0

ثبت نام فروشندگان اسنپ فود

اسنپ فود

به‌کمک گسترش اینترنت، کار فروش و افزایش سوددهی مشاغل مختلف آسان‌تر از قبل شده است. امروزه علاوه بر مشتریان دائمی، فروشندگان این امکان را دارند تا محصولات و خدمات خود را به کاربران پلتفرم‌های آنلاین نیز ارائه کنند. بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های جدید تنها با هدف ایجاد ارتباط ایمن و مفید بین مشتریان و فروشندگان طراحی و اجرا شده‌اند. در این مطلب به‌طور کامل به آموزش ثبت نام فروشندگان اسنپ فود خواهیم پرداخت.

اسنپ فود یکی از بهترین پلتفرم‌های آنلاین ایرانی به‌شمار می‌رود که خدمات و محصولات بسیار متعددی را با کد تخفیف اسنپ فود به کاربران خود ارائه می‌کند. از طرفی فروشندگان مواد غذایی و… می‌توانند با ثبت فروشگاه و محصولات خود بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های هنگفت، تبلیغات و بازاریابی فروش خود را چندین برابر کنند.

مراحل ثبت نام فروشنده در اسنپ فود

فرآیند ثبت نام فروشندگان اسنپ فود شامل چهار مرحله اصلی می‌شود که گذراندن آن‌ها بسیار آسان و البته سریع خواهد بود. در ادامه هر مرحله و توضیحات مربوط به پشت سر گذاشتن آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اگر به عنوان کاربر عادی قصد استفاده از این پلتفرم را دارید این مقاله را بخوانید: ثبت نام در اسنپ فود

1- ثبت اطلاعات اولیه مالک و فروشگاه

برای شروع روند ثبت نام در وب‌سایت اسنپ فود ابتدا فرم آنلاینی در اختیار شما قرار می‌گیرد که لازم است، مشخصات مالک و شرایط فروشگاه‌ها در آن وارد کنید. این بخش را باید در نرم‌افزار دخل انجام دهید و بهتر است ابتدا این نرم‌افزار را دانلود نمایید. در ادامه اطلاعاتی که برای پر کردن این فرم مورد نیاز است را مشاهده می‌کنید:

  • نام و نام خانوادگی شناسنامه‌ای مالک، کد ملی و ایمیل
  • نام فروشگاه، استان، شهر، موقعیت مکانی و آدرس پستی دقیق همراه با کد پستی و تلفن ثابت
  • شیوه ارسال مد نظر برای ارسال سفارشات (توسط خود مجموعه یا پیک اسنپ اکسپرس)

ثبت نام فروشندگان اسنپ فود

2- بارگذاری مدارک و اطلاعات مالی

وارد کردن اطلاعات فروشگاه و مالک برای ثبت نام کافی نیست و در مرحله بعد شما باید مدارکی را که با اطلاعات ثبت شده مطابقت دارد در نرم‌افزار دخل بارگذاری کنید. علاوه ‌بر این اطلاعات مالی نیز در این بخش از شما خواسته می‌شود و حساب باید با مشخصات مجموعه یکسان و هماهنگ باشد.

تصویر کارت ملی مالک و جواز کسب ایشان برای احراز هویت فرد و جواز کسب برای فروشگاه لازم است. شما می‌توانید به جای جواز کسب سند ملکی، اجاره‌نامه یا گواهی ارزش افزوده را نیز آپلود نمایید.

آپلود مدارک مالی فروشندگان اسنپ فود

3- امضای قرارداد دیجیتال

یکی از مزایای مهم در ثبت نام فروشندگان اسنپ فود این است که نیازی به مراجعه حضوری مالکین به این شرکت نیست و کلیه مراحل ثبت نام و شروع کار به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. برای این کار لازم است پس از آپلود مدارک مورد نیاز قرارداد ایجاد شده را مطالعه و سپس به‌شکل دیجیتالی امضا کنید. لازم به ذکر است که در این مرحله حتما باید مفاد قرارداد و شرایط اعلام شده را بپذیرید تا ثبت نهایی آن انجام شود.

امضای قرارداد دیجیتال فروشندگان اسنپ فود

4- تکمیل فرآیند فعال‌سازی

شما پس از قبول و امضای قرارداد و شرایط همکاری اسنپ فود لازم است اقداماتی را برای شروع کار خود و فعال‌سازی فروشگاهتان در اپلیکیشن اسنپ فود انجام دهید. ابتدا پیامکی به شماره ثبت شده ارسال می‌شود که نشان از نهایی شدن روند ثبت نام دارد.

برای شروع فعالیت باید پس از وارد شدن به نرم‌افزار دخل اطلاعات مورد نیاز برای فروش، مانند روزها و ساعات کاری، منو محصولات و همچنین محدوده ارسال خدمات را تعیین کنید. اسنپ فود در این بخش استانداردهایی را در نظر گرفته است که توجه به آن‌ها می‌تواند بر جذب مشتری و فروش بیشتر موثر باشد. برای مثال تکمیل منو، توضیحات مناسب برای هر محصول، انتخاب عکس مناسب و… همگی می‌توانند صفحه فروشگاه شما را جذاب‌تر سازند.

مدارک لازم برای ثبت نام فروشندگان اسنپ فود

شما به دو دسته مدرک برای شروع فعالیت در اسنپ فود نیاز دارید. مدارک احراز هویت حقوقی و حقیقی که در ادامه مشاهده می‌کنید.

1- مدارک مورد نیاز برای احراز هویت شخص حقیقی (فروشنده)، تصویر کارت ملی و اصل شناسنامه مالک

2- مدارک مورد نیاز برای احراز هویت شخص حقوقی

  • تصویر کارت ملی و اصل شناسنامه
  • تصویر جواز فعالیت نسخه اصلی (یا سند ملی و اجاره‌نامه رسمی فروشگاه)
  • عکس آگهی تاسیس شرکت
  • عکس از آخرین تغییرات درج شده در روزنامه رسمی

قرارداد فروشندگان اسنپ فود

پس از ثبت نام فروشندگان اسنپ فود قراردادی برای آن‌ها ارسال می‌شود که نیاز است آن را مطالعه کرده و شرایطش را بپذیرند. در این قرارداد عادی امکان فعالیت فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به شکل مستقل وجود دارد و اسنپ فود تنها راهی برای درآمدزایی مضاعف است و قوانین موجود در رابطه نوع فعالیت و مشتری‌مداری هستند. از طرفی نوعی قرارداد در اسنپ فود وجود دارد که به آن قرارداد انحصاری گفته می‌شود.

در قرارداد انحصاری، رستوران تضمین می‌دهد که محصولات و خدمات خود را به هیچ طریق دیگری به جز اسنپ فود ارائه نکند. به عبارتی امکان فروش محصولات در اپلیکیشن و پلتفرم‌های مشابه وجود ندارد. این مدل قرار داد مزایا و معایبی دارد که باید با توجه به شرایط رستوران و فروش آن تعیین شود.

فروشگاهی که چنین قراردادی را امضا می‌کند در دسته‌ای جداگانه به نام فقط در اسنپ فود قرار می‌گیرد و امکان فروش بیشتر برایش مهیا می‌شود. این کار برای رستوران‌هایی که برند نیستند می‌تواند موقعیتی مناسب باشد اما برخی از رستوران‌ها نیز ممکن است در این قرارداد متضرر شوند.

نحوه ثبت سوپرمارکت در اسنپ فود

بخش سوپرمارکت اسنپ فود با عنوان اسنپ اکسپرس و اسنپ مارکت فعالیت می‌کند. در این دو مجموعه فروشندگان سوپرمارکتی زیادی در حال فروش محصولات خود هستند. برای این نوع از همکاری نیز روند کلی ثبت نام مشابه است اما درخواست قرارداد همکاری باید در یکی از این پلتفرم‌ها به ثبت برسد.

نرم‌افزاری که برای شروع همکاری در بخش سوپرمارکت مورد استفاده قرار می‌گیرد همان دخل است اما لازم است نرم‌افزار پالیز را نیز نصب کنید. این برنامه برای ثبت فاکتور، مرجوعی‌ها، اعمال تخفیف و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرایط ثبت نام فروشندگان در اسنپ فود

اسنپ فود برای شروع کار، قبول شرایط و قوانین خود را پیش‌نیاز عقد قرارداد می‌داند. ثبت نام فروشندگان اسنپ فود باید با توجه به همین موارد انجام شود. برای ثبت نام و شروع احراز هویت فروشنده و فروشگاه و شرایط زیر باید رعایت شوند.

  • فروشگاه افتتاح شده و کار خود را آغاز کرده باشد.
  • محصولات ارائه شده و کاربری فروشگاه در دسته‌های مد و پوشاک، دیجیتال و فرهنگ و هنر قرار نگیرد چرا که ثبت نام این فروشگاه‌ها باید در بخش اسنپ شاپ انجام شود.
  • فروشگاه خرده‌فروشی بوده و به عنوان عمده‌فروشی ثبت نشده باشد.
  • تمامی مدارک درخواستی به‌شکل معتبر و واقعی بارگذاری شوند.

این موارد پیش‌نیاز شروع کار در اسنپ فود است. اما علاوه بر این فروشندگان برای ادامه کار و همکاری طولانی مدت باید قوانین اسنپ فود را پذیرفته و رعایت کنند. مواردی مانند مغایرت مدارک و اطلاعات ثبت شده مانند آدرس با شرایط واقعی، تاخیر در ارسال یا آماده‌سازی غذاها، ارسال اشتباه بسته‌ها، نارضایتی کاربران، فروش اقلام غیرمجاز، لغو سفارشات از سمت فروشنده، گران‌فروشی و مغایرت قیمت فروشگاه با هزینه واقعی و… می‌تواند شرایط فروشنده را با خطر مواجه کند. در این راستا اسنپ فود طبق توافق انجام شده ابتدا جرائمی را در نظر می‌گیرد و در صورت تکرار شدن همکاری خود را با مجموعه مدنظر قطع خواهد کرد.

هزینه ثبت رستوران در اسنپ فود

خوشبختانه ثبت نام فروشندگان اسنپ فود هیچ هزینه‌ای به همراه ندارد و کاملا رایگان است. این امر برای تمامی فروشگاه‌های سوپرمارکت، نانوایی، لبنیاتی و رستوران‌ها صادق است. اگر برایتان سوال است که چرا اسنپ فود بدون هزینه امکان ثبت نام را ایجاد می‌کند این است که در آینده به ازای هر فروش ثبت شده در این مجموعه درصدی را به عنوان کمیسیون دریافت خواهد کرد.

کمیسیون اسنپ فود

یکی از سوالات پرتکرار فروشندگان قبل از ثبت نام میزان کمیسیون دریافتی توسط این پلتفرم به ازای هر فروش است. طبق اعلام اسنپ فود مسائل مالی این مجموعه کاملا شفاف است و پیش از کمیسیون اسنپ فود، تمامی اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار گرفته و تایید از آن‌ها دریافت می‌شود. در ادامه اطلاعات دقیقی در این باره مشاهده می‌کنید:

نحوه اعمال و محاسبه کمیسیون

کمیسیون با توجه به فروش ماهانه هر مجموعه محاسبه می‌شود. روش محاسبه این کارمزد دو حالت دارد که مدیر مجموعه می‌تواند به‌طور اختیاری یکی را انتخاب کند.

  • درصد ثابت

در ابتدای کار با توجه به نوع فروشگاه و محصولات درصدی مشخص از فروش به عنوان کمیسیون تعیین شده و در پایان ماه از درآمد فروشنده کسر خواهد شد.

  • پلکانی

در این شرایط کارمزد به میزان فروش بستگی دارد. در این حالت نیز با توجه به نوع فروشگاه حالت کمینه و بیشینه‌ای تعیین و برای هر یک درصدی برای کارمزد مشخص می‌شود. در ضمن اگر فروش مجموعه از طریق اسنپ فود بیشتر از مقدار بیشینه باشد نیز میزان کارمزد متفاوت خواهد بود.

شهر محل خدمت، نوع فروشگاه، میزان فروش حضوری مجموعه‌ها و مواردی از این دست بر کارمزد تعیین شده موثر خواهند بود.

سیستم پرداخت درآمدهای اسنپ فود

پرداختی‌های اسنپ فود به‌شکل ماهانه، در موعد مقرر و در سه مرحله انجام می‌شود. در پایین فرمول حساب و کتاب درآمد و کمیسیون را مشاهده می‌کنید.

مبلغ پرداخت شده توسط اسنپ فود (مبلغ علی الحساب +مبلغ نهایی) = میزان کل فروش – کمیسیون اسنپ فود – ارزش افزوده اسنپ فود (9% مبلغ کمیسیون) – کمیسیون اکسپرس + کرایه آنلاین (مبلغ تعیین شده برای پیک مجموعه)

پشتیبانی اسنپ فود فروشندگان

یکی از دلایل همکاری مجموعه‌ها با اسنپ فود خدمات متنوع و پشتیبانی مناسب است که این مجموعه در اختیار فروشنده‌ها قرار می‌دهد. به‌کمک اسنپ فود می‌توان بسیاری از کاستی‌های فروشگاه خود را کاست و به این ترتیب رضایت مشتریان را افزایش داد. این فرآیند در نهایت فروش شما و سودتان را بیشتر خواهد کرد. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مزایای پشتیبانی اسنپ فود برای فروشندگان را بررسی می‌کنیم.

  • در صورتی که فروشگاه امکان ثبت درخواست بیرون‌بر و ارسال سفارشات را نداشته باشد، به‌کمک پیک اکسپرس می‌توان برای ارسال سریع تمامی سفارشات درخواست ثبت کرد.
  • اسنپ فود برای رستوران‌هایی که از غذاها و منو خود تصویری ندارند، امکان عکاسی از منو مجموعه را ایجاد کرده است.
  • در این پلتفرم کمپین‌های تخفیفی گسترده و مهمی برگزار می‌شود که بر فروش بیشتر رستوران‌ها تاثیر مستقیم دارد.
  • برای فروشندگان پشتیبانی پیگیری در نظر گرفته شده تا ثبت نام فروشندگان اسنپ فود و تمامی مراحل فروششان بدون دردسر انجام شود.
  • در پلتفرم مخصوص به فروشندگان اسنپ فود آموزش‌های بسیار متعددی ارائه شده است.

اپلیکیشن دخل

جمع‌بندی

اسنپ فود را می‌توان بزرگ‌ترین سامانه فروش آنلاین غذا در ایران دانست. ثبت نام فروشندگان در این پلتفرم می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر آمار فروش و سود نهایی یک مجموعه داشته باشد. در این مطلب مراحل ثبت نام فروشندگان اسنپ فود را به‌طور کامل بررسی کرده و نکات مهم و اطلاعات تکمیلی آن را ارائه دادیم. خوشبختانه مزایایی مانند ثبت نام رایگان و اینترنتی و قوانین ساده و کمیسیون منطقی فروشندگان زیادی را به فعالیت در اسنپ فود ترغیب کرده است.

ثبت نام فروشندگان زیاد در این پلتفرم، عاملی برای رشد این مجموعه و جذب چند برابری کاربران است. به این ترتیب فروش رستوران‌ها نیز با کمک اسنپ فود بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید به کمک پشتیبانی پیگیر اسنپ فود، تمامی سوالات خود را مطرح کرده و مشکلات را حل کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *