0

تکنولایف یا دیجی کالا؟

تکنولایف یا دیجی کالا

مقایسه این دو فروشگاه آنلاین بزرگ شاید کار بسیار سختی باشد. این مقایسه‌ها جز< سؤالاتی است که امروزه بسیار پرسیده می‌شود. به‌طور مثال می‌پرسند در مقایسه باسلام و دیجی کالا، کدام یک برتر است؟ به این‌گونه سؤالات به‌‌سختی می‌توان پاسخ داد و با مقایسه موارد گوناگون، فقط می‌توان به یک طرف بیشتر تمایل یافت. ما هم در این مقاله قصد داریم تکنولایف و دیجی کالا را در زمینه‌های مختلف مقایسه کنیم و هدف، مشخص کردن این نیست که کدام یک به‌طور مطلق برتر است.

کدام فروشگاه اینترنتی برای خرید محصولات الکترونیکی بهتر است؟

فروشگاه دیجی کالا در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در کشور است. در دیجی کالا تقریباً هر چیزی که بخواهید را می‌توانید بیابید. اما فروشگاه تکنولایف فروشگاهی اینترنتی است که سال‌هاست در زمینه فروش محصولات دیجیتال و الکترونیکی فعالیت می‌کند. برای پاسخ به اولین مقایسه تکنولایف یا دیجی کالا در زمینه خرید محصولات الکترونیک، شاید تکنولایف گزینه بهتری در این مورد باشد و دلیل این انتخاب، فعالیت تخصصی در زمینه فروش این محصولات است.

در ادامه این دو فروشگاه اینترنتی را از جنبه‌های گوناگون با یکدیگر مقایسه کرده و به شما در انتخاب یک گزینه برای خریدی که درنظر دارید کمک خواهیم کرد.

تنوع کالاها

در مورد این مقایسه می‌توانیم برتری را به دیجی کالا بدهیم. تنوع محصولات دیجی کالا فوق‌العاده زیاد است و این محصولات در شانزده دسته‌بندی مختلف تقسیم شده‌اند که موبایل و محصولات دیجیتال فقط دو دسته از این شانزده بخش هستند. در مقابل تکنولایف علاوه‌بر موبایل و انواع محصولات دیجیتال، در زمینه فروش لوازم‌خانگی، طلا و جواهرات و ابزارآلات نیز فعالیت می‌کند اما در مقایسه با تنوع محصولات دیجی کالا بسیار کم‌تر است.

تنوع کالا در تکنولایف

برندهای موجود

هر دو فروشگاه انواع برندهای خارجی و داخلی برای هر محصول را به فروش می‌رسانند و در این زمینه دست خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر بسیار باز است. اگر بخواهیم در دسته‌بندی‌های مشابه این سایت‌ها را مقایسه کنیم، به‌طور مثال در دسته‌بندی موبایل، تنوع برند در تکنولایف بیشتر از دیجی کالا است و در دسته‌بندی لوازم‌خانگی برعکس این موضوع می‌باشد. به‌طورکلی نمی‌توان در این زمینه برتری کامل را به یکی از این دو سایت داد.

قیمت محصولات

در مورد این مقایسه شاید بهتر باشد محصولات مشابه را با هم در هر دو سایت مقایسه کنیم. اما به‌طور کلی قیمت محصولات در این سایت‌ها تفاوت قابل ‌توجهی با دیگر سایت‌ها ندارد. در مواردی ممکن است بعضی از محصولات با قیمتی بسیار مناسب یافت شود و در مواردی قیمت محصول مورد نظر تفاوت چندانی با دیگر سایت‌ها ندارد. البته باید به این نکته توجه داشت که در هر دو فروشگاه همواره طرح‌های تخفیفی و فروش ویژه برقرار است و ممکن است یک کالای مشخص در یکی از سایت‌ها با تخفیفی که آن لحظه روی آن اعمال شده ارزان‌تر به‌فروش برسد؛ اما این تفاوت قیمت دائمی نیست و در اصل قیمت اولیه کالا (بدون احتساب تخفیف) در هر دو سایت، در اکثر مواقع تقریبا برابر است.

تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه

در زمینه تخفیف نیز هر دو سایت بخشی ویژه برای مخاطبین خود درنظر گرفته‌اند. دیجی کالا کالاهای تخفیف‌دار خود را در بخشی به نام پیشنهاد شگفت‌انگیز برای خریداران عرضه می‌کند و انواع محصولات متنوع در آن با تخفیفات مناسب یافت می‌شود. البته معمولا امکان استفاده از کد تخفیف دیجی کالا برای خرید کالاهایی که تخفیف شگفت‌انگیز دارند وجود ندارد زیرا تخفیف این محصولات به اندازه کافی بالا هست و قیمت آن به حد مناسبی رسیده است.

شگفت‌انگیزهای دیجی کالا

تکنولایف نیز کالاهای تخفیف‌دار خود را در بخشی به نام تکنوآف قرار می‌دهد که در آن قسمت نیز محصولاتی با قیمت بسیار مناسب پیدا می‌شود. علاوه‌بر این طرح، ‌شما همواره می‌توانید برای خرید محصولات مورد نظر خود از کد تخفیف تکنولایف نیز استفاده کنید. این کدها به همراه پیشنهاد‌های تخفیف‌دار جذاب و ویژه‌ای که در این فروشگاه موجود است را می‌توانید از وبسایت یا اپلیکیشن موپُن دریافت کنید.

کیفیت محصولات

در مورد تفاوت کیفیت محصولات نمی‌توان مقایسه‌ای بین این دو فروشگاه انجام داد. دلیل این حرف این است که هر دو سایت همیشه در تلاش هستند که محصولاتی باکیفیت و عالی را در اختیار خریداران قرار دهند. این موضوع باعث شده است اکثر محصولات، با کیفیتی در سطح بالا در این دو سایت عرضه شوند.

در فروشگاه دیجی کالا، علاوه‌بر محصولاتی که توسط خود این مجموعه فروخته می‌شود محصولاتی هم هستند که مستقیم از فروشنده‌های دیگر تامین می‌شوند و گاهی ممکن است کیفیت کالای خریداری‌شده از این دسته، حد مطلوبی نداشته باشد. برای اطمینان از انتخاب فروشنده معتبر باید هنگام خرید به امتیاز آن و تجریه خریداران قبلی نیز توجه کنید.

ضمانت‌نامه و گارانتی محصولات

بیشتر محصولات دیجیتال مانند موبایل، لپ تاپ، هدفون و هندزفری و پاوربانک یا لوازم‌خانگی مانند یخچال و ماشین لباس‌شویی در هر دو سایت دارای گارانتی‌های معتبر با مدت مناسبی هستند. با توجه ‌به این موضوع که محصولات هر دو سایت توسط فروشنده‌هایی مختلف به‌فروش می‌رسند، به همین منظور ممکن است گارانتی‌های مختلفی برای یک محصول یافت شود. در این بخش نیز هر دو سایت خدمات بسیار مناسبی را برای مشتریان ارائه می‌دهند.

خدمات پس از فروش و سیاست‌های بازگشت کالا

خدمات این حوزه در هر دو فروشگاه مناسب و مورد تایید است. هر دو سایت دارای ضمانت 7 روزه برای خرید محصولات و بازگشت مبلغ پرداختی هستند. دیجی کالا برای مرجوع کردن کالا 3 راه را پیش روی خریداران گذاشته است. آن‌ها می‌توانند از طریق حساب کاربری، بخش تماس با ما و تماس با شماره 02161930000 محصولات خود را مرجوع نمایند. سایت تکنولایف نیز تماس با پشتیبانی را راهی برای مرجوعی کالا معرفی کرده است. هر دو سایت قوانینی جهت مرجوعی کالا دارند که تقریباً تفاوت زیادی بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

خدمات مشتریان و پشتیبانی فنی

پاسخگویی و پشتیبانی در هر دو سایت در 7 روز هفته صورت می‌گیرد. تفاوت این دو سایت در این زمینه است که دیجی کالا 24 ساعته پاسخگوی مشتریان است؛ ولی تکنولایف از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 این پاسخگویی را انجام می‌دهد. هر دو سایت بخش تماس با ما را در سایت خود دارا هستند. تلفن تماس هر دو سایت نیز در اختیار مشتریان قرار گرفته است. تفاوت دیگر این دو سایت در این زمینه این است که دیجی کالا دارای پشتیبانی آنلاین در سایت است؛ ولی در تکنولایف این قابلیت وجود ندارد. در کل شاید بتوان نتیجه گرفت که دیجی کالا در زمینه پشتیبانی و خدمات مشتریان بهتر عمل کرده است.

روش‌های پرداخت

در زمینه‌های پرداخت این تکنولایف است که بهتر عمل کرده است و دست خریداران را بازتر گذاشته است. تکنولایف از 5 درگاه پرداختی پشتیبانی می‌کند و از 3 طریق امکان خرید اقساطی را فراهم کرده است که سامانه دیچی ‌پی (متعلق به دیجی کالا) هم در بین این 3 گزینه قرار دارد. همچنین امکان پرداخت از طریق کیف پول نیز برای خریداران فراهم است. درگاه‌های پرداخت اینترنتی در دیجی کالا کمتر است و فقط از طریق سامانه پرداخت اعتباری دیجی ‌پی امکان خرید قسطی وجود دارد. پرداخت از طریق کارت اعتباری نیز یکی از روش‌های پرداخت در دیجی کالا می‌باشد که متعلق به شرکت‌ها، سازمان‌ها و بانک‌ها است. با این نمونه‌ها در این مقایسه‌ تکنولایف یا دیجی کالا، به‌نظر می‌رسد که تکنولایف بهتر عمل کرده است.

روش‌های پرداخت در تکنولایف

روش، سرعت و هزینه ارسال کالا

کاربران دیجی کالا تا این لحظه از 8 روش ارسال که به ترتیب ارسال سریع، دریافت حضوری، دریافت از گنجه، ارسال توسط فروشنده، ارسال عادی، ارسال کالاهای بزرگ و سنگین یا فوق سنگین، ارسال سریع سوپرمارکتی و ارسال با پست هستند، بهره می‌برند. سایت تکنولایف نیز از 6 روش ارسال استفاده می‌کند که شامل ارسال سریع تکنولایف، ارسال عادی تکنولایف، پست پیشتاز، باربری، تیپاکس و ماهکس هستند. تنوع روش‌های ارسال در دیجی کالا بالاتر است و در بعضی از سرویس‌های مشابه دیجی کالا شهرهای بیشتری را پوشش می‌دهد. تفاوت قابل ‌توجه در این زمینه هزینه ارسال بسیار بالاتر تکنولایف به نسبت دیجی کالا است. به‌صورتی که در سرویس پست که برای هر دو مشترک است و توسط اداره پست ارسال می‌شود، هزینه در دیجی کالا 39 هزار تومان است؛ ولی تکنولایف این روش ارسال را با حداقل هزینه 70.800 تومان انجام می‌دهد که تقریباً 2 برابر هزینه دیجی کالا است. پس در این مقایسه‌ تکنولایف یا دیجی کالا، این دیجی کالا است که برتری دارد.

روش‌های ارسال در دیجی کالا

بسته‌بندی و امنیت کالا در هنگام ارسال

هر دو سایت در این زمینه به حالتی استاندارد کار خود را پیش می‌برند و سعی در این دارند که کالا سالم به دست خریدار برسد. هر دو سایت با 7 روز ضمانت بازگشت کالا در صورت بروز مشکلات خاص، باعث شده‌اند خریدها با امنیت و اطمینان خاطر بیشتری صورت گیرد.

کاربری وب‌سایت و اپلیکیشن

در زمینه طراحی و رابط کاربری این دو سایت، نمی‌توان برتری خاصی را به یکی از دو طرف داد. علت این موضوع هم طراحی مدرن و اهمیت به جزئیات هر بخش در عین سادگی و راحتی کار با سایت است. در مقابل، برتری دیجی کالا بر تکنولایف، داشتن اپلیکیشن است. اپلیکیشن دیجی کالا با طراحی بسیار زیبا و رابط کاربری روان و ساده در اختیار کاربران قرار گرفته است. یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن ارائه‌شدن آن برای اندروید و ios  است. اما تکنولایف هنوز اپلیکیشن مخصوص به خود را عرضه نکرده است و این باعث می‌شود که دیجی کالا در این زمینه برتری پیدا کند.

نظرات و تجربه کاربران

ما برای بررسی نظرات کاربران به سایت‌هایی سر زدیم که مردم می‌توانند نظرهای خود را در مورد هر فروشگاه بیان کنند و به آن فروشگاه امتیاز دهند. این کار برای این صورت گرفت که قضاوتی عادلانه‌تر صورت گیرد. با بررسی نمرات و نظرات،کاربران هر دو سایت، رضایت متوسط رو به بالا داشتند اما نمرات و نظرات کاربران نسبت به سایت تکنولایف بهتر و بالاتر بود؛ پس می‌توان در این فاکتور مهم برتری را به تکنولایف داد.

بیشتر بخوانید: کیفیت خدمات دیجی کالا و تحربه خرید کاربران

سهولت خرید و فرایند ثبت سفارش

در مقایسه نهایی بین تکنولایف یا دیجی کالا به سراغ روند خرید در هر دو سایت می‌رویم. روش خرید در هر دو سایت به یک اندازه آسان است. کافی است که در ابتدا حساب کاربری خود را با ثبت نام در سایت بسازید و سپس محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنید. سپس با وارد کردن آدرس، تاریخ دریافت، نوع دریافت و پرداخت، به صفحه پرداخت نهایی وارد می‌شوید. پس از پرداخت نهایی، سفارش شما به ثبت می‌رسد و محصول طبق آن شرایطی که مشخص کرده‌اید به دست شما می‌رسد. تقریباً در هر دو سایت بر اساس همین روش، خرید انجام می‌شود و با هم تفاوت چندانی ندارند.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله با هم دو سایت بزرگ فروشگاه آنلاین دیجی کالا و تکنولایف را از نقاط مختلفی بررسی کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید هر سایت در زمینه‌هایی برتری داشت و در زمینه‌های دیگر هم برتری قابل‌ توجهی بین آن‌ها وجود نداشت. این باعث می‌شود شما با توجه‌ به نوع نیاز خود سایت مورد نظرتان را انتخاب کنید. در نهایت امیدواریم اگر قصد خرید از هر یک از این دو سایت را دارید، توانسته باشیم آن را به تجربه‌ای راحت‌تر و لذت‌بخش تبدیل کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *