همیشه وقتی هیاهوی زیادی به پا میشود باید منتظر یک نتیجهی متوسط و حتی ضعیف باشیم چون سنگ بزرگ نشانه نزدن هست! از طرفی نفر سوم شدن برای تماشاگران لذت چندانی ندارد و همیشه نفر اول و دوم هستند که مورد توجه قرار میگیرند. بنابراین تولد یک اپراتور سوم با هیاهوی زیاد در کنار دو پیشکسوت یک ریسک بود.
رایتل همان ریسک نافرجام است.
از تولد تا پرواز رایتل
دنیای رقابت اپراتورهای تلفن همراه در تمامی کشورها از جمله مهمترین رقابتهاست. از این رو در سال 1386، زمانی که طرح اولیه ایجاد اپراتور سوم مطرح شد، بحث از نوآوری به میان آمد که دیگر رقبای پیشکسوت از آن فناوری بیبهره بودند؛ یعنی اینترنت نسل سوم یا 3G. همین نوآوری بود که با تعریف سه حلقه به عنوان نماد اینترنت نسل سوم، لوگوی رایتل را شکل داد.
در کنار ورود نوآوری، استراتژی ورود به بازار آن چندان موفق عمل نکرد. البته با تمام تلاش و اهتمامی که برای جذب مشتری به گونههای متفاوت به کار برد، دیری نپایید که رایتلیها به دلایل مختلف سیمکارتهای خود را خاموش کردند و به اپراتورهای سنتی بازگشتند. یکی از دلایل اوج نگرفتن این اپراتور در دهه 90، عدم آنتندهی مناسب در نقاط میان شهری، شهرستانها و روستاها بود. دلیل دیگر پرواز نافرجامش، ارائه خدمات اینترنت گرانقیمتتر با کیفیت نهچندان بهتر بود و با فراهم شدن قابلیت ترابرد، بیشترین میزان سقوط کاربر و مهاجرت به دیگر اپراتورها، سهم این اپراتور نوپا شد.
آمار ترابرد رایتل
متاسفانه آخرین آمار رسمی موجود از میزان ترابردهای انجام شده در اپراتورها مربوط به سال 1396 میشود. طبیعی است که رقابت تنها بین سه اپراتور فعال همراه اول، ایرانسل و رایتل انجام شود و دیگر خبری از تالیا نباشد. این پیکار با سه آمار قطعی از میزان ترازها انجام میشود. بنابراین همراه اول با تراز کل 43120 در رتبه اول بیشترین میزان ورودی از دیگر اپراتورها قرار گرفت؛ اما ایرانسل با تراز کل 16664- و رایتل با تراز کل 26456- با خروج کاربرانشان روبرو شدند. بعد از این به اپراتوری تبدیل شد که کمترین کاربر را دارد و پیششمارههای 0921 عمدتا در اختیار دیگر اپراتورها قرار گرفت.
دستهبندی خدمات رایتل
رایتل از آن دسته اپراتورهایی است که حتی در ارائه خدمات رایج، خلاقیت به خرج میدهد. علاوهبراین وابسته به سازمان تامین اجتماعی است. از این رو به بیمه شدگان تامین اجتماعی سیمکارت رایگان عرضه میکند.
اکنون میخواهیم با خدمات دیگر آن آشنا شویم:
- سیمکارتها: اعتباری، دائمی
- خدمات ارتباطی صوتی: رایفون، راینواز، به جای من، کنفرانس تلفنی
- خدمات ارتباطی پیامرسان: یار ارغوانی، سامانه 2020، ارسال پیام چندرسانهای به ایمیل و غیره
- خدمات ارتباطی مبتنی بر داده: نسل چهارم LTE، نسل سوم 3G، ترافیک دیتای بومی
- خدمات چند رسانهای: همنوا، رکورد، فانتزی 365، زنگ بازی، پروژکتور و غیره
شهرهای تحت پوشش شبکه رایتل
با نگاه کردن به مناطق تحت پوشش خدمات رایتل متوجه میشویم که برخلاف رقبای خود بسیار پراکنده عمل کرده و به غیر از تهران و برخی نقاط میانی کشور، در شهرهای مهم شمال غربی و شرقی، بسیار پوششدهی محدودی دارد و همین موضوع باعث افت آن در این چند سال شده است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر احساس میشود که بدانیم ارتباطات مشتریان یک اپراتور تنها به تماس صوتی محدود نمیشود بلکه عدمتا در دنیای امروز، اتصال با کیفیت اینترنت و آنتندهی در تمامی نقاط یکی از معیارهای مهم برای کاربران است.
رایتل من
رایتل با شناخت درست از نیاز دسترسی ساده به سیستم مدیریت حساب، اپلیکیشن رایتل من را در کنار کدهای دستوری به وجود آوردهاست تا کاربران برای مدیریت بهتر مالی سیمکارت خود، خرید و مدیریت بسته، شناسایی مناطق تحت پوشش و خدمات دیگر، از این اپلیکیشن استفاده کنند. در صورتی که دسترسی به اینترنت نداشته باشید، این اپلیکیشن کدهای دستوری مهمی که به کار میآیند را نمایش میدهد.
فروشگاههای فیزیکی رایتل
اگر قصد خرید سیمکارت رایتل را دارید یا به منظور انجام امور اداری مربوط به سیمکارت خود قصد مراجعه به مراکز فروش آن را دارید، در حال حاضر 22 مرکز فروش و پشتیبانی فیزیکی در تهران، کرج، استانهای کردستان، آذربایجان شرقی و غیره در حال خدمترسانی هستند که با مراجعه به سایت آن میتوایند از آدرس و دیگر مشخصات این مراکز مطلع شوید. برای دریافت جدیدترین تخفیفهای رایتل برای خرید سیمکارت یا خدمات با ما همراه باشید..
اطلاعات تماس و پشتیبانی رایتل
رایتل به منظور ارائه خدمات با کیفیتتر، راههای ارتباطی مناسبی را با مشتریان خود در نظر گرفتهاست:
پشتیبانی آنلاین از طریق فرم داخل وبسایت
فرم نظرات و پیشنهادات
نشانی: خیابان ولیعصر (عج)، رو به روی پارک ملت، خیابان ارمغان غربی، تقاطع خیابان مهرداد، پلاک 8
کد پستی: 1967863311
تلفن: 09202000000
ایمیل: pr@rightel.ir
سوالات متداول
[saswp_tiny_multiple_faq headline-0=”h3″ question-0=”دستهبندی خدمات رایتل به چه شکل است؟” answer-0=”سیمکارتها: اعتباری، دائمی – خدمات ارتباطی صوتی: رایفون، راینواز، به جای من، کنفرانس تلفنی – خدمات ارتباطی پیامرسان: یار ارغوانی، سامانه 2020، ارسال پیام چندرسانهای به ایمیل و… – خدمات ارتباطی مبتنی بر داده: نسل چهارم LTE، نسل سوم 3G، ترافیک دیتای بومی – خدمات چند رسانهای: همنوا، رکورد، فانتزی 365، زنگ بازی، پروژکتور و…” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”شهرهای تحت پوشش شبکه رایتل کدامها هستند؟” answer-1=”با نگاه کردن به مناطق تحت پوشش خدمات رایتل متوجه میشویم که برخلاف رقبای خود بسیار پراکنده عمل کرده و به غیر از تهران و برخی نقاط میانی کشور، در شهرهای مهم شمال غربی و شرقی، بسیار پوششدهی محدودی دارد و همین موضوع باعث افت آن در این چند سال شده است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر احساس میشود که بدانیم ارتباطات مشتریان یک اپراتور تنها به تماس صوتی محدود نمیشود بلکه عدمتا در دنیای امروز، اتصال با کیفیت اینترنت و آنتندهی در تمامی نقاط یکی از معیارهای مهم برای کاربران است.” image-1=”” count=”2″ html=”true”]
نظرات کاربران