0

بررسی آسیاتک

تاریخچه آسیاتک از بدو تأسیس تا امروز

معرفی مختصر

آسیاتک یک شرکت ارتباطات و انتقال داده است که در ۲۰ بهمن سال ۸۲ به‌ منظور فعالیت در صنعت آی تی شروع به کار کرد. این شرکت خدماتی جامع و فراگیر مثل انواع شبکه‌ها و سرویس‌های اینترنتی در بسترهای مختلف، ارائه پهنای باند اختصاصی، ارائه انواع تلفن‌ها و خطوط سازمانی هوشمند، امکان ارسال پیامک به صورت کلان، مشاوره دادن، ساخت مراکز داده، ارائه سرور اختصاصی، سرور مجازی، میزبانی سرور، خدمات ابری و… را شامل می‌شود.

از جمله مهم‌ترین خدمات آسیاتک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ADSL2+

اینترنت پرسرعتی که بدون قطع شدن به ارائه خدمات می‌پردازد. بیشترین کاربرد آن در منازل، شرکت‌ها و مکان‌های اداری است که همه‌روزه به تمام نقاط کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

TD-LTE

برای دریافت خدمات اینترنتی همیشه تمام امکانات فراهم نیست و همواره کاستی‌ها و مشکلاتی وجود داشته است. از جمله این مشکلات می‌توان به نداشتن خط تلفن ثابت، نیاز به جابه‌جایی مودم‌ها و استفاده از اینترنت در مسیرهای مختلف اشاره کرد. این نوع اینترنت پهنای باند و سرعت بسیار بالاتری نسبت به اینترنت ثابت دارد و مشکلات ذکر شده را برطرف کرده است.

VDSL

این روش نوع جدید دسترسی به اینترنت می‌باشد که سرعت بسیار بالایی در آپلودها و دانلودها ارائه می‌دهد. سرعت این سرویس ۸۰ مگابیت بر ثانیه است که بسیار بیشتر از سرعت اینترنت ADSL است. برای ارائه این سرویس از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده شده و همچنین امکان ارسال فایل‌های حجیم را بسیار آسان کرده است.

OWA

اینترنت وایرلس (بی‌سیم) یا پوینت تو پوینت (P2P) اشتراکی یکی از سرویس‌های پرسرعت و جذاب ویژه کاربران حرفه‌ای مانند گیمرها و استریمرها است که نیاز به اینترنت با سرعت ‌بالا و بدون قطعی دارند. نوعی از اینترنت رادیویی می‌باشد که بر بستر امواج رادیویی فعالیت می‌کند. برخلاف خدمات مخابراتی و خطوط تلفن که حتما باید در محدوده فعالیت مخابراتی باشند این نوع از اینترنت در مکان‌هایی که دور از فضاها و پایگاه‌های مخابراتی است نیز کار می‌کند.

(آسیاتل) تلفن ثابت خانگی

برای برطرف کردن مشکل محدودیت‌های مخابراتی، آسیاتک با این سرویس علاوه بر سازمان‌ها و ادارات به کاربران خانگی نیز تلفن ثابت ارائه می‌کند تا بتوانند به راحتی با شماره تلفن‌های ایرانی و خارجی در سرتا‌سر دنیا تماس برقرار کنند. برای استفاده از خدمات این سرویس که بر روی بستر اینترنت ارائه می‌شود کاربر باید یکی از سرویس‌های ارتباطی شرکت را که در بالا به آن‌ها اشاره شد، خریداری کرده باشد.

(آسیاتل) تلفن ثابت خانگی

اهداف و برنامه‌های آسیاتک

آسیاتک از همان ابتدا به دنبال تأثیرگذاری و پیشرفت بود و برای ارائه این خدمات گسترده و اثربخشی در صنعت اینترنت ایران با مشکلاتی مواجه شد. اما پس از گذشت ۱۹ سال با کسب مجوزهای مورد نیاز، از موانع روبروی خود عبور کرده و گسترده‌ترین خدمات داده‌ای و اینترنتی در کشور را ارائه می‌دهد و به یکی از غول‌های این صنعت تبدیل شده است. آسیاتک در سال ۹۴ پروانه FCP خود را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد.

بزرگ‌ترین دیتاسنتر کشور متعلق به شرکت آسیاتک می‌باشد که در برج میلاد قرار دارد. دیتاسنترها یا مراکز داده به مکان‌هایی گفته می‌شود که تعداد بسیار زیادی تجهیزات شبکه‌ای و رایانه‌ای در آن‌ها مستقر هستند و با استفاده از زیرساخت‌های مورد نیاز مشغول به پردازش، نگهداری و انتقال داده‌ها می‌باشند.

نکته‌ای که در این شرکت همواره حائز اهمیت است، تسهیل امور برای مشتریان و ایجاد یک بستر مناسب برای دریافت آسان‌تر خدمات می‌باشد. مدیران و کارکنان این شرکت همواره می‌کوشند تا زندگی و رفاه مشتریان را بهبود ببخشند و با کسب جدیدترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز دنیا در ارائه خدمات اینترنتی پیشتاز باشند و هر روز بیشتر به اعتماد مشتریان بیفزایند.

یکی از اهداف و رؤیاهای آسیاتک تبدیل شدن به برترین اپراتور کشور در راستای توسعه فناوری و خدمات ارتباطی در سال 1404 است؛ ولی با وجود شرکت‌های گوناگونی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و رقیب آسیاتک هستند، شاید کمی دشوار باشد؛ اما با توجه به پیشرفت‌های این شرکت در سال‌های گذشته چندان هم دور از دسترس نیست. رقابت بین شرکت‌ها از جمله مواردی است که همواره مورد بحث بوده و به رشد و شکوفایی شرکت‌ها کمک می‌کند. سرعت رشد و توسعه شرکت‌هایی که در زمینهٔ خدمات ارتباطی آنلاین و اینترنتی فعال هستند، بسیار زیاد است. این کسب‌وکارها باید به‌شدت مراقب رقیبان خود باشند و مدام آن‌ها را زیر نظر داشته باشند.

آسیاتک، برترین اپراتور کشور

نمونه‌های خارجی آسیاتک

1- شرکت AT&T

یک هلدینگ مخابراتی بزرگ در آمریکا می‌باشد که زیرمجموعه‌های زیادی دارد. از جمله خدمات این شرکت می‌توان به این موارد اشاره کرد: خدمات اینترنتی شامل پهنای باند و دیتاهای مختلف، خدمات مخابراتی و تلفنی، تجهیزات ارتباط از راه دور و همچنین سرگرمی‌های دیجیتال شامل شبکه‌های تولید فیلم‌های سینمایی تلویزیونی و بازی‌های مختلف. این شرکت را می‌توان از بزرگ‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین ارائه‌دهنده‌های خدمات ارتباطی و اینترنتی دانست که نه فقط در آمریکا بلکه در کل دنیا فعالیت می‌کند و به ارائه خدمات می‌پردازد.

2- شرکت Verizon Communications

یک هلدینگ آمریکایی که درصد بسیار بالایی از پهنای باند اینترنت را در دنیا ارائه می‌دهد که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و در ۵ سال اول فعالیت خود بسیار گسترش یافت. امروزه در زمینه‌های مختلفی از جمله خدمات ارتباطی و مخابراتی، خدمات بی‌سیم و سرویس‌دهی به شرکت‌های وایرلس، تهیه و ارائه تجهیزات مختلف، خدمات ارتباط داده‌ای و… فعالیت می‌کند. این شرکت بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده فیبر نوری است و اولین شرکتی است که اینترنت فیبر را به داخل خانه‌ها روانه کرد.

Verizon Communications

3- شرکت Nippon Telegraph & Telephone

شرکت هلدینگ ژاپنی است که کار اصلی آن خدمات مخابراتی می‌باشد. این شرکت همچنین در زمینهٔ ارائه خدمات اینترنتی و پروتکل‌های اینترنت (IP)، شبکه تلفن همراه، شبکه‌های کامپیوتری، تولید و فروش تجهیزات مخابراتی و ارتباطات صوتی ثابت فعالیت می‌کند.

4- شرکت Deutsche Telekom AG

این شرکت هم یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ دنیا در این صنعت می‌باشد که یک شرکت آلمانی است و خدمات ارتباط از راه دور و فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد. از شرکت‌های پیشتاز و بسیار توسعه‌یافته که محدوده فعالیت گسترده‌ای را در آلمان، اروپای شرقی و ایالات ‌متحده آمریکا دربر می‌گیرد و همواره توانسته طیف وسیعی از مشتریان را به سمت خود جلب کند.

5- شرکت T-Mobile US

این شرکت هم یک شرکت مخابراتی بی‌سیم در ایالات ‌متحده می‌باشد که خدماتی از جمله ارائه خدمات تلفن همراه، شبکه‌های پهنای باند بی‌سیم و شبکه‌های سلولی را ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۲۰ از شرکت اسپرینت جدا شد و فعالیت خود را به ‌تنهایی ادامه داد.

رقبای داخلی آسیاتک

شرکت‌های ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی همواره با مشکلات و محدودیت‌های زیادی روبه‌رو بوده‌اند که فعالیت‌های آن‌ها را در عرصه‌های بین‌المللی با مشکل روبرو کرده است. از این رو عمده فعالیت این شرکت‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد و منوط به توسعه‌های داخلی می‌باشد؛ همین باعث می‌شود رقابت آن‌ها با یکدیگر بسیار مهم‌تر از رقابت با رقبای خارجی باشد. آسیاتک هم از این قواعد مستثنا نیست و باید همواره رقبای داخلی را تحت نظر داشته باشد و بکوشد که توسعه‌یافته‌تر از آن‌ها عمل کنند. در این بخش به معرفی مهم‌ترین رقبای داخلی این شرکت می‌پردازیم.

1- شرکت شاتل

شاتل از قدیمی‌ترین و بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی است که از سال ۸۱ شروع به فعالیت کرده است. از آن دسته شرکت‌هایی است که فعالیت بسیار متنوعی دارد و خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهد. از جمله این خدمات می‌توان به این موارد اشاره کرد: اینترنت ثابت ADSL، اینترنت فیبر نوری خدمات مخابراتی و تلفن ثابت، اینترنت TD-LTE، خدمات اینترنت 4G و 4.5G. شاتل با ارائه‌ی خدمات گسترده در زمینه‌های گوناگون توانسته درصد رضایت بسیار بالایی را از طرف مشتریان دریافت کند به‌طوری‌که در بیشتر نظرسنجی‌ها از طرف کاربران به عنوان برترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی انتخاب‌ شده است.

شاتل

2- شرکت مخابرات ایران

یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌های خدمات اینترنتی است که خدماتی مثل اینترنت ثابت خانگی، اینترنت ماهواره‌ای و فیبر نوری را ارائه می‌دهد. اما خدمات این شرکت از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و همواره سرعت پایین و قطعی اینترنت از نقاط ضعف این شرکت بوده است.

3- شرکت‌ های وب

شرکت داده گستر عصر نوین با نام تجاری‌ “های وب” که از سال ۸۲ شروع به فعالیت کرده است و خدمات اینترنتی، ADSL و شبکه‌های ارتباط محلی را ارائه می‌دهد.

4- شرکت پارس آنلاین

از بهترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی است که طیف وسیعی از شرکت‌های دولتی، خصوصی و سازمان‌ها از خدمات آن استفاده می‌کنند. این شرکت اینترنت ADSL و VDSL ارائه می‌دهد که در سرتاسر کشور فعال است و می‌توان از خدمات آن استفاده کرد.

نقاط قوت آسیاتک از نگاه کاربران

امروز با توجه به رقابت بالایی که در میان شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات اینترنت به وجود آمده است، کاربران تمایل بیشتری به استفاده از خدمات کمپانی‌هایی دارند که ویژگی‌های منحصربه‌فرد و نقاط قوت بیشتری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. کمپانی آسیاتک نیز با آگاهی به این موضوع در تلاش است تا با حداکثر توان خود خدمات منحصربه‌فردی را در اختیار کاربران قرار بدهد تا بتواند حداکثر رضایت آن‌ها را به دست بیاورد و کاربران جدید نیز جذب کند. آسیاتک به عنوان یکی از اولین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، با بیش از ۱۸ سال سابقه در صنعت فناوری اطلاعات، در حال حاضر پتانسیل این را دارد تا تمام نیازهای ارتباطی کاربران سازمانی و کاربرانی که از خدمات خانگی استفاده می‌کنند را تأمین کند.

در ادامه به برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شرکت آسیاتک می‌پردازیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شویم:

ارائه کامل‌ترین خدمات ارتباطی به کاربران خانگی و کسب‌وکارها

یکی از مزایایی که باعث منحصربه‌فرد شدن یک کمپانی ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی می‌شود، تنوع در خدمات ارائه‌دهنده آن‌ها به کاربران خانگی و صاحبان کسب‌وکارها می‌باشد. نیاز کاربران خانگی و صاحبان کسب‌وکارها به خدمات ارتباطی و سرویس‌های اینترنت بسیار متفاوت است پس با توجه به این موضوع کمپانی آسیاتک برای افزایش محبوبیت خود، مزایای منحصربه‌فردی را به هر یک از آن‌ها ارائه می‌کند.

پوشش سراسری در اکثر شهرهای ایران

هر چقدر هم که یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی از کیفیت و خدمات مناسبی برخوردار باشد تا زمانی که نتواند خدمات مورد نظر خود را در اختیار اکثر افراد کشور قرار دهد، طبیعی است که از تعداد کاربران کمتری برخوردار خواهد بود و همین موضوع باعث افت محبوبیت آن می‌شود. کمپانی آسیاتک تا به امروز توانسته است ۴۳۰ شهر در داخل کشور را تحت پوشش قرار دهد و به یکی از بزرگ‌ترین اپراتورها از لحاظ ارائه خدمات تبدیل شود.

نقاط قوت آسیاتک از نگاه کاربران

فضای فعال برای ذخیره محتوا در دیتاسنترهای آسیاتک

با افتتاح جدیدترین دیتاسنتر آسیاتک در چهارمین برج بلند مخابراتی ایران این شرکت توانسته است تا خدمات بسیار ارزنده‌ای را در زمینهٔ ذخیره محتوا در اختیار کاربران خود قرار بدهد. حدود ۲ پتابایت فضای فعال ذخیره محتوا در دیتاسنترهای آسیاتک باعث شده است تا این کمپانی نگرانی و دغدغه‌هایی از لحاظ فضای فعال ذخیره محتوا نداشته باشد و بتواند به کمک سرورهای قدرتمند خود خدمات شایسته‌ای را در اختیار کاربران خود قرار بدهد.

سرورهای مجازی آسیاتک

علاوه بر خدماتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به تازگی آسیاتک با ارائه سرورهای مجازی قدرتمند خود، اقدامات مؤثری را انجام داده است. کاربرانی که از سرور مجازی آسیاتک استفاده می‌کنند از امکانات منحصربه‌فردی بهره‌مند می‌شوند که در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره می‌کنیم:

سرورهای قدرتمند و پیشرفته

با استفاده از به‌روزترین سیستم‌ها و سخت‌افزارهای ذخیره و پردازشی مثل استفاده از دیسک‌های پرسرعت ssd و پردازنده قدرتمند اینتل، محیطی را فراهم کرده‌اند تا کاربران بتوانند به تمام خدمات مورد نیاز خود جهت ساختن اپلیکیشن‌های وب و دیگر موارد، از طریق سرورهای مجازی آسیاتک، دسترسی داشته باشند.

  • راه‌اندازی فوری: یکی از سریع‌ترین راه‌های دسترسی به یک سرور و ایجاد صفر تا صد سرور اختصاصی استفاده از خدماتی است که شرکت ارتباطی آسیاتک در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربرانی که قصد استفاده از سرورهای مجازی را دارند، می‌توانند با چند کلیک ساده در کمترین زمان در یکی از ممتازترین مراکز داده ایران، سرورهای مجازی خود را بسازند و از خدماتی آن استفاده کنند.
  • افزونه‌های قدرتمند و کاربردی: از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد سرورهای مجازی آسیاتک، امکان استفاده از افزونه‌های قدرتمند و بسیار کاربردی مثل پشتیبانی فایروال (Networkable Firewall backup) می‌باشد.
  • مدیریت آسان سرورها: برخی از شیوه‌هایی که توسط سایر شرکت‌ها ارائه می‌شوند، پنل مدیریتی نسبتاً دشواری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و کاربران ناچار هستند، مقداری از زمان خود را صرف بهینه کردن زیرساخت سرور وب‌سایت خود کنند. با استفاده از سرورهای مجازی آسیاتک دیگر نیاز به صرف زمان برای بهینه کردن زیرساخت سرورهای خود ندارید؛ تنها با چند کلیک ساده می‌توانید این کار را انجام دهید و بیشتر زمان خود را صرف توسعه نرم‌افزارها کنید.
  • پرداخت هزینه متناسب با میزان مصرف: معمولاً برای تهیه و دسترسی به سرورهای مجازی، کاربران باید حداقل هزینه استفاده از سرور به مدت یک ماه را پرداخت کنند. اما در سرورهای مجازی آسیاتک، کاربران این قابلیت را دارند که بتوانند بر اساس میزان مصرف خود هزینه را پرداخت کنند.

در دسترس بودن عاملین فروش

امروزه با توجه به دغدغه‌هایی که روزانه اکثر افراد جامعه با آن‌ها سروکار دارند، کمتر کسی وقت آزاد برای پیدا کردن شرکت مناسب جهت دریافت خدمات ارتباطی دارد. آسیاتک با در اختیار داشتن حدود ۷۰۰۰ عامل فروش در سراسر کشور دسترسی راحتی را در اختیار کاربران قرار داده است تا آن‌ها بتوانند در کمترین زمان به هر یک از خدمات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

بزرگ‌ترین توزیع‌کننده پهنای باند اینترنت در کشور

شرکت آسیاتک با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته به بزرگ‌ترین کمپانی ارائه‌دهنده پهنای باند اینترنت در کشور تبدیل شود؛ همین موضوع باعث شده است تا خدماتی که این کمپانی ارائه می‌دهد، با سرعت و کیفیت بسیار مناسبی در اختیار کاربران قرار بگیرد و کاربرانی که از این خدمات استفاده می‌کنند نهایت رضایت را داشته باشند.

پشتیبانی ۲۴ ساعته

یکی از مشاغلی که ارائه خدمات پشتیبانی در آن بسیار حائز اهمیت است، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی می‌باشند. بسیاری از کاربرانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، بارها با مشکلاتی نظیر ناتوانی در تمدید اشتراک خود، کندی سرور، قطعی اینترنت و… روبرو می‌شوند؛ بنابراین کمپانی که بتواند در کوتاه‌ترین زمان به سؤالات کاربران خود پاسخ مناسب دهد و در جهت رفع مشکل آن‌ها تلاش کند، به یک کمپانی موفق و خوش‌نام در میان کاربران تبدیل خواهد شد. در همین راستا آسیاتک با قرار دادن تیم پشتیبانی مجرب خود به صورت 24 ساعته در تلاش است تا مشکلات و سؤالات کاربران خود را به بهترین نحوه ممکن حل نماید. کمپانی آسیاتک برای راحتی بیشتر و رسیدگی به شکایات و مشکلات کاربران تلفن سراسری رایگان ۹۰۰۰۱۵۴۴ را در اختیار آن‌ها قرار داده است تا بتوانند رضایت مشترکین را به دست بیاورند.

ارائه اینترنت عمومی و رایگان در مراکز پرتردد

یکی دیگر از اقداماتی که کمپانی آسیاتک برای افزایش رضایت کاربران خود انجام داده است، ارائه خدمات رایگان اینترنت در مراکز پرتردد مانند فرودگاه‌ها، مراکز خرید، ایستگاه‌های راه‌آهن و… می‌باشد که کاربران می‌توانند در هنگام مراجعه به این مراکز به اینترنت رایگان متصل بشوند.

نقاط ضعف آسیاتک از نگاه کاربران

می‌توان گفت با توجه به ارائه خدمات منحصربه‌فرد و بی‌نظیری که کمپانی آسیاتک در اختیار کاربران گذاشته است، کمتر کسی از خدماتی که در این شرکت ارائه می‌شود، ناراضی است. در این قسمت برخی از نقاط ضعف آسیاتک را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

قیمت تعرفه‌های آسیاتک

به گفته بعضی از کاربران خدماتی که در کمپانی آسیاتک ارائه می‌شود، نسبت به برخی از رقبا از قیمت بالاتری برخوردار است و همین موضوع باعث نارضایتی کاربران شده است.

کاهش ترافیک در ساعات اوج مصرف

به دلیل تعداد کاربران بسیار زیاد کمپانی آسیاتک در برخی از ساعات به دلیل شلوغی سرورها، سرعت ارائه‌دهنده خدمات توسط کمپانی آسیاتک کاهش پیدا می‌کند و این موضوع به یکی از نقاط ضعف کمپانی آسیاتک تبدیل‌ شده است.

آسیاتک در شبکه‌های اجتماعی

لازمه هر کسب‌وکار موفقی حضور گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد؛ امروزه به دلیل محبوبیت بالای شبکه‌های اجتماعی، به یکی از بزرگ‌ترین مراجع تبلیغ و توسعه کسب‌وکارها در میان کاربران تبدیل شده است. آسیاتک نیز با آگاهی به این موضوع سال‌هاست که فعالیت حرفه‌ای و پیوسته خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، آپارات، تلگرام و لینکدین آغاز کرده است و به صورت مداوم در حال تولید محتواهای متنوع برای شبکه‌های اجتماعی خود می‌باشد.

آسیاتک در شبکه‌های اجتماعی

در ادامه آیدی برخی از شبکه‌های اجتماعی فعال آسیاتک برای شما عزیزان قرار داده‌ شده است:

آپارات: asiatech

تلگرام: asiatechco

اینستاگرام: asiatech.ir

شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت پشتیبانی غیرحضوری با شماره آسیاتک تماس بگیرید و مشکلات خود را با کارشناسان پشتیبانی در میان بگذارید:

تلفن: ‌90000000 – 90001544

راهنمای سفارش و تمدید اینترنت از آسیاتک

در این قسمت قصد داریم، مراحل سفارش و تمدید اینترنت آسیاتک با استفاده از نسخه وب‌سایت و اپلیکیشن را بررسی کنیم.

اگر شما هم قصد استفاده از خدمات ارائه شده در شرکت آسیاتک را دارید، در ابتدا باید وارد وب‌سایت آسیاتک شوید. برای ورود به وب‌سایت آسیاتک باید روی گزینه ورود به حساب کاربری یا ثبت نام کلیک نمایید. (در صورتی که قبلا در سایت ثبت‌نام کرده‌اید، با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری وارد حساب شخصی خود شوید. اما اگر حساب کاربری در آسیاتک ایجاد نکرده‌اید، باید ابتدا ثبت‌نام نمایید.)

در حساب کاربری شما گزینه‌های مختلفی برای استفاده از خدمات آسیاتک وجود دارد. اگر شما عزیزان قصد تمدید و شارژ حساب اینترنت خانگی خود را دارید، می‌توانید با وارد شدن به قسمت پشتیبانی و کلیک بر روی گزینه‌های شارژ و تمدید سرویس‌های فعال را مشاهده کرده و هر سرویسی که تمایل به استفاده از آن را دارید، انتخاب نمایید. پس از طی کردن مراحل پرداخت از خدماتی که انتخاب کردید، استفاده کنید.

مراحل خرید سرویس:

بعد از ثبت نام وارد پنل کاربری خود شوید. در نوار بالای صفحه بر روی گزینه‌ی فروشگاه کلیک نمایید و وارد صفحه محصولات شوید. برای تمدید و خرید محصولات در نوار بالای صفحه بر روی گزینهٔ “به حساب کاربری خود وارد شوید” کلیک نمایید. سپس با استفاده از کد ملی و یا آدرس ایمیل و پسوردی که از قبل در موقع ثبت نام برای شما ارسال گردیده است، وارد پنل کاربری خود شوید. مطابق تصویر زیر:

راهنمای سفارش و تمدید اینترنت از آسیاتک

بعد از ورود به پنل، صفحه پیشخوان به شما نمایش داده خواهد شد. برای تمدید و یا شارژ سرویس مورد نظر خود، روی مشاهده جزئیات سرویس‌های من کلیک کنید. در صفحه باز شده می‌توانید اطلاعات سرویس خود را مشاهده نمایید.

جهت خرید یا تمدید سرویس از نوار ابزار بالا گزینه خرید و رزرو سرویس را انتخاب کنید. بعد از کلیک روی گزینه خرید و تمدید سرویس، صفحه تمدید و شارژ به شما نمایش داده خواهد شد. از قسمت سرویس، می‌توانید خدمت مدنظر خود را با حجم و زمان مورد نیاز خود (یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، یکساله) انتخاب کنید. در قسمت بعد تاریخ شروع سرویس خود را انتخاب کنید و در آخر مبلغ فاکتور شما با احتساب مالیات بر ارزش افزوده نمایش داده می‌شود. در این مرحله شما می‌توانید از کد تخفیف آسیاتک استفاده نمایید. برای پرداخت روی گزینه تأیید کلیک کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم شرکت آسیاتک یکی از اولین و خوش‌نام‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی و مخابراتی برای کاربران خود است. این کمپانی تمام تلاش خود را انجام داده است تا بتواند در تمام طول فعالیت خود خدمات شایسته‌ای را در اختیار کاربران قرار بدهد. همچنین این شرکت با برگزاری جشنواره‌های فصلی و دوره‌ای، خدمات منحصر‌به‌فردی را به کاربران خود ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *