0

بهترین پلتفرم‌های مشاوره پزشکی و داروخانه‌ای

خدمات پزشکی و داروخانه‌ای کدام اپلیکیشن بهتر و کامل‌تر است؟

پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن ویروس کرونا دو دلیل عمده محبوبیت و پیشرفت چشمگیر اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی و درمانی محسوب می‌شود. به ‌خصوص که مردم این روزها تمایلی به رفت ‌و آمد طولانی و پرداخت هزینه‌های سنگین برای مراجعه حضوری به پزشک ندارند.

در حقیقت استفاده از ابزارهای آنلاین سلامت در سال‌های اخیر جزء ترندهای روز محسوب می‌شود. از جمله محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین این ابزار نیز می‌توان به اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده خدمات سلامت اشاره کرد. این پلتفرم‌ها شرایطی را ایجاد می‌کنند که بیمار بتواند به مشورت با پزشکان متخصص بپردازد و از امکاناتی مانند تست در محل، ویزیت در منزل و… بهره‌مند شود.

در نتیجه طبیعی است که انواع نرم‌افزارهای خدمات پزشکی اینترنتی مورد استقبال گسترده کاربران قرار بگیرد. همین موضوع نیز موجب افزایش روزافزون تعداد برنامه‌هایی شده که در حوزه خدمات پزشکی و درمانی به فعالیت می‌پردازند.

بهترین اپلیکیشن‌های پزشکی

البته در میان کلیه نرم‌افزارهای موجود تنها برخی از آن‌ها از قابلیت، اعتبار و امنیت کافی برخوردار هستند. از همین رو بر آن شدیم تا معرفی کاملی درباره بهترین و معتبرترین برنامه‌های خدمات پزشکی، درمانی و مشاوره‌ای آنلاین داشته باشیم. به‌ طوری ‌که کاربران در مواقع نیاز بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند از این اپلیکیشن‌های استاندارد و کاربردی نهایت استفاده را ببرند.

این اپلیکیشن‌ها به لحاظ سطح کیفی در بالاترین نقطه قرار داشته و بهترین پزشکان و متخصصان در آن یافت می‌شوند. در نهایت کاربران هستند که بر اساس سلیقه و اولویت‌های خود به انتخاب از میان انواع بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین می‌پردازند.

باتوجه ‌به این که از طریق بهترین اپلیکیشن‌های مشاوره پزشکی می‌توان به متخصصین عالی‌رتبه دست ‌یافت؛ در نتیجه طبیعی است که این برنامه‌ها برای ساکنین مناطق محروم و دوردست و به ‌طور کلی کسانی که قادر به مراجعه حضوری به مطب پزشک نیستند، ابزاری بسیار عالی باشد.

بهترین اپلیکیشن خدمات پزشکی کدام است؟

از همه این‌ها که بگذریم در معرفی بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین می‌توان به نرم‌افزارهای معروف، معتبر و خوش‌سابقه زیر اشاره کرد:

اپلیکیشن خدمات درمانی پزشکت

 این برنامه که به بزرگ‌ترین جامعه آنلاین پزشکان ایران معروف است در راستای ارتقای سلامت فردی شهروندان کشورمان به فعالیت می‌پردازد. در واقع اپلیکیشن پزشکت باهدف تسهیل ارتباط میان بیمار و پزشک طراحی و عرضه شده است. به طوری که می‌توان آن را نرم افزاری برای ویزیت آنلاین پزشک عمومی و سایر پزشکان متخصص به حساب آورد.

در بررسی خدمات اصلی و مهم نرم‌افزار پزشکت به ‌عنوان یک اپلیکیشن پزشک آنلاین می‌توان از موارد زیر نام برد:

امکان گفتگوی صوتی و تصویری با پزشک

به طوری که هر بیمار با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی می‌تواند با پزشک مورد نظر خود ارتباط متنی، تلفنی و ویدیویی داشته باشد. وجود یک چنین امکاناتی موجب برتری قابل‌ توجه پزشکت نسبت به برنامه‌های مشابه شده است.

تصور کنید در هر لحظه بتوانید به ‌صورت آنلاین به برقراری ارتباط صوتی و تصویری با معتبرترین پزشکان کشور بپردازید! آنگاه متوجه خواهید شد که چرا پزشکت را به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین به شما معرفی کرده‌ایم.

با عضویت در اپلیکیشن پزشکت دیگر لزومی ندارد برای مسائلی همچون یافتن پزشک متخصص کاربلد، فراموشی نوبت ویزیت، اتلاف زمان، گران‌قیمت بودن ویزیت دکتر و… نگران باشید. افزون بر این‌ها نحوه ثبت ‌نام در این برنامه چه برای بیماران و چه برای پزشکان بسیار آسان است. این اپلیکیشن همچنین رابط کاربری بسیار ساده ای دارد در نتیجه به هنگام کار با آن دچار هیچ گونه مشکلی نخواهید شد.

اولین شبکه اجتماعی اختصاصی سلامت

پزشکت نه‌تنها یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین است؛ بلکه به ‌عنوان اولین شبکه اجتماعی اختصاصی سلامت به فعالیت می‌پردازد. بگذارید این طور بگوییم یکی از منحصربه‌فردترین قابلیت‌های این نرم‌افزار، انتشار جدیدترین اطلاعات، تجربیات و یافته‌های پزشکی است.

ناگفته نماند این موارد توسط پزشکان عضو در پزشکت به اشتراک گذاشته می‌شوند. با این تفاسیر برنامه پزشکت را می‌توان یک پایگاه عالی برای ارتقای دانش عمومی پزشکی افراد مختلف جامعه دانست. همین موضوع به ‌تنهایی کافی است تا پزشکت در میان انواع برنامه‌های اینترنتی ارائه‌دهنده خدمات پزشکی جزء محبوب ترین‌ها و بهترین‌ها باشد.

ناگفته نماند کلیه کاربران می‌توانند در تایم‌لاین این اپ به درج سوالات پزشکی خود بپردازند؛ سپس این سوالات به ‌رایگان توسط پزشکان متخصص پاسخ داده می‌شوند.

امکان تعیین وقت قبلی مشاوره پزشکان

در معرفی خدمات و قابلیت‌های اپلیکیشن پزشکت به هیچ وجه نمی‌توان از امکان تعیین وقت قبلی برای دریافت مشاوره چشم پوشی کرد. به این صورت که هر یک از کاربران این برنامه در هر ساعتی از شبانه روز قادر به تعیین وقت مشاوره پزشکی در نرم افزار پزشکت خواهند بود. به ‌این ‌ترتیب در زمان مقرر می‌توانند به گفتگوی صوتی یا تصویری با پزشک منتخب خود بپردازند.

یکی از قابلیت‌های عالی اپ پزشکت که در سایر برنامه‌های پزشکی مشابه کم‌تر به آن پرداخته شده امکان دریافت ویزیت حضوری پزشکان مورد نظر است. به این صورت که درون برنامه آدرس و زمان ویزیت هر دکتر روی نقشه به نمایش درآمده و پس از آن بیمار می‌تواند برای دریافت ویزیت حضوری اقدام کند.

افزون بر این‌ها اپلیکیشن پزشکت در به‌روزرسانی‌های جدید خود خدماتی همچون ویزیت در منزل، خدمات بالینی و پرستاری در منزل را نیز در اختیار کاربران و بیماران قرار داده است.

آموزش، تست و آزمون برای بیمار و پزشک

نرم‌افزار پزشکت در طی اقدامی نوین کلیه هماهنگی‌های لازم با معاونت‌های مرتبط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را انجام داده است؛ و توانسته فرصتی برای ارتباط آنلاین پزشک و بیمار برای مطالعه به‌روزترین مقاله‌ها و جزوه‌های آموزشی فراهم کند. ناگفته نماند این اقدامات آموزشی به طور کامل تحت نظارت وزارت بهداشت قرار دارد.

خدمات‌دهی در شاخه‌های مختلف پزشکی

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که پزشکت توانسته در زمره بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین قرار بگیرد؛ این است که به کاربران خود در شاخه‌های مختلف پزشکی خدمات می‌دهد. در واقع با نصب اپلیکیشن پزشکت می‌توانید از خدمات درمانی در شاخه‌های زیر بهره‌مند شوید:

ارتوپدی، اورژانس، بیماری‌های عفونی و گرمسیری، پاتولوژی و آسیب‌شناسی، پزشک اجتماعی، پزشک بیهوشی، پزشک خانواده، پزشک داروسازی، پزشک داروساز، پزشک عمومی، پزشک قانونی، پزشک کار، پزشک ورزشی، پزشک هسته‌ای، متخصص پوست و مو، متخصص و کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی، جراحی، جراحی مغز و اعصاب، متخصص چشم‌پزشکی، پزشک داخلی، دندان‌پزشک، رادیوانکولوژی، رادیولوژی، روان‌پزشک، روان‌شناس، متخصص زنان و زایمان، طب سنتی، طب فیزیکی و توان بخشی، طب هوا و فضا، متخصص قلب و عروق، کاردرمانگر و فیزیوتراپ، متخصص اطفال، متخصص گوش، حلق و بینی، ماما، متخصص ارولوژی و نورولوژیست.

خدمات دامپزشکی

با استفاده از نرم‌افزار پزشکت همچنین می‌توانید از خدمات بهترین و معتبرترین دامپزشکان بهره‌مند شوید. با توجه ‌به این که خدمات درمانی پزشکت محدود به انسان‌ها نیست؛ در نتیجه به جرئت می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین به حساب آورد.

در استفاده از کلیه خدمات درمانی اپلیکیشن پزشکت همواره می‌توانید تخفیف‌های ویژه‌ای دریافت کنید. به این منظور تنها کافی است از مراجع معتبری مانند موپُن اقدام به دریافت انواع کد تخفیف پزشکت نمایید.

اپلیکیشن خدمات درمانی پزشکت

نقاط ضعف اپلیکیشن پزشکت

آن‌چه تا به این جا مورد بررسی قرار گرفت خدمات و نقاط قوت اپلیکیشن پزشکت بود. در بیان نقاط ضعف این برنامه باید بگوییم برای موارد اورژانسی نمی‌توان به آن تکیه کرد. به‌ اضافه این که نرم‌افزار پزشکت به هیچ عنوان یک جایگزین اصلی برای پروسه درمان نخواهد بود.

این اپلیکیشن را صرفاً می‌توان برای دریافت مشاوره پزشکی مورد استفاده قرار دارد. به ‌طور کلی این نرم‌افزار سلامت همچنان یک‌سری عیب و نقص‌ها دارد که از جمله آن می‌توان به عدم عرضه اپلیکیشن تحت‌ وب پزشکت اشاره کرد.

اپلیکیشن خدمات پزشکی درمانکده

اپلیکیشن درمانکده به ‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین در حقیقت پلتفرمی برای مشاوره آنلاین و نوبت‎دهی برای حضور در مطب است. از جمله دلایلی که درمانکده جزء یکی از نرم افزارهای محبوب در زمینه ارائه خدمات پزشکی اینترنتی محسوب می‌شود؛ امکان دریافت نوبت ویزیت بهترین پزشکان دارای تخصص و فوق‌ تخصص به صورت 24 ساعته است.

به ‌این ‌ترتیب بیماران و کاربران این نرم‌افزار دیگر لزومی ندارد که زمان زیادی را برای دریافت نوبت از بهترین پزشکان سپری کنند. بلکه همواره می‌توانند از طریق این اپ بسیار سریع، آسان و صد البته هوشمندانه نوبت ویزیت دریافت کنند.

به ‌طور کلی استارت ‌آپ درمانکده با هدف آسان‌سازی دسترسی مردم به کلیه خدمات درمانی تأسیس شده است. این مجموعه با گرد هم آوردن بهترین و متخصص‌ترین پزشکان توانسته سریع‌ترین و باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت خود در اختیار کاربران قرار دهد.

خدمات درمانی درمانکده

برخی از بهترین و کاربردی‌ترین خدمات ارائه شده در نرم‌افزار درمانکده که نقاط قوت این اپلیکیشن نیز محسوب می‌شوند، شامل موارد زیر است:

ارائه مشاوره متنی، صوتی و تصویری توسط پزشکان متخصص، بررسی علائم هر بیماری به کمک هوش مصنوعی، انتشار مستمر مطالب تخصصی و باارزش در حوزه سلامت و درمان، دریافت نوبت ویزیت حضوری در مطب پزشکان متخصص (در سراسر تهران)، ذخیره‌سازی کلیه خدمات درمانی دریافتی در پروفایل هر کاربر، بررسی رزومه کاری، تحصیلات و نظرات کاربران در مورد پزشکان و… .

چنانچه قصد استفاده از اپلیکیشن خدمات پزشکی درمانکده را دارید بد نیست بدانید خدمات درمانی ارائه شده توسط این برنامه شامل شاخه‌های مختلف زیر است:

روان‌شناسی، روان‌پزشکی (اعصاب و روان)، زنان/ زایمان و نازایی، بیماری‌های عفونی و تب‌دار، غدد و متابولیسم، پوست و مو، گوارش/ کبد و آندوسکوپی، کلیه و مجاری ادراری (اورولوژی)، کودکان، گوش / حلق و بینی و… .

همچنین باید بدانید که رزرو هر یک از خدمات درمانی ارائه شده در اپلیکیشن سلامت و پزشکی درمانکده با استفاده از کد تخفیف درمانکده امکان‌پذیر است.

اپلیکیشن خدمات پزشکی درمانکده

اپلیکیشن خدمات پزشکی و مشاورهای اسنپ دکتر

اسنپ دکتر یکی از جدیدترین خدمات ارائه شده توسط سوپراپلیکیشن اسنپ است که برای دریافت خدمات مشاوره پزشکی و روان‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین با نصب اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اسنپ به راحتی می‌توانید از خدمات مشاوره پزشکی اسنپ دکتر نیز برخوردار شوید. توضیحات کامل و مبسوط درباره این سامانه را می‌توانید در مقاله معرفی اسنپ دکتر بخوانید.

کاربران پس از ورود به پنل اسنپ دکتر قادر به مشاهده دسته‌بندی‌های مختلف پزشکی و انتخاب هر یک از آن‌ها بسته به نیاز خود خواهند شد. دسته‌بندی خدمات اپلیکیشن اسنپ دکتر شامل موارد زیر است:

داروخانه آنلاین

با مراجعه به داروخانه آنلاین اسنپ دکتر به ‌راحتی می‌توانید با نسخه یا حتی بدون نسخه و صرفاً از طریق اسم یا عکس محصول به سفارش داروهای مجاز یا اقلام داروخانه‌ای بپردازید. ناگفته نماند این سفارشات از کلیه داروخانه‌های سطح شهر قابل دریافت است. به ‌اضافه این که می‌توانید از خدمات تحویل دارو درب منزل اسنپ دکتر نیز بهره‌مند شوید.

مشاوره با پزشک و متخصص

با ورود به این دسته‌بندی می‌توانید از خدمات مشاوره پزشکی آنلاین و تلفنی اپلیکیشن اسنپ دکتر استفاده کنید. به ‌این‌ ترتیب بهترین متخصصین حاضر در وب‌سایت اسنپ دکتر اقدام به ارائه خدمات مشاوره‌ای به شما می‌نمایند. این خدمات مشاوره‌ای شامل موارد زیر است:

  • مشاوره با متخصص زنان و زایمان (بارداری، جلوگیری و بیماری‌هایی مانند عفونت)
  • مشاوره با پزشک عمومی (پیشگیری و مراقبت از تمامی بیماری‌های خفیف)
  • مشاوره با متخصص سلامت پوست و مو (جوش، خارش و عفونت پوست، ریزش مو، شوره سر و…)
  • مشاوره با متخصص مغز و اعصاب (بیماری‌هایی مانند سردرد، ام اس، بی‌حسی و…)
  • مشاوره با متخصص ارتوپدی (بیماری‌هایی مانند درد مفاصل و استخوان‌ها)
  • مشاوره پزشکی سلامت جنسی و رفتاری (بیماری‌های مقاربتی، زودانزالی، عفونت، جلوگیری و…)
  • متخصص قلب، عروق و فشار خون (درد قفسه سینه، فشار خون، چربی خون، تپش قلب و…)
  • کارشناس تغذیه و تناسب ‌اندام (رژیم چاقی و لاغری، کمبود اشتها و تغذیه سالم و…)
  • مشاوره با متخصص چشم‌پزشک (مراقبت و بیماری‌هایی مانند عفونت)
  • مشاوره با متخصص جراحی (مراقبت‌ها و جراحی‌هایی مانند فتق، دستگاه گوارش و…)
  • مشاوره با متخصص طب مکمل (تشخیص مزاج، گیاهان دارویی و…)
  • مشاوره با متخصص طب اورژانس (مسمومیت‌های خفیف، گرمازدگی، کوفتگی، سوختگی و…)
  • متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی (جراحی زیبایی، لیفت صورت و تزریق ژل)
  • متخصص رادیولوژی و تصویربرداری (تفسیر رادیولوژی، سونوگرافی و…)
  • مشاوره با متخصص بیماری‌های داخلی (دیابت، فشار خون، ریه، گوارش، غدد رماتیسم و…)
  • مشاوره با متخصص روان‌پزشک (درمان و پیشگیری مشکلات روحی، عاطفی و رفتاری)
  • مشاوره با متخصص کودکان (بیماری‌ها، مراقبت، رشد و تغذیه)
  • مشاوره آنلاین کرونا و بیماری‌های عفونی (پیشگیری، تشخیص، علائم و…)
  • متخصص کلیه و مجاری ادراری (مشکلات ادراری و کلیه مانند مشکلات پروستات، سنگ کلیه و…)
  • متخصص گوش و حلق و بینی (سینوزیت، مشکلات گوش، بینی و عفونت سر و گردن)
  • مشاوره با کارشناس مامایی (مراقبت‌های بارداری، زایمان و شیردهی)
  • مشاوره با متخصص دندان‌پزشک (مراقبت و بیماری‌های لثه، دهان و دندان)
  • مشاوره با متخصص خون و سرطان (راه‌های درمان و مراقبت از بیماری‌های بدخیم)
  • مشاوره دارویی (اختلال دارویی، شناسایی عوارض و…)
  • متخصص طب فیزیکی و ورزش (درمان، توان‌بخشی و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی)
  • مشاوره ژنتیک (مشاوره ژنتیک قبل از بارداری و ازدواج)
  • مشاوره با متخصص بیهوشی (درد مزمن، اختلالات خواب، مراقبت از بیمار و…)

مشاوره با روان‌شناس

در این دسته‌بندی از اپلیکیشن اسنپ دکتر می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی با بهترین متخصصین استفاده نمایید. انواع دکتر روان‌پزشک آنلاین که در این برنامه به فعالیت می‌پردازند شامل موارد زیر است:

  • مشاوره جنسی (اختلالات، ناتوانی، اعتمادبه‌نفس، تمایلات و…)
  • اضطراب، افسردگی و مسائل فردی (وسواس، کنترل خشم و هیجان، ترس، تنهایی و…)
  • موفقیت شغلی و تحصیلی (استعدادیابی، روابط موثر، خلاقیت و…)
  • ترک اعتیاد (سیگار، ماری‌جوانا، متادون، همسر معتاد و…)
  • ازدواج موفق و رابطه زناشویی پایدار (انتخاب همسر، شکست عاطفی، خیانت و…)
  • فرزند شاد و سالم (بیش‌فعالی، حسادت، لجبازی، اعتماد به ‌نفس و…)
  • نوجوانی و بلوغ (استقلال، مسئولیت‌پذیری، اعتماد به ‌نفس و…)
  • توان‌بخشی و بیماری‌های خاص (مواجهه با بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج)

پزشک و پرستار در منزل

اگر به دنبال خدمات پرستاری در منزل، آزمایش در منزل و ویزیت پزشک در منزل هستید با ورود به این دسته‌بندی از اپلیکیشن اسنپ دکتر قادر به ثبت درخواست برای آن خواهید شد.

نوبت‌دهی آنلاین مطب

منظور از این نوع نوبت‌دهی در واقع همان رزرو نوبت حضوری است که جزء سرویس‌های نسبتاً جدید اپلیکیشن اسنپ دکتر محسوب می‌شود. از طریق این سرویس می‌‍‌توانید اقدام به دریافت نوبت حضوری پزشکان مختلف در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، کرج و یزد نمایید.

در واقع هر کاربر می‌تواند بر اساس بازخوردهای سایر کاربران و همچنین مطالعه پروفایل و سوابق پزشک یا مشاوران اسنپ دکتر به انتخاب بهترین خدمات درمانی این اپلیکیشن محبوب بپردازد.

پس از تصمیم‌گیری درباره این که خدمات درمانی و مشاوره کدام پزشک را دریافت کنید نوبت به انتخاب زمان مناسب می‌رسد. برای این منظور لازم است از طریق پروفایل پزشک مورد نظر وارد بخش “زمان‌های پاسخگویی” شوید.

کاربران با مراجعه به اپلیکیشن اسنپ دکتر به‌ عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین قادر به دریافت مشاوره پزشکی و روان‌پزشکی به صورت متنی و همچنین تلفنی خواهند شد.

اپلیکیشن خدمات پزشکی و مشاوره‌ای اسنپ دکتر

مزایا و نقاط قوت اسنپ دکتر

به ‌طور کلی برنامه اسنپ دکتر حضوری قدرتمند و پر رنگ در زمینه ارائه خدمات پزشکی و مشاوره ای قبل از ازدواج، تحصیلی و… دارد. در واقع بزرگ‌ترین دلیل محبوبیت اسنپ دکتر را می توان در ارائه خدمات ویزیت آنلاین پزشک دانست.

این اپلیکیشن خدمات خود را به درمان و مشاوره محدود نکرده و به طور مستمر به انتشار مطالب آموزشی در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی، دانستنی‌های پزشکی و سلامت و… می‌پردازد. به ‌این ‌ترتیب کاربران این برنامه به منبعی عظیم از اطلاعات درمانی دسترسی خواهند داشت که به لحاظ علمی نیز مورد تایید قرار گرفته‌اند.

در بررسی خدمات و نقاط قوت اپلیکیشن اسنپ دکتر جا دارد به ارائه آن در پلتفرم IOS نیز اشاره‌ای داشته باشیم. این‌گونه کاربران سیستم عامل IOS نیز به راحتی می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند خود از خدمات درمانی و مشاوره‌ای فوق‌العاده اسنپ دکتر بهره‌مند شوند.

همچنین به هنگام استفاده از خدمات درمانی مختلف این نرم‌افزار و ثبت درخواست می‌توانید از کد تخفیف اسنپ دکتر استفاده کنید. به ‌این ‌ترتیب هزینه پرداختی برای مشاوره و درمان آنلاین بسیار مقرون‌به‌صرفه و ارزان خواهد شد.

با استفاده از اسنپ دکتر نه‌تنها به‌ صورت 24 ساعته و حتی در ایام تعطیل می‌توانید به گفت‌وگوی مستقیم با پزشکان مورد نظر خود بپردازید؛ بلکه از اطلاعات و حریم شخصی شما نیز به‌ صورت کامل محافظت می‌شود. مهم‌تر از همه این که همواره فرصت مشاوره با بهترین پزشکان متخصص و متعهد ایران را دارید که مورد تأیید اسنپ دکتر نیز قرار گرفته‌اند. به‌ اضافه این که پشتیبانی اسنپ دکتر بسیار قدرتمند و اصولی است.

نقاط ضعف اسنپ دکتر

با توجه ‌به این که اسنپ دکتر توانسته در میان مردم به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین به فعالیت بپردازد؛ در نتیجه انتظار می‌رود بیماران از طریق آن بتوانند با پزشکان مورد نظر خود ارتباط ویدیویی داشته باشند. در حالی که هم اکنون و به صورت موقت امکان دسترسی به سرویس ویدیویی این نرم‌افزار ارائه دهنده خدمات درمانی وجود ندارد.

سامانه پزشکی و درمانی دکترتو

دکترتو یک سامانه نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان است که به دلیل عملکرد موفقش توانسته جایگاه قدرتمندی به ‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین به دست بیاورد. از این اپلیکیشن به عنوان ساده‌ترین روش نوبت‌دهی اینترنتی و همچنین مشاوره پزشکی آنلاین در ایران یاد می‌شود.

در واقع هر پزشکی با هر تخصصی از طریق نرم‌افزار دکترتو می‌تواند به فعال‌سازی نوبت‌دهی اینترنتی و تلفنی خود بپردازد. با وجود این سامانه دیگر لزومی ندارد بیماران برای نوبت گرفتن از دکتر به سراغ روش‌های سنتی مانند تماس تلفنی یا مراجعه حضوری بروند.

به ‌این ‌ترتیب برای ویزیت حضوری یا تلفنی بهترین متخصصین و پزشکان ایرانی تنها لازم است به وب‌سایت یا اپلیکیشن نوبت‌دهی اینترنتی دکترتو مراجعه کنید. در ادامه با کلیک بر “لیست پزشکان دارای تخصص و فوق ‌تخصص” به انتخاب پزشک مورد نظر و همچنین زمان دلخواه برای نوبت ویزیت بپردازید.

خدمات درمانی ارائه شده توسط این اپلیکیشن سلامت بسیار گسترده بوده و کلیه شاخه‌های زیر را شامل می‌شود:

دکتر داخلی، دکتر پوست و مو، دکتر زنان و زایمان، دندان‌پزشک، چشم‌پزشک، متخصص مامایی، دکتر شنوایی‌سنج، متخصص قلب، متخصص رادیولوژی و سونوگرافی، دکتر اورولوژی، دکتر تغذیه، دکتر ارتوپد، دکتر گوارش و کبد، دکتر غدد و متابولیسم، دکتر ریه، بینایی‌سنج، پزشک عمومی، دکتر خون (آنکولوژی)، دکتر کلیه بزرگسالان، دکتر روماتولوژی، دکتر طب فیزیکی و توان‌بخشی، دکتر فیزیوتراپی، دکتر پرتودرمانی (رادیوتراپی)، جراح عمومی، جراح پلاستیک، جراح فک و صورت، متخصص اطفال، روان‌شناس، روان‌پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، دکتر غدد کودکان و گفتاردرمانی.

سامانه پزشکی و درمانی دکترتو

مزایا و نقاط قوت دکترتو

نقاط قوت و مزایای اپلیکیشن دکترتو که آن را به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین تبدیل کرده به شرح زیر است:

دریافت نوبت، مشاهده لیست پزشکان، جستجو بر اساس موقعیت مکانی، دسترسی به تاریخچه نوبت، مشاهده آخرین آدرس و تلفن مطب هر پزشک، امکان ثبت نظر و مشاهده نظرات سایر کاربران، رزرو رایگان خدمات درمانی و پزشکی، امکان پیگیری، ویرایش و حذف نوبت ثبت شده، یادآوری نوبت ویزیت پزشک و… .

از دیگر مزایای اپلیکیشن دکترتو می‌توان به راه‌اندازی مجله سلامت در این سامانه اشاره کرد. این مجله در قالب وبلاگ بوده و به انتشار اخبار پزشکی و توصیه‌های حوزه سلامت و درمان می‌پردازد. سامانه نوبت‌گیری اینترنتی دکترتو در حقیقت با انجام چنین اقدامی در تلاش است که با افزایش آگاهی در حوزه سلامت به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف کمک کند.

این سامانه همچنین اقدام به تهیه یک برنامه ویدیویی هفتگی به نام “دکتر تو با شما” نموده است؛ و هر بار به سراغ یک پزشک می‌رود و به مصاحبه درباره موضوعات مهم در حیطه تخصص آن پزشک می‌پردازد. این ویدیوها به لحاظ اعتبار و ارزش علمی آن‌چنان سطح بالایی دارند که جزء معتبرترین و دست ‌اول‌ترین منابع اطلاعاتی در حوزه پزشکی به‌ حساب می‌آیند.

معایب و نقاط ضعف دکترتو

اپلیکیشن دکترتو در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه دارای چند نقطه ضعف به شرح زیر می‌باشد:

نداشتن خدمات مشاوره، عدم ارائه خدمات مسیریابی مطب، نداشتن ویزیت مجازی، نداشتن یادآور دارو و آزمایش و… .

در بررسی معایب اپلیکیشن دکترتو جا دارد به عدم پوشش‌دهی کلیه شهرهای کشور اشاره کنیم. در واقع این برنامه اگرچه جزء بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین محسوب می‌شود، اما در حال حاضر تنها اقدام به نوبت‌دهی اینترنتی برای پزشکان شهرهای زیر می‌نماید:

پزشکان تهران، بوشهر، تبریز، کرمان، کرج، اهواز، بندرعباس، مشهد و اصفهان.

البته در هنگام دریافت نوبت از سامانه دکترتو صرف ‌نظر از این که قصد مراجعه به کدام پزشک را دارید؛ می‌توانید رزرو نوبت تلفنی یا حضوری را با استفاده از کد تخفیف دکترتو انجام دهید. به ‌این ‌ترتیب تا حد قابل ‌توجهی در هزینه ویزیت صرفه‌جویی خواهد شد.

بیشتر بخوانید :‌ نحوه استفاده از کد تخفیف دکترتو

جمع‌بندی

اکنون که با بهترین اپلیکیشن‌های خدمات پزشکی آنلاین آشنا شده‌اید و می‌دانید که هر کدام از این برنامه‌ها چه خدمات، امکانات، مزایا و معایبی دارند؛ بد نیست برای مقایسه کلی هریک از این اپلیکیشن‌های سلامتی نگاهی به جدول زیر بیندازید:

مقایسه خدمات و ویژگی‌های اپلیکیشن‌های پزشکی

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *