0

فروشگاه حضوری دیجی کالا

فروشگاه حضوری دیجی کالا

نزدیک به بیست سال از تأسیس شرکت دیجی کالا می‌گذرد. فروشگاهی اینترنتی که رفته‌رفته تبدیل به بزرگ‌ترین سامانه خرید محصولات مختلف و متنوع در کشور شد. دیگر کمتر کسی در کشور پیدا می‌شود که از دیجی کالا خرید نکرده باشد و یا حداقل اسم آن به گوشش نخورده باشد. برای بیشتر این افراد، نام به سایت و فروشگاه اینترنتی آن گره خورده است؛ ولی اکنون دیگر صرفاً یک فروشگاه خرید آنلاین محصولات مختلف و متنوع در کشور نیست و از چند ماه پیش امکان خرید آفلاین و حضوری نیز برای مشتریان این شرکت بزرگ و موفق مهیا شده است. تأسیس فروشگاه حضوری دیجی کالا اقدامی است که این امکان را برای مشتریان و خریداران خود فراهم کرده است.

حالا که از این اقدام و امکان جدید و مهیج دیجی کالا صحبت شد، شاید بد نباشد بیشتر و کامل‌تر این موضوع را بررسی کنیم و آن را بیشتر بشناسیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فروشگاه حضوری دیجی کالا چیست؟

شاید فکر کنید که این فروشگاه حضوری مانند تمام فروشگاه‌های حضوری دیگر است؛ ولی سخت در اشتباه هستید. فروشگاه حضوری دیجی کالا، فروشگاهی تجربه‌محور است. فروشگاهی که این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند تا محصول مدنظر خود را قبل از خرید لمس کنند و آن را بررسی نمایند. فروشگاهی برای افرادی که خرید حضوری را به خرید آنلاین ترجیح می‌دهند. البته فروشگاه حضوری دیجی کالا صرفاً یک فروشگاه خرید آفلاین محصولات دیجیتال نیست؛ بلکه یک تجربه فیجیتالی است؛ یعنی تجربه‌ای از ترکیب خرید فیزیکی و دیجیتالی. تجربه‌ای که خود خریدار آن را از نزدیک لمس می‌کند.

مدیرعامل دیجی کالا در این زمینه می‌گوید: “ما فروشگاه حضوری دیجی‌کالا را بر اساس تجربه‌محور بودن و با هدف کم کردن فاصله فضای آفلاین و آنلاین ایجاد کرده‌ایم. این فروشگاه تجربه‌محور ترکیبی از فضای آفلاین و آنلاین است که روی ارائه و فروش کالاهای الکترونیکی تمرکز دارد.”

حالا که تا حدودی با چیستی این فروشگاه حضوری آشنا شدیم، شاید بخواهید بدانید که روش خرید از این فروشگاه چگونه است؛ در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

روش خرید از فروشگاه حضوری دیجی کالا

مشتریان برای خرید خود پا به فروشگاه می‌گذارند. در این فروشگاه می‌توانند محصول دیجیتالی مدنظر خود را بیابند. سپس با مراجعه به اتاق‌های مخصوص هر بخش، محصول مدنظر خود را امتحان نمایند و این احساس را از نزدیک لمس کنند. از این طریق می‌توانند پیش از خرید، تجربه کار با محصول مدنظر خود را به‌دست آورند و آن را با سایر محصولات دیگر مقایسه کنند. آن‌ها با این لمس و تجربه و مقایسه می‌توانند بهترین انتخاب را داشته باشند. علاوه بر این تجربه، خریداران می‌توانند برای انتخاب بهتر در مورد هر کالایی که مدنظر دارند، مشاوره دریافت کنند تا با اطمینان خاطر کامل خرید خود را انجام دهند. این مراحل طی می‌شود و مشتریان پس از انتخاب محصول مورد نظر خود، با مراجعه به کیوسک‌هایی که در کنار فروشگاه حضوری قرار دارد، می‌توانند کالای خریداری‌شده‌ را به‌صورت حضوری دریافت کنند. به این ترتیب خریداران با مراجعه حضوری می‌توانند با تجربه آن محصولی که مدنظر دارند، خریدی مطمئن و با خیالی آسوده انجام دهند.

تفاوت فروشگاه حضوری دیجی کالا با دیگر فروشگاه‌ها

مهم‌ترین تفاوت این فروشگاه با دیگر فروشگاه‌های حضوری، تجربه‌محور بودن آن است. این فروشگاه در امتداد فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تأسیس شده است. این که مشتریان می‌توانند محصول مدنظرشان را از نزدیک مشاهده کنند، با آن کار کنند و با دیگر محصولات مشابه مقایسه کنند یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های فروشگاه دیجی کالا با دیگر فروشگاه‌ها است. به‌طور مثال فرض کنید شما قصد خرید یک گوشی میان‌رده را دارید. دو گزینه برای خرید حضوری پیشروی شما قرار دارد؛ خرید از فروشگاه حضوری دیجی کالا و یا خرید از یک فروشگاه فروش تلفن همراه. هر دوی این راه‌ها را با هم طی می‌کنیم. شما وارد فروشگاه دیجی کالا می‌شوید و محصول مدنظر خود را انتخاب می‌کنید. در آنجا می‌توانید درباره‌ محصول انتخابی مشاوره دریافت کنید. سپس وارد اتاق موبایل می‌شوید. در آنجا شما با انواع گوشی‌های متفاوت روبه‌رو هستید. گوشی مدنظر خود را انتخاب می‌کنید و در آن اتاق می‌توانید هر میزان که مایل هستید با گوشی مورد نظرتان کار کنید و تمام امکانات آن را بررسی نمایید. سپس گوشی‌های میان‌رده از برندهای دیگر نیز در اختیار شما قرار دارد و شما با خیال راحت می‌توانید با آن‌ها نیز کار کنید. ممکن است در این تجربیات انتخاب شما تغییر کند و گوشی دیگری که بیشتر به نیاز شما نزدیک است را انتخاب کنید و یا از انتخاب خود مطمئن شوید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. در مقابل، فرض کنید شما وارد یک فروشگاه فروش تلفن همراه معمولی می‌شوید. در آنجا نیز با انواع گوشی‌ها روبه‌رو هستید. تا حدودی نیز می‌توانید اطلاعاتی به‌عنوان مشاوره دریافت کنید ولی نمی‌توانید قبل از خرید تجربه کار با گوشی مدنظر خود را داشته باشید. حتی در اینجا نمی‌توانید چند گزینه را با هم مقایسه کنید و این‌گونه احتمال خطا در این خرید بسیار بالاتر در نسبت با خرید از فروشگاه حضوری دیجی کالا قرار می‌گیرد. این فقط یک مثال کوچک بود و شاید همین مثال کوچک به‌خوبی این تفاوت را برای شما نمایان کند.

خرید از فروشگاه حضوری دیجی کالا

مزایای خرید از فروشگاه حضوری دیجی کالا

یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه حضوری دیجی کالا فراهم کردن امکان خرید حضوری و آفلاین برای کسانی است که خرید آفلاین را به خرید آنلاین ترجیح می‌دهند و دوست دارند محصولی که می‌خرند را از نزدیک مشاهده و لمس نمایند. دیگر مزیت بزرگ این فروشگاه حضوری، تجربه کار با محصول مدنظر پیش از خرید آن کالاست. این تجربه همان‌طور که در بالاتر نیز به آن اشاره شد باعث می‌شود امکان مقایسه با دیگر محصولات مشابه فراهم شود و خریدی مطمئن صورت گیرد. مزیت دیگری که می‌توان از آن نام برد امکان خرید قسطی است که در ادامه با هم بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

این چند نمونه فقط بخشی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این فروشگاه است و با مراجعه به این فروشگاه با بسیاری دیگر از مزیت‌های آن مانند فضای بسیار جذاب، مشاوره تخصصی و مواردی دیگر از این دست آشنا می‌شوید و آن‌ها را از نزدیک مشاهده خواهید کرد.

چه محصولاتی در فروشگاه حضوری دیجی کالا موجود است؟

در این فروشگاه 3 دسته از محصولات دیجیتال و الکترونیکی به فروش می‌رسند و برای هر دسته، اتاقی مجزا تهیه شده است تا کاربران بتوانند محصولات مدنظر خود را در فضایی استاندارد امتحان کنند. هر یک از این فضاهای تجربه‌محور باعث می‌شود که مشتریان با تجربه‌ای که از کار با محصول مدنظر خود به دست می‌آورند، خریدی بسیار مناسبی را تجربه کنند.

مدیرعامل دیجی کالا در مورد این سه فضا این‌گونه توضیح داده است: “یکی از این فضاها بخش موبایل یا همان موبایل زون است که کاربر در آن می‌تواند انواع گوشی‌های موبایل را تست کرده و با سایر دستگاه‌ها مقایسه کند. یک بخش برای کالاهای مرتبط با صوت هم داریم که کالای الکترونیکی مرتبط با صدا مانند اسپیکر و هدفون و… را در برمی‌گیرد. کاربر می‌تواند صدا و قدرت این محصولات را در یک فضای استاندارد تست کند و سپس به خرید آن اقدام کند. بخش سوم به کالاهایی مربوط به دنیای بازی اختصاص دارد که می‌توان کنسول‌ها و اکسسوری‌های بازی را در آنجا تجربه کرد و مختص گیمرهای ایران است.”

این کارکرد مبتنی بر تجربه باعث شده است این فروشگاه در ایران نمونه باشد. در اولین شعبه فروشگاه‌های حضوری دیجی کالا این سه دسته‌بندی به فروش می‌رسند. دیجی کالا قصد دارد با توجه به بازخوردهایی که از این فروشگاه کسب می‌کند، در شعبه‌های آینده دسته‌بندی‌های دیگری مانند آرایشی بهداشتی، اکسسوری، پوشاک، لوازم‌خانگی و… را نیز به فروشگاه‌های خود اضافه کند.

فروشگاه حضوری دیجی کالا کجاست؟

شاید یکی دیگر از سؤالات پرتکراری که درباره این فروشگاه مطرح می‌شود این است که فروشگاه حضوری دیجی کالا کجاست؟ در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجتمع تجاری رویال، اولین فروشگاه حضوری این شرکت تأسیس گردید. آدرس دقیق این مجموعه به این شرح است: تهران، سعادت آباد، بلوار مدیریت، مجتمع تجاری رویال، طبقه همکف. این فروشگاه در تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 10 شب به روی علاقه‌مندان و مشتریان باز است.

تخفیف فروشگاه حضوری دیجی کالا

همان‌طور که هنگام خرید از سایت دیجی کالا شما می‌توانید از کدهای تخفیف مربوط به این سایت استفاده کنید، در خرید حضوری نیز این امکان برای شما فراهم شده است. شما می‌توانید کد تخفیف دیجی کالا را هنگامی که به کیوسک‌های تعبیه شده برای پرداخت خرید خود وارد می‌شوید، بر روی خرید خود اعمال فرمایید و خریدی ارزان‌تر و لذت‌بخش‌تر را تجربه کنید. برای دریافت این کد‌های تخفیف کافی است به سایت موپُن که مرجع کدهای تخفیف است مراجعه کنید و کد تخفیف مدنظر خود را به‌صورت رایگان دریافت نمایید تا هنگام خرید حضوری یا آنلاین از آن بهره ببرید.

تخفیف دیجی کالا

خرید قسطی از فروشگاه حضوری دیجی کالا

در قسمت مزایای فروشگاه حضوری دیجی کالا به امکان خرید قسطی محصولات این فروشگاه اشاره کردیم. شما هنگام خرید حضوری نیز مانند خرید آنلاین می‌توانید از سیستم خرید اعتباری دیجی کالا که دیجی‌ پی نام دارد، استفاده کنید. به‌طور مثال شما قصد خرید اقساطی موبایل از دیجی کالا را به‌صورت حضوری دارید. هنگام خرید این موبایل از فروشگاه حضوری، می‌توانید از دیجی‌ پی استفاده کنید؛ بدون نیاز به چک، سفته و ضامن خرید خود را انجام دهید و از یک ماه بعد هزینه‌ خرید خود را پرداخت نمایید. با استفاده از این سیستم خرید اعتباری، شما می‌توانید در این اوضاع اقتصادی محصولی که مد نظرتان است را راحت‌تر خریداری کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله با هم با فروشگاه حضوری دیجی کالا که به‌تازگی تأسیس شده است آشنا شدیم. مزایا، روش خرید و کالاهایی که در آن به فروش می‌رسد را بررسی کردیم؛ تفاوت این فروشگاه با دیگر فروشگاه‌های حضوری را فهمیدیم و در ادامه از امکان استفاده کد تخفیف و خرید قسطی از این فروشگاه صحبت کردیم. امیدواریم توانسته باشیم شما را به‌‌خوبی با این فروشگاه متفاوت و تجربه‌محور آشنا کرده باشیم. اگر طرفدار خرید آفلاین یا خریدی که بتوانید در آن محصول مورد نظرتان را امتحان و لمس کنید هستید، حتماً به فروشگاه حضوری دیجی کالا سر بزنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *