0

خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی

خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی

این روزها با پیشرفت روزافزون در جوامع، دنیا به سوی اینترنتی و دیجیتال شدن پیش می‌رود. از این جهت تمامی کارها امروزه به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. در سالیان اخیر نیز به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش روزافزون ترافیک شهری، در کشور ما نیز طرفداران خرید آنلاین بیش از پیش افزایش یافته‌اند. به‌همین خاطر امروزه بسیاری از فعالیت‌ها و خریدها به‌صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌شوند. از خرید مایحتاج روزانه و وسایل مصرفی گرفته تا حتی خرید یا تمدید بیمه.

شاید کمی عجیب باشد و برایتان این سوال پیش بیاید که مگر می‌توان بیمه را هم به‌صورت آنلاین تهیه کرد؟ بله؛ شاید در زمان گذشته نیاز بود تا برای تهیه بیمه ساعت‌ها و یا حتی روزها به مراکز بیمه مراجعه نمایید تا بتوانید بیمه خود را بخرید یا تمدید نمایید اما حالا امکان خرید آنلاین بیمه هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه خرید آنلاین بیمه با روش سنتی

سایت‌های زیادی هستند که در زمینه ارائه خدمات بیمه به‌صورت آنلاین فعالیت می‌نمایند. یکی از مجموعه‌هایی که به‌صورت آنلاین خدمات بیمه را برای مشتریان خود ارائه می‌نماید، سایت ازکی می‌باشد. این سایت همان‌ طور که از نام آن مشخص است در ابتدا به ارائه اطلاعات در زمینه خدمات بیمه و استعلام قیمت‌های شرکت‌های مختلف بیمه می‌پرداخت. در ادامه به بررسی سایت ازکی و خدماتی که این مجموعه برای کاربران و مشتریان خود ارائه می‌دهد، می‌پردازیم تا شما نیز با این مجموعه بهتر آشنا شوید.

ازکی چیست؟

ازکی در واقع یک اپلیکیشن و سایت می‌باشد که از طریق آن می‌توانید از شرکت‌های بیمه متنوع، بیمه‌های مورد نظر خود را به سادگی به‌صورت آنلاین تهیه بفرمایید. این شرکت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید برندهای متفاوت بیمه را با یکدیگر مقایسه نمایید و بتوانید بهترین بیمه براساس شرایط خود را تهیه نمایید. این شرکت پشتیبانی 24 ساعته ویژه مشتریان دارد. انواع بیمه که در سایت ازکی ارائه می‌شوند، عبارت‌اند از : بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی، بیمه مسافرتی، بیمه عمر، بیمه موتورسیکلت، بیمه درمان تکمیلی. باید در نظر داشته باشید که شما می‌توانید با داشتن کد تخفیف ازکی، یک خرید عالی همراه با تخفیف از این مجموعه داشته باشید.

شاید تصور این موضوع که امکان خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی امکان‌پذیر است، کمی عجیب باشد. اما باید بدانید که ازکی یکی از مجموعه‌هایی است که خرید قسطی بیمه شخص ثالث را برای شما ممکن می‌سازد. در ادامه در این باره برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد تا شما هم با خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی و شرایط خرید و تسویه حساب آن به‌خوبی آشنا شوید.

شرایط خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم شما می‌توانید برای خرید بیمه شخص ثالث ازکی اقدام نمایید. به این منظور می‌توانید بیمه‌ی شخص ثالث رو از سایت ازکی، با یکی از این دو روش به‌صورت قسطی و به شکل آنلاین تهیه نمایید. در روش اول شما می‌توانید برای خرید بیمه شخص ثالث ازکی با پرداخت قسطی بیمه‌ی شخص ثالث با چک و حداکثر در ۴ ماه اقدام نمایید. در روش دوم برای خرید بیمه شخص ثالث ازکی می‌توانید با پرداخت قسطی بیمه‌ی شخص ثالث بدون نیاز به چک، با «ازکی ‌وام» و حداکثر در ۱۱ ماه این هزینه را پرداخت نمایید.

مراحل خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی

برای خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی می‌توانید از روش‌های غیرحضوری و اینترنتی استفاده کنید. سایت ازکی محاسبه آنلاین بیمه شخص ثالث را تنها در چند دقیقه برای شما انجام می‌دهد. بعد از خرید هم بیمه‌‌نامه شخص ثالث تا ساعت ۲۱ همان روز برای‌تان صادر می‌شود؛ به همین سادگی و به همین سرعت!

حال شاید بخواهید بدانید که خرید اقساطی بیمه شخص ثالث بدون چک هم امکان‌پذیر است؟ جواب این سوال بله می‌باشد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم برای پرداخت اقساط بیمه ازکی می‌توانید به دو روش زیر اقدام نمایید. شما می‌توانید از سایت ازکی به یکی از این دو روش خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی را انجام دهید. در واقع شرایط بیمه شخص ثالث اقساطی به این شرح می‌باشد:

در روش اول شما می‌توانید برای خرید بیمه شخص ثالث اقساطی ازکی، با پرداخت قسطی بیمه شخص ثالث با چک حداکثر در ۴ ماه (برای شهرهای تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، قم، اهواز و تبریز) اقدام نمایید. در این روش با وجود چک نمی‌توانید به‌هیچ‌عنوان عدم پرداخت اقساط بیمه را در برنامه خود بگنجانید. اما در روش دوم، پرداخت اقساط بیمه ازکی با نوع ثالث بدون نیاز به چک با ازکی وام بیمه شخص ثالث حداکثر در ۱۱ ماه انجام می‌شود. در این روش خبری از چک و سفته نیست و قاعدتاً ساده‌تر انجام می‌پذیرد. اما لازم است برای دریافت ازکی وام در ابتدا اقدام کنید. لازم است بدانید که خرید آنلاین بیمه شخص ثالث فقط در چند مرحله انجام می‌شود. در ادامه مراحل خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی را برای شما مرحله ‎‌به ‌مرحله بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ابتدا نیاز است تا مشخصات خودروی خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. مشخصاتی مثل: نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت خودرو، سابقه تخفیف عدم خسارت، تاریخ سررسید بیمه نامه قبلی و… . در مرحله بعد می‌توانید نرخ و شرایط بیمه شخص ثالث خودروی خود را در برترین شرکت‌های بیمه کشور مشاهده و با هم مقایسه کنید و بر اساس نیازها و اولویت‌های خود یکی از بیمه‌ها را انتخاب کنید. این عملکرد از بهترین ویژگی‌های سایت ازکی می‌باشد. در مرحله نهایی می‌توانید هزینه‌ی بیمه ‌نامه خود را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. سپس بیمه‌‌نامه شما در کمترین زمان ممکن صادر شده و رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال می‌شود.

باید بدانید که شرایط خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی تفاوتی با بیمه شخص ثالثی که به‌صورت نقدی از این سایت خریداری می‌شود ندارد و تنها تفاوت آن در مرحله خرید و نحوه پرداخت حق بیمه است. همچنین قیمت بیمه شخص ثالث به‌صورت نقد و قسطی هر دو با هم برابر است و در ازای ارائه خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی، سود و یا مابه‌تفاوتی از شما دریافت نخواهد کرد. در واقع خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی بدون هیچ بهره یا کارمزدی توسط ازکی به مشتریان ارائه می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که در خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی کیفیت پرداخت خسارت و ارائه خدمات تفاوتی با بیمه ثالث نقدی ندارد. این بیمه بعد از واریز پیش پرداخت و تنظیم چک‌های مربوطه فعال شده و اعتبار بیمه از ساعت 24 همان روز آغاز‌ می‌گردد. در ادامه بیشتر به نحوه خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی خواهیم پرداخت.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی به سادگی انجام‌پذیر است. روش کار به این صورت است که باید ابتدا به سایت ازکی وارد شوید و در بخش بیمه شخص ثالث، اطلاعاتی نظیر نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت خودرو، تاریخ سررسید بیمه‌نامه و سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه‌نامه خودروی خود را وارد کنید. در مرحله بعد لیستی از قیمت بیمه شخص ثالث خودروی خود را در شرکت‌های مختلف بیمه مشاهده می‌کنید. در این مرحله مشخصات مهم شرکت‌های بیمه مثل میزان رضایت مشتری، شعب دریافت خسارت و… قابل مشاهده است. همین امر در انتخاب شرکت بیمه مناسب به شما کمک می‌نماید.

انواع بیمه شخص ثالث در ازکی

در این مرحله می‌توانید با کلیک بر روی گزینه «امکان پرداخت قسطی» مشخصات پرداخت بیمه ثالث اقساطی از جمله تعداد اقساط و مبلغ چک‌ها را مشاهده کنید. در نهایت اگر خرید قسطی با این شرایط برای‌تان مناسب است باید بعد از انتخاب مبلغ حق بیمه‌ای که جلوی نام شرکت بیمه نشان داده شده روی گزینه «سفارش اقساط» کلیک کنید.

پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث در ازکی

با انتخاب گزینه «تایید سفارش» وارد مرحله بررسی اطلاعات خواهید شد. در این مرحله مشخصات بیمه‌نامه و مشخصات پرداخت حق بیمه را مشاهده می‌کنید. بعد از تأیید اطلاعات وارد مرحله بعد خواهید شد. در این مرحله لازم است مشخصات بیمه‌گذار را وارد کرده و تصویر پشت‌وروی کارت ماشین و تصویر بیمه‌نامه قبلی را بارگزاری نمایید. مرحله بعدی انتخاب نحوه پرداخت حق بیمه است. لازم است بدانید در خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی شما باید 50 درصد مبلغ بیمه‌نامه را به‌صورت نقد پرداخت کنید. شما می‌توانید مبلغ مورد نظر را به‌صورت آنلاین و یا به‌صورت پرداخت در محل (از طریق دستگاه pos) بپردازید. در نظر داشته باشید که قبل از صدور بیمه‌نامه، بیمه‌گذار باید تصویر چک‌هایی که تنظیم نموده است را برای کارشناسان ازکی ارسال کند.ضمنا چک‌های مورد نظر باید در زمان دریافت بیمه‌نامه به همکاران بخش ارسال ازکی تحویل داده شود.

شرایط چک‌های بیمه شخص ثالث اقساطی ازکی

در حال حاضر شرکت ازکی بیمه شخص ثالث اقساطی را از طریق چندین شرکت‌ بیمه مختلف مثل بیمه پاسارگاد و بیمه دانا به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برای خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی، باید 50 درصد مبلغ بیمه‌نامه را به‌صورت نقدی پرداخت نمایید و بقیه آن را در قالب 1 تا 3 فقره چک و در بازه زمانی 3 تا 6 ماهه باید بپردازید (بازه زمانی چک به تناسب شرکت بیمه انتخابی بستگی دارد). مشاوران ازکی برای تنظیم چک‌های مورد نظر شما را راهنمایی خواهند کرد و این چک‌ها در زمان تحویل بیمه‌نامه از شما دریافت خواهد شد. در ارتباط با این موضوع پیش‌تر نیز اشاره کردیم.

توجه داشته باشید که چک‌های ارائه شده باید حتما به‌صورت چک‌های صیاد (دسته چک‌های جدید) باشند. اگر قصد خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی را دارید، حتما برای تنظیم چک‌ها با مشاوران ازکی تماس حاصل فرمایید. با یک مثال نحوه پرداخت مبلغ بیمه ثالث قسطی را بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنین اگر مبلغ بیمه‌ای که قصد خرید آن را دارید یک میلیون و 200 هزار تومان باشد، باید 600 هزار تومان را به‌صورت نقدی پرداخت کنید و بقیه آن را می‌توانید در قالب سه چک 200 هزار تومانی بپردازید؛ در بیمه پاسارگاد این چک‌ها باید در بازه زمانی سه ماهه تسویه شوند و در بیمه دانا در بازه زمانی 6 ماهه.

شرایط خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی با سفته

بعضی افراد هستند که دسته چک ندارند. ازاین‌رو می‌توانند مطابق شرایط خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی که برخی شرکت‌ها ارائه می‌نمایند، به جای چک، سفته ارائه نمایند. اما درهرصورت در ابتدا نیاز است تا 50 درصد مبلغ کل بیمه پرداخت شود.

عوامل تأثیرگذار در تعیین حق بیمه ثالث

قاعدتا برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث، عوامل و ملاک‌های مختلفی را باید در نظر گرفت. هر سال حداقل و حداکثر حق ‌بیمه پایه شخص ثالث برای ماشین‌های مختلف توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود. قیمت نهایی مبلغ بیمه شخص ثالث هم با توجه به حداقل پوشش مالی محاسبه می‌شود. به‌‌طور کلی عوامل اصلی تعیین‌کننده نرخ بیمه شخص ثالث عبارتند از: تعداد سیلندر، میزان پوشش‌های مالی و جانی، نوع کاربری خودرو

درواقع هر سال مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در محاسبه حق‌ بیمه شخص ثالث نرخ دیه انسان کامل در ماه‌های عادی و ماه‌های حرام (ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب) است. البته در محاسبه نهایی هزینه بیمه شخص ثالث موارد زیر هم تاثیر گذار می‌باشند:

1.مقدار جریمه دیرکرد بیمه ثالث (برای هر روز تاخیر تمدید بیمه ثالث مبلغی به‌‌عنوان جریمه دیرکرد محاسبه می‌شود.)

2.درصد تخفیف عدم خسارت بیمه‌نامه قبلی

3.مدت اعتبار بیمه شخص ثالث

با در نظر گرفتن این موارد تعیین حق بیمه شخص ثالث انجام می‌شود.

کدام شرکت‌های بیمه، بیمه شخص ثالث اقساطی دارند؟

از همه شرکت‌های بیمه نمی‌توانیم بیمه ثالث را به‌صورت قسطی بخریم. تنها برخی شرکت‌ها هستند که چنین امکانی به مشتریان خود می‌دهند. در حال حاضر 5 شرکت‌ بیمه ایران، پارسیان، آسیا، پاسارگاد و البرز برای مشتریان خود بیمه شخص ثالث قسطی صادر می‌کنند. با ازکی می‌توانید شرایط متفاوت بیمه شخص ثالث ایران، بیمه شخص ثالث پارسیان، بیمه‌نامه شخص ثالث آسیا، بیمه ثالث پاسارگاد، بیمه شخص ثالث دانا، بیمه شخص ثالث البرز را با هم مقایسه کنید و درنهایت بهترین گزینه را به‌صورت قسطی بخرید.

قاعدتاً سایت‌ها و پلتفرم‌های دیگری هم هستند که به‌صورت قسطی امکان خرید بیمه شخص ثالث را برای کاربران خود فراهم می‌آورند. از این ‌رو قصد داریم چند تا از این پلتفرم‌ها را با نحوه خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی مقایسه نماییم. با ما همراه باشید.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث از بیمه بازار

در بیمه‌بازار امکان خرید بیمه شخص ثالث قسطی وجود دارد. فقط کافی است ‌هنگام خرید بیمه خود، مشخص کنید از کدام شرکت بیمه می‌خواهید بیمه شخص ثالث خود را خریداری کنید. در مرحله ثبت سفارش تعداد اقساطی که شرکت بیمه در نظر گرفته است و مقدار هر قسط را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که ممکن است شرکت قبلی که از آن بیمه خود را تهیه کرده‌اید، در سال جدید بیمه‌نامه را قسطی ارائه ندهد. اما بیمه بازار دیگر مانند ازکی شرایطی ندارد که بتوانید بدون چک به خرید قسطی بیمه شخص ثالث بپردازید. ازاین‌رو برای افرادی که دسته چک ندارند مناسب نخواهد بود.

خرید بیمه شخص ثالث در بیمه بازار

خرید قسطی بیمه شخص ثالث از آیتول

در سایت آیتول شما می‌توانید بدون چک و در اقساط شش ماهه، بیمه شخص ثالث را تهیه بفرمایید. البته که این ویژگی خرید قسطی بیمه شخص ثالث ازکی بدون چک را نیز در سایت ازکی هم شاهد بودیم. در نتیجه برتری چندانی نسبت به یکدیگر ندارند. ازاین‌رو آیتول نیز توانسته است در این زمینه موفق عمل نماید.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث از آیتول

خرید قسطی بیمه شخص ثالث از بیمه آنلاین

یکی دیگر از مجموعه‌هایی که به ارائه خرید قسطی بیمه شخص ثالث مشغول است، بیمه آنلاین می‌باشد. به‌طور کلی در بیمه آنلاین خرید بیمه شخص ثالث قسطی  با چک می‌باشد، ولی در صورتی که مشتری ادواری بیمه عمر و یا سایر بیمه‌نامه‌ها نزد نمایندگی‌های علوی، صفری یا همراه همیشگی ایرانیان باشید خرید بیمه ثالث اقساطی بدون چک از بیمه آنلاین نیز مقدور می‌باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *