‌های مافیا فیلیمو

برنامه شب‌های مافیا فیلیمو

بازی مافیا یک بازی گروهی هیجان‌انگیز است که با یک جمع شش نفره و حداقل امکانات قابل اجرا است. در این بازی، بازیکنان با نقش‌های مثبت و منفی برای نجات یا حذف یکدیگر از طریق مذاکره به مبارزه می‌پردازند. این بازی جذاب تحت عنوان برنامه «شب‌های مافیا» و با برگزاری محمدرضا علیمردانی اجرا و از پلتفرم فیلیمو در حال پخش است. در این برنامه در هر فصل ۱۲ بازیگر دعوت می‌شوند و در نهایت مسابقه با دو گروه متشکل از ۱۲ مرد و ۱۲ بانو از هنرمندان آغاز می‌شود. شما می‌توانید سریال شب‌های مافیا را با استفاده از کد تخفیف اشتراک فیلیمو از پلتفرم فیلیمو مشاهده کنید.

آموزش بازی مافیا

بازی مافیا در ابتدا توسط «دیمیتری دیویدف» در سال ۱۹۸۶ میلادی در روسیه ابداع شد. این بازی در کشورهای مختلف با توجه به فرهنگ هر کشور به شکل متفاوتی اجرا می‌شود. نقش‌های مختلفی در این بازی وجود دارد که در همان ابتدا نقش هر بازیکن به‌صورت مخفیانه تعیین می‌شود. برای انجام بازی مافیا حداقل به چهار بازیکن نیاز است، اما هر چقدر که تعداد بازیکنان بیشتر باشد، نقش‌های بیشتری وارد بازی می‌شوند و گیم‌پلی جذاب‌تری ایجاد خواهدشد. مافیای کلاسیک رایج‌ترین نوع این بازی است و تنها یک نفر از نقش‌های دیگران خبر دارد که نامش «گاد» می‌باشد. این بازیکن نقش سایر افراد را به‌وسیله کارت یا چند تکه کاغذ بین بازیکنان پخش کرده و سپس آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند. این بازی در دو فاز روز و شب برگزار می‌شود.

آموزش بازی مافیا

فاز روز بازی بازی مافیا

فاز اول بازی «روز» نامیده می‌شود. در این فاز بازیکنان از نقش‌های یکدیگر خبر ندارند و باید با بحث و استدلال خود، نقش بازیکنان را حدس بزنند. بازیکنان در این مرحله می‌توانند با ذکاوت خود نقش مافیا را به یکی از بازیکنان نسبت دهند و خود را از مافیا بودن، تبرئه کنند. پس از انجام بحث توسط بازیکنان، گاد که هدایت بازی را برعهده دارد با انجام رای‌گیری فردی را که بیشترین رای را آورده‌است، به عنوان مافیا در آستانه کشته شدن قرار می‌دهد. این فرد باید در چند دقیقه برای باقی‌ماندن در بازی از خود دفاع کند و سایر بازیکنان را متقاعد سازد که جزو مافیا نیست. در صورت عوض شدن نظر رای دهندگان، این مرحله دوباره تکرار خواهدشد و اگر تغییری در نظر آن‌ها ایجاد نشود، شخص مضنون به مافیا از بازی کنار گذاشته می‌شود.

فاز شب در بازی مافیا

پس از فاز اول بازی، فاز دوم یا «شب» برگزار می‌شود. در این مرحله تمام بازیکنان چشمان خود را می‌بندند و یا از ماسک بر روی صورت استفاده می‌کنند. سپس گاد از بازیکنان نقش مافیا می‌خواهد که چشمان خود را باز کنند و یک نفر از بازیکنان نقش شهروند را به قتل برسانند. بازیکنان مافیا پس از انتخاب شخص مورد نظر، چشمان خود را می‌بندند و گاد از سایر بازیکنان می‌خواهد که چشمان خود را باز کرده و نقش خود را ایفا کنند. سپس دوباره بازی به فاز روز برمی‌گردد و این تغییر فاز تا جایی که تمامی مافیاها و یا تمامی شهروندان کشته شوند، ادامه خواهدداشت. اگر شهروندان و نقش‌های مثبت بازی بتوانند تمامی مافیاها را از بین ببرند، شهر نجات می‌یابد و شهروندان پیروز می‌شوند و اگر مافیاها به نحوی شهروندان را حذف کنند که تعداد شهروندان با مافیاهای درون بازی برابر یا کمتر از آن‌ها شود، آن‌ها برنده بازی محسوب شده و کنترل شهر را به‌دست می‌گیرند.

نقش‌های اصلی بازی مافیا

در این بازی چند نقش اصلی وجود دارد که تقریبا در تمام نسخه‌های مافیا از جمله مافیای کلاسیک استفاده می‌شوند. هر کدام از این نقش‌ها کاراکتر مخصوص به خود را دارند و برای ماندن در بازی با پیاده‌سازی استراتژی خود تلاش می‌کنند.

گاد

بازیکن نقش گاد هدایت بازی را برعهده دارد و همه بازیکنان از نقش او آگاه هستند. این کاراکتر در فاز روز از بازی فرآیند رای‌گیری را انجام می‌دهد و در فاز شب از بازیکنان می‌خواهد که نقش خود را اجرا کنند. سپس اتفاقات و اخبار فاز شب را بدون افشای نقش هر بازیکن در فاز روز برای همه اعلام می‌کند. گاد از کاراکترهای اصلی بازی است که بی‌طرف می‌باشد و وظیفه اعلام پایان بازی و یا اخراج بازیکنان را برعهده دارد.

گروه مافیا

اصلی‌ترین نقش در بازی مافیا، گروه مافیا است که در یک گروه ۱۰ نفره معمولا سه بازیکن نقش مافیا را برعهده دارند. این گروه در اولین قسمت بازی پس از اعلام توسط گاد با یکدیگر آشنا می‌شوند. این گروه در حین بازی باید نقش خود را به‌کلی کتمان کرده و افراد را از افشای هویت آن‌ها منصرف کنند. نقش مافیا مهم‌ترین نقش در بازی است که در صورت افشای نقش و حذف از بازی، هیجان بازی کاهش می‌یابد. گروه مافیا باید برای دست‌یابی به موفقیت‌های بیشتر در طول روز با یکدیگر به‌خوبی همکاری کنند و برای حذف بازیکنان مورد نظر خود، استراتژی مناسبی ایجاد نمایند.

شهروندان

گروه شهروندان نیز از نقش‌های اصلی در مافیا هستند. این گروه از نقش سایر بازیکنان باخبر نیستند و وظیفه اصلی آن‌ها پی بردن به نقش مافیا است. شهروندان می‌توانند با شرکت در رای‌گیری‌های فاز روز، مافیا‌ها را شناسایی کرده و شهر را نجات دهند. تعداد این بازیکن‌ها در بازی معمولا یک یا دو نفر بیشتر از گروه مافیا است.

نقش‌های اصلی مافیا

دکتر

کاراکتر دکتر اغلب در بازی‌هایی که تعداد شرکت‌کنندگان در آن بیشتر از ۵ نفر است، حضور دارد. این کاراکتر یکی از نقش‌های مثبت و الزامی در بازی است و در اجرای فاز شب پس از تصمیم مافیا به قتل یک نفر، اگر درست حدس بزند که قربانی چه کسی است، آن بازیکن از بازی کنار نمی‌رود. دکتر می‌تواند در حین بازی خود را فقط یک بار و سایر بازیکنان را هر چند بار که بخواهد نجات دهد.

کارآگاه در بازی مافیا

این کاراکتر نیز همانند دکتر در بازی‌هایی که بیشتر از ۵ نفر حضور دارند، نقش‌آفرینی می‌کند. کارآگاه در گروه شهروندان قرار دارد و می‌تواند در فاز شب به یکی از بازیکنانی که حدس می‌زند مافیا است، به گاد اشاره کند. این کاراکتر بسیار جذاب است و در صورت شناسایی هویت افراد مختلف، می‌تواند موجب آشنایی شهروندان با یکدیگر و اتحاد آن‌ها علیه گروه مافیا شود. در صورت شناسایی درست، کارآگاه در فاز روز می‌تواند رای قاطعی در رای‌گیری برای تشخیص هویت مافیا داشته باشد.

نقش‌های فرعی در بازی مافیا

در مافیا علاوه‌بر نقش‌های اصلی که حضور آن‌ها در بازی الزامی است، نقش‌های فرعی نیز وجود دارند که با توجه به تعداد کل بازیکنان به اعضا داده می‌شوند. استفاده از این کاراکترها در بازی الزامی نبوده و فقط درصورتی‌که تعداد بازیکنان بالا باشد قابل استفاده هستند. نقش‌های فرعی گروه مافیا عبارتند از معشوقه، تروریست، مذاکره‌کننده، قاتل حرفه‌ای، جاسوس، سلاخ و… و نقش‌های فرعی گروه شهروندان عبارتند از فرمانده، ساقی، دزد، دندانپزشک، جاسوس و… .

قوانین بازی مافیا

در بازی مافیا تعداد رای برای هر بازیکن انتخاب شده به تعداد کل بازیکنان حاضر در بازی بستگی دارد. مثلا اگر گروه بازیکنان متشکل از ۱۲ نفر باشد، برای خروج یک بازیکن ازبازی به ۶ رای از سوی سایر افراد نیاز است. هدف اصلی در این بازی از بین بردن مافیا توسط گروه شهروندان و عکس آن است. درواقع هنگامی که تعداد بازیکان در گروه شهروندان بیشتر باشد، بازی به نفع آن‌ها است و در صورتی‌که تعداد اعضای مافیا مساوی و یا بیشتر از تعداد گروه شهروندان باشد بازی به نفع مافیا تمام می‌شود.

در این بازی هنگامی‌که تعداد بازیکنان باقیمانده به ۳ نفر برسد در حالی‌که ۲ شهروند و یک مافیا در بازی باشند، بازیکنان باید با یکدیگر دست دهند. یعنی گرداننده بازی از هرکدام از این سه نفر می‌خواهد که شهروند را معرفی کنند و هر بازیکن باید یکی از اعضای باقیمانده را به عنوان شهروند انتخاب کند. پس از انجام این کار توسط اعضای باقیمانده، یک نفر از این ۳ نفر دو رای می‌آورد. سپس این بازیکن باید به دو بازیکن دیگر دست بدهد و شهروند را انتخاب کند. در این موقعیت دو حالت اتفاق می‌افتد:

در حالت اول اگر شخص انتخاب شده از گروه شهروندان باشد و به بازیکن شهروند دست بدهد، گروه شهروندان برنده بازی خواهند بود. در غیر این‌صورت اگر به بازیکنی از گروه مافیا دست بدهد، مافیا برنده بازی خواهند بود. در حالت دوم اگر بازیکنی از گروه مافیا در رای‌گیری انتخاب شود، در این‌صورت با هر کدام از بازیکنان باقیمانده دست دهد، گروه مافیا برنده بازی خواهند شد.

برنامه شب‌های مافیا نماوا

سریال شب‌های مافیا

سریال شب‌های مافیا یک نمایش خانگی بر اساس بازی مافیا است که به کارگردانی سعید ابوطالب در سال ۱۳۹۹ ساخته شد. در هر فصل از این سریال ۱۲ نفر از بین بازیگران و افراد مشهور در این بازی شرکت می‌کنند و بازی به‌صورت واقعی انجام می‌شود. این مجموعه در نهایت با دو گروه ۱۲ نفره متشکل از آقایان و یک گروه ۱۲ نفره از بانوان هنرمند آغاز می‌شود. در این سریال محمدرضا علیمردانی مجری و بازیگر مطرح کشور به عنوان برگزارکننده یا لیدر حضور دارد و بازی را اداره می‌کند. این مجموعه خانگی جذاب و پرهیجان را می‌توانید به‌صورت آنلاین از پلتفرم نمایش خانگی فیلیموتماشا کنید.

شما می‌توانید کد تخفیف فیلم و سریال را از طریق پلتفرم موپُن تهیه کنید و از تماشای برنامه‌ مورد علاقه خود لذت ببرید. موپُن اولین پلتفرم آنلاین معرفی و اشتراک‌گذاری کدهای تخفیف خدمات و پلتفرم‌های آنلاین است که خدمات خود را از طریق وبسایت، ربات تلگرام، اپلیکیشن و افزونه مرورگر به کاربران ارائه می‌دهد. کارشناسان موپُن تمامی کدهای تخفیف را امتحان می‌کنند و از درستی آن‌ها مطمئن می‌شوند و سپس کدهای تخفیف دارای اعتبار را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. خدمات این پلتفرم کاملا به‌صورت رایگان ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید در مجله موپُن از جدیدترین اخبار و اطلاعات فروشگاه‌ها و سایت‌های خدمات آنلاین بهره‌مند شوید.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *